Az index irónikus hangvételű cikke azokról a kizárólag papíron létező kresz-táblákról és útfelfestésekről, melyeknek alkalmazására igen nagy szükség lenne.
Ha valaki talál ilyeneket a valóságban, akkor fényképezze le, és küldje be a zindexnek!
A cikk (index.hu)
Az emailcímük pedig a cikk végén.












A buszsávokra azt kellene
A buszsávokra azt kellene bevezetni, hogy lehet rajta menni, kivéve ha tiltva van. A tiltó táblát úgysem tennék ki :)
---
Ez a zén oldalam
Én proaktív vagyok ebből
Én proaktív vagyok ebből a szempontból. :-) Egyébként ha ésszel használja a biciklis (pl. félreáll a gyorsabb busz elől) akkor nem látom semmi praktikus okát annak, hogy miért ne használhatná. (Azon kívül, hogy tilos.) Ugyanezt autóval nem lehet megtenni, ez nagy különbség.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Kettős rendeltetésü sáv
Kettős rendeltetésü sáv Párizsban:
http://www.streetsblog.org/wp-content/uploads/2006/08/most%20of%20street%
Kombinált kerékpár és busz sáv Londonban:
http://web.pdx.edu/~jdill/images/bike%20bus%20lane.jpg
A feletti kép eredeti oldala, több más képpel, szélesebb témában:
http://web.pdx.edu/~jdill/photos_Europe_transport.htm
Az útburkolati jel életre kel ! Videó reklám:
http://www.duncans.tv/2007/better-off-by-bike-sign-in-london
________________
Sajnálom a bolondot.
Jó gyűjtemény,
Jó gyűjtemény, köszi!
---
Ez a zén oldalam
Újpesti tesconál van
Újpesti tesconál van macisajtot kiegészitő tábla, meg asszem a dunaplázától dagály felé megbúvó bicajúton is.
Ha valaki arra jár rendes géppel megnézheti, a telón vagy a tábla vagy a környék nem látszik és akkor ki hiszi el hogy itt készült :)
a Mogyorodinal is vegig kint
a Mogyorodinal is vegig kint van, meg a Ronan is, megis allando ott a baleset. bonnie
Azt nem mondtam hogy jó
Azt nem mondtam hogy jó bármire is.
A tescos pl. egy tipikus olyan hely ahol az úton kell menni, középre húzodva, különben sokszor simán rádkanyarodnak :(
Erzsébet hídnál meg a
Erzsébet hídnál meg a onnan felfelé is szerintem van ilyen. Kalapács bringával meg van ha az ember kelenföldről Budaörs felé megy. A bringaút megy kifelé a 7-es mellett majd keresztezi, és bemegy egy kis utcába majd balra, utána jobbra. Na az egy zsákutca, onnan megy át az M1-M7 közös bevezető alatt a bringaút át, és Budaörs ég Gazdagrét felé. Sőt ott olyan is van, hogy autóval jobbra balra lehet csak menni a lámpánál,(7-es út eleje) bringával meg egyenesen is!
Olyan szabályt nem lehet
Olyan szabályt nem lehet hozni, hogy félre kelljen állni a busz elől, mivel ez nem szabályozható pontosan, másrészt a kerékpár és buszsávban nem csak a futárokra kell gondolni, akik min. 40-nel nyomják, hanem a 10 km/h-val poroszkálókra is. Ezért szerintem csak ott lenne jó a közös sáv, ahol van elég hely, mert különben a tömegközlekedést választókat szivatnánk.
Alapvetően nincs azokkal
Alapvetően nincs azokkal gond akik 10 km-el poroszkálnak nyélen. Olyanok nincsenek, tehát gond sincs velük. Aki lemegy az azért megy, mert haladni szeretne célja felé. A 10-15-el "poroszkáló" az nem teszi le magát a nagyvasak közé.
A Szeremi ut Galvani utca
A Szeremi ut Galvani utca talakozasanal is van kiegeszito tabla az elsobsegadas tabla alatt.
a kedvenc kereszteződésem,
a kedvenc kereszteződésem, imádom :)
gyakorlatilag leszarják az autósok azt a kiegészítő táblát. multkor már ordítva mutattam a fasznak a táblát (miután a motorháztetőt simogadtam, mert szerinte nekem az kényelmes), hogy ne csak nézzél hanem lássál is a szemeddel barátom.
-------------------------------
http://www.photoblog.com/gabber
igen, a Ronan is ott van a
igen, a Ronan is ott van a macisajt a bringas kiegeszitovel. Pont abban a keresztezodesben, ahol par hete meghalt az az idos bacsi, mert kapta meg az elsobbseget...
Nem a tablaval van a gond, hanem a figyelemmel/fegyelmmel
Buszsáv: a dózsán mentem
Buszsáv: a dózsán mentem buszsávban, mögöttem felbukkan a piroshuszas csuklós, én meg beljebb mentem a forgalmi sávba, ahogy szoktam, hogy hadd menjen. Pechemre pont előzött jobbról, amikor váltott a lámpa, és mind a ketten megálltunk. A piros alatt végig tőlem egy méterre pöfögött a kipufogó a képembe, majd a zöldnél ugye az Ikarus nem túl jól gyorsul, elé nem mentem, az autósok az én sávomban meg nem tudtak megelőzni. Eredmény: mire a csuklós nagynehezen felgyorsult annyira, hogy mögé tudjak menni, mögöttem feltorlódott pár mérges autós, akik kilőttek volna a zöldnél, ha hagyom. Közben persze végig szívtam a kipufogó "rajtgőzét".
Mit lehet ilyenkor tenni, hogy a busz is menjen, az autó is, meg én se fulladjak meg? Ezen a busz+bringasáv sem segít, esetleg ha szélesített...
Ja, és Óbudán az új Auchan parkolójának Duna felőli kijáratánál is van bringautas macisajt, meg a Hungárián is az Üllői úti felüljárónál.
Utólag okoskodva (s lehet
Utólag okoskodva (s lehet azt is rosszul), azt mondanám, hogy piros esetén mielőbb be kell navigálni a jobb hátsó része mögé (hacsak nem lesz megállója rögtön a kereszteződés után), elkísérni a következő megállóig, és otthagyni a p!csába.
Másfelől meg többnyire ügyesen és rutinosan váltanak sávot ezek a buszos arcok, hogyha tudják, hogy mire számítsanak (villogós furgon és egyenletesen haladó kerekes) és általában türelmesek is - ha csak rajtuk múlna, én azt mondanám, maradj a buszsávban jobbra, normálisan fog kikerülni: de hát taxisok is vannak, ugye, az meg gyakran másmilyen.
Nem a jobb hátsó, hanem a
Nem a jobb hátsó, hanem a bal hátsó, hogy ha van valami tudj hová menni. Feltéve ha annyira le vagy lassulva, hogy buszozni akarsz.
Ha meg nem akarsz buszozni, de le vagy lassulva és beér, akkor szépen kihúzódsz a bal sávba, és elengeded.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
A megoldás az, hogy a
A megoldás az, hogy a buszsávtól eggyel balra állsz előre a pirosnál.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Szerintem az a "kerékpáros
Szerintem az a "kerékpáros viadal" tábla szinte mindenhol ott figyel, ahol bringaút van. Mondjuk a bringaútról ezt pont nem látni.
Behajtani tilos, kivéve kerékpár már sokkal ritkább.(DE VAN 1-2 mutatóba!) Csodálom, hogy azt nem vették bele az összeállításba.
Örülök, hogy zsákutcás is létezik a valóságban, mert eddig én még sajna olyat nem láttam, pedig 1-2 helyre olyan illene.
Buszsáv problémát pedig könnyen-gyorsan lehetne kezelni. Legalábbis szerintem, ha minden bicajos ugymond szabályosan közlekedne(a többnyire üres buszsávtol balra a forgalmi sávban), akkor lehet, hogy hamar lenne változás és esetleg kikerülne pár tábla. De hát sajnos már az is nagy szó, ha egyáltalán a buszsávba lemegy a kedves kerékpáros és nem a gyalogosok között szlalomozik.
BUSZSÁV?????Mentél te már
BUSZSÁV?????Mentél te már egyáltalán az úttesten biciklivel?
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/2007/08/20070803ropy-buli-s-kzbringa-sz...
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Mér, mi a baj a
Mér, mi a baj a buszsávval? Majdnem olyan nyugis, mint a villamossín.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Nem a buszsávval van a
Nem a buszsávval van a gond,hanem azzal,hogy tőle balra menni életveszély.7,73,7gy ezek mind "jó" ismerőseim.
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/2007/08/20070803ropy-buli-s-kzbringa-sz...
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Milyen jó is a Bartókon a
Milyen jó is a Bartókon a "belső" sávban, amikor két oldalról megy el melletted egyszerre busz...
--
kossuth - himmel.hu
Milyen jó is a Bartókon a
Milyen jó is a Bartókon a "belső" sávban, amikor két oldalról megy el melletted egyszerre busz...
--
kossuth - himmel.hu