Kiadták 2007. I. negyedéves baleseti statisztikáit.

Aszongya az Index cikke: "A kerékpáros balesetek eltérő tendenciát mutatnak, 2002 óta ugyanis csökken a számuk. Kiss Csaba szerint ahogy nő a biciklivel közlekedők száma, az autósok egyre inkább megszokják jelenlétüket, és több figyelmet fordítanak rájuk."

Sikerült itthon is megfigyelni ezt a nemzetközileg már megfigyelt jelenséget. (Lásd pl.: Safety in numbers: more walkers and bicyclists, safer walking and bicycling)

A dolog értelmezéséhez két segítség:

Egy kötelező-bukósisak-törvény csökkenti a kerékpárosok számát, tehát ellenébe megy ennek a megfigyelésnek. Valószínűleg csökkenő biztonságot eredményezne.

A statisztika ápol és eltakar, de az össz-számokra vonatkozó megfigyelés valószínűleg a rész-számokra is igaz. Ezért ha olyan infrastruktúrát építünk, ami a kerékpárosok jelenlétének csökkenéséhez vezet az utakon (ti. elkülönített helyen mennek, nincsenek az úton), csökken a biztonság.

Az eredeti KSH anyag.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
magwas képe

Ezek nagyon fontos tények

Ezek nagyon fontos tények és érvek.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor