A pontos dátumot még nem tudjuk, de meghívtak bennünket egy élő beszélgetésre Demszky Gáborral a Városház térre. Egyértelmű hogy kampányesemény, ezért Sinyával fél nap gondolkodási idő után arra jutottunk, hogy igent mondunk, de csak azzal a feltétellel, ha már a várható meghívóról is előre szólhatunk a többi jelöltnek is. Így tettünk, és fel is hívtuk Tarlós István, illetve Katona Kálmán stábját is, hogy ha akarnak, ők is élhetnek egy hasonló lehetőséggel. Igyekszünk minden ilyen találkozó pontos időpontját azonnal megírni itt, így el is tudtok jönni kérdezni, vagy szívesen összegyűjtünk mi is jobb kérdéseket a hozzászólásokból, és azokat is feltesszük a jelölteknek. Sinya például elég régen szeretne élőben nekiszegezni néhány kérdést Demszky Gábornak... :)
Persze minden ilyen hívás megtisztelő, ezért bunkók senkivel sem leszünk.
Viszont igyekszünk majd mindenhol nyilvánosan lobbizni a bringásbarát Budapestért. A Critical Mass alatt úgysem tudunk velük rendesen beszélni.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Hemü képe

De jók vagytok,

De jók vagytok, emberek!

__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../

2
aron képe

akkor küldhetek rajtatok egy kérdést Demszkynek és

akkor küldhetek rajtatok egy kérdést Demszkynek és Tarlósnak?

ez lenne Demszkynek:

- két éve még a hegyikerékpározást akarta majdhogynem megszüntetni, és ellene oylan érveket hozott fel, amelyeket nem lehet komoylan venni. ezen kívül 16 év alatt nem sikerült egy rendes kerékpárút hálózatot kiépíteni, és ami van, annak nagy részét is nehezen lehet igazán bicikliútnak nevezni, úgy a karbantartottság, mint a hely kérdésében. most pedig egyik fő kampányelemévé a biciklizés, biciklutak építése vált. ezt minek köszönhetjük? csak nem a több tízezres felvonulások által lett ennyire fontos a téma?

eme pedig Tarlósnak:

- A 3. kerületen egy nemzetközi kerékpáros útvonal halad keresztül. Ez megépítése óta teljesen el van hanyagolva, már alig látszik, hogy ott van. Ez jellemző a 3. kerület többi kevés bicikliutára. Lehet, hogy ezek nem mind kerületi kezelésben vannak, mégsem hallottam semmit, hogy Ön, vagy az önkormányzata tenni próbált bármit is ezekért.

köszi, aron

3
Kuku képe

mekkora már, hogy mindkettőre tudom a választ. :)

mekkora már, hogy mindkettőre tudom a választ. :)

4
Hemü képe

Na, és mi

Na, és mi az?

__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../

5
Kuku képe

1. de 2. De hát miért mondja ezt, mikor óbudán van pl.

1. de
2. De hát miért mondja ezt, mikor óbudán van pl. a világ egyetlen tört macskaköves kerékpárútja is itt a főhöhötéttétéren.

:)

6
moshi képe

ezt a főhöhötéttéri szakaszt szívesen elfelejtenénk

ezt a főhöhötéttéri szakaszt szívesen elfelejtenénk : )

7
Agar képe

Nem értem miért nem lehet azt a kerékpárutat a Miklós

Nem értem miért nem lehet azt a kerékpárutat a Miklós utcán és a Búvár utcán elvezetni. Én mindennap inkább arra járok, mint a Fő téren keresztül. Csak sajnálom a külföldi bringás öregnéniket, amikor állnak tanácstalanul a kockaköves út előtt.

8
Kuku képe

Ez egy tipikus hozzáállás következménye. A

Ez egy tipikus hozzáállás következménye.
A kerékpárút dísz.
Kell, mert jól mutat, de úgysem jár majd senki rajta.
A dísz pedig díszkőből a legszebb.
Csinálják az autópályákat díszkőből!

9
Vegha képe

Az meg azért nem jó, mert azon biztos, hogy járni

Az meg azért nem jó, mert azon biztos, hogy járni fognak.

10
Prof.gruppetto.hu képe

Mondjuk lehetett más oka is, pl szerették volna a

Mondjuk lehetett más oka is, pl szerették volna a legszebb városrészen átvezetni az utat, de úgy, hogy nem "rontják el" a régi utcák városképét tükörsima aszfalttal. Én erre gondoltam, amikor arra jártam. Persze jobban örülnék neki, ha akkor legalább 2 útvonalat terveztek volna, egyet a nézelődős turistáknak, egyet meg a hétköznapi bringásoknak macskakő nélkül.

11
Hexce képe

Éhéhén tuhuhudokk még ehehegyet. Ma jártam arra.

Éhéhén tuhuhudokk még ehehegyet. Ma jártam arra. Szentendre Bükköspart utca.

12
Rasp képe

1. elnézést az OFF ért 2. váze kéne naggyon a levél

1. elnézést az OFF ért
2. váze kéne naggyon a levél reggel 6 kor keltem suliban rohadtam szórólapoztam cm megbeszéltem és nem akarok éjfélig várni a levélre naaa léccilécci valaki rakja már fel hogyazajó... boltos megkapja és tudja hogy mitis csinálunk a boltjában ;)

13
alla cool képe

Nyugi Rasp, nem hajt a tatár!Easy.mély levegő, benntart,

Nyugi Rasp, nem hajt a tatár!Easy.mély levegő, benntart, kifúj.csigavér.
De tényleg...Mit csináltok a boltos boltjában?
(Ha nem a CM-igét terjesztitek épp?:-)

alla cool
"Ragd+, apám/babám, ragd+,
ha nem nyélen, hát seprűnyélen!
Az a király, ki előzékeny!"
A hidakat és az utakat pedig szerintem is le kell zárni
és fel kell újítani 1x-(2x)!:)

14
alla cool képe

kuku, én már csak azért is elmegyek, ha lesz konkrét

kuku, én már csak azért is elmegyek, ha lesz konkrét dátum, mert a héten járt a mi uccánkban is a DG és elszállt fennhéjázás, koordinálatlan önreflexión kívül egy meggyőző szava, annyi nem volt. Sajna. Az érveit kb. arra építette, hogy tc. állampolgárok, mit pattogtok itt, mindegyikőtök mást akar, nagy a széthúzás, tehát jobban teszitek, (mást nemigen tehettek amúgy!), ha bíztok az általatok DEMOKRATIKUS úton megválasztott vezetőitek döntéseiben. Nem lehet minden négyzetméter ucca felhasználásáról népszavazást kiírni amúgy sem. Ha már megválasztottatok, az is a pakliban van, hogy a hibás döntés is közös. (Abból pedig, valljuk be, volt elég)

Csak azért írom ezeket le ide, hogy felkészülhessetek a hasonló "elkenésekre", "hárításokra".Ha tudtok, nagyon drukkolok addig.

Közvetíti vajh et a "meccset" valamelyik médis, élő, egyenes adásban?:-))))Kétlem, de amíg élek, remélek.
(A remény hal meg legtovább, u no:-)
alla cool
"Ragd+, apám/babám, ragd+,
ha nem nyélen, hát seprűnyélen!
Az a király, ki előzékeny!"
A hidakat és az utakat pedig szerintem is le kell zárni
és fel kell újítani 1x-(2x)!:)

15
Kuku képe

Szerintem kár azt várni, hogy kínos kérdésekre jókat

Szerintem kár azt várni, hogy kínos kérdésekre jókat válaszolnak. Esetleg 1-2 vidám szurka néha... :)
Inkább segíteni kell nekik, és békésen tele kell tömni a fejüket bringás tudománnyal. Úgy hogy arra emlékezzenek.
Meg arra, hogy a bringástéma érdekelte a legtöbb civilt.
Nekem úgy tűnt, a Tour de Voks is meghökkentette őket.

16
alla cool képe

A csúcs az volt egyébként, mikor egy nénike, írd és

A csúcs az volt egyébként, mikor egy nénike, írd és mondd, félórás jelentkezés után végre szót kapott a polgármester urak szónoklása közben és azt kérte DG-tól, hogy a lejáró lépcsőire építessen rámpát, mert az idősek, kismamák stb a cumójukat nem tudják a hosszú lépcsősoron könnyen lecipelni.DG megígérte, hogy utánanéz, "elég széles-e a lépcső". Páran bekiabálták: Ideálisan széles.:-)
Na ennyit a lobbizási lehetőségekről:
türelem, türelem, türelem, ha máshogy nem, hát .........-em.
ad1, hogy szóhozjuss, ad2, a válasz végighallgatásához, ad3, a találgatásokhoz, hogy mikor is valósul meg az ígéret.

Reméljük előbb, mint sohanapján kiskedden.
CMilk

17
moshi képe

off: jó, hogy választási év van, ingyenes lesz a bkv

off: jó, hogy választási év van, ingyenes lesz a bkv 22-én.
index hír

18
grafitember képe

Millenáris = Fôvárosi Kerékpáros Centrum és

Millenáris = Fôvárosi Kerékpáros Centrum és Pályasport Központ.

Összetevôk: 99% Népszerû intézkedés, a további 1%= Városvédelem, Mûemlékvédelem, Összefogás a Civilekkel, Sport-támogatás, Utánpótlás-nevelés, új sportfesztivál-központ, finom jövô, masnitészta, dínom und dánom.

19
RoGeR képe

Kérdés: - Mi is ott lehetünk vagy ez vmi személyes

Kérdés:
- Mi is ott lehetünk vagy ez vmi személyes meghívás?

Mindenkihez:
- Vannak-e konkrét tervek az elkvetkezendő 4 évre? Jól hangzanak a százkilométerek, de nem látunk fejlesztési koncepciót.
- Mi lesz a meglévő 1xx km bringaúttal? Tobbségüket át kéne gondolni, és szinte mindegyikre ráférne egy alapos felújítás.
Rendezni kéne azt is, hogy kinek a feladata a bringautak karbantartása (gödör) és autómentesen tartása.
- Mi van a vidékiekkel? Egyre tobben koltoznek ki vagy kot magához a város, de nincs lehetőség bejutni a városba.
- Mi lesz a Millivel?

DG:
- Miért van az, hogy máris tönkre van téve a Bem rakpart bringaútja? (Nem beszélve arról, hogy hogy volt két hétig lezárva)

20
Tipcsi képe

A negyedik fõpolgármester-jelölt Zsinka László,

A negyedik fõpolgármester-jelölt Zsinka László, keressétek meg õt is. Nem számít, ha nincs esélye, az elsõ három közül is legfeljebb egy fog nyerni :)

21
critical mass képe

megkerestük. még nem reagált.

megkerestük.
még nem reagált.

22
Tscheya képe

No, ezt akartam én is írni, hogy nem csak három

No, ezt akartam én is írni, hogy nem csak három főpogi-jelölt van, ha már úgyis az a mottó, hogy: bunkók senkivel sem leszünk.

23
sdw képe

az ötödik meg mihály éva (független), a hatodik pedig

az ötödik meg mihály éva (független), a hatodik pedig székely péter (munkáspárt). esélyük persze nekik is zéró, node.

24
erel képe

Ez jó, de nagyon kampányszagú. Szerencsére jól

Ez jó, de nagyon kampányszagú. Szerencsére jól vettétek az akadályt. Írjátok meg mikor lesz az eksön, és ha lehet, akkor megyek dokumentálni.


Erel
- a fotográfus ;)

25
hf képe

Ha lehet, kérdezzétek meg azt is, hogy ugye nem

Ha lehet, kérdezzétek meg azt is, hogy ugye nem építenek soha többet viacolorból bicikliutat? Mert az a gyalogosoknak való.

26
urga képe

Kérdések: -Hogyan óhajtják fejleszteni a

Kérdések:

-Hogyan óhajtják fejleszteni a tömegközlekedést (az alagútról már eleget hallottunk, most valami mással jöjjenek)

-Hol szándékoznak forgalomcsillapítási intézkedéseket bevezetni?

-Mennyi új sétálóutcát, teret képzeltek el a fővárosban?

-Hogyan képzelik el a bringásbarát várost?

27
sdw képe

és még kérdések: - hogyan és mikor szándékoznak a

és még kérdések:

- hogyan és mikor szándékoznak a kerékpárutak (bringa-gyalogutak included) karbantartásának törvényi kötelezettségének eleget tenni/érvényt szerezni?

- milyen monitoring-rendszert és hogyan működtetnek, avagy terveznek működtetni ennek érdekében?

- mikor válik lehetővé a bkv egyes viszonylatain (pl. 56-os villamos, ill. egyes hegyi buszjáratok) a kerékpárok (legalább korlátozott idejű/mértékű) szállítása?

- mit szándékoznak tenni a kerékpárosok rendszeres közlekedési veszélyeztetettségének megszüntetése érdekében, s hogyan tervezik a rendőrség ezirányú továbbképzését?

és külön tarlós úrnak:
- milyen kerékpáros infrastrukturális fejlesztési kötelezettsége van az álomsziget-projekt kivitelezőjének?

28
pirochmarton képe

"Koncepcio hianya" Eloszor koncepcio legyen, aztan

"Koncepcio hianya"

Eloszor koncepcio legyen, aztan szalagvagdosas. Beadjuk mit akarunk, csinalnak egy tervezetet, megvitatjuk, vegso formaba ontjuk. Tartsak magukat a velemenyezesi idokhoz, es kulonitsenek el penzt a fovarosi koltsegvetesben. Vonjak be az erintetteket a folyamatba minnel elobb, a leheto minnel szelesebb korben (onkormanyzatok..). Kell egy keret az egyuttmukodeshez, ami ertelmes fejleszteseket eredmenyezhet. Jo peldak, amik sikerre vezettek, javaslatok:...

"Nem a mi hataskorunk!"

Csak olyan ugyekkel jojjetek, amik fovarosi hataskorbe tartoznak, vagy a fovaros egyuttmukodese, lobbyzasa szukseges. Azt kell hangsulyozni, hogy ontevekeny modon alljanak a dolgokhoz, amihez partnerek a civilek.

"Nincs penz!"

Ami van penz azt is rosszul hasznaljak fel ->Amit kerekparutat megepitenek, azt miert rosszul, es dragabban? Konkret peldakkal kell dolgozni. Hogyan lehettett volna olcsobban:... Miert nincs kerekpartarolo a legnagyobb kozlekedesi csomopontoknal (piti osszeg)?

A szokasos vetites ala kell vagni ugy, hogy kozben nem kell oket kiherelni. Erezzek, hogy bar vannak problemek, konstruktiv kritika fogalmazodik meg, es csak kerekparozni akarunk normalis korulmenyek kozott, es nem sirni.

Legyetek ugyesek, kerdezzetek ki Oket milyen korulmenyek kozepette folyik majd a beszelgetes (resztvevok, idotartam, moderal e valaki, ...).

29
Vegha képe

Csókolom, én csak azt akarom kérdezni a Demszky

Csókolom, én csak azt akarom kérdezni a Demszky bácsitól, hogy mikor lehet már végre az utcán (biciklin) is filmeket letölteni a zinternet elnevezésű számíttógépes világhálózatról, mert az otthon és az iskola közötti útszakaszon értékes MByte-okat vesztek minden nap!

30
jurta képe

Hát... Gratulálok, de tartok tőle, hogy ez az esemény

Hát... Gratulálok, de tartok tőle, hogy ez az esemény nem azért lesz, hogy a CM nagyobb nyilvánosságot kapjon. Sőt tartok tőle, hogy D. úr kizárólag saját magáról óhajt beszélni.

"A C. M. mögé mindenki beállhat, de a C. M. senki mögé nem áll be" - írjátok (szerintem nagyon helyesen), tehát legyetek óvatosak mindenféle ajánlat, felajánlás, ellenszolgáltatás elfogadásával. És ne hagyjátok, hogy csupán a saját hírnevét fényezze veletek. De ezt csak zárójelben, hiszen biztos magatoktól is így tennétek. :-)

31
Vegha képe

Szerintem a CMnek már régen nincsen szüksége nagyobb

Szerintem a CMnek már régen nincsen szüksége nagyobb nyilvánosságra. Akihez kell, ahhoz el jut így is, ahogyan eddig is.

32
Kuku képe

Én nem akarok beolvasni neki. Az szemétség, bunkóság,

Én nem akarok beolvasni neki.
Az szemétség, bunkóság, és öngól lenne elvégre 50%, hogy vele csináljuk végig az újabb 4 évet.

Szinte ellene indult a CM annak idején (az autómentes napot áttette vasárnapra, az autóforgalom zavartalanságára hivatkozva), aztán 2 év alatt sok minden történt.

- az autómentes nap már tavaly 22-ére került
- már az autómentes napon is zárják az Andrássyt
- már tavaly nyáron meghívtak tárgyalni minden budapesti kerékpáros civil szervezetet
- ott ígéreteket kaptunk, aminek a megvalósításába valóban bele is vágtak
- a tavalyelőtti 2 helyett idén már 25 km kerékpárút
- már tervezőasztalon beleszólhatunk az építésükbe, és vétózhatunk, ha vállalhatatlan kompromisszumot kellene kötnünk
- már arra is van példa hogy rossz bringautat átépítenek, hosszú évek után újrafestenek
- a kampányában olyan dolgokat mond, ami úttörőnek és tulajdonképpen merésznek számít (1. gyalogos, 2. közösségi közl....)

persze van bajom is:
- nem minden ígéret teljesült a tavalyiakból (BRFK bringaútraparkolás ellenőrzés, pályaudvarok bringatárolói, B+R, félsikerek a bringaút takarításban...)
- a gyakorlati megvalósításban eddig nem érvényesült a fenti sorrend (1.gyalogos 2.bkv...)
- hosszútávú (10 év) kerékpáros alaphálózati számok vannak, de konkrét ütemterv nincs (ami így számonkérhetetlen)
- a forgalomcsillapításnál nem tetszik a "sáv helyére parkolósáv" elv, ami alapvetően útjába állhat majd a kerékpársáv-hálózat kiépítésének, és éppen a fenti bátorságot kérdőjelezi meg

Összességében azonban nem látok okot arra, hogy nekimenjünk a főpolgármesternek. Sőt...
Én inkább szeretném kifejteni az álláspontunkat, és kérni arra, hogy a megválasztása esetén próbáljuk tovább csiszolni a még döcögős együtt dolgozást. + Meg szeretném kérni az autómentes nap csütörtöki sajtóbeharangozására, és a Budapesti Kerékpáros Centrum létrehozásának támogatására a Millenáris velodromban.
Szóval aki "jól odacsapunkra" vár, az csalódni fog...

33
urbanomechanoid képe

szerintem ez így van rendjén. jó politikus vagy Kuku.

szerintem ez így van rendjén. jó politikus vagy Kuku.

34
gaze képe

- Mikorra lesz az elővárosi közösségi közlekedés

- Mikorra lesz az elővárosi közösségi közlekedés olyan minőségű, hogy valódi és piacképes alternatívát jelentsen az autóhasználatra? /megbízható, tiszta, kényelmesen használható, összehangolt menetrendű közlekedés, valamint kényelmes, és olcsó kerékpár hordozási lehetőség/

- Mikorra és milyen módon képzeli el a több európai nagyvárosban (pl. London) bevezetett autók elől lezárt belvárost? /zónák kialakítása, parkolási tarifák drasztikus emelése, környezetbarát járművek előnyben részesítése, közösségi közlekedés ésszerűsítése/

- Limitálná a "Kérem hagyják szabadon a biztonsági sávot!" spotot a metróban?
/esetleg meg is oldhatná a felmerülő problémát amiért azt 10 perc alatt mindenki kénytelen harmincszor meghallgatni.. plasztik kapuk, stb./

Az indexen fent van Demszky ígéreteinek listája, 4 év alatti teljesítménye (aki nem látta volna..)
Abból még lehet mazsolázni, vannak ott jó dolgok. Csak nem nagyon valósultak meg (pl on-line nyomonkövethető tendereztetés, és társaik)

"Volt egy látomásunk: Sétálóutca a körútból. Mennyire lódulnának meg az ingatlanárak?"

GaZe

35
gaze képe

Oké, ez a biztonsági sáv tökre nem lényeg. GaZe

Oké, ez a biztonsági sáv tökre nem lényeg.

GaZe

36
Prof.gruppetto.hu képe

Ha már metró: jó lenne viszont rászokni, hogy a

Ha már metró: jó lenne viszont rászokni, hogy a mondják be 1-2 percenként a mozgólépcsőknél: "Kérjük álljanak a jobb oldalra". Eszméletlen, hogy mit össze kell szlalomozni időnként...

37
alla cool képe

Bezzeg Moszkvában elég volt röpke 10 év, hogy

Bezzeg Moszkvában elég volt röpke 10 év, hogy megtanulják ezt a jobbra állást, ott kapaszkodni kell lefele irgalmatlanul, mert a rohanósabbak néha magukkal sodorhatnak:-)
Persze csúcsidőben ez a klassznaja idea ott is tarthatatlan.
de nagyon pártfogolnám, ja.
(Lehessen bicóval a metróra!mint a dán fővárosban!)
vagy az már tényleg sok lenne a jóból?
és "elszállt" itteni viszonylatban?

38
Hemü képe

De ott minden lépcsőfokon áll valaki. Valamit

De ott minden lépcsőfokon áll valaki. Valamit valamiért.

__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../

39
Krisztab. képe

Jaja ott nincs mese, meg a térdedre csapódik 2 nagy

Jaja ott nincs mese, meg a térdedre csapódik 2 nagy fémrúd, ha nem jól rakod be a jegyet!
*CMS*

40
alla cool képe

jaja, tegye be a jegyét, vagy vegye el a jegét!:-))) ( a

jaja, tegye be a jegyét, vagy vegye el a jegét!:-)))
( a borogatáshoz, I mean)
kicsit OFF:amúgy a bagázsért(börönd) külön jegyet kell váltani, amit csak akkor mondanak meg, amikor már kiálltad egyszer a pénztárnál a félórás reggeli sort az érméért, ugyanis az egy darab automata csak 50-essel megy, és négy monétát kapsz érte, meg 2rubel visszajárót.tudtad?)

viszont máshol sehol nem állnak sorban egymás mögött
az orosz emberek, talán mert a 70 év alatt megunták
(ezt a formációt:-((((?????lásd. orosz nagykövi előtt...
vagy marsrutkáknál
alla cool