Sziasztok!
Olyan bringát szeretnék venni vagy építeni, ami az alábbi követelményeknek felel meg:
-190 centi, 110-115 kiló vagyok
-városban mászkálós, de tempósan haladós
-lehetőleg agyváltós
-jó fékhatás
-alacsony karbantartási költségek
Olyasmire gondoltam, hogy trekking bringa 28as gumival, agyváltóval (nexus3 pl), V fékekkel.
Amit hirtelen találtam az a Csepel Landrider
Vagy használtan pl Gepida Reptilia 500
Teleszkóp azért nem kéne, mert félek tőle, hogy tönkremegy és drága dolog, karbantartani is.
Láncváltót nem szeretnék, mert a mostani bringámon beleszerettem az agyváltóba.
Új bringától (csepel) azért félek, mert ugye fogyasztói társadalom, a gyártó fogyasztási cikknek és nem hosszútávú beruházásnak tekinti.
A keret ami lenne rá az nagyon max 80ezer forint, de 50-60 körül szeretném megúszni.
Lehet ennyiből masszív vázas, agyváltós, Vfékes masszív, azaz masszív bringát építeni?












80-ból tuti, 60-70-ből ha
80-ból tuti, 60-70-ből ha kötsz kompromisszumokat.50-ből kizárólag használt cuccokkal felszerelve.
Keress meg privátban.Lehet hogy tudok segíteni.Kérdezni nem telik semmibe.A kapcsolat fülről nem biztos hogy átjön, inkább másold be a címet.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
-városban mászkálós, de
-városban mászkálós, de tempósan haladós
A tempós haladásért a bringás felel, nem a bringa.
Avagy: "Aki erős megy..."
Hát a mostani bringámmal
Hát a mostani bringámmal tudnék még haladni, ha az áttétel hosszabb lenne
Pontosan ilyen bringa
Pontosan ilyen bringa kéne
Vélemények?
Vedd + ;)
Vedd + ;)
Egy barátom
Egy barátom megelégedéssel használja.
Leszámítva, hogy az acélvilla nem volt párhuzamos, ezért a kerék rosszul állt benne, ezért az első fék se volt jó. De mivel acél villa, ezért javítható.
A váz elég nyújtott, alacsony, de 190cm magassághoz pont jó.
38-15 az alap áttétel, 2,7-től 8,3-ig az áttételi arány.
Újonnan ~ 120ezer, használtan nem nagyon lesz.
-
Zsurmi
Ha már szóba kerültem
Ha már szóba kerültem :)
Alapjában véve tényleg elégedett vagyok vele kb. 3-4000 km-t használat után. Városi használatra nagyon bevált, én túrázni is viszem néha, ott már a láncváltóshoz képest kisebb áttételtartomány miatt kicsit kompromisszumos, de legalább erősödök :) Cseréltem rajta a gyárihoz képest pedált egy féloldalas SPD-re, nyerget, első féket Avid SD-7-re, valamint a gyorszáras megoldásokat száműztem. A villa egyengetve lett - ez lehet, hogy egyedi hiba, de ha veszel, nézd meg jól.
Ezt a bicót szeretnéd
Ezt a bicót szeretnéd lecserélni? https://picasaweb.google.com/107949646074940556569/Noblesse#560315761121...
Mi volt vele a bajod?
-Nem fognak elég jól a
-Nem fognak elég jól a dobfékek
-Kicsi a végáttétel, most próbálkoztunk az első 46-os helyett egy outi 5karos shimano hajtóművel, 50-es tányérral -> be se fér, nincs egyenes láncvonal, monoblokkot is cserélni kéne, a 'hagyományos' hajtómű meg nem bírja el a terhelésemet
Próbálj ki egy görgős
Próbálj ki egy görgős féket!
A monoblokk biztos jó az eredeti hajtóműhöz? Kerestem egy darabig én is, de aztán feladtam. Ennek a hajtókarnak ISO kúpos kell, de csak J.I.S.-t találtam.
Itt a fórumon olvastam már olyat, hogy 3-as shimano gyorsan tönkrement, de 7-8-ról nem halottam ilyet.
görgős fékkel az a baj,
görgős fékkel az a baj, hogy drága, meg mutatós, lopásfaktort növeli :)
A legjobban egy használt cuccokból épített, nem kirívó, de hatékony bringával járnék...
A görgős fék mutatós?!
A görgős fék mutatós?! Höhöh :-)
Ez mutatós?
Szerintem nem is venni észre, meg kiszedni is macerás.
az a lakatolás priceless...
az a lakatolás priceless... :D
Jóvanna! :-D (Semmi más
Jóvanna! :-D
(Semmi más nem volt a közelben, lefagyott már a kezem, végig ráláttam a bringára)
Szerintem mutatós, de én
Szerintem mutatós, de én elfogult vagyok (görgősfékem van, imádom). Átlagos tolvaj lehet otthagyja, annyira furán néz ki annak aki nem szokott hozzá.
Rosszul fényképezed
Rosszul fényképezed ;-)
Megfelelő nézőpontból jobban mutat:
https://picasaweb.google.com/papp.daniel.istvan/Tilos#5626608561311946786
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Íííígy könnyűűű!
Íííígy könnyűűű! Amíg új volt nekem is így nézett ki. :-D
Ez nem öntisztító mint a tárcsafék így nem marad szép csillogó hogy vonzza a szarkákat.
Az se valami hűha.A BR IM
Az se valami hűha.A BR IM 70 alatt nem valami nagyon fogósak, de ez is olyan mint a Sram dobfékem.csak jóval drágább.A sram dobfékem (hűtőtárcsás, iparis csapágyakkal) 8750 volt, akiknek vettem görgőset meg 12-14 ropi körül volt és még kell hozzá egy első agy.
Ráadásul nekem az a fixa ideám, hogy agyváltó -agyfék előnyei főleg télen élvezhetők,így az alapból iparis fékek, meg a teljesen zárt váltórendszer.Erre a görgős fékhez csak shimano agyakat lehet használni, csak azzal komptaibilis a fék rögzítése az agyon.Igen de a Shimano meg nem gyárt iparis agyakat.
Tavaly többet építettem belőle és az lett a véleményem, hogy erre a piacra a legtöbb estben rossz kompromisszum a célra.Drága,talán még kicsit nehezebb mint a dobfék, és műszakilag sem ok.
A hűtőtárcsa zörgésről meg sagákat írnak más topic-ok ban....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Be tudsz rakni egy linket
Be tudsz rakni egy linket erre a SRAM dobfékre? Amikről én tudok, azokat tudtommal már nem gyártják. Érdekel.
BR IM 70-el simán tudok hátsó kereket blokkolni, gyakorlatilag 0 karbantartás, megbízható minden időjárásban. Nem zavar, hogy csak Shimano agyhoz jó, mert úgyis az ő agyváltójukat venném - de hát mindenki mást szeret. A premium 8-as agyváltó csapágyazásával nagyon meg vagyok elégedve.
Télen tényleg nagy előny egy agyfék (legyen tárcsa, görgős, vagy dob), kollégám is bringázik mindennap, és panaszkodott hogy 3 fékpofát evett ősztől tavaszig.
Nekem ez van
Nekem ez van elől:
http://www.spadout.com/p/sram-i-brake-40-fits-s7-p5-i3/
Iparis csapágyak alapból.
A hátsót nem is csodálom hogy meg tudod blokkoltatni, azt még a 41-es is tudja, mert a hátsókban nincsen erőmodulátor.
Az elsők viszont nyúlósan fognak, megáll de sokan nem szeretik.Mondjuk én is a határozott fogáspontú fékeket szeretem.
A dobfék dettó, de legalább az ár 70%-ért, és az agy csapágyak nem kónuszosak.
Mostanában iparis korszakomban vagyok, az egyik outimon már csak a kormánycsapágy félintegrált, a többi iparis,a ma lecserélt pedállal egyetemben.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Tetszik, de a SRAM
Tetszik, de a SRAM honlapján nem találom termékként (csak egy 2004-es manual), úgy tűnik abbahagyták.
Attól még lehet szerezni
Attól még lehet szerezni ha kell.
Trabantot se gyártják már,mégis látok járni az utcán, gondolom nem a tulaj reszelgette az alkatrészeket hozzá otthon.
Ha nem alszol rá még kaphatsz.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Akcióban, Németországon
Akcióban, Németországon belüli szállítással 48,5 Euro volt német webshopban a Shimano BR-IM75-F fék (29 Euro)plussz a HB-IM40 agy (14 Euro).
Vannak, akiknek nincsen olyan jó véleménye az iparicsapágyas dolgokról mint a jó öreg kónuszról.
Az a hűtőtárcsazörgés nekem se jön be. Hogy a fenébe ad át hőt, ha nincsen rendesen összegyógyítva? Ezért viszont nem fogok felkapaszkodni valami magas helyre hogy lefele hosszasan fékezve elemezzem a hűtőtárcsa melegedését.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
A fékezel akkor rászorul a
A fékezel akkor rászorul a hűtőtárcsa. A teszthez nem kell lejtő. Elég ha fékezel és közben erősen tekersz. ;-)
Én inkább azt kérdeztem,
Én inkább azt kérdeztem, hogyan lehet hogy ennyi innováció után, sikerül megoldani a kontrafék minden nyűgét:le lehet választani a kerékagyról, megoldott? a hűtése,nem gond már megálláskor a pedál állása.
Erre egy ilyen sz*r hűtőtárcsával hazavágják, és mindezt ilyen áron.
Már többen voltak akik lecserélték, dobfékre vagy tárcsára, annyira idegesítette őket.Én magam a szerelési gyakorlat hatására döntöttem a dobfék mellett.Először tetszett aztán eljött a következő tél.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Végre rájövök, hogy mi
Végre rájövök, hogy mi van.Szóval ez van most és ezt kell átalakítani.Ez egy 2X6 vagy 5 ös Sachs orbit.Ha jól látom.
A gond az, hogy ez egy olyan 2sebességes agy ahol a két fokozat között kb 8 fog a különbség, míg a klasszik outi hajtóművek pl 42-52, de a monti is 28-38-48-as 10fogas lépésekben mennek.A hátsó meg egy speciális fogaskoszorú UG rendszerre emlékeztető fogasokkal.Vagyis az utolsó lánctányér olyan 14 legkisebb körül van,most nem jut eszembe pontosan, de a menetes rögzítő lánckerék egy fogszám méretnél nem tud kisebb lenni.
Erre van jobb hasonló megoldás.Ha akarsz agyváltót, van szintén sachs, de 3-as és rá 7-es de KZETTÁS sor!
Ott már le tudsz a hátsó fogassal menni a 11-es fogszámig.
Ehhez lehet beállítani az első hajtómű fogszámát.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
amúgy mennyit érhet a
amúgy mennyit érhet a mostani?
-columbus aelle 62-es váz
-sachs huret commander 2x6 agy+láncváltó
-altrix spider felnik, continental sportContact 28-622 reflex gumik
-állítható stucni, altrix alu fékkarok
-selle monte grappa xc1900 nyereg
-xlc markolatok
Az nem sachs commander,
Az nem sachs commander, hanem orbit, commander vezérléssel.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
ezt a bicót kár veszni
ezt a bicót kár veszni hagyni, ha azt a pénzt amit egy másikra költenéd ebbe ölöd bele, akkor lesz egy csúcs géped, mert az alkatrészek java része megvan, egy agyváltó kell bele, monoblok, hajtómű oszt jónapot
Ez szerintem is jó ötlet.
Ez szerintem is jó ötlet. Aztán ha később mégis akar egy újat, simán át lehet rakni az agyváltós kereket.
Ennyi pénzért nem fogsz
Ennyi pénzért nem fogsz pont az igényeidnek megfelelőt kapni. Tulajdonképp a speeder kategória kell. Ez nem annyira elterjedt, tehát nem olcsó a használt sem. Az agyváltó miatt szintén eleve drágább kategória.
3-as agyváltónak kicsi az áttételi tartománya, ezért a lépés a fokozatok között kicsi. A haladósra belőtt áttétellel elindulni is nehéz, emelkedő meg szinte reménytelen.
Teleszkóp karban tartása évi 2000 ft és akkor kimondottan jó dolga van.
Vagy vedd meg azt a Reptila 500-at, vagy alakíttasd át a meglévőt - ha ez lehetőség. Bár itt vigyázni kell, kompatibilitási problémák lehetnek.
Példa költségvetés:
- Hátsó kerék újra fűzés (ha 36L-es a felni): ~4000
- Középrész csere: ~3000
- Új hajtómű, vagy átalakítás: ~ 4000-10000
- Új lánc: ~4000
- Agyváltó (8-as), fogaskerék, szerelékek: ~ 45000
- Váltókar (Gripshift): ~3000
- Munkadíj: ~10000
Kb. 73-79000 Ft.
-
Zsurmi
pont a kompatibilitási
pont a kompatibilitási problémák miatt akarok váltani másikra. esetleg olyan opció, hogy 'olcsó' használt bicó és bele nexus3 + vfék? Nem kell 50-60as tempó, a megengedett is elég :)
A Csepelnek van egy hiten
A Csepelnek van egy hiten vázra épített Nexus3-as bicaja, azt hiszem olyan 90 körül van, most mindenfelé őszi leárazások vannak hátha megkapod olcsóbban. Csepel boltban többet tudnak mondani róla.
Elég szép kérdés, újat
Elég szép kérdés, újat én nem vennék, legalábbis ebből a keretből nem, a Csepelnek meg alapból ellensége vagyok, lehet tőlük látni egy pár cifra dolgot, a cuccaik súlya meg olyan, mintha ólomból lennének.
Agyváltós topkihoz nem nagyon tudok hozzászólni, ott, ha épített lesz a cucc, akkor lehet érdemes megnézni külföldi oldalakon, mint például Ebay-en, hátha van.
Ha neked lennék, én elfelejteném a négyszögtengelyt, inkább valami octalinkes vagy ISIS-es hajtókart raknék bele a merevség miatt.
A váz elég bonyolult, igen kevés csúszópapucsos cucc van mostanában, ami meg véletlen van, az pedig elég drága. Érdemes lehet megfontolni valami olcsó, használt montivázat és azt áthegesztetni. 5-10k-ból már meg lehet csináltatni a papucsolást meg a féktüskék áthelyezését.
Villából a Kona P2 lehet a befutó, ebből van magasított szárú, amit direkt a teleszkópos vázakhoz terveztek. Ráadásul ez tárcsa+vééfékes, így nem kell hátul áthegeszteni a féktüskéket, simán mehet az elöl 160-as mecha tárcsa, hátul pedig hosszúbenyúlású patkó.
Ár szempontból minden a használtpiac aktuális állapotának függvénye, így nem írok semmit. Mákkal ki lehet jönni azért ~40k+agyvátló és szerelés költségből. Én valami ilyesmit építek magamnak, illetve legalábbis nyitvahagyot a fejlődés ezen útvonalát a karbon projektnél.
Blogom: http://wunderbike.postr.hu/, tömegközlekedés is not an option.
40-es agyváltóshoz
40-es agyváltóshoz szereléssel 20-30-ért kellene hozzájutnod.Ehhez képest agyváltós kerékszettet látni használtban 30-ért és licitálnak rá mint a hülye....
Az octalink, vagy az Isis azon túl hogy a gyártó azt állítja mitől merevebb?
Ha megölnének se tudnám a négyszögtengelyes tengelyét egy 3 kg-os kalapáccsal satuban ,meghajlítani.Egy 12mm-es edzett acélrudat ami alig több 10 centi?
Mérnöki számításokban biztosan merevebb, ismerem a csőtengely terhelési vektorait,de a gyakorlat szempontjából ez elhanyagolható.Előbb hajlik meg a váz, mint benne a tengely, már csak az erőkar nagysága miatt is.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Szerintem is nagyon jó
Szerintem is nagyon jó technológia a négyszögtengely, főleg normál használatra. Egyszerű, merev, tartós, olcsó.
Én nem vennék újat
Én nem vennék újat semmiképp, vagy a használt piacon komplett bringát, vagy a mostaniba építeném be, amire szükséged van. Pl. http://www.bringapiac.hu/hirdetes/11044/shimano_nexus_agyvalto.htm
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
nézegettem használtakat,
nézegettem használtakat, de mind kontrás. az meg megintcsak kizárt.
Használtan nem fogsz pont
Használtan nem fogsz pont olyat kapni amilyet akarsz, az új meg drága. Ha van pénzed, rakd össze alkatrészből, akkor pont olyan lesz amilyet akarsz, ha kevesebb pénzed van akkor vegyél egy használt trekkinget vagy ilyesmit, normális vázzal, és cseréld le rajta mondjuk a hátsó agyat, meg amit még akarsz, lehet fokozatosan. Ejtőpapucsos is megoldható láncfeszítővel.
Más választásod nem nagyon van. Ez egy olyan kategória, amiben vackot nem gyártanak, a jó kész bicikli pedig elég drága (600 euró és felette, alkatrészből is kb ennyi). Magyarországon pedig annyira kicsi rá a kereslet, hogy ezeket csak úgy többnyire be sem hozzák az üzletek, nem venné meg senki. A Gepida próbálkozik ilyenek gyártásával, de nem jó ár/érték arányú amit összehoznak (szerintem).
Amúgy pont olyanok az igényeim mint neked, és ugyanezeken a dilemmákon mentem át. Nem lesz se olcsó, se egyszerű egy ilyen bringát összehozni, de nekem megérte, imádom.
Kitaláltam, elölre a
Kitaláltam, elölre a tutit!
Tegyél be elölre egy kotrás kereket! Lebilincseled a villára a kontrát, a lánckerékre tegyél láncból hurkot, az utolsó láncszembe fűzd bele a fék bowdent és fogasd meg egy bowden rögzítő csavarral.
Kész elölre a tuti és olcsó agyfék erő modulátor nélkül.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Berakhatna egy patkó féket
Berakhatna egy patkó féket az első kerékhez sorba kötve a dobfékkel és ezeket egy V-fékkarral szabályozhatná.
Szerintem azt a 3as
Szerintem azt a 3as agyváltót érdemes lenne átgondolnod..
Én egy 7est használok nagy megelégedéssel, és az véleményem szerint elég is. A 3-as az nagyon szűk játékteret hagy, akkor már inkább érdemes egy egysebiben gondolkodni, és az ár is barátibb.
SS kizárt. nem elég 3
SS kizárt. nem elég 3 sebesség 0-40 tartományra? nem fogok vele hegyre menni :)
3 sebesség elvben elég
3 sebesség elvben elég lenne, de a Nexus 3-ason nagyon közel vannak a fokozatok, 186% a teljes tartomány. Egy 8-asnál ez 307%, és az is éppen csak elég városba ha emelkedő is van.
Ha nem mész hegyre, egy
Ha nem mész hegyre, egy fokozat is elég.
Ha igen, akkor is ;)
Terepezni persze kellenek a fokozatok.
Mennyire megoldható egy
Mennyire megoldható egy monti váz + v-fékek + agyváltó + 28-622 kerekek kombó?
outi gondolom nem játszik ilyen szempontból, outi vázhoz nincs jó V-fékes villa
pedig a monti vázakat nem szeretem :(
totál elszabott
totál elszabott geometriája lesz.
és a féktüskék áthegesztése is egy külön kör.
Én lépésenként
Én lépésenként alakítanám át a meglévő bringát.
1. Új első kerék görgős fékkel.
A v fékhez új villa is kéne és ha minden idős bringa akkor karbantartási költség is alacsonyabb
2. Új hátsó kerék agyváltóval, görgős fékkel.
Ha nem tetszik a kontra akkor görgős. A v fékhez váz csere vagy fék konzol hegesztés kéne ami macera és drága.
3. Hajtómű csere ha van rá igény.
Ennél olcsóbban nem lehet.
Hacsak nem fogsz ki valami jó használt bringát.
De mivel konkrét igényed van ezért valószínűtlen hogy pont megfelelőt találsz aminek egyenes következménye hogy költeni kell rá... :-)
Első féknek neked bevált
Első féknek neked bevált a görgős? Nekem olyanom sohasem volt, félek a power modulatortól, ha van kedved akkor meséld el milyen a fékerő meg a tapasztalatok - azt gondolom hogy a karbantartásigény hasonló mint egy hátsónál.
Amúgy +1, szerintem is ez a leglogikusabb megoldás.
Power modulator jelenléte
Power modulator jelenléte nekem még nem tűnt fel, biztosan nem fékeztem elég nagyot. Viszont fékezés után egy ideig nyüszög valami elől, súrlódik, egy-két kormányzás után hagyja abba. Mintha nem menne valami vissza alaphelyzetbe.
Még nem régóta használom.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Én is paráztam a power
Én is paráztam a power modulatortól, de ritkán venni észre.
Hogy mondjam... hirtelen satuféknél van egy ilyen hang hogy: ssssssss-flappp.
Az "sss" a power modulátor és a flapp-nál jön meg a teljes fékerő.
Az egész saccra nem lehet több fél másodpercnél, de nem mértem még.
Remélem érthető. :-)
Szóval akkor elmondásotok
Szóval akkor elmondásotok szerint 1általán nem para a power modulator? Például olyannál nem jön elő, hogy elkezdesz lassítani és 1re erősebben húzod a fékkart? Nem így hirtelen meghúzva hanem adagolva. ...áh nem tom elmondani:D Szóval csak akkor van "hatása" ha hirtelen beleállsz az 1.fékbe?(mondjuk eddigi 1 év alatt ezzel a bicóval, 2 necces esetem volt, akkor is előbb a hátsóba álltam bele, aztán az 1.be, szóval nálam reflex a hátsó lassítása, aztán ha megállnék használom csak az elsőt. És a mostani elmondásotok szerint nem kell nekem annyira paráznom a PM-től:D) Az 1. villa mind1, hogy milyen? Tehát a mostani villámat nem görbítené el?(ilyen hagyomásnyos hajlításos kinézete van) 2forgásos patkóhoz képest nagyon nyúlós a fékérzet?(nekem hátul dobfék van, és nem tom... nem nagyon érzem, hogy fogna, csak mikor besatuzom:D bár a gyász az h műanyag a fékkarom, azt is cserélnem kéne legelőször:D)
Csak azért kérdezgetem ezeket, mert kezdek rájönni nem való a térdemnek az 1sebi:S és elkezdtem gondolkodni agyváltóban, (és hamár lúd legyen kövér alapon,) legyen 4évszakos "zárt"bicó hátul kontrás 3sebis+2forgásospatkó kombó, elöl meg görgős agyfék:D(mert jól néz ki, csak nem tom eldönteni, megéri-e a kinézet miatt:S) másik terv dobfék előre, de azt még nem nagyon találtam eddig!:(
És gondolom nem megfelelő topik de sztetek ez mennyiből jönne ki? görgősagyfék ah néztem(aggyal 1ütt)16-18k legolcsóbban, kontrás3sebis 11k és akkor 2felni+küllők kb 10k nem?
Még nem ideillőbb: ja meg a váltó"kar"... na azt az se tom mi a jó:D Shimano Inter-3 (SG-3C41)-t néztem ki, ez 1általán jó agy? És milyen váltó kéne hozzá? Sry a sok kérdésért:S
____________________
Gáz az Álarc?
(Gázálarclámpásfeketeössztelós"tecsó"monti / lila Cresta SS)
Dob és görgős fékben is
Dob és görgős fékben is tudok segíteni, meg agyváltóban.Ismered a címem.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ha csak szépen lassan
Ha csak szépen lassan húzom a fékkart akkor nem veni észre hogy működne a power modulator.
Én bilincses felfogatással használtam az első keréken a görgős féket úgy pár ezer kilométert gond nélkül.
A 2 forgásos patkót nem tudom milyen így nem tudom ahhoz hasonlítani.
Kipróbálásban szerintem Frenki tud segíteni.
Ha megjön a vacak akkor
Ha megjön a vacak akkor mindenképp, ma beszéltem velük megint.Ha érdekel majd privátban.A bilincset nem tudom megerősíteni elől görgős fékes kivitelű hegesztett kalicka van a villa belsején, teljesen tökéletes megoldás, mint a görgős fékes villáknál.Hátul meg úgy emlékszem valaki házilag ráhegesztett valami lemezt a láncvilla párjára alulról azon megy át a csavar, ezt nem igen értettem, mert gyárilag is kontrabilncscsel rakják fel a görgős féket.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Az is én voltam: A
Az is én voltam:
A görbült és az erősített ami amúgy ott van nálad. :-)
És az elsőt is te
És az elsőt is te csináltad?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Da!
Da!
Ügyes,bár én piaci alapon
Ügyes,bár én piaci alapon nem szívesen csinálnék ilyesmit.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Gondolkozom ezen is, csak az
Gondolkozom ezen is, csak az a bajom, hogy beleöltem egy csomó pénzt, hogy a gyári felniket átfűzessem a mostanira, sajnálnám megint megbontani. Vagy mennyiért tudnám vajon elpasszolni a két kereket meg hajtást?
Mondjuk gondolom nem ugyanakkora az agy, úgyis új küllők kellenek, akkor már mindegy, ha új felni is és egyben el tudom talán adni a mostanit...
Szerintem is egyszerűbb
Szerintem is egyszerűbb teljes kereket cserélni. A "régieket" meg elrakod vagy eladod. Nemtom mennyit érnek.
Egy BR-IM41 + HB-IM70 kombó
Egy BR-IM41 + HB-IM70 kombó már elég lenne hogy megfogjon rendesen? (táskával kb 120 kiló plusz bringa)
Vagy eleve BR-IM75 vonalban gondolkodjak?
Itt azt írja, hogy tárcsafékes villához:
Ez azt jelenti, hogy a mostanira nem menne fel? A mostani bowden ellendarab meg támaszkodó rész egy bilinccsel van a villához rögzítve.
Én is próbáltam ilyent
Én is próbáltam ilyent rendelni a ridebike-ban, de nem tudtak adni. Esetleg a nagyker miatt. Végül egy német webshop-ban vettem meg.
Azt hiszem, nekem az agy nem teljesen a fékkel kompatibilis, eggyel alacsonyabb kategóriájú. A féket meg direkt a tárcsafékes felfogásút akartam, ha már voltak szemek a villámon, na azt nem tudtak adni.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Nem rég hozattam valakinek
Nem rég hozattam valakinek innen egy telós görgős féket.
Kettő új tapasztalatom lett:
-Telós görgős féknek lehagyják a nyúlványát és egy alu konzol beiktatásával lehet felszerelni a féket a telóra. Arra megy egy érdekes formájú rácsúszós bowdentartó, az állítócsavarral.
-Vártunk rá vagy két hetet minimum, de lehet hogy hármat.70-es már nincs,75-ből csak 3 volt a német nagykernek is, na azt behozattam velük.Egyet elvittem.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nemtom fékerőben mekkora a
Nemtom fékerőben mekkora a típusok között a különbség, vagy hogy van-e egyáltalán. Az tuti hogy hűtésben nagy a különbség. Előre célszerűbb nagy hűtőset rakni. Persze ha soha nem fékezel lejtőn akkor nem muszáj. :-)
Meg inkább az újabb szériából vennék, azon már csak nem kezd el zörögni a hűtőtárcsa...
A tárcsafékes felfogatásúhoz tárcsafékes villa kell, a többi viszont megy a dobfékedhez hasonlóan bilincses felfogatással. Én így használtam kb. 4000km-t gond nélkül.
Tavaszi CM-en valaki egy
Tavaszi CM-en valaki egy 80-as zörgő tárcsájához kért segítséget, sajnálom de nincs igazán kielégítő ötletem rá.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
http://www.ktm-bikes.at/city/
http://www.ktm-bikes.at/city/urban/hardtail-alu/GranPure.php?lang=DE
Na, ezt javaslom neked. Ha jól emlékszem gyenge 270ezer körül láttam a Récseiben békazöld színben, de pár napra rá már el is tűnt. Nagyon jól nézett ki.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Na akkor másik elvetemült
Na akkor másik elvetemült ötlet:
Elöl meghagyni a mostani kereket és valami jó kétforgáspontos patkófék
Hátsó traktus marad, középső részt esetleg masszívabb, esetleg 48-as fogszámú hajtásra cserélni.
ez jó megoldás lenne? olcsóbbnak olcsóbb, mint a görgős, de fog is annyira egy jó patkófék, hogy engem is megfogjon 40-ről? :)
persze, hogy megfog ne
persze, hogy megfog ne viccelj :) majd a többiek megmondják a tutifrankót, de mintha az Avid fékjeit dícsérték volna többen
Nekem személy szerint a trekkingemen Magura hidraulikus abroncsfék van, amit istenkirályság ahogy fog, a fékpofa ára az ami húzósabb egy picit, de azért még így se szívesen cserélném le semmi másra.
A Magura-val annyi gond
A Magura-val annyi gond lehet, hogy -egyik ismerősöm szerint- gyengébb felniket össze lehet vele roppantani. Óvatosan használva viszont király lehet.
Az is jó. Bár csapadékos
Az is jó. Bár csapadékos időben szerintem jobban teljesít a dobféked mint akármilyen patkófék.
Ha csak gyorsabb haladás a cél akkor tökéletesen elég a középrész csere nagyobbra.
Abban a reményben éltem
Abban a reményben éltem eddig, hogy 5karos shimano outi hajtóműhöz tudok szerezni 48t lánckereket. Az 50-es már nem fér be a gyári láncvédő alá, le kéne szedni a tartószemet is.
Viszont 48-as fogszámmal csak 4karos lánctányért találtam. Ugye az is jó? Ilyen hajtókar (shimano 175mm), és hozzá ilyen lánckerék.
Találtam outi(fixi) hajtást is, 18ezerért. Ez viszont 5ezer lenne csak.
Nme értem miért
Nme értem miért ragaszkodsz ahhoz a láncvédőhöz annyira?
Emlék?
Mert ha jól veszem ki a szavaidból akkor tkp a láncvédő miatt akarsz egy rosszabb hajtást építeni.
Nem volna egyszerűbb egy másik láncvédővel próbálkozni?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"