A kerékpárút a kerékpárosoké! (Veszélyes délutáni séta a bringaúton)



Ma délután hazafelé menet munkából majdnem ’sikerült’ letarolnom egy gyalogost a gyáli úti kerékpárúton. A Könyves Kálmán körút-Gyáli út kereszteződésétől nem messze történt. Miután két kerékpárútra parkoló autóst kikerültem több fiatalt vettem észre előttem. Ezek a talpasok mintha a világ legtermészetesebb dolgát tennék, beszélgetve, tréfálkozva sétálgattak hazafelé a közeli suliból. Habár van széles járda, melyet többen használtak is, az utca minden összetevőjét alkalmasnak találták egy kellemes délutáni korzózáshoz. Némelyek még az úttestet is igénybe vették, igaz tehették is, hiszen a forgalom itt igen gyér. Na, mikor távolról láttam, hogy e kedves személyek bár észrevettek, mégsem hajlandóak lábacskáikkal távozó mozdulatot tenni jobbra a járda felé, elektromos kürtöm heves nyomkodásával igyekeztem jobb belátásra bírni őket. A sebességemet enyhén csökkentettem – további időt adva nekik a korrekcióra – és meg is lett az eredmény. Olyan öten-hatan kelletlenül távoztak az úttest azon kijelölt részéről, melyet az illetékesek nem nekik szántak. A mozgásuk kb. olyan lehetett, mint ahogy az ember elképzeli az auschwitz-i, vagy recski megsemmisítő tábor (figyelted, ahogy adtam a PC-nek) halálra dolgoztatott és éheztetett rabjainak esti vonulását a barakkok közt. Na, de nem mindenki figyelt fel a körülötte zajló eseményekre. Az utolsó a sorban egy leányzó mivel túl közel voltam hozzá rémülten rángatózva, hol jobbra, hol balra kívánt kitérni előlem. Mivel még mindig elég gyorsan haladtam ez a kacsázó mozgás megtévesztett és nem tudtam eldönteni merre kerüljem ki. Volt egy olyan pillanat, amikor széttett lábakkal és kezekkel állt a keróút közepén. Nekem balra a magas padka, jobbra a masszív vasdöccök – mindkét lehetőség tuti borulás. Az utolsó pillanatban végül valahogy elkerültük egymást, de így is erősen meginogtam a nyeregben. A váratlan szitu’ a társaságban ijedtséget keltett, és némelyek kiáltozni kezdtek meglepetésükben. Miután visszanyertem a teljes (testi és lelki) egyensúlyomat a bringán átmentem az aluljárón, és a buszmegállóban lévő telefonfülkéből értesítettem a közterület felügyelet munkatársait a két rossz helyen parkoló autósról. A hazaút további része eseménytelen volt.

Megkérdezem tőletek, hogy Ti mit tesztek akkor, ha egy egész iskolás osztály tart osztálytalálkozót a kerékpárúton és úgy tűnik nem akarnak észrevenni? Se jobbra, se balra letérni nem lehet, csak ha nagyon lelassít, vagy megáll az ember, viszont még ma szeretnétek hazaérni.

Íme a szóban forgó inkriminált útszakaszA vasúti aluljáró felől érkezve szembetűnik, hogy hiányzik a kerékpárút tábla.A Könyves Kálmán körút felőli végződés.A Könyves Kálmán körút felől visszatekintve a létesítményre. Ez a kerékpárút csak a kereszteződésig tart?Itt látszik a távolban, hogy  a buszok odaállnak a vonal mellé és ott szállnak ki az utasok a keróútra/kerékpársávra.

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
saint képe
saint
1 h, 2007-09-10 21:50

Nekem a kedvencem az volt, amikor a Kőbányai út melletti bringaúton (ahol a villamossinek túloldalán van a járda) egy áltsulis osztály vonult, elöl-hátol betanítónénizve... Persze nem bírtak volna szólni a gyerkőcöknek akkor se, amikor látták, hogy jövök...

Másik kíváló dolog, a rolnis kutyapóráz, szürkületkor. Gazdi az út egyik oldalán, kutya a másikon... Én meg csak akkor kapcsolok, amikor a kutya már repül. (gongoltam elférek köztük :)

gyorkos képe
gyorkos
2 k, 2007-09-11 07:17

Igen, ezt a fajta kutyasétáltatós dolgot a Havanna lakótelep melletti új keróútnál is sokan csinálják.
Kanuni Sultan Suleyman

atomboy képe
atomboy
3 h, 2007-09-10 22:10

Sajat tapasztalatom szerint vagy nem figyelnek fel a csengetesre, vagy ugy erzik, hogy az anyjukat emlegetem. Amde ha gyengen nyomom a feket, ami hangosan csikorgassal jarul, akkor gyorsan felreallnak...

De nalunk, Szegeden ilyen problemaink vannak.
Akit erdekel, ebben a topicban, ill. a Kerekparut cimuben van jo sok fenykep szegedi kerekparutakrol.

atomboy

OJani képe
OJani
4 h, 2007-09-10 22:14

A pórázos kutya szituval már én is találkoztam szürkületben. Meg babakocsissal, ma is eggyel. Szóltam és mutattam, hogy a másik oldalon van a járda (Nagytétényi út). Csengő nélkül oktatok, majd' egyszer beverik az orromat... :(

Nagyobb csoporttal szemben szinte esélytelen a küzdelem. Némiképp vigasztalt, hogy megelőztem két 3-mas buszt is. :)

Neelix képe
Neelix
5 h, 2007-09-10 22:16

Épp ma volt hasonló esetem este a Karinthy úton... a kijelölt (útra festett) kerékpárúton bandukoltak kb 10-en. Azt tettem, amit máskor is szoktam. (Jó nem mindig)
1.) Időben jeleztem a csengőmmel
2.) Vártam a reakciókat
3.) Kezek a féken.

A normálisabb emberkék lementek a sávról, de néhány buta arcú rám nézett és ment tovább... na ilyenkor elkap az ideg és jön a...

1.) Kezek a féken
2.) Beleteker 2-3 hajtást
2.) Utolsó pillanatban fék behúz
3.) Illető mellett/ előtt /mögött megállni fél centire úgy, hogy besz@rjon...

4.) Höbörgés hogy mi a f@aszért megy itt mint egy birka...

Egyre nagyon ügyelek, hogy soha ne menjek neki az illetőnek!!

Tudom gyerekes vagyok ;D de néha belefér.

Hölgyeknek, vékony testalkatú uraknak és bizonytalan kerékpárosoknak nem ajánlott módszer! :)

Ja és még egy! Időseket, gyerekeket, kismamákat, betegeket nem illik ily módon molesztálni.

----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.

Stefidzsi képe
Stefidzsi
6 sze, 2007-09-19 10:38

Te szeretnéd, ha az autósok is ugyanezt csinálnák veled? Szerintem nem.
Úgyhogy kérlek ne molesztáld így a gyalogosokat. Tudom, hogy rendkívül bosszantó és vannak rettentően tenyérbemászó alakok, de a járda járda marad hiába van rajta egy sárga csík. Úgyhogy, ha ilyen kerékpárúton haladsz légy türelemmel.

Neelix képe
Neelix
7 sze, 2007-09-19 10:57

HAHÓ!!! ki beszélt járdáról? Ott soha... sőt a "kevert forgalmú" bringa sávon sem... eleve igen ritkán megyek járdán. Arról beszéltem, mikor le van választva a gyalogos és bringás egymásról... jelzek időben!, látja hogy jövök, de még fél centit sem mozdulna arrébb.

Egyébként ha birka módjára az út közepén kóborlok (látva, hogy jön egy autó) és csak megyek, megyek, akkor megérdemlem, ha ezt csinálja.

Kérlek olvass, mielőtt írsz! ;)

----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.

Stefidzsi képe
Stefidzsi
8 sze, 2007-09-19 11:25

Bocs, számomra nem derült ki, hogy szeparált bringaútról van szó. Ilyenkor közölni kell vele, hogy a gyalogút eggyel odébb van. (esetleg még a "Nincs ki a négy kereked, hogy biciklinek képzeled magad?!" duma, ha ingerültebb vagyok)
Volt már olyan, hogy az Újpesti rakpartnál futó szeparált bringaúton menvén felhívtuk a mamzi figyelmét, hogy bringaúton tötymörög. Mire ő közölte, hogy tökéletesen tisztában van vele. Bazz, most az ilyenekkel mit csináljunk? (megjegyzem nem azért tötymörgött ott, mert át akart menni az út túloldalára)

MaRCuS képe
MaRCuS
9 h, 2007-09-10 22:20

Egy hangos kiáltás, h "Ez kerékpárút és nem lassítok!" csodákra képes. :-)))

We don't block the traffic, We ARE the traffic!

Bazsi képe
Bazsi
10 h, 2007-09-10 22:35

ne is mondd! kicsivel BalcsiFöldvár előtt két kisebbségi kollega ment előttem meg a macájuk(nem mintha bajom lenne velük). mondom h elnézést, bringaút volt, szal teljesen jogosan. a "maca" elkezd kurjongatni , h bicikli, vagy bringa, nemtommár. két úr hátranéz, semmi reakció,hagytak egy igen kis rést maguk között. mikor melléjük érek elkezdi az egyik: nehogy mán, én menjek félre !!!(jobbra kerítés, balra árok) lehagyom, hátranézek: ne nézéé bazmeg!!!
szóval a nagymama tacskó kombókat meg a kisiskolásokat inkább kívánom magam elé, mint az ilyen iq fájtereket.

lujka képe
lujka
11 h, 2007-09-10 22:37

Mondhatnám azt, hogy nem járok bicikliúton, pedig de. tegnap és ma.
A legfontosabb nekem az, hogy bármi is történjen, ne nagyon borítson ki a lelkem egyensúlyából.
Tökre benne van a történetben, hogy ha a járdán megyek (még ha azt bicóútnak hívják is), akkor azon a helyzethez nem szokott gyalogokkal találkozom.Ahogy az úton még nem eléggé tapasztalt autósokkal találkozom. Van, amikor felbaszom magam, van, amikor nem.
Járdán konkrétan Figyelj! kiabálások a legjobban beváltak nekem, mindamellett, hogy igyekszem kikerülni a bármilyen találkozást.

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

lujka képe
lujka
12 h, 2007-09-10 22:45

Persze aki tekert már velem többet, tudja, hogy autósokkal milyen durván tudok beszélni. A gyalogokkal visszafog a személyes kapcsolat. Fura, pedig az adrenalin mindkét esetben ott dolgozik bennem jól.

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

Sandor75 képe
Sandor75
13 h, 2007-09-10 22:55

Lujka, megértelek. Én velem is megesett, hogy kihuztam a gk vezetőt az soför ablakon , mert a bringauton álva, keresztben!! telefonált , s mikor mondtam neki ugyan menjen már, még neki ált feljebb. Akkor elkezdte a "nyugodjon meg" cimü mondatot , és olyankor van , hogy érzem most agyon fogom ütni....de erőt veszek magamon, és tovább megyek. Sőtt volt már bringa a fejem felet, felajálva, hogy a szélvédön beteszem, őt meg kiszedem! De ezek már a nagyon szélsőséges esetek persze, alapon nem vagyok idegbeteg ennyire. Kerülöm a konfliktust ahol lehet. De néhány kreativ barom mindig megtalálja a modját, hogy felidegeljen. Persze utánna meg én vagyok a bunko.Tipikus. Rángatja az oroszlán bajszát, és ha megharapja , akkor még az oroszlán a szemét.

boci képe
boci
14 h, 2007-09-10 23:12

aki ismer, az tudja milyen higgadt természet vagyok, de egyszer már én is csapkdotam szélső sávban autó előtt állva a motorháztetőt, és üvöltve, hogy "gyere játszuk le"... bővebb sztoriért keressetek rá a keróutinformon, de lehet, hogy valahova ide is beírtam :)

Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O

RABIC - LE AZ ÚTRA!

Hemü képe
Hemü
15 k, 2007-09-11 17:09

Tess.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

primusz képe
primusz
16 h, 2007-09-10 23:13

Nekem a csengő egyáltalán nem vált be (halk) a duda már egy csöppet jobban, de mostanában a hangos 'BOCSÁÁÁNAAAAT!!!' tűnik a leghasználhatóbb módszernek.
A Dagály előtt sokszor tekerek, hát arról tanulmányt lehetne írni ahogy kóvályognak az emberek a bicajúton. Ha jól emlékszem az utolsó dudahasználatom is ott volt 'éles' helyzetet elkerülendő. Mamóka az út közepén háttal nekem, hát rádudálok -majd' vesztére. Nem a gyalogosoldal felé mozdult, hanem a másik oldalra, de szerencsére megúszta(m).
Mostanság úgy vagyok vele, hogyha a jelzésemmel meglepném a gyalogost (viszonylag hirtelen, váratlan szituáció, vagy ha háttal van a talpas), akkor semmiképpen nem használok semmilyen kiabálást vagy dudát. Inkább csak elhúzok mellettük -persze odafigyelve, lassítva, kéz féken stb. Persze megijednek így is, de még ez is jobb, mint egy meglepett, ide-oda cikázó, kiszámíthatatlan emberakadály...

lujka képe
lujka
17 h, 2007-09-10 23:17

Igazad van, a ráijesztés csak súlyosbítja a helyzetet.

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

Cseya képe
Cseya
18 h, 2007-09-10 23:23

A múltkoriba' a répa hátrált ráfele a keróútra, miközben az út túloldalára kajabált valamit, valakinek. Finom csengőpöccintéssel jeleztem neki, hogy legalább kiszúrja hogy jövök (35 km/h), mire a következő reakció hagyta el az orcáját: "Mi van, nem férsz el?"

Hogy egyem ki a szart a szájából.

boci képe
boci
19 h, 2007-09-10 23:33

igazából jobb lesz magwast beelőzni:
bicóút=járda=gyalogosoké
nyélen rakjad ne a járdán! :-)

Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O

RABIC - LE AZ ÚTRA!

Karago képe
Karago
20 k, 2007-09-11 12:30

Üdv! A járdára festett sárga csík a gyalogost nem zabolázza meg, minket pedig a KRESZ ide, a járdára kényszerít! Csak a kerékpársáv a megoldás! A városokban ill. lakott területen a teljes sávszélességhez való jogot kell követelni, vagy a járdától térbelileg elkülönített kerékpárút építését! A kerékpárosok (reprezentáns szervezeteik) ne fogadják el kerékpárútnak a járdát! Harcoljunk a kresz megváltoztatásáért! A bicaj legyen egyenrangu bmely más járművel!

lujka képe
lujka
21 k, 2007-09-11 14:06

Ez olyan volt, mint egy kiáltvány. :)
A lobbi egyébként már javában dübörög, ajánlom neked az MK-t nagyon, ha van valamilyen ötleted, hogy te mivel tudnál ebben segíteni.
Viszont az fontos, hogy leszögezzük: az elkülönített bicajút nem városba való. Két falu közé pl. tökéletes, de kereszteződésekhez horror.

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
22 k, 2007-09-11 16:16

Két falu között sem tökéletes, de ott egy fokkal több értelme van. A tökéletes megoldás az olyan jó minőségű, széles normál közút, amin elfér a bringás is.

Karago képe
Karago
23 k, 2007-09-11 17:47

Igazad van, az elkülönített bringaút nem a sokkereszteződéses városi utak, járdák mellé valók. Én is úgy gondoltam, hogy a külön bringaút a lakott területen kívülre és az egymástól távol lévő városrészek összekötésére szolgálhatna,- csak nem fogalmaztam pontosan.
A "lobbi dübörgésének" pedig őszintén örülök - de ugye nem úgy dübörög, mint a magyar gazdaság? ;)

lujka képe
lujka
24 k, 2007-09-11 14:15

duplagondol.

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

magwas képe
magwas
25 k, 2007-09-11 14:14

A KRESZ-ben és környezetében bőven találsz indokot arra, hogy NE menj a járdán, még akkor sem, ha sárga rajta a csík. Ahogy írod is, a témában a legfontosabb egy olyan KRESZ módosítás lenne, ami alapján a témában járatlanok (pl. autósok) is rögtön vágják, hogy a bringaút/bringagyalogút nem kötelező.
Az elválasztott kerékpárút nem jó megoldás, mert balesetveszélyes. A kerékpáros szervezetek ma sem fogadják el a bringagyalogutat. Az elválasztott bringautat is csak különleges esetekben. Kb minden méter mostanában épült bringagyalogútra azt mondta az MK (amikor megkérdezték), hogy kösz nem kérjük. Ezeket nem nekünk építik.

Az MK javaslatai ma túlnyomórészt bringasávot, egyes szakaszokon pedig piktogrammos felfestést tartalmaznak. Közben azon megy a gondolkodás, hogy hogyan lehetne a rendelkezésre álló keretek egy részét inkább más forgalomtechnikai megoldásokra (egyirányú, kivéve kerékpár, táblákkal és piktogrammokkal jelölt kerékpáros úthálózat), valamint tájékoztató kampányokra költeni, valamint hogy mikor érik meg arra a helyzet, hogy már bringasávok se kelljenek.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

csavar képe
csavar (nem ellenőrzött)
26 h, 2007-09-10 23:38

a gyalogos nincs hozzászokva ahhoz, hogy ő a közlekedés része, sztem felesleges basztatni emiatt, egyszerűen nem figyel a földre festett csíkokra meg kresztáblákra.
én köszönni szoktam, remélve, hogy a gyalog magától meg tudja lépni az "itt egy bringás" - "van itt egy bringaút" asszociációt.

csavar képe
csavar (nem ellenőrzött)
27 h, 2007-09-10 23:46

egyébként lujka is ezt mondta, hogyaszondja "ha a járdán megyek (még ha azt bicóútnak hívják is), akkor azon a helyzethez nem szokott gyalogokkal találkozom."

lujka képe
lujka
28 h, 2007-09-10 23:55

köszi!!! ;-)

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

dobozos képe
dobozos
29 k, 2007-09-11 00:01

Nekem is volt ma egy kellemetlen szitum. A Margit híd budai hídfőjének Lánchíd felő eső részén az autók ráálltak a gyalogos és kerékpáros átkelőre. Miután zöldet kaptunk mindenki elindult. A gyalogosok lemmingeket idéző módon kígyóztak az autók között, mi bicajosok meg kissé lemaradtunk. A gyalogosok megúszták, viszont nekem sikerült kiss híján frontálisan ütköznöm egy montis kollegával, mivel a zebrán álló egyterű autótól nem láttuk egymást. Ha összemegyünk, komolyan belerúgok a lökhárítójába.

------------------------------------------------------
Csengővel a világbékéért! (Én szeretem a kihívásokat.)

Bazsi képe
Bazsi
30 k, 2007-09-11 21:33

az átkelőket sosem szerették figyelembe venni az autósok. bringaút-autóút kereszteződésnél csinált olyat a haverom, amikor beálltak az ótók a zebrára/átkelőre, hogy beugrott az út közepére, amikor váltott a lámpa, és egy olyan piros-fehér léccel amit a felújításoknál használnak elkezdett hadonászni, hogy márpedig ájjon meg a némber, és ne menjen rá az átkelőre ha nem fér át.:D volt olyan reakció!! egyik néninek kiesett a kaja a szájából:D még ilyen jet li-s hanghatások is voltak:D

Bazsi képe
Bazsi
31 k, 2007-09-11 21:36

bocs, frissítettem, mert fehér lap jött be, kétszer küldte el.

rasztacsubi képe
rasztacsubi
32 k, 2007-09-11 01:32

Sokat járok a Nagytétényin aholis mintha mi sem volna természetesebb a Kerékpárúton gyalogosok ezerrel, babakocsival miinden irányba.

Ilyenkor lelassítok és figylemeztetem hogy bringaúton megy és megkérem hogy akkor már azon az oldalon menjen ahol látja a szembejövőt és a hátulróljövő is elfér mellette.
AZAZ a BAL oldalon

Ha vki autóúton kényszerül sétálni akkor is a bal oldalon teszi, hogy lássa a szembejövőt és ki tudjon térni, nem?

Gabika képe
Gabika
33 k, 2007-09-11 11:11

a Nagytétényin inmádják a gyalogosok a bringautat, főleg a Campona alőtti részen és a Háros utca felé.

nálam a "vigyázzjövökelnézést" hangjelzés elég célravezető :)

-------------------------------
http://www.photoblog.com/gabber

RoGeR képe
RoGeR
34 k, 2007-09-11 21:13

Pedig mondta az MK, hogy oda 2,5-3 méter széles bringaút kell. De mindegy is, mivel hamarosan eltűnik (már most hullámos, hamarosan ellepi a gaz).

---
Bringasávot a Nagykörútra!

zsoltee képe
zsoltee
35 sze, 2007-09-19 10:24

Ja, elég hamar szar lett, nem tudnak ezek utat építeni? Lehet, hogy inkább befelé menet is leszokok a használatáról...

Zsoltee

gyorkos képe
gyorkos
36 k, 2007-09-11 07:23

Köszönöm a gyors válaszokat! Indulok és ma reggel is arra megyek munkába és jövök haza. Arra gondoltam, hogy leállok, leszállok a kerékpárról és még a bringát is leviszem az úttestre, majd intek nekik, hogy tessék, csak tessék. Parancsoljanak elhaladni. Én majd megyek, ha önök elmentek. Mindezt persze komoly arccal és végtelenül udvariasan. Talán leesik a tantusz nekik.
Kanuni Sultan Suleyman

KoBold72 képe
KoBold72
37 k, 2007-09-11 09:33

Sokat járok a Bem rakparton és a Lánchídon. Alaposan bamba turistára vagyok szocializálva, könnyű a dolgom: lassítok.

Délután a Lánchídtól a Batyiig néha a villamossínen megyek, ilyenkor a Halász utcai kereszteződésnél nagyon vigyázok. A bringaúton haladókat még csak-csak észreveszik a keresztező autósok, de villamos helyett végképp nem számítanak bringásra...

Ha igazán sietek, úgyis az úttesten megyek.

- - - - -
Következő járat indulása: szeptember 14.
www.6efutas.hu

boci képe
boci
38 k, 2007-09-11 09:40

"de villamos helyett végképp nem számítanak bringásra..."
hát csengess egy picit :-D

Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O

RABIC - LE AZ ÚTRA!

magwas képe
magwas
39 k, 2007-09-11 11:31

Villamossínen akkor menjél, ha nagy vagy, sárga, és álmodban csengetsz egy picit.
A többiek a remízben is ezt ajánlják. Szegény Mukit pl. egyfolytában alázzák, mert szürke szegény.
Ráadásul pont a Combínók. Nemtom hová lennének nélküle, amikor megint leszakad a felsővezeték.

A villamossínen általában jobban észrevesznek. Sokkal jobb a rálátás az út közepére ugyanis. Ezt persze kis mértékben korrigálja az, hogy nagy sárga tárgyat keresnek. De azért Muki is csak ritkán csap el autósokat. Inkább az történik, hogy mivel a sínen nincs pedál és nem lehet rajta kerékpározni, nem adják meg az elsőbbséget. Ez pedig ilyen, tudomásul kell venni. Én sem húzódok le a sima autó elől a buszsávban, akárhogy is dudál.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

RoGeR képe
RoGeR
40 k, 2007-09-11 21:14

Hja, hallottam már olyat, hogy öreg néni szatyorral a Mukira akart felszállni. :)
De masszív állatok azok. A személyautó vs Muki meccs fix 2-es. :)

---
Bringasávot a Nagykörútra!

magwas képe
magwas
41 k, 2007-09-11 11:20

Boci már beelőzött.

A járda a gyalogosoké.

"Nem azér vannak rajta sárga csíkok, meg viacolor, hogy neked jó legyen, hanem azért, hogy takaroggyá az útró, az apád lehetnék, te suhanc."

Azt meg mindenki magasról nemérdekli, hogy ez egy csomó gyalogos-kerékpáros konfliktust generál.
Ne legyél hülye, ne dőlj be nekik. Nyélen rakjad, ne a járdán.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

peti képe
peti
42 k, 2007-09-11 11:48

figyí! ez sajnos egész tanévben így lesz arrafelé /én is oda jártam suliba/. viszont a kaposvári bringásokat nem biztos, h érdekli.. jó lenne, ha nem a budapesti témák lennének a toppon, mikor vmi kaposvári érdeklődő megnyitja az oldalt.
ha mindenképp értesülni akarsz a kaposvári infókról, akkor személyesen elküldöm őket neked, csak iratkozz már le, léci!
köszi!

gyorkos képe
gyorkos
43 cs, 2007-09-13 05:24

Üdv!
Sajnos ez nem csak "budapesti téma". Várom a kaposvári érdeklődők (és más nagyvárosaink érdeklődőinek)ötleteit is a kerékárutat tömegesen elfoglaló gyalogosok problémájával kapcsolatban. Ki, hogyan oldja meg az ilyen közlekedési helyzetet? Már a blog indító cikke is ezt a kérdést teszi fel a CM honlap olvasóinak.
Kanuni Sultan Suleyman

urga képe
urga
44 cs, 2007-09-13 11:55

Megoldási javaslat (lehet nyomulni a városházán):

A gyalogosoknak legyen kötelező a csatornákban közlekedni, háztól házig (pincétől pincéig), így nem foglalják tovább a helyet az utcán, nem rontják a levegőt és nem akadályozzák az autósokat, biciklistákat. További előnyök: minden járdát azonnal ki lehet nevezni bicikliútnak, nem kell sárga festékkel kínlódni és éveket várni egy-egy 'bicikliútra'. A városháza, a föld alatti gyalogos közlekedést ösztönzendő, pályázatokat írhatna ki gumicsizmákra, vízhatlan bakancsokra.

Komolyra fordítva a szót: közlekedj az úton - ha úgy érzed, a forgalom nagysága, sebessége ezt nem teszi lehetővé, a helyi kerékpárosokkal összefogva forgalomcsillapításért, kerékpársávokért kell tüntetni, kritikus tömeget szervezni, stb. A külföldi példákkal arról, hogyan lehet a kerékpárosokat a forgalom részeként kezelni, Dunát lehetne rekeszteni.

peti képe
peti
45 k, 2007-09-18 15:17

most látom, h válaszoltál.
"A Könyves Kálmán körút-Gyáli út kereszteződésétől nem messze történt."
ilyen helyszín nincs Kaposváron. bringaúton parkoló autósok sincsenek, meg osztálytalálkozó sincs, hisz bringaút sincs vazze! ha jártál volna már Kaposváron, akkor tudnád, így viszont elég lenne ha elhinnéd nekem.
köszi!

gyorkos képe
gyorkos
46 p, 2007-09-21 06:44

Üdv peti!

Kicsit hihetetlen, hogy nincs kerékpárút Kaposváron. Mivel ott még nem jártam és úgy is utazhatnékom volt (mobilitási hét) csütörtökön, úgy gondoltam, hogy leutazok és meggyőződök róla személyesen is. Végül mégis Szerencsre mentem és Tokajig tekertem. Mindkét városban volt keróút, pedig nem hiszem, hogy nagyobbak lennének Kaposvárnál, meg Kaposvár megyeszékhely is. Szóval marad az hogy kénytelen vagyok Neked elhinni, hogy nincs (végül is Te laksz ott), bár elég fura, "vazze"!

Kanuni Sultan Suleyman

Tibor_Nesze képe
Tibor_Nesze
47 k, 2007-09-11 15:12

nekem már volt olyan is, hogy autó vontatta az autót és nem láttam a kötelet... :-D

gyalogosokkal semmi probléma. vagyis van, de nem fogom magam idegesíteni miattuk. elég ha néha az autósokra ideges leszek (ott is csak akkor idegelem fel magam, amikor már elcsendesült a jármű vezetője és én már rég messze járok tőle :-D).

én semmit nem szoktam szólni, pedig sok olyan helyen kell járnom, ahol gyerekeket, kutyákat sétáltatnak a bringaúton.

ha nem tudom kikerülni őket akkor lelassítok, és addig megyek hangtalanul mögöttük, amíg észre nem vesznek. ilyenkor kurvára meg szokott ijedni a többség. úgy gondolom ebből valamennyire tanulnak.

ha meg ki tudom kerülni őket akkor nagyon nagy ívben kerülöm őket, mert mikor észrevesznek, utat akarnak adni és ilyenkor ütközök össze velük (az én irányomba mozdul el persze hová máshová...). volt már ilyen ütközésem tavaly nyár közepén és hatalmasat estem. a jobb kisujjam utolsó percéből 3 miliméter törött, a körmöm meg karácsonyra nőtt meg :-D azóta is tök fura érzés mikor körmöt vágok :-) a kisujjamon valahogy keményebb a köröm...

**************************
gyalog? az mit jelent? :-D

jucuska81 képe
jucuska81
48 k, 2007-09-11 21:42

Szerintem ezért jó a csengő a biciklin,hogy vadul csöngetek vele,ha olyan a helyzet!!
Engem az is idegesít,ha lekeskenyedik a bicikliút,vagy hirtelen több biciklis száguld felém!
Jucus

Rodrigo képe
Rodrigo
49 cs, 2007-09-13 11:35

Gyorkos, vedd ki a bejegyzéseidet a MISKOLC kategóriából, mert zavaró!!!

Rodrigó @ Miskolc - www.kerekpar.net

gyorkos képe
gyorkos
50 p, 2007-09-14 04:22

JAWOHL, MEIN FÜHRER!!!

Kanuni Sultan Suleyman

peti képe
peti
51 k, 2007-09-18 15:12

harmadszor is szépen kérlek, h kaposvárról is.

zsoltee képe
zsoltee
52 sze, 2007-09-19 10:28

aki nem tud tag-eket használni, az ne is erőlködjön... ez a führeres duma meg elég gáz volt, ugye te is érzed? :P

Zsoltee

gyorkos képe
gyorkos
53 p, 2007-09-21 06:14

Kedves zsoltee!

"aki nem tud tag-eket használni, az ne is erőlködjön..." Ezt egy kicsit még gyakorolnom kell. Pedig már korábban használtam kódot (most már azt is tudom, hogy ezt hívják tag-nek Én eddig csak a falfirkák egy tipusaként ismertem). Azt, hiszem így kell csináln: erős kiemelés Előnézetben jó. (Egyáltalán nem tanultam honlap építést, majdhogynem az ujjamból szoptam ki ezt is.) Ja, és nem "erőlködtem". Ha nem tévedek, azért van minden 'Hozzászólás' doboz alján az 'Engedélyezett HTML elemek' listája hogy használják őket. Bár azért egy pár szóval leírhatnák a módját is, mert nagyon kevesen ismerik.
"ez a führeres duma meg elég gáz volt, ugye te is érzed?" Nem érzem. Csak a Te hozzászólásodból érzem ki azt, hogy nagyon küzdesz, hogy fikázhass.
Figyu', ez micsoda a reagod végén: :P ? Másoknál is láttam már ilyen jeleket. Nem szmájli akar lenni? Ha igen, akkor nekem miért nem látszik sem IE-ben, sem Operában. Ha nem az, akkor mit akar jelenteni?

Már csak 1 nap és CM!!

snoop képe
snoop
54 h, 2007-09-17 11:33

figyu, ez szerintem nem győri téma. nemtom hogy került a csoportba, biztos valami véletlen/benézés, de kiszedné valaki? kösz. egyel fentebbi hozzászólásban pedig nincs egy teg lezárva és minden sztrong lesz tőle utána.

gyorkos képe
gyorkos
55 sze, 2007-09-19 05:24

2007. 09. 14-e után "No subscribed groups". Se Kaposvár, se Győr, sem más város!

Kanuni Sultan Suleyman

Hatalmas Kritikus Tömeget kívánok szombatra!

zsoltee képe
zsoltee
56 sze, 2007-09-19 10:25

De te raktad be minden város alá, vagy rendszerhiba? Pécsnél még ott van...

Zsoltee

gyorkos képe
gyorkos
57 cs, 2007-09-20 22:05

zsoltee
Kitöröltem az összes várost a csoportjaim közül. Városok menüsor, csoportjaim fül: No subscribed groups. Innentől én nem tudom, hogy mit kellene még csinálnom.

Kanuni Sultan Suleyman

snoop képe
snoop
58 sze, 2007-09-19 12:41

győrbe is ott van továbbra is.

nem lehet olyat, hogy a csoportok menedzserei tudjanak eltávolítani bejegyzéseket a csoportból?

gyorkos képe
gyorkos
59 p, 2008-01-04 20:21

Szóval most valami talán be fog indulni. Lehet, hogy megelégelték a Fővárosi Közterület Felügyeletnél az állandó bejelentéseimet (feljelentéseimet). Hazafelé jövet munkából a topiknyitó szövegben jelzett kerékpárúton kívántam haladni, de szokás szerint buszok és bádogcsigák hosszú sora parkolt rajta. Ahogy haladok szépen előre az úttesten, egyszer csak hangoskodás, vitatkozás hangja ütötte meg a fülemet. Látom, hogy valamilyen egyenruhások vitatkoznak az úttest másik oldalán egy sofőrrel feltehetően bírságolás miatt. A Közterület Felügyelet munkatársai voltak azok. Odahajtottam az egyikhez és rámutattam a kerékpárútra majd megkérdeztem, hogy észrevették, hogy milyen állapotok uralkodnak rajta. Azt válaszolta, ami zene volt füleimnek. Igen tudnak a problémáról és a jövő héten vissza fogják állítani ott az eredeti állapotokat. Azaz megcsinálják a vasdöccöket a teljes hosszában és (remélem) újrafestik a lekopott jelzéseket is. Az ígéret szép szó,...
Kanuni Sultan Suleyman

dova képe
dova
60 p, 2008-01-04 21:19

Ez beszarás-jó!
Bádogcsigák.
lol

Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!

gyorkos képe
gyorkos
61 v, 2008-04-06 15:46

Szóval megcsinálták! Nézzétek fent a csatolt képeimet! A vasdöccöket eltüntették és a helyére szép sárga csíkot húztak. A kerékpárút/kerékpársáv felőli buszparkolót megszüntették és áthelyezték a túloldalra. A kerékpárút táblákat leszedték, csak egy zsákutca jelzés árválkodik az útszakasz elején. Akkor ez most micsoda. Kerékpársáv? A szélessége megvan hozzá, hogy két bringás elhaladjon rajta egymás mellett. Viszont a 1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez I. Az úttal kapcsolatos fogalmak f/1. kimondja, hogy " Kerékpársáv: az úttesten útburkolati jellel kijelölt - kerékpárosok egyirányú közlekedésére szolgáló - különleges forgalmi sáv." Ezek szerint nem lehet rajta két irányban (értelemszerűen a Könyves Kálmán körút felől) közlekedni. Érdekes, hogy eddig ez nem volt probléma, de most hogy átminősítették máris büntethető leszek, ha onnan jövök. Egyébként Ti hogy tudjátok? Kötelező táblával is jelölni a kerékpársávot az elején és a végén (Tájékoztatást adó jelzőtáblák 17. § (1) A tájékoztatást adó jelzőtáblák a következők:... g/1. „Kerékpársáv” (117/a. ábra); a tábla a kerékpársáv úttesten történő elhelyezkedését és a közlekedők haladási irányát jelzi; g/2. „Kerékpársáv vége” (117/b. ábra)), vagy elég az útburkolati jelek felfestése?

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

kovácske képe
kovácske (nem ellenőrzött)
62 cs, 2009-03-19 22:39

off:
olvasom ezt (a szomszéd topicban belinkelt) KRESZ kerékpárosoknak c. dolgot és mit látok: "rangsorban:
1. A gyalogosok elsıbbsége a kanyarodó jármővekkel szemben, illetve a zebrán
2. Rendır
3. Forgalmi lámpa
4. Elsıbbségadást szabályozó táblák
5. Jobbkézszabály
A számozás rangsort is jelent, tehát a rendır felülbírálhatja a lámpa jelzését, de a zebrán haladó
gyalogosoknak még akkor is meg kell adni az elsıbbséget, ha a rendır egyébként szabad utat adott."
nem gondolom, hogy helyes a következtetésem, de ebből mintha az jönne, hogy mindegy mit mutat a lámpa (3), a zebrán(1) átgyalogolva elsőbbség illet?
on:
jellemző konfliktus a gyalogosokkal a stadionok hungária felőli részén, a járdára festett sárga csík időnként elkerüli figyelmüket, de nem tudok igazán haragudni érte, mert kénytelenek ott átjárni a trolimegálló és a busz pu. között. mivel számítok rájuk, itt nem megyek sokkal gyorsabban a sétálósebességnél, úgyhogy nem okoz gondot a kerülés, de a megállás sem.
megosztanám viszont egy másik (valódi) gondomat, hátha tudtok rá gyógyírt: ha a két stadion között gurulok ki a stefániáról a kerepesire, a 2x 2 sávos út irányba eső fele kettéválik: egy sáv jobbra kanyarodik, a népstadion oldalán, egy sáv pedig egyenesen megszűnik, miután a záróvonal balra engedett kanyarodni a parkoló felé. itt szoktam én is lemenni balra, de nem a parkolóba, hanem a bal oldali járdára, ahol ellavírozok a következő zebráig, ahol átjutok a kerepesin. itt elég széles a járda, buszmegálló is van, de újabban rendszeresen két taxi áll egymás mellett, pont ott, ahol fel lehetne hajtani, elzárva az utat. már kétszer szóba elegyedtem az egyik taxissal (mindig ugyanaz áll ott) de eddig arra a kérésre, hogy ha már EGYÁLTALÁN nem állhatna fel ott a járdára taxi, legyenek kedvesek és csak egy álljon, hogy el lehessen férni tőle, mindkétszer csak azt felelte, hogy nekik muszáj egymás mellett állni, mert beszélgetnek.
tudom, hogy nekem sem sok keresni valóm van azon a járdán, de ha gyalog megyek és tolom a biciklit, akkor még kevésbé férek el ott, másfele pedig csak szembeforgalomban az úttesten mehetnék. van valakinek ötlete, hogyan lehet testi erőszak nélkül(mert annyit nem ér az egész) hatni a tilos helyen álló taxisra?

adamekp képe
adamekp
63 cs, 2009-03-19 22:47

Ha vmelyik társaságé, megnézni az azonosítóját/rendszámát és három tömbbel arrébbra kérni egy fuvart telefonon. :)

adamekp, a rabic. cyclechic, a blog.

adamekp képe
adamekp
64 cs, 2009-03-19 22:52

A chrome fagyott le, azért van kettős látásotok.

83NC3 képe
83NC3 (nem ellenőrzött)
65 sze, 2009-05-27 12:26

Velem egyszer olyan történt, hogy megyek a bicikli úton, 4-5 menőcsávó sétál telefonon zenéthallgatva a járdán, hátra fordul az egyik, látja hogy jövök, erre szándékosan kijött elém a bicikli útra...
Na mondom magamban, hogy ezt most te fogod megszívni kiscsávó... :)
Kicsit kihúzódtam a fűre, majd az egyik kezemmel elengedtem a kormányt és a kormány végével valahogy sikerült telibe csapnom a gyerek kezét amelyikben a telefon szólt... :)
A telefon elszállt, az arcoskodó gyereken meg még a haverjai is röhögtek, hogy hogy lehet ekkora balfasz. :)

zsoltee képe
zsoltee
66 sze, 2009-05-27 15:40

Gratulálok, megmutattad neki! Igazi menőcsávó vagy te is :P

Zsoltee