Nagyon fontos megbeszélésre hívunk minden érdeklődőt,segíteni akarót!

Budapest a következő években pályázati forrásból elég sok létesítményt tud majd megépíteni. Most a regionális programokra készülnek fel, és nekünk segíteni kell abban, hogy kijelöljünk a városunkban néhány megépítendő utat, azokat fontossági sorrendbe rakva .
Erre most csak 2 napunk van, (persze később sokszor szólunk még bele) ezért egy megbeszéést szerveztünk holnap (kedden estére. Helyszín a Herman Ottó általános iskola (XIII. Radnóti Miklós utca és Pozsonyi út sarok) Időpont:este 6 óra. Egy kivetített térképen (egyben és kerületenként is), amin már be van jelölve sok "álom", tudjuk a javaslatainkat megnézni/megbeszélni.

FONTOS: jelentkezzetek előre az alábbi mail címen: info@kerekparosklub.org

János

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Perillustris képe

Janos, 1 "k" kimaradt a

Janos,

1 "k" kimaradt a címből, s tán a felkiáltójel is elkél. :)

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

2
László János képe

Ez is mutatja, mennyire

Ez is mutatja, mennyire sietősen írtam fel a hírt! Javítva.

3
veronique képe

Hallottam a Petőfin a

Hallottam a Petőfin a Vélemény szabad c. műsorban a beszélgetést. Örülök,hogy valaki a bringások mellett érvelt. Mindíg figyelem ezt az adást,és nagyon sokszor van olyan téma amikor a bringások ellen beszélnek a betelefonálók...sajnos nem mindíg olvassák be az smseimet,és bizony olyan érzés mintha egyedül lennék ott...pl:extrém sportok,budapesti közlekedés,morál,stb. Örülök,hogy ott hallottam a hangját. Üdv

4
urga képe

én észre sem vettem... de

én észre sem vettem... de a megbeszélésen ott leszek :)

5
critical mass képe

Beszélhetnénk a Margit

Beszélhetnénk a Margit hídról is.

6
Pistee képe

hol lehet megtalálni az

hol lehet megtalálni az eddigi terveket??

7
RoGeR képe

Basszus! Pont üti a

Basszus!

Pont üti a Dél-Budai gyűlést! :(

---
Bringasávot a Nagykörútra!

8
norbijúzer képe

nekem a melóval ütközik,

nekem a melóval ütközik, ennyivel előbb nem tudok eljönni sajna.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

9
aron képe

nekem meg vetítéssel,

nekem meg vetítéssel, pedig én aztán közel lakom...
bribgatárolókat a metrómegállókhoz!! "legyen pénz" a bicikliutak fenntartására...

http://criticalmass.hu/lakat

10
Tomacher képe

Én is meló miatt nem tudok

Én is meló miatt nem tudok menni sajna.

esetleg addig gyűjthetnénk ide is öleteket.

Tomi.

11
ATA képe

Én sem tudok ott lenni, de

Én sem tudok ott lenni, de ha lehet egy javaslatom: A XVI. és a XV. kerület összekötését a Szentmihályi úton mihamarabb meg kellene oldani, mert az egy viszonylag rövid, de nagyon veszélyes és forgalmas szakasz. Ott mindig mennek kerékpárosok, halált megvető bátorsággal.

12
Tscheya képe

Egyetértek. Sőt, a

Egyetértek. Sőt, a Szilas-patak mentén "lazán" össze lehetne kapcsolni a IV. és a XVII. kerületet, ami azért nem piskóta.

13
Hemü képe

Igen, és Kőbánya felé is

Igen, és Kőbánya felé is nagyon jó lenne egy-két összeköttetés a Kerepesi út - Veres Péter út irányából. Nagyiccéről van is egy útvonal arrafelé egy fahíddal (Dömsödi utca - Váltó utca - Dzsumbuj - Tárna utca), csak ki kéne ott alakítani egy normális biciklis útvonalat, hogy a félősebbek is végig merjenek menni rajta. Például a feleségem, aki a Maglódira jár dolgozni. Ja, és Athletessa is örülne neki. :-)
Egy Örs vezér tere - Éles sarok útvonalnak is sokan örülnének.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /

14
norbijúzer képe

jaja, örsvezértere-óhegy

jaja, örsvezértere-óhegy összeköttetésnek én is nagyon örülnék!
annak meg méginkább, ha a nagylajoson, vagy vele párhuzamosan (de nem olyan messze, hogy a rákospatakig le kelljen menni) végig lenne jó minőségű bringával is járható út!!

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

15
Prof.gruppetto.hu képe

Nagylajoson tökjól lehe

Nagylajoson tökjól lehe bringázni, kivéve az egressy-mogyoródi macskakövet, azt én az Angol utcán kerülöm.

16
norbijúzer képe

és a bosnyák téri

és a bosnyák téri kereszteződés? az se gyenge...

szóval ezekkel a kivételekkel én inkább csak azt mondom, hogy tök jól lehetne bringázni ott.

meg azért lehetne kicsit szélesebb a sáv, akkor nem centiznének az autósok, a buszról már nem is beszélve...

csak akkor szoktam arra menni, ha melóból megyek az árkádba bringával. (pl ridebikeba :) )

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

17
Prof.gruppetto.hu képe

Igazad van, az tényleg nem

Igazad van, az tényleg nem túl egyszerű, arra ritkábban járok, ezért nem gondoltam rá. Mondjuk azon kívül hogy kicsit ráz, nincs vele gondom, jól el lehet férni. Olyan része viszont szerintem nincs, ami túl keskeny lenne, én legalábbis nem emlékszem ilyenre.

18
norbijúzer képe

amikor áll rajta a

amikor áll rajta a kocsisor, akkor nem nagyon lehet mellettük elmenni. jobbra padka, balra a szembejövők veszélyesek.

a "kicsit ráz" viszont nagyon enyhe kifejezés :)
a kiskockakő nem lenne olyan gáz, ha nem hiányozna minden tizedik, és nem lennének bazinagy besüllyedések 10 méterenként. :/
még a montit is féltem ott egy kicsit, az outival meg inkább messze elkerülöm :)

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

19
Prof.gruppetto.hu képe

Erre egy ismőrösöm azt

Erre egy ismőrösöm azt mondaná, hogy "hja, hát meg kell tanulni biciklizni!" :)
Én párszor már jártam arra outival is, nem volt vészes.

20
Szász Andrej képe

Látom, elfajult ez a

Látom, elfajult ez a beszélgetés, offnál offabb témák vetődnek fel...:) akkor én is hozáteszem a magamét.

A Róna utca, bár nincs túl közel, végig kitűnő (felújított) minőségű, oútival is bátran mehetsz rajta. Hátránya, hogy van lámpa (bár kevesebb, mint a Nagy Lajoson).

Amit én szoktam választani, az a Lőcsei-Jerney utcapáros (ez ugyanaz az u.), viszont ott fekvőrendőrök vannak. Az útvonal különleges előnye, hogy egyáltalán nincs rajta forgalomirányító lámpa (zéró! 0!), ami egyben azt is jelenti, hogy nincs kínos várakozás (sem furdaló lelkiismeret): csak akkor vársz, ha tényleg szükséges.
Az Örsre az Álmos vezér u. - Örs vezér u. részen juthatsz el, a Füredi - Nagy Lajos lámpának van előre és balra kanyarodó sávja, abból szoktam az Árkád felé fordulni. (Amíg volt a Sugár oldalában rámpa, addig ott mentem át a gyaloghídon...)

--
Cyclists fare best when they act and are treated as drivers of vehicles. (John Forester)
A bicikliseknek az a legjobb, ha járművezetőként viselkednek, és velük mint járművezetőkkel bánnak. (nyers ford.)

21
norbijúzer képe

róna utca pont olyan, hogy

róna utca pont olyan, hogy melóból/melóba azért nem éri meg, mert akkor már inkább a hungárián megyek, az kisebb kerülő, gyorsabb haladás, ha meg melóból az örsre mennék, akkor távban elég szép kerülő. bár lehet, egyszer kipróbálom, még nem mentem végig rajta.

lőcsei-jerney nem jobbkezes végig? mert nehezen tudom elképzelni máshogy a lámpanélküliséget. vagy macisajtok és stop táblák...
keresztbe több főbb útvonal is keresztezi, aminél tuti le kell lassítani.

örs vezér útját egyszer próbáltam, felejtős... nagyon szar útminőség. pedig ha az jó lenne, akkor az lehetne a nyerő, a vezér út - rákospatak utca (bár az jobbkezes, de kis forgalmú, jó minőségű aszfalt) folytatással.

nehéz ügy.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

22
Szász Andrej képe

Lőcsey-Jerney nem

Lőcsey-Jerney nem száguldozós, a szokásos jobbkezes, macisajtos óvatossággal lehet rajta közlekedni (max. 25-30). Stop tábla viszont nincs, úgy tom (talán csak a piacnál). A Szugló utcától az Örsig egészen biztosan nincs egy sem.

Most olvasom Forester könyvében, hogy a bringásoknak a védett, lámpás útvonalak felelnek meg a legjobban, mivel itt a hosszú, nem kiszámítható várakozás helyett egy rövid, kiszámítható várakozás vár csak rájuk. Ez lehet, hogy így van, de én épp azért választom a jobbkezes-macisajtos utcákat, mert ami neki rövid, kiszámítható várakozás, az nekem hosszú, kiszámíthatatlan ;) pl. épp elkapom a pirosat, és akkor állhatok ott akár értelmetlenül is (ha mondjuk kicsi a keresztirányú forgalom).

A stoptáblával védett útszakasz szintén a bringást védi, persze csak ha megadják neki az elsőbbséget az oldalról jövők; a macisajtosnál rajtam múlik, hogy megadom-e, és magamban jobban bízok, mint másban ;)

23
magwas képe

Nem út, de nagyon fontos:

Nem út, de nagyon fontos: Millenáris.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

24
Kecs képe

Én azt szeretném, hogy aki

Én azt szeretném, hogy aki bérlettel utazik a HÉVen annak ne kelljen plusz jegy és akkor tudnék símán munkábajárni bringával és nem kellene autóval vagy busszal bénáznom. 16.000 a HÉV bérlet egy hónapra. Nem férne bele a BKV nak? Szerintem de! :-D

üdv
Kecs

25
Tscheya képe

Külön bicikliskocsikat a

Külön bicikliskocsikat a HÉVre! Kihasználtabb lenne, mint a MÁVos.

26
phorvath képe

Ugyanez a kérésem a

Ugyanez a kérésem a fogaskerekűre!

Bringaszállító csomagtartókat a hegyvidéki buszok elejére!

Szentendre felé a gáton vezetett bicikliutat aszfaltozzák már le rendesen!

27
aron képe

igen, ingyen biciklit a

igen, ingyen biciklit a héven, megoldást a fogason!

és mi a farncot művelnek a józsef attila- bajcsy kereszteződésben? leszedték a felfestést...

http://criticalmass.hu/lakat

28
nerazzurro képe

körutakra, hidakra,

körutakra, hidakra, rákóczi útra is bringasávo(ka)t!

29
Encsi képe

Fáziskésésben vagyok...

Fáziskésésben vagyok... Ez ma volt nem?

---

Bringautat a nagykörútra!

30
urga képe

Érdekes volt, ha csak egy

Érdekes volt, ha csak egy része megvalósul a javasolt közlekedési folyosóknak, már előrébb vagyunk - de a kerületekkel való egyeztetésre talán nem ártana több embernek is menni?

31
RoGeR képe

Én egy picit attól félek,

Én egy picit attól félek, hogy azok a projektek is belekerülnek ebbe a bizonyos keretbe, amit János úgy említett, hogy megvannak az engeélyezetési tervek. Ezzel gyakorlatilag a kerek legalább felét kilövik, a kényes részek meg bekerülnek a "hosszútávú fejlesztés" dossziéba. :(
És egy jelentős részt a főváros és/vagy a kerületek fognak visszadobni, mert találnak rá indokot.

Másik az, hogy így kiszámolva baromira költséges ez is. Egy normális kerékpáros infrastruktúra kiépítése (kerékpársávok vagy utak, meglévők felújítása, tárolók, stb) hiheetlen összegeket emésztene fel.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

32
urga képe

Nem értem, hogy egy

Nem értem, hogy egy kerékpársávban mi a költséges? (útfelújítással egybekötve kell végezni, de az nem a kerékpár-alapból megy). Egy rendes kerékpársáv egy 1-1,5 méter széles asztfaltcsík, az autósávoktól fehér festékkel elválasztva. Mi ebben a 60 millió kilométerenként??? De van, ahol talán még sáv sem kell, lehet, hogy egy széles sáv is megfelel. A kerékpártárolók sem drágák...

33
zsoltee képe

És a kerékpársáv mire

És a kerékpársáv mire jó? Ha a gyalogok a bringaúton vagy a bringagyalogút bringás részén kóvályognak, akkor vajon az autista nem fogja leszarni az új csíkot? Inkább nevelni kéne őket! Sok széles út van, és kényelmesen elférnek mellettem az autók, pedig nincsen alámfestve a csík. Csak az a baj, hogy pár paraszt szerez lecentizni. Szerencsére ők a kisebbség (amerre én járok legalábbis).

Zsoltee

34
phorvath képe

A kerékpársáv pont arra

A kerékpársáv pont arra jó, hogy ideális esetben nem parkolnak rá, mert látják a sárga vonalat. Emellett a kereszteződéseket jó esetben a bringások figyelembevételével alakítják ki. Ja, és a kezdők számára sokkal megnyugtatóbb, mint az általad említett széles külső sáv (angolul WOL). A WOL ráadásul némi kultúrát igényel az autóvezetők részéről, pl. tartsanak megfelelő oldaltávolságot, ne parkoljanak rá, stb. Ezért egyelőre nem jó a WOL, hanem helyet kell szorítanunk a biciklisávnak. (Meg a politikusok sem tudják, hogy mi az a WOL, és nem lehet a választóknak sem eladni.)

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

35
zsoltee képe

De a WOL és a bringasáv a

De a WOL és a bringasáv a gyakorlatban ugyanaz: ha akarnak, ráparkolnak, haladnak rajta... egy sárga csík semmit se jelent nekik sajnos.
A kezdők számára csak a kerékpárút a megnyugtató szerintem, pedig ott nagyobb veszélyben vannak.
Közlekedési kultúra kéne ide, nem csíkok rajzolgatása!

Zsoltee

36
urga képe

"Közlekedési kultúra

"Közlekedési kultúra kéne ide, nem csíkok rajzolgatása!"

Teljesen, maximálisan egyetértek! A kerékpársáv ráadásul (sajnos) sok esetben szinte használhatatlan a kocsik által odahordott törmeléktől (ezt nem tudom, hogyan lehet kiküszöbölni, hacsak nem gyakori takarítással, de arra meg mikor lesz lehetőség??)

Mégis: a kerékpársáv a 2X2 sávos nagyforgalmú, nagysebességű utakon nem haszontalan, illetve emelkedőkön, durvább utakon sem. És az emberek szemében valóban jelezné a biciklis kultúra terjedését. Ráadásul ez a legkönyebben "visszafordítható" infrastruktúra, ahogy Andrej is írta.

Majd nyitok egy rovatot a széles sávokról, meg az autós kultúráról, nagyon érdemes beszélnünk ezekről (szerintem is a széles sáv a leghasználhatóbb "infrastruktúra" és az autósok hozzáállásán kellene elsősorban javítani).

37
Szász Andrej képe

Én is elsősorban ezért

Én is elsősorban ezért pártolom a kerékpársávot a jelen helyzetben, mert ott (a megvilágosodás után) csak le kell majd radírozni a csíkot, és teljesen használható vegyes forgalmú útfelületet kapunk, ami biztonságosabb is, mint a kerékpársáv.

Kitöröltem egy nagy valag érvet a széles külső sávval kapcsolatban, mert nem gondolom, hogy ez a megfelelő hely egy ilyen vita számára...

Viszont ahol lehet, már most is a vegyes forgalmú, megfelelő szélességű úton vezetett kapcsolatokat kéne erőltetni. Sajnos nem hangzott el arra becslés, hogy egy ilyen megépítése mennyivel kerül többe/kevesebbe, mint a többi lehetséges variáció, úgyhogy nem állíthatom teljes bizonyossággal, hogy több km kerékpáros úthálózatot kapunk, ha ebbe "fektetünk", de azért szerintem így van.

Pl. többször elhangzott, hogy a nagykörúti bringasáv egyelőre biztosan csak álom marad; viszont párhuzamosan két zölddel jelölt szakaszt is láttam a (távlati) térképen. A Jókai u. és az Eötvös utca már jelenleg is biztonságos elkerülő, de egy kis felfestéssel + táblázással olcsón észrevehetővé lehetne tenni, jobb, mintha a járdán bumliznak, akik nem tanultak meg eléggé közlekedni. Akik meg tudnak közlekedni, használhatnák a körutat úgy, ahogy van... Stb. stb. [Mindezt arra az esetre (is) írom, ha mondjuk nem lenne a VI. kerületnek semmi nyújtva, mert ugye szempont volt, hogy minden kerület kapjon vmit... ]
--
Cyclists fare best when they act and are treated as drivers of vehicles. (John Forester)
A bicikliseknek az a legjobb, ha járművezetőként viselkednek, és velük mint járművezetőkkel bánnak. (nyers ford.)

38
zsoltee képe

Országútival már jó

Országútival már jó nekem a nagykörút sávközépen, elég gyorsan haladok. Montival még kellett egy kis dugó, hogy ne zavarjak a sáv közepén és ne kelljen a szélére húzódnom, ahol ajtónyitás-veszély van.

Zsoltee

39
Szász Andrej képe

Ne aggasszon, hogy

Ne aggasszon, hogy "zavarsz", a KRESZ csak az indokolatlan akadályozást tiltja [3.§ (1) c)], és amint ezt korábban kifejtettem, a körúton a parkoló autóktól távol hajtani nem indokolatlan. Sebességtől függetlenül.

Viszont folyton a még kezdő, felkészületlen stb. kerékpárosok lecsábítása a cél, az ilyenek ne menjenek forgalmas útvonalon, még kerékpársáv/út árán sem, viszont építsünk nekik elkerülő hálózatot, ahol céljukat elérhetik; mindeközben a forgalmat szokják, a közlekedési helyzetekkel ismerkednek. Nagyon sokan már így is kerülnek a jelenlegi bicóút/sáv-hálózat miatt, az a pár méter ide vagy oda nem számít, amit egy párhuzamos kisforgalmú útvonal jelent.
--
Cyclists fare best when they act and are treated as drivers of vehicles. (John Forester)
A bicikliseknek az a legjobb, ha járművezetőként viselkednek, és velük mint járművezetőkkel bánnak. (nyers ford.)

40
zsoltee képe

Jaja, jogos. eleinte én is

Jaja, jogos. eleinte én is inkább kerülőúton mentem mindenfelé, de hamar leszoktam róla, most már nyugodtan közlekedek az utakon.

Zsoltee

41
RoGeR képe

Mondjuk egy kerékpársáv

Mondjuk egy kerékpársáv kialakítása egy gombsor felrakásával (Demszkí cicik) hangsúlyosabb lehet. Az 1 méteres sávot felejtsd el, (szerencsére az úügyi előírás már elfelejtette) 1,3-1,5 méter minimum.

De vannak helyek, ahova kerékpársáv nem igazán fér be (túl nagy forgalom vagy sebesség), oda marad a bringaút. Az ilyen helyekre viszont jó minőségű, széles bringautat kell építeni amik viszont nem olcsók.

Kerékpártárolóból viszont városszinten több ezer kell. Számolj 15 ezer Ft/db áron. Szerintem egy 100 milla alaphangon elkölthető lenne erre is.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

42
eti képe

A gombsor nem csak a sávot

A gombsor nem csak a sávot teszi hangsúlyosabbá, hanem egy mégis odaparkoló autó kikerülésekor bekövetkező bukást is. :)

43
urga képe

"Mondjuk egy kerékpársáv

"Mondjuk egy kerékpársáv kialakítása egy gombsor felrakásával (Demszkí cicik) hangsúlyosabb lehet."

Az már nem kerékpársáv, hanem kerékpárút. De az ilyesfajta fizikai elválasztást nem szabad terjeszteni, balesetveszélyes! (az autóknál sokkal jobban)

44
ders képe

Na ja, szomorú a körúttal

Na ja, szomorú a körúttal kapcsolatos "15 éves perspektíva", vagy a bartók esetén a "nem lehet hozzányúlni 7 évig a felújított úthoz" (kényszerű) hozzáállás. :( Itt mi ajánlhatunk szép, egész városra kiterjedő kerékpárút-hálózatot, de amíg nincs rendes szemléletváltás a városi döntéshozásban, és azon megy a pöcsködés, hogy nem lehet vasútátkelésre engedélyt szerezni a bicikliútnak ezért menjenek a felüljárón, vagy hogy a józsef attila ltp. beszólt és nem engedi az ő területén az bicikliútat, nem lesz itt jelentős arányú biciklis közlekedés! Arról nem is szólva, hogy a bicikliút se megoldás magában, csak teljes integrált politikának (terület-felhasználás, autóközlekedés korlátozása, informálás, stb. stb. stb.) lehet igazi hatása..

Még egy megjegyzés: ami bicikliutakat felvetettünk ott, azok mennyire vannak olyan szempontból megalapozva, hogy pl. milyen lakósűrűségű területekről milyen célpontok felé (és vissza) futnának? Nekem egy kicsit esetlegesnek tűnt az egész (persze idő se volt rendesen)..

A végéről meg el kellett jönnöm. A nyóckerbe mi lesz a javaslat? Állítsák vissza a práter u. menetirányát! vagy lehessen bicajjal a körút felé is menni rajta! (tipikus nekem jó lenne felvetés ;-)

45
László János képe

Elkészült a lista a

Elkészült a lista a segítségetekkel ,köszönöm mindenkinek, aki jött! Már mondom is előre: lehet sok más útvonalat jelölni, mi azt vettük figyelembe, hogy lehet a város meglévő kerékpáros útjait összekötni, valamint azt, hogy sok kerületbe legyen egy-egy elem.
Most (ma-holnap) egyeztetünk a Városházával, kialakítjuk a közös listát, jövő héten a kerületekkel egyeztetnek, ahova engem is meghítak. Kemény leszek!

A lista:

A Magyar Kerékpárosklub Által Budapesten sürgősen megépítésre javasolt kerékpáros útvonalak

1. Budai felső rakpart a Batthyány tér és a Petőfi híd között ezen a szakaszon a járdán lévő felfestés megszüntetése
2. Jagelló utca-Böszörményi út-Kékgolyó utca-vérmező-Moszkva tér-Varsányi utca hiányzó elemeinek megépítése, a ma járdán menő szakasz megszüntetése
3. XI. ker. meglévő tervei
4. Petőfi híd-Irinyi utca kerékpársáv
5. Bogdánfy utca kerékpársáv
6. Pesti felső rakpart petőfi híd és Sazabadság híd között (Közraktáron át)
7. XI. Kőérberki dűlő-Honfoglalás út-Kővirág út
8. Egérút bekötés a hálózatba
9. Csepeli Szabadkikötő út
10. Csepeli Gubacsi híd-városrészközpont összekötés
11. Gyáli út Ecseri és Határ út között
12. Üllői út-határ út csomópont hiányzó elemei
13. Üllői út Ecseri és Határ út közti hiányzó szakaszai
14. Sibrik Miklós utca a harmat utcától az Üllői útig.
15. XVI-XVII. Nógrádverőce út a Veres Péter út és a Cinkotai út között, Cinkotai út hiányzó réssze.
16. Szilas patak mentén turisztikai „zöld út”
17. IV. Szilágyi út (külső, belső) hiányzó elemei
18. Megyeri úton kerékpársáv
19. Pesti belvárosi Dunapart hiányzó elemei a Margít hídtól a Petőfi hídig
20. Kiskörúti kerékpársáv a Szabadság hídtól az Andrássy útig
21. Városliget-Erzsébet Királyné útja átkelés rendezése
22. XIV. Bánki úti kivezetés helyett új nyomvonal
23. III. Frankel leó-Bécsi út forgalomkorlátozottá tétele
24. III. Nánássi út forgalomkorlátozottá tétele

46
RoGeR képe

Hajrá

Hajrá János!

---
Bringasávot a Nagykörútra!

47
eti képe

A 7-est nem értem, a

A 7-est nem értem, a Kőérberki dűlő és a Honfoglalás út elég távol esik egymástól, ráadásul előbbi aszfaltozatlan, kis forgalmú, nagyjából csak nyaralók vannak arra.

Egyébként a többi jól hangzik (már amiket ismerek)!

48
RoGeR képe

Gyakorlatilag egy

Gyakorlatilag egy Kamaraerdő-Szerémi úti bringaút kapcsolatot jelent. Ahol kell bringaút/bringasáv, ahol kll jelölés.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

49
krtek képe

A 2. pontról tudna valaki

A 2. pontról tudna valaki egy-két infót írni bôvebben? Arra lakok, Kékgolyón megyek naponta (járdán muszáj, legalábbis lefelé), nem gondoltam volna, hogy oda terveznek valamit és most nagyon érdekelne, mi ez?
Nagyon megköszönném.

Fix' & cross & ragmegjól

50
László János képe

Nincs terv! Azt javasoljuk

Nincs terv! Azt javasoljuk éppen, hogy legyen ilyen terv. És ez mindegyikre vonatkozik! Nem minekünk kel tervezni, hanem ehhez értő szakembereknek, mi meg majd jól beleszólunk. De az még odébb van.
János

51
krtek képe

Köszi, sok sikert a

Köszi, sok sikert a munkához!
Most már legalább reménykedhetek, hogy egyszer majd valamikor erre is lesz valami bicikliútvonal.

Lábjegyzet:
nekem speciel a Kékgolyó u. az egyik "problémám", most újították fel, biztos nem fogják megint feltúrni. kb. 7 m széles út, mindkét oldalon parkoló autókkal, így felfelé menet már alig tud leelőzni egy autós, főleg, ha harckocsival jön. mivel elég meredek emelkedő, nem könnyű "belehúzni", így előfordul, hogy ledudálnak. egyik oldalon kórház, másik oldalon boltok, sok ember járkál, mindkét oldalon kell a járda. a parkoló autókból meg pénz folyik be, az más kérdés, hogy hová/mire. ezt nem nektek írtam ide, tudom, hogy azért vettétek fel a listára, mert ismeritek a problémát, csak hátha valakit érdekel :) ja, és még egy: mivel hegyvidék, nem is nyüzsög rajta annyi bicajos, mint a belvárosban, kicsi a célcsoport. szóval egy kicsit reménytelennek érzem, de ne nekem legyen igazam. úgyhogy hajrá!

Fix' & cross & ragmegjól

52
eti képe

Ha dudálnak, vészhelyzet

Ha dudálnak, vészhelyzet lehet, indokolt lassítani. Ha valaki szóvá teszi, hogy te kerékpárosként miért tartod fel a forgalmat, mutass rá, hogy a három sávból kettőben az utazó sebesség nulla, ha valaki feltartja a forgalmat, az a két parkolósávot használó pár ember.

53
zsoltee képe

A Bogdánfy utcára

A Bogdánfy utcára először új burkolat kéne. Remélem nem így lesz ráfestve a csík, mert katasztrófa az út széle, de még a szélső sáv közepe is elég ramaty mindkét irányba.

Zsoltee

54
Tscheya képe

Hú, lehetne még beszúrni

Hú, lehetne még beszúrni valahogy a Rákos-patak menti kerékpárút kialakítását (XIV.-X.-XVII. kerület) kb. a Szilas-pataknál említett módszerrel?

55
Hemü képe

Ezek a patakmenti utak

Ezek a patakmenti utak inkább csak tájnéző útnak lesznek/lennének jók. Kőbánya felé át kell jutni a síneken. Ezt a Tárna utcánál remekül meg lehetne oldani, és össze lenne kötve Sashalom Kőbányával. Ott most is át lehet jutni, de olyan lepukkant a környék, hogy sokan nem mernek ott közlekedni. A tizenhétbe meg vezessék inkább a Bökényföldi út mellett. Az kapcsolódna a már meglévő Cinkotai útihoz, aztán meg már remekül el lehet lavírozni a kis utcákon.
Esetleg ezt a kettőt lehetne összekötni a Rákos patak mentén, bár lehet, hogy a Jászberényi út mellett hasznosabb lenne.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /

56
Tscheya képe

Nézőpont kérdése. Én

Nézőpont kérdése. Én például a Bökényföldit egész tekerhetőnek tartom, míg a Jászberényi azért parásabb.

57
Hemü képe

Azért a Zsemlékes út és

Azért a Zsemlékes út és a Cinkotai út közé elkelne egy utacska. Ott talán még jobb is lenne, mint a sáv, mert az a rész lakott területen kívül esik, és alig vannak keresztutak.
A Jászberényivel kapcsolatban teljes egyetértésemről biztosíthatlak. :-)
Ha ezt a két útvonalat megcsinálnák, akkor a 17. kerületiek is sokkal bátrabban bicikliznének.

Ja, és nem neked, vagy nekem kell ez. Én az Erzsébet hídon sem a buszsávot használom.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /

58
Tscheya képe

Hát igen, én a

Hát igen, én a kerékpárutat hóban használnám (ha lenne), mert akkor már tényleg izgi az autók között kóricálni. Kipróbálva.

59
Szász Andrej képe

Hóban abszolút király

Hóban abszolút király voltam a múlt előtti télen az 1-sebességesemmel a belvárosban... Sávközép 15-tel, és még én előzgettem :D

Ritkán járok a XVII. felé, de a Keresztúri út picit félelmetes. Persze az ismert technikákkal biztonságosan hajózható, viszont kellemetlen. Egy kis plusz szélesség nem ártana, és nem is kell sok, különösen nem 1,5 méter...

60
Rasp képe

Jászberényin a

Jászberényin a maglóditól van hely az üzletsor előtt a csempegyárig, ott kb 1-2 km ig kevés a hely, de egyébként a tecsóig simán ki lehetne vinni a bicikliutat.
ja a felüljárót kihagytam, de a helikopteren el lehetne veztni egy darabig majd vissza lehetne tenni kb az óvodánál.
ezt mondom

61
Krisztab. képe

És hol van a bringasáv a

És hol van a bringasáv a Nagykörúton?
*CMS*

62
ATA képe

A 16. javaslattal az a gond,

A 16. javaslattal az a gond, hogy a Szilas-patak menti kerékpárút (Zöldút) gyakorlatilag nem köti össze Szentmihályt és Újpalotát. A Bringaút jöhetne a Rákospalotai-határút - Szentmihályi út útvonalon. Akkor nem kellene kerülni a futókat és sétálgatókat (elég sok van belőlük a környéken). A patak XV. kerületi részen hatalmas csöves telepek vannak (az erdőben), egyáltalán nem biztonságos ott tartózkodni! Arról nem is beszélve, hogy arról az útról legközelebb a Pólusnál lehetne kijönni.

63
ATA képe

A Rákosszentmihályi

A Rákosszentmihályi részen tényleg érdemes lenne a patak mellett elvezetni az utat, de a Rákosi útnál kijöhetne a Szlovák út mellé. Így sokkal nagyon területeket kapcsolna be a hálózatba (pl az új lakópart, Árpádföld). Nem mellékesen, így össze lehetne kötni a Timur utcai bringaúttal (ami mostmár egész használható!), ezzel együtt Csömörrel is.

64
kambekk képe

.

.

65
László János képe

Hát ez az! HOL

Hát ez az! HOL VAN?
Józanra fogva: akkor tudunk reálisan oda sávokat követelni, építeni, ha a parkolás egy kicsit oldódik. De ha látod, a Petőfi híd felől már kezdenénk, és a Margít híd felé is a sávokat fogjuk nyomni. Akkor már csak a köztes darab hiányzik...

János

66
Krisztab. képe

De azt lehetne kérni, hogy

De azt lehetne kérni, hogy legyen terv erről... max aszondják, hogy addig nem, amíg nincs ezmegaz.
*CMS*

67
RoGeR képe

Jánossal beszéltünk

Jánossal beszéltünk erről ott. MÉG kényes pont a Nagykörút, ha most erőltetjük akkor az egészet dobhatják ki a kukába arra hivatkozva, hogy a kérések komolyalanok.
És akkor jön a mostani szisztéma, hogy egy-egy teljesen elszigetelt párszázméteres bringaút-mozaik épül ki több, mint 1 milliárd Ft értékben.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

68
aron képe

jártam ma a röppentyű

jártam ma a röppentyű utcáűban, és ott van vmi bringaőút kezdemény, ami nincs befejezve! de már egy éves tuti megvan! kb. felfestés és táblázás meg lámpázás hiányzik. az mi????

jános! a karbantartás nagyon fontos lenne témának!!! ezerrel! még az úűjutak is úgy amortizálódnak! meg a minőségi építés...

http://criticalmass.hu/lakat

69
Krisztab. képe

Hát lehet. Én mondjuk még

Hát lehet. Én mondjuk még mindig azt gondolom, hogy mindenki lobbizzon a saját céljaiért (bringások a sávért, autósok a parkolás megmaradásáért), és aztán döntsenek a döntéshozók. Nem kell visszafognia senkinek sem magát.

*CMS*

70
urga képe

A Kiskörút viszont benne

A Kiskörút viszont benne van a listában, és az is nagyon fontos. (a jelenlegi tervek szerint a felújítás után is meghagynának 2X2sáv autóutat, semmilyen biciklis infrastruktúra nem szerepel a tervekben!!! Pedig a belvárosi forgalomcsillapítás első számú feltétele a Kiskörút)

71
Krisztab. képe

igen, az nagyon kiráy lenne

igen, az nagyon kiráy lenne :)
*CMS*

72
kambekk képe

Re: 44 Kedves László

Re: 44

Kedves László János!

Tavaly tavasszal is kérted, hogy javaslatainkkal segítsük a fővárosi fejlesztéseket. Érkezet is nemegy low budget javaslat, ötlet.

- Andrássy út bringaútjának rendezése (nyilak festésével, táblákkal, ellenőrzéssel)
- Erzsébet téri kesze-kuszaság (rossz helyzetű cölöpök, oszlopok, bringaút elfogyás József A. utcánál) felszámolása
- Bajcsy-Kossuth tér összekötése Alkotmány utcán keresztül
- Kisforgalmú (egyirányú) utcák bringa-baráttá tétele (táblázással, felfestéssel, parkolásszabályozással)

Kérdem nagy tisztelettel, mennyi valósult meg belőlük belső-Budapestre vetítve? Mivégre kell évente meetingelni, ha szemlátomás marad a probléma?!

Remélem végre megtisztelsz azzal, hogy válaszolsz - a fogadatlan(?) emailjeim és fórumkéréseim után.

Nálad a labda kedves János!

73
László János képe

Kedves Kambek! Van egy

Kedves Kambek!

Van egy könnyebb része a válaszomnak: mindenkinek válaszolok, ha engem személyesen kérdeznek, legalábbis igyekszem. Persze nem szeretném, hogy úgy tűnjék, én személyesen vagyok a tuti dolgok letéteményese!
A nehezebb része: a Fővárosban mostanában nagyon nehezen születnek a dolgok. Az Adrássy út átszervezésére elkészítettünk egy tanulmányt, talán ebben az évbe meg is valósul.
Erzsébet tértől a Bécsi utcáig épült egy szakasz, mint tudod, most megy a hajcihő a kerülettel, hogy hogyan biztonságos az átkötés a többi szakasszal.
Az V. kerületnek elkészítettünk egy tanulmányt, ami az Alkotmány utcát is tartalmazza, most folynak a pályázások, igyekszünk, hogy az is bekerüljön közibük.
A VII. kerületnek javaslatot tettünk,hogy forgalomcsillapítással egyenjogúsítsuk a kerékpárosokat, már van példája: A Thököly út és a Damjanich utca között néhány utca, talán folytatódik.
A Főpolgármesteri hivatallal mostanában jó sokat veszekszünk, mert , ahogy te is mondod, finoman szólva, nehezen mennek előre dolgaink. A következő két hétben dől el, hogyan folytatjuk velük a munkát. Erről igyekszem mindenkit informálni, és bevonni!
De bárhogy is alakul a viszony, nekünk dolgoznunk kell, és nem csak "évente meetingelni" ahogy írod, hanem naponta tárgyalni, terveket készíteni, véleményezni, sajtózni, tervzsűrikbe magunkat benyomni, győzködni fontos "elvtársakat", stb. Szóval kedvedet ne veszítsed, és gyere segíteni, hátha rajtad (is) múlik.
János

74
kambekk képe

Kedves János! Köszönömk

Kedves János!

Köszönömk válaszod*. Jó végre olvasni, hogy valahogy azért mennek a dolgok... Bár nagyon fárasztó és fölösleges harc - márcsak elméletben is - minden tíz méteres sárga felfestésért (ami ráadásul nem is a legjobb megoldások közül való) ÉVEKIG pályázatokkal meg tervzsűrikkel molyolni! De ha ez az útja (amit értek úgyan értek, de fel nem foghatok) ám legyen. 2526-ra talán célhoz érhetünk, se!

Jelen munkám sajnos nem enged akkora teret a civil harcoskodásnak, mint korábban, ezért már nincs lehetőségem (megfáradt és gyakran parttalan) szimpóziumokon beleüvölteni a döntési helyzetben lévők arcába az igazunkat. Inkább csak rajta tartom civil szemem a (nem)történéseken - és bambán ámulok a változatlanságokon. De ha másnak van rá ideje s energiája, azt ezúton is köszönöm. Pláne szívderítő (lesz), ha eredménnyel is jár.

Üdv kambekk (alias Kemény Tamás)

* Emailjeimben személyesen tettem fel ugyanezen kérdéseimet. Bizonyára "elkallódott".

75
phorvath képe

Az a baj, hogy egy hetes

Az a baj, hogy egy hetes munkákat (pl. az Andrássyn a parkoló és bringasáv megcserélése) évekig tervezgetnek, azután ha kész a terv, év végéig kell várni, hogy bekerüljön a költségvetésbe és utána tavaszig, hogy elkezdődhessen a nagy munka.

76
kambekk képe

Hát nem tudom ezért az

Hát nem tudom ezért az ügymenetért ki a felelős, de szüljön sünt az ilyen! Így még az unokám dédunokája is erre fog várni...

Ha már Andrássy: van egy beszakadt matáv-fedlap az Írók Boltja előtt kb 2 hete. Először kibójázták egy colöppel. Majd kibójázták két betontalpú oszloppal - amitől mégjobban beszakadt. Végül ráfektettek egy kettévágott furnérlapot, mert ez így ajrópai... Érted, nem kicserélik azt a kurva tetőt egy perc alatt, neeeeem. Ezek tábláznak, meg megszakáértenek, meg újra tábláznak... és az évek szállnak mint a percek.

De itt ez a reptéri vonatügy is. Már az ötödik határidőt igérik (hazudják). Az első még 2006 őszéről szólt. A legutóbbi meg 2007 augusztusáról. Miközben a meghirdető felelős személye (Kóka) mit sem változott...

Kerút kapcsán legyen ezután optimista akinek hat anyja van, vagy legalább négy füle!

77
László János képe

elkészült a Fővárossal

elkészült a Fővárossal közös lista, csütörtökön a kerületekkel való egyeztetés van soron, a végeredményt megírom!
János