A CM idején elküldött petícióra talán most érkezhet valamilyen válasz.
Tulától jött a hír (meg már lehetett hallani ezt azt eddig is):

Vasárnap a Normafánál tart sajtótájékoztatót Kóka János közlekedési miniszter. Kihirdetett téma: egy új országos kerékpárügyi koncepció és a GKM új kerékpáros ügyekért felelős miniszteri megbízottjának (Bodor Ádám) bemutatása.
Lehet hegyezni a füleket, meglátjuk mi lesz ebből.
A miniszter és a megbízott bringával tekernek fel a Normafához. Reméljük hogy lesz elég levegőjük és hosszan beszélnek...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
KAMA3 képe

Azt nem lehet tudni, hogy

Azt nem lehet tudni, hogy hany orakor lesz a sajtotajekoztato??

esetleg kivancsi lennek ra, ha ugyhozza a sors..

2
shortmartin képe

én próbáltam volt

én próbáltam volt beküldeni a meghívót, de vhogy nem került fel a címlapra. bemásolom ide megint:

Gazdasági és Közlekedési Minisztérium
Sajtó és Protokoll Főosztály

VASÁRNAPI ESEMÉNY!
2005. november 10.

MEGHÍVÓ
Két keréken a kerékpározásért! — a GKM biciklikoncepciója

Tisztelt Szerkesztőség, kedves Kolléga!

Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter ismerteti a tárca kerékpárügyi koncepcióját és bemutatja Bodor Ádámot, a GKM kerékpáros közlekedési ügyekért felelős miniszteri megbízottját.

A miniszter és a miniszteri megbízott kerékpárral érkezik a helyszínre.

Időpont: 2005. november 13. (vasárnap) 15.00 óra
Helyszín: Budapest, XII. Normafa, Sí-ház

További információ: GKM Sajtó, Tóth Judit: 20/320 7933

Az eseményre szeretettel várjuk.

Tóth Judit, s.k.
szóvivő

3
wolfheart képe

"A miniszter és a

"A miniszter és a miniszteri megbízott kerékpárral érkezik a helyszínre."
Én úgy érzem, hogy ebből a Szécheny hegyig fogas lesz, onnan meg egy 5 perces laza tekerés a Sí-házig. Nem hiszem, hogy olyan fitt lenne a miniszter úr, bár ne legyen igazam. :)

4
osztap képe

3kor, a normafánál, és

3kor, a normafánál, és mindketten a jános hegy felől közelítenek bicivel

5
ropy képe

Pontosan, mikor lesz a

Pontosan, mikor lesz a "buli"?
Talán feltekerhetnénk többen is, jelezve, hogy komolyan gondoltuk akkor és gondoljuk most is a petíciót.
Valszeg, mire felérek még a belsőből is kiszívom a levegőt... :)

6
KAMA3 képe

Kenyelmes biciklistak, meg

Kenyelmes biciklistak, meg az "enduros biciklistak" fogaskerekut hasznalnak... mi legyunk annyira kitartoak, hogy feltekerunk veluk egyutt..

Bar meg mindig nem tudom, raerek-e akkor..

7
lev képe

ez az együttfeltekerés nem

ez az együttfeltekerés nem rossz ötlet, tök sokat lendítene a dolgon sztem...:D

8
ropy képe

Akkor dobjuk be a

Akkor dobjuk be a köztudatba!

Együttfeltekerés a Normafához!
Hidegcsirke akcijó!
Le a vasárnapi rántott csirekkel!
Gyere és tolj fel a Normafához!
Találkozunk..., hol is?

9
ropy képe

Remélem, nem gond, hogy

Remélem, nem gond, hogy benyomtam a hírt és a linket az Index szmogtúrás topicjábe.

10
KAMA3 képe

szerintem moszkva ter legyen

szerintem moszkva ter legyen a talalkozo helyszine, az 56 villamos hurokvegallomasaban, a szokokutnal...

idopontja meg majd kiderul...

11
ropy képe

Szegény, öreg, beteg ember

Szegény, öreg, beteg ember vagyok.
Füleim kérgesek, szemem korpás és bizsereg a talpam.
Ezért az átlagos menetidőnél többet kellene rászánni az útra.
Írj egy időpontot is.
Ott leszek.

Ps: külön zoxigénről gondoskodjatok, de jó a víz is, mert abból ellehet vonni a zoxigényt. :)

12
magwas képe

Meghívlak majd fennt egy

Meghívlak majd fennt egy teára, az atomtámadás ellen is véd:)
(ha tudok menni)

--
a bátor kommutátor

13
magwas képe

1500kor kezdődik fennt a

1500kor kezdődik fennt a buli. mennyi időt kell rászánni, hogy az ilyen laposhozszokott öregemberek is bírják, mint én?

"be fogok gyászolódni wazz!" (c) Ninja

--
a bátor kommutátor

14
bonnie képe

pont vasarnap? de miert a

pont vasarnap? de miert a sihaznal? nekem ez sajna nem jatszik. meg akor sem ernek oda, ha a fogast is igenybe vennem :-(

15
cirbolya képe

Javasolnám a miniszter

Javasolnám a miniszter úrnak, hogy a rögvalóság megismerése végett tekerjen már föl mundjuk a GKM-től a Normafáig, rendőri biztosítás nélkül.

16
magwas képe

Sokkal jobbat

Sokkal jobbat tudok:

Bringára sziréna és kék villogó, és mindennap így lánctalpazzon a kormányőrökkel munkába meg vissza :)

Elhiszed hogy nőne a teccési indexe?

--
a bátor kommutátor

17
facsiga képe

De most télleg. Ügyes,

De most télleg. Ügyes, szervező emberkék "ajánljanak" egy időpontot és helyet, ahonnan együtt páran kitekerhetünk a miniszter bácsihoz, jelezvén, komolyan akarjuk, amit akarunk. NEhoggymá' ne legyen ott egy kumma bringás sem...

18
ropy képe

Mondjuk 13 órakkor a

Mondjuk 13 órakkor a Moszkva téren az 56-s villamos fordulójánál?
Fogalmam sincs hogy kell menni odafele, de talán 2 óra elég lesz. :)

19
KAMA3 képe

Szoval a Hegyi Buli

Szoval a Hegyi Buli idopontja 15:00

Tamogatom a 13:00 kor a Moszkva ter kozeperol, az 56 os villamos hurokvegallomasabol torteno indulast... ket ora szerintem boven elegendo lesz a feltekeresre... Bar lehet jonni fogaskerekuvel is, 2 vonaljegybe kerul...

Tehat 14:45-13:00 ig gyulekezes, es 13:00 kor indulas...

A fo kerdes az, hogy milyen utvonalon menjunk?? hol legyenek osszevarasok? Vagy legyenek-e egyaltalan, mindenki megy a maga tempojaban, aztan feler amikor feler??

20
ropy képe

Rendben, de ha én elkezdek

Rendben, de ha én elkezdek gyülekezni 14:45-ig akkor valszeg soha nem érek oda 13.00-ra.
Erre a bravúrra talán még egy Hajti-Pajti-s sem képes.
Bár a fene tudja... :)

21
ropy képe

Menjünk a 21-s vonalán.

Menjünk a 21-s vonalán.

22
robifiu képe

talán érdekes

23
dezso képe

Ez ugyan nem ide tartozik,

Ez ugyan nem ide tartozik, de az általad mutatott cikkből van egy link, ahol a következő olvasható:
"Igen pontos becslések szerint a biciklizés kilométerenként 0,15 euró (37 forint) nettó egészségügyi hasznot hoz." (Tudniillik ennyivel kevesebbet kell egészségügyi dolgokra fordítani.)

24
Biglibansz képe

Aztán jön egy

Aztán jön egy szabálytalanul közlekedő autó és a haszon rögtön csőddé alakul át, amíg az intenzíven kezelnek.
Viccet félretéve az államnak NEM éri meg, hogy az emberek biciklivel járjanak. Legalábbis rövidtávon nem éri meg. Nem fizetünk jövedéki adót, se súlyadót, se nem veszünk autópályamatricát, stb...
Mellesleg a KRESZ nem egyszer hátrányosan különbözteti meg a biciklistákat (pl.: előzés, v. kikerülés azonos forgalmisávban párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten), de ezekről majd részletesebben fogok írni a következő AutóIrtó újságban. Üdv:Bence

25
magwas képe

A halálozási alapú

A halálozási alapú számítások szerint valami 1:200 az elveszett emberévben kifejezett arány a bringázással kapcsolatos balesetek és az egészségügyi előnyök között. (Pedig néhányan elég sokat megtesünk az arány rontása érdekében;) Ez azt jelenti, hogy ha esetleg nem is számolták bele a baleseteket, azok hatása elhanyagolható.
Ha az autópályákat nem számítod, akkor a megtett kilométerre vetített balesetek aránya bringa esetén _kissebb_ mint autóval.
Az erről szóló tanulmányokat itt találod.
Köszi az euróban kifejezett számot, jól fog jönni.

--
a bátor kommutátor

26
Biglibansz képe

Lehet, hogy jobban ki

Lehet, hogy jobban ki kellett volna emelnem a RÖVID TÁVON szót. Hosszútávon egyértelműen a biciklis közlekedés nyer, ezt nem vitatom, ezzel tisztában vagyok (bár én nem ezért járok bringával, hanem mert még Érdről is gyorsabb mint tömegközlekedéssel).
Én a balaseteknél nem csak a halálozási arányra gondoltam, hanem egy hasonló kis ütközésre, ami szeptemberben velem történt. Nem lett nagyobb bajom, de azért csak össze kellett varrni az államat, aztán visszajárni kontrollra. De ha ez két kocsi között történik meg, akkor az államnak ez egy forintjában nem került volna, mert a biztosítok v. sofőrök egymás között elintézik.
Persze ezek a balesetek sem túl sűrűek. A 10 év ( bár ebből az elmúlt két év az igazán intenzív) bringázgatásom alatt ez volt az első sérüléssel járó ütközésem.
A megtett kilométer alapú számítással az a baj, hogy az autó azonos idő alatt átlagosan 3-szor annyi km-t tesz meg, mint a bringa. egy megfelelő arányossági számmal átszámítva lehet, hogy már más lenne az arány. Arról nem is beszélve, hogy sajnos autós még több van (és egy autóban többen is ülhetnek) mint bringából.

27
dezso képe

Biglibansz, kűggyé mán

Biglibansz, kűggyé mán egy mélt cikkügyben: dezso kukac index pont hu
Kösz.

28
Laci képe

Munkábajárás során havi

Munkábajárás során havi 20 ezret spórólnak rajtam, kérem vissza a TBmet :)

Azt nem tudod hogy az autó okozta kár mennyi Ft/km?

"minden új kerékpárral közlekedő által 1200 euró (295.000 forint) bevételt eredményez évente."
És az ÁFA is visszajárhatna bicaj/alkatrész vásárláskor :)

" A szegényember, a drótszamár és a nagyváros"
a cim viszont, felejtsük már el a szegényember, meg drótszamár dolgot.

29
Ji-ten képe

És miért olyan messze van?

És miért olyan messze van? A Normafa, mint fő közlekedési csomópont? Vagy mert az illetékesek nem az Őrmezei lakótelepről, vagy az Újpest Városközpont végállomásról jönnek?

30
Biglibansz képe

Mindegy hol van. Érdről

Mindegy hol van. Érdről minden messze van, de remélem el tudok menni én is.

31
Ji-ten képe

Nem mindegy. Ha az az

Nem mindegy. Ha az az érdek, hogy minél több biciklis legyen jelen, akkor egy közeli, központi helyre kell tenni. Ha nem, akkor egy távoleső, kieső helyre.
Ha a biciklizés nem "réteg" és nem generációs dolog, hanem egy kortól-nemtől-anyagi helyzettől stb.-től független közlekedési mód (amit érdemes propagálni és előmozdítani!), akkor ne egy távoleső túrahelyen legyen a helyszín, ahova lehet, hogy TÉNYLEG nem tud sok mindenki elmenni.

32
ropy képe

Elszórtam néhány fórumon

Elszórtam néhány fórumon a hírt, remélem leszen foganatja.
Találkozó a Kalefon (Moszkva tér)vasárnap 13.00.
Irány a Normafa a 21-s busz vonalán.

33
gark képe

A tér melyik részén?

A tér melyik részén?

34
KAMA3 képe

Valahol ott, ahol sokan

Valahol ott, ahol sokan elferunk.. Metro kijarat elott, vagy az 56 os hurkaban szerintem idealis lenne... sok ember szeme elott leszunk..

Namost nekiallok hatso agyat cserelni, remelem kesz leszek holnap delig...

35
avus képe

B.ssza meg, b.ssza meg, tuti

B.ssza meg, b.ssza meg, tuti mentem volna, de egy sötét lépcsőházban olyan rosszul léptem a lépcsőkre, hogy diónyi dudor nőtt a bokámra :(. Hétvégi programok kihúzva :(.

36
KAMA3 képe

Borogasd be, vagy kend be

Borogasd be, vagy kend be Richtofittal, faslizd be, vagy akarmi... ha csak dionyi, akkor elmulik egy nap alatt, ha nem erolteted..

Volt hogy jarogipszben tekertem, mert mar nem birtam ki...

37
avus képe

Már késő... Keddig

Már késő... Keddig fekvőgipsz, utána két hétig bokarögzítő, de legalább már járhatok. Minimum három hét biciklimentes időszak :(.

38
magwas képe

Mindenre van megoldás, csak

Mindenre van megoldás, csak néha egy kicsit drága...

Ettől nótás kedvem támadt, hogyaszongya:

Kisszék, kerekesszék van a birtokomba'
De sok fényes űrlap van a hivatalba'
Oda ilyen székkel be se lehet menni,
Emiatt a polgármestert orrba kéne verni

Egyébként 52.47 km/h a világrekord kézihajtánnyal. Szeretnék ilyen gyors lenni sima bringával... (lábhajtással 130.36 km/h).

--
a bátor kommutátor

39
ropy képe

Ha jövelsz holnap, kapsz

Ha jövelsz holnap, kapsz 120 db. cimkét, ha nem, akkor szétosztogatom könyörtelenül az arra érdemeseknek... :)

40
magwas képe

Sajna családi program van.

Sajna családi program van. Az, hogy Kókát nem látom, talán még jobb is. Azt hogy eggyel kevesebb bringás jelzi a megjelenésével hogy számon fogjuk kérni az ígéreteket, nagyon sajnálom.
De hogy még matricám se legyen?
Küldd át légyszi a fájlt, keresek valami fénymásolószalont.

--
a bátor kommutátor

41
boci képe

Sajna én se tudok menni

Sajna én se tudok menni családi összeröff miatt, de jó lenne, ha nekem is elküldenéd a matrica "alapját" mailben (kboci@fw.hu)
Előre is köszi!

----------
...akrat icob, icoB

42
ropy képe

Nem színes, de azért

Nem színes, de azért remélem megfelel:
http://img.tar.hu/roppantropy/img/17721200.jpg#3

43
dezso képe

Apróság, de nem volna

Apróság, de nem volna érdemesebb gif-ben (vagy png-ben) tartani? Akkor nem lenne összemaszatosodva a kép.

dezso, a belepofázóművész

44
Szab képe

Egy hasonlo hazai, ámde

Egy hasonlo hazai, ámde olcsobb megoldás:
http://www.bringanti.hu/gc/vth.html

Egyébként a 130 km/h az sík úton értendő, vagy felhasználható bármely lejtő? (persze gondolom megfelelő áttétel kell mindenképp)

45
magwas képe

Ez lehet hogy még el is

Ez lehet hogy még el is érhető avusnak, mind távolságban mind anyagilag.

A szabályok szerint gyakorlatilag sík út: a mért 200 méter végétől számítva a pálya sehol nem mehet a 2/3%-os (150 méteren 1 méter) dőlésű egyenes fölé.
A szél nem lehet nagyobb mint 6 km/h, a jármű elindításához max 15m-en tolhatják mások, és nem lehet stéherezni sem.

--
a bátor kommutátor

46
Szab képe

200m-en kellene 0-rol 130-ra

200m-en kellene 0-rol 130-ra gyorsitani??? Huhh.. na ezt nem döntöm meg asszem. :))

47
magwas képe

Nem, flying start van: a 200

Nem, flying start van: a 200 m-es szakaszon mérnek, de előtte elegendő hely van a gyorsításra. A fenti szabályok a gyorsító szakaszra is vonatkoznak.

--
a bátor kommutátor

48
pnxntdd képe

aki kíváncsi a bringaügyi

aki kíváncsi a bringaügyi illetékesre, holnap a Reggeli Gyorsban (Klubrádió 95,3) meghallgathatja, aki evvel kapcsolatban Küküre, kicsivel később ugyanott.

49
oldscool képe

most akkor lesz 13:00kor a

most akkor lesz 13:00kor a moszkvárol közös feltekerés a normafához??

50
ropy képe

Volt! :) Nagyon cool volt, a

Volt! :)
Nagyon cool volt, a pájslim valahol a Szépjuhásznénál hagytam és lefele az Istenhegyin találtam meg.
Voltunk 6-an felfele és sokan ott.
Képek, riportok készültek dögivel.
Kóka egy Trek 3600-assal jött.
Igyexem a képeket kivarázsolni a géppből.

51
avus képe

Kóka csalt, vagy feltekert?

Kóka csalt, vagy feltekert? Erről nincs információd?

52
ropy képe

Nincs, de szerintem nem is

Nincs, de szerintem nem is ez volt a lényeg.
Egyébként tévedtem, mert nem 3600-as Trek brinyóval, hanem 6700-as Trekkel nyomult felfele.
Egyébként engem még az sem zavarna, ha nem tudna biciklizni, lényeg, hogy végre alakul, alakulgat valami.

53
magwas képe

Valahol azt olvastam, hogy a

Valahol azt olvastam, hogy a János hegyről ment át. Nem tudom hogy mennyire megalapozott az információ, és azt sem hogy ez csalásnak számít-e (nem tudom mennyi a szintje annak az útvonalnak).

--
a bátor kommutátor

54
KAMA3 képe

Ropy: a Bartokos videoval

Ropy:

a Bartokos videoval kuzdenem kell meg, hogy olyan legyen amilyennek lennie kell, de az eredetiket addig is felpakoltam
Ide es Oda

55
ropy képe

Kövi! Sajnos a roppant

Kövi!
Sajnos a roppant béna kezdésem is rajta van, de így talán érthető a mai koccolásom. :)

56
magwas képe

Meséljetek már

Meséljetek már valamit!
Mit ígért?
Keresem mindenhol, de egy deka hír sincs róla, még a GKM honlapján sem.
Türelmetlen vagyok?
--
a bátor kommutátor

57
gark képe

Most volt a

Most volt a Tényekben.
Netről is le lehet majd tölteni.

58
oldscool képe

ropynak: én voltam a 6 bol

ropynak:

én voltam a 6 bol az egyik (szürke/narancs Wenson) és ha lehetséges akkor pár képet amin esetleg rajta vagyok szivesen fogadnék. :) emailben: oldscool99@freemail.hu elöre is kösz!

59
ropy képe

Egy hír:

Egy hír: http://www.hirado.hu/cikk.php?id=73715
...és a képek: http://kep.tar.hu/roppantropy/50173099#2
Próbálok egy kis élménybeszámolót írni, de majd később, mert kiderült, hogy nem az én tüdőmet kaptam vissza.
A Sárkány ördögűzést fontolgatott mikor meglátott az ajtóban. :)

Ps: Természetesen aki úgy gondolja, hogy a róla készült kép nem élethű vagy nem kívánja megosztani a nagyközönséggel az jelezze...

60
favorit84 képe

nem úgy festett a pasi,

nem úgy festett a pasi, mint aki a Duna szintjéről végig kerekezett felfelé, persze lehet, hogy akkora tüdeje van, mint nekünk hatunknak együtt...
de tényleg nem ez a lényeg, hanem az, hogy talán elindul valami. én egy kicsit szkeptikus vagyok, marketingszaga volt egy csöppet a dolognak (szavazz rám, beváltom minden reményed...), de majd meglátjuk!
az útról: elsőre nem örültem neki, hogy erdei ösvényeken megyünk fel, szegény favoritot nem erre találták ki, de aztán jó volt mégis, élveztük mind a ketten :-)))

61
KAMA3 képe

Kecskem is megkuzdott a

Kecskem is megkuzdott a feljutasert, de vegulis odafent mar biztos kezek viseltek gondjat... Hazafele sem tortent semmi rendkivuli...

Szoval a lenyeg, hogy tortenik valami. Engem speciel nem erdekel, hogy fogassal, vagy libegovel jottek-e fel, a lenyeg, hogy ott voltak. Mi meg turaztunk egy jot, es vegre olyan iranybol mentem fel a normafahoz, ahol idaig lejonni szoktam::))

Azt azert erdekesnek tartom, hogy nem tudjak pontosan, hany kilometer bringaut van az orszagban. De szamoljak csak ossze nyugodtan. Es mielott ujabbakat epitenek, kerdezzenek meg minket is.

62
dezso képe

Na mi az, a 21-es busz

Na mi az, a 21-es busz újabban erdei ösvényeken jár? :) Végül merre mentetek föl?

63
ropy képe

Úttalan utakon mentünk! A

Úttalan utakon mentünk!

A Moszkva téri gyülekezés és trécselés után a Szép Ilona felé vettük az utunk.
A kies Szilágyi Erzsébet fasoron található kerékpár izé úton szépen szabályosan haladtunk célunk felé.
Itt-ott hangicsált egy-egy délutáni kabóca és csapatostul bukkantak fel innen-onnan ugrabugrálásra alkalmas kerékpárjaikkal a jövőbe vetett hiteink.
Egy kis zebrázás után igen hamar elértünk egy olyan részhez melynek tetejét valahol a távoli felhőkben véltem felfedezni.
A szemüvegem már ekkor bepárásodott.
No, valszeg utolsó tekerésem következik, gonosznak látszott nagyon ez a csúcs.
Neki estem, mint tót a mákosgölödinynek a váltó dolgozott, lábaim monoton egyhelyben kavirczoltak mint Maci Laci mikor uzsonnás kosarat bugázik.
Azért valahogy haladtam.
Arról fogalmam sem volt, hogy melyik irányba csak azt éreztem, hogy határozottan fogy körülöttem a levegő.
Egyre lassabban és lassabban jutottam célom felé. A teljesen ködbevesző táj hideg lehelete síron túli üzenetét hallottam vagy véltem hallani mikor egy jótékony hang jutott el hozzám, jelezve az útirányváltozást.
Valahogy úgy éreztem magam, mintha egyre közelebb és közelebb kerülnék az édeshez.
Fejem már a kormányra szorult és távoli gőzmozdonyok éles sípolását véltem hallani.
Az volt a tüdőm.
Ahogy letekintettem riadtan láttam, hogy valami vöröseslila izé rátekeredett az első tengelyre és teljesen befékezte a kerékpárt.
Az volt a nyelvem.
A jókor jött pihenő alatt próbáltam rendezni soraim és titkon leslukkoltam egy-egy bart a kerekből, hogy legalább hatvanévesnek nézzek ki a következő menet előtt.
Mert az volt.
Kemény, durva menet volt.
Máig sem tudom hogyan sikerült feljutnom csak azt tapasztaltam riadtan, hogy vákuumszerűen áramlik felém a fákról a még megmaradt levél.
A többiek zokon vették, hogy ilyen irigy és telhetetlen vagyok, amiért igyekeztem elszívni előlük azt a kevés levegőt mi nekik jutott, juthatott.
Szerezzetek magatoknak!
Kérdésemre, hogy mennyi még a megpróbáltatásokból bíztatóan búgták felém gerlehangjukon, hogy még a negyedénél sem vagyunk és lesz még rosszabb is.
Anyám ne sirass, ennél rosszabb.
Nem, nem rosszabb válaszolták nyugtatóan… sokkal rosszabb, nézz csak oda fel és ujjaik valahol, a Nanga Parbat hófödtemagasságaiba mutattak.
Államat felemeltem a földről egy-egy kósza falevelet kipiszkáltam fogaim közül, párás szemüvegem és még párásabb szemem páramentesítő szappannal megkentem és magamban végső istenhozzádot rebegtem szeretteim felé.
Valami erdei ösvényre terelődtünk ahol már megadta magát szervezetem a gyilkos hajszának, lovam, Magellán, kidőlt alólam és hangos zihálással eresztette ki magából az elhasznált olajat és zsírt. Légszelepein keresztül próbáltam mesterségesen lélegeztetni.
Nagy nehezen sikerült talpára állítanom és hangos biztatásomra tétova, dülöngélő botorkálással elindult fel a ködbevesző csúcs irányába.
Bevárás címén jót slukkoltunk a felénk áradó oxigéndús levegőből, sípoló tüdőnk mezoszopránját szelíd alttá nyugtattuk, megpaskoltuk lovaink nyakát és küllőit majd félénk pillantást vetettünk az előttünk tornyosuló K2-re.
Már korábban gyanús volt a dolog, mert alig néhány méterrel arrébb mintha serpa segítőket láttam volna csapatostul nyomulni irányunkba és hangos dollár-dollár, ejró-ejró és forint-forint kiáltásokkal adták tudtunkra, hogy errefelé még a köszönésért is keményen meg kell fizetni.
Azt már nem gaz serpákok! Életünket és vérünket igen, de lovaink és pénzünk soha!
Azzal hopsz, paripáinkra pattantunk és már csak bottal üthették nyomaink a gaz serpákok.
Aról majd holnap szerezhettek tudomást, hogy hogyan sikerült feljutnunk a K2-re. Miként sikerült lekoccolnom az előttem haladót, és azt is megtudhatjátok miféle fogadtatásban volt részünk a célban.

64
bonnie képe

LOL Ropy! nemtom mivel

LOL
Ropy! nemtom mivel foglalkozol, de szvsz irassal sokat kereshetnel :-)

65
magwas képe

Riszpekt!

Riszpekt!

66
ropy képe

A K2! Próbálom magam

A K2!

Próbálom magam összeszedni. Fáradt mosolyt küldök a többiek felé, jelezve, hogy semmi gond erős vagyok, mint Indurain, ez a kis dombocska meg sem kottyant nekem.
Lovam, Magellán is igyekezett kihasználni az alkalmat, legelni kezdett a fák tövén és halk horkantásokkal jelezte, ha egy Cateye hátsóvillogót vagy Schwalbe Stelvio külsőt talált és mohón ropogtatni kezdte zsákmányát.
Lopva körbepillantottam a társaságon és megnyugodva vettem tudomásul, hogy Ők sem egy menyasszonykísérő lánykoszorúból valók.
Fizimiskája mindegyiknek némi fazonigazításra szorult.
Egyébként igyekeztek nem tudomást venni a nehézségekről.
Hol párás szemüvegüket, hol kilazult küllőiket, hol a váltót igazgatták készülve a nagy menetre.
Némelyikük még egy palackba gyűjtötte ruhájából a verítéket (abból ki lehet később vonni a zoxigént) vagy egymásmellé igazította szétfutó lábait.
A serpákok vad hordáit már leráztuk és a K2 tövében gyors kupaktanácsot tartottunk.
Előre fel, jött jobbról. Háttal fel, mert úgy a nehéz fejünk mindig hátul marad, jött balról.
Mozgólépcső nincs? Kérdeztem én.
Mogorva elutasítás volt a válasz és némi malíciózus megjegyzés erőállapotomra és erkölcsömre amelyet – töredelmesen bevallom – már a Szép Juhásznénál elhagytam.
Nyeregbe! Harsant a vezényszó és bár Magellán próbált elbujdokolni az erdő sűrűjében kantárját megragadva, hegynek fordítottam, lábamat átvetve rajta szügyébe vágtam sarkantyúm és hangos netene rárózással elindítottam felfelé.
Keserves menet volt.
Hörögve kapkodtam levegő után, szívem már átütött a kabátomon, kezeim görcsösen kapaszkodtak a kormányba és az ólomcipőbe bújtatott lábam egy, majd még egy és még egy taposó mozdulatot tett. Haladtam! Fel a hegynek, a csúcsra! Határozottan és igen eltökélten haladtam.
Furcsa ezt ismét átélni írásközben, de már akkor is úgy éreztem, hogy csal Lance Armstrong verhetne meg itt a hegyen, de ő is csak erős hajrával.
Haladtam! Ni csak ez itt Lance Armstrong! Hová ilyen sietősen?
Az pedig ott Thor Hushovd, és ott pedig Yaroslav Popovich amint éppen Ullrichal szólózik!
Hová ilyen gyorsan uraim, van még idő!
Tekerek. Taposom a pedált, fogy alólam az út és fogy belőlem a tudat.
Az önkívület határán vagyok. Még, még, még! Előre, ne nézz vissza, még egy kicsit, már alig-alig-alig.
Csend van.
Valami halkan surrog. Felpillantok. Egy anyuka az amint gyermekét és férjét bevárva tesz egy kört lazításképp mellettem, körülöttem.
Felismerem. Ő volt Lance Armstrong. A gyerek erősen hajazz Yaroslav Popovichra és a papa volt Ullrich.
Hol van Hushovdt? Előrébb jóval, egy rőzsegyűjtő anyóka képében amint éppen Jancsiból készült hamburgerét majszolja.
Fenn vagyok a csúcson! Sikerült! Várom a többieket. Nem. Ők várnak engem alig 20 méterre. Fejük alig látszik ki a vöröslő lombok hátteréből.
Innen már egyenes a szakasz egy picinyke emelkedővel.
Nincs idő tollászkodni, igazgatni magunk, mert indulunk.
Alig néhány méter mikor zamek, neki az előttem guruló, hoppá, most már álló kollégának.
Gond van? Nincs. Szerencsére csak a gumit dörzsöltem meg lábammal.
Még egy gyors vágta, az emelkedőt megesszük uzsonnára és már ott vagyunk.
Hol is?
Valami fogadó vagy vendéglő.
Idétlenül kacarászó lánykák nyújtogatják nyakukat felénk, remélem nem szederjes fejemen röhincsélnek!
Aszfaltozunk mert az nekünk jó.
Surrog a gumi és csak egy szürke folt a táj.
Száguldunk a síház felé.
Rövid volt sajnos a száguldás. Mint minden, ami jó az életben.
A síháznál az unottan beszélgető médiákusok megmozdulnak, ki mikrofonra, ki kamerára kap és ütött-kopott csapatunk felé veszi az irányt.
Némelyikünk médiasztár leszen még ma!
Lepakolok egy közeli padra. Magellánt kikötöm egy jó erős korláthoz, mert tudvalevő, hogy ahol politikusok és médiások járnak semmi nincs biztonságban.
Eloszlatom egy médiamunkás tévedését, miszerint mi központilag vagyunk odaszervezve, felemelek egy kerékpáros újságot az asztalról, majd a szokott mozdulatokkal leoldom kodakom nyughelyéről.
Most már biztos, hogy jöhet az a biztos.

Ps: Köszönöm mindazoknak akik eljöttek.

67
magwas képe

"egy palackba gyűjtötte

"egy palackba gyűjtötte ruhájából a verítéket (abból ki lehet később vonni a zoxigént)"

lol!

--
a bátor kommutátor

68
dezso képe

Mostan én eztet nemértem.

Mostan én eztet nemértem. A Szépjuhászné (Hárshegy-Jánoshegy nyereg) már elég magasan van, onnan a Jancsihegy nem néz ki K2-nek (maximum egy Ama Dablam)... Nem a Szépilona az?

69
ropy képe

Nekem, laposföldi,

Nekem, laposföldi, szélesgumis, háztól-házig surranó iszaposszemű rájának már egy vakondtúrás is komoly erőpróbát jelent.
Írásommal csak egy beszámolót kívántam azok részére szolgáltatni akik igényelték.
Merő fikció, kitlálás az egész felmenetel, mert valójában igen jókat beszélgettünk, főleg a hegyi "időfutamok" idején.
Dolgozott bennem az "írói szabadság", nem kell olyan komolyan venni az egészet.
Egyébként az már jó, hogy elolvastad. Az pedig külön öröm számomra, hogy neked szintérzékelési problémáim jöttek elő az olvasás után. :)

70
wolfheart képe

Tettem fel képeket

Tettem fel képeket ide.
Csak ennyi van, mert a többi nagyon bemozdult (ezek is sajnos)

71
ropy képe

Néhány észrevétel az

Néhány észrevétel az eseményhez.

Azt hiszem, nyugodtan el lehet mondani, hogy most először fordult elő, hogy komoly kormányzati szintre emelkedett a kerékpáros közlekedés témája.
Nagyon remélem, hogy nem a közelgő választásoknak szól a gesztus és talán nem szavazatgyűjtő körúton járt a miniszter, frissen kinevezett biztosával.
Bár zavaró volt a média túlzott jelenléte, de el kell fogadnunk, mert még a negatív hírverés is jobb, mintha agyonhallgatnának egy létező problémát.
Hallottunk bizakodó minisztert.
Hallottuk az előtte és biztosa előtt tornyosuló feladatokat és röpködtek a tíz és százmilliók a normafai alkonyban.
Majd meglátjuk, hogy mi is valósul meg az elhatározottakból, feladatokból. Szándékosan nem ígéreteket írok, mert azok valójában - a kerékpáros téma során - nem hangzottak el.
Csak lehetőségek és várható fejlemények, fejlődési irány volt emlegetve.
Némi segítség azonban nem árt a biztos úrnak. Budapesten jelenleg 141.6 km kerékpár és gyalogos/kerékpáros közös használatú út van, ebben benne van a héten elkészült külső Bartók Béla úti 600 méteres festés is.
Egyébként meghívtam a biztos urat egy tekerésre hétköznap a nevezett útvonalra, de rutinosan hárított. Igaz, a jelenlévő budapesti szerveződés aktivistájához igazított.
Függetlenül ettől a meghívásom még áll, de szigorúan hétköznapra szól.
Lehet azt kérdezni, hogy jó dolog-e, hogy ennyire fentről kell, hogy jöjjön a „támogatás” egy olyan probléma megoldására, amely már évekkel ezelőtt sem tűrt volna halasztást.
Klasszikust idézek: „Mi az hogy, nagyon is!”
Kellett már végre egy olyan szerveződés/szervezet, amely összegyűjti, és rendezi azokat az igényeket, melyek már régen megfogalmazódtak, és kellett már az is, hogy a meglévő vagy még csak gondolati úton sarjadzó terveket összehangolja azért, hogy ne vadhajtásként, összefüggéstelenül bukkanjon elő innen is, onnan is, néhány tíz vagy száz méter festett, épített, kerékpárútnak gúnyolt vagy annak jogosan nevezet valami amire „kötelezően kihajtanak” naponta ezer és ezer embert.
Hogyan is köszönnek el egymástól a családtagok, mikor egyikőjük valahova elutazik?
Azt mondják az utazónak „Jó utat!” és ebben a rövid jókívánságban benne van minden, amit egy utazó kívánhat.
Én a magam részéről azonban egy kicsit megtoldanám: Jó kerékpárutat!
Mindenkinek!

72
dezso képe

És az miért zavaró, ha

És az miért zavaró, ha egy sajtótájékoztatón sok az újságíró? :)

Egyébként akárhogy kerültek föl ők a Normafára, éppen dolog a kuriózumsága lehet az, ami akkor médiajelenlétet vonzott. Ez pedig (tekintve a témát) szerintem határozott előny.

73
ropy képe

Mert nem lehetett látni a

Mert nem lehetett látni a sok médiákustól az erdőt. :)
Egyébként némelyikük azért volt ott mert botrányt várt, ami szerencsére elmaradt.
Meglehetősen elképesztőnek tartom azt, hogy az EU tag Magyarország minisztere kerékpárral érkezik egy sajtótájékoztatóra, az a sajtó, a média részére kuriózum.
Ez jellemzi a mai közfelfogást a kerékpározásról és a média egészét is.
Jó lenne, ha egyszer az lenne a kuriózum, hogy a miniszter nem azt jelenti be, hogy mi az a sok jó amit tenni fog, hanem azt, hogy mi az a sok jó amit tett a kerékpáros közlekedés javítása érdekében.
Akkor felőlem akár helikopáterből is üvöltheti mondandóját.

74
KAMA3 képe

Nem az a kuriozum, hogy egy

Nem az a kuriozum, hogy egy miniszter bringaval jon a sajtotajekoztatora... hanem, ha a Kozlekedesi miniszter jon bringaval... felolem akar villamossal is johetett volna...

Nem hiszem, hogy a sok ujsagiro a botranyszag miatt jott volna el.. egyebkent sem voltak olyan nagyon sokan... Vegre tortennek lepesek a felsobbik szinten is, a bringas tarsadalom meg botranyt csinalna a miniszteri biztos bemutatkozasa alkalmabol??

Erdemes ezen a kepen megnezni a kormanybiztos bringajan a hajtokart... szerintem 2000 kilometer lehet benne... Ossze lehet hasonlitani a Kokaeval

A tanulsagot vonja le mindenki maganak..