Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
nemtom, hogy mennyi belső
nemtom, hogy mennyi belső sérülést kap ilyenkor a bukó, de szerintem még működőképes :)
nekem egyszer a bringámra volt akasztva, amikor a bringát egy igen erős széllökés eldöntötte és a sziklának csapta a bukót. (HHH tetején)
egy 2 centis kis benyomódás lett benne a "hungarocel" részen, oldalt a fül fölött.
azért emiatt még nem fogom eldobni, ez semmiség.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Addig véd amíg nem repedt,
Addig véd amíg nem repedt, utána már csak dísz.
A kormányomra akasztottam és délután amikor mentem érte négybe volt törve. Leesett és bele rughattak/rá léphettek.
Nem lett volna baja ha nem a müanyag külső tartja össze.
-
-
-
biciklisek minden hétköznap
na ja, de mi van
na ja, de mi van láthatatlan repedésekkel?
---
Ez a zén oldalam
Ha nem látod, akkor nincs
Ha nem látod, akkor nincs is :D komolyra fordítva meg ha egy repedés olyan kicsi, hogy nem is látszik, akkor nem teszi annyival gyengébbé a sisakot. Bár ez függ a sisak minőségétől is, de sztem teszkó gazdaságos sisakokról nem is érdemes beszélni. A motoros bukóhoz hasonlóan akkor válik használhatatlanná a sisak (törésen kívül), ha akkorát perecelsz vele, hogy a hungarocell már nem íves, hanem sík. (Műanyag elem alatt nem tölti ki a helyet, és a műanyag borítást be lehet nyomni, bár gagyi sisakoknál alapból is van hézag a műanyag, és a hungarocell között, ott ezt nem lehet érezni). Ez azt jelenti, hogy ha ismét arra a részre esnél, a sisak fékező hatása ott már nem érvényesülne. (W=m*a*s, ha az s kisebb, az a nagyobb, szal gyorsabban fékeződik a fej :) Mikor egyszer 5 m repülés után a fejem ért le először, nagyon meglepődtem, hogy szinte semmit nem éreztem fejjel. (A nyílt kulccsonttörést inkább :) De utána a repedésen kívül a hungarocell azon a helyen, ahol a talajjal érintkezett, egyáltalán nem a sisak gyári íveltségét mutatta már. De gondolom, nem okozott ekkora sérülést egy leejtés :)
~~~~~~~~~~~~~~
"Critical mass
I pray"
(Psyclon Nine - Clinic)
Minden fizikai erohatas art
Minden fizikai erohatas art neki, pont erre van tervezve. Termeszetesen az erobehatas nagysaga meghatarozza a tovabbi hasznalhatosagot. Egy-egy faagnak utkozes nem okoz bajt, am egy nagyobb, esetleg tobb kisebb igen, akar lathato serules nelkul. Az anyag szerkezeteben utobbi esetben is keletkezhet olyan valtozas, ami alapjaiban rontja a jovobeni hatasfokot. Meg igy is jobb viselni persze, mint buko nelkul elindulni, am nem art betervezni a mihamarabbi cseret.
Enyhe, s nem is vagyok benne biztos, hogy a legjobb parhuzam, ha egy telibe talalt autora gondolunk, amit a mai technikaval vissza lehet varazsolni - ranezesre - hibatlanra, am egy kovetkezo utkozesnel a karosszeria vedelme az eredetinek csupan a toredeke lesz.
A regi, kidobasra szant sisakot erdemes teljesen hasznalhatatlanna tenni, nehogy egy kukabuvar aktiv kozremukodesevel ujra piacra keruljon. En pl. egy megelozo-figyelemfelkelto kampany reszere juttattam el.
Fontos tudni, hogy egy olcsobb sisak is megfelelo lehet, hiszen a dragabb darabok alapvetoen nem a biztonsagban nyujtanak sokkal tobbet (erre bizonyitek az alabb belinkelt - HervisBAZZ! altal forgalmazott - Balance sisak), hanem szellozesben, kenyelemben, allithatosagban, tartossagban, s neha sulyban, valamint a formatervezes kifinomultsaga jelentosebb.
Ami biztos: egy nagyobb esesnel, aminel jelentosen serul a buko (s jobb esetben emiatt a fej kevesbe), mindenkeppen szukseges a csere!
A teljesen serulesmentes sisakot is erdemes 5-6 ev utan lecserelni, mivel ennyi ido alatt kulon fizikai rasegites nelkul is megoregszik a szerkezete.
Talalos (koltoi) kerdes: Vajon ezt a fejet be kellett-e volna kotozni eses utan, ha nincs rajta buko?
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
Ez így mind szép,
Ez így mind szép, ELMÉLETBEN. Elméletben én is tudom ezt.
De fogadjunk hogy nincs olyan bukó, amelyik ne esett volna már le normális magasságból. Ha mindegyik ilyen leejtés után cserélni kéne, akkor fél évente be lehetne tervezni egy bukó árát a költségvetésbe.....
Pontosabb lett volna azt a címet adnom, hogy:
Mennyire árt a bukónak ha leesik?
---
Ez a zén oldalam
Sajnos objektiv meresi
Sajnos objektiv meresi lehetoseg nem erheto el, azt erdekes javasolni, hogy mindenki dontse el "erzesre", de megsem lehet nagyon mast mondani, mert ebbe mar tul sokfele tenyezo szamit bele (in mold technologiaval keszult-e a sisak, milyen idos a sisak, mennyi napfeny erte eddig, milyen magasbol, s mire esett le, na es persze hanyszor, stb.)
Res a piacon: Bukosisak CT / Bukosisak CT 2
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
Ezek a röntgenképek
Ezek a röntgenképek aranyosak voltak!
Valószínűleg igazad van és mindenki döntse el maga. Mivel más nincs...
---
Ez a zén oldalam
A második CT haláli :D
A második CT haláli :D
nekem van egy giro síbukóm
nekem van egy giro síbukóm (nem sokban különbözik a bicóstól). arra az van írva,hogy esés után le kő cserélni. namármost gondolom a gyártó se hülye. egyrészt több pénzt akar beszedni, másrészt inkább túloz, hogy semmi esetre se vonhassák felelősségre egy esteleges súlyosabb balesetnél. bicós bukómmal meg sikerült nekimennem egy behajtani tilos táblának kb 40-nel. szerencsére nem a fejemen volt, hanem tatyó oldalán:D egyetértek hogy a gyártók inkább a kényelemben különböznek, de azért vmi "méd in ojmjakon" cuccot inkább nem vennék fel.
Egy fontos info: A bukot 3
Egy fontos info: A bukot 3 evente cserelni kell!
Hogy mit csinaljunk a hasznalt bukoval? Nem tudom, de szervezhetnenk a Millin egy akciot, es akinek egyaltalan semmilyennincs, annak oda lehetne adni. Az eletet megmentheti.
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
milyen bukó leírásában
milyen bukó leírásában van, hogy pontosan 3 év? az én bukóm leírásában nincs ilyen. az angolnál az áll, hogy 'several years' ill. a németnél 'mehrjährigem'. nyilván idővel cserélni kell, mert elöregszik, szerintem egy Casco Viper esetében ez simán meglehet 5 év is.
a 'bukóelajándékozás' szerintem is jó ötlet, de azért gondolj csak bele, hogy tényleg jó ötlet-e valakinek olyan bukót adni, amiben te már félsz?
Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
Én hajtom a biciklit, a bicikli hajt engem.
Ahogy a romlott kaját se
Ahogy a romlott kaját se adnám oda a hajléktalannak, úgy a "lejárt szavatosságú" bukót sem bárkinek. 5-6 év az átlagos elhasználódási idő. Ezt rengeteg dolog befolyásolja, de legfőképpen az időjárási tényezők: szélsőséges hőmérséklet (fagy, tűző nap, stb.). Egy jó minőségű sisakot mindenesetre min. 5 évig lehet használni.
A megöregedett bukókat felhasználjuk demonstrációs célokra. Jöhet, ha van. Törött is.
__________________________________________
A város annyira meg van terhelve beruházásokkal, hogy óvatosan kell bánni az olyan rendezvényekkel, amelyek zavarják az autósok forgalmát.
A rossz kajától lehet
A rossz kajától lehet baja, de egy régi bukó is több, mint a semmi...