A Millenáris megkapta a helyi védettséget



A fővárosi közgyűlés egyhangúlag, 66 igen szavazattal megszavazta a Millenáris fővárosi műemléki védettségét.

A helyi védettség sajnos nem olyan "erős" védelem, mint a műemléki védettség, mindazonáltal a döntésnek fontos üzenete van, és megnehezíti az ingatlanspekulánsok helyzetét.

Az indítványhoz a XIV. kerület főépítésze, valamint Török Ottó, a Budapesti Olimpiai Központ (BOK) vezetője fűzött olyan értelmű észrevételt, miszerint a Millenáris fennmaradása ellehetetleníti a "Puskás stadion projectet". (Az esetleges foci VB költségvetéséhez képest az a pénz, amit a területért kaptak volna, nem igazán jelentős.)

Érdekesség, hogy a BOK vezetője októberben egy rövid ideig a Millenáris fennmaradása mellett foglalt állást, néhány hónapra elaltatva ezzel a civileket. Török Ottó egyben az MKSZSZ, tehát a pálya (és országúti) szakosztály elnöke is. Érdekes kérdés, hogy az MKSZSZ régóta esedékes közgyűlésén vajon hogyan fog vélekedni a tagság arról, hogy éppen az elnökük(*) próbálja meg lebontatni az egyetlen magyar kerékpárpályát.

*: a jogászok arról is elmélkedhetnek, hogy egy olyan szervezetnek, amelynek 2004 júniusa óta nem volt közgyűlése, és az alapszabálya szerint évente kellene közgyűlést tartania, vajon legitim-e az elnöke.

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
norbijúzer képe
norbijúzer
1 cs, 2006-12-14 22:12

na, ez jó hír!
török ottó meg monnyonle!

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

norbijúzer képe
norbijúzer
2 v, 2006-12-17 15:46

ja, ha jól hallottam a hírt, akkor TO hallgatott rám... :D

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

magwas képe
magwas
3 v, 2006-12-17 22:10

Az MKSZ nem az MKSZSZ. Az MKSZSZ kozgyules jan. 28.-an lesz, hajoltom.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

norbijúzer képe
norbijúzer
4 h, 2006-12-18 03:04

ja, akkor csak részinformációra emlékeztem.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

ropy képe
ropy
5 h, 2006-12-18 20:58

Az viszont tény, hogy T.O. nem került be az MKSZ elnökségébe.
Pedig nagyon igyekezett a gyász.

magwas képe
magwas
6 cs, 2006-12-14 22:14

http://www.budapest.hu/engine.aspx?page=tirhidden&command=showagendaitem...

A belvárost pedig le kell zárni az autómentes napon.
--
a bátor kommutátor

dezso képe
dezso
7 k, 2006-12-19 20:13

A Magosányi Árpád meg nem tett észrevételt.

(A hasznos hozzászólások nagymesterét hallották.)

bonnie képe
bonnie
8 k, 2006-12-19 22:08

de kezdemenyezte, es ezert juthatott idaig a tortenet, amihez big grat inet is! bonnie

Tscheya képe
Tscheya
9 cs, 2006-12-14 22:43

Hát ha jól emlékszem, akkor ez a fószer állított olyat, hogy Magyarországon gyakorlatilag nem létezik pályakerékpározás. S ezt mind mint a pályakerékpáros szakosztály elnöke tette.

A betyárját!

magwas képe
magwas
10 p, 2006-12-15 16:24

Aha. Szabolcsi Szilvia, Lovassy Krisztián, Póta Bálint, Tóth Evelyn.

És a Milli is teljesen kihasználatlan. Ezért nem sikerült a 2000 nm-es fejépületben egy szobát találni a Yasec bemutatóterme számára.
És ezért kellett minket is kitiltani. Nehogy véletlenül használjuk.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

szem képe
szem (nem ellenőrzött)
11 cs, 2006-12-14 23:20

tokjo hir
hajraaaaaaaaa

Cpt. Laccci képe
Cpt. Laccci
12 cs, 2006-12-14 23:35

Novégrevalami. Már ideje volt... Pontosan mit takar ez a típusú védelem? Mit lehet és mit nem? Gondolom megnehezíti a különböző módosítások-bántalmazások engedélyezésést, és a lebontástól is erősen védi. De pl. ilyenekre, mint egy esetleges burkolat-feújítás és hasonlók milyen hatással lesz? Mennyiben lehet majd nehezebben megvalósítani? Nem mintha bármiben is ellene lennék a dolgoknak! :)

Üdv és Puskapor!
Laccci Kapitány

Krisztab. képe
Krisztab.
13 cs, 2006-12-14 23:43

A kerületünknek van főépítésze? Hát nem tűnt fel... (ld kb 5 undorító lakótelep építése 4 év alatt)
*CMS*

sky képe
sky
14 cs, 2006-12-14 23:55

Adja az Ég,hogy ez egy jó dolog kezdete legyen!
Köszi Magwas az infókat!

http://favorit-622-noir.freeblog.hu

nervex képe
nervex
15 p, 2006-12-15 00:06

Szerintem Foci EB került szóba annakidején, nem VB. A pályakerékpározást anno meg nem a Török Ottó húzta le, hanem az Ábrahám Attila, az akkor még kétező Nemzeti Sporthivatal elnöke. Persze ettől még Ottó nem lesz jó fej. A helyi védelem lényegesen enyhébb kategória, mint a műemléki védelem, abba belefér az is, hogy lebontod, és azonos tömegben viszaépíted (persze nem plázaként).

Ez mindenképpen eredmény, szerintem örüljünk neki.

aron képe
aron
16 p, 2006-12-15 00:08

a körlevélre nem tudtam feljelentkezni
a védelemről meg eszembe jut a király utca 40. esete... na azért jobb már mint a semmi, de ezt a díszolimpikon meg valaki ültesse fel egy nem létező pályakerékpárra a körúton, és gondoskodjon róla hogy leesen a lánca...na jó ne:P

becherpig képe
becherpig
17 p, 2006-12-15 04:02

kevés "bringás" érdemelné meg a küllőközi faágat, na egyet azért tudnék most mondani. és az sem lenne baj, ha nem lenne rajta sisak. és ha lámpája se lenne, bedobnám a dunába, e.
---
!úgyis megdöglünk mind!

inspectorgadget képe
inspectorgadget (nem ellenőrzött)
18 p, 2006-12-15 09:44

Ha valaki elsétál a Millenárishoz, megáll a bejárat előtt és forog a tengelye körül 360 fokot, gyorsan ráébred, kinek lehet szüksége erre a csudajó telekre. Jó forgolódást...
Nem nehéz tovább gondolni, hogy Zugló Puskás stadionért aggódó főépítésze milyen viszonyban lehet a 2 szomszédos zuglói tömböt lassan már teljesen birtokló ingatlanberuházóval.
Ne gondoljátok, hogy főhőseinket az EB, vagy a Puskás stadion izgatja. Az ő évek óta tartó küldetésük: letenni egy többmilliárdos telket valakinek az asztalára. Ezt fúrják a biciklisták, pedig már "minden olyan szépen haladt".

magwas képe
magwas
19 p, 2006-12-15 10:12

Nocsak, erre a változatra sosem gondoltam volna;)

Meg vigyázni is kell azzal, hogy ilyeneket az ember nyilvánosan állítson, mert az rágalmazás, hacsak nem tudod bizonyítani. Úgyhogy légy szíves tényeket közölni. Beraknám őket a dossziémba >;]

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

oxigen képe
oxigen
20 p, 2006-12-15 10:51

nos a zuglói főépítésszel volt már dolgom, elődjéével is (akit kirugtak):) a milli körül több házat is eladott az önkormányzat, erről volt vmi film is , kár hogy a millivel nem foglalkoztak a filmben, baromi nagy pénz van ebben, itt milliárdos összegekről beszélünk, de hát az önkormányzat azt minősít át és úgy ahogy a pénz beszél, vki tudja hogy a milli most milyen övezetbe van besorolva? , amúgy én nem félek attól hogy elbontják a millit, egyszerüen ezt nem fogjuk engedni! és kész

nervex képe
nervex
21 p, 2006-12-15 11:22

A Török Ottót összefüggésbe hozni a kerékpáros közlekedéssel kb. olyan, mint engem az autózással. A Dunát meg ne szennyezzük szerintem, elég retkes amúgy is. A telekspekulációs összeesküvés-elmélet viszont tetszik. Mindjárt gyártok is egy jó szlogent a lakóparknak...

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
22 p, 2006-12-15 11:27

Hát, azt a helyet lakóparknak hívni nem kicsit félrevezető. Egy sima modern lakótelep. Nem mondom, egyébként jó helyen van. Ha felújítják a millit és a hungárián belül megcsinálják a behajtási díjas övezetet, még oda is kötlöznék :)

csalloa képe
csalloa
23 p, 2006-12-15 11:26

"Érdekes kérdés, hogy az MKSZSZ régóta esedékes közgyűlésén vajon hogyan fog vélekedni a tagság arról, hogy éppen az elnökük(*) próbálja meg lebontatni az egyetlen magyar kerékpárpályát."

És arról,ami a Tour de Hongrie... BAZ megyei körverseny kapcsán történt...

grafitember képe
grafitember
24 p, 2006-12-15 12:28

A TO mappa elég szerteágazó "tevékenységet" fed már most is.

a., A többszörösen módosított Sporttörvény értelmében, szakági szövetségként a jelen formában nem mûködhet az MKSzSz.
b., Saját alapszabályzata értelmében, közgyûlés hiányában már 2005-ben magától megszûnt az MKSzSz
c., Hogyan szankcionálható egy jogállamban az a magatartás, hogy egy jogalap nélkül mûködô szervezet képviseli a magyar oúti és pályakerékpársportot az UCI-nál? Mert szankcionálni kellene. Ez konkrétan ugyanaz, mintha rákos gyermekek nevében kalapoznék, a bevételbôl pedig kartonszám vásáolnám a cigiket.
d., TO azzal érvel, hogy a Millenáris velodrom állapota annyira rossz, hogy felújítása irreálisan sokba kerülne. Nos, ô a létesítményért felelôs ember, és nem tegnap óta, mi több, annak a szakágnak is vezetôje, aki használja a pályát. Ehhez képest szombatonkánt állítólag kerékpároznak rajta, még most is.
e., 2004-ben TO-t azért választották meg az MKSzSz vezetôjének, hogy egy fiatal, menedzserszemléletû vezetô irányítása alatt újjászülethessen a sport. Egy frissen adott interjúban kifejtette terveit, amiben a civil-amatôrsport fejlesztését is említi. Ehhez képest mindannyian emlékszünk a YASEC féle májusi rendezvény körüli önzetlen támogatására.
f., A 2006-os Pálya OB-ra csak egy ominózus transzparens segítségével sikerült kicsalni, sajnos csak az eredményhírdetés után egy órával. Amikor kijött, felszólított minket a távozásra és arra, hogy a pálya közepén felakasztott biciklijeinket is vigyük el. Nos, azok a Cornix SC gépei voltak.
g., Nem csoda, hogy TO ennyire ért a pályakerékpározáshoz, hiszen középszerû vívó volt. Mint ilyen érthetô, hogy Magyarország legnagyobb futballstadionjának, egyetlen kerékpárpályájának, a körcsarnoknak és az olimpiai parknak a létesítmény-felelôse és a Magyar Kerékpáros Szakági Szövetség elnöke.

Igen, nekem is a "kontár" szó jutott eszembe, ami még egy enyhe jelzô, akár bocsánatos is lehet, viszont a gerinctelenségre és a gyarlóságra nincs enyhítô körülmény.

A cél világos: A Millenárist mindörökre függetleníteni kell a Puskás Ferenc Stadiontól. Minden értelemben.
TO felôlem folytassa romboló "munkáját", de a Millihez ne legyen köze.
Most sincs, de papíron meg abszolut ne.

Ti abban segíthettek, hogy a petíciónkat minél többen aláírjátok és szombatonként gyertek ki, tekerni egy kicsit.

grafitember képe
grafitember
25 p, 2006-12-15 12:33

bocsánat, egy újabb adalék a "b" ponthoz. Ez a törvénytelenül mûködô, konkrétan a magyar kerékpársportot lassan elsorvasztó "szövetség", egy éven kb. 14 millió forint támogatást kap a Magyar Államtól, azaz tôlünk, a mi adónkból.

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
26 p, 2006-12-15 12:42

Hogyan kell a jogilag megszűnt szövetség helyett újat alakítani? Csináljuk meg!

grafitember képe
grafitember
27 p, 2006-12-15 13:14

A dolgot praktikusan egy megfelelô elnök megtalálásával kell kezdeni.

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
28 p, 2006-12-15 13:40

Eisi vagy Yasec vajon vállalná? Az szerintem nem kérdés, hogy alkalmasak.

ropy képe
ropy
29 p, 2006-12-15 20:45

Karcsival nincs semmi gond szakmai tekintetben, civilként is rendesen odateszi magát az ügy mellé. A gond inkább az, hogy T.O. ellenlábasaként (TdH) bele tudnak kötni azok akik évekig dörgölőztek T.O-hoz.
A megoldás szerintem a szakági szövetség teljes megszüntetése és újbóli megalakítása a régi vezetők eltanácsolásával.
Grafit fentebb írta a közgyűlés hiányát és a közpénz felhasználását. Ebből a két irányból lehet megtámadni a szakági szövetséget.
A szakági szövetség azért működhet úgy ahogy működik, mert teljes egészében hiányzik a civil és állami kontrol.

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
30 p, 2006-12-15 21:03

Gondolom a sz.sz. a szokásos társadalmi szervezet formában működik, így a közgyűlés hiánya miatt bármikor bejelentést lehet tenni a cégbíróságon, kérve hogy töröljék a nyilvántartásból. Jól tévedek? Közben meg minden további nélkül lehet alakítani egy másik szervezetet, már csak az a kérdés, hogy hogyan lehet ezt beilleszteni a sportági szövetségek rendszerébe a régi helyére.

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
31 p, 2006-12-15 21:10

De belülről is meg lehet próbálkozni változást kicsikarni, elvileg létezik felügyelő vagy ellenőrző bizottság, aki felel a törvényesség felügyeletéért. A cégbíróságról ki lehet kérni az ő adataikat is, és megkeresni, hogy segítsenek.

ropy képe
ropy
32 p, 2006-12-15 21:21

Tudtommal a hivatalnak kell jeleznie hiányosságokat és azok pótlására fel kell szólítani a szervezetet.

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
33 szo, 2006-12-16 12:35

De ez nem automatikus. Valakinek jeleznie kell az agályait.

magwas képe
magwas
34 p, 2006-12-15 15:45

... amelyet nem a hasonló méretű adósságának rendezésére fordított. Akkor ugyanis lehetősége lett volna különféle pályázatokon az összeg többszörösét elnyerni, és így segíteni a sportot.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

nervex képe
nervex
35 v, 2006-12-17 11:43

Török Ottó magától soha a büdös életben nem jött volna ki a versenyre még egy molinó miatt sem. (Ettől függetlenül a molinó zseniális volt.) A versenypálya rendjéért a versenyszervező felel, ő dönti el, milyen molinót rakhatnak ki és mit szedet le. Őneki kell a saját embereivel leszedetnie és nem másokat hívni. A molinót mindenki látta, a versenyszervezők is, mégis fenn maradhatott mindvégig. Ezután látványos keretek között megjelent Ottó és leszedette veletek. Ez nem véletlen, ezt valamiért pontosan így találták ki...

Sokan esnek abba a hibába, hogy azt gondolják, egy szövetségi elnöknek értenie kell a saját sportágához, holott nem. Nem kell tudnia ránézésre különbséget tenni a 151-es illetve a 144-es furatkör között, hanem menedzserszemlélettel kell rendelkeznie, és pénzt valamint támogatókat szerezni a sportágnak.

A 14 millás állami támogatás amúgy tudtommal az ernyőszövetségnek azaz az MKSz-nek meg, ez utána továbboszlik az alszövetségek felé, így az MKSzSz-nek ennek csak valamekkora hányada jut.

ropy képe
ropy
36 v, 2006-12-17 12:53

Erről a "molinóról" van szó?

Tscheya képe
Tscheya
37 v, 2006-12-17 15:10

Én ezzel nem értek egyet- az egyébként az egész ország vezetésén uralkodó szemlélettel-, miszerint nem kell szakértelem a szakterülethez, hanem elég a menedzser mentalitás. Ezért tartunk itt, ezért kell kűzdeni egy évszázados multú sportlétesítmény puszta megmaradásáért és pl. ezért tudták lebontatni az Ügetőt.

Peta képe
Peta
38 v, 2006-12-17 19:30

Így van. Hogy a politikát ne is említsük. höhö. Én a Szinkronúszó Szövetségre elég nagy rálátással rendelkezem, annak vízműves az elnöke. Ez kb annyi átfedés, hogy víz-víz. Kb mint Török úr esetében a sport-sport párhuzam. :D Teljesen pártfüggetlenül, csupán a sporthoz való hozzáállás érzékeltetése érdekében annyit, hogy a miniszterelnökünk sport!!!miniszter korában azt mondta a Honvéd elnökének, hogy Magyarországon nincs szükség versenyszerű sportra. Ha nem első kézből tudnám ezt az infót, nem hinném el! o.O Ezért van az, hogy a focin kívül jóformán minden sport művelője a csőd szélén táncol.

Tscheya képe
Tscheya
39 h, 2006-12-18 20:27

Akkor említsük meg a fent meg nem nevezett tökfilkó ifjúsági miniszterségének a csúcsát is, mely alkalmasint a tűcsere-automata átadása volt.
És az ifjúság örvendett vala.

magwas képe
magwas
40 h, 2006-12-18 09:14

Persze, egy vezetonek eleg ha ahhoz ert, hogy hogyan tudja a szakemberekbol kihozni a legtobbet. De ezt nem abban az ertelemben ertem, hogy a szakemberek atvagasaval es egymasnak ugrasztasaval kihozni beloluk a legtobb penzt a sajat zsebebe.

Egy jol mukodo sportszovetsegnel nem tortenhet meg olyan, hogy a legtehetsegesebb versenyzo nem tud elmenni edzotaborozni, amikor a nemzetkozi szovetseg meghivja, es a MOB-nal ott a penz ra, csak meg kellene igenyelni.

Az pedig plane nem tortenhet meg, hogy a valogatott ugy megy ki egy nemzetkozi versenyre, hogy az egyetlen utokepes versenyzonek nem is szolnak, hogy gyere mar te hulye.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

Tscheya képe
Tscheya
41 p, 2006-12-15 23:46

Ez az eredmény bár látszólag nem sok, de mégis jelzésértékű. Csak gratulálni lehet a kerékpáros társadalom cselekedni akaró és tudó részének. Mondhatni kihúzták az első kis szöget az országra akasztott 'ELADÓ' táblából.

norbijúzer képe
norbijúzer
42 szo, 2006-12-16 00:02

holnap milliről közösen gurulás a kerékpárosklub közgyűlésre lesz-e?

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

Hedgehog képe
Hedgehog
43 szo, 2006-12-16 00:27

jaja...kéne

CM -mez - 3. menet
Süni
www.fabiano.hu

ATA képe
ATA
44 szo, 2006-12-16 16:46

Ez már valami! Gratulálok, Magwas!

vitya képe
vitya (nem ellenőrzött)
45 sze, 2007-01-10 11:09

respect for nervex!