A TV2 riportere megkérdezte, hogy most minek kell ünnepelni 900 méter bringautat?
Szerintem egyáltalán nem kell. Legalábbis ha most ezt ünnepeltük, és ennyi, akkor inkább tüntetni kell :)
Viszont annyiban tényleg áttörés, hogy olyan út épült ami a CM előtt nem volt tervbe véve, és nem a maguk feje után mentek, hanem kikérték a bringás véleményeket is. Ráadásul ha nem is tökéletes, de gyalog-bringaútként viszonylag jól használható utat csináltak. Az is tetszett, hogy nem próbálták tökéletesnek eladni, sőt az átadáson már a következő, tervezőasztalon lévő 30 kilométerről beszéltek. Én úgy érzem, hogy ha ennyit mondják, és éppen kampány jön, akkor ez meg is lesz. Aztán meglátjuk mi történik. Ha a föld napján 30 ezren leszünk, akkor már a következő négy évre is marad majd a lendületből, bármi legyen is a helyhatóságin. De a legfontosabb, hogy rengeteg bringást csalogassunk ki hétköznapokon az utcára, még azelőtt mielőtt megunják a felvonulásokat! :) Most úgy gondolom, hogy a critical mass Budapesten példaértékű civil mozgalom lett. Kedves felvonulók, nagyon nagyok voltatok idén! Így kell ezt csinálni jövőre is. Ha minden jól megy, most pár évig avatások jönnek, meg egyre több bringás szembe.
De azért légy résen! :)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
blash képe

Sajna nem jo ezt olvasni,

Sajna nem jo ezt olvasni, hogy kukaparkolonak hasznaljak:

bikemag -> CM topik -> #4883 @ 2005.12.01. 20:56

kolamaci:

"Minden reggel itt megyek el, nagyon nagyon szép lett. (csak természetes, hogy a kukákat ide pakolták a bringaútra és attól függetlenül, hogy korlát van a szélén, egy két embernek nem elég feltűnő, hogy nem gyalog!)"

Mert ez a url volt az eggyel korabbi hozzaszolasban:

hvg.hu -> 915 méter - Jobban csúszik a Bajcsy Zsilinszky úti kerékpársáv, 2005. december 01. 15:13

2
Szász Andrej képe

Nabazz... (szabad ilyet

Nabazz... (szabad ilyet írni egy nyilvános fórumban?)

...kipróbálták az új bicikliutat, amely a kivitelező szakemberek szerint vizes állapotban fékezéskor jobban csúszik az aszfaltburkolatú járdánál. Nem bitumen ugyanis az út kötőanyaga, hanem műgyanta.

Hát nem csoda, úgy látszik ez a műgyanta egy ilyen csúszós dolog. Voltam autóval egy hazai vezetéstechnikai centrumban (merthogy autósként is foglalkoztat ám a biztonság!), ahol azt mondták, hogy az ABS-tesztpálya anyaga speciális műgyanta, és vizesen kb. 0,2 a tapadási együtthatója. A vizes aszfalté 0,7; a szárazé pedig kb. 0,8. A vizes keramitburkolat is 0,2; ha ment vki olyanon, gondolom hozzám hasonlóan nem sírja vissza a folyamatos életveszély-érzést. Remélem a szakik beledolgoztak vmi speciális anyagot az együtthatót növelendő, és a helyzet nem ennyire vészes.

Most egyébként itt Budapesten gyönyörűen hull a hó (imádom!), mindenkinek ajánlom a hóban bicajozás kipróbálását (for fun), de fentiek fényében lehetőleg ne a Bajcsy-n kezdje, ha még nem túl tapasztalt ;-)

3
urga képe

"egy két embernek nem elég

"egy két embernek nem elég feltűnő, hogy nem gyalog!"

Még nem jártam arra, de ha úgy érzem, hogy a járdán nincs elég helyem, én is ott fogok bóklászni.

4
robifiu képe

70 centis a kormányom, már

70 centis a kormányom, már alig várom hogy kerülgethesselek téged is ;)

5
urga képe

Ha közlekedni akarsz, az

Ha közlekedni akarsz, az úton menj, ne a piros járdán.

6
ropy képe

Azért kell ünnepelni a 900

Azért kell ünnepelni a 900 méternyi bringautat, mert van, és ott van ahova a civilek akarták, hogy legyen.
Továbbá a civil kurázsi ünnepe is az a 900 méter, ami nem sok, de pont 915méterrel több mint a semmi.
Azért remélem, hogy a továbbiakban csak szép csendesen átadnak és loholnak tovább, mert amott is elkészült egy szakasz és már táblázzák a következőt.
Jól.

7
magwas képe

Nem ott van ahová a civilek

Nem ott van ahová a civilek akarták, de legalább a többi kérést meghallgatták.

--
a bátor kommutátor

8
dezso képe

Jól számolom, hogy a semmi

Jól számolom, hogy a semmi akkor -15 méter? :)

9
magwas képe

Indy cikk

10
urga képe

Járdára többet ne

Járdára többet ne építsenek bicikliutat. Bármilyen "széles" is. A bicikli közlekedési eszköz! Ha kerékpársávokhoz még nem elég erős a CM, akkor biciklitárolókat kell kérni, és várakozó helyeket a lámpáknál. Minimális pénz, és a morgó szekerek érdekeit sem sérti.

11
Kuku képe

urga! Nem magunknak vagyunk

urga!
Nem magunknak vagyunk aktivisták, hanem azokért melózunk, akik még nem is tudják, hogy jövőre bringával járnak majd iskolába vagy dolgozi.
Hiába lesz felállóhely, kerékpártároló, ha senki nem használja.
Én minden szakmai ellenérvet csípőből lövök a járda ellen, de amikor szavaztunk, hogy járda vagy semmi, akkor evidens volt, hogy inkább egy ilyen megoldás, mint a semmi.
Lehet hogy neked már a bringatároló és a felállóhely hiányzik (nekem még az sem), de a budapesti bringatulajdonosok 95%-a parázik az úton menni. Ezen nem fog segíteni a felállóhely és az U csövek. Nézz körül. Budapesten nem bringáznak, mert félnek. A mégis biciklizők fele a járdán jár a körúton. Nem is találkozna egy felállóhellyel, mert ahhoz kocsisorok között kellene előretekernie.
Az én sorrendem ez:
1. Biciklistákat az utcákra bármi áron. Ha kell, nem tökéletes bicikliutakkal is. Ha ettől kitolják bringát, hát legyen...
2. Ha már kint vannak: vagy rájönnek, vagy magwas felvilágosítja őket arról, hogy mi a biztonságos, és mit mondanak a statisztikák.
3. Ha majd tömegek tekernek hétköznap az utcán, és még azt is tudják, hogy mi jó nekik, könnyen ki fogják követelni a tökéletes megoldásokat.
Nem diktatúrában élünk egy kiskorában városi biciklista diktátorral, aki egyszercsak úgy dönthet, minden legyen alárendelve a biciklistáknak, és akkor majd a többiek kénytelenek lesznek leszokni az autóról. Ha lenne is egy ilyen bölcs polgármesterünk, aki ezt meghúzná, tuti hogy megbukna (részben a tiltakozás, részben az irigység miatt), és vele együtt a kívánságlistánk is örökre.
Ha nem leszünk realisták, akkor lehet hogy nagyon jót akarunk, de nem fogunk elérni semmit. 5 év múlva már csak egymás közt fogunk profin szakérteni és siránkozni, reménytelenül.

12
Szász Andrej képe

amikor szavaztunk, hogy

amikor szavaztunk, hogy járda vagy semmi, akkor evidens volt, hogy inkább egy ilyen megoldás, mint a semmi.

A sávok megfelelő szélességűre festésére mit reagáltak az illetékesek? Vagy ez fel sem merült? Szeretném javasolni a továbbiakban ennek kérését is, érveimet puffogtattam a bicajbiztos flame topikban, továbbá ajánlottam ilyen témában szakirodalmat is a szakirodalom topikban.

Hiába lesz felállóhely, kerékpártároló, ha senki nem használja.

A Fogarasi TESCO előtt építettek egy bazi nagy parkolót, eleinte alig használták, de tele sosem volt. Ma már van, hogy szinte tele van (enyhén túlzok, de amit mondani akarok, az érzékelhető így is).
Speciális kerékpáros létesítmények nélkül még elmegy egy kerékpár (hiszen jármű), de a parkolási nehézségek ugyanúgy elriasztanak vkit a használattól, mint a parkolóhelykeresés sok (would-be) autóst a belvárosba menéstől.

a budapesti bringatulajdonosok 95%-a parázik az úton menni.

És azzal, hogy kerékpárutat adunk nekik, konzerváljuk ezt a tévhitet. Az az üzenet, hogy nem kell megtanulni közlekedni, majd jól elválasztunk titeket a forgalomtól, és az megvéd. Milyen kár, hogy pont a kereszteződésekben nagyobb konfliktusforrás a kerékpárutas/járdás közlekedő, s nem-kereszteződésben eleve nagyon kevés baleset történik.

Egyébként valószínűleg igazad van (és most nem ironizálok, kezdelek érteni). Kicsit többen halnak majd meg az utakon (a), de kicsit kevesebben halnak meg majd szív- és érrendszeri megbetegedésben (b). Valószínűleg b nagyobb, mint a, tehát jobban jövünk ki az ügyből, mint ahogy belementünk.

Ez a 95% egyébként jórész hétvégi, rekreációs tekerő. Az ilyeneknek rekreációs kerékpárút kell (egy valóban értelmes indok kerékpárutak építésére), építsünk olyanokat, amelyek erre alkalmasak, de ne álcázzuk közlekedési útvonalnak! Vagy legalábbis ne legyen kötelező erre használni őket, mert erre a leggyakrabban alkalmatlanok. (Megint túlzok?)

A mégis biciklizők fele a járdán jár a körúton.

Ez komoly? A nagykörúton járok, de nem is emlékszem, mikor láttam utoljára ilyet. A fele bizonyára erős felső becslés. Legutóbb 3 embert láttam, ebből 1 volt csaj :) és az úton mentek.

1. Biciklistákat az utcákra bármi áron. Ha kell, nem tökéletes bicikliutakkal is.

Sajnos a jelenlegi kerékpáros létesítményeinknek nem túl nagy a megtartóereje. Ismerek olyat, aki azért hagyott fel a bicajozással, mert többször majdnem elütötték az Andrássyn a bicajsávban, másfelé meg nem tud menni, illetve valóban fél az úttól.

Egyébként halványan dereng valami olyasmi felmérés is, amely szerint az így bicajozni csalogatott emberek nagy része felhagy a kerékpározással. Pedig valahol a rendszeres közlekedésnél kezd el működni az a kedvező élettani hatás, ami miatt mindannyian örülünk, hogy ezt a tevékenységet űzhetjük.

3. Ha majd tömegek tekernek hétköznap az utcán, és még azt is tudják, hogy mi jó nekik, könnyen ki fogják követelni a tökéletes megoldásokat.

De hiszen most is kikövetelik maguknak, amiről úgy gondolják, hogy jó! (Lásd ezt a 915 métert.) Sajnos ezzel tovább erősödik a "biciklista alsóbbrendű közlekedő" babona. Hiszen azt olvassák a sajtóban: kerékpáros szervezetek "intézték el" az újabb kerékpárutat, hát ők aztán csak tudják, a szakma, mi a jó! Ez a felfogás nem változik a tömeg méretével. Szerintem.

és akkor majd a többiek kénytelenek lesznek leszokni az autóról

De hiszen a bringaút (kötelező volta, de pusztán létezése is) az autós dominanciát erősíti! Hess, biciklis! Mit keresel itt? Mit keresel az úton? Menjél a járdára! (A Rákócziról hurrogtak le a múltkor.)

13
Kuku képe

14
Szász Andrej képe

Igen? :)

Igen? :)

15
urga képe

Nem értek egyet azzal, hogy

Nem értek egyet azzal, hogy "biciklistákat az utcára bármi áron." Nem mindegy ugyanis, hogy kikből lesznek biciklisták? A város csak akkor nyer, ha az autósokból. Azzal, hogy egyre kevesebb a járda, csak az utca lesz egyre néptelenebb. A város nem csak közlekedésre való! A város elvileg elsősorban emberek lakhelye. A járdának nem csak közlekedési szerepe van. Ott sétálni, bóklászni is lehet. Netán megállni, leülni egy padra, beszélgetni. Így is kevés az ilyen hely Budapesten, ha karcsúsítjuk a járdákat - akár bicikliutak miatt, mert a cél MINDENÁRON az, hogy egyre többen biciklizzenek - akkor rossz irányba haladunk. Tudom, hogy a Bajcsy kérdése nagyon kényes volt. De szerintem nem szabad többet elfogadni ilyet.

Ami pedig a bringás infrastruktúrát illeti, korántsem a bicikliút az egyetlen, anelyik növeli a bringázási kedvet. Nagyon sokat használnak a biciklis kétirányú utcák, a lámpák előtti várakozóhelyek, és az utak felfestése. Nem szükségszerűen sávokkal! néha elég, ha bizonyos távolságonként egy bicikli jelet festenek az útra. Ez jelzi az autósoknak, hogy nem csak az övék az út, és a biciklistáknak is önbizalmat ad, hiszen szemmel láthatólag ők a "köz" szerint is a forgalom részei, és így nem tűnik úgy, mintha őrült különcök lennének, akik valahogy a kocsik közé keveredtek.

Sokfélék vagyunk. Van, akit még akkor sem tudsz kicsábítani az útra, ha teli van a város bicikliúttal. Még akkor is félni fog a forgalomtól. Van olyan is, akinek pedig elég, ha az utca valahogy jelzi, hogy a bicikli is a közlekedés része. És ehhez még sáv sem kell feltétlenül.

16
Kuku képe

Ez mind oké. Ha elolvasnád

Ez mind oké. Ha elolvasnád a szakvéleményt amit a városházának írtunk, azt hinnéd, hogy te írtad.
Úgy kezdődött, hogy azért nem támogatjuk a járdát, mert a kerékpározás nem a gyaloglás, hanem az autózás alternatívája. Ezután jöttek a szakmai és közlekedésbiztonsági érvek ellene.
Nem gondolod, hogy pl. a Levegő munkacsoport aláírt volna csak úgy egy járdaszűkítést. Lenkei Péter azonnal ragaszkodott hozzá, hogy már az elején ezzel adjuk meg az alaphangot.

17
Szász Andrej képe

Gondolom publikusak ezek az

Gondolom publikusak ezek az iratok.
A keresés megkönnyítése érdekében kitennéd ide az URL-t? Engem érdekelne.

18
urga képe

Ja, és még egy: én annó

Ja, és még egy: én annó szabályosan rettegtem az autóktól. És már csak azért sem ültem volna biciklire soha, mert az volt az érzésem, hogy a városban az út az autók tere, és aki ott kerékpározik, az valami illegálisat követ el.

Akkor merészkedtem ki először az utcára, amikor világosan jelezték számomra, hogy az út az enyém is. Hogy "törvényesen" biciklizhetek, hiszen az utcán mindenütt ott a jel, hogy én is a forgalom része vagyok. Nem hóbortos különc, hanem "normális" állampolgár.

Nekem ez jelentette a váltást, attól fogva mindenhova biciklivel járok, már bérletem sincs. De ha fához, oszlophoz kell kikötni a bringát, ez az érzés, hogy tilosban járok, még mindig elfog. Ezért legszívesebben olyan boltba megyek, ahol van kerékpártároló. És az úticéljaimat is eszerint választom meg, ha lehet.

Egy darab bicikliút nincs a kerületemben, és még kerékpársáv sincs mindenütt a nagyon forgalmas utakon. Mégis mindenhova gond és félelem nélkül eljutok, mert az utca mindenütt világosan jelzi, hogy természetes, hogy én is a forgalom része vagyok (az előbb említett felfestésekkel, táblákkal).

Az egyetlen bicikliutat, ami a közelemben van, legszívesebben messziről elkerülném. Korlátokkal kettéosztott, piros járda. Az égvilágon semmit nem használ - a forgalom nem kíván oda még biciklisávot sem. A gyalogosok, és a biciklisták folyamatosan akadályozzák, és a pokolba kívánják egymást. Senkinek nincs elég hely. És amikor letérek róla, nagyon kell figyelnem, hogy ne csapojon el egy autó. De fogcsikorgatva használom, mert ha az úton megyek, joggal szólhatnának rám az autósok, hogy mit keresek én ott, amikor karnyújtásnyira a bicikliút?

19
magwas képe

Csinálnál egy pár képet

Csinálnál egy pár képet a jelekkel?

--
a bátor kommutátor

20
urga képe

Már készítettem, csak nem

Már készítettem, csak nem tudom, hova feltenni?

21
magwas képe

kep.tar.hu ? -- a bátor

kep.tar.hu ?

--
a bátor kommutátor

22
urga képe

Az külföldről nem

Az külföldről nem működik, de találtam egy másik szolgáltatót, estére felteszem a képeket.

23
urga képe

Feltettem a képeket, itt

Feltettem a képeket, itt megnézheted őket: http://www.pixum.fr/viewalbum/?id=1964635

Brüsszel egyik kerületében készültek (Ixelles), ahol öt éve még semmilyen bringás infrastruktúra nem létezett. Azóta óriásit változott minden, ráadásul évről évre javul a helyzet. Ha feltúrnak egy utat, nem kerülget a szívinfarktus, hogy mit művelnek? - mert tuti, hogy járdát szélesítenek, gyalogos szigeteket vagy biciklitározókat tesznek ki. De lehetőleg mindet egyszerre.

A biciklis jeleket illetően: öt éve még egy sem volt, ma pedig már az utcakép részei, amiből az jön le mindenkinek, hogy a biciklis is a forgalom része.

1. Egyirányú utcák, táblák, felfestés:

Ixelles-ben majd' minden mellékutca egyirányú. Mindenhol kint vannak a táblák, hogy behajtani tilos, kivéve bicikliseknek. A földön pedig néhány méteren felfestés, ami jelzi az autósnak, hogy szembe kerékpárossal találkozhat, és biztosítja ez utóbbi helyét.

Ezek az utcák remekül használhatóak, csak a ki- és belépésnél kell ügyelni (az autós helyett is, de ez majdnem mindig így van).

2. Kerékpártárolók

Parkoló autó helyén, vagy a kiszélesített járdán. Szinte nincs olyan része a kerületnek, ahol ne lennének U csövek (öt éve még egy sem volt!). És bár egyre több helyre raknak ki újabbakat, még mindig nincs elég (ezért látni mindenütt fához, oszlophoz,... kötött bicikliket).

3. A forgalmasabb utak kereszteződéseinél várakozóhelyek a lámpák előtt.

Biztonságos és kényelmes, mert a piros lámpánál a sor elején várakozhat az ember (legálisan!), és elsőként indulhat.
Az autósok tiszteletben tartják.
Néhány liter fehér festékből megvan...

4. Pár méterenként festett bicikli az úton.

Ez jelzi az autósnak, hogy az egyszeri polgár joggal teker még forgalmas sugárúton is.

Ezek mind nagyon olcsó intézkedések, és az autósok érdekeit sem sértik. A kerékpározási kedvet és a biztonságérzetet viszont erősen növelik - egyetlen méter biciklisáv, vagy bicikliút építése nélkül. Természetesen a nagyon forgalmas, nagy sebességű utakon ezek is szükségesek (lehetnek).

még valami: a járdaszélesítés, gyalogos szigetek, bukkanók (fekvőrendőr...) lassítják az autós forgalmat, így vonzóbbá teszik az utcát a kerekezőknek.

A biciklisták pedig maguk is sebességcsillapító hatásúak, így ha a kerékpáros az úton tekerhet, az szintén barátságosabbá teszi az utat - ami még több embert csábíthat kerekezésre...

24
magwas képe

Meg vagyok győzve. Több

Meg vagyok győzve. Több értelme van mint a bringautaknak.

--
a bátor kommutátor

25
urga képe

Ami még hasznos lehet:

Ami még hasznos lehet: "bevezetés a városi kerekezésbe" azoknak, akik félnek a forgalomtól (egy-két alkalommal kisérettel való kerekezés). De csak a fent említett bringásbarát környezet kialakítása után, mert csak így maradhatnak meg az úton azok, akik nem szeretik a dzsungelharcot.

26
magwas képe

"Ha lenne is egy ilyen

"Ha lenne is egy ilyen bölcs polgármesterünk, aki ezt meghúzná, tuti hogy megbukna (részben a tiltakozás, részben az irigység miatt), és vele együtt a kívánságlistánk is örökre."

Szerintem ebben tévedsz.

A statisztikák szerint egy ilyen polgármester rohadt népszerű lenne, ha koherens közlekedésfejlesztési programot tudna végigvinni: a nagykörúton belül (egy-két autópálya kivételével) komoly belépési díj, a tömegközlekedés erősítése (P+R, vonatok, villamosok, buszok, taxik, riksák), kerékpáros program, stb. Az elején biztosan sokan sírnának, de a negyedik év végére mindenki áldaná a nevét hogy milyen élhető várost teremtett.

Sajnos a döntéshozók a saját preferenciáikat összetévesztik a tömegével. Pedig csak egy közvéleménykutatást kéne csinálniuk.

--
a bátor kommutátor

27
Kuku képe

Az emberek többségében

Az emberek többségében meg sem fogalmazódik az, hogy esetleg jobb is lehetne. Ezért a változástól beparázva behúzná a féket. Ráadásul az autós (gazdagabb) réteg véleménye mindig erőteljesebben befolyásolja a médiát és a közvéleményt is.

De ennek ellenére talán mégis igazad van, és 4 év egy azonnali durva kezdéssel elég lehetne a túléléshez egy radikális polgármesternek. Bár amikor az "Emberi parkolásért mozgalom " érveit hallom, elbizonytalanodok...

28
urga képe

A házam elé most raktak U

A házam elé most raktak U kikötőket, és átépítik az utcát - szélesebb járdáknak. Igaz, nem Budapesten...

29
gark képe

Hanem?

Hanem?

30
urga képe

A balgák fővárosában,

A balgák fővárosában, ami még néhány éve egyetlen nagy sztráda volt. Most meg csak kapkodom a fejem, havonta feltúrnak egy utat, járdaszélesítés céljából. Bringatárolók, buszsávok meg úgy teremnek, ahogy az egyszeri biciklista/buszozó azt legmerészebb álmaiban elképzelte. Hihetetlen. A minap pont azon bosszankodtam, hogy hazafele nem tudok beugrani a ház előtti kis boltba, mert nincs hova kikötni a bringám. A mélygarázsba bevinni, és visszajönni, meg tiszta időpazarlás. Most már ott virít a fél tucat U. Ezek beszedtek valamit :)

31
magwas képe

Biztos a sok holland meg

Biztos a sok holland meg dán MEP miatt csinálják, akik ott lebzselnek.
--
a bátor kommutátor

32
urga képe

akkor egy fél évszázadot

akkor egy fél évszázadot késtek...

33
magwas képe

Ez simán belefér az EU-s

Ez simán belefér az EU-s reakcióidőbe;)

--
a bátor kommutátor

34
magwas képe

Azon gondolkodtam, hogy ha a

Azon gondolkodtam, hogy ha a Bajcsyn bringasávot csináltak volna (ami egyébként korrekt), a flamewar most arról szólna, hogy miért nem bicikliút. Az a szerencse, hogy a hardcore bringásoknak ezt úgy tűnik nem kell magyarázni, de azoknak akik ritkán bringáznak, vagy egyáltalán nem, attól tartok hogy még kell.
Egy oktatófilm képe lebeg a lelki szemem előtt, ami a bringaút és a bringasáv közötti különbségeket mutatja be. Lehetne úgy, hogy élő felvételek (amelyik bringaúton készül annak mindig az lenne a vége hogy a bicajos a motorháztetőn hasal), és közte slideshow-k, sebességvektorokkal. Az utolsó kép pedig az lehetne amint a főszereplő megrakja nyélen az m1m7-et a nagyszőrös felé.
Van valakinek olyan kocsija, aminek nem sajnálja a motorháztetejét meg a hűtőrácsát?

--
a bátor kommutátor

35
urga képe

A bringaúttal nekem nem az

A bringaúttal nekem nem az a bajom, hogy az autós forgalomtól elkülönül (bár ez balesetveszélyesebb, mint a bringasáv), hanem az, hogy járda helyére épült. Ha az a cél, hogy a gyalogosok áttérjenek a bringára, netán az autóra, akkor csak így tovább. De ettől senkinek nem lesz jobb.

36
Motorosfutar képe

Szerintem kicsit széles

Szerintem kicsit széles lett. És az is béna, hogy egy lépcsőfokkal ki van emelve. A korlátok meg kifejezetten randák.

37
dezso képe

A zsélességét nem tudom,

A zsélességét nem tudom, baj-e (elvileg kétirányú), a lépcső kell, mert különben nem hiszik el a gyalogok, hogy az nem nekik van ott, a korlátok meg tényleg randák, de Budapest és az utcabútorok valahogy nem akarnak jól kijönni egymással.

38
Stiggs képe

Akit érdekel töltse le a

Akit érdekel töltse le a mai petőfi rádió 17:00 tól részét (csúcsforgalom) Én is voltam benne. A végén kicsit ingerült lettem, de sebaj. hallgázzátok meg. Meg a tegnapi Tények is nézhető volt...:-)

Itt meg szavazhattok az év tahojára (nem egyből), az oldal alján!

http://index.hu/karacsony/2005/szavazas

39
Szász Andrej képe

Ingerült lettél a

Ingerült lettél a "Csúcsforgalomtól"? :) Azt hiszem, ezen nincs mit csodálkozni :) Hiszen ott minden a (4) kerék körül forog! :)

Realmedia formátumban itt az adás, bár én jobban szeretem az mp3-at, de ez sajnos csak egy hétig marad meg. Mármint addig jó a link.

40
Szász Andrej képe

Meghallgattam. A kommandós

Meghallgattam. A kommandós riportot most nem érintem (gondolom ez voltál te), de az orvossal való interjún hüledeztem!
Pl. következtetési lánc (pontosabban magyarázat): Tény: Salgótarjánban kevesebb kerékpárosbaleset történik, mint pl. Békéscsabán. Hogy ez nyilvánvalóan azért van, mert S.tarjánban az idősebbek nem mennek fel már a hegyre (egysebességessel), nem bicikliznek -> csak a fiatalok bicikliznek (váltós biciklivel) -> így hát kevesebb a baleset. (Ááá! Azt is mondta, hogy Békéscsabán végeztek számolást, és a látott bringások 70%-án semmilyen világítás, fényvisszaverő vagy prizma nem volt! Hogy esetleg ezzel is összefüggésben van a sok baleset, az nem jutott eszébe. Vagy hogy Tarjánban esetleg nincs annyi kerékpársáv/út.)

Aztán, Kuku, ez neked szól: hiába a nagy rámozdulás a kerékpárutakra (és a nép ráizgulása ezekre), a doki megmondta, hogy előbb-utóbb kötelező lesz a bukó. Hiszen a motorosoknál is nagy ellenállást váltott ki először, itt is ez lesz, de 50%-kal kevesebb lenne a fejsérülés. Azzal nem foglalkozott, hogy a kerékpárosviselkedést mennyiben befolyásolja a bukó viselete (kockázatvállalás), sem az nem érdekelte, hogy üresek lesznek ezek a népszerűsítő kerékpárutak, hisz. a bukó kötelezővé tétele csökkenti a kerékpározók arányát. Na jól van. Azt hiszem be is fejeztem az ilyen megmondóműsorok hallgatását...

(Ez nyilván a műsortípus hibája. Én sem tudnék mást tenni, mint megmondani, amit gondolok. Akkor is, ha tévedésen alapul, gondolom akkor is szent meggyőződéssel mondanám a magamét. Stiggs, az volt az interjúddal a baj, hogy olyan határozatlan voltál. Még gyakorolni kell :) Nem kell ilyen óvatosan fogalmazni, hogy "azt hiszem"/"úgy gondolom", meg hasonlók! Végy példát a dokiról, az megmondta, mi a jó!)

41
Kuku képe

Bukót minden gyalogosra a

Bukót minden gyalogosra a gyalogosgázolások miatt!!!!

Ez vicc.
Mari néni a gázpalackszállító parasztbringáján soha nem fog bukót hordani. Vagy megy autóval, vagy hozatja teherautóval, vagy teker tovább és kacsint a rendőrre, de akkor meg minek a szabály?

42
Motorosfutar képe

Hah, Pista bácsi is hord

Hah, Pista bácsi is hord bukót a babettán, majd megszokja Mari néni is a tanyabájkon. ;-)

43
gark képe

Indexről: "A

Indexről:
"A Ferencvárosban a Mester utca egy része kap új burkolatot és itt is épül kerékpárút"

De érdekes! Végig épül? Lehet tudni milyen lesz?

44
shortmartin képe

újabb lehetőség

újabb lehetőség bicikiutak kiépítésére. jövőre felújítják, többek között, a Szentendrei, a Váci, a Budafoki, az Üllői (!!!) és a Budaörsi utat.

forrás http://index.hu/politika/belfold/budapest/fovutak323/

45
Kuku képe

Az Üllőire (külső

Az Üllőire (külső szakasz) és a Budaörsire hivatalosan kértek segítséget a fővárostól. Ha lesz pénz a felújításra, lesz bringaút is.

46
gark képe

Sáv lesz?

Sáv lesz?

47
magwas képe

Az kéne... A táj szűkúl

48
Kuku képe

Ezt még nem tudom

Ezt még nem tudom megmondani. A külső Budaörsin úgy emlékszem belementünk a bringaútba is, de általában sávot javasoltunk. Az én véleményezett útvonalaim a XVI-ban és a XV-ben voltak oda azt kértem. Persze majd év elején lesz az alkudozás, ha jól sejtem.

49
László János képe

Az Üllőire én csináltam

Az Üllőire én csináltam a javaslatot A Magyar Kerékpárosklub nevében, ahol lehet, külön vezettem a gyalogosoktól és az autósoktól is, mivel elég sok helyen van szervízút meg olyan járda, ami mellett van másik járda is. Nehézség persze ott is van, mivel néhol egyszerűen nincs megfelelő össz szélesség (pl Kispest felé a Tűzoltóság laktanyája belóg).
A Mester utcába egyelőre csak a Hámán tól kifelé levő 300 m-es szakaszról volt szó, ahova nem javasoltunk semmit, mert csak rossz megoldás lehetséges.
János