Úgy gondolom,túl sok helyet vesz el az egyébként épelméjű céllal létrehozott blogbejegyzések területéről a Zápok népes családja.
Néha ezen,néha más néven bukkanva fel gyógypedagógiai eseteink ők.
Itt egy játszótér,kérlek titeket Zápok,gyertek ide,lehet hogy itt kiváncsi valaki rátok.

Tessék,a tied:

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
dio23 képe

kit kell gyalázni? nem egészen

kit kell gyalázni? nem egészen vágom

****
-Dió-
http://reggelihirek.blogspot.com

2
sky képe

Jajj,te butus. Hagyjad érvényesülni a mi Zápunkat! Hadd

Jajj,te butus.
Hagyjad érvényesülni a mi Zápunkat!
Hadd mondjon itt valami érdekeset,és mi is mondunk valamit.
Erre ő izélget minket,mi meg visszaizélgethetünk.
Kódolod?

http://favorit-622-noir.freeblog.hu

3
zsoltee képe

és majd biztos ide fog jönni, hogy te örülj... :)

és majd biztos ide fog jönni, hogy te örülj... :) inkább szétbarmolja a többi topicot

4
alla cool képe

bocs sky, de naívnak tartom ezt az ötletet. pont Őt

bocs sky, de naívnak tartom ezt az ötletet.
pont Őt akarod megregulázni???
már kikérte magának 1x, hogy kik azok a kisjózsik...
ő egyszeri és megismételhetetlen, no és persze tökéletes, mert a birkáknak beolvas, hogy birkák és hogy amit bégetnek az nem pálya (pedig de, lásd.: Milli:)...
modernkori messiás a javából, kár hogy nem volt gyerekszobája.

alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"

5
Szab képe

Ne bántsátok már, mert én olvastam már olyan

Ne bántsátok már, mert én olvastam már olyan hozzászólását, ahol utána megdícsérték! Tessék jobban figyelni, nem egyből elítélni. :))

6
sky képe

Tévedés ne essék,már egykét (aztán nem is több..)

Tévedés ne essék,már egykét (aztán nem is több..) esetben én is helyeseltem egykét beszólását,de rögtön azután legszívesebben visszaszívtam volna - pont az önteltsége,meg a pöcs stílusa miatt.
Alla Cool,megregulázni valakit?
Ahhoz senkinek sincs joga,mindenki saját korlátainak teremtője.
EZ A BLOG KIZÁRÓLAG A TRÉFA KEDVÉÉRT JÖTT LÉTRE,mert már nem tudtam jobbat kitalálni..
Ki akar vele beszélni?

http://favorit-622-noir.freeblog.hu

7
magwas képe

Ezekre a topikokra nem válaszol. Van már egy ilyen, 0

Ezekre a topikokra nem válaszol. Van már egy ilyen, 0 hozzászólással.

A belvárost pedig le kell zárni az autómentes napon.
--
a bátor kommutátor

8
Hemü képe

Igen, az én voltam, és nem poénból, nem szívatásból,

Igen, az én voltam, és nem poénból, nem szívatásból, hanem teljesen komolyan. De legalább McPróbáltam. :-)

__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../

9
sky képe

Oké,értem,de télleg,ki AKAR vele beszélni azok

Oké,értem,de télleg,ki AKAR vele beszélni azok után?
Szvsz csak szmájl!

http://favorit-622-noir.freeblog.hu

10
kisjózsi képe

Nono!

Nono!

11
eti képe

Figyedoda zápkörte, a biciklisek még mindannyian

Figyedoda zápkörte, a biciklisek még mindannyian szökött rabok is ráadásul.

12
magwas képe

Amatőr. Ilyen hidegben maszk nélkül tekerni, nem csoda

Amatőr. Ilyen hidegben maszk nélkül tekerni, nem csoda hogy elkapták;)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

13
zsoltee képe

volt rajta maszk, csak feltűrve... ezek után félek

volt rajta maszk, csak feltűrve... ezek után félek maszkot venni, még leszorít a fakabát az útról :D

14
magwas képe

Á dehogy, sima autósok fognak, és nem leszorítani,

Á dehogy, sima autósok fognak, és nem leszorítani, hanem elgázolni, és nem a maszk miatt, hanem csak simán azér, mer közlekedni merészelsz, és nem húzol hozzá tankot.

Mondom, hogy kispályás az ürge. Nem veszi fel ilyen hideg időben rendesen a maszkot, és egy nyamvadt autó elől nem tud meglépni, miközben az még meg is feneklik. Nem elég, hogy csúnya gonosz raboló, de a bringázása is kriminális;)

Kérdezd már meg, hogy felvettem-e a maszkomat aznap, amikor minden zsandár őt kereste. (Nem.)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

15
zsoltee képe

Á, azt olvastam, hogy rossz körülmények között

Á, azt olvastam, hogy rossz körülmények között töltötte a "szabadságát", biztos csak nem volt ereje tekerni :D Azért megnéznék egy ilyen nagydarab kopasz gengsztert, ahogy egy frissen lopott kéccáhezres montin úgy nyomja, mint Pistabá' a falubájkján :) vicces lehet...

Egyébként engem még kevesen akartak megölni, sőt ma elég sokat ragtam dugóban, és jópár autós szinte félrerántotta a kormányt! És nem azért mert le akartam törni a tükrét :D hanem csak jófejek voltak. van ilyen is... azért volt egy böszmenagy 4x4-es is a nagykörúton, amelyik nem fért el egy sávon, és folyton versenyzett magával, hogy mikor ér hamarabb a köv. piroshoz :D szánalmas volt...

16
norbijúzer képe

nettó átlagsebességet mért ő is biztosan, az jó

nettó átlagsebességet mért ő is biztosan, az jó lehetett neki :))

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

17
zsoltee képe

Ja értem, akkor neki ez csak edzés volt. A fedélzeti

Ja értem, akkor neki ez csak edzés volt. A fedélzeti computere kiszámítja a nettó átlagsebességből és a gázpedál ellenállásából az elégetett kalóriákat :D

18
Rinastere képe

No, ha ez egy zapos oldal, akkor inkabb ide irok. Hatha

No, ha ez egy zapos oldal, akkor inkabb ide irok.

Hatha valaszt kapok a kerdeseimre. Hatha...

Eloszor is nem ertem, h miert kell anyazni, es olyan hajmereszto stilusban irni egymasnak. Ertem en az indulatokat, de azert gyerekkoromban mar elmagyaraztak, h okos enged, szamar szenved...

Tok vacak, h a tartalomkoveto alapjan neznek valami temat, es akkor mit talalok ott??? Hat nem azt, amit varok. Szoval nem szep mas idejet rabolni. Az a tisztesseges, ha itt valaki akar valami altala missziosnak kepzelt temat felvetni, akkor nyit egy sajat temat. Nem? Ez igy nem tisztesseges, h allandoan offolva vannak a temak. Egy-ketto meg OK, de nem ez a trend.:(

http://href.hu/x/22m1
http://en.wikipedia.org/wiki/Braess'_paradox
http://supernet.som.umass.edu/facts/braess.html

Ugye akkor mar eleg ut lesz a foldgolyon az autoknak, amikor mar mindenhol csak beton lesz? Es akkor dugok se lesznek? Es mindenhova el lehet majd jutni autoval. Bar azt hiszem, tok folosleges lesz, mert sehol sem lesz mas, csak beton. Hat gratulalok Zapkorte es Kisjozsi misszioja celba ert. Lehet majd elni abban a vilagban? Mondjuk 2 evnel tovabb? Szoval nekem meg ez faj, de rohadtul, h ezt erzem ki a szavaik mogul, h egy ilyen vilagot szeretnenek.

Cafoljak meg nekem, ha nem igaz. Jojjenek ide, es irjak meg itt. En a hozzaszolasaikbol masra nem tudok kovetkeztetni. Irjak meg nekem ide, h miert olvassak ezeket a forumokat, miert szolnak bele? Nem kodositeseket varok, hanem azt, h mit akarnak a bicajosoktol. Konkretumokat.

Konkret valaszt arra a kerdesemre is pl, h miert baj az, ha a bicajos kerekparsavot akar, hiszen o is jol jarna vele, mert nem akadalyozna a bicajos.

19
phorvath képe

Azt vette a fejébe szegény, hogy meg szeretnénk neki

Azt vette a fejébe szegény, hogy meg szeretnénk neki tilatni az autózást, és biciklire akarjuk ültetni. Ettől aztán annyira berágott, hogy idejár szétoffolni a topicokat meg sértegetni minket. Egyébként értelmes vitára nem hajlandó, csak mindenkibe beleköt.

20
sky képe

Nem,a legbosszantóbb az,hogy egy jó koponyával állunk

Nem,a legbosszantóbb az,hogy egy jó koponyával állunk szemben,aki valamiért tök hülyének állítja be magát egynéhány offolás közben - pedig értelmes lény ő,csak
nem értem még a szándékait tisztán.
Néha megcsillan az igazi lénye- ekkor mondom azt hogy: -Beszélgessünk.
Néha pedig síkparaszt.
De végsősoron valamit közöl ő,csak nem látjuk talán..

http://favorit-622-noir.freeblog.hu

21
phorvath képe

Én is próbáltam értelmes vitára invitálni, kevés

Én is próbáltam értelmes vitára invitálni, kevés eredménnyel. A tényleges mondanivalómmal nem vitatkozott, viszont minden lényegtelenbe belekötött. Tényleg nem lehet annyira értetlen, mint amennyire tetteti magát. Valószínűleg szándékosan nem akar megérteni dolgokat, mert akkor elfogynának az érvei előbb-utóbb.

22
KAMA3 képe

Ugyanezt vettem észre. Mondjuk személyeskedésig nem

Ugyanezt vettem észre. Mondjuk személyeskedésig nem engedtem elfajulni, egyik vele folytatott vitámat sem, tény azonban, hogy olyan dolgokba kötött bele, ami az adott témát a legcsekélyebb mértékben sem érintette.

Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________

23
RoGeR képe

Szerintem meg beteg szegény... Tény, itt is vannak olyan

Szerintem meg beteg szegény...

Tény, itt is vannak olyan emberek, akik teljesen auzómentes világot képzelnek el (ami valljuk be, szar lenne), miközben a fő hangsúly a racionális autóhasználaton van - legalábbis én így érzem.
Ő pont fordítva van. A tömegközlekedés, a házak, a kerékpárosok mind zavaró tényezők, a cél a teljes mozorizáció, minden szintbeli kereszteződés legyen felüljáró, ha nem fér el, el kell bontani a házakat, stb, stb.

24
norbijúzer képe

ritkán olvasom az alleycat sorait, nem napi szinten, mint

ritkán olvasom az alleycat sorait, nem napi szinten, mint a CM-et. az előbb felnéztem oda, és a hozzászólások közt megpillantottam zépkörte nevét... hát mát ott is az észt osztja? nagyon unatkozik ez az ember...

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

26
kisjózsi képe

Hahó fijjugg! (s lánjogg) Valahogy nem találtam eddig

Hahó fijjugg! (s lánjogg)
Valahogy nem találtam eddig ezt a remek oldalt, amit zápkörtének szántatok. Nem csoda, ha nem látogat ide, mert
1. a megszólítás eleve indokolatlanul sértő
2. a cél nem a topikok szétoffolása, hanem azokban egy másik - legalább annyira érvényes nézőpont képviselete a józanabbul gondolkodó aktívpisták irányában
3. ez a topik - csakúgy mint a többi elavul időben, aktualitását veszti, így már önmagában sincs értelme használni, ha egyszer senki nem olvassa. Ez amolyan virtuális gyerekmegőrzőnek szánt kis sarok, ahol senkit nem aggaszthatanak Zk. olykor nagyon is lényegbevágó meglátásai, így még az építő kritika sem érintheti a tant. Ha pedig Zk. grafomán lenne, egyszerűbben megoldhatná a kiíró hajlamait a saját vincseszterén egy txt fájlban, nem?
4. Zk. egykori futárblogjához rendszeresen hozzászóltak önmagukat jelentősként aposztrofáló bicillivezérek és a ti szavaitokkal élve szétoffolták a kommentboxot, noha olykor ezt sérelmezte is Zk. Szóval a zápkörtei diskuráló kényszer távolról sem előzmények nélkül való, a jogalapot éppen a kritikálmasz szerkesztői adták meg hozzá korábban. "ki kardot ránt, kard által vész el" :)
Szerencsére van bennük egyrészt etikai érzék és ők nem reklamálnak a kritikus hang miatt.
5. Zk mindenkori jelenléte nektek jó. Főkritikálmaszék ezt is tudják. Nézzétek csak meg: a Zk mentes topicok hozzászólásai kimerülnek 30-40 kommentnél, a vitatkozós oldalak ritkán állnak meg 100 alatt. És mi más pallérozhatná jobban kis elméteket, mint a vita műfaja?

27
norbijúzer képe

nem a vitával van a baj, hanem annak helyével. mert

nem a vitával van a baj, hanem annak helyével. mert abszolut oda nem kapcsolódó témában vitatkoznak szét néhány topikot...

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

28
Prof.gruppetto.hu képe

Így van, nem a vitával van gond, hanem azzal, hogy az a

Így van, nem a vitával van gond, hanem azzal, hogy az a plusz 60-70 hozzászólás azok számára, akiket csak az eredeti cikkhez kapcsolódó fejlemények érdekelnek, teljesen érdektelen, és zavaró, mert nem, vagy csak nehezen találják meg a számukra fontos tartalmat.
Tehát az is megoldás lehet, hogy ha valóban építő jellegű vitákat szeretnének folytatni az inkriminált elemek, akkor regisztrálnak, és külön blogbejegyzéseket hoznak létre a vitatott kérdésekben. Így akit a vita érdekel, tudni fogja hol keresse, a konkrét információkat keresőket pedig nem zavarja. Csak ennyiről van szó. Senki nincs a vita és a nézőpontok ütköztetése ellen, amíg az értelmes keretek között folyik. Csak a megfelelő helyen kéne ezeket folytatni, nem más bejegyzések kárára.

Az előzményeket én nem ismerem, így nem is vitatom. Viszont egy fontos különbség van, ami miatt nem teljesen helytálló a a kisjózsi féle logika. Ugyanis (ha jól értem) Zk személyes blogjáról volt szó, itt viszont most egy közösségi, elsősorban információt közlő oldal működősét nehezítitek meg. Egyik sem szép dolog, de a súlyuk mégsem azonos...

29
alla cool képe

olyan szép ez, hogy te tudod, mi pellengérezi a mi

olyan szép ez, hogy te tudod, mi pellengérezi a mi elménket...

nem beszélve arról, hogy nyilván igazad van: az a jó topic, ahol jó sok a hozzászólás, egyre elvékonyodóbb, egyre brutálisabb, egyre "ereszdelahajamat" szellemű, egyre reménytelenebb!

már értem, mire gyúrsz.
minőség számodra a mennyiségben rejlik...csak és kizárólag.

örülök, h negatív rekorder lehetek ebben a versenyben.

és az is okés, h Zk, Kj nem akar(hat)ják azt, amit én.
békés egymásmellett élést.értem én, hogy túl nagy kihívás!

üdv, főzáp kartárs

alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"

30
kisjózsi képe

Igen, úgy tűnik sajnos éppen én tudom, hogy mi a jó

Igen, úgy tűnik sajnos éppen én tudom, hogy mi a jó neked.
Most pl nagyon tudálékosan felhívom a figyelmed a "palléroz" és "pellengérez" igék szükséges megkülönböztetésére.
Kínos dolog, amikor a magyar érettségin derülnek ki ehhez hasonló hiányosságok.

31
alla cool képe

Nem nyert!Próbáld az Erkelt! alla cool "Vivere non est

Nem nyert!Próbáld az Erkelt!

alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"

32
alla cool képe

látom a jövőt... Záp úr kerékpáros-traveszti alakban

látom a jövőt...
Záp úr kerékpáros-traveszti alakban reinkarnálódik újjá valahol BAZ megyében, valamely - leginkább kisebbségiek által lakott- falu plébánosának gyermekeként...

és képzeljétek: megússza!senki nem mondja meg neki a frankót, annak ellenére, hogy nem áll mögötte még vagy másfél millió hasonszőrű.

John Lennon erre mondaná talán ismét: Let it be!

de addig még sok embert kell itt a CMen kiokítania.

"Jön még Zápkörtére dér, mikor leszáll az éj!
Kényelmesek, tespedjetek!A Zápkörte legyen Veletek!"

33
kisjózsi képe

Kérlek, egyrészt ne offold szét, laposítsd el,

Kérlek, egyrészt ne offold szét, laposítsd el, ereszdelahajamotosítsd a saját ízlésednek megfelelően az oldalt, mert nem arra van kitalálva. Légy továbbra is negatív rekorder a megismerés sajátos törvényszerűségekkel bíró nehéz műfajában és magadra vess, ha emiatt csak deresedő halántékkal kell ráébredned a korábban bejárt életpályád elhibázottságára. Gyúrd a mantrát: két kerék jó, négy kerék rossz! Ne személyeskedj! :)

34
kisjózsi képe

Ez valóban egy közösség, de olykor nincsen tudatában,

Ez valóban egy közösség, de olykor nincsen tudatában, hogy milyen kártékony célokat követ bekötött szemmel. Ez ellen kellő türelemmel fel lehet lépni, mégha ez zavaró is.
A külön blogbejegyzéseket könnyedén ki lehet kerülni, a 2. pont így nem érvényesül. De ki tudja, talán élnek ezzel a lehetőséggel a vitatott elemekelőbb-utóbb.

35
Hemü képe

Akartam már javasolni, hogy inkább a rasszistákat, vagy

Akartam már javasolni, hogy inkább a rasszistákat, vagy a homofóbokat próbáld térítgetni, ha ilyen ambícióid vannak, mert ők tényleg kártékonyak.
Mi csak a városvezetésen keresztül tudunk bármilyen nagy dolgot megvalósítani, ezért nem vagyunk "veszélyesek". A vezetés csak olyan dolgokat fejleszt, amik mögött komoly társadalmi igényt lát.

Más:

Írtad valahol, hogy nagy probléma, hogy nincs mindenki ajtajában buszmegálló, ezért kell télen autóval járni. Ez egy igazi elkényelmesedett nézőpont, és ez az, ami igazán kártékony, és nem kéne terjeszteni. Szerintem. Tegnap három kilómétert tekertem az öt éves fiammal a postáig és haza, és semmi bajunk nem volt belőle.

__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../

36
kisjózsi képe

A rasszistákkal nem lehet szót érteni, az betonfal,

A rasszistákkal nem lehet szót érteni, az betonfal, amiről visszapattannak az érvek. Másrészt meg a rasszistákat éppen elegen térítgetnék nélkülem is, illetve az ő csoportjuk gyakorlatilag jelentéktelen tömegű, és mint József főhercegtől tudjuk, a sas ugye nem kapkod legyek után.
A homofóboké meg egy külön téma lehet. Az exhibicionista buzeránsoktól fobizálókkal egyetértek: nem vagyok benne biztos, hogy az "öt éves kisfiadnak semmi baja nem lesz" ha a seggükben strucctollal riszáló kancsók viselkedésmintáját favorizálja neki a biopontévé híradója. Tudom, nem kell tévét venni és arra az egy napra be lehet zárni az Andrássy úti lakásba a komplett famíliát. Szerintem meg inkább költözzön a teriblekk a kerékpárutas-napfényes szanfransziszkóba kiteljesedni, vagy csinálja amit csinál zárt ajtók mögött. Az ilyen tényleg kártékony és pont.

A "vezetés" különböző ürügyeket, aktuális szalmaszálakat keres, amibe bele tud kapaszkodni, hogy alkalmatlanságát és dilettantizmusát palástolja. A meg nem valósuló, ám már elodázhatatlan beruházások meghiúsulásáért suttyomban külső okokra próbálja terelni a felelősséget. Ilyen partner a politikai lavírozásban a lmcs nevetséges gittegylete és a CM is. Csúszik az M0 építkezése? Sebaj, majd bevágunk egy riportot a vasárnapi Taplóba Gellért Szikével és Svábyval osztan akkor minden meg van magyarázva a plebsznek. stb. stb.
A CM-mel önmagában nincs gond, csakhát a hazai interpretációja hat kedvezőtlenül jelzett kontextusban a szükséges fejlődés ütemére.
Kijelenthető továbbá, hogy sajnos épp az a társadalmi felelősség nem érzékelhető e jelentősnek mondható társadalmi szervezet irányából, ami pedig elvárható lenne a "komoly társadalmi igények" fals prezentációja helyett.

Elkényelmesedett álláspont? Nem. Itt és most az egyetlen, hosszú távon és univerzálisan vállalható lehetőség. Szerintem.
Az, hogy hobbystaként csinálja valaki a bicillit, rendben van. De hogy adott esetben kényszerből, az nincs.
A tudatos kerékpáros meg extrémsportoló.

37
Hemü képe

Ez innentől hitvita, aminek nincs értelme. Te így

Ez innentől hitvita, aminek nincs értelme. Te így érzed, én meg másképp. Számomra nem az autó az egyetlen, hosszú távon és univerzálisan vállalható lehetőség.
Itt senkit nem tudsz "megtéríteni", mert a többség próbálta már az autót, a kerékpárt és a BKV-t is, és ezekből választott a tapasztalatai alapján. Ezért fölösleges itt ez a fajta tevékenységed.

__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../

38
kisjózsi képe

Elhiszem, hogy számodra az autó nem megoldás semmire, de

Elhiszem, hogy számodra az autó nem megoldás semmire, de a személyeden kívül eső maradék másfél milliónak talán elengedhetetlenül az valamilyen szinten.
Ez eddig érdektelen körülmény (nevezzük hitvitának), onnantól fogva kell beszélni róla, amikor valamelyik csoport a másikat korlátozni óhajtja, meggyőződve hite teljes igazáról.
Ez a kéretlen diskurzus nem is igazán neked szól, hanem az errefelé olvasható szélsőséges hangoknak, de leginkább a csak olvasgató ingadozóknak, akik addig, amíg nem történik semmi a tiltogatás ügyében, csak feleslegesen vesztegetik itt az idejüket e szempontból, ám ha aktívkodást vállalnak a későbbiekben olyan célok eléréséért, amit aztán majd jól megbánnak, akkor nekem igenis szabad kérdőjeleket és ellenvéleményeket állítanom idejekorán.
Talán meghökkentő, de bármilyen tiltás csak újabb határvonal az érzékelt és megszokott szintű szabadság amúgy is egyre szűkülő kiskertjében és ezzel újabb szurdancs a közérzetünkben és jól-létünkben.
Azt viszont tudni kell, hogy nem marad titokban, kiknek köszönhetőek ezek és valószínüleg nem fognak elmaradni az ellenbökések sem. Ne eszkaláljátok hát a "hitvitát" ellenségeskedéssé! Ezt kerékpárosi minőségemben kérem.

39
Hemü képe

Senki sem fogja korlátozni a városi autósokat, amíg nem

Senki sem fogja korlátozni a városi autósokat, amíg nem állnak emögött nagyon komoly szakértői érvek és/vagy a többség akarata, esetleg egy más módon elkerülhetetlen katasztrófa réme. Nem teljesen világos előttem, amit ezzel szemben írtál a városvezetés alibizéséről. Ez a vezetés nem szeret árral szemben úszni. Ezért mondom, hogy ha te vagy többségben a véleményeddel, akkor nincs mitől félned. Ha meg nem, akkor ezt a helyzetet kell elfogadnod. Végülis egy demokráciának csúfolt társadalmi berendezkedésben élünk.

__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../

40
kisjózsi képe

Talán nem tűnik fel, de éppen a nagyon komoly

Talán nem tűnik fel, de éppen a nagyon komoly szakértői vélemények elfogadtatásának idejét éljük. Amikor röhögnivaló sületlenségeket bencsmárkolnak össze be holmi gittegyletek tanulmányként és e tanulmányokra közhasznúsági jelentéseikben hivatkozva tesznek zsebre működési költség címszóval arcpirító összegeket (bocs, működési költséget). Jogszerűen.
Az összefonódás egyértelmű.
Te előállítod nekem a "független" szakértői véleményt, én meg - már csak a saját érdekemben is - kanonizálom a badarságaidat, ügyfélként kezellek a városüzemeltetési szakemberek legmélyebb hüledezése ellenére is. Osztán mikor szorul a kapca, riadóztatom a médiámat és elmondhatod a szakértői kifogásokat, kinevezett homokzsákként.

Emellett azért sok gittegyleti törekvéssel egyet tudok érteni. A feleslegesen környezetromboló és soha meg nem térülő túlméretezett beruházások (pl. M6 avtopálya), a vasút tudatos szétrombolása, az oktalan betonyozás, a foghíjtelkek faltól falig történő szinte már törvényszerű beépítése nekem se tetszik. Baromságnak tartom a felesleges útszélesítéseket, amelyeknek természetesen mindig áldozatul kell, hogy essen a fasor. És lehetne még sorolni.

41
magwas képe

Tudnál ilyen kártékony célokat említeni? Mert én nem

Tudnál ilyen kártékony célokat említeni? Mert én nem látok egyet sem.
Tudom, be van kötve a szemem.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

42
kisjózsi képe

Egyet? "a belvárost pedig le kell zárni"

Egyet? "a belvárost pedig le kell zárni"

43
ropy képe

Miért káros a belváros lezárása az autók elől?

Miért káros a belváros lezárása az autók elől?

44
boci képe

jajj Ropy! Hát mert tisztább lesz a levegő és akkor nem

jajj Ropy! Hát mert tisztább lesz a levegő és akkor nem lesz az orvosoknak annyi dolga, ergo minusz sokszor 300 forint meg gyógyszerjatt meg hálapénz ésatöbbi. Tulajdonképpen mi fogjuk okozni az egészségügy csődjét. :-D
meg különben is, ha le van zárva a beváros az autók elől, akkor hogy jössz be autóval? ;-)
egyébként meg tök jó a bkv közlekedés rákoskeresztúr és a deák között. épp ma jártam meg, mert dokihoz mentem. az össz várakozási idő odefele és visszafele sem lépte túl a 10 percet (busz+metro)

----------
...akrat icob, icoB
3:-O

RABIC - LE AZ ÚTRA!

45
Rasp képe

Boci mit keresel te 17kerben orvosnál? :O Mindenestre nem

Boci mit keresel te 17kerben orvosnál? :O
Mindenestre nem ilyen kellemes onnan az utazás, laktam ott eleget ...

46
boci képe

én is laktam ott, igaz még kicsi voltam, de jó

én is laktam ott, igaz még kicsi voltam, de jó háziorvost ismeretlenre nem cserélünk :)
egyébként tudom, hogy nem mindig ilyen jó a közlekedés arra, de most ez kellemes meglepetés volt :)

----------
...akrat icob, icoB
3:-O

RABIC - LE AZ ÚTRA!

47
magwas képe

Kifejtenéd, hogy ez szerinted miért káros? A belvárost

Kifejtenéd, hogy ez szerinted miért káros?

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

48
kisjózsi képe

Egyrészt azért, mert a belváros tervezői éppen a

Egyrészt azért, mert a belváros tervezői éppen a közlekedés jelenlétére építettek, amikor megtervezték a széles sugár-és körutakat. A centrális tervezésű település pedig - ez jól belátható - nem működhet a centrum egyidejű lezárásával és az alternatív útvonalak fejlesztése nélkül, ha egyszer adott a meglévő közlekedési igény.
Másrészt szükségtelen is a külön szabályozás, mert " Robert Morris A közlekedés, mint a kereslet és kínálat függvénye című tanulmányában
elmagyarázta, amit tulajdonképpen mindannyian tudunk — hogy a keresletet az ár
szabályozza. Ha az ár alacsony, azaz kevés költséggel és viszonylag rövid idő alatt (az idő
pénz!) tudunk végighaladni egy úton, akkor azt használni is fogjuk. Ha viszont — például a
forgalmi torlódások következményeként — növekszik az eljutás költsége (ideje), akkor
csökken a kereslet, s az úton kevesebben fognak haladni. Ily módon kialakul egy egyensúly a
kereslet és a kínálat között."
és végezetül azért is, mert erről nem a tizennyolc (ezer) fős gittegyletnek kell hangos kisebbségként döntenie, hanem az érintett közösség egészének. Ez nyilván így is kellene, h megvalósuljon, ám az ilyen gyakorlat ellen agitálni nem demokratikus módszereket és gondolkodásmódot feltételez.
Ha pl azt írod, hogy "nekünk, fővárosiaknak sürgősen el kell döntenünk, hogy mit szeretnénk kezdeni a belváros közlekedési nehézségeivel" , azzal egyetértenék. Hm. Igaz is, te sem tartoznál ilyen formán a döntésre jogosultak körébe :p

49
kisjozsi képe

az idézet forrása:

50
magwas képe

Szerinted ha adott egy meglévő közlekedési igény,

Szerinted ha adott egy meglévő közlekedési igény, akkor nem működhet a település, ha lezárják a közepét.
Pontosítanék: a meglévő közlekedési igény változatlan mértékű és összetételű kiszolgálása mellett. Ahogyan ezt te is tudod Morristól.
Tehát a város működni fog, csak kevesebben fognak autóval menni, és többen választják a közösségi közlekedést, a gyaloglást és a bringázást.
Amitől tisztább lesz a levegő, egészségesebbek az emberek, és a közösségi terek visszanyerik az értelmüket.

Természetesen hogy ezt válasszuk, vagy pedig az évi több száz légszennyezésből adódó halálesetet, nem a kisebbségnek kell eldöntenie. A mi dolgunk az, hogy tudatosítsuk a választási lehetőségeket és azok hatásait.

Szóval mi is a baj a belváros lezárásával?

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

51
ropy képe

Bringasávot a körútra!

Bringasávot a körútra!

52
kisjózsi képe

A baj az, hogy rögeszme. És az én rögeszmém sokkal

A baj az, hogy rögeszme. És az én rögeszmém sokkal vonzóbb és tömegigényeket tükröző.

53
magwas képe

Maradunk a témánál. Ha szerinted rögeszme a belváros

Maradunk a témánál.
Ha szerinted rögeszme a belváros lezárására irányuló szándék, akkor nyilván el tudod mondani, hogy mi a téves a lezáráshoz vezető gondolatmenetben, az általa elérni kívánt célokban, esetleg a kiinduló feltételezésekben.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

54
kisjózsi képe

Nekem úgy tűnt, a fentiekben erről írogattam. Nem

Nekem úgy tűnt, a fentiekben erről írogattam. Nem olvastad? A rögeszme tünete a többségi akarattal szembeni (nem akarjuk, hogy magvas lezárja a belvárost, mert mi döntenénk inkább a városunkról, nem magvas és elvbarátai hagymázas tévelygései) csökönyös szélmalomharc egy feltételezett kisebbség (a lezárást támogatók vélt kisebbsége) feltételezett érdekében (nekik valamiért jó lesz az, ha megszűnik a belvárosban a közlekedés, miközben emiatt a szűk keresztmetszetek okán összeomlik az egész városé, mellesleg).
Akarata ellenében megváltani a megváltandónak kikiáltott emberek csoportját.
Őskereszténynek lenni erény, inkvizítornak rögeszmés őrültség.
Valami ilyesmi. Hiányoznak továbbá a konkrét esetre utaló független szakértői tanulmányok.

A távollakókat pedig nem kell megkérdezni.

55
magwas képe

A belvárost nem én fogom lezárni, hanem a

A belvárost nem én fogom lezárni, hanem a városvezetés, méghozzá a köz akaratára és/vagy megelégedésére. Én csak egy vagyok a sok közül, akik elmondják a véleményüket a témában. Ez baj?

Azt az érvedet, hogy összeomlik a közlekedés, már megcáfoltam, méghozzá először általad citált törvényszerűség alapján.

Biztos vagyok benne, hogy rengeteg tanulmányt olvashatsz a különféle európai belvárosok lezárásával kapcsolatban, ha pedig feeling szinten szeretnéd megérteni, menj el Debrecenbe vagy Pécsre. Az pedig nagyon ócska trükk, hogy a külföldi esetekrőól készült esettanulmányokat elveted, és "magyar viszonyokra" készült felmérést követelsz. A legutóbbi hasonló esetben az történt, hogy az ezt erőltető hivatalnoknak a haverja zsebre tett harmincmilliót egy tanulmányért, amiből az derült ki, hogy nem tudnak a dologról semmi konkrétan magyar vonatkozásút mondani (mást meg nem akartak, mert elég sok tény szólt ellenük). Egy korrekt tanulmányban pedig a más nagyvárosokban talált szorzókat látnád a budapesti számokkal beszorozva.

Sajnos bármennyire is szeretnék, nem vagyok távollakó. Többet közlekedek a belvárosban, mint egy átlag budapesti. Meg kell barátkozni azzal a ténnyel, hogy Budapest és az agglomeráció egy szerves egészet alkot. (És még sokat lehetne vitázni a Budapest mint vízfej problémakörről, de ezt most hagyjuk.)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

56
kisjózsi képe

No igen. Úgy könnyű nyilatkozni, ha vkit nem érint 1

No igen. Úgy könnyű nyilatkozni, ha vkit nem érint 1 probléma. Egyébként értem, ha a helybelieknek - akikből itt azért sejtésem szerint viszonylag kevesen fordulnak meg (és ők sem feltétlenül a herlyi lakosok reprezentatív vélekedését vallják)- nem teccik a belvárosi tumultus. Értem én Gellért Oszkárt vagy kicsodát is, mert a csúnya pálya az ablak alatt húzódik és magamat is, akinek a telkéből az önormányzat mindenáron és rendszeresen ki részeket akar kicsippenteni holmi koncepciótlan rendezési terv-álmoozásai közepette. Ezek az egyénnek rövid távon mindig rosszul esnek, de a közösség hosszú távú érekeit - teccik-nem teccik - ezek fölé kell emelni. Vagy elhúzni valami agyvizesedéstől mentes vidékre, nyugiba. Ez teljesen korrekt dolog, így alakult ki Manhattan midtown és az összes fejlődés elven épülgető vidék. Akik viszont a kényelmes életnél többre értékelik a tradíciókat, midenféle ostoba korlátok között vergődhetik le szerencsétlen életüket. Lásd London.

57
phorvath képe

Valószínűleg nem voltál még Manhattanben, ha ezt így

Valószínűleg nem voltál még Manhattanben, ha ezt így látod. Oda gyakorlatilag lehetetlen autóval bejutni. Külön jogosítvány van a New York-i vezetőkek. Maximum taxival lehet Manhattanbe bejutni, vagy pedig tömegközlekedéssel. London belvárosába viszont el lehet jutni autóval, csak éppen fizetni kell érte. Ugyanúgy, ahogyan sok minden egyébért is fizetni kell.

Az autózást lehetne szükséges rossznak tekinteni, és a haladás érdekében elfogani, csakhogy sok külföldi példa (Stockholm, Oslo, London, stb.) példája mutatja, hogy egyszerűen lehet mérsékelni a káros hatásokat, anélkül, hogy számottevően csökkenne a közlekedés kapacitása. Akkor viszont nem látom, hogy miért kellene elfogadnunk a káros hatásokat?

Szerintem a probléma a gondolatmenetedben ott van, hogy nincs egyetlen univerzális közlekedési mód. Még az autó sem univerzális közlekedési eszköz, ezt legjobban a városi dugók mutatják. Ugyanígy a tömegközlekedés és a bicikli sem univerzális. Nem is kell mindig ugyanazt a közlekedési módot választani, vagy végig tömegközlekedni, pl. Lehet egyik nap autózni, másik nap buszozni. Ha az egyébként autózók fele minden nap inkább tömegközlekednie, egyszerre eltűnnének a dugók. Megfelelő P+R rendszer esetén lehetne a metró vagy Hév végállomásáig autózni, ott pedig szépen áttszálni és metróval bejutni a városba. Mint azt már korábban írtam, egyetlen gyorsvasút 20 sávnyi autópálya forgalmát tudja elvinni, hát érdemes ezt kihasználni. Ugyanígy nem muszáj Érdről biciklivel bejönni. Ha lenne megfelelő biciklitároló, akkor a vasátállomásra el lehetne tekerni biciklivel, ott lakatolni és vonattal menni tovább. 10 percet még a legnagyobb hidegben is lehet tekerni, viszont egy órát már nem szívesen vállal be mindenki.

A te megközelítésed azért is hiányos, mert azzal számol, hogy van egy adott, fix utazási igény, és ehhez kell a közlekedést alakítani. Ezzel szemben a valóság az, hogy az emberek annak megfelelően alakítják ki a szokásaikat, amilyen lehetőségeik vannak. 100 évvel ezelőtt mindenki abban a kerületben lakott, ahol dolgozott. Évente egyszer-kétszer ment át másik kerületbe. Most már gyorsabb a közlekedés (a tömegközlekedésnek és az autónak köszönhetően), ezért az emberek távolabb költöznek a munkahelyüktől. Az ingázási távolságot leginkább az határozza meg, hogy mennyit hajlandóak az emberek utazni naponta.

A dolognak egy furcsa következménye, hogy egyensúlyi állapotban (amikor mindenkinek van saját autója) pl. Érdről autóval bejutni ugyanannyi ideig tart, mint tömegközlekedéssel. Amíg autóval gyorsabb, addig azt fogják választani az emberek, hiába van egyre nagyobb dugó. Hiába építessz újabb sávokat, az egyensúly ugyanoda fog beállni. Ha viszont a tömegközlekedést gyorsítod, akkor jobban megéri tömegközlekedni és kevésbé autózni, tehát keveseben autóznak, kisebb lesz a dugó.

58
kisjózsi képe

Igen és ez így van rendben. Én is így használom a

Igen és ez így van rendben. Én is így használom a járműveket, de az egyes közlekedési módok mesterséges háttérbe szorításának kezdeményezésével nem értek egyet. És ne felejtsük el, hogy london még most sem budapest, mert van elfogadható alternatívája az autózásnak és ők úgy gondolják, ahogy. Mi meg tán másképp.
Nekem egyébként a varsói példa tetszik, ahol a kor és a jövő kiszámított igényeihez tervezték meg jobbára az üszkös romokon a város struktúráját, de említhetném budapest fejlődését is egészen a hatvanas évekig, amikoris a városszerkezet ésszerű átalakítása csupán a ki nem elégített lakásigények miatt torpanhatott meg, így maradtak helyükön az elavult, gazdaságtalanul üzemeltethető belvárosi területek, szemben pl. Óbuda arculatának gyökeres módosításával. Érdekes mai szemmel az egykori fotókat nézegetni és ámulni a mérnöki merészségen, amelyik a girbe-gurba utcák helyére új lakónegyedeket álmodik és az agglomerációs forgalom befogadására alkalmas utakat a lepattant vályogviskók helyére.
Manapság ugyanezt elképzelni sem szabad a pesti belvárossal kapcsolatban.
Erőtlen - és az utóbbi évtizedekben bizonyítottan ilyen - elképzelés továbbá az is, hogy az utcán (mindenhol) kell társadalmi életet élni, a kifejezetten erre a célra, célszerűen kialakított terek helyett.
A forgalomcsillapítás gondolatával és igényével mindezek mellett egyetértek, de nem a közvetlen korlátozó rendelkezések erőszakos útján keresztül. Korábban írta gruppetto, h a közlekedés szükségességén úgy általában el lehetne töprengeni. Ebben is van valami. Ha mondjuk a tömbösített intézmények szétszórása mellett döntünk, legalább az egészségügy és az oktatás esetében. Ma viszont épp ennek az ellenkezője a trend.
Aztán ott van a tömegközlekedés már tényleg sokadszor hangoztatott jelentőssége. Ez is sokat segítene, ha legalább az ésszerűségre törekednénk a sorozatos ballépések helyett. A DBRM viszont jó időre elejét veszi minden valóban szükséges fejlesztésnek. A vasút visszafejlesztése sem az én lelkemen szárad.

59
magwas képe

Erőtlen - és az utóbbi évtizedekben bizonyítottan

Erőtlen - és az utóbbi évtizedekben bizonyítottan ilyen - elképzelés továbbá az is, hogy az utcán (mindenhol) kell társadalmi életet élni, a kifejezetten erre a célra, célszerűen kialakított terek helyett.

Na ezt fejtsd ki bővebben légy szíves. Főként a bizonyítékaid érdekelnének. Addig is elmondom az én véleményemet a dologról.

Természetesen kellenek olyan terek, amiket a társadalmi élet élésére célszerűen alakítanak ki: kocsmák, mozik, színházak, sportpályák (Milli!), parlament, foglaltházak, parkok, sétálóutcák. Viszont az ilyen intézmények amellett hogy ürügyet és lehetőséget adnak, szükségszerűen le is korlátozzák az interakciókat. Az utca az a közeg, amelyik nem szűr pl. érdeklődési kör szerint, a találkozások véletlenszerűek és nincs a téma mesterségesen "feldobva". Illetve van egy téma, aminek az utca a természetes közege: a helyi ügyek.
A demokrácia pedig ott kezdődik, hogy a helyi ügyeket képesek legyünk normálisan kezelni. Sajnos ma ott tartunk, hogy nagyjából itt kell újrakezdeni az egészet, a legalján.
Az utca a személyiségfejlődés szempontjából is fontos. Ha nem mered kiengedni a gyerekeket az utcára játszani, később pedig egyedül elmenni az iskolába meg a barátaihoz, mindenféle képességei (szociális, problémamegoldó, stb.) fognak csorbulni. Nem lehet úgy egészségesen felnőni, hogy az otthonokban, nevelési intézményekben csak a választott vagy rákényszerített barátokkal találkozik a gyerek, minden más helyen a szülők óvó és korlátozó tekintete előtt történik minden, a fenti helyek közötti utat pedig csak fémdobozokba zárva lehet elképzelni. Az utca pedig akkor biztonságos, ha az egyben közösségi tér is, ugyanis a közösségi normák betartottsága jelenti a biztonságát.

A belvárost pedig le kell zárni.

60
kisjózsi képe

Ugyan, a gyereknek nem muszáj sem autót vezetni, sem az

Ugyan, a gyereknek nem muszáj sem autót vezetni, sem az úttesten sétálni. A járdát pont ilyen esetekre, gyalogos közlekedésre találták ki. És rendben: lehet társadalmi életet is élni rajta, nem csak gyalogolni.
Én is gyalog tettem meg nap mint nap az utat az iskolába és jelenthetem, hogy egyszer nem ért baleset 6 éves korom óta, noha nem bocsátották az egész úttestet a rendelkezésemre.
A szülő manapság nem csak a közlekedés miatt aggódik, hanem a cukros bácsi, a drogdíler, a pitbullt sétáltató kidobólegény és a kis orsós fivérek mobilszerző akciói miatt is. Ezen pedig nem tudom mit segít, ha lezárod a belvárost, mer' az jó.
És a külvárosiak a fenti gondolatmenet szerint szintén érdemelnek "külváros lezárást" ?

61
magwas képe

"És rendben: lehet társadalmi életet is élni rajta, nem

"És rendben: lehet társadalmi életet is élni rajta, nem csak gyalogolni." Ezek szerint visszavontad az eredeti hozzászólásodat a kifejezetten erre a célra kialakított terekről?

Én is gyalog meg bringával tettem meg az utat az iskolába. Mehettem bringával is, mert volt az iskolához gyakorlatilag forgalom nélküli út. De ma nem ez van.
Iskola után meg az utcán játszottunk. Megtehettük, mert fél óránként egy autó járt arra, és mivel ottlakó volt, figyelt ránk. A tengópálya nem fér el a járdán, és a pocsolyák is sokkal mélyebbek tudnak lenni az úton. Ma ez sem így van.
A drogdílertől meg a többiektől meg azért nem kellett félteni minket, mert mindenki ismert mindenkit a környéken, tehát az idegenek nagyobb figyelmet kaptak. Ha egy gyanús alak sündörgött volna a gyerekek körül, tuti hogy öt perc alatt előkerült volna egy apuka hatalmas pofonnal a kezében. Egy normális faluban vagy kertvárosban komolyabb térfigyelő rendszer van, mint amilyet kamerákkal csinálni lehet. És ez annak az eredménye, hogy az emberek az utcát közösségi térnek használják, és mivel ismerik egymást, nem mennek el szó nélkül minden mellett.
Képzeld, a mi utcánkban ma sem divat a járdán menni. Pedig nagy a forgalom, van hogy percenként két autó is elmegy. Játszani már nem nagyon lehet ekkora forgalomban, de az út szélén beszélgetni még igen.
Ahol pedig hatalmas a forgalom, ott azért nem szoktak a járdán menni, mert egyszerűen nem emberi a környezet. De az úton is csak kocsival. Jó példa az Üllői, ahol a járdán szinte csak a metrómegállók környékén van forgalom.
Mostanában a gyerekek is gyakran nagyobb távolságra járnak iskolába, és gyakran ez is közrejátszik abban, hogy autóval hozzák-viszik őket.

A kisebb forgalom hatásai tehát:
- elsődlegesen a közlekedéssel kapcsolatos veszélyeket csökkenti
- nagyobb közösségi tér áll rendelkezésre, amit ezért sokoldalúabban lehet kihaszálni
- az emberi kapcsolatok erősebbek, ezért a társadalmi normák betartottsága is nagyobb (nem, nem gondolom hogy egy zsúfolt nagyvárosban hirtelen teljes rend lenne attól, hogy emberi közlekedés van, de azt igen, hogy ugyanaz az ember hamarabb odakanyarítja a sétáját vagy leszáll a bicikliről ha segíteni kell, mint hogy kiszálljon az ötvennel menő autójából).
- az alacsonyabb mobilitás a hátrányban lévő csoportok (gyerekek, nők, fogyatékosok) hátrányának arányát csökkenti

Mindezek a együttesen, egymást erősítve okozzák azt, hogy míg mi gyakorlatilag mind gyalog jártunk iskolába, ma már az a norma, hogy apuka visz autóval, ennek az összes negatív hatásaival együtt.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

62
Hemü képe

Van egy iskola az Istenhegyin, a Szent Orbán tér mellett,

Van egy iskola az Istenhegyin, a Szent Orbán tér mellett, ahol megszólják azt a gyereket, akit nem kocsival hoztak. Pedig a 21-es nagyon jó járat.
Én egyszer az ellenkezőjéért kaptam megjegyzést annak idején Lőrincen.

__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../

63
kisjózsi képe

Én inkább azt javaslom, hogy tiltsuk be az személyi

Én inkább azt javaslom, hogy tiltsuk be az személyi ámítógépek otthoni használatát és űzzük el a kereskedelmi-szórakoztató TV-adók felelőtlen munkatársait, mert ha valami igazán hatékonyan rombolja manapság a társadalmi szolidaritást és alapjaiban kérdőjelezi meg szakmányban a legfontosabb társadalmi-erkölcsi normákat, illetve segít a társadalmi olló nyílásában és az általános elidegenedésben, akkor az a fent említett 2 tényező. A reklámszakma maradék művelőit meg közösítsük jól ki, mert ők mértéket nem ismerő élveteg parazita károkozók.

Az autósoknak nem kell majd megállniuk a baj esetén, mert sokkal kevesebb lesz a baj és nem kell majd autóval szállítani a gyereket az iskolába, mert az anyagiaskodó szemlélet háttérbe szorul az emberközpontú szemlélettel szemben. Így kisebb lesz a forgalom és kevesebb a baleset.
Azaz: ne az okozatot kezeljük tünetileg, hanem a problémát magát.

Sokat bezzegországoznak manapság Szlovákiával, hát én is ezt teszem. Arrafelé a munka fedőszóval űzött link ingyenélés nem trendi, nem tűnik jellemző közfeladatnak az agyak ipari szintű kereskedelmi tartalmú mosása és elmondhatom, Szlovákia jó hely a felold(hat)atlan történelmi feszültségek ellenére is.
Az autósok pedig jellemzően nyugodtak, 60-70-et tartanak az országúton, a kissé bénásan működő tömegközlekedést meg teljesen elfogadott dolog stoppolással helyettesíteni (igen lányok részéről és későesti órákban is), tök váratlanul jelennek meg gyalogos kirándulók, gombaszedők és egyebek az erdőkben szinte bárhol. Nincs rohanás, nincs felfokozott "teljesítmény"kényszer, de vannak a szétválás óta is szép közepesen pöfögő saját tulajdonú üzemek, kézműves műhelyek a legeldugottabbnak tűnő falvakban is.
Állati röhejes - és kissé ugyan távoli példa - hogy a "vas és acél országában" nem lehetséges manapság olyan műszaki problémákat megoldani, ami északi szomszédainknál hétköznapi rutin. (Ja, persze, tudás alapú társadalom. Abban vagyunk erősek. vagy leszünk. hogyne.)
Igaz, némi elkurvulás azért érzékelhető területi jelleggel - jellemzően Pozsony környékén - a ti fogalmaitok szerint.
Nem hiszem, hogy Szlovákiában azért élnek nyugodtabban, kiegyensúlyozottabban az emberek, mert tilos sietniük.
Inkább arról van szó, hogy a sorsuk a saját kezükben nyugszik és kevesebb a késztetés a sietségre.
Ők tán inkább megelőznek(tek), a feszültségeket keltő és jócskán megkésett tüneti kezelés helyett.

64
phorvath képe

Sajnos igazad van az emberek mentalitásával kapcsolatban.

Sajnos igazad van az emberek mentalitásával kapcsolatban. Magyarországon, de főleg Budapesten az emberek állandó stresszben élnek, és ez mindenfajta társadalmi kapcsolatuk rovására megy. A magyar ember mindenkivel szemben bizalmatlan és sajnos rengeteg olyan dolog van, ami máshol rutindolog, nálunk pedig kész stressz. (Ügyintézés, vásárlás, munkahely, stb.) Valahogyan az egész társadalmommal baj van, mert teljesen hiányzik a bizalom, és mindneki folyton attól fél (gyakrabban ok nélkül, mint okkal), hogy a másik átvágja. A másik ember nem partner, hanem préda vagy éppen leküzdendő ellenség. A szabályokat senki nem tartja be, és többnyire nem is büntetnek érte. Aki betartja, az amiatt frusztrált, hogy a többiek milyen előnyhöz jutnak a szabálysértésükkel, aki meg nem tartja be, az meg akkor lesz frusztrált, ha véletlenül egyszer rajtakapják.

Ennek az egész társadalmi káosznak iszonyú frusztráló hatása van az emberekre, mert alapvetően mindannyian azt szeretnénk, hogy legyenek szabályok és azokat tartsák be. Ez az alapja a nyugalomnak és a biztonságnak. A közlekedési kultúra (hiánya) alapvetően egy nagyon jó indikátor a fentiekre, ugyanakkor maga is a frusztráció egyik (bár nem a legfontosabb) forrása. Közlekedés az a szabályrendszer, ahol a legnyilvánvalóbbak a szabálysértések, ezért is lenne jelzésértékű és népnevelő célzatú, ha végre legalább a közlekedésben elérnék a szabályok betartását.

65
magwas képe

Úgy tűnik, kicsit nehéz a felfogásom, mert nem találok

Úgy tűnik, kicsit nehéz a felfogásom, mert nem találok kapcsolatot az én hozzászólásom témája (az út, mint közösségi tér, valamint az iskolás gyerekek viszonyának alakulása ehhez az elmúlt huszonpár évben), és a te válaszod között.

Amúgy a kereskedelmi tévéket és az internetet egy kalap alá venni elég nagy tévedés, éppen a criticalmass.hu jó illusztráció erre.

Lehet, hogy ironikusan írtad, de nekem tényleg az a véleményem, hogy a reklámoknak komoly káros hatásai vannak, és tényleg nem lenne rossz kezdeni velük valamit. És azt is gondolom, hogy a jól működő közösség, és annak normái bizonyos mértékben védenek ezek ellen. Biztos vagyok például abban, hogy ha létezik olyan mérce, ami a reklám elleni immunitást mutatja, a criticalmass.hu rendszeres olvasóinál egy árnyalattal erősebb immunitást mutatna ki, mint egy véletlenszerű mintán.

(((bocsazoffért: Mentségedre szolgáljon, hogy Csepeli György is éppen ennyit értett meg az "információs társadalom" kifejezésből, pedig ő az informatikai minisztérium államtitkára volt, meg szociológus vagymi, tehát duplán fel volt kenve rá, hogy értse miről van szó.)))

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

66
ropy képe

"...de az egyes közlekedési módok mesterséges

"...de az egyes közlekedési módok mesterséges háttérbe szorításának kezdeményezésével nem értek egyet."
Akkor talán vissza a lovashintóval a belvárosba!

Legyen lezárva minden szombaton 9-18 óráig az Andrássy út!

67
kisjózsi képe

A lovashintó tudtommal nincs kitiltva a belvárosból,

A lovashintó tudtommal nincs kitiltva a belvárosból, csak a traktor.

68
ropy képe

Egy szóval nem mondtam, hogy ki lenne tiltva! Gondolom

Egy szóval nem mondtam, hogy ki lenne tiltva! Gondolom nagyon örülnél, ha napjában többször is végighajtana a fontosabb útvonalakon csúcsidőben néhány hintó.

69
magwas képe

Én rohadtul bírnám. Bécsben van is valami ilyesmi, nem?

Én rohadtul bírnám. Bécsben van is valami ilyesmi, nem? Vagy zárt pályán mozognak?

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

70
ropy képe

A Várban megkérdezem, hogy mennyiért egy óra és

A Várban megkérdezem, hogy mennyiért egy óra és kibéreljük csúcsidőben jól!

71
eti képe

Bécsben nem zárt pályán mozognak, a belvárosban

Bécsben nem zárt pályán mozognak, a belvárosban rakják a forgalomban.

72
Rinastere képe

ezt en is nagyon birnam, mar egy ideje torom a fejem, hha

ezt en is nagyon birnam, mar egy ideje torom a fejem, hha nem tudok egyszerre majd 2 gyerekkel bicajozni, lovaskocsival kene jarni. De egyelore nem tudom, hova tennem a lovat meg a kocsit. A vari lovak a Normafanal laknak.
Igen, Becs tele van fiakerekkel, meg bicajosokkal is. Meg a parkor is bicajjal jar.

A kozossegi terekrol pont azt akartam irni, amit Magwas is irt. Gyerekkoramban mi is a helyi gyerekekkel jatszottunk, csavarogtunk a kornyeken, es a szuleinknek nem kellett aggodni. Nagyobb gyerekek is jottek, azok is figyeltek a kicsikre. Szoval egy teljesen normalis kozosseg alakult ki. Ilyen ma nincs a kornyeken. Es meg a jardan sincs biztonsagban a gyerek, nem kell neki az uttestre szaladnia, feljon nemelyik autos a jardara. Mar irtam korabban, h majdnem a jardan utotte el az egyik a gyerekemet, es meg neki allt feljebb:( Es az o "kivansaga" gyozott, ugyanis azon a helyen a minap lattam, h felszedtek a jardat es egy kis autoutat csinaltak.

Aztan nekem meg az sem tetszik, h en azert jarok gyalog/bicajjal, mert szeretem a fejem folott a kek eget, a napot, es amikor lekenyszeritenek a fold ala... Miert en menjek le, aki eleve elfodi a feje tetejit, annak nem tok mindegy? Masreszt nekem ott a gyerekem, egy kint, egy bent. Tok megterhelo lemaszni a fold ala. Miert en menjek? Vagy aki babakocsival jar, hogy mozduljon ki otthonrol? Toloszekes? Oregek? Maradjon otthon, aki nem tud igy kozlekedni? A sok ut elvagja az embereket egymastol.

Tomegkozlekedes: valoban lattam mar jobbat (svajci telepulesek, Becs), de amig nem tettek az utamba a negyes metro turasait, addig teljesen jol elvoltam ezzel a tomegkozlekedessel is.

73
kisjózsi képe

Attól tartok, ennyire a történelemben még soha nem volt

Attól tartok, ennyire a történelemben még soha nem volt akadálymentes ez a város, autóközlekedéstől teljesen függetlenül. De ezt nyilván lehet még fokozni.
Ha pl megvalósulna az alul-felüljárósítás az astoriánál és még több csomópontban, akkor a tolókocsisoknak egy deka lépcsőt nem kéne megmászniuk. Egy ilyen átalakítással mindenki nyerne.

Annyira azért ne legyünk merészek, mint magwas, hogy kijelentsük: az utca építészeti funkciója annál jobb hatással lesz a személyközi viszonyokra, minél inkább elszakad a közlekedéstől és tart a "szocializáló" lézengés felé.
Ott van jó példának a Havanna lakótelep és vidéke: a bűncselekmények, illetve suhancbandák mindenkori működési terepe a tér, a park, a belvárosban az aluljáró és szintén a terek (mint kizárólag gyalogosok birtokolta helyek), ellenben a bandázásra, markecolásra kevésbé alkalmas, keskenyebb közutakkal.
Köztudott szociálpszichológiai tény továbbá, hogy éppen a nagyobb tömeg, a jobb rálátás nyújt kevesebb esélyt a segítségnyújtásra.

74
kisjózsi képe

Te, meg fogsz lepődni, de egyáltalán nem zavar, hiszen

Te, meg fogsz lepődni, de egyáltalán nem zavar, hiszen az úton a lovaskocsinak is szabad közlekednie. Egyedül szegény lovakat sajnálom. És uyge már az is tisztázódott korábban, hogy a kényelem az úgynevezett hatékonyság (sebesség) fölé helyeztetik, tehát irreleváns, hogy a 4 tagú család 100 kg cihával a csomtartóban és havasesőben 10km/h átlagsebességet, vagy 15-öt teljesít a körúton, míg a vidám kerékpáros diadalittasan teker el mellette a villamossínen.

75
Prof.gruppetto.hu képe

Ez max a te fejedben "tisztázódott". A kényelem

Ez max a te fejedben "tisztázódott". A kényelem egyáltalán nem elsőrangú szempont egy racionálisan és felelősen gondolkodó embernél. Sokkal fontosabb (meglepő módon) a racionalitás és felelősség. Pl. nyilvánvalóan nem racionális egy 4 tagú család számára 100 kg cihával bringára ülni. (Bár megjegyzem, ilyet is láthatnál, ha kinyitnád a szemed.) De mutass már nekem a csúcsforgalomban olyan autókat, amikben 4 tagú családok ülnek sok csomaggal. Valahogy nem nagyon szoktam ilyeneket látni, és a szeretett statisztikáid sem igazán támasztják alá ezt az elképzelésed...

76
kisjózsi képe

Éppen te idéztél valamelyik zápkörtés polémiádban

Éppen te idéztél valamelyik zápkörtés polémiádban egy tanulmányból, miszerint a magyar közlekedők a kényelmet előbbre tartják a sebességnél. Így racionálisabbnak tartják a kényelmes, de lassabb, mint a kényelmetlen, de gyorsabb közlekedést. Hiszen ha nem tartanák annak, nyilván nem úgy cselekednének. A racionalitásról más elképzelése van neki, mint neked.
Továbbá érdekelne, kik és számszerűen hányan lehetnek azok a "felelős" személyek, akiket megalapozatlanul összekötsz a racionális jelzővel. Talán a nyáron robogós, télen autós juppikra gondolsz? Vagy a szélmalomharcosként csakazértis a csúcsforgalomban autók között szlalomozó "papa viszi a fiát" konstrukcióra? Mi a te felelősség fogalmad?

77
alla cool képe

jó kérdés.megspékelém még eggyel: ha a többség

jó kérdés.megspékelém még eggyel:
ha a többség inkább megfullad egy "a füstöt már vágni lehet" tipusú helyen, muszáj nekem is?
tudom, el lehet menni.
meg ki lehet nyitni az ajtót,hogy jöjjön be levegő,
de "juj, jön be a hideg!"-felkiáltással egyből be is csukják.

detto egy alkoholpárás, homleszparfümös bkvjárat, ahol inkább szagoljuk "az akol melegét", mert a többség a kinyitott ablak láttán sokkot kap...

a kényelem rozsdát teremt, egyebet nem!

alla cool

78
Rinastere képe

"Vagy a szélmalomharcosként csakazértis a

"Vagy a szélmalomharcosként csakazértis a csúcsforgalomban autók között szlalomozó "papa viszi a fiát" konstrukcióra? Mi a te felelősség fogalmad?"

hat en ugy gondolom, h elegge felelosnek erezzuk magunkat a gyerekunkert, es mi is szeretnenk kozlekedni. Ha az autos megteheti, h azzal megy, ami neki tetszik, akkor miert is felelotlen az, aki bicajjal teszi ugyanezt? Nem ertem. Egyaltalan nem "csakazertis". Ezt kene mar elfelejtened. Mellesleg en is viszem, nemcsak az apja, es nem "csakazertis". Es nem szlalomozunk.

V csak az az alternativa, hha gyereke szuletik az embernek, mar csak autoval jarhat? Mert mondjuk a tomegkozlekedesi eszkozre mar nem fer fel/nem adjak at a helyet/nem kenyelmes...?

Csucsforgalomban nem is olyan veszelyes bicajozni. Sokkal durvabb pl a budai rakparton a gyalogosokkal kozos kerekparuton. V a Bajcsyn.

79
kisjózsi képe

Hát én bizony meglehetősen felelőtlen egyednek tartom

Hát én bizony meglehetősen felelőtlen egyednek tartom azt, aki egy nyomon haladó járművel utódot fuharoz. Az egy nyom veszélyes, a bukás törvényszerű. És akkor már jobb egyedül csinálni, mint mást is veszélyeztetni.
Ezt persze mindenki tudja, de nem baj, csakazértis megmutatom, hogy ez a jövő alternatívája, kerüljön amibe kerül. Ez a fajta csökönyösség itt a "csakazértis".

A tömközlekedésre fel lehet férni. Ha mégsem, a járatokat kell sűríteni, nem pedig visszakapaszkodni a fára. Vagy autóba ülni. Vagy nem a város túlfelében iskoláztatni a gyereket.

80
adamekp képe

A tömközlekedésre fel lehet férni. Úgy van.

A tömközlekedésre fel lehet férni.
Úgy van.

81
alla cool képe

:)))) csak nem mindig érdemes. alla cool "Vivere non est

:))))
csak nem mindig érdemes.

alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"

82
Hemü képe

Mi a törvényszerű?! Én még soha nem estem el

Mi a törvényszerű?! Én még soha nem estem el gyerekkel. Ma már saját biciklije van, de korábban sokat fuvaroztuk.

Persze, soha ne próbálj gyerekkel elesni, de ezek a hátulra szerelhető ülések olyanok, hogy a gyerek teljes biztonságban van bennük. A feleségem már látott biciklis-gyerekes anyukát hatalmas csattanással elesni, miközben a gyereknek a haja szála sem görbült.

Ne beszélj olyan dologról, amiről nem tudsz semmit.

P.S.: Az előre szerelhető gyerekülések szerintem is életveszélyesek.

__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../

83
Rinastere képe

"A tömközlekedésre fel lehet férni." rajta, te is

"A tömközlekedésre fel lehet férni."

rajta, te is elkezdheted:)
v inkabb johetsz utanam, mert en felszallok ra, ha eppen vmiert nem tudok bicajozni
es nincs csakazertis, hiaba probalod elhitetni magaddal, a bicajt szerintem nem az oskorban talaltak fel.

nemely "fejletlen" orszagban ilyen farol pottyant jarmuvet talalnak ki a csaladosoknak. Csak sajna, nem tudok sehova tenni egy ekkora bicajt jelenleg. No meg 700 000 Ft.

egyebkent nem tudom, miert torvenyszeru, h elesik az ember a bicajjal. En a fennallasom 34 eve alatt 2x estem. 4 eves koromban es 20 eves koromban. Egyik sem volt veszes. Az elso esetben azert, mert beakasztottam a labam a kullok koze. A mai gyerekuleseknel ezt a bravurt mar nem lehet megcsinalni. A kesobbi eses meg azert volt, mert beakadt a kerekem egy keskeny lyukba. Erre pedig azota odafigyelek. Husszal elesni kicsit mas helyzet, mint kocsival arokba borulni. Ilyen alapon az is torvenyszeru, h aki autoval jar befordul az arokba. Pont ugyanaz a logikai bukfenc.
De az az egy biztos, h a kerekparsav nagyot segitene, h biztonsagosabban lehessen kozlekedni bicajjal. A svajci baratnom 2 gyerekkel jart bicajjal, egyik a hatan, masik ulesben. Soha senki nem felelotlen szulozte le abban a "balkani" allamban. Es minket sem. Ott eleg sokan vannak ugyanis az effele "felelotlen" szulok.

Az ugyan kelet, de nezd meg, h Kinaban, miket szallitanak bicajjal. Sokkal nagyobb bravur azokkal a cuccokkal kozlekedni, mint gyerekkel.

84
kisjózsi képe

Ez szerecsenmosdatás. És ha komolyan gondolod, nyugodtan

Ez szerecsenmosdatás. És ha komolyan gondolod, nyugodtan kezdd el lebeszélni ismerőseidet is a sisakviselésről, úgysem lesz rá szükség.

85
Rinastere képe

Es ki irta, h nincs sisakunk!!? Mindannyiunknak van. De

Es ki irta, h nincs sisakunk!!? Mindannyiunknak van.
De mindegy. Nem tudom, miert nem akarsz erteni, es miert adsz igaztalan allitasokat a billentyuimre??? Sajnalom:(

86
kisjózsi képe

Nem mondtam, hogy nincs, csupán azt, hogy szükségtelen,

Nem mondtam, hogy nincs, csupán azt, hogy szükségtelen, hiszen nem fogod a lábad küllők közé dugni és figyelsz a vesetál alakú kis gödrökre. Tehát nem lehet baj, a baleset nincsen a pakliban. A gyerek nagyobb biztonságban van a bringád csomagtartóján, mint a buszon, vagy az autó hátsó ülésén, hiszen felelős szülő vagy. Ez logikus. Tényleg.
Másrészt nem érdekel. Ott hordod a saját porontyodat, ahol jólesik.

87
Rinastere képe

Utazunk villamossal/busszal (ezt irtam, sajnalom, ha nem

Utazunk villamossal/busszal (ezt irtam, sajnalom, ha nem vetted eszre azokat a karaktereket), es azt irtad, h nincs sisakunk (ld. fentebb a sajat soraid).
Ha a te logikad azt diktalja, h veszelyes bicajjal szallitanom a gyerekemet, mert... (ld, amit irtal), szoval ama logika szerint auto hatso ulesen is ugyanolyan veszelyes a szallitasa, mint a bicajon, hiszen hany autobaleset van szeles e vilagban. Az autok arkokba borulnak, osszeutkoznek. (Ha esetleg nem ertened, ez itt ironikus megjegyzes, mert nem hiszem, h igy van. De a logikad szrint igy kell lennie.) Szoval szerinted mindenfelekeppen felelotlen szulo vagyok.

Mellesleg volt kocsink. Csak elajandekoztuk, mert nem nagyon hasznaltuk ki. De a gyerekulest megtartottuk, hha netan valakihez beszallnank.

88
alla cool képe

Fiúk, hihetetlen, hogy számotokra van még új a nap

Fiúk, hihetetlen, hogy számotokra van még új a nap alatt.
Nem ismeritek ezt a típust?
Két szabály mozgatja.
ad1.Mindig neki van igaza.
ad2.Abban az esetben, ha mégsem,
automatikusan az első pont lép életbe.

Szóval, az hogy nem hall meg valamit, nem lát meg valamit, az azért van, mert neki kész világképe van, és természetesen megingathatatlan, ja és a lényeg, hogy (szerinte)a motorizált többségnek is ugyanaz, úgyhogy innentől esélyed nincs, hogy jófej legyél, meg felelősségteljes apa, citizen, miegymás.

de szép, h próbálkoztok!le a sisakkal előttetek!:)

PS:no meg logikát keresni a soraiban?mire fel?:)

alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"

89
Rinastere képe

Dehogy akarok en felelossegteljes apa lenni. En

Dehogy akarok en felelossegteljes apa lenni. En felelossegteljes anya vagyok:)

90
alla cool képe

:))))LET IT BE! alla cool "Vivere non est necesse,

:))))LET IT BE!
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"

91
kisjózsi képe

Igazad van, Benőke jó helyen van a

Igazad van, Benőke jó helyen van a villamoson/csomagtartón, felelős szülő vagy, az autók nem ütköznek össze, te garantáltan nem esel el, de azért biztos ami biztos sisakot húzol és Benőke ugyanolyan biztonságban van a csomtartón a csúcsforgalomban, mint mellette Jenőke a fémdobozban, vagy a járdán. Én tévedtem, van ilyen. De akkor magyarázd már el magwaséknak, hogy nem kell agresszívkodni, ha az úton kerekezés közben megijednek, mert ő sem volt életveszélyben, amikor "el akarták ütni" és "az autósnak ez csak egy hoppá, míg te meghalsz" kirohanásnak sincsen valóságalapja. Szerintem sincs, de nekem nem hiszik el.

92
Prof.gruppetto.hu képe

A kettő nem zárja ki egymást, bármennyire is szeretnéd

A kettő nem zárja ki egymást, bármennyire is szeretnéd az ellenkezőjét sugallni. A kerékpározás bizony biztonságosabb tevékenység, mint az autózás - akár utasként is! A vonatkozó statisztikákat már vagy 1000x olvashattad volna, ha a téma tényleg érdekelne, és nem csak trollkodni járnál ide.
Ettől még egy kerékpáros-autós ütközésben a kerékpárosnak nem lesznek jobbak az esélyei.

93
kisjózsi képe

Ezt ne nekem mondd, szerintem se jobbak a kerékpáros

Ezt ne nekem mondd, szerintem se jobbak a kerékpáros esélyei, de hát ezt a körülményt bátorsággal ellensúlyozni lehet. Én is így teszek. Viszont utódot is kockáztatni már botorság. Rinastere családjában viszont ez a hagyomány. Elég egy kis jégfolt, egy kihagyás és kész a baj.
Ha ez városi forgalomban egy autóban történik, akkor "hoppá, bocsánat" a következmény némi lemezgyűrődéssel és betétlapírogatással felöntve. Ha ugyanez (motor)kerékpárral, akkor nemigen valószínű hogy ennyivel megúszható a dolog.
De hát mindenki szabad a magáéval.

A vonatkozó statisztika érvénytelen értelmezéseiből gondolkodó ember nem kér. Ha nincs feltüntetve a futott utaskilométer (a te kedvedért utas-szekundum), akkor nincs mit összehasonlítani. Ezt a "csatát" már más topikban elvesztetted és nem kifejezetten etikus dolog úgy előásnod a csatabárdot, mintha az előzményekről mit sem tudnál. :p

94
Prof.gruppetto.hu képe

Milyen csatát? Itt csak te háborúzol, ráadásul még

Milyen csatát? Itt csak te háborúzol, ráadásul még hazudsz is. (Vagy csak tévedsz, bár ezt kétlem.)

(A többiek kedvéért: itt a statisztika.
Ez pedig egy kapcsolódó elemzés.)

95
Rinastere képe

En csak azt nem ertem, hha igy aggodik, akkor miert ellenzi

En csak azt nem ertem, hha igy aggodik, akkor miert ellenzi a kerekparsavokat.
Meg persze azt se tudom, h honnan szedi, h pl jeges uton az utodommal bicajozgatnek. Csak kitalal folyton vmi kepzelt bicajosrol dolgokat, aztan rahuzza egy-egy elore. Dehat ilyenek az eloiteletek:(

Szerintem hiaba jossz a statisztikaval:( Bar a kep teljessege miatt igazabol jobb is, ha itt van, ha esetleg sorai megingatnanak vkit is:)

96
Prof.gruppetto.hu képe

Pontosan a kép teljessége miatt tettem ide, attól nem

Pontosan a kép teljessége miatt tettem ide, attól nem tartok, hogy őt érdekelné :)

97
alla cool képe

ja,ahogy az is kellően felelőtlen dolog, hogy valaki úgy

ja,ahogy az is kellően felelőtlen dolog, hogy valaki úgy hagy két gyereket a kocsiban egy víz melletti lejtőn, hogy nem húzza be a kéziféket...(ma ettől a borzalomtól hangos a sajtó)-ezzel csak annyit állítok, hogy a felelősség fogalmát talán nem ahhoz kellene kötni, hogy autóval vagy bicóval furikázza adott egyed családja tagjait ugyebár

"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"

98
kisjózsi képe

Ó, kíváncsian vártam, melyik nagytudású csap le a

Ó, kíváncsian vártam, melyik nagytudású csap le a buta bulvárhírre, mint gyöngytyúk a takonyra.
Nem rögzíteni az autót, hajszárítóval a fürdőkádban játszani, gyereket a (motor)bicillire kötözni - felelőtlenség. Mind az. Éppen ti állítjátok, hogy bizony az egyik ilyen téma teljesen normális dolog és harcoltok az abnormalitás nornmává emelésén.

Miközben a nem rögzítő felnőttek ellen eljárást indítanak, a hajszárítós gyerek fülest kap a szülőktől, addig ti bátorítjátok azokat az egyedeket, akik teljesen egyértelműen elkerülhető veszélyeknek tesznek ki másokat - tudatosan.
Mi ez, ha nem az elvakult szektás hit tünete? Viszont - sokadszorra ismétlem magam - nem érdekel, ha a saját utódotok pórul jár. Az a ti felelősségetek, úgyhogy csak nyugodtan. Talán valahogy így működik a modern kor civilizációs darwinizmusa. Aki nem hajlandó tudomást venni a világ változásáról és nem hisz a fejlődés szükségességében, az törvényszerűen elbukik.
Belepottyan a digitális szakadékba, vagy a múltbakapaszkodás áldozatává teszi a fejlett és fejlődő időkhöz alkalmatlan felfogását és egész személyét.

Ami azt illeti - tudom nem szép ezt így leírva látni - ez a fajta evolúció, azaz a fejlődés akármilyen jellegű kerékkötőinek ilyen-olyan úton történő kirostálódása mindenkinek jó.
Akik a modern megoldások mellőzését tűzik zászlajukra a hibák kiküszöbölése helyett, azok az egész emberiségre nézve káros egyednek minősülnek a túlélésért vívott küzdelemben.
A minél nagyravágyóbb minőségi igények visszaszorítása egy oktalan kérdőjel, felelőtlenség, hiszen az igények tartják pályáján a fejlődést. Az is teljesen triviális, hogy a technikai haladás egy meglehetősen diffúz dolog, a gyakorlat (pl. akár gépjárműtechnikai~) visszahat olykor az alapkutatásokra is, így bármilyen irányú szellemi tevékenységről lemondani ostobaság lenne.
És hogy miért jó a fejlettség, - grupetto túlzó szavaival élve - mi célja lehet annak, hogy mindenki igényeit kielégítendő olyan erőforrásokra támasszunk igényt, amelyek jócskán túlmutatnak (hehe) a jelenlegi tudásunk szintjén, vagy a glóbusz anyagi lehetőségein?
Megtudjuk, ha jön az üstökös, ha beindul a pulzár, vagy ha rájövünk, hogy a globális felmelegedés a szokásos tízezer éves periódusában van és visszafordíthatatlan, hiába pattan 1910 január elsejétől mind a 3 milliárd nyeregbe.

Arra azért kíváncsi vagyok, hogy egy jó taccsanás után is hülyének tetteti-e magát a szülő (külső körülmények okolása, mint pl miért esik az eső, mé' jött arra épp az villamos, vagy ha 3 perccel korábban indul otthonról, akkor nem történt volna baj stb), tovább latolgatja a statisztikai esélyeket, vagy hajlandó revideálni a hitét.

99
Prof.gruppetto.hu képe

Légyszíves engem hagyjál ki a hülyeségeidből, és

Légyszíves engem hagyjál ki a hülyeségeidből, és főleg ne adjál olyan dolgokat a számba, amihez még csak hasonlót sem írtam. (Az már csak hab a tortán, hogy sem értelmezni, sem hibátlanul leírni nem tudtad a nevem...)
Inkább nyaralj egy pár hetet a festői Csernobil környékén, ott hamar rájössz, hogy milyen jó dolog is hinni abban, hogy majd mindent megoldanak a tudósok, neked nem kell tenned semmit.

100
kisjózsi képe

Inkább nyaralj te a festői Jänschwalde, vagy Nochten

Inkább nyaralj te a festői Jänschwalde, vagy Nochten vidékén, de költségtakarékoskodási szempontból elég, ha letekersz a Mátraaljára.
Könnyen eldönthető az is, hogy a világméretben összesen 200e tonnára becsült (Enyergija klub) rádióshulladék, vagy csupán a Gagarin hőerőmű csupán 5 év alatt és csupán SOx-okból ugyanekkora tömegben a légkörbe pöfögött "termése" megterhelőbb környezeti szempontból, hogy a maradék párezer fosszilis erőmű ténykedéséről ne is beszéljünk. Nem meglepő, hogy ezt a csekély aránytalanságot a magukat környezettudatosaknak mondó politikus(jelöltek) nem sűrűn hangoztatják. Azt se akarják tudomásul venni, hogy a "gőgös", szellemileg nyilván felettük álló tudósok lényegi problémákat oldanak meg és nem holmi öncélú szórakozás gyanánt végzik munkájukat, ismeretlensége miatt látszódjék bármilyen félelmetesnek is e tevékenységük.

Korábban egy másiktopicban hadováltál a kimerülő forrásokról; "ha a föld lakóinak minden igényét ki akarnánk elégíteni, 3 földre lenne szükség" és hogy ez milyen civilizációs téveszme stb.

101
Prof.gruppetto.hu képe

Nem világos, hogy mit is akarsz mondani. Az általad

Nem világos, hogy mit is akarsz mondani. Az általad láthatóan kedvelt ipari üdülőtelepek mind az oly nagyszerű és csodálatra méltó technikai fejlődés jegyében alakultak ki.
Mert minden igényt ki kell elégíteni, mint az nyilvánvaló, ugye?

102
kisjózsi képe

Azt akarom mondani, hogy esetlen példákkal hozakodsz elő

Azt akarom mondani, hogy esetlen példákkal hozakodsz elő abban az időpontban, amikor éppen a már meglévő és felismerten rossz megoldások korszerűre cserélése szolgálná a te céljaidat is, hiszen a példából az derül ki napnál világosabban, hogy a környezetkárosító, primitív égetés helyett a fejlett megoldásokat felvonultató, összemérhetetlenül környezetbarátabb nuki tekknológia az üdvözítő megoldás.
Alapvetően hibásan démonizálod, akárcsak a nagyon szakértői Enyergia klub.
Tudom, ironizálás történt, de az ilyesmit azért jobb a helyére tenni.

103
Prof.gruppetto.hu képe

Itt aki démonizálni próbál az te vagy, és az egész

Itt aki démonizálni próbál az te vagy, és az egész civil társadalom a célpontod. Azt képtelen vagy felfogni, hogy az egyik már bizonyítottan környezetkárosító technológia felváltása egy másik, szintén bizonyítottan környezetkárosító technológiával nem valódi fejlődés, csak egy technokrata fejlődásbálvány-imádó elitista szemében.
Akibe egy fikarcnyi társadalmi felelősség is szorult, annak a napnál is világosabb, hogy a fenntartható fejlődés a valódi és hosszú távon is életképes irány. A nukleáris energia nem megújuló forrás, a melléktermékei és a termelés folyamata felmérhetetlen kockázatokat rejt magában. Így nem valódi alternatíva az egyéb nem megújuló források lecserélésére. Ez a klasszikus példája a szennyezés minnél alaposabb elrejtésének. Nem elrejteni kell a szennyezést és a kockázatot, hanem láthatóvá tenni és kiküszöbölni. Hatékonyabb, racionálisabb energiafelhasználással és valóban újratermelhető energiaforrásokkal. Ebben az irányban van értelme a fejlődésnek, más irányban csak a probléma elodázását éred el, aminek az eredménye végül általában valami kontrollálhatatlan környezeti katasztrófa szokott lenni...
Ha te ezt nem látod, akkor egyszerűen vak vagy...
Ugyanez a történet játszódik kicsiben a városi közlekedéssel. Az alagutak, felüljárók, hibrid autók, elkerülő utak mind eltüntetik szem elől a problémát, ideig óráig... De nem jelentenek hosszú távon fenntartható megoldást.
Ezt láthatóan képtelen vagy felfogni. Vagy mégis, csak élvezed, hogy mindig a valódi kérdések helyett valami jelentéktelen, vagy nem témába vágó elképzeléseden rugózhatsz tovább.

104
kisjózsi képe

Én rugózok? Mondtam talán egy szóval is, hogy a

Én rugózok? Mondtam talán egy szóval is, hogy a megújuló erőműveket kell atomra cserélni? Csak annyit közöltem, hogy az igények kielégítésére jelen tecnikai felkészültségünk mellett a leggyorsabban és legkevesebb természeti károsodással járó alternatívája a kicsi, de annál erősebb reaktor.
Persze ebbe is bele lehet kötni, hiszen nyilván nem problémamentes az üzeme, de ezek az aggályok inkább a terjesztett rémhírekhez és nem a tudományosan megalapozott kritika kategóriájához állnak közel. A kellő szakmai kompetencia hiányában véleményt formálni és még meggyőződéssel kardoskodni is mellette elhibázott dolognak tűnik. Az egész civil társadalommal meg ne takarózz, mert még megharagszik rád.

105
Prof.gruppetto.hu képe

Szerencsére egyiket sem te döntöd el. Nehéz elfogadni,

Szerencsére egyiket sem te döntöd el. Nehéz elfogadni, tudom. Nem csodálom, hogy örök késztetést érzel, hogy valahol valamit bizonygass. De ehhez találhatnál megfelelőbb fórumot is, ez egyszerűen nem erre való.

106
zsoltee képe

öröm látni, hogy végre nem egy értelmes topic csúszik

öröm látni, hogy végre nem egy értelmes topic csúszik szét az értelmetlen vitázások miatt :) ugyse tudjátok meggyőzni egymást :D

107
kisjózsi képe

Igen,_ez_a_fórum_pontosan_erre_van_kitalálva,_nem_értem_m

Igen,_ez_a_fórum_pontosan_erre_van_kitalálva,_nem_értem_mi_lehet_a_baj.
Grupeto_valamiért_bizonygatni_akar_és_nem_látja_át,_milyen_veszélyes_
és_felelőtlen_gondolatokat_támogat_tudattalanul_is.
Eljutottunk_a_fejlődés_egy_szakaszára_amikor_felismertük_hogy-talán_épp_a_fejlődés_-talán_természetes_jelenségek_miatt_veszélybe_kerültek_a_bolygón_eddig_
megszokott_kiegyensúlyozott_létkörülmények.
Ezt_a_krízishelyzetet_a_megszerzett_tudás_és_előremenekülve_
még_inkáb_a_megszerzendő_ismeretében_kell_majd_kezelni.
A_jelen_pillanatban_megújuló_források_nem_tűnnek_biztosnak.
Amikor_elolvad_a_gleccser,_a_vízierőművek_lerohadnak. A_geotermikus_források_már_ma_is_gyorsan_kimerünek_ha_nem_
fúrnak_lehetetlen_mélységbe_és_túl_nagy_hőteljesítmény_távozik_egy-egy_"kútból". A_korábbi_széltérképeket_el_lehet_majd_hajítani(ez_klímaváltozásoknál_alapvető),_az_energiafű_helyett_örülni_lehet_majd,
_ha_a_búza_valami_termést_hoz_és_senki_nem_garantálja_hogy_a_Nap_
korongja_non-stop_látható_lesz_az_elkövetkező_évtizedekben.
Az_égetőműveket_már_ma_be_kellene_csukni,_ez_egyértelmű.
Csakis_a_kvantummechanikai_ismeretek_átütő_bővülésében_és_annak_
alkalmazásában_lehet_bízni. Vagy_valamiben_ami_független_a_Nap_tevékenységétől_és_naon_hatékony.

108
Prof.gruppetto.hu képe

Csak az a baj, hogy hülyeségeket beszélsz. Meg hogy

Csak az a baj, hogy hülyeségeket beszélsz. Meg hogy sajnos nem korlátozod magad kizárólag ennek a blogbejegyzésnek a kommentjeire, máshová is öntöd az intellektuális szemetet.
Ez a patópál úr szindróma meg igencsak veszélyes. Ugyan minek foglalkozzunk azzal, hogy most mit lehet tenni, akár a saját házunk táján. Majd megoldják helyettünk az okos tudósok... Na arra még várhatunk. No meg az okos tudósok épp azt magyarázzák már vagy 2 évtizede, hogy ha nem teszünk valamit most azonnal, akkor ha egyáltalán a jövőben sikerül is valami megoldást találni ezekre a problémákra, a mostani tevékenységünk hatása még évszázadokig meghatározza bolygónk ökoszisztémájának állapotát, úgyhogy már tegnap is késő elkezdeni a változtatásokat.

109
Prof.gruppetto.hu képe

A buta és fejletlen németek se tudják, hogy mi a helyes

A buta és fejletlen németek se tudják, hogy mi a helyes fejlődési irány.
http://index.hu/politika/kulhirek/?main:2007.01.09.&295000
Ahelyett hogy a fejlett atomerőműveket erőltetnék! Barmok ezek is mind...

110
magwas képe

A tények nem zavarnak egy kicsit sem? A belvárost pedig

A tények nem zavarnak egy kicsit sem?

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

111
kisjózsi képe

Nem, épen a tények vannak a segítségemre, amikor

Nem, épen a tények vannak a segítségemre, amikor valamit el kell nektek magyarázni.

A távollakókat pedig nem kell megkérdezni.

112
alla cool képe

nincs veszélyesebb, mint mikor egy fas(z)iszta nagyon

nincs veszélyesebb, mint mikor egy fas(z)iszta nagyon ráér...

alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"

113
kisjózsi képe

Igen, olyankor első útja a praktikerbe vezet

Igen, olyankor első útja a praktikerbe vezet szögesdrótért és kemotoxért.

114
kisjózsi képe

A világot a bálványfejlődésimádók juttatták arra a

A világot a bálványfejlődésimádók juttatták arra a szintre, hogy egyáltalán érdemes lehet a fejlődést megkérdőjelezni. Tényleg nem kellett volna, mert ha ma is lovon járnánk, ez a gond nem lenne.
Ez luddita eretnekség, le a drótszamárról!

115
Prof.gruppetto.hu képe

Lószart. Mármint azért nem járunk lóval, mert az is

Lószart. Mármint azért nem járunk lóval, mert az is szennyezi a á város utcáit. (Annak idején ugyanolyan szintű probléma volt az utakat ellepő lószar, mint most a légszennyezés...)

116
Rinastere képe

Hat tenyleg ez volt anno a problema a lovakkal. De erre

Hat tenyleg ez volt anno a problema a lovakkal. De erre kitalaltak azt a kis alatetet, ami miatt nem potyog le az utra. Gyerekkoromban meg tok sok lo maszkalt (velunk szemben a kovacsnak eleg rendes forgalma volt), es akkor meg tele volt az ut loszarral. (Mondjuk inkabb lepek loszarba, mint kutyaeba.) No a lenyeg, h ilyen loszargyujtot lathatsz a becsi fiakereken, meg a budai varban levokon is. Es a loszar az utcakat szennyezi, nem mast. Ha meg ez a problema nincs, az osszeszedes miatt...
Jo, persze nem kell lovaskocsival jarni, most nehogy az legyen itt a vegkovetkeztetes:)

Ez meg mas: Praga
nincs tele a varoskozpont autokkal, de tele van emberekkel, hatalmasakat lehet setalni, mindent el lehet erni. Persze ahol gyalogatkelo van, ott ember legyen a talpan, aki ater a tuloldalra, mig tart a zold. Meg a ritmust is diktalja a lampa.

117
kisjózsi képe

Akkor marad a gyaloglás. Hogy a randa füstokádó

Akkor marad a gyaloglás. Hogy a randa füstokádó gőzgépekre és nagyolvasztóra alapozott gyáripari termelés során előállított félkész termékek vásárlásával támogatták elődeink és hát ugye ti is a világ romlását, az bizony botrányos nagyravágyás.
Miért nem jó gyalogolni? Miért kell sietve távolra jutni? Kitaposni a füvet, a kies liget helyére jurtát állítani? Hát mikor és hol húzzuk már meg végre a józanság határát? - mondhatták volna párezer évvel ezelőtt, hiszen a barlangban nem volt mit kipusztítani és senki nem adta fejét felesleges csámborgásra.

118
Prof.gruppetto.hu képe

Minden autós felelőtlen, aki 0 fok alatt

Minden autós felelőtlen, aki 0 fok alatt elindul.
http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/?main&294396
Ez ebből a hírből teljesen egyértelműen kiderül, nem igaz?

119
kisjózsi képe

Nem, csak az az autós felelőtlen, aki a cikk szerint "a

Nem, csak az az autós felelőtlen, aki a cikk szerint "a nem megfelelően megválasztott sebességgel halad" és ezzel ugyanúgy felesleges és elkerülendő kockázatot vállal, mint a csomagtartós apuka.
A gond talán az lehet a felfogásoddal, hogy nem igazán tudod, miről írsz. Én kíváncsiságból motoroztam és kerékpároztam jégen: garantált a zakó. Egy autó nem tud elesni és doboz jellege megvéd a sérülésektől, még akkor is, ha hülye a sofőr.

120
Prof.gruppetto.hu képe

Ugyan mit tudsz te rólam? Elárulom neked, hogy éveken

Ugyan mit tudsz te rólam? Elárulom neked, hogy éveken át tekertem télen is hóban, jégen. (Most is tekerek télen, csak a városban 1-2 óránál tovább nincs jelentős hó, jég meg majdnem teljesen kizárt.) Talán 1x estem el összesen. Autóval ennél jóval többször csúsztam meg havon/jégen, pedig szerencsére sokkal kevesebbet kellett használnom. Erről biztosan nem csinált még senki statisztikát, úgyhogy kénytelen leszel elhinni.
Azt, hogy a te felfogásoddal mi lehet a gond, azt hiszem nem is érdemes részletezni...

121
kisjózsi képe

Nem kétlem amit írsz és örülök neki, hogy inkább

Nem kétlem amit írsz és örülök neki, hogy inkább kerékpárt használsz. Bicillizni kellemesebb télen is.
Ezzel a felfogásoddal semmi gond, jó utat!

122
KAMA3 képe

A téli motorozásban nem az a kérdés, hogy elesel-e vagy

A téli motorozásban nem az a kérdés, hogy elesel-e vagy sem, mert biztos, hogy buksz. Az igazi kérdés az, hogy utánna használhatóak maradnak-e a szerveid.

Téli kerékpározásnak is megvannak a veszélyei. De ha betartod az íratlan szabályokat, akkor életben maradsz. Aki meg vizes, latyakos úton kis szögben, nagy sebességgel keresztezi a villamossíneket, az megérdemli.

Egy autó meg csak a benne ülőket védi meg, köztük a felelőtlen sofőrrel, sajnos a vétlen kívülállókat egyáltalán nem.

A téli bringázással csak magadat veszélyezteted, mást nem.

Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________

123
Prof.gruppetto.hu képe

"Egy autó meg csak a benne ülőket védi meg, köztük a

"Egy autó meg csak a benne ülőket védi meg, köztük a felelőtlen sofőrrel, sajnos a vétlen kívülállókat egyáltalán nem."

Vigyázz! Téveszme! Autóban ülve közel 2x akkora az esélyed rá, hogy meghalj, mintha bringán ülnél! (Az viszont azért igaz, hogy autóban ülve nagyobb biztonságban vagy, mint úgy általában az emberek a nagyvilágban, de ebben csak egy elég kis tényezőt jelentenek az autók biztonsági berendezései.)

124
kisjózsi képe

Hát, nem kétlem, hogy hordoz magában veszélyeket az

Hát, nem kétlem, hogy hordoz magában veszélyeket az autózás. Ha rajtam múlna, rendszeres PÁV-vizsgálatnak vetném alá a jogosítványosokat és ugyanazokat a peremfeltételeket követelném meg a jogsiszerzéshez, mint anno '72-ben mondjuk. Másrészt erősebben kellene tudatosítani az autósok felelősségét is, nem utsósorban azzal ,hogy megpróbálnám a szabályokat betartatni velük jószántuktól függetlenül. Mindezt nem azért, mert autós-motoros-kerékpárosként különösebben veszélyesnek érezném az autóközlekedést, hanem a még magasabb biztonság igénye miatt. A kerékpárosokat addig nem zargatnám, amíg egyedül ülnek a cangán.

125
phorvath képe

Varsóval példálózni elég szerencsétlen dolog, hiszen

Varsóval példálózni elég szerencsétlen dolog, hiszen Varsót módszeresen lerombolták a világháború alatt. Ami most Varsóban van (beleértve az óvárost is) az mind 45 után épült. Szerintem inkább örólnünk kellene, hogy Budapestből legalább ennyi megmaradt. Egyébként pedig a városi autópályák és a gépjárműforgalom káros hatásai ott is jelentkeznek, bár nem annyira, mint a szűk Budapesti utcákon.

Óbuda merész átépítése sem feltétlenül pozitív példa. (Főleg a megvalósult panelépületek embertelensége zavar, na meg a régi városmag lerombolása.) Persze a merész átépítést indokolhatja a hely kihasználatlansága, vagyis az alacsony népsűrűség. Viszont az érdekes pesti és budai belvárosi részek az ország legsűrűbben lakott részei, tehát az átépítésnek csak a népsűrűség csökkentését és a zöldfelületek növelését szabadna céloznia. Az előző hozzászólásban említettek miatt (nagyobb hatékonyság) csak a tömegközlekedést szabad fejleszteni, a közúti infrastruktúrát nem.

126
kisjózsi képe

Igen, említettem is az üszkös romokat varsóval

Igen, említettem is az üszkös romokat varsóval kapcsolatban. De Óbuda példáján jól belátható, hogy a radikális modernizálás, az igényeknek (és a jövőbeli igényeknek) megfelelő tervezés megvalósítható. Amikor pl 1940 környékén elkezdték építeni az Árpád hidat, a szükségesnek vélt fejlődés megoldásokat követelt. Az erősen slumosodott óbudai romhalmaz helyére az akkori igényeket is nehezen kielégítő utakat, az emberi élet komfortos leélésére alkalmas, gazdaságosan felhúzható lakóépületeket kellett építeni.
Mai szemmel embertelennek tűnnek a panelszörnyek. Kívülről. Viszont az egykori düledező, penészes vályogviskók, nyomortelepek már akkor a lakhatatlanság nyilvánvaló ismérveit mutatták. Kívül-belül. Ráadásul ha nem épülnek meg a telepek, a főváros munkaerőszükségletét akkor is ki kellett volna valahogy elégíteni és ez éppen közlekedési nehézségeket okozott volna.
A romantikus ábrándozásnak talán jobban megfelelnek persze, akárcsak a kerékpárral kevéssé járható, sínekkel keresztbe-kasul átszőtt macskaköves utcák.
Egyébként éppen a régi városmag maradt meg, és azonkívül semmi.

127
phorvath képe

Túl fiatal vagyok, hogy láthattam volna, hogy mi volt

Túl fiatal vagyok, hogy láthattam volna, hogy mi volt Óbudán a lakótelepek előtt. :-) Bizonyára volt rá indok, hogy miért építették őket. Egyébként alapvetően nem rossz dolog a lakótelep, csak vannak benne tervezési hiányosságok.

Viszont a XIX-XX. század fordulóján épült pesti belváros a maga idejében nagyon korszerű volt. Én úgy gondolom, hogy megfelelő felújítással és korszerűsítéssel ezek a házak sokkal jobbak, mint akár egy modern lakóparknak nevezett lakótelep. Szvsz óriási hiba, hogy ezeket a régi házakat nem újítják fel, hanem lerombolják és beton-üveg szörnyeteget építenek helyettük. Amik ráadásul tovább növelik a népsűrűséget és a parkolási gondokat.

Ha már európai városokat emlegetünk példának, akkor érdemes megnézni Prágát. A pesti belváros hasonló a prágaihoz, a különbség mégis óriási, az utóbbi javára.