Ezt találtam leválasztott bringasáv témában:
http://www.youtube.com/watch?v=ONS2ptAR4mo

Nézzétek meg, nagyon tanulságos!
Érdemes lenne nekünk is elgondolkozni rajta. Megoldás lehet több helyen is, például kiskörút, Andrássy.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
norbijúzer képe

én ahogy ezen a videón

én ahogy ezen a videón láttam, az ilyen sávokhoz iszonyú sok hely kell. és a körutakon nincs ennyi hely.

egyébként az ilyen elválasztó bólyasorokat jó ötletnek tartom mindenféle bringasáv mentén, csak ne sötétzöld demszkikaró legyen, hanem feltünő színű gumi :)

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok

2
hf képe

Szerintem nem muszáj rá

Szerintem nem muszáj rá nagy hely, hiszen egy 20 centis oszlopsorral vagy betoncsíkkal is le lehet választani, lényeg hogy leválasztott legyen.

Nem állítom hogy ez az egyedüli üdvözítő megoldás, de azokban a szituációkban ahol már tarthatatlan a helyzet (pl Andrássy), ez megoldás lehet.

---
Ez a zén oldalam

3
eti képe

Vannak azért ellenérvek

Vannak azért ellenérvek is.

4
urga képe

ezek a sáv széli buktatók

ezek a sáv széli buktatók hátborzongatók...

5
Perillustris képe

Nagyon jó a többi videó

Nagyon jó a többi videó is: http://www.streetfilms.org/

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

6
hf képe

Tényleg jók! Szívesen

Tényleg jók!
Szívesen lekötözném Demszkyt egy székbe és kötelezném hogy nézze végig... ha nem tud angolul, szívesen fordítok! :)

---
Ez a zén oldalam

7
RoGeR képe

Érdekes, hogy NYC is egyre

Érdekes, hogy NYC is egyre bringásabb hely.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

8
Perillustris képe

A benzin árának

A benzin árának növekedése nem marad következmények nélkül...

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

9
Névtelenallacool képe

ja, de a bukó valahogy ott

ja, de a bukó valahogy ott se divat!:(

10
Mighty képe

Ez kb ugyanaz, mint az

Ez kb ugyanaz, mint az Andrássy.
Az a baj, ha nem választják el valamivel, akkor az anyósülésen ülő nagyon könnyen rá fogja nyitni az ajtót a bringásokra, hiszen a tükörből nem lát hátra, valamint nem köteles tudni a KRESZt, hogy hátra kell nézni, igaz ez csak józan paraszti ész, de hát ez van.

;__,
O ¤O

Don't drink and drive, just smoke and ride!

11
eti képe

1. A legtöbbet mutatott

1. A legtöbbet mutatott problémás bringasávjuknak nem az a fő baja, hogy ráparkolnak, hanem az, hogy az út rossz oldalán fut, a gépjárműforgalomtól balra. Így, ha ráparkolnak és kerülni kell, a leggyorsabban haladó sávba lehet besorolni, oda is balról. Teljesen ellentétes azzal az alapelvvel, hogy az úton jobbról balra növekszik a forgalom sebessége.

2. A problémát elválasztott bringaúttal orvosolni Manhattanben elég nagy balgaságnak tűnik, tekintve a kereszteződések gyakoriságát (átlagosan 81 méter) és a vonatkozó statisztikákat (miszerint az elválasztott bringaúton a kereszteződésekben megugrik a balesetveszély).

3. Örvendetes, hogy gondolnak a kereszteződésekre is, de az aláfestő videórészleten majdnem pont elcsapnak valakit a példaértékűnek tartott kereszteződésben.

4. A bogotái polgármester szerint az a jó bicikliút, amit egy gyerek is biztonságosan használhat. Szerintem meg a gyerek addig ne menjen nagy forgalomba (se bicikliúton, se normál úton), amíg nem tanult meg közlekedni, azt pedig talán nem a 6. sugárúton (~Rákóczi úton) kell kezdeni... Reklámozz (kerékpárutat) gyerekkel, nem igaz? :)

A videó nagyon profi, de ettől még mondhatnak benne butaságokat.

Szerintem.

12
magwas képe

Rohadt nagy hülyeség,

Rohadt nagy hülyeség, akkor is, ha filmet forgattak róla.
Aki bele akar szólni ezekbe a dolgokba, legalább az alapvető tényekkel legyen már tisztában.
Pl. hogy hogyan néznek ki a baleseti statisztikák, melyik kialakításnak mik a veszélyei, stb.
Egész jó szakirodalmak vannak a témáról, magyarul is. Olvasgassátok ti is, pl az "Utak a kerékpározáshoz" című kiadványt.
Nálunk ilyen az Andrássy. A leghasználhatatlanabb és legba;esetveszélyesebb bringaút az egész városban. Pedig ez nem kis szó, mert ilyen szempontból nagyon erős a mezőny;)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

13
critical mass képe

Egyetértek. Ahol még

Egyetértek.
Ahol még sávval is így kanyarodnak a SUV-ok, ott az elválasztott bringaúton rengeteg lesz a baleset.
A rakodást kellene jó tervezéssel, öblökkel megoldani, a dupla parkolást pedig durván büntetni. Felháborító jelenetek voltak itt. A magyarok kultúrautós nép ehhez képest.
Óriási baklövés az a forgalomtól elzárt övezet is a bringasáv mellett, mert ezzel a kisívben kanyarodó kocsik tükörholttere egyrészt megnő, másrészt éppen arra tolódik el, ahol a veszélyesebb hogy nem látja a bringást.
Mutatják a holland példákat is, de azok éppen az ő hibáikat követték el azokon az utakon. Ma már így nem építenek új utat ezeken a helyeken.

14
Hedgehog képe

SUV

SUV bike

http://www.youtube.com/watch?v=FzRbCgp-RmM&mode=related&search=

kb annyira jól használható kerékpározásra, mint amennyire a SUV városi közlekedésre.
...és még hasonlít is

izzadna a tarkója a sok gyurmafigurának, ha ezentúl ezt kéne használniuk (:

CM -mez gyártás-4.
Süni
www.fabiano.hu

15
KAMA3 képe

Jül láttam, hogy

Jül láttam, hogy ráadásul fixi?
Nem gyenge... ezzel skiddelni? garantáltan kitépi a térdedet a helyéről..

Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________

16
Szász Andrej képe

Hehehe, dupla parkolás!

Hehehe, dupla parkolás! :)

Nem igazán voltam képben, amíg pár (6-8) éve nem olvastam róla... Mennyivel egyszerűbb a YouTube! Bár koránt sem olyan szórakoztató... ;) [Tényleg lebilincselt, amikor olvastam!]

Ui.: Double parking, triple parking, QUADRUPLE parking in NYC! (videó)

18
hf képe

Meggyőztetek. Viszont így

Meggyőztetek.
Viszont így marad a ráparkolás, amit balgaság lenne azt gondolni hogy bármilyen hatósági intézkedéssel meg lehet szüntetni.

A "kerékpáros kapu" viszont tetszik.

---
Ez a zén oldalam

19
RoGeR képe

Ezt nem hiszem. Ha az

Ezt nem hiszem. Ha az odaparkolókat rendszeresen és keményen büntetik, akkor leszoknak a második sorba parkolásról.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

20
hf képe

A magyar rendőrök nem

A magyar rendőrök nem arról híresek hogy "rendszeresen és keményen" büntetnének. Ld. Andrássy.

---
Ez a zén oldalam

21
phorvath képe

1. Nagy marhaság ilyen

1. Nagy marhaság ilyen ügyben NYC-vel érvelni. Ott olyan őrült a forgalom, hogy még a keleti part nagyvárosaihoz szokott vezetők is félnek bemenni Manhattanba. A közlekedési morál meg jóval a budapesti alatt van, ami azért nem kis szó.

2. Megemlítik Boulder, Colorado-t. Ott pedig nincs ilyen fizikailag elválasztott kétirányú biciklisáv. Három év alatt észrevettem volna, ha lett volna. Van viszont közös használatú gyalog-bicikliút, igaz, 3,5-4 méter széles. Ez ráadásul a patakok mentén halad, és az utakat a hidak alatt keresztezi, szintben elválasztva (van olyan szakasz, ahol 10 km-en nincs szintbeli kereszteződés). Persze ezt csak a város különleges domborzata teszi lehetővé. Emellett van viszont kétoldali egyirányú biciklisáv, jó sok WOL és kis forgalmú utcák. Ja, és van közlekedési kultúra mind a gyalogosok, mind a biciklisek és az autóvezetők részéről.

3. A filmen is látható, hogy szarul van kialakítva a kritizált biciklisáv. Egyrészt az egyirányú utca baloldalán van, ami teljesen természetellenes. Másrészt kétirányú, ezért széles a sáv. Kétoldali egyirányú sáv kellene, amely keskenyebb, mint egy autó. Akkor nem tudnának a sávra parkolni, mert a parkoló autó belógna a következő sávba, és akadályozná az autós forgalmat is.

4. A biztonságos kerékpározás legfontosabb feltétele a közlekedési kultúra megléte minden közlekedő részéről. Tehát az autósok, a gyalogosok és a biciklisek részéről is. Ha elválasztjuk őket, és sohasem találkoznak, akkor soha nem fog kialakulni a közös közlekedés kultúrája.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

22
saint képe

Ebből végre látszik, hogy

Ebből végre látszik, hogy egyáltalán nem számít milyen bringautat építenek. A közlekedési morálltól függ minden. Minden úttípusnak vannak előnyei és hátrányai. A brinyóst mindegyiken ki lehet lapítani, ha ilyen az autósok hozzáállása... Vicces, hogy míg mi a leválasztatlan sávért sírunk, ők a leválasztottat szeretnék. Lehet, hogy a diákcsere mintájára brinyóscseréket kéne tartani...

23
magwas képe

De számít, milyen

De számít, milyen bringautat építenek. A biztonsági szempontok úgy működnek, hogy a lehetséges konfliktushelyzeteket, és az azokban keletkező károkat minimalizálják. Az elválasztott bringaút egyféle konfliktushelyzetet old meg, amikor hátulról belemennek a bringásba. Ez a típusú baleset a legritkább, normális világítással gyakorlatilag teljesen elkerülhető, és a konfliktusban résztvevők sebességkülönbsége is a lehető legkisebb. Viszont az elválasztott bringaút olyan konfliktushelyzeteket teremt, amelyek nagyon gyakoriak és a sebességkülönbség is jóval nagyobb. Az autóstól nem elvárható, hogy egy takarásból 30-al kiugró bringás előtt le tudjon fékezni, akármilyen magas a morálja.
Persze a közlekedési morált is figyelembe kell venni. Ezért gondolom azt, hogy nálunk ma a bringasáv a megoldás. Normális morál mellett veszélyesebb lenne, mert egyrészt arra ösztönöz hogy túl későn kezdd meg a besorolást, másrészt az autós és a bringás is centizni fogja a sárga csík fölötti képzelt falat, de ma még arra van szükség, hogy az sulykolódjon mind az autós, mind a bringás fejekbe, hogy a kerékpár helye az úttesten van.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

24
saint képe

A külömbséggel tisztában

A külömbséggel tisztában vagyok, csak azt mondom, hogy azzal, hogy felszámoljuk az általad ís leírt veszélyforrásokat, okozunk egy pár újat. Tudom, hogy rémes a leválasztott bringaút. Kőbányán is van 1, elég halálos. Ellenben azzal, hogy sávot kapunk, jön az a problémahalom, ami a filmen is volt (parkolóból ki-be állás, ráparkolás, ajtózás, rajta gyorsítás, kanyarodósávnak használás, gyalogosátkelőhelyen pirosban rajta várakozás...) Azt mondom, hogy lehet ez is olyan rossz, mint a leválasztott, mert lehet, hogy a bringaúton a kanyarodók csapnak el, de ha állandóan át kell vágni a bringasávról az útra a parkoló autók miatt, akkor hátúlról, esetleg előzéshez kivágődva előről...

De ne érts félre nem védem a leválasztott bringautat, csak lehet, hogy könnyebb és olcsóbb lenne az autósok szemléleét megváltoztatni, hogy ha már van bringaút, lehessen használni. Sajnos ugyanis nem vagyok benne biztos, hogy az autósok ismerik a rá vonatkozó kresz szabályokat, ahogy a zebrára vonatkozót se tudják... Ehhez a média támogatása pl. elég hasznos lenne...

25
magwas képe

Az általad jellemzett

Az általad jellemzett problémahalom valóban létezik, de kezelhető. Vannak közterületfelügyelők, akik szívesen megbirságolják a szabálytalanul parkoló autósokat, mert az nekik is jó.

Amikor pedig a bringasávon parkoló autót kerülöd ki, a mögötted lévő autós nem téged fog szidni, hanem a másik autóst. Rád vigyázni fog.

A szemléletváltoztatás nagyon fontos dolog. Ennek egyik módja az, hogy beírod a telefonodba a közteresek számát: 061-301-7500, és használod amikor kell. Nem kell megállni sem, csak lebonyolítani egy hívást. A másik a hagyományos propaganda: reklámok, cikkek, szóróanyagok. A harmadik pedig az, hogy biciklizz minden hétköznap.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

26
Prof.gruppetto.hu képe

Megmondom, hol az átverés.

Megmondom, hol az átverés. Azt mondja, és ezzel egyet lehet érteni, hogy meg kell nézni, hogy az elválasztott bringautakat mennyivel többen használják. Na de azt elfelejtik, hogy miért. Mert az emberek azt hiszik (!), hogy biztonságosabb. Eközben negyed annyi pénzből meg lehetne oldani, hogy minden infrastruktúra átalakítás nélkül, egyszerűen a tömegtájékoztatás és a propaganda eszközeit alkalmazva elhigyjék az emberek a valóságot, vagyis hogy kerékpározni az úttesten a legeslegbiztonságosabb! Az is tény, hogy ezt (az úttesten bringázást) viszont meg is kell tanulni, tehát erre lehet költeni a megtakarított pénz másik egynegyedét. És akkor még mindig megmaradt a fele. :)

27
Szász Andrej képe

Olvass! és olvass! Nagyon

Olvass! és olvass!

Nagyon jó, hogy egy angol nyelvű videót idéztél, mert így egyértelmű, hogy bírod a nyelvet. Olvasd a két cikkgyűjteményben a kerékpáros létesítmények kritikáit, hogy jobban átlásd a helyzetet (a kerékpársávok is jócskán kapnak!). A többiek nagyon szépen összefoglalták az ökölszabályokat, kifejtettek egy-két részletet, de nem kell elhinned nekik. Olvass sok-sok anyagot, és győződj meg róla magad! (Mindkét szerző elismert kerékpáros szakember, törvényszéki szakértő stb.)
--
Cyclists fare best when they act and are treated as drivers of vehicles. (John Forester)
A bicikliseknek az a legjobb, ha járművezetőként viselkednek, és velük mint járművezetőkkel bánnak. (nyers ford.)