Az egyszeri autós véleménye a totalcar (index) magazinban. A végén lehet szavazni (értsd: szavazz...) a dugódíj ellen és mellett.
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Az egyszeri autós véleménye a totalcar (index) magazinban. A végén lehet szavazni (értsd: szavazz...) a dugódíj ellen és mellett.
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Sose gondoltam volna, hogy
Sose gondoltam volna, hogy egyszer majdnem egyetértek egy totálkárossal!
Aztán elolvastad az Audi
Aztán elolvastad az Audi A8-ról írt cikküket? ;)
ammegmi? (ha nem katonai
ammegmi? (ha nem katonai terepjáró akkor nem érdekel :)
A metro Londonban is dugig
A metro Londonban is dugig van csúcsidőben. Mindegyik vonalon. A világon mindenhol tömve van csúcsidőben.
Vagy addig nem csinál senki semmit, amíg nem lesz mindegyik szerelvényben csak szellősen ember csúcsforgalomban is?
Ez nem egy sarc, hanem a járható utak egyike.
A városban élés (és amúgy az "élés" maga) nem a kényelemről és a más arcába való beleszarásról szól, bármennyire is így gondolják néhányan. A városi lét velejárója a tömeg, a zaj stb. Az, hogy ez az autók tömegét jelenti vagy az emberek tömegét, valamint az autók zaját jelenti, vagy az emberek és a racsnik zaját, az csak a városban élőkön múlik.
A városban élőkön. Aki nem a városban él, az ne nyafizzon már, hogy mennyire rossz bejárni autóval. Mennyire rossz, mert nem tud, hol parkolni. Mennyire gáz, hogy hazafelé is dugó van. A városban hagy pár kg szennyezőanyagot, egész napra foglalja a helyet a városban az autójával. Nem a városnak fizeti a gépjárműadót. Kevesebb kötelező stb (mintha csak pl Piliscsabán használná az ember a kocsiját, ha Piliscsabán lakik. Mondjuk ez a hülye szabályozás eredménye, de a szabályokat is emberek csinálják, nem pedig valami láthatatlan, megfoghatatlan helyen fogannak meg).
Persze lehet, hogy demagóg vagyok ebben. 11éve vezetek, de a városban egyre kevesebbet, mert annyira frusztrál a sok bfsz.
...Előbb rakjanak mindent a seggem alá, és aztán majd eldöntöm, hogy elég tökéletes-e ahhoz, hogy talán majd azt választom, hogy kiszállok az autómból.... Miért kéne ennek így működnie? Többségi akarat meg ilyesmi (persze ez is demagóg :)
...de hát mégis! Ne cincáltassuk már szét magunkat a lakosság egy kisebbségben lévő hányadának közlekedési kultúrálatlansága miatt. Miért kéne meghajolnunk bármi előtt is, ami nem a természet ereje. Vagy megvárjuk, amíg le KELL térdelnünk az észnélküli, a pillanatért feláldozott holnapok miatt létrejövő természeti ellenhatások előtt? Akkor az lesz az egyetlen út.
Most két út van. Az egyik a fennmaradás, a másik a bukás útja.
Amennyiben félretesszük a pillanatnyi áldozattól való félelmünket, egyedül akkor lesz esélyünk arra, hogy ne kelljen rettegni a holnaptól.
...na jó, befejeztem má' (:
CM -mez 5.
Süni
www.fabiano.hu
Az elmúlt tizenöt-húsz
Az elmúlt tizenöt-húsz évben majd minden városvezető, döntéshozó azon igyekezett, hogy minél több ember üljön kocsiba. Amint tudjuk, nem eredménytelenül. Most ugyanezeket az embereket megadóztatni azért, mert tényleg kocsiba ültek, nagyon furcsa.
Nem kellene összehasonlítani a 10 milliós London és a 2,5 milliós Budapest+térsége közlekedését sem. Ráadásul Londonban a városrészek is sokkal kevésbé vegyes szerepűek (még jobban elkülönültek a lakó, kereskedő, iroda, stb negyefek, mint Budapesten, így nagyobb a közlekedési szükség is).
Nálunk nég van hová fejleszteni a tömegközlekedést, és pénz is lenne rá (ha nem dobták volna bele az egészet egy alagútba). A baj az, hogy a városvezetők inkább az M0 hiányát hozzák fel a torlódási díj elleni érvként, és kevésbé a tömegközlekedés fejlesztésének hiányát.
De a közlekedési igény csökkentése, amit a totálkáros feszeget (igaz, csak a távmunkát hozza fel megoldásként) sem hülyeség, sőt.
Budapest
Budapest tömegközlekedésében igen nagy tartalék van. Lásd, hogy a BKV és a VEKE közös erővel plusz erőforrás bevonása nélkül 4-5 havonta átszervez egy-egy járatcsoportot.
Ha 10%-al csökken a város forgalma még nagyobb kapacitások szabadulnak fel azzal, hogy csökkennek a fordulóidők, ami egy nagy vonalon 2-3 felszabudló buszt is jelenthet.
EU pénzből 2010-2011-re megépül a 4-es metró és rövidül az eljutási idő az 1-es és 3-mas villamos. Ezek is plusz kapacitást fognak jelenteni.
Már csak annyi kéne a dugódíjhoz, hogy ideiglenesen bővíteni kell a buszparkot. Egyaránt kell sok csuklós, szóló és midibusz a mostani 200-as és 400-as Ikarus park mellé. A nagyon rossz állapotú járműveket azonnal selejtezni kell, az így megnövekedett buszpark biztosítaná ideglenesen a megnövekedett igényeket.
A jövőben villamos, troli (esetleg metró) vonalak kiépülése során lehet a mostani buszparkot folyamatosan selejtezni.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
"A nagyon rossz állapotú
"A nagyon rossz állapotú járműveket azonnal selejtezni kell, az így megnövekedett buszpark biztosítaná ideglenesen a megnövekedett igényeket."
A lejárt járműveket le kell cserélni (miből??? - a metro mindent visz), de nem értem, ettől miért nőne a buszpark?
Hasraütés következik: Ha
Hasraütés következik: Ha kell selejtezni azonnal 200 buszt, akkor be kell rendelni 300-at. Így - ideiglenesen - lenne +100 busz.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Amennyiben elkezdjük a "mit
Amennyiben elkezdjük a "mit miért nem lehet megcsinálni"-t, akkor előbb-utóbb bezárul a kör és a 22-es csapdája is, majd a kígyó a saját farkába harap. (más közhely már nem jut eszembe).
CM -mez 5.
Süni
www.fabiano.hu
Abszolut össze kell
Abszolut össze kell hasonlítani Londont Budapesttel, amikor azt akarom ezzel mondani, hogy egy hiperszuper-szervezettségű városi közlekedésben, csúcsidőben tömeg van a metrón és minden máson is.
Nem azért említettem, mert arra gondolok, hogy nincs mit fejleszteni itthon, hanem azért, mert tömeg minden városban van. Ez az áldozat a városi életért. El kell viselni másokat magunk mellett.
Ez pedig arra volt reakció, hogy a cikkben már megint elhangzik a tömött tömegközlekedés. És már megint úgy, hogy: majd, ha ez lesz meg az lesz, meg tövig ki lesz nyalva a seggem, na majd akkor talán nem óhajtok autóval közlekedni.
Soha nem fogják tömegek letteni az autót addig, amíg valami radikális dolog nem történik (az most nagyjából mindegy, hogy gazdasági világválság, vagy dugóadó).
Akkor lesz szellős az utaslétszám, ha már a tömegközlekedés járművei okozzák a dugót, és semmi más nincs az úton.
Ezt kívántam kifejezni ezzel, csak gondolom, nem fogalmaztam elég pontosan.
Süni
Az egész cikk tipikus
Az egész cikk tipikus hárítás: szerintem jó lenne, csak még nee, várjunk vele, csinálunk meg még előbb ezt, aztán azt, stb.
A dugódíj bevezetéséhez szerintem egyetlen dolog hiányzik, az viszont nagyon: P+R parkolók. Ez azonban nem olyan nagy ügy, mint egyesek gondolják. Nem kell mindjárt hatalmas parkolóházakra gondolni. Egyelőre elég egy nagy purkolt tér parkolónak. (Legalább nem bicikliutat csinálnának viacolorból.)
A BKV szolgáltatása magától a dugódíjtól javulna: ha csökkennek a dugók, gyorsulhat a forgalom és ugyanaz a mennyiségű busz gyakrabban fordulhat.
Tény, hogy nincs még minden készen, de erre a megoldás nem az, hogy halogatjuk a döntést, hanem az, hogy elkezdünk felkészülni rá, hogy minél hamarabb meg lehessen csinálni.
phorvath
"A dugódíj bevezetéséhez
"A dugódíj bevezetéséhez szerintem egyetlen dolog hiányzik, az viszont nagyon: P+R parkolók."
erről eszembe jut egy közlekedésmérnök, aki szintén nagy P+R rajongó, 3000 férőhelyes csodákról álmodott, csak egy térképet nem nézett meg sohasem. Házi feladat: tömegközlekedési megállók közelében P+R parkolóknak helyet keresni, kiszámolni, mennyibe kerül, és megnézni, mennnyi autót lehetne így lepakoltatni (aztán összehasonlítani a fajlagos költséget egyéb intézkedésekkel).
(amúgy: a P+r parkolók megnövelhetik a Budapestre ingázók számát, de a közúti torlódásokon és a környezetszennyezésen nem segítenek, mert a felszabadult helyet azonnal betöltenék új autósok).
Persze, önmagától a P+R
Persze, önmagától a P+R parkolóktól nem csökken a forgalom, ezért kell dugódíj. Viszont az agglomerációból bejáróknak biztosítani kell a bejutás és a tömegközlekedés lehetőségét. A megfelelő helyen (a dugóövezeten kívül) felépített P+R parkolók azt teszik lehetővé, hogy az agglomerációban illetve a külső kerületekben lakók gyorsan eljuthassanak a tömegközlekedéshez. A kertvárosokban nagyon nehéz elfogadható tömegközlekedést kiépíteni, ennek a költségét csökkenti, ha csak egy-egy nagyobb csomópontba kell a tömegközlekedésnek eljutnia, oda pedig autóval vagy biciklivel jutnak el az emberek.
A nagy baj szerintem az, hogy gyakorlatilag az összes metró a (bel)városban ér véget. A 4-es metró pl. miért nem Budaörsről indul???
phorvath
"A megfelelő helyen (a
"A megfelelő helyen (a dugóövezeten kívül) felépített P+R parkolók azt teszik lehetővé, hogy az agglomerációban illetve a külső kerületekben lakók gyorsan eljuthassanak a tömegközlekedéshez."
Ez az elmélet. A gyakorlatban bejártam a Szentendrei HÉV majdnem teljes vonalát, a megállók közelében nincs hely újabb parkolók telepítésére (hacsak nem lakóházak lebontásával).
Csepelen hasonló a helyzet.
Biciklitárolóknak lenne hely (tizedannyi a területigénye) de azt meg fütyülnek építeni.
MÁV megállókat nem néztem, azoknál lehet, jobb a helyzet.
A P+R parkolót nem
A P+R parkolót nem feltétlen Budapesten kell szerintem kiépteni. Vasútfejlesztéssel egybekötött vidéki P+R jó megoldás lehet.
Ehhez viszont össze kéne kötni legalább a Kelenföldi és a Nyugati pályaudvart a város alatt.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Az elővárosi közlekedést
Az elővárosi közlekedést kellene fejleszteni. Hétköznap napközben sok helyről csak óránként jár be busz bp-re. A külső kerületekben ált. legalább negyedóránként.
Nekem a kedvencem a
Nekem a kedvencem a belvárosi forgalom megszűnése miatti aggódás...tipikus autóközpontú [sííííííííííííp] "gondolkodás"...kb. mint a hazai "közlekedésmérnökök" (tisztelet a kivételnek)...CSAK a kőolaj van,kollégák!
Bevallom őszintén, most
Bevallom őszintén, most kivételesen nem olvasom végig az összes hozzászólást, hátha elhangzott-e már, hogy mire gondolok, szal sorry, ha esetleg ismétlek valakit. Már vártam, hogy mikor kerül ki a Cm-re a cikk linkje, én tegnap frissen olvastam reggel, és bevallom őszintén, nagyon meg voltam ütközve rajta. Imádom a totalcar honlapját, műsorát, annak ellenére, hogy bringás vagyok, de szerintem ez a cikk(maradjunk inkább írásnál...) nagyon gyenge, felkészületlen, és inkább egy félhírre alapoz szubjektíven. A faszi be van szarva, kész... azt hiszi, hogy elkapkodjuk, hogy ha nincs meg a feltétele, akkor káosz lesz, és így tovább... Kezdjük ott, hogy káosz, már van, és a feltételeknek minimum 4-5 de inkább több éve van, mert ki tudja, hogy mikorra tervezik, de legalább két évvel többet lehet számolni...
Mik a feltételek? P+R parkoló, tény és való, hiányoznak, de ez alatt az idő alatt megépülhetnek, de ha mégsem, ha épeszű emberek dolgoznak az illetékes szerveknél, akkor a bevételből juthat oda is..., nincs M0-ás? még mindig van idő..., nincs tömegközlekedés? Londonban, vagy Stockholmban számítottak írdatlan ember tömegre? igen, mégis kevés volt a tömegközlekedési jármű, a bevételből vettek új buszokat, sávokat alakítottak ki, stb stb...
Mire tervezetként kerülhet asztalra az útdíj, már eleve nem lesz Metro építés, tehát a város is valamennyire mentesül, és a források (esetleg) erre fordíthatóak... A faszinak erről, fingja nem volt, mindezt megírtam, egy épkézláb, értelmes megnyilvánulása nem volt a három válasz levelében. Gyengéden megjegyeztem, hogy ha attól fél, hogy elbaltázzák a politikusok, szervezők stb... akkor mondjuk legyen egy autós érdekképviselet, civil mozgalom, amely, támogatja, mert sok ilyen van..., és egységesen fellép a tervezetek és eljárások helyes kivitelezésének ügyében. Megjegyezte, hogy civil szervezet/szervezkedés még semmit nem ért el... Röhögve felvázoltam a Critical Mass történetét és eredményeit... Erre már nem tudott mit mondani. Szóval, én teljesen ki voltam ezen a cikken, és kérek mindenkit, ne vegye komolyan, véleményem szerint egy pesszimista, nagyon sok pontban felkészületlen és elfogult írást egy ennyire keresett honlapon nem kéne komolyan venni, csak a népet, főként a hülye autósokat vakítja... Aki mégis úgy érzi, hogy van benne ráció, vagy realitás, azt nagyon kérem, gondolja át, és legyen optimista, ha közösen lépünk fel a buktatók ellen, akármennyire is romantikusan hangzik, de bármit elérhetünk, a legjobb példa, még mindig a közösség, amibe tartozunk...
A dugódíj pontosan azokat
A dugódíj pontosan azokat nem fogja érdekelni, akik miatt dugó van a Belvárosban: a mercedes-BMW-nagytoyotás főfejeseket, akik a Belváros csúcsirodáiban dolgoznak, és a dugódíj mondjuk a havi keresetük 0,000000002 százaléka. A beosztottjaik úgyis metróval járnak be, mert nincs pénzük benzinre se, nemhogy dugóadóra, és még nem is érzik rangon alulinak a tömeg-közlekedést. A terepjáróban egyedül pöfögőknek nem nagy tétel a dugódíj, nem úgy, mint a Belvárosban lakóknak, az egyszeri turistáknak vagy áruszállítóknak, akiknél viszont tényleg indokolt a belvárosi autózás.
A Kiskörút egysávossá tétele, parkolóházak építése, tömegközlekedés fejlesztése - ez mind a dolgozók, a dugódíj által leginkább sújtott belvárosi alkalmazottak életét segítené. Lehet, hogy ezért nem ezt csinálják...
kreszt az iskolába!
Van azért egy jelentős
Van azért egy jelentős középmezőny is, van pénze fenntartani egy autót, és ha amúgy is van autója hétvégén kirándulni, bevásárolni ... akkor a benzin akár olcsóbb mint a BKV, dugódijjal már a BKV nyer.
Alapvetően teljesen
Alapvetően teljesen mindegy, hogy ki nem hajt be és miért. A dugó kritikus jelenség, tehát ha csak 20-30 %-kal csökkent az autók mennyisége, a haladási sebesség rögtön megjavul kb. ugyanennyivel és megszűnnek a dugók. A behajtási díj nem demokratikus, ahogyan a kapitalizmus sem az. Aki gazdag, annak jobb kocsija van, jobb biciklit vehet, jobb ügyvédet, jobb nőt, stb.
phorvath
Az utolsó nem igaz,aki
Az utolsó nem igaz,aki gazdag nem vehet automatikusan jobb nőt.Van olyan jó nő,aki nem eladó.És nagyon sok nem pénz,hanem igény kérdése,lehet,h vkinek sok pénze van,de nincs igénye szuper kocsira,lehet,h vki szegényebb de mindenét a bicajára költi és csúcsszuper bringája van.
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
es csak azt lehet uyge
es csak azt lehet uyge megvenni, ami elado.... bonnie
A nő csak vicc volt. :-)
A nő csak vicc volt. :-) Bejött. :-) Sajnos, néhol ez még teljesen komoly dolog. Egy ismerős lányért 40 tevét kínáltak egyszer Szíriában. :-)
phorvath
addig nincs is gond ameddig
addig nincs is gond ameddig csak kínálják érte,de amikor már viszik kérdés nélkül...na akkor már nem olyan vicces:)
...................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
"Kormányzati negyedet
"Kormányzati negyedet építünk magunknak (...) az abszolút belvárosban?"
Mert hova kéne? Ki a teccsó mellé, hogy kizárólag autóval lehessen odajutni?
Annyira nem tud out of the bádog box gondolkozni ez a gyerek, hogy már fáj.
Mondjuk a Hungária
Mondjuk a Hungária magasságába jobb lesz volna sztem...
Bár így meg talán kikényszerít néhány olyan fejlesztést, amire amúgy 20 éveg várhatnánk.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
off:Többek között a
off:Többek között a nyugati rendbetétele és ha vagyunk olyan optimisták, és bizakodók, akkor lehet, hogy a vasút is a föld alá tudna bemenni, ami egyébként nem épp mai ötlet, sőt, lassan száz éves terv. Kivitelezhető, esztétikus, praktikus, és nem utolsó sorban olcsóbb(keressen rá a cikkekre, interjúkra, tervekre, aki nem hiszi, én most lusta vagyok utánanézni...)
A Nyugatinál sajnos pont az
A Nyugatinál sajnos pont az dominál, hogy kint álljanak meg a vonatok (így eltávolodna a vasút a metrótól).
Amiben én bízom, hogy a sugárirányú villamosvonalak meghosszabbodnak, jobb esetben össze is kapcsolódnak.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Reménykedjünk;-)
Reménykedjünk;-)
Mindenképpen a Duna
Mindenképpen a Duna mellé...
A blikk.hu-n is van
A blikk.hu-n is van szavazas.
Jelenleg igy all
A tervek szerint Budapesten útdíjat kellene fizetni. Szerinted is fizessenek az autósok?
Igen, így nem lesz akkora szmog és a járdán is el lehet majd férni
34 % (8662)
Ne sarcolják meg az autósokat, már úgyis eleget fizetnek!
63 % (16123)
Mindegy, már megszoktam, hogy mindenért fizetni kell
3 % (826)
Szavazatok száma: 25611
jellemző, hogy a 3
jellemző, hogy a 3 kérdésből 2, vagyis a válaszlehetőségek 67%-a azt sugallja, hogy faszság a dugódíj, és az is jellemző, hogy a válaszok kétharmada ellenzi. A blikk egy szennylap buta olvasóknak, én csak akkor olvasom, ha röhögni akarok a sok ökörségen :D
Zsoltee
Ezzel én is próbálkoztam
Ezzel én is próbálkoztam már. Az idei Szigeten hirtelen felindulásból egy Bors újságot vettem a kezembe (egykutya ez mind), hogy majd jól kiröhögöm, úgyis ingyen volt. Majdnem sírás lett a vége...
Egyébként, ha a blikk olvasói szerint a második válasz a helyes, akkor megnyugodtam, hogy mi a jó oldalon állunk! :)
dobákpeti
"Get up, stand up! Stand up for your right!"
petiBlog
Ezt is
Ezt is megnézhetitek!
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/mobilreklam!1
Ezek ellen gerilla-akciók vezetnének eredményre: szurok, tojás stb.
A totálkárosok szegények
A totálkárosok szegények már nagyon unják a dugóban ácsorgást :) én se szeretem a reklámokat, de nem kellett ilyen sokat bambulnom ezeket, úgyhogy nem is kifejezetten zavart...
Zsoltee