Felháborítóan hülye cím egy gyalogosok érdekeiről szóló cikknek, amiben szó sincsen kerékpárosokról. Google-ban már 3000 találat jön fel a címre, ide csak a mno.hu linket csatolom. MTI hír. Valami olaszos megnézhetné az eredti Corriera della Sera cikket. Jellemző, hogy az új monopolhelyzetben lévő objektív hírcentrumunk is szükségtelenül belerúg a biciklisekbe ha teheti.

http://www.mno.hu/portal/794954

A gyalogos visszavág (a kerékpárosoknak is)

Az autók és motorok kiszorítása után az olaszországi polgármesterek a kerékpárutak helyett a gyalogosoknak igyekeznek minél több teret adni a városokban. A gyalogosokat azonban csak Észak-Itáliában szeretik, délen a járművek uralják az utcákat.

"A gyalogos visszavág (a kerékpárosoknak is)" - ezt a címet kapta a Corriere della Sera napilap felmérése arról, melyik városban maradt még hely a gyalogos közlekedésre a négy- és kétkerekűek itáliai áradatában. A vizsgálatból az derült ki, egyre gyakoribbá vált, hogy a polgármesterek nem az autóvezetőknek, a robogósoknak vagy a kerékpárosoknak igyekeznek a kedvében járni, hanem a gyalogosokat részesítik előnyben.

Matteo Renzi, Firenze első embere már 2009-ben kitiltotta a forgalmat a városközpontból: a firenzei dóm tér megszabadult az addig arra haladó napi 1900 autóbusztól, most június végén pedig újabb három és fél hektár területet adtak át kizárólag a gyalogosforgalomnak.

Parma városában a szélesebb utak - és a zebra - közepén gyalogos-pihenőhelyet alakítottak ki és egyelőre kísérleti jelleggel, a sötétben világító zebrákat festettek fel. Ahogy a szenzorok érzékelik a gyalogos közeledését, apró lámpák gyulladnak fel az úttesten.
közlekedés, olaszország, gyalogos, kerékpár
Milánóban jó sétálni

Bologna centrumában egyetlen, kizárólag gyalogosoknak fenntartott utca van, a többiben a gyalogosoknak a tömegközlekedéssel kell osztozni, de az új polgármester megszüntette az önkormányzati dolgozóknak eddig fenntartott közel háromszáz parkolóhelyet. Azt is bejelentette, korlátozni kívánja a városközpontba való behajtási engedéllyel most bíró 75 ezer autó számát.

Milánóban négyszázezer négyzetmétert fed le a gyalogosoknak fenntartott terület, Rómában ez alig két kilométeres szakaszt jelent a történelmi városközpontban. Még a Colosseum körül is egész nap autók és motorok robognak. Minél délebbre haladunk Olaszországban, annál kevesebb hely jut az utcákon a gyalogosoknak. Nápolyban néha még járda sincsen és a gyalogosoknak még a zebrán sem adnak mindig elsőbbséget.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
tatabike képe

Szerintem a cím arra utal,

Szerintem a cím arra utal, hogy ugye eddig általában a kerékpárosok javára csökkent a gépjárművek játszótere, és most a gyalogosok javára csökken nemcsak a gépjárművek, hanem a kerékpárok játszótere is.

- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -

Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...