2005:
1. Bajcsy Zsilinszky 1.200 méter
2. Vérmező kavicsos aszfaltozása 700m
3. Nagy Lajos (Szőnyi - Róna) 566m
4. Gömb u. (Papp K. - Teve) 176m
5. külső Bartók Béla 600 méter
Ezek a Bajcsy kivételével 2004-es tervek, és idén elkészülnek...
2006:
1. I. Bem rakpart (Jégverem utca - Margit híd között a gyalog-kerékpárút megszüntetése, és különválasztott kerékpárút építése) 1700 m
2. III. Sújtás utca ( Záhony u. - Keled u., kerékpársáv felfestése a tábla kiegészítéseként) 330 m
3. III. Nánási út (Pók u. - Kalászi u., áthelyezés a Rómairól) 440 m
4. IX. Gyáli út (Illatos út - Ecseri út) 1000 m
5. IX., Gyáli út (Nagyvárad tér - Könyves Kálmán krt., kerékpársáv, esetleg korlátokkal elválasztva) 650 m
m-ben
6. XI., Budaörsi út (Budapest határ - Beregszászi út) 2700 m
7. XVII., Pesti út (Zrínyi u. - Bp. határ, csak a második félévben) 2900 m
8. XVII. Cinkotai út (Rákosligeti határút - Gyöngytyúk u.) 1350 m
9. XXII. Minta u (Dózsa György út - Nagytétényi út ) 420 m
10 XXII. Nagytétényi út (Tóth József u. – Bp. határa) 9150 m
Ezekhez még valószínűleg jönni fog 5-10 km út, kaptunk már listát is róluk, de az útfelújításokra kapott költségvetési pénztől függ, hogy mennyi. A felsorolt utak tervei télen, maguk az utak nyárra készülnek el, a + utak nyártól kezdve az év végéig.
Van listánk a 2007-es tervekről is, de az meg aztán tényleg levegőben lóg...












És van valami
És van valami összefoglaló térkép, lista vagy efféle, hogy mi lenne mondjuk egy már elégséges mértékben kiépített hálózat? Én összefirkáltam egy Bp.-térképet ilyesmivel, van átfedés a fenti listával bőven.
van. bringaboltban keresd,
van. bringaboltban keresd, de lehet, h. elfogytak? a főváros adja ki. minden évben
Remélem ésszerűen lesz
Remélem ésszerűen lesz megcsinálva a Margit hídi rész, mert most a gyalogosokat leszámítva szerintem ez (Margit híd - Szabadság híd) Budapest egyik legjobb biciklis útja, főleg azért, mert alig van keresztező út. Ahol meg van, a biciklisnek van elsőbbsége. A tervek egyébként jók, remélem mind meg is valósul.
kircsi a rakpart, köszi
kircsi a rakpart, köszi kükü hogy elintézted nekem. be is kéne kamerázni, térfigyelőzni, hogy pontosan tudjam hányan jöbbek szembe :)
2006 8-as pontja
2006 8-as pontja kifejezetten tetszik.
Cinkotain annyira simán elférne egy bicajut, vagy sáv. Igaz festéssel biztosan nem megy, szoval nehezebb melo.
ez mind nagyon szép, de ha
ez mind nagyon szép, de ha mondjuk többet akarnék bicajjal melózni járni, és a Keletiben dob le a vonat, akkor nem sok esélyem van bringaúton átérni a BAH csomópontba. de azogy nézem ez a jövőben sem fog nagyon változni.
Keleti-BAH? Álmaim
Keleti-BAH? Álmaim útvonala! Ahhoz képest a Lágymányosi úttesten egyáltalán nem korhatáros.
Csináljunk rá túrát? Mondjuk Keleti-BAH-Déli, emulálva azt amikor a család az Alföldről a balatoni nyaralásra indul:)
--
a bátor kommutátor
De majd egy
De majd egy anyázásszámolót mindenképpen vigyünk a Hegyalja útra :)
oxigenpalackot a rajtna
oxigenpalackot a rajtna osztjak, vagy mindenki hozzan magaval? :-)
na igen, hát ezért nem is
na igen, hát ezért nem is tolom minden nap, hiába férne el rendesen az irodában. azért a délihez bejutni az alkotáson..hmm.. 139es rlz :D
nem értem mi az alkotással
nem értem mi az alkotással a baj. az egy széles út. elfér ott mindenki.
Egyszer tekerj arra, csak
Egyszer tekerj arra, csak előtte mondd meg pontosan mikor fogsz. Lehet, hogy egészen véletlenül még 50-60 embernek lesz pont akkor, pont arra dolga.. :))
Egyébként ezt a Lágymányosit nem értem. Csak az izgalom miatt mentek az uton, vagy miért?
Igaz, hogy nincs betonfal vagy bármi elkülönítés(már festés se nagyon) a gyalogos és bicajos ut között, de ennek ellenére szerintem nagyon jol használható.
Sokat jártam már arra, de eddig még sose volt problémám a gyalog-bicajut állapota vagy telitettsége miatt a hidon.
A Lágymányosin tényleg
A Lágymányosin tényleg jó a bringagyalogút.
Én az úttesten két dolog miatt járok. Az egyik a fun factor, a másik pedig az, hogy így sok lámpát és majdnem egy km-t megtakarítok, mert kelenföld felé szoktam menni.
De a bringagyalogútban is van egy-két királyság elrejtve, főleg pestről budára. Pl. ha a sori négy lámpáján átküzdötted magad, a feljárónál lévőt lehet úgy abszolválni, hogy leugratsz az autósávba, és a zebránál meg a másik oldalon a bringasávba. Ez biztonságos, mert hosszú úton belátni a kocsiutat, és majdnem szabályos is.
De a legnagyobb királyság benne a budai végén a kanyar, ahol fel lehet menni a falra.
--
a bátor kommutátor
A Lagymanyosi Fal az egy
A Lagymanyosi Fal az egy kiraly dolog!!! en olyan 30 bol inditom, aztan ameddig lehet eheztetetm, es a vegen amikor mar atesne leengedem az orrat... lehet legkozelebb 40 bol inditom, ugy egy kicsit paras...
en nem szeretnem, ha a Fal megszunne... soot kene irni egy peticiot, hogy aszfaltozzanak oda is egy csikot, hogy ne razzon annyira... akkor talan gorkorisok is hasznalhatnak...
Hmm.. már sokszor jártam
Hmm.. már sokszor jártam arra, de a fal eme tulajdonságát nem fedeztem fel. Pedig épp multkor gondolkoztam rajta, mi fenéért van ugy kikerekezve a fű, ott. :))
Írd meg Bodor
Írd meg Bodor Ádámnak:
Kéne vinni aszfaltot
oszt lekenni a nagy falt ott
(jaj)
--
a bátor kommutátor
Átesik? Hát neked
Átesik? Hát neked szárnyas bicajod van?
Hamár ennyire nekiugrottak
Hamár ennyire nekiugrottak a Gyáli útnak, akkor talán nem ártana felfesteni a Fék utcától az Ecseriig a kerékpársávot mert így a kutya nem tudja, hogy ott van kerékpársáv, és a Könyves K.-tól a Fékig meg úgy megcsinálni az utat, hogy használni is lehessen. Ezt a legkönnyebben úgy érnék el, ha normális minőségű járda menne a kerékpárút mellett, mert a mostanin nem lehet menni, ezért a gyalogosok a sokkal jobb minőségű bringautat használják.
Valamint, ha már az a környék ilyen nagy fejlesztéseket fog látni, akkor befejezhetnék az Epreserdő utca, és Illatos út- Határ út közötti részt is, mert ott pillanatnyilag csak egy üvegszilánkos ösvény van.
Az utolsó 2006-os terv, a Tóth József utca érdekes lesz. :) Picit lejtős utca.
Mondjuk akkor már
Mondjuk akkor már varázsolhatnának egy olyat, hogy a Határ utat lehessen keresztezni ottalvás nélkül is.
Az Illatos út, Ecseri út
Az Illatos út, Ecseri út szakasz szerintem tartalmazza azt a vicces ösvényt, bár a dzsungelharcos rész éppen előtte van, és szerintem kerület határ, azért olyan amilyen...
Egyébként a fejlesztési tervek tetszenek!
S
A Nagytétényi úton, a
A Nagytétényi úton, a Tóth József utcáTÓL Bp. határáig. Nem a Tóth József utcában. :D
Nálad a pont. :) Pedig
Nálad a pont. :) Pedig elnéztem volna arra, ha tényleg megcsinálnák ott a bringautat. :)
Valamikor volt szó az
Valamikor volt szó az Alkotmány úton is egy bicikliút/biciklisáv/stb/valami létrehozásáról is, hogy ne a levegőben lógjon a Bajcsy-n lévő. Lesz ebből valami?
Végigtekertem a "külső
Végigtekertem a "külső Bartók Béla úti 600 méteren.
Életveszélyes!
Nem kerékpárút, egy festett valami aminek nincs eleje és vége, nem kapcsolódik sehova.
Balról a friss aszfalton ezerrel tépő autósok jobbról parkolósáv "véletlenül" kinyilló ajtókkal a "kerékpárút"-nak nevezett valamin meg áruszállító járművek tartózkodnak, természetesen szigorúan csak a ki és bepakolás idejére.
Azok akik építtették a "kerékpárutat" kibaltáztak az autósokkal és a kerékpárosokkal is.
Messze kerülni fogom.
De kár:( Én még csak
De kár:(
Én még csak képen láttam...
Holnap végigfotózom és
Holnap végigfotózom és felnyomom a tar.hu ra.
küldd el inkább a képeket
küldd el inkább a képeket a tokesb@budapest.hu -ra. ő a fővárso bicilis ügyekért felelőse
Ráadásul pont az a
Ráadásul pont az a szakasz, amit nagyon jól el lehet kerülni mellékutcákon, ahol csak a jobbkezes utcákra kell figyelni.
Egyébként a Tétényi út-felőli végénél elég viccesen oldották meg a befejezést. Fel van festve az elsöbbségadás háromszög közvetlenül egy út becsatlakozásánál. Az nem veszit 3 pontot a KRESZ vizsgán és két fogat az életben, aki megfejti, hogy akkor itt kinek van elsőbbsége.
(Zárójelben: valszeg a biciklisnek, legalábbis az útra ráhajtokkal szembe, de hogy kinek kell ott elsöbbséget adni akkor???)
A kerékpárutak nagy
A kerékpárutak nagy részével az a bajom, hogy nincs elejük és végük. Pl. XI. ker. Borszéki u. egyszer csak hirtelen véget ér az út, persze 25 centis padkával.
Az megint más kérdés, hogy az utóbbi ~10 évben nem söpörték le egyszer se.
A felújított külső
A felújított külső Bartók Bélán lett kerékpársáv. A Bajcsy meg nov. 30-ig fog elkészülni.
Utána csinálhatnánk egy olyan túrát is, amelyen végigmennénk ezeken az új bicikliutakon/sávokon.
Persze a végcél lehetne szokás szerint a Margitsziget :)
A Sujtás u. északi
A Sujtás u. északi végétől van most közvilágítás? Régebben mintha nem lett volna, meg mindenki a Gázgyár utcán jár. Ráadásul mintha a Keled u. kissé göröngyös is lenne, vagy ez változott mostanában?
Én szeretem a
Én szeretem a biciklisávokat. A Bartókot mondjuk még nem láttam...
A nyíló ajtók elől még mindig nagyobb hely van menekülni mint más utakon, viszont nincs elsőbbség és kereszteződéspara. Az autósok végig látnak. A Bajcsyn pl. simán elcserélném a járdás változatból valószínűleg egyik legjobb minőségű készülő utat két kerékpársávra (trolivezetékezésen és az úttengely változásán bukott el $$$). Én nem félek a nagy utakon sem, de + 100 centi már mindenkinek elég jó biztonságot ad. Minden szakirodalom, és statisztika a szétválasztás ellen van sűrűn lakott területeken.
Még nem láttad? Akkor
Még nem láttad?
Akkor nézd meg a http://kep.tar.hu/roppantropy/50172272#2 lapon. :)
Készítettem egy-egy rövidke filmet is az útról, szeretném átadni annak, aki feltudja nyomni a netre.
Akár vasárnap is átadhatom CD-n annak, aki vállalja a netesítést.
Természetesen a képek és a film a külsőbartók "nyugalmi" állapotában készült.
Hetfén szintén készítek egy oda-vissza anyagot, mert az fogja megmutatni a valóságot.
Szerintem annyira nem gáz
Szerintem annyira nem gáz ez, mint amekkora akár lehetne. Van elég hely a nyíló ajtókra ha számít rá az ember. Hasonlítsd össze pl. az Etele úttal. Ott sokkal jobb a szélső sávon menni, mint a búvópatakként viselkedő bringagyalogúton, kevesebb az ajtónyitás elkerülésére is a helyed, de elegendő. Egyedül a pszichológiai effektussal lehet baj: a kezdő bringás a bringaút jobb szélén menve néhány helyen veszélyesen közel megy a parkoló autókhoz (de pl. ha mindenhol a 12. képhez hasonló lenne a helyzet, az jó lenne), a bal oldalon menő mellett meg ezerrel fognak az autók elmenni, mert a bringást a sárga felfestés megvédi szerintük a menetszelüktől. Ha néhányszor végigmatricázzuk, talán a bringasávon parkolásról is leszoknak. Hetente egy-két menetet be tudok vállalni ha lesz matrica, mert minimális kerülő.
--
a bátor kommutátor
Gyorsan lenyomtam 120
Gyorsan lenyomtam 120 darabot, később még gyártok hozzá.
Holnap viszem, gyere érte, mert szétosztom... :)
A keróútról majd személyesen.
Persze a rendőrnek a
Persze a rendőrnek a bringasávon kell parkolni (lsd. 15. kép).
Egyébként milyen matricát használtok?
Rendőrt lematricázni
Rendőrt lematricázni COOL!
--
a bátor kommutátor
Készítettem egy igen
Készítettem egy igen kulturált hangvételű figyelmeztető matricát a magukról megfeledkezett ótósok számára.
Feleségem, Magwas és jómagam már kihelyeztünk néhány darabot az arra érdemeseknek.
Papíralapú öntapadó, de vízzel mosva könnyen lejön, folt nélkül.
Egyes európai országokban az ilyen matricákat pénzért veszik még maguk az autósok is, a bevételből a helyi kerékpáros közlekedés fejlesztését támogatják.
Természetesen én ingyen osztogatom.
Fel tudnád tenni vhova a
Fel tudnád tenni vhova a matricát?
Nyomatnám én is.
check
check it!
http://www.alleycat.hu/?q=node/439
ajánlom figyelembe...
Jartam arra nemreg..
Jartam arra nemreg.. szerintem ez is olyan szurjuk ki a szemuket valamivel... nem hinnem, hogy az a festek, amivel a savokat kijeloltek fel evnel tovabb maradna az aszfalton.. nem a szokasos vastag festek, a teteje meghintve uveggranulatummal, hogy fenyvisszavero legyen... a kulso bartokon egyebkent minden aszfaltjeloles ilyen anyaggal keszult, csak a kerekparsavok nem.. letesitettek par hasznalhatatlan bringatarolot olyan helyekre, ahol semmi ertelme nincs (Pl gyalogatkelohely, messze minden kozintezmenytol, vagy uzlettol..)
Megjegyzem, ezek csak elso benyomasok voltak... nem vettem szemugyre minden reszletet, csak ami elso latasra szemet szurt, irtam le..
kérdem én, mi lesz
kérdem én, mi lesz jövőre az alkotmény utcával? szó volt itt valamiről, hogy annak felújításakor bekötik a bajcsyt a kossuth térre. erre semmi esély, hogy a pesti dunamenti bicikliút beljebb érjen a városban? mert akkor már az andrássyig mehetne (az újpesti hídtól ahh), és a végtelenbe és tovább!!! (mert annak kicsi a valószínűsége, hogy városszerkezeti okokból a dunaparton folytassa útját minimum a fővámig)
miniszteri biztos rulz!!!!
Úgy néz ki, talán az 5.
Úgy néz ki, talán az 5. kerület is beszáll a hálózatépítésbe. Időpontok és konkrét tervek még nincsenek. Bár javaslatokat már hallottam, és nem rossz. A dunait a Dunánál kellene végigvinni, és persze pár ponton bekötni a kiskörútba.
szerintem a vérmezőt
szerintem a vérmezőt igazán kár leaszfaltozni, teljesen jól használható így is.
vagy csak azért kell, mert az nem nagy munka, de lehet villogni, hogy ennyivel növeltük a bicikliutakat...?
Helyenkent a szilagyi
Helyenkent a szilagyi erzsebet fasori bringa-gyalog combot is ujraaszfaltoztak a nyar vegen... igazan megcsinalhatnak a maradekot is..
Bartók Béla úton lévő
Bartók Béla úton lévő új kerékpársávot már birtokba is vették. De sajnos az autósok! Ma csupán 3 szabálytalanul (bár vészvillógó kint volt mindegyiken, de valszeg mindegyiknek csak annyi baja volt, amit egy vészvillogó kikapcsolásával meg is lehet szüntetni) parkóló autót számoltam össze. Kb. 600 m lehet ez a szakasz. az azt jelenti, hogy 200 méterenként kiteszik a biciklistákat veszélyhelyzetnek. Ja és vagy kétszer vagy háromszor szűnik meg és kezdődik újra az a biciklisáv. Gratulálok a tervezőknek és az ott parkoló autóknak.
Üdv: Bence
Jövök be reggel (tegnapi
Jövök be reggel (tegnapi elázás miatt gyalog), gondoltam nem variálok a villamossal, hanem szépen elsétálok a munkahelyig. Nézem ám, hogy a Teve utcában irtózatos mennyiségű viacolor van raklapokon; aztán jobban megfigyelve a dolgokat (továbbhaladva) kiderült, hogy a Gömb utcai szakaszon dolgoznak nagy elánnal. Kb. a fele megvan; ahol teljesen kész, ott egész sima (még) a burkolat.
Ez ilyen járdás vagy
Ez ilyen járdás vagy miféle?
Igen, a járda mellett van.
Igen, a járda mellett van. Eddig úgy volt, hogy fal-járda-fák-sár (benne parkoló autók)-úttest, most meg lesz fal-járda-fák-bicikliút-cölöpök-úttest. Hogy mit csinálnak azzal a plusz öt tonna viacolorral, az egyelőre nem világos.
Azt lehet tudni hogy a Bem
Azt lehet tudni hogy a Bem rakpartos hogy lesz megoldva?
Tegnap az épülő Bajcsy
Tegnap az épülő Bajcsy bicikliutat is megnéztem. Az Arany János utcánál nagyon vidám lesz, hogy a trolikról leszállók a metró felé gázolnak át az úton, nyilván körülnézés nélkül. Meg egyelőre azok az extra sírkőpadkák (vagy hogy is kell ezt mondani) sem mindenhol süllyedtek az úttest szintjére (pl. az Arany J. u. kibeágazás közötti kis szigetecskén).
Trolimegállóhoz
Trolimegállóhoz villanypásztor kell. Mással nem lehet elterelni a jónépet. :)
Meg aztán ott az
Meg aztán ott az Andrássy-Bajcsy-József A. kereszteződése is... ott is frankó a zebránál...
----------
...akrat icob, icoB
Ott a lámpa biciklisbarát.
Ott a lámpa biciklisbarát. CSak abból gondolom, hogy gyalog át sem ér rajta az ember, még normál tempóval sem, hátmég ha valami akadályozza a mozgását. (babakocsi, gyerekek, bot, járókeret, gipsz)
Én arra gondoltam, hogy a
Én arra gondoltam, hogy a biznisz center és az antikvárium közötti zebránál az center oldalán kb 2 méter sincs az út mellett, majd biciklisáv, majd járda.
----------
...akrat icob, icoB
Hellosztok! Én a
Hellosztok!
Én a munkahelyem szakszervezeti vezetőjeként bonyolódtam bele hivatalos levelezgetésbe a kerületi önkormányzattal, nem is a bicikliút kiépítéséért, hanem csak a kitáblázásáért. Egy hónap után válaszoltak, hogy áttették az ügyemet a fővároshoz. Nincs köztetek valaki, aki végigvitt már ilyen ügyet, és van tapasztalata (le is tudná írni), hogy a fővároson belül hogy oszlanak meg a hatósági feladatok? Nem szeretnék úgy járni, hogy még egy hónap után visszadobják a kerülethez, aztán addig packáznak, amíg le nem esik az első hó.
A 2004-ben elfogadott
A 2004-ben elfogadott Közigazgatási Eljárási Törvény szerint akár a legközelebbi tűzoltóságon is benyújthatod a kérésedet, az ő kötelességük, hogy áttegyék az ügyet ahhoz, akinek a kompetenciája. Tehát első lépésben az állampolgári jogok biztosának továbbítsd a válaszukat, a következő idézettel:
"""
2004. évi CXL. törvény:
22. § (2) Hatáskör vagy illetékesség hiányában a hatóság a kérelmet és az ügyben keletkezett iratokat - az ügyfél egyidejű értesítése mellett - haladéktalanul, de legkésőbb a kérelem megérkezésétől, folyamatban levő ügyben a hatáskör és illetékesség hiányának megállapításától számított öt napon belül átteszi a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz.
"""
Nem viccelek. Ha senki nem dörgöli bele az orrukat a törvénybe, akkor soha nem fogják betartani,
és a Budapest-kerület hatásköri kérdés egy nagyon gyakran visszatérő probléma, gyakorlatilag minden egyes bringautas kérdésben előjön.
Ha ezzel kész vagy, felhívod Tőkés Balázst a fővárostól, és megbeszéled vele a tulajdonképpeni problémát.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor