Ma téma volt a Kerékpárútalap az Országgyűlésben. A pénzünk olvad mint a fagyi, de végül talán mégsem folyik el teljesen. Ha minden igaz, akkor lesz bringaútépítésre elkülönítve 900 millió, ami pályázati pénzként (önkormányzati önerővel kiegészítve) kb. 50-70 km bicikliútra lehet elég, és létrejön a Kerékpárútalap intézménye. Az összeg félsiker (vagy harmad), de a Kerékpárútalap nagyon fontos, mert így ezután ez "jár nekünk" minden évben. Ehhez jöhet a NFT ROP, ha minden igaz, de jó lenne ismerni a felszólalás teljes szövegét. László János élőben nézte a parlamenti közvetítést, és állítólag 5-6 perces felszólalás volt, több érdekes információval, csak közben telefonált is. Hülye kérdés, hogy felvette e valaki? Az.
Egyébként ígértem, hogy ha végleges az összeg, számolunk. Kétezer felvonuló, 900 millió forint, azaz ha részt vettél a demonstráción, a te civil kurázsid decemberben 450.000 forintot mentett az ügynek. Gyertek máskor is! Jövőre megpróbáljuk tovább tolni a határokat, most pedig kinyomozni pontosan mit is mondott a Parlamentben Gusztos Péter, hogy aztán átbeszélhessük.












Hülye kérdés, mivel kötőjellel kell írni :) Amúgy
Hülye kérdés, mivel kötőjellel kell írni :)
Amúgy elvileg hétfőn kell felkerülnie a szó szerinti jegyzőkönyvnek a parlament honlapjára, legkésőbb akkor pontosan fogjuk tudni, mi hangzott el.
http://www.parlament.hu/naplo/index.htm
De szerintem az MTV-től előbb is meg lehetne szerezni az anyagot. Csak meg kell igérni nekik, hogy nem megyünk felvonulni érte. ;)
Ezért körmöl egész nap az a néni a terem közepén? Na
Ezért körmöl egész nap az a néni a terem közepén? Na ha kiteszik, feltesszük... Nekem nincs kontaktom a tv-nél.
Pedig biztos voltál már benne! :) László Jánosnak se?
Pedig biztos voltál már benne! :)
László Jánosnak se?
450esszeh? ez megható. mennyi millió egy km? vagyis ez
450esszeh? ez megható. mennyi millió egy km? vagyis ez hány méter? megvan 7méter?
---
!úgyis megdöglünk mind!
Kuku, azt, h felvette-e vki, inkább a LJ-tól kéne
Kuku, azt, h felvette-e vki, inkább a LJ-tól kéne megkérdezni, mégiscsak ő telefonált közben...:)))))
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"
Ha évente 50 km épül az egész országban, legalább 50
Ha évente 50 km épül az egész országban, legalább 50 évbe telik, míg minden főút mellett lesz egy kerékpárút. Addig meg hetente gázolnak el egy kerékpárost/gyalogost. Sok helyen még a településeken sincs járda, pedig a gyalogos/kerékpárosforgalom aránya több mint 50%.
Hát igen, van még mit akarni... Egyébként ez nem azt
Hát igen, van még mit akarni...
Egyébként ez nem azt jelenti, hogy 50 épül. Ez 50-re elég magában, amihez jön az önkormányzati önrész. Ha azt túlköltségeléssel elcsalják, akkor is kb. 70 km.
Aztán a kerékpárutakhoz lehívható még a régiók NFT pénze, amire az önkormányzatok remélem pályázni fognak. Ha az MK és a települések aktívak, akkor lehet belőle 150 km is. Ami még mindig kevés, úgyhogy jövőre is nyomjuk a kívánságlistát a CM-ek után. :)
de nekem így se jön ki a 2015ig ígért 3500
de nekem így se jön ki a 2015ig ígért 3500 km..
http://mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=14003
biztos én számoltam rosszul
A Kossuth radio egyik (talan a kozephullamu?) hullamhosszan
A Kossuth radio egyik (talan a kozephullamu?) hullamhosszan kozvetitik eloben a parlamenti musort. Ez azert erdekes, mert a radio honlapjan (radio.hu) van hangarchivum, igy tehat letoltheto a hanganyag, csak azt kell tudni, mikor ment.
Na, akkor már csak azt kell megtudni László János
Na, akkor már csak azt kell megtudni László János telefonjának híváslistájából, hogy mikor telefonált, amikor az adás volt... :)
11:14-kor
11:14-kor
mindennek nyoma van ;)
mindennek nyoma van ;)
Kösz! Az adásban kicsit előbb
Kösz! Az adásban kicsit előbb van.
http://real1.radio.hu/kossurh/2006/12/12/2006-12-12-u10.ram, 53:30-nál kezdődik, és ebben folytatódik:
http://real1.radio.hu/kossurh/2006/12/12/2006-12-12-u11.ram, az elejétől 2:40-ig tart.
Amúgy itt lehet megtalálni a hangtárban a dolgokat:
http://real1.radio.hu/kossurh.htm
Uff,elkezdtem leírni a szöveget- de miután egy óra
Uff,elkezdtem leírni a szöveget- de miután egy óra alatt tudtam öt(!) perc szövegét lepötyögni-asszem szorítkozzunk a meghallgatásra.
Itt van az öt perc.. :
Gusztos Péter (SZDSZ) 2006,12,12-i Parlamenti felszólalása:
-Köszönöm szépen a szót Tisztelt Elnök úr,Tisztelt képviselőtársaim!
Egy, a kerékpárutak fejlesztésével kapcsolatos módosító indítvány mellett szeretnék érvelni
.
Azt hiszem,hogy nyugodtan lehet mondani,az elmúlt éveknek,vagy talán a rendszerváltás óta eltelt bő másfél évtized Magyar politikai és társadalomtörténetének egyik,ha nem a legsikeresebbcivil önszerveződő mozgalma,civil története az az a történet,ahogy a magyarországi kerékpáros társadalom az elmúlt években megszervezte magát,ahogy ez a társadalmi csoport a különböző pártpolitikai (...)-tól teljesen függetlenül,azokon túllépve képes volt egy nagyon-nagyon erős megjelenítésére saját magának. Aki a különböző kerékpáros felvonulásoktörténetét végigkövette az elmúlt években,az láthatta hogy évről évre egyre nagyobb tömegben jelennek meg a kerékpáros közlekedés hívei magyarország útjain,már nem csak a fővárosbanegyébként,de a fővárosban már több ezres felvonulásokról beszélhetünk.
Az a meggyőződésem -és ezzel nem vagyok egyedül-,hogy a Magyar politika egész egyszerűen nem teheti meg azt,hogy elmegy e mellett a kérdés mellett,és nem tehetjük meg azt hogy nem vesszük észre hogy több ezren- több tízezren vannak magyarországon akik életformaként választják ezt az egyébként környezetkímélő,környezetbarát és egészséges közlekedési eszközt :a kerékpárt.
Nagyon fontos ez a dolog,hiszen egy -ha tetszik,egy alternatív környezettudatos életmódnak az erősítéséről van akkor szó,amikor arról beszélünk hogy tudjuk-e támogatni egy költségvetési módosító javaslattal azt,hogy minél több kerékpár út épüljön Magyarországon.
Hiszen a kerékpárosoknak kerékpárutakra van szükségük ahhoz,hogy közlekedni tudjanak az általuk választott közlekedési eszközzel,illetve a meglévő kerékpárutaknak a további bővítése,fejlesztése szükséges ahhoz hogy még többen,minél többen legyenek azok,akik akár a mindennapi munkába,iskolába járás,akár ahétvégi kirándulások során előveszik a saját kerékpárjukat.
Az önkormányzatok az elmúlt években azt a gyakorlatot honosították meg,hogy ilyen jellegű fejlesztéseiknél már kikérik a kerékpáros civil szervezeteknek a véleményét.Budapest főváros önkormányzata épp a múlt héten írt alá egy átfogó együttműködési megállapodást a különböző kerékpáros szervezeteknek a képviselőivel.
A liberális vezetésű Gazdasági,és Közlekedésügyi Minisztériumban a különböző tárcákat érintő,több tárcánál is megjelenő területet egy ideje miniszteri biztos fogja össze- egyébként a közelmúltban egymilliárd forintnyi pénzpályáztattatott meg ezen a területen,így fontos azt elmondani, hogy ez az összeg még nem került kifizetésreés ez a módosító indítvány,amiről én most beszélek az a következő évi költségvetésben egy újabb plusz összeget jelent természetesen.
Az önkormányzati útfelújítások során több mint száz kilométer kerékpár út épült az elmúlt időszakban Magyarországon,és információim szerint több mint félezer kilométerre van engedélyeztetési terv amihez természetesen az önkormányzatoknak megpályázható forrásokra van szükségük.
Beszéltem itt egy civil sikertörténetről,de egy költségvetési vitában fontos azt is elmondani: itt nem egyszerűen emberek hobbijáról van szó,hanem egy olyan dologról ,egy olyan történetről amihez alapvető gazdasági érdeke is fűződik Magyarországnak.
A kerékpáros turizmus Európán belül az egyik legdinamikusabban növekvő ága a turizmusnak,fontosnak tartom itt elmondani : csak Németországból majdnem három milliónyi ember rajzik ki Európa kerékpárútjaira évről évreennek külön iparága van már az Európai turizmuson belül ,és Magyarországnak ez egy terepe lehet,hiszen egy nagyon szép,és jól bejárható országban élünk,érdemes tehát fejleszteni a kerékpárút hálózatot gazdasági megfontolásból is.
http://favorit-622-noir.freeblog.hu
Huhh, kemény vagy. Jövő hétfőn fenn lesz a szöveg a
Huhh, kemény vagy. Jövő hétfőn fenn lesz a szöveg a parlament honlapján, szerintem addig kibírjuk. Aki akarja, meg tudja hallgatni.
Mhmm,asszem én is,hogy legyen az hogy megvárjuk a
Mhmm,asszem én is,hogy legyen az hogy megvárjuk a hivatalos írottat,addig meg meghallgatjuk.
(Én meg jól a sokatakaraszarka esetébe pottyantam.. Azt hittem,hamarabb letudom,de bebuktam-végülis várt a kilométergyár,tudod.)
http://favorit-622-noir.freeblog.hu
Respect Sky! (a bepötyögésért) Respect GP! (a
Respect Sky! (a bepötyögésért)
Respect GP! (a felszólalásért, de leginkább a bevezetőért!)
:)
-dobákpeti-
Bringasávot a körútra, bringaszállítást a környéki buszokra! :)
bonnie, tényleg mindennek nyoma van, de leginkább a
bonnie, tényleg mindennek nyoma van, de leginkább a parlameterek féknyomának, mikor félárbocra eresztett vitorlára adnak csak pézt:(
vagy ha jobban tetszik, már félig felhúzhatjuk a vitorlát.
az ám, hazám!
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"
Ez a pénz menne az eurovelora is? Mert akkor tényleg
Ez a pénz menne az eurovelora is?
Mert akkor tényleg elég gyér :D
Nem rossz órabér. (: /Choloepus didactylus/
Nem rossz órabér. (:
/Choloepus didactylus/
Reméljük, még a KözOP-ban kap helyet egy kis EuroVelo
Reméljük, még a KözOP-ban kap helyet egy kis EuroVelo is...
A félsikerről: Az optimista szerint a siker félig
A félsikerről:
Az optimista szerint a siker félig tele.
A pesszimista szerint a siker félig üres.
Jó, de mit mond akkor az aktivista? :)
-dobákpeti-
Bringasávot a körútra, bringaszállítást a környéki buszokra! :)
Az aktivista azt mondja: ez egy fontos lépés a siker
Az aktivista azt mondja: ez egy fontos lépés a siker felé vezető úton :)
Az akivista most jobbnak látja nem mondani semmit:) azaz
Az akivista most jobbnak látja nem mondani semmit:)
azaz csendben el, mosogat
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"
Ha most félreteszem az optimista énemet, és előveszem
Ha most félreteszem az optimista énemet, és előveszem az aktivistát, akkor azt mondom, hogy köszönöm szépen, nem borítom a tisztelt társaságra az asztalt, de ne higgyék, hogy ezzel hosszú távra befogták a számat...
Legyen ez a legnehezebbnek tartott első lépés... Jöhet hát a többi! :)
-dobákpeti-
Bringasávot a körútra, bringaszállítást a környéki buszokra! :)
Mit mond az Aktivista? Hát azt hogy határeset,de majd
Mit mond az Aktivista?
Hát azt hogy határeset,de majd lökök még rajta- és akkor oké lesz.
http://favorit-622-noir.freeblog.hu
Gratula a nyomozásért, engem Pof döbbentett rá, hogy a
Gratula a nyomozásért, engem Pof döbbentett rá, hogy a Kükü-nek megersztett hívásom idejéből ki lehet találni, mikor votl a beszéd. Még jó, hogy nem sokat hívjuk egymást!
A pénz, amről itt szó van,nem tartalmazza az Eurovelo árát, erre a ROP-ok ban lesz forrás, de persze ezekhez még saját erő is kell majd a pályázóktól.
Jóhír még, hogy az Eurovelo két útvonala bekerül támogaandó programként külön is a KÖZOP-ba.
Azért van egy olyan érzésem, hogy "le vagyok kommunikálva": harmad annyi pénzt kapunk, mint amit ígértek, és még örülök is.
Viszont: a harmad annyi is sokkal több, mint a semmi, ami a segítségetekkel lezajlott retour de Voks előtt volt!
László János
Gusztos Péter (SZDSZ) 2006.12.12. egybe az egész
Gusztos Péter (SZDSZ) 2006.12.12.
egybe az egész felszólalás, mp3, uszkve 4,2 MB
Najd vagy Jakab! Kicsit visszaérzem többek érveléseit.
Najd vagy Jakab!
Kicsit visszaérzem többek érveléseit. A kerékpárbarát politikusok olvassák a fórumokat? :o
László János!
Lehet tudni, hogy kik a MKK parlamenti tagozatának tagjai?
katona kálmán pölö
katona kálmán pölö
Pártolóink eddig. Katona Kálmán , Gusztos Péter ,
Pártolóink eddig. Katona Kálmán , Gusztos Péter , Molnár Zsolt , Dr Nagy Andor és Gulyás József.
Rövidesen szervezünk egy találkozót a képviselőkkel, hogy bővitsük az alapszervezetet.
János