Csütörtök 18:00 - 20:00
Téma: Bajcsy bringaút az ötlettől a vörös aszfaltig, és ami ezután jöhet...

A biciklisfutárok csütörtöki rádióadása végiggurul az új bringaúton, beleszaglászik a Critical Mass felvonulások után beindult városházi tárgyalások kulisszatitkaiba, és válaszol a legdurvább kérdéseidre is, ha fel mered tenni az élő adásban...
Nem számít mit olvastál eddig az ötsoros újsághírekben, itt minden részletet első kézből tudhatsz meg. Járda kontra úttest, biciliút vagy kerékpársáv, esetleg neked egyik sem kell? Neked csúszik? Neked beszól a rendőr?
Szólj be te!
Betelefonálás: 215-3773
SMS:(20)999-9903

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
urga képe

Holnap nem tudok

Holnap nem tudok betelefonálni, a kérdésem:

Miért kell csak és kizárólag a bringautakat erőltetni*, amikor drágák, és legtöbbször csak a járdák rovására hajlandó a főváros/önkormányzat építeni - a kevesebb beavatkozást igénylő, olcsóbb biciklisbarát fejlesztések helyett?

Első körben ezeket gyorsan meg lehetne valósítani, előnyük, hogy nem betonoznak le évekre rossz megoldásokat, és ezek a "szelíd", a bicikliseket a forgalomba integráló, és előnyben részesítő intézkedések amúgy is szükségesek, ráadásul legtöbbször csak táblát vagy festéket igényelnek.

*a sajtóból ez jön le...

2
urga képe

Ezt a levelet nemrég kaptam

Ezt a levelet nemrég kaptam egy helyi kerékpáros szervezet felelősétől, ha majd lesz "jó példák rovat" esetleg oda lehet beilleszteni:

*******************************************************************

"Az az igazság, hogy az elmúlt néhány hónapban pont nem mi voltunk a legaktívabbak, hanem maga az önkormányzat.

De fontos tudni azt is, hogy a főváros a kerületekben « Kerékpáros bizottságok » létrehozását szorgalmazta. Ez azért hasznos, mert így minden kerékpáros fejlesztés előtt egyeztethetünk az önkormányzattal. Előfordul ugyanis, hogy a nem kerekezők által létrehozott tervek nagyon távol állnak a biciklisták tényleges igényeitől, még akkor is, ha nekik szánják a fejlesztéseket. Általában ilyenkor megbeszélhetjük azokat a kisebb problémákat is, amelyeket kis költséggel orvosolni lehet.

Kisebb, helyi problémákon kívül főleg három fő cselekvési tengelyt szorgalmaztunk :

1) Kerékpáros közlekedési folyosók kialakítását,*

2) Az egyirányú utcák megnyitását a kerekezőknek mindkét irányba,

3) Biciklitárolók létesítését.

Az emberek nem veszik elő a kerékpárt, ha a célnál nem tudják hova letenni. A kerületnek pontos listát adtunk a létesítendő tárolók helyéről (még azt is megjelöltük, hogy hány darabot szeretnénk, és néha pontosítottuk, hogy fedett legyen-e, vagy sem, az úton-e, vagy sem.) Röviden, a tárolókat az útra kértük és nem a járdára, jól látható helyen, és karbantartást is kértünk. Meghatároztuk azt is, hogy melyek a legfontosabb helyek (ebben a sorrendben): a közszolgálati épületek és hatóságok (példát mutatni), egészségügyi intézetek, tömegközlekedési megállók, vendéglátó, sport, művelődési, szórakozóhelyek, iskolák, bevásárlóközpontok, piacok. Fordított U alakú tárolókat kértünk, és nem kerékszorítókat, hogy a kerékpár vázát is rögzíteni lehessen. A pontos méreteket sem árt megadni a kerületnek…

Végül, mindannyiszor reagálunk, ahányszor közterületen valamilyen beavatkozást terveznek és azt véleményezni lehet (a lakossági egyeztetésre piros plakátok hívják fel a figyelmet közterületen), és akkor is véleményt formálunk, amikor a közlekedés valamilyen megváltoztatásáról van szó.

3
magwas képe

Csináltam jó példák

Csináltam jó példák rovatot. Légyszi ezt meg a brüsszeli képekre a linket akkor oda...

--
a bátor kommutátor

4
magwas képe

Letöltés: 18:00-18:30 h -

Letöltés:
18:00-18:30 h - 30 perc, 25.8 MB, mp3

18:30-19:00 h - 30 perc, 25.8 MB, mp3
19:00-19:30 h - 30 perc, 25.8 MB, mp3
19:30-20:00 h - 30 perc, 25.8 MB, mp3A többi adást itt tudod meghallgatni.

--
a bátor kommutátor