Forrás: www.budapest.hu

"Az útfelújításokkal együtt nagyot lépünk előre a kerékpárút-hálózat fejlesztésében: 20 útszakaszon 30 kilométer hosszú bicikliutat alakítunk ki. Elkezdjük a Váci út külső szakasza mentén az M0-ás híd kerékpársávjára vezető bicikliút-építést is."

Demszky Gábor
2006. január 12.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
magwas képe

Csak kin fogjuk számon

Csak kin fogjuk számon kérni?

--
a bátor kommutátor

2
RoGeR képe

Úgyis 2007-ben lesz az

Úgyis 2007-ben lesz az önkormányzati választás, ha minden igaz. Úgyhogy még 2007 április 22-én egy hatalmas CM keretében számon lehet kérni... :D

3
turbo képe

Nem vagyok tulzottan

Nem vagyok tulzottan optimista, de a Nagy Lajos kir. uttya és a Rákosrendezői vonat allomas kozott mar tortent valami. Keresztul vittek a bringa-utat az M3-as felett.

legyunk 1 kicsit johiszemubbek, mégha a mult alapjan nem is erdemlik meg!

4
oxigen képe

hy azért az túlzás hogy a

hy
azért az túlzás hogy a vonat állomástól a Nagy L. kir. útja között, inkább cak a felüljárón csinálták meg, meg a lehajtókat.
Szerintem nem került volna sokkal többe ha a bvsc-től összekötik a vasútálomásig, bár egy pár köbméter murvát leszortak a bringaút után :)

5
László János képe

Kb 2 hónapja folyamatosan

Kb 2 hónapja folyamatosan dolgozunk együtt a Fővárossal és a kerékpárutak-útfelújítások kivitelezőivel-tervezőivel. Igyekszem a jövő héten számotokra is összefoglalni az eredményeket részletesen. Tény, hogy egyre rutinszerűbben hívnak meg az egyeztetésekre, kérik ki a véleményünket.
János

6
aron képe

mazel tov!!! na, végre ez

mazel tov!!!
na, végre ez nagyon jól hangzik! (azért én emlékszem, mikor 2004 juliusában Demszkyre rájött, h. tenni kéne valamit, erre kijentette, hogy a biciklisek szemetelnek, és kidöntik a fákat, ezért letilt minket a hegyről- fogasról)

7
László János képe

Végre van eg kis időm,

Végre van eg kis időm, megpróbálom összefoglani, min dolgozunk: A lényeg, most a felújításra kerülő útvonalak mentén alakítanak ki kerékpár valamit, ami már eleve egy kényszer, alkalmazkodni kell bizonyos adottságokhoz. Az összes tervegyeztetésen részt veszünk, és igyekszünk érvényesíteni néhány dolgot: nem a gyalogosok kárára építeni, hanem, ha muszály, akkor a kocsik kárára. Ha nincs járda és nem is épül most, ne legyen kerépárút sem.

Helyek: Cinkotai út Gyönygytyúk utca és Rákosligeti hatrút között: egy oldalon kerékpárút, gyalogosoktól külön. Ez most csak egy rövid szakasz.

Pesti út: Zrínyi út és városhatár között. Itt csak nagyon rosz (és a gyalogosok kárára létesíthető) megoldás lehetséges, ezért itt nem javasoltuk kerékpárút létesítését. A megmaradó pénzből a Cinkotai létesítmény egyik kereszeződése lesz jobb.

Gyáli út a Nagvárad tér és a Könyves Kálmán krt között. Itt sem javasoltuk végül, hogy épüljön külön létesítmény, nagyon sok hátránya lenne (pl itt sincs járda) nem túl nagy forgalmú út, lehet rata bicajozni.

Gyáli út az Ilatos és a Határ út között: itt még keressük a végleges megoldást.

XXII Minta út: két oldalon kerékpársáv

Nagytétényi út Városházától a városhatárig. Ez a legizgalmasabb projekt. Itt szinte végig lehetőség van egyoldali kerékpárútra a régi villamos helyén. Folyik a részletes egyeztetés.

Végül a Budai kerékpárút a Margít hídtó a Lánc hídig. Egyoldalon kétirányú kerékpárút. A Margí hídtól a Batyiig részben úttestből elvett helyen (a zöldsáv túlsó oldala) Onnét vissza a járdára, és kijelölve, mag padokkal elválasztva a széles részen egészen a villamos vágllomsig. Onnét sajnos nincs semmire lehetőség, marad a járda gyalogosokkal közös hasznlata, ezért itt sok piktogram lesz feltéce a járdára, és ki lesz téve egy kerékpárosoknak szóló sebességkorlátozó tábla. Ez nagyon fontos nekünk, érezzék a gyalogosok, hogy számíthatnak ránk!!!

8
aron képe

a nagytétényi villamosban

a nagytétényi villamosban az a vicces, hogy azt, vagyis a 43-ast a bkv hivatalaosan nem szüntette meg, hanem csak szünetelteti, immáron huszon valahány éve...

9
pite képe

külső Váci út, jíháj!

külső Váci út, jíháj! ugye északi összekötőtől akarják kivinni új m0-s hídig?

10
voti képe

Sziasztok! Ismét egy jó

Sziasztok!
Ismét egy jó hír a Budapestieknek, és ennek én is örülök.
De.
Valaki megigérhetné már, hogy minden tizedik igéret a vidékieké lesz. Azon a vonaton amelyikkel mi a CM-re mentünk sok vidéki bringás volt, ha ők semmit sem kapnak a CM vívmányaiból lehet, hogy a következőre nem jönnek el!
Üdv: voti.

11
Szab képe

Azt esetleg nem lehetne,

Azt esetleg nem lehetne, hogy amerre autopálya van/épül, arra egy csíkot mi is kapjunk? Szinte bagatel összeg lenne, az autopályához képest. :(
Persze az autopályátol rendesen elválasztva, megfelelő távolságra tőle!

Milyen jól is hangzik: "Megyek a B7-esen a Balcsira" :D
Álom, álom... vagy van valami realitása ilyesminek?

12
aron képe

valamikor (pár éve) volt

valamikor (pár éve) volt szó a népszabiban az országos bicikliut hálózatról, és volt benne, h. mi van, és miket szeretnének valaha, ha lenne majd talán. és volt bp-balaton is:)

13
magwas képe

A biztos elsősorban

A biztos elsősorban bringásturizmus-megszállott, tehát szerintem van esélyünk nekünk vidékieknek is egy-két jó dologra.
De ezek az ígéretek meg dolgok olyanok, hogy nekünk kell kezdeni; oda kell menni és megmondani hogy konkrétan mit szeretnénk.
Minden ilyen ígéret mögött ott találsz egy pár bringást, akiknek konkrét elképzeléseik vannak a dolgokról, és addig ütlegelik az illetékeseket, amíg ki nem esik belőlük valami. Te is keress magadnak valami konkrétat, amit szerinted meg kellene csinálni, és dolgozz érte. Ez így működik.
Ha tudod hogy mit szeretnél, de nem tudod hogyan told, talán tudok ötleteket adni.

--
a bátor kommutátor

14
cangás képe

Szerintem a vidékieknek

Szerintem a vidékieknek attól függően, hogy mit akarnak, a saját önkormányzatukat kéne ütlegelniük, hisz a helyi fejlesztésekért ők felelnek. Azt nem országos szinten fogják eldönteni, hogy X város Kossuth utcáján lesz-e sáv. Azért remélem ettől függetlenül is lesznek olyan jófejek a nem bp-i bringások, hogy ismét eljönnek és emelik a menet fényét! (és tanulnak, hogy ők is király kis CM-et csinálhassanak legközelebb)

15
voti képe

Természetesen nem arra

Természetesen nem arra gondoltam, hogy a Kossuth utcán bringaút épüljön, de jó lenne "a" faluból "b" városba élve eljutni kerékpáron. Saját tapasztalatom, hogy ez ma Magyarországon igencsak szerencse kérdése. Azt pedig nem tartom szerencsésnek, hogy minden településen az a három kerékpáros akit ez a dolog érdekel megkeressen valakit (mindegy, hogy a helyi polgármester v. a miniszteri biztos) és közölje Alsópiripócs bringásai kerékpárutat követelnek! Ez így nem működik. A CM az egyetlen ami a kerékpározással kapcsolatban a politikusokat érdekli mert emögött sok szavazó áll, és nem a debreceni CM, nem a pécsi CM, hanem a budapesti CM. Tehát a bp-i CM-nek fel kellene vállalnia a vidéki kerékpározás fejlesztését is, mert más pillanatnyilag nincs ilyen tárgyaló pozícióban. Ez a Bp-Balaton bringaút nem is rossz kezdetnek ;)
voti

16
magwas képe

Ez nem így működik. Úgy

Ez nem így működik. Úgy működik, hogy minden ügyet az tol, aki elegendően fontosnak tartja azt. A bringás félistenek pedig abban tudnak segíteni, hogy ha már megírtad a levelet, akkor mögétesznek aláírónak nyolc civil szervezetet meg a bringásbiztost. A sült galamb nem fog a szádba repülni, neked kell azt levenned az asztalról és felszeletelned.

--
a bátor kommutátor

17
chee képe

Pénteken államvizsgázom

Pénteken államvizsgázom és védem meg (remélhetőleg) a kerékpáros turizmus fejlesztésről írt szakdogámat.

18
bonnie képe

hajra neked! bonnie

hajra neked!
bonnie

19
magwas képe

Hajrá! Publikáld ám! -- a

Hajrá!

Publikáld ám!

--
a bátor kommutátor

20
RoGeR képe

Index cikk Elég kritikus

Index cikk

Elég kritikus hangnem a mindenkori kormányok fejlesztéseiről (párttól függetlenül).

Idézem az egyik pontot:

Budapesti kerékpárút-hálózat

Képaláírás: Festékkel is építik

"Bécsben 1000 kilométernyi kerékpárút van, Budapesten 140 kilométer, ami nem nevezhető hálózatnak. A kommunistáktól 18 kilométernyi bicikliutat öröklő Pató Pál úr egy bizonyos Demszky Gábor fedőnevet használva 1990-ben jelentette ki, hogy kerékpárosbarát politikára van szükség. 2005-ig évente tehát 8 kilométer út épült. Nem sok egy olyan hálózathoz, amin biztonságosan lehetne kerekezni (a cél az volna, hogy a budapestiek 15-25 százaléka biciklivel közlekedjen a jelenlegi 1-2 helyett). Nyáron ugyan a főváros és a kormány – látva a felvonuló biciklisták ezreit – azonnal ígérgetésbe kezdett, még kerékpárügyi miniszteri biztost is nevezett ki, de a kerékpárút-hálózat fejlesztése nem nagyon gyorsult fel: 2015-ig csupán 200 kilométert akarnak hozzácsapni a meglevőhöz, ami csupán évi 20 kilométeres bővítés, arról nem is szólva, hogy a 10-15 éve épült utak egy része már szinte használhatatlan, felújításba pedig sehol sem kezdtek."

21
ATA képe

Tegnap tekerek nagyban a

Tegnap tekerek nagyban a Veres Péter úti "bringaúton". Minden gyönyörűen fel van sózva, kivéve a bringaút. Ez mindenhol így van. Az oszlopok között elég izgi elférni. Néha egy-egy be is lógott az útra. Ne várja el senki tőlem, hogy a "bringautat" használjam! Pedig nem lenne egy rossz dolog!
Ha nem tartják karban, akkor semmi értelme megépíteni ezeket! Évek múlva nem lesz belőle semmi, csak egy újabb járda.
Komolyan! Kinek a feladata ezeket karban tartani? Hogy akarnak így kerékpárbarát politikát csinálni?