Nyilván Nektek is volt már kellemetlen találkozásotok gyalogosokkal, mégpedig bicikliúton. Személy szerint nem tudom felfogni, hogy miért van az, hogy ha van egy normális szélességű járda, és mellette fut egy kijelölt, felfestett, ráadásul ELKERÍTETT kerékpárút (például a Bajcsy-Zsilinszky út a Nyugatitól az Andrássyig), akkor a gyalogos miért sétálgat a bicikliút közepén? Pedig szerintem a jelölés is egyértelmű...
Nekem ez a halálom, és ugyan csak kis valószínűséggel ütöm el őket - mert elém ugrik anélkül, hogy szétnézne (és természetesen nem a felfestett zebrán) -, de azért egy kis ráhúzással a magas tempó mellett éreztetem, hogy nem ott kéne sétálgatni, ahol azt teszi éppen. A figyelmeztetés jeleként tavaly nyár óta van a kormányomon egy kürt, gyalogosijesztőként. A problémás eset az, mikor a két lábon járó fülében dübörög az mp3, és nem hallja, ha "csöngetek". Ilyenkor mit kéne csinálni?
A legjobb megoldás szerintem az, ha lenne pár propagandaanyag, főleg a forgalmasabb bicikliutak mellett, hogy a kerékpársáv mire való valójában, és ne tébláboljanak ott csak azért, mert szebben néz ki, mint a járda.
Illetve bosszantani szokott az is, mikor (például a Boráros tér és a Nemzeti között, ami szintúgy jól el van kerítve a sövénnyel) a bicikliúton kutyát sétáltatnak. Itt mi a legbiztonságosabb megoldás? Mert ugye az sem esne jól, ha esetleg a kutyus megkóstolna... És ezek bizony, mind-mind tudják zavarni az egyébként jól működő forgalmat.












Idegesítő hát. Csöngetni szoktam, de a nagy részük
Idegesítő hát. Csöngetni szoktam, de a nagy részük süket. Az egyetlen igazi megoldás szerintem, ha egyre többen bicikliznek, és egyre forgalmasabbak a bringautak.
****
-Dió-
http://reggelihirek.blogspot.com
kikerülöd, mész tovább, helló. ha meg kurvára
kikerülöd, mész tovább, helló.
ha meg kurvára ráérsz, akkor meg kikerülöd, megállsz, hazamész, posztolsz.
ez a sebességgel éreztetés legalább akkora taplóság, mint mikor az autós rádhúzza a kormányt, erre gondoltál-e?
---
!úgyis megdöglünk mind!
Egyszer megfordult a fejemben, hogy meg kéne kocogtatni a
Egyszer megfordult a fejemben, hogy meg kéne kocogtatni a vállát, ahogy elmegyek mellette, de az sem túl barátságos dolog.
Egyetértek Becherpiggel.
A sétáltatók mindig megfogják a kutyájukat, ha közeledek.
__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../
Nem lehet kivédeni. A gyalogosra figyelni kell oszt annyi.
Nem lehet kivédeni. A gyalogosra figyelni kell oszt annyi. Fokozottan kell figyelni a kisgyermekes gyalogosra. A gyerek gondol egy nagyot kitépi magát a papa/mama kezéből, leáll bogarat vizslatni, söröskupakot szedni, vagy akármi. Bringaúton, bringajárdán ne száguldozz, még magadban sem. Arra ott az úttest.
Különben is nyélen rakjad, ne a yárdán! (Kama3)
"Személy szerint nem tudom felfogni, hogy miért van az,
"Személy szerint nem tudom felfogni, hogy miért van az, hogy ha van egy normális szélességű járda, és mellette fut egy kijelölt, felfestett, ráadásul ELKERÍTETT kerékpárút ..., akkor a gyalogos miért sétálgat a bicikliút közepén?"
Néhány tipp:
- a megszokás hatalma - azelőtt a bicikliút járda volt
- sokan vannak - a "normális" szélességű járda mellett ott az üres járda
- szép, kényelmes, vadonatúj út - kifejezetten gyalogossétánynak tűnik
Azért a Bajcsyn szánalmasan kicsi lett így a
Azért a Bajcsyn szánalmasan kicsi lett így a járda,dután dugók alakulnak ki a gyalogok között a kirakatbámulók és öregnénik miatt. Éppen ezért kell az út használni, úgyis jó szélesek a sávok.
A kerékpárút nem száguldozásra való. Főleg nem a
A kerékpárút nem száguldozásra való. Főleg nem a járdára festett, vagy az abból elkerített szakasz. Ezt a kialakítása is remekül mutatja, a keskeny sávok, és a szűk kanyarok 15 km/h sebességig kezelhetők. Az Eurovelo bringaút már elvileg szélesebb, kár, hogy magyarországon egy centi sem épült még ilyen.
A gázkürtöt a gyalogos figyelmen kívül hagyja, mert nem az ő dimenziójából való. A gázkürtöt a kamionhoz társítja, ami az úttesten megy, ezért nem fog odébb menni.
Az úttesten száguldozz..
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Nem gázkürt az, hanem olyan, ami a régi angol filmeken
Nem gázkürt az, hanem olyan, ami a régi angol filmeken az akkori kocsikon van. Vagy vmi hasonló. A teszkó meg osan megfelelő részlegén is láthatsz ilyet. Sőt, már láttam más biciklist ugyanolyannal...
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
Töf-töf duda. Magamból kiindulva: gyalog közlekedve az
Töf-töf duda.
Magamból kiindulva: gyalog közlekedve az ember eléggé vakká válik a KRESZ táblákra.
Zebra, közlekedési lámpa, körülnézés az úttestre lépés előtt - igen, ezek gyalogos dolgok. A táblák az autósoknak vannak.
Csak amióta én is tekerek a városban, van gondom arra, hogy gyalogosan a Budai rakparton a szélén menjek, vagy hogy ott is körülnézzek, ahol "normális" gyalogosnak eszébe se jut.
Bizony. Ezeknek a "normális" gyalogosoknak ki kéne
Bizony. Ezeknek a "normális" gyalogosoknak ki kéne próbálniuk, hogy milyen egy hónapig csak biciklivel közlekedni Budapesten. Azt hiszem, utána ők is figyelnének ott is, ahol addig eszükbe sem jutott volna.
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
:-) Ezért fontos, hogy néha BKV-n, gyalog, kocsival is
:-)
Ezért fontos, hogy néha BKV-n, gyalog, kocsival is menjen az ember a bringa mellett. Kell időnként egy kicsit más perspektíva is, nehogy beszűküljön az ember.
+2˙C alatt bicikli helyett már BKV-val megyek suliba :))
+2˙C alatt bicikli helyett már BKV-val megyek suliba :)) De mikor van ilyen? :D
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
:-) Hát nem idén, az biztos! Én is fingra vettem
:-)
Hát nem idén, az biztos!
Én is fingra vettem bérletet novembertől januárig. Mert hát "most már biztos jön a tél, amit nem eszik meg a kutya."
Nem megette?!
Bár most, hogy visszaültem a nyeregbe, kezd hűvösebb lenni...
sőt, most hétvégére komoly hideget ígérnek,
sőt, most hétvégére komoly hideget ígérnek, napközben is 0 körüli hőmérséklettel.
hát ki érti ezt?
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
lesz itt meg tuccko-tura, figyedoda! bonnie
lesz itt meg tuccko-tura, figyedoda! bonnie
15 napon belül biztosan nem. Figyeld a 15 napos
15 napon belül biztosan nem. Figyeld a 15 napos végét.
Tavasz, zápor, zivatar. Broáf.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
azért szombat, vasárnap télies idő lesz... bár tegnap
azért szombat, vasárnap télies idő lesz...
bár tegnap még jóval hidegebbet mondott az előrejelzés.
biztos meglátták, hogy itt szóbakerült, és följebb húzták a számokat :))
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Jól is tették, mert ma reggel egy picit elaludtam, és
Jól is tették, mert ma reggel egy picit elaludtam, és 7:30-kor ébredtem, a suli 2,5 km, reggeli csúcsforgalom, az első óra pedig 8:00-tól az igazgatóval... Pont becsúsztam :))) És nem is estem le a járműről a hidegben. De azért sietni kellett.
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
Kerülöm a bicikliutakat. Ha mégis rávetődnék, akkor
Kerülöm a bicikliutakat. Ha mégis rávetődnék, akkor csöngetek (ezt a 80 százalékuk nem veszi figyelembe), utána megkeresem a rést, ahol elférek.
Bringasávot a Bajcsyra! Nomeg villamossínt is! :) Amúgy
Bringasávot a Bajcsyra! Nomeg villamossínt is! :)
Amúgy ezért vagyok a bringaút ellen a városban (pláne a gyalogkerékpárút ellen), mert így a gyalogos is járdán érezheti magát, a bringásnak is "elsőbbsége" van, és kész a konfliktus.
Ráhúzni a kormányt tényleg taplóság. De a másik oldalról is az, amikor a bringaúton utat kérek (Én kérek elnézést), és még én vagyok a rohadék, hogy ott merek tekerni.
Elvileg van egy olyan szabály, hogy az járdát más
Elvileg van egy olyan szabály, hogy az járdát más szintben kell elhelyezni, mint az utat. A kerékpárút nem számít útnak? Most az osztott gyalogos-kerékpárutakra gondolok. A bajcsyn legalább megvan a szintkülönbség.
Azt kihagytam, hogy tényleg jobb lenne a bringasáv.
Azt kihagytam, hogy tényleg jobb lenne a bringasáv.
Bajcsyn?
Bajcsyn? Szintkülönbség?
__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../
De a Bajcsyn szabályosan el van kerítve korláttal is!
De a Bajcsyn szabályosan el van kerítve korláttal is! Külön kis átjárók vannak a gyalogosoknak zebraként felfestve.
De azért az is különös, hogy velem mindig csak a pesti oldalon vannak ilyenek... Budán még egyszer nem volt hasonló gondom...
Egyébként ami száguldozásnak számít a bicikliúton, az a 35-40 fölötti. Szerintem. Azért ezt én sem szoktam véghez vinni. Nekem a 25-28 közötti tempó tökéletes és kényelmes. És igazán soknak sem lehet nevezni. Csak ha figyelmetlenül belépnek, és mondjuk jönnek szemből.
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
A KRESZ szerint járdán max 10 km/h-val, gyalogos és
A KRESZ szerint járdán max 10 km/h-val, gyalogos és kerékpáros övezetben a kerékpáros részen max 20 km/h-val, általában pedig 40 km/h-val lehet menni.
Nem találom konzisztensnek a szabályozást a bringagyalogút esetére, de elég nyilvánvaló, hogy 20-nál gyorsabban menni bringagyalogúton veszélyes még akkor is, ha a környéken nincsenek gyalogosok.
És egyébként is: a bringagyalogút nem nekünk készült, hanem az autósoknak, és ne menj rajta, mert a járda a gyalogosoké. És veszélyesebb is, mint a forgalomban haladni.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Csak idő kérdése, hogy megtanulják az emberek, hogy
Csak idő kérdése, hogy megtanulják az emberek, hogy mikor hol a helyük. Én úgy 50 évre tippelek. Addig türelmesen ki kell bírni. Én egyébként normál esetben egyet-kettőt csöngetek a gyalogosoknak, de ha jól elkerített bicikliúton kolbászol, akkor levágok neki egy harangjátékot, hátha abból ért.
Egyébként a Vérmezőn vagy a Bem rakparton felfestett szaggatott sárga vonal a bicikliúton nagyon jónak tűnik. Az valahogy elég figyelemfelkeltő, mert az az érzése a gyalogosnak, hogy ő most az úton megy. (És tényleg.)
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Tudod mi a durva? Ha megfigyeled, szerintem még veled is
Tudod mi a durva? Ha megfigyeled, szerintem még veled is előfordul néha, amikor gyalogos vagy, hogy a bringaútra tévedsz. Nem?
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Szerintem nem baj, hogy ha valaki bringaútra téved,
Szerintem nem baj, hogy ha valaki bringaútra téved, vannak olyan helyek, ahol nincs más lehetőség.
Az a baj, hogy sokan nem veszik észre, ezért úgy közlekednek rajta, mint a járdán. És még ők morognak a bringásokra.
Persze. Hiszen nálunk nem lehet tudni, hogy mi a
Persze. Hiszen nálunk nem lehet tudni, hogy mi a bicikliút. Kilomérenként van egy tábla, meg 200 méterenként egy alig látható piktogram az úton. Ráadásul van, ahol az út mindkét oldalán van biciklis piktorgram, mert elkúrták. A legforgalmasabb Budai rakparton, persze. Nem is megyek arra biciklivel.
A sárga szaggatott vonallal jelzett vagy éppen piros burkolatú bicikliutat azért ritkán tévesztem el. :-)
.
.
itt a környékünkön én is gyakran kolbászolok gyalog a
itt a környékünkön én is gyakran kolbászolok gyalog a bringaúton, ha azt a 2 buszmegállót legyaloglom, ahelyett, hogy az átszállás miatt várnék. ilyenkor mindig az út egyik (többnyire jobb) szélén szoktam menni, hogy biztosan elférjenek mellettem az arra járó bringások. (bár csak nagyon kevés szokott jönni, ez nem egy forgalmas bringaút)
és ha egy másik gyalogost vagy akármi szembejövőt kell kikerülni, akkor még hátra is nézek, nehogy kilépjek valaki elé.
szóval én úgy gyalogolok a bringaúton, hogy legalább ne akadályozzam az esetleg arra járó bringást.
egyébként ha ugyanezen az úton bringával megyek, és előttem gyalogosok vannak, akkor rájuk is csak akkor csöngetek, ha télleg zavarnak, vagy nem számítanak rám. ha simán elférek mellettük, akkor nem.
egyébként ez egy olyan bringaút, hogy ott régen nem is volt járda, hanem csak egy gazos, füves rész. és mivel a buszmegállók azon az oldalon vannak, és a tolószékesek, babakocsisok nem szeretnek a padkákon szenvedni, ezért inkább a bringaúton mennek, mint a rendes járdán a túloldalon.
gondolom ha a rendes járda akadálymentesítve lenne, akkor nem lennének rászorulva, hogy a bringautat használják.
viszont azt én is nagyon utálom, amikor olyan helyen vezetnek a járdára bringautat, ahol sok gyalogos is jár. ez felelőtlenség, az ilyenek kitalálóját büntetni kéne! (jogilag, nagyon)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Nagyobb problémának tartom azt amikor a gyalogos rá van
Nagyobb problémának tartom azt amikor a gyalogos rá van kényszerítve arra, hogy a bringajárdán a bringás szakaszra térjen át azért, mert az Ő sávját elfoglalja egy barom.
na igen, az ilyen barmokat kéne eltűntetni onnan egy
na igen, az ilyen barmokat kéne eltűntetni onnan egy súlyos bünti kíséretében...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Erről jut eszembe. Ma este végigsétáltam az Andrássy
Erről jut eszembe. Ma este végigsétáltam az Andrássy úton és az Opera oldalán az Oktogontól a Bajcsyig egyetlen bringasávon parkoló autót sem láttam. Ellenben a napokban több helyen is láttam megbilincselt autókat: pénteken a Lágymányosi híd alatt a Budafoki úti járdán, ma a Városligetben.
Én erre kínosan ügyelni szoktam, hogy ez ne így
Én erre kínosan ügyelni szoktam, hogy ez ne így történjen, mert tudom, hogy erre nagyon algériás vagyok... Ezért nem.
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
Amiről besszélsz, az nem bringaút, hanem
Amiről besszélsz, az nem bringaút, hanem bringagyalogút. A járda része
Nem nekünk csinálták, hanem az autósoknak. Ne használd. A járda a gyalogosoké.
Ha meg mégis arra akarsz menni, akkor menj lassan.
A gyalogost ijesztgetni meg egyenesen taplóság. Az ilyen hozzáállású autósoknak szoktam letörni a tükrét.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
A Boráros és a Nemzeti között régen én is a dunaparti
A Boráros és a Nemzeti között régen én is a dunaparti bringautat használtam, de arra macerás fel/lehajtani + sötétben gyakori a láthatatlan pórázveszély. Rájöttem nemrég, hogy tök hülye vagyok, mert van ám ott a soroksári mellett egy kitűnő szervízút, én azt ajánlanám neked is.
Gyalogost ne centizz, ugyanolyan bunkóság mint amikor az autósok centiznek minket nevelő célzattal. Ráadásul tőlük vették el az amúgy sem túl nagy teret, hogy "nekünk legyen hol menni".. Parkoló autók a járdán + bringaút a járdán, lassan nincs márhol gyalogolniuk/nunk. Rossz a rendszer.
fából vasparipát
Nos, köszönöm szépen a sok (tényleg) jó, és
Nos, köszönöm szépen a sok (tényleg) jó, és megfogadandó tanácsot! Ki is fogom őket próbálni, újabb tapasztalatok szerzése céljából. Meg hát mert biciklizni jó. Én is igyekszem mostantól hűteni a vérmérsékletemen, és a lehető legjobban eljárni az esetleges problémás helyzetekben.
Elvégre nem magamra haragítani akartam én itt mindenkit, hanem tanácsot és ötleteket kérni. Mégegyszer köszönöm :)
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
Akkor én is elnézést kérek. A belvárost pedig le kell
Akkor én is elnézést kérek.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Nem szorosan, de a topichoz kapcsolódik az alábbi
Nem szorosan, de a topichoz kapcsolódik az alábbi olvasói levél és polgármesteri válasz az Újbuda c. sajtóorgazmusból.
Olvasó levele: (csak a kerékpárosokat érintő rész beidézve.)
" A kerékpárutak témája. Nem vagyok kerékpár ellenes, de amit a mai biciklisek a közlekedésben művelnek, az már felháborító. Tisztelet a nagyon kevés kivételnek. Úgy cikáznak, hajtanak ész nélkül a forgalomban az autók között, sőt a járdán, hogy az sok esetben a gyalogosok, gyermekek stb. részére igen veszélyes, mivel sem hangjelzőt nem használnak, sem nem óvatosak. Javaslom az illetékeseknek, hogy egy hétig csak gyalog közlekedjenek és saját maguk fogják tapasztalni észrevételem igazát. Példának hozzák fel sokszor Hollandiát, igen, de akkor vegyék figyelembe az ottani morált is. E témában feltétlenül javaslom az illetékeseknek, hogy legalább a láthatósági mellényt vezessék be mielőbb kötelezően.
Tisztelettel:
Egy több, mint negyven éve kerületi nyugdíjas lakos"
Újbuda polgármesterének válasza: (a témát érintően)
"Azt a javaslatát, hogy a kerékpárosokat jobban láthatóvá tevő, fluoreszkáló mellény viselését kötelezővé tegyék, a Magyar Kerékpáros Klub elnökének továbbítottam.
Kérem tájékoztatásom szíves tudomásulvételét.
Üdvözlettel:
Molnár Gyula, polgármester."
Újbuda XVII. évf. 6. szám 7. oldal 2007. február 7.
A közlekedési magatartásunkat érintő pontban
A közlekedési magatartásunkat érintő pontban egyetértek az olvasóval, sokszor valóban ész nélkül megyünk. Én is, pedig megpróbálom betartani a szabályokat és igyekszem másokkal szemben előzékeny lenni, főleg ha látszatmegoldású bringagyalogúton közlekedem.
A mellény kötelezővé tételét nem támogatom, csak ajánlom, én magam is most akarok egyet beszerezni. És ha sötét lesz, fel is veszem. Aki egy tud egy jó mellényt (minőségi csík, jó szellőzés), kérem dobjon meg egy levéllel.
Tisztelettel:
Egy kevesebb mint húsz éve kerületi, tanuló lakos
(csak nem Újbuda hanem Újpest)
Ilyet bármelyik nagyáruházban találhatsz, nem is
Ilyet bármelyik nagyáruházban találhatsz, nem is drágáért. Én is asszem egy osanban vettem egy éve 799 Ft-ért... És az értem aggódók is megnyugodnak, hogy látnak a sötétben :) Főleg, hogy mostanság egyre inkább csak este tudok elmenni tekerni egyet.
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
Kössz, de pont ma vettem egy 3M-eset 1200 tallérért,
Kössz, de pont ma vettem egy 3M-eset 1200 tallérért, szóval már tárgytalan.
üdv adamekp
És a gyalogos mire megy vele, ha előbb meglátja a
És a gyalogos mire megy vele, ha előbb meglátja a biciklist (már ha az szemből jön)? Ma reggel azért kellett satuznom az Andrássyn (kb. 10 km/h-ról, no para), mert egy gyalogos ki akart kerülni engem. Készülök is beírni a Metro-ba, hogy ilyet ne csináljanak.
Ja, és rajtam volt a mellény. Hálószerű anyag, a Délinél vettem a százforintos boltban.
__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../
Na igen, Andrássy, az örök vitaalap. (Gondolom a
Na igen, Andrássy, az örök vitaalap. (Gondolom a nyolcszögletű Körönd és a kerek Oktogon között lehetett.)
És inkább satuzzunk.
A járókelő pedig tegyen egyértelmű mozdulatot arra, hogy merre is próbál kerülni (pl. kicsit féloldalazva húzódik oldalra, így már látod, merre akar elengedni). Fontos a szemkontaktus az ő részükről is.
üdv adamekp
Persze, hogy ott.
Persze, hogy ott. :-D
__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../
Ha a bringasávon vagy a szervizúton lett volna, az lett
Ha a bringasávon vagy a szervizúton lett volna, az lett volna ám a móka!
üdv adamekp
"fluoreszkáló"?! eddig azt hittem,h siman eleg a
"fluoreszkáló"?! eddig azt hittem,h siman eleg a fenyvisszaveto.. bonnie
következő lépésnek meg kitalálják a
következő lépésnek meg kitalálják a karácsonyfaégők testretekerten üzemeltetését és közben a "biciklivel vagyok" hangos kiabálását :-P
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
RABIC - LE AZ ÚTRA!
majd megiszunk némi rádioaktív izotópot, és szépen
majd megiszunk némi rádioaktív izotópot, és szépen világítunk a sötétben :) nem kell ide lámpa meg mellény meg ilyen hüyleségek :)
vagy génmódosított kerékpárosok lesznek, a szentjánosbogaraktól kell pár trükköt átvenni :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Majd kivonjuk a napból a fényet!
Majd kivonjuk a napból a fényet!
A napbú veszi ki aaa zokszigént!
A napbú veszi ki aaa zokszigént!
félig igaza van a nyögdíjjasnak, a gyalogosok közt
félig igaza van a nyögdíjjasnak, a gyalogosok közt bringázók valóban több figyelemmel és türelemmel kéne, hogy ott menjenek. már ha egyáltalán muszáj ott menni. sajnos sokszor oda van vezetve a bringaút :/
(ha csak szimplán járdáznak, akkor extra ejnyebejnye jár nekik! természetesen akinek nem inge...)
az autósok közt én elég kevés ész nélkül közlekedő bringást szoktam látni, valszeg a természetes kiválasztódás miatt... az ilyenek ugyanis előbbutóbb kihalnak, mert kivasalja őket valami tonnás vas.
a kötelező láthatósági mellény nem ér szart se a járdán. világosban nem oszt, nem szoroz. sötétben meg a gyalogosok számára nem olyan feltűnő, mintha egy autó lámpája világítaná meg az úton. bár azért biztos van valami előnye, feltéve, hogy a gyalogos nem csak az előtte levő 1-2 méteres aszfaltdarabra koncentrál - az én megfigyeléseim szerint ez az általános. ha meg hátulról érkezik a bringás, akkor megint csak irreveláns a mellény.
egyébként a fényvisszaverő cuccokat támogatom, de semmiképp sem kukásmellény formában! inkább ragasztanék magamra egy négyzetméter reflex csíkot mint hogy a mellénnyel vesződjek.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Asztaaa. 40 éve nyugdíjas, és még van ereje bóklászni
Asztaaa. 40 éve nyugdíjas, és még van ereje bóklászni a lábaival a földön mint a bogarak.
Meg is értem, ha úgy látja, hogy cikázunk mint az őrültek. :)
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Több, mint negyven éve
Több, mint negyven éve kerületi.
__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../
"egy több, mint negyven éve kerületi nyugdíjas" tehát
"egy több, mint negyven éve kerületi nyugdíjas"
tehát már más kerületben is nyugdíjaskodott előtte... hány éves lehet? vagy hány évesen is lett nyugdíjas? :-P
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
RABIC - LE AZ ÚTRA!
<!--OFF--> Sose voltam hármasnál lyobb nyelvtanból,
<!--OFF-->
Sose voltam hármasnál lyobb nyelvtanból, annak ellenére, hogy a hejesírással nem voltak nagy gondlyaim. :)
<!--/OFF-->
akkor nem hiányzik egy vessző valahonnan??
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
De, a kerületi és a nyugdíjas között hiányzik egy.
De, a kerületi és a nyugdíjas között hiányzik egy.
Mikor elolvastam az olvasói levelet és a reá adott
Mikor elolvastam az olvasói levelet és a reá adott polgármesteri választ, arra gondoltam, hogy írok én is egy levelet melyben felhívom az Önkormányzat figyelmét arra, hogy a kerületben található igen kevés kerékpárút és kerékpárjárda fő használói azok a kerületben élő banyatankos botoskölönték akik abban a hitben vannak, hogy a sárga csík vagy a színezett bringásrész azért van, hogy könnyebben hazataláljanak.
Mivel mozgásuk kiszámíthatatlan, ezért javasolni kívántam, hogy a jobb láthatóság végett vörös vagy naranscszín, fényvisszaverő csíkkal ellátott mellényben közlekedhessenek csak.
Letettem szándékomról, elvégre nem vagyok nyugdíjas ellenes. :)
Figyeljetek gyíkok!
Az osonyban péntektől lehet kapni karra-lábra-bringára szerelhető villogót 250 pénzért és kerós visszapillantó tüköret szintén 250 pénzért.
hát igen, a papika/mamika is biztos kavar épp eleget a
hát igen, a papika/mamika is biztos kavar épp eleget a bringagyalogutakon, úgyhogy nem kéne felháborodnia. A bringagyalogúttervező monnyonle, a nyugdíjas meg hordjon kolompot, hogy észrevegyük, ha letér a pályájáról :D
osan meg lehet akármilyen pofátlanul olcsó, akkor se megyek oda, mert a szemét szekuritis mami meggyanusított, hogy lopok, pedig csak mikisapit kerestem mikimal mass-ra és nem volt... a szerencsétlen meg nem hitte el, hogy a teszkós szaloncukrot nem tőlük nyúltam :D
A visszapillantó szerintem egy hülyeség. Azzal már
A visszapillantó szerintem egy hülyeség. Azzal már tényleg csak a baj van. Vagy nem látsz benne vissza a karodtól vagy saját magatól, vagy ha netán mégis, akkor meg ha valahol addig elfértél, ott már nem fogsz többet. Letörik, eltörik (és akkor még szerencsétlenséget is hoz babonásoknál [ezt már csak tudom, mint a Főállású Szerencsétlenek Klubjának az alapítója és elnöke:))]), kész a baj. Annál egyszerűbb megtanulni menet közben hátranézni.
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
El lehet találni azt a tükröt, amiben lehet is
El lehet találni azt a tükröt, amiben lehet is hátrafelé látni, de nem könnyű. De a hátranézést úgysem helyettesíti. És hamar törik.
Ezek a visszapillantó tükrök nagyon könnyen törnek. ;)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
épp gondoltam, beírom: vigyázni kell, le ne rúgja
épp gondoltam, beírom:
vigyázni kell, le ne rúgja valamelyik autós...
Az oldaltávjelzőmet rúgta le autós. A tükröket magam
Az oldaltávjelzőmet rúgta le autós. A tükröket magam töröm;)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Osanos vinnyogó? És mitől lábraszerelhető? Van rajta
Osanos vinnyogó?
És mitől lábraszerelhető? Van rajta egy pánt?
Hány LED van benne?
Lehet, hogy tuningalapnak tökéletes lesz.