
A Bringasztráda 2015, egy javaslat a budapesti bringautak rendszerbe szervezésére, és felhasználóbarát megjelenítésére.
A kerékpárút halózatnak kell egy jól kommunkikálható távlati terv, amely egy ideális állapotból vezeti vissza a soronkövetkező tennivalókat.
Feltevésünk szerint az egyre növekvő bringás forgalom a mainál átgondoltabb és differenciáltabb bringaút hálózat építését teszi szükségessé.
A jövő Bringasztrádáját egy jól szervezett közszolgáltatásként képzeljük el amely a városi közlekedés egyik alapvető infrastruktúrája lenne.
Terveket készítettünk egy két színtű úthálózatra és a hozzá tartozó információs rendszerre.
A hálózat 2 szintje:
Bringasztráda (folyosók)
Bringa út (mellékút)
A felhasználó barát megjelenítés lényege egy újragondolt kerékpárút térkép, amely a metró térképek logikája szerint készült. Ezzen a hálózat fő összefüggéseit könnyen áttekinthető módon ábrázoltuk.
Nagy áteresztő képességű, egyéb forgalomtól szintben elhatárolt, gyors útvonal,
amelyeken jelzett kijáratok segítik a tájékozódást, csomópontjaiban pihenővel. (H2O Töltőállomás)
9 főfolyosót határoztunk meg. Ebből 4 észak dél irányú, 4 kelet nyugati. A 9. folyosó egy körút, amely a város centrumát öleli körbe.
Bringa utak
A folyosók szövete zónákra osztja a várost. Az igy kapott területeken belül mellékutakat határoztunk meg, a zónákra jellemző legfontosabb iránypontokkal.
A mellékutak kevésbé költséges kialakításuak. Helyenként gyalogosokkal közösen használtak, de minden esetben felfestéssel határoltak.
Kukorelli Péter és Orlai Balázs












Elolvastam és most azon
Elolvastam és most azon gondolkodom, hogy ez most vicc vagy halálosan komoly?
Ha vicc, akkor nagyon gyenge, ha viszont komoly, akkor valszeg a szerzők nincsenek tisztában a realitásokkal.
SZERESD BUDAPESTET!
SZERESD BUDAPESTET! pályázatra készült ez.
Városszínesítési
Városszínesítési kategória: I. díj.
Nekem erről a pályázatról a Gellért tér felett látható "elnézést" felirat jött be leginkább.
Remélem, ott is marad még sokáig.
A Bajcsi bringautat
A Bajcsi bringautat leaszfaltoztak piros aszfalttal... mentem rajta ma, jo vizes volt.. csuszott, mint a szappanos hal, egy vodor takonyban... szoval lehet, hogy ido kerdese, amig kisse bejaratodik, kisse felerdesedik, de ha nem, akkor biz en nem mek arra ha esik, mert eletveszelyes..
Es tetszik a gyalogosoknak is.. mindegyik azon megy, nem tudom milyen megfontolasbol...
Nincs vhogy a járdától
Nincs vhogy a járdától elválasztva?
Még mielőtt megitélitek,
Még mielőtt megitélitek, várjatok, amíg kész lesz! Készülnek a korlátok, amiknek a helyét is mi jelöltük ki (magyar Kerékpáros Klub). A színes aszfaltot is mi kértük, ha tényleg csúszni fog, kérni fogjuk a cseréjét!
Ha már itt
Ha már itt tartunk:
Szóljatok lécci az illetékeseknek, hogy az Andrássy űrhorrorpornóra létezik egy egyszerű megoldás: Karók a bringaút meg a parkolósáv közé, és lánc közéjük, vagy pedig az a fajta focikapusor ami a lánchíd előtt van pesti oldalon (meg asszem budain is).
--
a bátor kommutátor
Mondjuk felteszik azokat a
Mondjuk felteszik azokat a karókat, de... hogyan szállnak ki az ótóból az utasok?
Ezt komolyan kérded? :)
Ezt komolyan kérded? :)
Egyéni szoc.problem.
Egyéni szoc.problem. kéremszépen.:)
Óvatosan, hogy ne
Óvatosan, hogy ne karcolják össze az ajtót a lánccal.
--
a bátor kommutátor
Inkább a láncot vagy
Inkább a láncot vagy karót/kaput az ajtóval!
Figyeljünk kérem a közvagyonra! :)
hát nem úgy, hogy elém
hát nem úgy, hogy elém nyitnak egy ajtót, az tuti :)
Nemán kedves kommutátor.
Nemán kedves kommutátor. Csak a csíkot kellene a belső oldalra festeni, a kocsikat meg ki a járda szélére. Bécsben sokat járok ilyen sávokon, sosem volt probléma, a sofőrök jobban figyelnek némiképp, mint az utasdroidok, kisebb kockázat, több menekülőút. Ez működik, a járda és parkoló közé szorított sáv pedig nem.
Ha csak úgy nem...
Ha csak úgy nem...
Ez az autóforgalomban
Ez az autóforgalomban teljesen hétköznapi, mégsem okoz gondot.
Ilyenkor mindíg belenéz a tükörbe ha kiáll, és mindig lát téged ha beáll. Sokkal veszélytelenebb mint a végig rejtett, de a sarkokon 30-al váratlanul felbukkanó biciklista, ráadásul a kanyarodás miatt megosztott figyelmű sofőr előtt.
Srácok! Nem kell félni a kerékpársávtól! A legbiztonságosabb módszer a statisztikák szerint.
Két lehetőség van: a) -
Két lehetőség van:
a)
- Ha rámnyitják az ajtót, akkor beleszaladok és nincs hová menekülni
- Amikor a kocsi egy mellékutcára/ból kanyarodik, csak akkor vesz észre amikor a motorháztetőn fexem
b)
- Amikor ki/be akar állni a parkolóba/ból, látja hogy jövök, én is látom őt, és ízlés szerint vagy megállok vagy kikerülöm.
- Az ajtót a sofőr fogja kinyitni, aki jobban rászokott arra hogy körülnéz előtte, és ha mégsem, akkor van helyem kikerülni, letenni a bringát és nyugodt körülmények között szájbarúgni.
- A mellékutcára/ból kanyarodó kocsi ugyanúgy lát engem mint a többi kocsit.
Te melyiket választanád?
Az egyenes szakaszon történő balesetek az összes bringás baleset 7%-át teszik ki. Ennek két fő típusa van:
- A nem kivilágított bringást elcsapja egy autó
- A gyalogos megy a bringaúton a lábaival mint a bogarak, és eléveti magát a bicajosnak. Nemrég egy bringás isten mesélte el nekem, hogy ezt a Bajcsy bringaúton gyalogosként megtette véletlenül, csak szerencsére nem jött bringa. Pedig ha valaki tudja hogy az bringaút és nem kéne rámenni gyalog, akkor ő az.
--
a bátor kommutátor
Milyen? Az a) variációt
Milyen?
Az a) variációt megtalálod az Andrássyn, a b) variációt pedig a külsőbartókon. A külsőbartóknak lehetne jobb is a vonalvezetése, meg egyszer-egyszer végigmatricázhatnák a rendőrök is, de ezerszer jobb mintha a járdán lenne.
Ráadásul a külön bringaút általában a gyalogosoktól, míg a bringasáv az autósoktól veszi el a helyet. És a közlekedés olyan mint az ideális gáz: a rendelkezésre álló helyet tölti ki. Próbálj csak meg a Bajcsy bringautas oldalán korzózni a nőddel/pasiddal/kutyáddal most hogy ott van a bringaút. (Nem mintha én érteném miért jó a belvárosi szmogban korzózni, de van akinek bejön.)
Ennyi Bajcsy szidás után fontos a következő tényeket tisztán látni:
-Egyszer régen már csináltak a Bajcsyra 4 db tervet a fővárosnak, amiből nem lett semmi.
- A Demszky féle "bringásokkal egyeztetés" azt jelentette, hogy a bringások kaptak két féle tervet, amelyek egyikéről később kiderült hogy kivitelezhetetlenül drága.
- A bevont civil szervezeteknek nagy fejfájást okozott hogy adják-e a nevüket ehhez a bringaúthoz. Végül is azzal a feltétellel mondtak igent, hogy bringagyalogút lesz, tehát nem kötelező használni, és egy pár javítást beletesznek.
- Végülis gyakorlatilag a bringások javításra vonatkozó kéréseit teljesítették, így tízszer annyiba került mint amire számítottak, és fele annyiba mint a kivitelezhetetlenül drága bringasávos megoldás.
--
a bátor kommutátor
Ha arra szoktál járni,
Ha arra szoktál járni, akkor nézz be a budáról az M5 híd előtt közvetlenül lévő utcába. Az szerintem az adott szituációhoz legkirályabb megoldás; egyirányú utcában kétirányú bringasáv, döccenővel elválasztva.
Ha a rossz megoldás is érdekel, akkor menj továb, nézd meg a vasút alatt az aluljárót, és az út távolabbi végén azt a kb 1.5m hosszú bringautat, amelyik derékszöget kanyarodik, és a zajvédő fal mögül lép ki az úttestre.
--
a bátor kommutátor
Mielőtt bárki azt hinné,
Mielőtt bárki azt hinné, hogy piros aszfalt..., a kerékpárút rész vörös festékkel van lekenve.
Téleg csúszik.
Nekem is volt ilyen gyanúm,
Nekem is volt ilyen gyanúm, de aztán láttam amikor fúrták az oszlopokat.
Piros a belseje is.
Jobb lett volna a térképet
Jobb lett volna a térképet nem sematikus, hanem valódi térképbe ágyazva,
pl. a mostani bringatérkép kiegészítésével, mert így nehéz feldolgozni.
Vagy legalább normális felbontásban, hogy el lehessen olvasni az írást rajta.
Egy pillantás után úgy tűnik, hogy a javasolt úthálózat a jelenlegihez képest előrelépést jelent, de 2015-ben ennél már jóval komolyabb hálózatra lesz szükség szerintem.
A "bringasztráda" koncepcióban van sok olyan elem, ami a bringázásra való rászokást esetleg megkönnyíti, illetve jól hangzik egy prezentációban. Ez a szempont is fontos, de vannak benne olyan dolgok, amik a naponta kerékpározóknak feleslegesek, de drágák (piros aszfalt a szintben elválasztott bringaúton), vagy fontosak de hiányoznak (bármilyen forgalomszervezési kérdés), illetve van néhány lehetetlen vállalás is (Lánchídon a megadott paraméterekkel rendelkező bringasztráda.)
A H2O kútnál ábrázolt bringatároló pedig végleg eldönti a kérdést:
bringás koncepciót ne PR-osokkal tessenek csináltatni.
--
a bátor kommutátor
Kedves Magwas! Köszönjük
Kedves Magwas!
Köszönjük a hozzászólásodat. Az egyik gondolatodra reagálva írok. Nem vagyunk PR-osok és velünk senki nem csináltatott semmit. Kizárolag a saját elhatározásunkból, a téma iránti tenniakarásból készítettük a Bringasztráda pályaművet.
Munkánk üzenete, hogy félmegoldások helyett okosabb hosszútávra tervezni. A Fővárosnak nagy hasznára lenne egy átfogó kerékpárút rendszer és standard kidolgozása.
Üdvözlettel,
Kukorelli Péter
Pedig a térkép hajaz a
Pedig a térkép hajaz a londoni metró térképére, azt pedig milliók használják megelégedéssel. A bringasztrádatérképen én is nehezen igazodom el, talán kéne egy olyan flash animáció, mint amit a londoniak hoztak létre. :)
Azt hiszem
Azt hiszem félreértettétek a dolgot. Nem ez a leendő kerékpárúthálózat.
Ez egy megoldási javaslat olyan problémákra, mint tájékozódás, egységesítés, jelzésrendszer....
Szerintem az nem jól működő rendszer, amiben 10x kell elővenned a térképet ahhoz, hogy eljuss valahová. Én nemrég a Tátrába mentem autóval. Egy útszámot és a letérő várost kellett megjegyeznem, ami után egyszer kellett elővennem a térképet a cél előtt 30 kilométerrel. Közben átmész városokon, falvakon, többszáz kereszteződésen, de te csak egy kis számot keresel, és mindig ott van ahol keresed, + egy két segítséggel, mint távolság vagy irány. Az autóutaknál már észrevétlenül is jól működik a RENDSZER.
Szerintem az elég profi, amikor a lakásomtól a bringasztrádáig(1.szín) úgyis ismerem az utat, amiről egyszer kell váltanom másikra (2.szín), és egy térképrészletet csak az utolsó 300 méterhez kell megjegyeznem, vagy megnéznem.
Valahogy így: kék, zöld, 6, jobbra.
Ha ügyes vagy, térkép nélkül, ha nem, egy térképezéssel a végén megoldod. Ha nincs rendszer, akkor hajtogathatod a pöttyözött-csíkozott jelenlegi bringaút térképet 4-5x. Egyébként ahogy az autóvezetés, úgy a bringázás is sokkal nyugodtabb, ha jól működő rendszer segít.
A jelzésrendszer része
A jelzésrendszer része tényleg jó. Mivel megvan fejben nagyjából a térkép, nem tudom eldönteni hogy mennyivel jobb mint azok a ződ táblák amik most vannak. Persze a bringautak arra valók hogy kicsábítsák azokat is az útra akik nem a buszsávtól balra forgatják be a nagytányér-kónuszt, és ebben az anyagban vannak ilyenek.
Csak a komolyabb kérdések nem szerepelnek benne, pl hogy mi történik a bringasztrádával ha véletlen egy autóutat keresztez, vagy hogy mennyivel olcsóbb és hatékonyabb egy sárga csíkot festeni az út szélére és átprogramozni a lámpákat 30-as zöldhullámra.
Azt is elhiszem hogy a H2O kutakat hamarabb fogja megcsinálni az önkormányzat mint a 30-as zöldhullámot, mert ugyan drágább és kevesebb az értelme, de jobb a PR-ja.
--
a bátor kommutátor
Szerintem nem olya nehéz
Szerintem nem olya nehéz azt sem megjegyezni, hogy "az Andrássyn végig a Köröndig, ott jobbra két utcát".
Jók a grafikai tervek, de feleslegesnek tartom ezzel a számozással túlbonyolítani a város. A H2O állomáshoz viszont béna a biciklitámasz.
Neked nem bonyolult, mert
Neked nem bonyolult, mert 1000x hallottad, de Pécsen már te is kevernéd a grófokat, meg a vértanúkat. A térkép és a rendszer nem a rutinos bikerre lett kitalálva, mert annak nem kell :)
Ja és a Bajcsy... Én ma
Ja és a Bajcsy... Én ma háromszor mentem rajta.
Csúszott, de meglátjuk hogy később változik e, mert még annyira olajos hogy a víz úgy állt rajta mint a waxon (a friss aszfalton mindig ez van).
Nekem is jött néhány gyalogos, de azért 10-ből 9 már festés és korlátok nélkül is a járdán ment. Ami jobban zavart:
- épp ürített egy troli az Arany János utcánál, ami itt kötelezővé tette a lépésben gurulást
- vannak "vigyázz autós" kapualjak, ami előtt két helyen is bringaútra parkoltak. Ez talán javul a festéssel, és a korlátok felszerelésével, de biztos lesz dolguk a rendőröknek is vele.
Jó lenne még ha a jelzőkorlátokat a nagyobb boltok kijáratához is felfúrnák, a bringapiktogrammokat pedig az ilyen "parkolóhelyekre" is felfestenék.
Én egyszer láttam rendőrt
Én egyszer láttam rendőrt akkor intézkedni mikor a bringaútra parkolt az autós.
Bement a Krisztinánál élvő teniszklubba és szólt, hogy álljanak arréb a keróútról.
Sajnos, a sajátját rajta hagyta.
Ma reggel én is megnéztem
Ma reggel én is megnéztem a bajcsy kerékpárutat. Már teszik fel a fordított u alakú korlátokat, amihez kötni is tudjuk a bicajokat. Kerülnek a nagyobb üzletek elé is. Úgy láttam, nagyon jól működik a többszörös elválasztás már korlát nélkül is. Reggel 8,30 és 9 között 3 gyalogosnak kellett szólnom, más mindenki a gyalogos részen ment. Szóval szerintem a lehetőségekhez képest tök jó dolog születik. Próbáljátok ti is a pozitív dogokat észrevenni.
János
Valahogy nekem a friss
Valahogy nekem a friss hagyomanyos aszfalton sem csuszott, amikor vizes volt.. de majd meglatjuk.. varjuk meg a veget... lehet, hogy a vegen ezt is homokfuvoval vegigmaszirozzak, mint a Korteret annak idejen... szarazon is kiprobaltam, ugy egesz kellemes... sikerult a kozuti kapcsolodast is eszrevetlenne tenni, tehat nincs 3 -5 centis padka az ut szelen... ez is egy jo pont.. a gyalogjardatol valo szintbeni elkulonites nem mindenhol sikerult, ahol van, ott is max 2-3 centi... a korlatokat meg nem lattam, de a furogepet mar tologattak amikor arra mentem..
meg bizakodo vagyok.. ez a rendszerbe foglalo terv is egesz jo otlet, teny, hogy sokat kene rajta valtoztatni.. Valami olyasmit kepzelek el, mint Rajkatol Pozsonyig tarto Bringa-Gorkori sztradan... 2- 3 kilometerenkent bufe, piheno, rengeteg szek, napernyo... tengernyi bringas..
sok dolgunk van meg...
Ha az U-csöveket utólag
Ha az U-csöveket utólag teszik le (nincs leszőnyegezve az aljzatuk aszfalttal vagy betonnal), akkor előbb-utóbb kiemelhetővé válnak, tessék erre odafigyelni.
Sziasztok! Nekem nagyon
Sziasztok!
Nekem nagyon bejön a tervetek. Épp ma láttuk a Dorotya utcában. Sajnos a felvigyázó lány egy kukkot sem tudott hozzátenni a látottakhoz - lévén, hogy mint mondta, miskolci (Szeresd Miskolcot?).
Van (lesz) valami folytatása annak, hogy kiállították? Kaptatok már felkérést a fővárostól? Ha nem, akkor hogyan tervezitek a továbbot?
A sok kilátó, meg viziszínapd közül a ti tervetek volt azon kevesek egyike, ami akár már holnaptól érdemes lenne megvalósítani.
Bár... ami igaz, az igaz: a Rózsák terés illusztráció realizálódásához szépen ki kéne onnan irtani a parkolósávot, sőt!
Ez nagyon shööön! Én
Ez nagyon shööön! Én drukkolok, és remélem nem kell vele 2015-ig várni és talán elöbb meglesz, mint a 4-es metró, különben CM+. Üdv:B
Sziasztok! Végignéztem,
Sziasztok!
Végignéztem, rendkívül tetszetõs, nagyon sok jó elgondolást tartalmazó elképzelés-halmaz.
A nálunk boldogabb Csehországban pl. mindenütt megtalálhatóak a kerékpárosok tájékozódását megkönnyítõ iránymutató táblák útszámozással együtt!
Miért lenne elképzelhetetlen ugyanez nálunk? (S akinek semmit nem mond - mert külföldi - a Nagykõrösi út, az is megérti).
A H2O töltõállomásnál levõ bringatartó-borzadályt sürgõsen rajzoljátok át: ez az, amelyiknek használata kerülendõ, mert csak a beleakasztott hátsó kerekek elgörbítésére jó!
Sokkal inkább a fordított U keretek, amiket az Andrássyn is kezdenek kipakolni.
Gh
SZÉP ÁLMOK
SZÉP ÁLMOK EZEK.............
a koruton az osszes autos
a koruton az osszes autos helyet kikene fizetni a parkolasi dijat 1-napra:)
amolyan biciklis-demonstracio gyanant:)
jelezve,hogy a korutmenten haddne parkoljanak mar.......
igaz en nemtudom,hogy a koruton hany darab auto parkol es mennyibe kerul a parkolasi dij 1-napra.....media-szempontjabol igen huzos lenne...biztos benne lenne az esti 8-orasi hirekben....
egy szotse szolhatnanak az auto soforok,mert ott lennenek a kis parkolocetlik a bicikliken:)
Szerintem ez
Szerintem ez megvalósíthatatlan, de tetszik az ötlet.
nem megvalósíthatatlan,
nem megvalósíthatatlan, csak 7végére kell időzíteni a demonstrációt :)
Kicsit off, vagy inkább
Kicsit off, vagy inkább visszatérés ez egyik felvetésre.
Az Andrássy úton is legyen korlát a parkolósáv és a biciklissáv között! Budapesten van ilyen! Ma jártam Rákospalotán (igaz csak busszal) és ott a Fő utcán korlát van a parkoló kocsik és a bicikliút között. Bár az nem a főváros kezelésében van, hanem a XV. kerületében. Úgy látszik, ott több a tenni akarás.
sokkal jobb, egyszerubb, es
sokkal jobb, egyszerubb, es kevesebb penzbe kerul, hogy a parkolo savot es a kerekparsavot egyszeruen megcserelik
Engem az érdekelne, hogy
Engem az érdekelne, hogy ezekről a - tapasztalattal, érvekkel, esetleg szaktudással alátámasztott - megoldási javaslatokról már tudnak az illetékesek? Folynak tárgyalások? Vagy ez a csere (amiről fentebb több írást is olvastam, és nagyon meggyőző volt) csak itt merült fel.
Ez tényleg meg fog valósulni az Andrássy úton? Vagy ha ezt a cserét akarnák a biciklisek, a civil szervezeteknek kell elkezdeni rágni az illetékesek fülét? És már ez elkezdődött? Olyan sok jó ötletet olvasok, olyan sok, egyszerűen kijavítható problematikus dolgot tapasztaltam a biciklizéseim során. Kinek a dolga ezt figyelni, kijavítani stb. Csak érdekelne. (A korom miatt én már nem fogok évtizedekig biciklizni, évről évre szeretném érezni a sok pozitív változást.)
Van itt egy ilyen oldal,
Van itt egy ilyen oldal, ahova a bicikliutas anomáliákat és megoldásaikat gyűjtik, én is most fedezem fel: bringaut.freeblog.hu
AAAAAAAA Meg talan ott
AAAAAAAA
Meg talan ott van..
Nagy, Narancssarga, es NEM valasztasi kampany... megis borzolja a kedelyallapotomat..
Talan mas bringast is zavar... Erdemes megnezni, mert ilyet csak Budapesten lathat az ember.. kulfoldi vendegeiteket is elkalauzolhatjatok oda----> Lagymanyosi hid pesti hidfoje, a korforgalom elott a lampanal...
(Aki nem tervez ma arrafele menni, annak elmondom mit hagy ki: FKF Rt -s hintoanyag tarolo kontenert a bringaut kellos kozepen)
Abszurdisztanban elunk... holnap lefenykepezem...
Ropy már régen
Ropy már régen lefényképezte, és azt mondta hogy beszól az FKF-nek is.
Ha még akkor is ott lesz, 7.-én leszünk elegen hozzá hogy arrébrakjuk. Mondjuk az útra;) (Yóvan, vicceltem)
--
a bátor kommutátor
"..arrébrakjuk. Mondjuk az
"..arrébrakjuk. Mondjuk az útra..." - mert miért is ne? Vajon ott meddig lenne?
----------
...akrat icob, icoB
Még egyszer mondom: az
Még egyszer mondom: az útra rakás csak vicc volt. Az ugyanis kimerítené a "közlekedés veszélyeztetése" bűncselekményt (nem szabálysértés; bűncselekmény). Mint ahogyan az is kimerítette hogy a bringaútra rakták.
"""
184. § (1) Aki közlekedési útvonal, jármű, üzemi berendezés vagy ezek tartozéka megrongálásával vagy megsemmisítésével, akadály létesítésével, közlekedési jelzés eltávolításával vagy megváltoztatásával, megtévesztő jelzéssel, közlekedő jármű vezetője ellen erőszak vagy fenyegetés alkalmazásával avagy más, hasonló módon a vasúti, légi, vízi vagy közúti közlekedés biztonságát veszélyezteti, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
"""
--
a bátor kommutátor
Nyugi, én se gondoltam
Nyugi, én se gondoltam komolyan... csak eljátszottama gondolattal.
Amit viszont komolyan gondolok, hogy ha vagyunk elegen, akkor berakhatnánk valahova a járdán túl a fűbe... hogy a gyalogosokat se zavarja
----------
...akrat icob, icoB
Boritsuk be a Dunaba, mert
Boritsuk be a Dunaba,
mert nincs kivilagitva!!!
Messze van a Duna... Tegnap
Messze van a Duna...
Tegnap jártam arra és van bőven helye neki alig 3 méterre.
Azért még hetfén teszek egy kísérletet az eltávolíttatására.
Hívjátok sokan a 06-80-204-386 vagy a 312-5490, 318-1620 FKFV RT-s számot.
Beszóltam, megemlítettem a
Beszóltam, megemlítettem a büntetési tételt is. Ha kapak 10-15 bejelentést, hátha arról is tesznek hogy ilyen ne forduljon elő még egyszer.
--
a bátor kommutátor
Szóval még mindig ott?
Szóval még mindig ott? Telefonálhatok akkor én is, de légyszi szoljatok, ha elviszik, mert nem biztos, hogy járok arra.
Most hívtak vissza.
Most hívtak vissza. Csodálkozott a fazon hogy a bringaúton van. Azt mondta hogy beszól a IX kerületieknek hogy vigyék el.
Ott van még?
--
a bátor kommutátor
Valakik arrébb rakták,
Valakik arrébb rakták, már nincs a bringaúton, inkább a járdán, de úgy tűnt nincs útban a gyalogosoknak sem, bár csak arra figyeltem hirtelen, hogy már nem a viacoloron van.
Végülis ezt lehet sikernek
Végülis ezt lehet sikernek is értékelni, ha nagyon akarjuk.
--
a bátor kommutátor
Én nem értelmezem
Én nem értelmezem jól???
"közlekedési útvonal" pl. bicikliút
"akadály létesítésével" pl. odaparkolok, mer ........... vagyok.
"bűntettet követ el"
http://img.index.hu/imgfrm/0/8/4/4/BIG_0001000844.jpg
Szóltam nekik (másnap) és ígéretet kaptam az áthelyezésre.
...csak ígéret volt. :(
Hát ez meg hogy került
Hát ez meg hogy került oda? :)
Látszik, hogy rég jártam arra. Nomeg a héten még a BKV-t is kipróbáltam. Tök fura volt, mert kb. 2 honapja nem nyomorogtam a 4-6oson, metron... és valahogy nem tetszett meg. Ugyhogy inkább igyekszem felkészülni a csuszos, fröcskölős, hideg téli bicajozásra.
Ehez mondjuk min. kéne valami sárvédő elölre(letört) mert anékül nehéz ebben az időben.
De azért igyekszem ott lenni 7-én, aztán ha leszünk elegen kirakhatjuk az utra, az tényleg érdekes lenne. :)
Kukorelli Péter! Kérnék
Kukorelli Péter! Kérnék valami elérhetőséget tőled az admin|at|bikemag.hu mélre. Fontos lenne. Köszönöm: zOrg
A piktogramok nagyon
A piktogramok nagyon tetszenek! :)
Ezek a kanadaiak itt a
Ezek a kanadaiak itt a sarkon, az állatkereskedés mellett, már megint kitaláltak valamit!
"Biciklivel a város felett
Chris Hardwicke, torontói építész látomásszerű terve megváltoztathatja a városi közlekedésről alkotott elképzeléseinket."
http://www.hg.hu/?action=cikk&id=1920&rovat_id=47
Ez zseniális! Mint a
Ez zseniális! Mint a gyorsvasutak a scifikben... meg néhol már most is (pl. Detroit)
----------
...akrat icob, icoB
Ez a terv se nem
Ez a terv se nem látomásszerű, se nem új, olyannyira, hogy a jó öreg John Allen is megfogalmazta már kritikáját az ilyen létesítményekkel szemben. Érdemes elolvasni!
(Ropy te meg tanulj meg linkírást használni, csak ennyit kell beírni: <a href="http://cím">valami értelmes szöveg, ami jellemző a linkelt cikkre</a> Kösz!)
Vannak EU-s pénzek elkülönítve biciklis utakra,
Vannak EU-s pénzek elkülönítve biciklis utakra, természetbarát közlekedésre, ezekre asszem az önkormányzatok pályázhatnak. Vajon megteszik? Elég sok pénz megy vissza, mert nem pályáznak rá. Kicsit javítgatni kéne még ezen a terven, kiszámolni a költségeket, aztán hajrá!
Ez olyan, mint a
Ez olyan, mint a negyesmetro. Ugyan aludni nemlehet, olyan zajosak a hajnal negy oras bkv buszok, merugye otven eve nyugdijba kellett volna kuldeni oket, de a masik oldalon a bevalt ruszki metrok helyett uj kocsikat kell vasarolni, meg a nagykorutra kombajnot venni meg megegy metrovonalat epiteni.
Aki hazat epit, nem kezdi el epiteni a tetot, mielott a falakat befejezne.
Ha nem vilagos, leforditom. Akkora kulonbseg van bkv es bkv kozt, es olyan pofatlanul intezi ezt a ceg, hogy meg BKV-plusz jelzest is ratesznek, hogy tudd, hogy mig te a lerohadt, budos buszon jarsz munkaba, ahol a kipufogogazzal futenek, meraz meleg, mas futott meg legkondis plusmackok kozt utazik, es nem orditanak ra harom percenkent, hogy adja at a helyet.
Voltam nyaralni tavaly, es minden volanbusz legkondis, csendes es kenyelmes. Mi meg dogoljunk meg a benzingozben.
Az audiologus azt mondta nekem, akinek abszolut hallasom van, hogy a hallascsokkenesemet nem okozhatja a tomegkozlekedes. Aha. Beszeljuk meg.
Nem nyolcsavvos kerekpar-palyakat kell epiteni, hanem raszoktatni az autosokat a felfestetek, tablak es bringasok eszlelesere. Felvehetsz te neonlampakkal kivilagitott flitteres ruhat bohocorral, akkor is azt fogja a rendorsegen vallani, hogy "nem szamitott rad".
______________________________
alteregoWeb