Az öt átadott petícióra 3 párt már válaszolt, egy most szerkeszti de szólt hogy estére küldi. A határidő ma jár le. Még megjöhet az ötödik is, viszont legkésőbb hétfőn, a feltöltés idejéig fogadjuk el, mert puskázni nem ér. A sajtó is érdeklődik, hétfőn durrantunk :)
A pártoknak köszönjük, ti meg izguljatok, mert vannak bennük érdekes és komoly dolgok is. Na fel vagytok csigázva? :))

FRISSÍTVE!
Az ötödik párt is jelentkezett, és pici késéssel küldik.
Vasárnap estére 5 programunk lesz.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Gery képe

azt kizárt dolog megtudni,

azt kizárt dolog megtudni, hogy kivót az első három? ha kizárt, nem baj, csak kiváncsi volnék.
kiváncsian várom az ígéreteket és a javaslatokat.
mellesleg ma azt olvastam a Metroban, hogy - idézem - "jelenleg kb. 150 km kerékpárút van bp-n, ami 2015-re elérheti akár a 300 km-t is"
az egy picit kevés 10 év alatt. remélem, ettől egy picit 'merészebb' anyagot kaptatok
üdv
gery

2
Biglibansz képe

Ezt én is olvastam. Én

Ezt én is olvastam. Én azon voltam fennakadva, hogy ezen a 150 km-en biztonságosan lehet kerékpározni!
Nem tudom, hogy a Karinthy Frigyes útat beleszámolták-e vagy sem.
Illetve figyelembe vették e az Etele út-->Hengermelom út és Fehérvári út kereszteződést, ahol a bicikliseknek hibásan van kitéve a tábla.
Azok részérre, akik nem jártak arra, egy kis leírás: Van egy járdasziget. Ha a járdaszigetre mész fel a Tétényi út felől jövet nincs elsőbbségadás tábla, ezért ha másnem a jobbkéz szabály értelmében a biciklisnek van elsőbbsége. Igen ám, de a járdaszigetről lejövő biciklisnek kint van a macisajt, holott neki egyébként is elsőbbséget kéne adni a jobbkéz miatt (ha nem lenne a 29.§ (1). bek. mely a biciklisnek kedvez ezen a helyen). Nade, nincs olyan "egyenrangú" útkereszteződés (ha ezt annak tekintenénk?), ahol a négy irányból csak az egyik oldalon van előbbségadás kötelező tábla, ugyanis legalább két helyen kell legyen egy kereszteződésben, így az autós, mivel látja a macisajtot hátulról joggal feltételezheti, hogy a másik oldalon is van (ha nincs, akkor lelopták), így nem kell figyelnie a jobbkézre, se a lekanyarodásnál kötelező elsőbbségadásra.
Viszont a bicilis, ha csak azt látja, hogy nincs neki tábla, akkor akár jobbról jövő járműnek tekinti magát egy egyenrangú útkereszteződésnél, akár irányt nem változtató jármű egy irányt változtató járművel szemben elsőbbsége van. És csatt. Biciklis meghal, felelős nincs!
De ez csak egy eset a 150 km-nyi biztonságos bicikliútból.

3
Gery képe

Korrekt. Mármint a XI.

Korrekt. Mármint a XI. ker.
Megoldás: deffenzíven. Mindenhol.

(tanmese: "Mindig légy okosabb" mantrázom magamban az első és ezidáig utolsó "neménvoltamahibáshanemahülyeautósátjöttapiroson" villatörésem kapcsán Kopter szavait. Nagy igazság, nagyon nagy. Én nem törtem. A csaj igen. Sírógörcs, egyebek. Ja kérem, akkor már késő. Akkor már nagyon nagyon késő. Főleg ha bukó híján a fejem szétcsattan a szélvédőjén aztán a komplett Teréz körúton, oszt én nyálfolyatva a szanatóriumban, ő meg bőrlasztit varrva a kaptárban. Egyikünknek sem hiányzott vóna. Szóval viselj bukót is. Azóta deffenzebben veszem az íveket magam is.)

Azt gondolom (naívan), hogy túl a sok $ és km ígéreten a közlekedésben való részvételünk biztonságosságát is garantálni fogják, ha mással nem: horribilis büntikkel.
Ami - legyünk őszinték - nem lenne baj.

Továbbra is kiváncsi.
Vagyok.
üdv
Gery

4
Biglibansz képe

Igen XI. ker. Ott én is

Igen XI. ker. Ott én is mindig inkább megállok, ha kell, mégha zöld is a lámpa. Ezért szerencsére még engem sem ütöttek el, ott. Ahhol lehet és értelmét látom kiharcolom az előbbségemet, de tisztában vagyok vele, hogy sehol nem vagyok biztonságban és ennek figyelembevételével közlekedek. De sok hétvégi biciklis érzi magát a bicikliúton biztonságban (tévesen).
Sajnos a temetőben van néhány biciklis, akinek elsőbbsége volt :-|. Igyekszem figyelni a figyelmetlen autósok helyett is. Minden kereszteződés előtt kezeim a féken, de csak végszükség esetén használom, mert az autós sem szereti a határozattlan közlekedési partnert (Tipikus eset a járdán a zebra előtt állo gyalogos. Az autós azért nem engedi át, mert a gyalogos csalogatás igen veszélyes (szabálytalanul ekkor előző autó), ám mikor lelépek a járdáról már többnyire megállnak.) Ja és persze van bukósisakom, és már szürkületben lámpát kapcsolok és kukásmellényt viselek.

5
urga képe

"Az autós azért nem engedi

"Az autós azért nem engedi át, mert a gyalogos csalogatás igen veszélyes (szabálytalanul ekkor előző autó), ám mikor lelépek a járdáról már többnyire megállnak.)"

Hm, én nem szoktam a zebra előtt álldogálni, átmegyek, akármekkora a forgalom, de csak a gondviselésnek köszönhető, hogy még itt irogathatok. Van olyan autós, amelyik felháborodottan mutogat, hogy meg kellett állnia előttem a zebrán. Érdekes az is, amikor a túloldalról visszanézek, és a zebra előtt egész gyalogos csoportosulást látok, mert a többi ember még mindig arra vár, hogy elfogyjanak előttük az autók...

6
boci képe

Ez olyan mint az Üllői

Ez olyan mint az Üllői úton az Ecseri és Pöttyös utca metróállomás közötti szakasz. Van egy lámpás átkelő, de ha csak a lámpát nézed, akkor biztos ott halsz meg az első alkalommal. Általában mikor már pirosra vált az autósoknak a lámpa (és nekünk gyalogosokan, bicikliseknek - mert van átkelő ott - zöldre), akkor még 2-3 autós mindig átmegy. És legtöbbször a szélső sávban. Ha gyalog vagyok mindig belendítem a lába, a kocsi irányába... aztán látom persze, ahogy a barom mutogat nekem hátra. Remélem egyzer véletlenül lerúgok egy visszapilantót így... mert az ilyenek megérdemlik... Ha meg neki áll majd feljebb, akkor megkérdem majd tőle, hogy esetleg hívjunk-e rendőrt - nem hinném, hogy örülne neki :)

----------
...akrat icob, icoB

7
urga képe

Nagyon elkelne egy gyalogos

Nagyon elkelne egy gyalogos érdekvédelmi szervezet is...

8
T Nagy képe

A legtobb magyar autos,

A legtobb magyar autos, talan kilencvenkilenc szazalekuk, semmibe veszi a zebran atkelest megkiserlo gyalogosokat. Ha lenne erzesuk ezeknek az alacsony rendu, pokhendi vezetoknek, erezhetnek azt, hogy ok bizony nem egyenranguak a kulturalt nyugati autosokkal, hiaba van hasonlo korszeru, draga autojuk. Angliaban az autos kedves, ertelmes emberi leny, es baratja a gyalogosnak. Ha ott all a gyalogos az atkelohely szelen, mar messzirol lassit es boseges teret hagyva megall. Turelmesen megvarja amig a gyalogos teljesen at er. Nem indul meg egybol, agaskodo rajttal. De van a magyaroknak megoldas: A zebrakhoz tisztesseges rendoroket kellene tisztessegesen megvalasztott politikusoknak allitaniuk. A szabalyserto autosokat meg kellene birsagolniuk es jogositvanyaikat bevonni visszaesesuk eseten. Polgari gyalogos erdekvedelmi testuleteket kellene szervezni a jo erzesu magyar lakossagnak. Fenykepes es video bizonyitekokat kellene gyujteni jarmuvekrol, rendszamokrol es vezetokrol, feljelenteshez. Onkentes megfigyeloknek kellene veszelyes zebraknal allniuk, bizonyitekot gyujtve. Hatekony birosagi iteleteket kellene hozni ezen szabalyserto autosok ellen, mint ahogy azt teszik minden igazi jogallamban. Tisztelt Jo Magyar Gyalogosok, kulonosen Ti fiatalok es mozgekonyak! Ne legyetek megszeppenve jamborak es felenkek a zebranal. Hatarozottan, felsobb renduen, de termeszetesen a biztos visszalepes tudataban mozduljatok elore az atkelesre, persze nem fek tavolsagon belul! Lepjetek le a zebrara, szamitva egy esetleges taktikai visszalepesre. Test tartasotokkal mutassatok folenyeteket az autosnak, aki nem fekezne ha Ti csak ott allnatok szerenyen! Ha fekezesre kenyszerult es megallt a jarmu, rendes tempoban keljetek at elotte. Ha mar nyomulna surgosen, idejekoran, szigoru, rosszallo tekintettel intsetek az autost turelemre. A szarjankok meg tudnak felemliteni Titeket a tragacsaikkal a zebran? Rendes jogallamban, peldaul Angliaban, nem turik ezt. Ott nem hivjak altalaban az autost allatnak, szarhazinak vagy szemetladanak. Ugy hivhatjak pedig a magyar autost aki nem ad elsobbseget a zebran. Minden agressziv es arrogans autost, aki nem ad elsobbseget a gyalogosnak, bele kellene gyomoszolni a sajat segglukaba!

9
Ka képe

Akkor te nem olvastad azt,

Akkor te nem olvastad azt, amikor leírtam, hogy a hülyéje nekiment direkt a kerékpárom hátsó kerekének, miközben gyalog toltam át a zebrán, ahol épp nem működött a lámpa-ergó neki zöld(legalábbis a sok állat azt gondolja).Erre nem lehet felkészülni:-(
csek disz: http://criticalmass.hu/node/660 !

10
T Nagy képe

Nem olvastam az esetedet. A

Nem olvastam az esetedet. A mereg elont mert csupan utobb jarok Magyarorszagon es ugy nez ki hogy egyszeruen az eletemre akarnak torni ezek a tetves senkihazik minden zebran.
Igen, sajnos testi folenyben erzik magukat, mintha pancelozott tankban ulnenek az ilyen autosok. Valoban nincs egyszeru vedekezes ellenuk. Jogilag ugy is folfoghato egy aggresszivan gazolast okozo vagy azzal fenyegeto stilusban vezeto autos, hogy egy halalos fegyverrel, vagyis az autojaval felemliti meg a vedtelen kerekparost vagy gyalogost. Az ember a tehetetlensegtol csak kepzelodni tud, hogy elegseget erezzen a frusztraciok utan. Peldaul azt, hogy a kozeledo auto motorhaza iranyaba tart egy sebesen forgo koszorukorongot vagy gyorsvago korongot amikor atkel a zebran. Vagy egy nyitott nitro festekes vodrot visz vedekezesul, magasra tartva, amin nagy betukkel virit a figyelmezteto felirat "NITRO FESTEK!". Az acel sarku bakancs szepen elosegiti a lokharito letaposasat a dublorileg begyakorolt defenziv becsapodaskor. Az acel konyokvedoktol pedig horpadas keletkezik a motorhaz tetejen, valamint szelvedo kar. Szeretnek latni egy akcio filmet valamely Hollywood sztarral a gyalogos szerepeben, Magyar Zebra cimmel. Az emberek husz centivel magasabban, szeles vallal, friss levegovel teli tudovel mennenek ki a mozikbol. Az adrenalintol mindenki ott menne a magyar zebrakon, hoskent erezve magat, farkas szemet nezve az autosokkal!

11
Biglibansz képe

Én is át szoktam menni, de

Én is át szoktam menni, de sohasem csukott szemmel lépek le (mert az is szabály ellenes, bár a KRESZ-ben itt van egy kis "baki", de most ezzel nem húzom a szöveget, csak ha érdekődés van rá, vagy majd a következő AutóIrtó újságban kifejtem - nem a mostaniban, mert annak már lapzártája megvolt - ha már és írom a KRESZ-es cikket).
A lámpás kerszteződésekben meg mindig várok 2-3 másodpercet a zöldreváltás után és csak ekkor körülnézés, és uccu. Autónál (néha muszáj, pl: Százhalombattára átmenet) ezt nem szoktam eljátszani, mert a zöldlámpa automatikusan kapcsolja a mögöttem állok dudáját ;-), de a körülnézést itt sem szoktam elhagyni.

12
Tin képe

Hasonló van a Prielle K.

Hasonló van a Prielle K. Szerémi kereszteződésben is. A Prielléből balra kanyarodó autósoknak van macisajt, bringás kiegészítővel. A bringásoknak meg a járdaszigeten van egy macisajt. Annyi a különbség, hogy itt lámpa is van, de azért elég zavaró ez a táblakavalkád.
Az utóbbi fél évben valahogy megszaporodni látszik a bringásoknak szóló elsőbbségadás tábla. Egy csomó helyet megszórtak vele, ahol korábban nem volt. Némelyik nagyon zavaró, mert amíg elsőbbségem volt, addig valamivel könnyebben átjutottam, most meg néha szinte esélytelen.

13
rockfarkas képe

kell egy kis lassitas a

kell egy kis lassitas a bicikliseknek is mert sok autos elpusztult az idegbe, mikor biciklis elozi oket.

14
RoGeR képe

Pont ma gondoltam rá, hogy

Pont ma gondoltam rá, hogy mikor jön ki a program. Akkor hétfőn...

Remélem olyat ígérnek, amit be is tartanak.

15
boci képe

Majd betartatjuk!

Majd betartatjuk! :)

----------
...akrat icob, icoB

16
tody képe

ERŐ!

ERŐ!

17
alla cool képe

+ÉSZ+EGÉSZSÉG! legyen

+ÉSZ+EGÉSZSÉG!
legyen velünk!
ámmmmmmen,

alla cool

18
tody képe

alla cool, te is a

alla cool, te is a bringásistenben hiszel?
;)

19
grafitember képe

Mindenki hisz benne. Nekem

Mindenki hisz benne.
Nekem még jelenésem is volt! Kint briósoztam az erkélyen, amikor a felhők közül, villogó ledekkel előbukkant egy lengén öltözött, ködtestű csajszi, kopott, türkizkék Peugeot versenykerékpáron és azt mondta:

Áldozz nekem kulacsodból és 53-17-tel feltollak a Naphegy utcán!

Töltöttem kulacsomból és valóban feltolr 53-17-tel a Naphegy utcán...

20
tody képe

lol nekem még nem volt

lol

nekem még nem volt jelenésem, csak néhány forgalmi helyzetben bizony érzem védelmező karjait. Csütörtökön pl beakasztottam egy busznak, és 70es tempónál kb 3 centire kerültem egy olyan kátyút, amibe jobb nem beleesni...
szóval tuti létezik és oltalmaz minket. Már csak arra kell megkérni hogy az időjárásügyi spanjánál intézze el a 22-i jóidőt (:

21
Szenzsé képe

Akkor én őt láttam ma

Akkor én őt láttam ma hazafelé a héven.Bár most egy bordó peugeotja volt.Biccentettem neki,próbáltam vele felvenni a kontaktust de ... :(

22
grafitember képe

Elképzelhetetlenül

Elképzelhetetlenül sok-mindenféleszínű Peugeot versenykerékpárjai vannak.
És úgy mosolyog, hogy minden zsebedben tavasz lesz azonnal!

23
boci képe

Hűha... Még a végén

Hűha... Még a végén valaki összekever majd vele emiatt, meg mert én is állandóan vigyorgok tekerés közben. :-D

----------
...akrat icob, icoB

24
RoGeR képe

Ma mikor lesz a nagy

Ma mikor lesz a nagy durranás?

25
KAMA3 képe

már várom én is!! a nagy

már várom én is!!

a nagy gyapotszedés közben valami hasznossal is toltsem már a napomat.!!

26
becherpig képe

vasárnap este, oda van

vasárnap este, oda van írva :)

27
gorbacsov képe

Kicsit megkésve, de

Kicsit megkésve, de Figyelőnet címlapon van egy cikk a pártpogromokról meg a TdV-ról.
Külön kedvencem a szadesz ötleteléséből:
"A párt Budapestre csábítaná a világ legjelentősebb kerékpárversenyét, a Tour de France-t. Azt szeretnék elérni, hogy 2009-ben innen induljon a verseny." Eléggé cross jelleget öltene a dolog:)