Kiadták 2007. I. negyedéves baleseti statisztikáit.
Aszongya az Index cikke: "A kerékpáros balesetek eltérő tendenciát mutatnak, 2002 óta ugyanis csökken a számuk. Kiss Csaba szerint ahogy nő a biciklivel közlekedők száma, az autósok egyre inkább megszokják jelenlétüket, és több figyelmet fordítanak rájuk."
Sikerült itthon is megfigyelni ezt a nemzetközileg már megfigyelt jelenséget. (Lásd pl.: Safety in numbers: more walkers and bicyclists, safer walking and bicycling)
A dolog értelmezéséhez két segítség:
Egy kötelező-bukósisak-törvény csökkenti a kerékpárosok számát, tehát ellenébe megy ennek a megfigyelésnek. Valószínűleg csökkenő biztonságot eredményezne.
A statisztika ápol és eltakar, de az össz-számokra vonatkozó megfigyelés valószínűleg a rész-számokra is igaz. Ezért ha olyan infrastruktúrát építünk, ami a kerékpárosok jelenlétének csökkenéséhez vezet az utakon (ti. elkülönített helyen mennek, nincsenek az úton), csökken a biztonság.












Ezek nagyon fontos tények
Ezek nagyon fontos tények és érvek.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor