Az ilyen szomorú híreket lassan egy bejegyzésben kellene gyűjteni, majd egyben elküldeni a bicikliutakat kockáspapíron megtervező okos embereknek. A lényeg:
„Amikor átért a hídon, a menetirány szerinti bal (!) oldalon a kiépített kerékpárútra kívánt átmenni, a mögötte haladó személygépkocsi azonban elütötte.” (index.hu)












Ma a Margit hídnál
Ma a Margit hídnál megálltam a zebránál,egy autós villogott,hogy menjek,elindultam,és a másik sávban egy fehér merci taxis elhúzott.
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/2007/08/20070803ropy-buli-s-kzbringa-sz...
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Pontosan hol történt ez,
Pontosan hol történt ez, melyik zebránál?
Hú,ez most értelmetlen
Hú,ez most értelmetlen lesz.
Csak erős idegzetűek olvassák.
Ahogy jövünk a bringaúton,ahogy én jövök a Dráva utca felől,ott a híd előtt,a pesti oldalon,ahol a tér van.Két zebra van,középen sziget,elsőn átmentem,bocsánat,toltam a bicajt,mert túl bátor nem vagyok,másodiknál a felém eső sávban megállt egy x autó,villogott,én elindultam,de a taxis nem állt meg.Érted?
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Ezek ilyenek. Te pedig magad
Ezek ilyenek. Te pedig magad előtt tolod a kerékpárodat, figyelve arra, hogy az ilyenek ne sodorjanak el téged is, amikor elviszik a bringát, és határozottan, egyenes vonalú egyenletes mozgással átgyalogolsz a zebrán, ahol ugyanis elsőbbséged van.
Vagy még jobb, ha nyélen rakod, nem a járdán.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Nem járdán mentem.A
Nem járdán mentem.A bringaútról GYALOG BICAJTOLVA mentem át egyik oldalról a másikra,Bicajútról bicajútra.Nem járdáztam.
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Ha út mellett megy, attól
Ha út mellett megy, attól elkülönítve, akkor az járda. Mi itt legalábbis így hívjuk, mert paramétereiben, a rajta haladás veszélyességében nem különbözik attól, és ez amúgysem az elnevezéstől függ...
Egyébként jól tetted, hogy gyalog, tolva mentél át a zebrán.
Így kell csinálni!
Így kell csinálni! Forgalmasabb (többsávos) utakon a zebránál ezt szoktam csinálni mindig. A bicajtól balra állok és a nyeregnél fogva határozottat áttolom az úton. Ha elcsapja a biciklit, akkor először is feljelentés közúti balest okozása címmel+ elsőbbség meg nem adás. Másodszor fizeti az új biciklit.
Többször előfordul már, hogy szegény gyalogosok percek úta álltak az út szélén és nem tudtak átjutni. Nekem biciklit tolva elég gyorsan szokott menni. :-)
phorvath
Így biztos olcsóbb volt.
Így biztos olcsóbb volt. Régóta ez a tendencia, szarnak a biztonságra! Szomorú!
Az összes ilyen szart azonnal járdává kellene nyilvánítani.
Gyűjtöm! http://kerekparosb
Gyűjtöm!
http://kerekparosbalesetek.freeblog.hu/
Meg kéne cimkézni őket a
Meg kéne cimkézni őket a baleset helye vagy jellege szerint. Vagy csak én nem vettem észre...
Be szoktam irni a helyszint.
Be szoktam irni a helyszint.
A címkékre gondoltam.
A címkékre gondoltam. Ebből sem derül ki, hogy a bácsi bicikliúton ment, ill. hogy a balesete bicikliúttal volna kapcsolatos.
A másik, hogy szerintem túl sok a címke. Úgy vélem, azok a blogon belül a különféle kategóriákba tartozó bejegyzések összegyűjtésére valók, emiatt fölösleges az "autó" és "autós" címkékkel egyidejűleg jelölni, mert ezek együtt járnak (legtöbbször). A "baleset" is fölösleges, az egész blog erről szól. A halál és különféle szinonimái helyett is elég csak 1x megjelölni. Ezzel szemben nem tudok keresni az engem érdeklő kategóriák szerint: nappal vagy éjszaka, belterületen vagy külterületen, kerékpárúton vagy úttesten stb. Szerintem az lenne a jó, ha a redundáns címkék eltűnnének, mindenből csak egy maradna, a baleset, bicaj, bicikli, bringa, kerekpar, kerekparos pedig mind következik a blog címéből, ezekből egyet sem kell megtartani.
Remélem egyetértesz :)
Az elválasztott bringaút
Az elválasztott bringaút (kivéve ha lakott területen kívül nagy forgalmú főút mellett halad) egyedül arra jó, hogy az autósoknak ne kelljen kerülgetni a bringásokat.
Hanem a kereszteződésben üthessék el őket.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
A néni nyilvánvalóan nem
A néni nyilvánvalóan nem adta meg az elsőbbséget az útját egyenesen folytató gépjárműnek, és eléfordult. Éppen az ilyen manőverek a legveszélyesebbek, és láthatóan a kiépített infrastruktúra nemhogy csökkentené, de épphogy fokozza az igényt az ilyen (a közlekedés általános szabályaival összeegyeztethetetlen) manőverekre.
Ráadásul meg is akadályozza, hogy az emberek saját tapasztalatuk alapján tanulják meg az általános szabályokat: kerékpársávos városban inkább, kerékpárutasban sokkal inkább szegték meg a közlekedés alapszabályait a biciklizők, mint ott, ahol egyik infrastruktúra sem volt jelen (pl. balra kanyarodás az út jobb oldaláról, hátranézés hiánya az ilyen manőverek előtt stb.).