Bocs a hatáshajhász címért, de így talán többen nézik meg. Ez egy előadás a fenttartható fejlődésről, és magyarázat a mostani gázproblémákra, és a világválságra. Számomra nagyon érdekes volt, sok homályos részt világosított fel. Kb. fél óra, de 100x megéri azt az időt eltölteni a megnézésével. Az előadásból kiindulva, 1-2 év múlva magától is meg fog oldódni a szmog problémánk, de nem azért mert mindenki környezettudatossá fog válni :)  tovább »

Autók, bringák, gyalogosok

Aki látta a TV2-őn most az aktívot, az röhöghetett/megbotránkozhatott velem együtt, amint a nagy szakértők teljesen reális számításokkal kiszámolták, hogy mennyire nem éri meg bkvzni, és az autó mennyivel olcsóbb. Kihozták eredményül hogy amíg 3 jeggyel mentek 11 kilómétert 870 forintért, addig ez a táv autóval csak 230 forint. Egy másik 4km-es út meg 2 jeggyel 580 forint, autóval meg csak 100.  tovább »

Ki milyen küllőkkel fűzött/fűzetett kereket? Asszem olyan 20Ft környékén van rozsdamentes acél, 45Ft a B+, 55Ft a DT, és van Sapim olyan 75Ft környékén.

Tudom hogy költői kérdés, de milyennel fűzzek kereket? Első nekifutásra a DT-t mondanám, Szerintetek?

1 kerékre való küllő: 720, 1620, 1980, 2700Ft

Az lenne a kérdésem hogy van-e valami értelmes megoldás arra hogy tárcsafékszem nélküli villával lehessen tárcsaféket használni? Első féknek akarnék tárcsát használni, az utóbbi napokban 1-2 alkalommal úgy éreztm nagyobb biztonságban van az életem egy jobb fékkel.

Vagy ha ez nem igazán megoldható akkor lehet tárcsafékszemes trekking vagy országúti villát kapni? Találtam Kona villát, csak az 16 essze, annyit meg lehet nem akarok rá költeni :) Mindenhol csak teleszkópok kaphatók amin van szem tárcsához, az meg felejtős városban.

A nagyon sok általánosításból tegnap elegem lett, ezért született meg ez a blog. Ezerszer elmondtuk, de én elmondom mégegyszer: nincs olyan hogy köcsög biciklisek, buzi autósok, vagy rohadt gyalogosok kifejezés. Aki ilyen kifejezésekkel él az csak saját sötétségéről, és szellemi visszamaradottságáról tesz tanúbizonyságot, és ne csodálkozzon ha retardáltként kezelik utána az oldalon.

Azoknak az autósoknak akik nem sokat járnak ide:  tovább »

Sziasztok! :)

Nem vagyok túlzottan megelégedve az elsőfékem fékhatásával, ami most egy régi patkófék, régi fékkarral, viszont a max. ki van belőlük hozva mivel át van minden zsírozva, új pofák és bovden. Van 1 ilyen fékkarom, amit az új fiximnél akarok használni:
http://ebike.hu/termekek/fek/fekkar/orszaguti/4974/

Azt szeretném kérdezni hogy egy jó patkófékhez képest milyen fékerőt képvisel egy canti fék? Egy cantihoz képest mekkorát egy jó V? :) Vagy a régi patkóhoz képest már egy új is nagy ugrást jelentene?  tovább »

A mai nap mentem volna a Kossuth tér irányába a Kassai úton amikor belementem egy terepjáró hátuljába. Igazából az én hibám volt, mert láttam hogy zöld a lámpa, és kb 20-30 méter volt kettőnk között, én meg úgy gondoltam nem lassítok, úgyis elindul mivel nincs előtte senki. Ezidő alatt a klipszemmel babráltam és lenéztem egy picit rá hogy miért nem megy. Felnéztem, és már nem volt elég reakcióidőm, csak fékezni és felkészülni az ütközésre.  tovább »

Sziasztok! :)

Az lenne a kérdésem hogy hogyan érdemes feliratot készíteni a biciklire?
Több ötletem is támadt ennek a megoldására:

1. boltban venni matricaanyagot, abból kivágni és felragasztani
2. papírból kivágni a mintát, és utána festékspray-el ráfújni

Valaki esetleg kísérletezett már ezzel? hogyan lehet a legszebben megcsinálni úgy hogy tartós is legyen?

Barátnőmnek akarok bringát adni szülinapjára, és arra szeretnék több dolgot is ráfújni, többek között az Eggyel kevesebb autó feliratot is.  tovább »