Egerben a helyi aktivisták és néhány értelmes ember évek óta tiltakozott a tervezett bicikliút ellen, amit az Eger patak MEDRÉBEN akarnak vezetni, zöld területek kárára. "Okos" politikusok nem hallgattak rájuk, inkább pályáztak (és nyertek) 60MFt-ot az EU-tól, éppen most épül. Most áradás van, ami épp viszi el az épülő bringaút alapját... Videót itt nézhetsz meg róla.

Ezzel szemben csak néhány utcát kellett volna biciklizhetővé tenni...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Miló01 képe

De Eger ugye kerékpáros díjat

De Eger ugye kerékpáros díjat is kapott nem?
Ha Dobó István élne, szégyenkezne, hogy ilyen hülyék vezetik a városát!

2
Oversize Load képe

Ekkora hülyeségre hogy volt

Ekkora hülyeségre hogy volt képes az EU pénzt adni?

3
Szász Andrej képe

Az EU pénzeket a magyarok

Az EU pénzeket a magyarok osztják szét!

4
Hotyhogy képe

Mint a zsivány bank rabló

Mint a zsivány bank rabló főnök a társainak a lopott bankókat:

Egy neked (Mackós Öcsi), egy nekem. Egy neked (Rosszarcú Pityu), egy nekem. Egy neked (Bicskás Bandi), egy nekem. Megint, egy neked (Mackós Öcsi)...

És így tovább. :D

5
tranyo képe

hát, elvileg akkor szoktak

hát, elvileg akkor szoktak fizetni, ha kész...vagy részbenkész.
márpedig ez nem lesz kész egyhamar...

szerintem ez vkinek nagggyon pénztárcába vágó lesz
(és remélem,hogy a döntést támogatóké lesz érintve)

6
Frenki képe

Mióta is van az az egyezmény,

Mióta is van az az egyezmény, hogy bringautat nem lehet építeni a kerékpáros érdekvédelmi szervezetek véleményének kikérése nélkül?Hol az érdekképviselet?
Ilyenkor nem látni merre van tájolón Brüsszel?Elárulom picit az oly nagyra becsült Hollandia alatt Belgiumban...Talán az ilyenek miatt nem áll úgy a nép a zászlók alá mint anno a vörösöknek...ja igen ők ígértek földosztást.Az összes ilyen pénzlenyúlós szagú baromság nem nagyon győz meg senkit a szakmai munka színvonaláról.Kedvenc érvelés: mi elmondtuk de nem vették figyelembe.
1930-ban sikerült-e volna úgy szakszervezetet csinálni Hoffának hogy azt mondja, nem biztos hogy összejön, de ti csak fizessétek be a tagdíjat?

7
Nuvanda képe

Az MK-n kívül van más

Az MK-n kívül van más kerékpáros érdekvédelmi szervezet. Ha jól tudom (valami ilyen rémlik), ha mi ketten csinálunk egy civil kerékpáros szervezetet, mi is adhatunk véleményt, oszt majd felezünk a zsén. :D És mintha régen (ez változhatott) úgy szólt a törvény, hogy bármely civil szervezet véleményezheti, azaz a Gyilkos Galóca Szedő Egyesület is elég volt, csak az MK-nak dupla pontértéke volt.

8
Frenki képe

Akkor nyilatkozzék valaki,

Akkor nyilatkozzék valaki, mit tud arról ki véleményezte ezt a projektet?
Valahol az Egri gondolás út projekt környékén keresgélje...
Egyébként ha az MK duplapontjának meg ekkora a megállító ereje akkor megint nem látom meggyőzést a tömegek felé.

9
Nuvanda képe

Úgy tudom, elég egy szervezet

Úgy tudom, elég egy szervezet véleménye. Ha az MK ellenzi, azt elhallgatják, és keresnek egy beleegyező szervezetet. :( Persze lehet, hogy változtak a szabályok, de régen erre volt példa. És lehet, ez egy sok évvel ezelőtt tervezett szarság, azaz a régi szabályok vonatkoztak rá.

10
atomboy képe

Beleegyezo szervezet...

Beleegyezo szervezet... nevezuk inkabb bologatokutyanak...

11
martin_bp képe

Bringaút egyesület és

Bringaút egyesület és Kerékpáros Magyarországért, ők is aktívak, vidéken pláne.
Érdemes a Bringaút honlapját végigböngézni....

12
Stiggs képe

Mint kvázi egri, irok egy pár

Mint kvázi egri, irok egy pár érdekes tényt:
1, A kerékpárút a belváros rehabilitációs oriasprojekt része, tehát nem kerékpárút építés, így a pályázásnál nem volt szükség egyetlen bringás szervezet ajánlására sem.
2, jómagam is írtam egy két cikket a témában, az út használhatóságát értelmét illetően, a heves megyei hírlapba, helyi lapokba, de gyakorlatilag semmilyen eredménye nem volt. A tervek engedéllyel rendelkeztek, a pénz rendelkezésre állt, a városvezetés pedig hajthatatlan volt.
3, A belváros ettől az "úttol" még továbbra is bringazható lesz, nem lesz kötelező a használata, persze a hasznossága, használhatósága azért koránt sem egyértelmű...
4, Bár a bringás szervezetek, mint szuverén csoportok, természetesen nem mindenben értenek egyet, de azért azt érdemes szem előtt tartani, hogy mindannyian azért dolgoznak, hogy jó bringás infrák szülessenek.
5, Az MK egyébként egy egri turisztikai pályázatban tavaly együtt dolgozott az önkormányzattal, akkor nem emeltek szót a fejlesztés ellen. Mondjuk, jobb lett volna, ha olyan szervezettel dolgoznak együtt, aki öt éve ott tevékenykedik és az elmúlt évek minden fejlesztésében részt vett.

13
Miló01 képe

Mondjuk, jobb lett volna, ha

Mondjuk, jobb lett volna, ha olyan szervezettel dolgoznak együtt, aki öt éve ott tevékenykedik és az elmúlt évek minden fejlesztésében részt vett.

Tiétekkel?

14
Stiggs képe

Nem feltetlenul,de a

Nem feltetlenul,de a helyismereta helyi kozlekedesi szokasok ismerete azert elonyt jelenthete egy a telepules bringas kozlekedeset evtizedekre bebetonozo projekt kapcsan.

15
kovácske képe

"3, A belváros ettől az

"3, A belváros ettől az "úttol" még továbbra is bringazható lesz, nem lesz kötelező a használata, persze a hasznossága, használhatósága azért koránt sem egyértelmű..."

nem mond ez ellent a "bebetonozásnak?

gondolom tartasz tőle, hogy a belváros rendes közlekedési útjait majd nem teszik bringabaráttá, arra hivatkozva, hogy bicikliút már van a patakban, tessék ott biciklizni...

de csakugyan megállna ez az érv? (nem) és annyira hiányzik a kerékpáros beruházás az utakról, nem elég jól járhatóak így is? (nem ismerem egert, azért kérdezem.)

16
toreki képe

Országos szakmai civil

Országos szakmai civil szervezet kell, de csak EU-s pénzből épülő infrákhoz.

17
tranyo képe

vaze, ez a utolsó kép ütős

vaze, ez a utolsó kép ütős nagyon...

18
otapi képe

Gondolom az illetékes elvtárs

Gondolom az illetékes elvtárs majd jól lenyilatkozza, hogy ilyen szélsőséges vízállásra senki nem számított...

19
dhpage képe

Gondolom ha épp áradás van,

Gondolom ha épp áradás van, akkor az arra járó bringások majd kapnak SMS-t a belugymin-től, hogy "Ne hagyják el a kerékpárutat, segítünk!"

20
Kuku képe

Ha árban elkerülhető az út,

Ha árban elkerülhető az út, akkor technikailag nem lenne gáz ez a nyomvonal, ha akadálytalan.
Ami érdekesebb, hogy vagy a patak tuti szét fogja kapni az alapozást mert a víz már csak ilyen, vagy rakpartosra kell betonozni, de akkor már csak a túloldalon lesz fű.
Összességében nagyon fura látvány a szűk csatornában futó bringaút. 12 éves koromig napközi után én mindig dobáltam valamit az ilyen kiszolgáltatott közlekedőkre.
Kísérletnek jó lesz, de nagy eséllyel röhejessé fog válni. Ne így legyen persze.

21
Miló01 képe

12 éves koromig napközi után

12 éves koromig napközi után én mindig dobáltam valamit az ilyen kiszolgáltatott közlekedőkre.

És azóta már meggyóntad a papnak az úr színe előtt?

22
Hotyhogy képe

Már nem teszi. Felnőtt, és

Már nem teszi. Felnőtt, és elhagyta gyerekes dolgait, ahogy sokunk. Ha esetleg nem is gyónta meg azt egy gyóntató fülkében, de nem titkolta és kitárta előttünk régi rosszaságát. És erről a jó útra téréséről az Úr már akkor tudott, és nem kell neki azt a régi téves útját szóban közölnie vele. :-)

23
Kuku képe

Az egész cm egy nagy

Az egész cm egy nagy vezeklés. :DDD

24
Szász Andrej képe

Összességében nagyon fura

Összességében nagyon fura látvány a szűk csatornában futó bringaút.

Szerintem nem annyira fura, turisztikai célból sokszor megy ilyen helyeken, vasúti töltésen vagy árokban stb. Itt van pl. ez az alagútban menő, ez is elég szűk, mégis eldobtam az agyam tőle :) Kb. 0:50-nél látszik, hogy önálló alagútja van a bringaútnak a vasúti nagyalagút mellett...

25
otapi képe

No jó, de az egri a város

No jó, de az egri a város közepén menne, ha a víz hagyná. Turisztikai célból inkább az lenne a jó, ha a bringás turista látná a várost is, nem csak a kanálist (pardon - patakot), nem?