Minden eddiginél több önkéntes vett részt a mérésben. A táblázatok hamar elkészültek, de a szöveges értékeléssel és a grafikonokkal csúsztunk picit. Bocsánat ezért! De most itt van az eredmény, lehet nézegetni. A pozitív tendencia maradt, egyre több a bringalámpa.
Eredmények:
http://kerekparosklub.hu/egyre-jobban-lathatoak-a-kerekparral-kozlekedok

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
G.Tomi képe

Ez fasza,de kicsit

Ez fasza,de kicsit parasztvakításnak tűnik a 40-60%-ig táblázott diagram.

2
Kuku képe

80-ig. Szerintem annyira nem

80-ig. Szerintem annyira nem durva.

3
jurta képe

Nekem is csalódás volt a

Nekem is csalódás volt a Klubtól ilyet látni. A tetejénél sokkal fontosabb az alja, és ott van a nagyobb vágás. Emlékszem az első olyan politikai ön-vállveregető kiadványra, amiben tizenévesként észrevettem ezt a trükköt, csalódott még nem szavazó állampolgárként dühös is voltam meg röhögtem is rajtuk, hogy engem csak majdnem tudtak átverni.

4
Icarus képe

Figyelj, ha az alja ott

Figyelj, ha az alja ott lenne, az csak annyit jelentene, hogy kisebb a különbség és magasabbak az oszlopok. Az inkább lenne politikai önveregetés ;-)

5
Peta képe

Ezt a trükköt kár mentegetni

Ezt a trükköt kár mentegetni :D

6
Icarus képe

Kérlek írd akkor le, hogy mi

Kérlek írd akkor le, hogy mi is a hiba a gondolatmenetemben. Ha ekkora a trükk, akkor bizonyára le tudod.

Speciel szerintem az a helyzet, hogy ha valaki mindenképpen bele akar kötni az MK-ba, akkor mindenképpen kipéciz valami hasonlót, csak hogy dühönghessen valamin. Inkább örüljünk, hogy nő a lámpások száma.

7
Peta képe

De az arány nem az, amit az

De az arány nem az, amit az ábra sugall. Ez puszta megtévesztés. Ha az OBB előállna egy 560-tól 640-ig skálázott y-tengellyel, akkor az egyszeri rápillantó hiheti azt, hogy 2011-ről 2012-re a felére csökkent a halálos balesetek száma!

Azért ez kiverné a biztit, nem?

Fura, hogy ezt egy mérnöknek kell magyarázni.

8
Icarus képe

Bocsánat de egy mérnők

Bocsánat de egy mérnők megnézi a tengelyt és az alapján teljesen egyértelmű hogy mennyiről mennyire változott :)

9
Peta képe

Nagy probléma, hogy nem

Nagy probléma, hogy nem mindenki olyan szemfüles, mint egy mérnök :D

10
Kuku képe

Én is így gondolom. Az egy

Én is így gondolom. Az egy dolog, hogy a politikusokat megihlette a nullpont elhagyás, de maga a módszer arra való, hogy jól láthatóvá tegye a kis változásokat, nem pedig arra hogy nagyobbaknak tüntesse fel őket. Ott a tengely, és nem látom semmilyen negatív hatását, hogy így ábrázolta a grafikus. Ott a tengely, nem pici számokkal. Ha meg 0-tól skálázod, akkor nem látszik a változás egy olyan dologban, amiben már csak kis lépések lehetségesek (egyedül a kistelepüléseken van lehetőség érdemi gyors javulásra). Hogy sok vagy kevés ez a változás azt nem tudom, csak azt, hogy a számlálás célja éppen az, hogy eloszlassa a 10 bringásból 1 van kivilágítva és az egyre rosszabb a helyzet megközelítéseket. Szerintem ilyet a lámpaszámlálás után már nem lehet mondani.

11
elfroland képe

Vákicsit! Az őszi és a

Vákicsit!
Az őszi és a következő év tavaszi eredmény közötti különbözet az új belépőket jelzi?
Vagy ennyien dobták el a lámpájukat szilveszterkor? :-)

12
Kuku képe

Nekem is az új belépők jutnak

Nekem is az új belépők jutnak eszembe.

13
srich képe

Nem teljesen. Kifogyott az

Nem teljesen.
Kifogyott az elem, nembaj úgyis időben hazaérek -tavasszal.
Egyre korábban sötétedik/esik, meg úgyis nálam van, hát felrakom -ősszel.

-Úton az idő is csak út.

14
srich képe

Kevés időm van, de leírom,

Kevés időm van, de leírom, hogy el ne felejtsem:
Egyik kora-esti sétán, talán harmadikán, felkapcsolta az automatika a közvilágítást, és vele a fejemben előforduló fényt is:
Márciusi óraállítás előtti este hetes lámpaszámlálás a napéjegyenlőség után egy héttel történik. Nap nyugszik 18:05 - közvilágítás kapcsol 18:15 - sötét bringás kapcsol 18:35, "Mosmá' mindeggy!".
Októberi óraállítás utáni este hetes lámpaszámlálás a napéjegyenlőség után nyolc héttel történik. Nap nyugszik 16:17 - közvilágítás kapcsol 16:27 - sötét bringás 16:47-kor még el sem tervezte, hogy két óra múlva úton lesz, de már észleli, hogy sötét van.

-Úton az idő is csak út.-

15
monster képe

Én a héten megszámoltam két

Én a héten megszámoltam két szembejövő bringást akik oly mértékben vakítottak hogy annyira zavaró volt mint amikor autót vezetve nem kapcsolja le a szemközti sávban valaki a távolsági fényszórót.
Lassan kezdődhet a "világítás helyes beállítása" kampány.

16
Nuvanda képe

Gyalog voltál? Vagy bicajjal

Gyalog voltál? Vagy bicajjal gyászon? :D
Mondjuk problémás a dolog, mert az autó fényszórójának az utat kell megvilágítania, míg a bicaj lámpáknak inkább a láthatóságot kell elősegítenie (inkább városinak tűnik a problémád), azaz a szemre kell irányítani. És ezért nem lehet elítélni azt, ha valaki szeretné, hogy jól lássák. A bicaj világításokat meg nem egyszerű (én nem ismerek ilyen lámpát) tompítottra kapcsolni, ha jön valaki szembe.

17
Peta képe

A mostanában egyre

A mostanában egyre elterjedtebb alutestes-powerled-chipes-fókuszálható médincsájna lámpák ilyenek. Nekem is ilyen van. Zseblámpa, csak van hozzá bicajkonzol is. Villog, S.O.S., meg van 3 erőssége. Leghalványabban olyan erős, mint a régi Cateye-om, de a két erősebb fokozata már a közlekedőket zavarja. Szórt fókusz esetén. Koncentrálva 300 méterre is elvilágít éjjel. A powerledek terjedésével párhuzamosan egyre általánosabb lesz az, amit monsti is ír, az ember nem is gondolná, hogy ennyire zavaró tud lenni.

Ilyesmi:
www.testbike.hu/velemeny/lampa/bailong-bl-8626

18
monster képe

Nem baj ha terjednek, de

Nem baj ha terjednek, de nagyobb felelősséget és pontosságot kíván a beállításuk, mint egy gépjárműnél.

19
Hotyhogy képe

Ezen a teren a kerekpar tehat

Ezen a teren a kerekpar tehat meg a veszelyes uzemnel is veszelyesebb uzem.

20
monster képe

Egy ilyen fényesebb mint az

Egy ilyen fényesebb mint az autólámpa:
http://dx.com/p/ultrafire-3-x-cree-xm-l-t6-2000lm-4-mode-white-bicycle-l...
1400 lument írnak rá, a totalcar szerint a H4-es izzó 1000 lumen körül/alatt van.
"H4-esek is tudják az engedélyezett maximumot? Elvileg sehogy. Egyébként a minőségi normál izzók tényleg az engedélyezett határon mozognak (ez a H4-es esetében 1000 lumen), de az elborult kínai tízezer kelvines erős izzók között akad olyan, ami ennek a felét sem tudja."
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/07/04/hany_szazalek_a_50_fenyero/
Szóval szigorúan be kell állítani, balesetvédelmi szempontokat figyelembe véve, nem a bringás elképzeléseit.

21
Peta képe

Itt a CM-en a 6-os köhémet

Itt a CM-en a 6-os köhémet állandóan a túlszabályozás szinonimájaként szokás emlegetni, pedig nem a kerékpárok szabályozása a durva benne, hanem a gépjárműveké. A fényszórók csóvájának hossz- és keresztszelvénye meg van benne határozva, a műszaki vizsgán ezt is nézik (ami pedig az 5-ös köhémben van). Te akarsz biciklit műszakiztatni? Atom-életszerűtlen az egész, Se a betartatásra, se a vizsgálatra nincs se kapacitás, se infrastruktúra, és pláne nem lenne hajlandóság az emberek részéről. ("Már az is baj, ha van lámpám?").

A több tízezres agydinamós cuccokról ne is álmodj. Ezeré' vesz egy ilyenbrutál powerledes lámpát a kínain a józsi, aztán szarik onnantól arra, hogy a szembe jövő megvakul, mert bele se gondol, hogy míg a fényszórók teljes fényereje koncentráltan az útfelületre irányul, addig egy zseblámpából kúpszerűen jön ki a fény, és az útra is ugyanannyi jut belőle, mint a szembe érkező szemébe, vagy az űrbe.

22
monster képe

Bringával voltam, az Árpád

Bringával voltam, az Árpád hídon jött szembe mindkettő, jó sötét volt, esett az eső, szemüvegem vizes volt, az is megszórta. Gyakorlatilag nem láttam kis ideig amíg a legrosszabb pozíción át nem mentek.
Azt hiszem németeknél a 100 euros agydinamós kategóriában már van valami intelligens vezérlés. BUM, AXA, ezek.

23
tranyo képe

én is veszek ilyen kínai

én is veszek ilyen kínai lámpát... kell, mert néhol nincs közvilágítás, és járnék erdei körökre is néha, de ilyenkor hamar besötétedik...
(kínából már csak cc7khuf akkuvaltöltővel de mondjuk pár fórum szerint kínai roulette... vagy müxvagynem.)

városban, utcai világítás mellett, eszembe se jutna felkaccsolni...

városban, közvilágításnál én ilyen kétledes párszázft-os szilikoncsodákat használok,mert látható leszek tőlük, de el nem igazán tud vakítani senkit...

a probléma ott kezdődik, hogy amíg a delikvensek azt mondják, hogy "vaze, örüjjé hogy vanlámpám",
addig ezt is kellene szabályozni, vagy segíteni megérteni, mitmiért.

24
Nuvanda képe

A párszázas lámpákkal az a

A párszázas lámpákkal az a baj, hogy alig látszik a fényük városban.

25
tranyo képe

én azt látom, hogy elég, mert

én azt látom, hogy elég, mert messziről látszódik(páromnak is vanilyen)
igaz, azt nem veszem észre, ha már halvány, mert nem elalszik, hanem fokozatosan halványul... :(

26
Nuvanda képe

Mivel a híd pályája ívelt,

Mivel a híd pályája ívelt, nehéz elérni, hogy sose világítsanak szembe. Persze ezen segíthet egy görbe fényű lámpa. :D

27
monster képe

Valami jó nagy tömegű dolgot

Valami jó nagy tömegű dolgot kéne a híd fölé akasztani, elgörbítené maga felé a fényt.
Azt ki lehetne geometriázni hogy mivel egy ívelt (konvex?) felületen közelítettem a szembejövő felé, hogy hátha neki pont jól volt beállítva a lámpája csak vízszintes felületre.

28
Peta képe

Ha fölé akasztod, akkor nem

Ha fölé akasztod, akkor nem párhuzamos lesz a híddal a fény, hanem még jobban elhajlik. A híd alá kéne akasztani. De már oda van akasztva az egész bolygó, és még mindig nem görbül eléggé!

29
Nuvanda képe

Kéne szerezni egy fekete

Kéne szerezni egy fekete lyukat!

Elgondolkoztam, vajon milyen lehet egy féregjáratban tekerni...

30
Peta képe

Miután a kedvesemet

Miután a kedvesemet beavattam, hogy miről megy a diskurzus itt, mondta, hogy ne lámpa elé függesztett fekete lyukkal próbálkozzunk, hanem politikusok arcképeivel :D

31
monster képe

Á, ez jó ötlet. Szóval

Á, ez jó ötlet. Szóval felakasztok a kormányra egy fekete lyukat, vagy beleteszem a kis kosárkába elől, és az magába szívja a vakító zavaró fényeket!

32
Lompi képe

Ühüm. Már korábban szóltam

Ühüm. Már korábban szóltam itt is emiatt. Köcsög dolog a másikat veszélyeztetni a szemre állított lámpával, pláne, ha az villogó üzemmódra van állítva. Egy alkalommal, amikor már a sokadik ilyen jött szembe gyatra közvilágítás mellett erősen filóztam, hogy kirúgom a következő alól a bringát. Nem haragból, csak, hogy érezze a törődést.

33
monster képe

Ez mondjuk csak bicikliúton

Ez mondjuk csak bicikliúton van, amúgy normál úton a helyén tekerve messze van a bringás minden szembejövőtől. Esetleg újabb érv a szűk kerékpárutak ellen?

34
Nuvanda képe

Szerintem senki sem állítja

Szerintem senki sem állítja direkt vakításra a lámpáját! Ha valaki nem vékony fénysugarú lámpát használ, akkor biztos sokat kapsz a szemedbe is, hisz (nagyjából) körkörösen szimmetrikusak a lámpáink. Viszont a láthatóság növekszik azzal, ha szélesen világít a lámpád. Az a megoldás, hogy az úton tekersz. :D

Ma kíváncsiságból megnéztem, mi látszik belőlem elölről, és majd megvakultam a 3 lámpámtól. :)