Ajánlott olvasmány: előterjesztés a IXker városfejlesztési bizottság ülésére.

http://ferencvaros.hu/images/napirend_biz/591/sz_681_07.doc

A főépítész ebben lényegében azt mondja, hogy a kiskörúti bicikliút csak a futároknak jó és ők lobbizták ki, míg a "normális bicikliző állampolgárok" ottan megfulladnak az autók füstjében és sokkal jobban szeretnének a mellékutcákon biciklizni. Ergo nem járulnak hozzá az átdolgozott tervhez (kérdés: kell a hozzájárulásuk?).

Úgy tűnik, lesz még itt egy s más...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
RoGeR képe

A IXker bekaphassa. Nem

A IXker bekaphassa.

Nem vagyok futár, de nem kicsit fogok örülni, ha ott rakhatom kényelmesen, miközben a dugó meg áll, mint f@ß a lakodalomban...

Főleg úgy, hogy
A kerületünkben évről-évre létesülő díszburkolatos, csillapított forgalmú utcák hálózatával a gyalogos és kerékpáros közlekedés lehetőségét javítjuk, színvonalát emeljük.

A gyalogos övezetek annyira népszerűek, hogy a kerékpáros forgalom onnan kiszorul (amivel nincs is baj).

---
Bringasávot a Nagykörútra!

2
critical mass képe

Na ezen nem kicsit húztam

Na ezen nem kicsit húztam fel magam. Konkrétan megvádolta a biciklisfutárokat hogy telebicikliutazzák a várost. Fúj, micsoda korrupció!!!!
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy az eddig épült szinte minden kerékpárút, kerékpársáv, de még a biciklitárolók is csak hátrányosak nekünk futároknak. A rendőr/autós rázavar, a biztonsági őr megtiltja, hogy a biztosabb korláthoz lakatoljak, a kereszteződés veszélyei miatt állandóan lassítani kell. A futárok mindig megtalálnak, hogy "na ezt a bringautat is nektek köszönhetem?".
Mr. Gegesyt ki kellene küldeni egy fapadossal egy tanulmányútra, nézzen meg egy élhető városban kiépített legbelső gyűrűt. Aztán talán le tudná gyűrni a szerintem éppen ellenkező irányból, a parkolási lobbitól eredő késztetéseit. És meglepne, ha azok is csak olyan szépen kérnék mint a "biciklisfutárlobbi" a fővárost.
Üdvözöljük a parkolási társaságot a ringben! Érdekes kik beszélnek a nevében... :)

3
RoGeR képe

A másik, hogy a kényszerű

A másik, hogy a kényszerű városi közlekedést extrém sportnak nevezik.
Ha lesz kerékpársáv véletlen el fognak tűnni az emberek a motorossávról...

---
Bringasávot a Nagykörútra!

4
Névtelen képe

A Kiskörút mellett lakom,

A Kiskörút mellett lakom, nem vagyok futár és igenis örülnék a biciklisávnak, és használnám is azt.

5
maat_ képe

Érdekes körülmény az is,

Érdekes körülmény az is, hogy a tervezőket bűncselekménnyel (gondatlan veszélyeztetés) vádolja.

A díszburkolat pedig nem tudom, miben kedvez a kerékpároknak azon kívül, hogy nem jó rajta menni…

6
magwas képe

A következő (rendkívüli)

A következő (rendkívüli) bizottsági ülés 2007. szeptember 4.-én (kedden) 16:00 órakor lesz.
Ülés helye: Polgármesteri Hivatal, II. em. tanácsterem Bp. IX., Bakáts tér 14.sz.

Ott a helyünk.

9. napirendi pont: Tájékoztatás a főváros kerékpárút hálózat bővítési elképzeléseiről. Előterjesztő: Dr. Sersliné Kócsi Margit – főépítész

Figyelem, a kerületi szabályozási terv egy ezt megelőző napirendi pont!

Szívesen megjelennék rajta, és azt hiszem mások is így vannak vele.
További fontos információk az anyagból:
Dr. Sersliné Kócsi Margit főépítész 217-0951, foepitesz@ferencvaros.hu
Schill Tibor, Beruházási és Városüzemeltetési Irodavezető 219-0396, schillt@ferencvaros.hu
Gegesynek sem a többi képviselőnek nem találom a ferencvárosi honlapon az elérhetőségét.

Ti is telefonáljatok és írjatok emailt nekik.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

7
ATA képe

Holnap beszéljük meg ezt

Holnap beszéljük meg ezt is!

8
RoGeR képe

Ezt is jól összehozták.

Ezt is jól összehozták. Pont akkor van a Dancs-féle vitafórum.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

9
ATA képe

Nagyon rendet kellene tenni

Nagyon rendet kellene tenni az agyakban! Ezek komplett hülyének néznek minket.

10
lele képe

Piros pont: a kérdőív 1/a

Piros pont: a kérdőív 1/a pontja (felesleges felfesteni a bicajutat a kis utcákban) - mióta ezt mondjuk?
Kérdés: a három megnevezett szakértő közül jár valaki biciklivel?
Fekete pont: minden egyéb. Érdekes a kérdőív 6. kérdése, amelyre a háromsoros válasz jelentése szabad fordításban: NEM.
Egyébként most is a díszburkolatos kis utcákban járok a Kiskörút helyett, főleg, mióta lezárták, és mindig szembejön egy behajtani tilos tábla.
A "futárok kierőszakolták" vád ellen meg nem lehetne a massen valami nagy transzparenssel hirdetni a Kiskörutat? Csak nincs ötvenezer futár a városban...
Parkoljanak a kis utcákba!
Csúcspoén: sose hallottam még, hogy a levegőszennyezésre hivatkozva tiltakoztak volna kerékpárút-építés ellen.

kreszt az iskolába!

11
ATA képe

Emberünk biztos az Empamo

Emberünk biztos az Empamo lelkes támogatója.

12
urga képe

"A főépítész ebben

"A főépítész ebben lényegében azt mondja, hogy a kiskörúti bicikliút csak a futároknak jó és ők lobbizták ki, míg a "normális bicikliző állampolgárok" ottan megfulladnak az autók füstjében és sokkal jobban szeretnének a mellékutcákon biciklizni."

Te jó ég, ekkora sötétséget! :((((

13
ATA képe

Nem sötét, csak valamivel

Nem sötét, csak valamivel érvelnie kellett. Nem mondhatja azt, hogy leszarom a biciklisekek érdekeit. Bizony, bizony ez az érv elég gyenge lett. Onnan is gondolom, hogy amíg csak "szobabringás" voltam, addig sem fulladtam meg a Kiskörtén.
A körút mellett lakók nem fulladnak meg a sok autótól?

14
urga képe

Nem vagyok benne biztos....

Nem vagyok benne biztos.... de abban igen, hogy a bicikliseket ez is mindenütt szeretné tudni, csak az úton nem :(((

15
critical mass képe

Marika üljön az

Marika üljön az írógéphez, diktálok...
öööö...
Aztán felnézett a plafonra, és a neonra pillantva megvilágosodott: kenjük a balhét futárokra, az a játékpisztolyosnak is bejött!
Csak hát az a baj, hogy a kiskörutas minidemón futárok nélkül is közel annyi bringás volt, mint ahány bringásfutár összesen van a városban (kb.. 170-180). És szvsz. ennél sokkal több lesz az önkormányzat előtt ha megpróbálják megfúrni.

16
ATA képe

Párezer embert simán

Párezer embert simán össze lehet ugrasztani egy ilyenre.
A körút tele lenne bringásokkal. Nem lenne jó nekik!
Várjuk meg a fejleményeket!

17
critical mass képe

Tehát a kiskörút

Tehát a kiskörút életveszélyes a polgármester szerint, ezért meg kell hagyni a helyet az autóknak. Esetleg a járdát is fel kellene számolni, mert az is életveszélyes.
AEgyébként egy IX. kerületi fa sincs a kiskörúton, de a tervezők szerint a többiben is elkerülhető a favágás.

18
RoGeR képe

Mondjuk ezt a fakivágást,

Mondjuk ezt a fakivágást, járdaelvételt és szintben elválaszott gyalog-kerékpárutat nem értem. Nem az volt, hogy bringasáv?

---
Bringasávot a Nagykörútra!

19
haggyma képe

Vigyázzat!!! Szélesítsük

Vigyázzat!!!

Szélesítsük ki a Kiskörútat 2x3 + leállósávos autópályávál, a Szabadság-hídat meg 2x2 sávos autóúttá, mivel a leálló sáv nem fér el.

Soha életében nem bringázott?

"A főépítész ebben lényegében azt mondja, hogy a kiskörúti bicikliút csak a futároknak jó és ők lobbizták ki, míg a "normális bicikliző állampolgárok" ottan megfulladnak az autók füstjében és sokkal jobban szeretnének a mellékutcákon biciklizni."

Magyarán: Nagyon de nagyon nem szeretne egyetlen egy kerékpárost se látni, mikor a kocsijával megy valahova a városba.

Vagy megint milyen lobbi működik?

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

20
Györgyi képe

Kedves, hogy valaki már

Kedves, hogy valaki már megint el akarja dönteni helyettem, mi a jó nekem, mint "normális bicikliző állampolgárnak" .Biztos nem vagyok egyedül, aki nem szeretne mellékutcákban bóklászni...

.....................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

21
haggyma képe

Úgyan már! Ismerd meg

Úgyan már!
Ismerd meg városod mozgalom keretében kell a mellékutcákban bolyongani.

Ja a keresztező főútvonalról ne is beszélyünk.

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

22
ATA képe

Hosszú és kimerítő túra

Hosszú és kimerítő túra lenne!
Próbára tehetnéd tájékozódó képességedet, elfogythatnál pár fékpofát, veszíthetnél rengeteg időt, gazdagabb lehetnél pár ajtó okozta sérüléssel.

23
ATA képe

Egyetlen egy fát sem kell

Egyetlen egy fát sem kell kivágni, mert a kerékpársáv a parkolósáv helyén fog létesülni, ha minden igaz. Ha meg nem, akkor Demszky hazudott.
Reméljük, hogy nem kell balhézni, és minden marad úgy, ahogy azt ígérték!
Egy biztos, oda kell figyelni rájuk!

24
Györgyi képe

Azt azért megnézem, hogy

Azt azért megnézem, hogy odaadják a parkolósávjukat :) Nem értem minek van autójuk, ha mindig csak parkolnak vele?
.....................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

25
ATA képe

Minek van bringájuk, ha nem

Minek van bringájuk, ha nem használják?

26
Györgyi képe

Valami felmérésről

Valami felmérésről beszéltek egy helyen, hogy ugyanannyi bicaj van, mint autó tulajdonban, csak nem mindennapos közlekedésre használják.
.....................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

27
RoGeR képe

Ja, "az üzletek

Ja, "az üzletek ellehetetlenülnek ha nincs előtte parkoló" szöveg is befigyelt.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

28
ATA képe

Ezt tőlünk demokratikusabb

Ezt tőlünk demokratikusabb országok tanulmányai,példái már rég megcáfolták, dehát valamit bele kellett írni.

29
haggyma képe

Mi? Az Auchan, vagy a Tesco

Mi?

Az Auchan, vagy a Tesco költözik oda, nekik kell a parkoló hely?

Még nem láttam a környéken azt az esetet, hogy valaki kilépet az üzletből, odasétált az ott parkoló autójához és helyezte a most vásárolt dolgait tartalmazó szatyrokat. Vagy akár fordítva.

Lehet, hogy csak ott lakik ő, vagy ismeröse.

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

30
becherpig képe

énnem vagyok futár, és

énnem vagyok futár, és szeretnék a mellékutcában autózni, ha ott van neki a torka. ha nem, nem.
---
!úgyis megdöglünk mind!

31
magwas képe

Na ezt küldtem a

Na ezt küldtem a polgármesternek, a főépítésznek, másolatban pedig a két alpolginak akiknek van emailcímük, valamint a városüzemeltetési irodavezetőnek.
Az összes képviselőnek is akartam, de nincs hozzájuk semmilyen elérhetőség, gyömbér.

Kiskörúti kerékpárút

címzett: polgarmester@ferencvaros.hu, foepitesz@ferencvaros.hu
másolatot kap: schillt@ferencvaros.hu, hardir@ferencvaros.hu, alpolgbt@ferencvaros.hu
tárgy: Kiskörúti kerékpárút

Tisztelt Polgármester Úr!
Tisztelt Főépítész Asszony!

Sajnálattal értesültem arról, hogy a tervezett kiskörúti kerékpársávra
vonatkozó terveket ellenzik. Az Önök által írott anyagban több tárgyi
tévedés is van, emiatt hibás a végkövetkeztetése is:

- A légszennyezettség csökkentésének egyik módja a
forgalomcsillapítás, amely részben a kiskörút tervezett kerékpáros- és
környezetbarát rekonstrukciójával valósul meg. A szennyező anyagok
koncentrációja a szennyező helyétől mért távolsággal először nagy-
majd kismértékben csökken. Emiatt a kiskörúton haladó kerékpárost érő
környezeti terhelés még a fokozott levegőfogyasztást figyelembe véve
is alatta marad az ugyanott autóval közlekedő járművezetőének.
Ugyanakkor az út megtételéhez szükséges idő növekedése miatt a kis
utcákon közlekedő kerékpárost érő környezeti terhelés magasabb, mint a
kiskörutat használó kerékpárosé.
- A kerékpárosforgalom jelenleg, kerékpáros infrastruktúra nélkül is
nagyobb a kiskörúton, mint a környező kis utcákban. Ez a tény cáfolja
az Önök hipotézisét arról, hogy nekünk, kerékpárosoknak útba esnek-e a
kis utcák. Kérésre szívesen elemzem hogy miért, addig is legyen elég
annyi, hogy mi jobban tudjuk, milyen útvonalak megfelelőek számunkra.
- A kerékpársáv nem a futároknak, hanem a városban közlekedő
kerékpárosoknak jó. A futárokat gyakorlatilag minden kerékpáros
infrastruktúra zavarja és hátráltatja. A kerékpársáv nekünk,
közlekedési célból kerékpározóknak épül.
- Tévedés az is, hogy a kerékpársáv kialakításához fákat kellene kivágni.

Kérem a fentiek figyelembevételével legyenek szívesek álláspontjukat
felülvizsgálni.

Köszönettel:
)én)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

32
critical mass képe

Én ezt írtam, és cc-ztem

Én ezt írtam, és cc-ztem a fővároshoz is, Csordás Mihály közlekedési ügyosztály vezetőnek.
Neki írt a IX. polgármestere is: csordasm@budapest.hu

Tisztelt Polgármester Úr,
Kedves Építészek!

Megdöbbentő a kerület álláspontja a határán haladó, régóta várt, és hiányzó kerékpársávok kiépítésének tervére.
Szakvéleményük szubjektív és ötletszerű. Egyértelműen látszik, hogy semmilyen kerékpáros közlekedésszervezésben jártas szakértő nem dolgozott rajta.
Holland, dán, német, osztrák, angol példák számtalanszor bizonyították már, hogy:

- A kerékpáros infrastruktúra növeli a boltok forgalmát az autós és tömegközlekedéshez képest nagyságrendekkel könnyebb, a döntés pillanatától 10 másodpercen belüli megállás miatt
- A boltok körüli minimális parkolóhelyszám csökkentése nem csökkenti azok forgalmát, ugyanis a megaparkolókkal tervezett bevásárlóközpontok korában az autóvezetők már rég nem itt intézik a vásárlásaikat, azokat jellemzően épp a boltokban dolgozók, vagy az ingázók foglalják el reggeltől estig (nekik a közelben óriási mélygarázs épült éppen ebben az évben)
- Idegenforgalmi szempontból nagyon nagy vonzerő a belvárosi forgalomcsillapítás, ami a környéken jóval több bevételt termel majd mint a parkolásból köztudottan amúgy sem beérkező forintok.
- A kerékpárosok nem hobbicélból használják a belvárosi utakat, hanem közlekedésre. Ráadásul az említett útvonal a későbbi kerékpáros hálózat egyik ütőere. Így rendkívül bosszantó a mellékutcákban, hosszabb, ismeretlenebb útvonalon, a jobbkézszabály miatt állandóan újragyorsítva elérni céljukat. Gondolják el, hogy ugyanezt autóval önök milyen szívesen tennék meg az otthonuktól egész a munkahelyükig? Még autóval is borzasztó, hát még láberővel, értelmetlenül.
- A kerékpáros fogalom a közlekedés része. Elválasztani akkor szokás, ha ezzel előnyben részesítik a környezetszennyező közlekedési módozatokkal szemben (pl. vasút alatti, parkon átvezetett átkötések, vagy külön gyalog/kerékpárhidak)
- A légszennyezés azért nagy, mert a forgalmi terhelés elviselhetetlen. Éppen ezt kell csökkenteni, többek között a helyi lakosok (egészsége, nyugalma) érdekében. Ehhez nem elegendő a kapacitáscsökkentés, ha alternatíva nélkül teszik azt.
- A kerékpárost érő szennyezés lényegesen kisebb, mint az autóvezetőt érő. Előbbi másfél méter magasról, utóbbi a legszennyezettebb, 20 centis magasságból kapja a levegőt. A szennyezőanyag-koncentráció lent 5-6x-os, miközben a légzés a kerékpárosnál nagyjából kétszeres. Erre is rengeteg tanulmány és statisztika létezik.

Továbbá nem igaz, hogy fákat kellene kivágni, különösen nem az Önök területén, ahol inkább ültetni kellett volna, már évekkel ezelőtt, ahelyett, hogy a belváros legkeskenyebb körúti járdájánszoronganak a gyalogosok.
A sehová sem vezető kerékpárút érve sem igaz, hiszen erre az Önök által javasolt mellékutcákon bolyongás sem jelent megoldást. Az Astoria után 500 méterre viszont már Budapest legforgalmasabb kerékpáros kereszteződése található, ami felé kizárólag a Dohány utcáig tartó 100 méteres szakaszon vannak helyproblémák, ami bevett és szabványos kerékpárforgalomtechnikai megoldással áthidalható, de a Budapest Szíve programban az Astoriára tervezett földalá vitt forgalom esetén később problémamentesen kivitelezhető.
A futárok nevében pedig kérem, hogy ne vádoljon bennünket öncélú lobbival, ugyanis ha igaz is hogy mindent megteszünk a rendkívül elmaradott kerékpáros infrastruktúra fejlesztéséért, de mindezt nem a munkavégzésünk könnyítéséért, hanem a futárnak állásunkat időben jóval megelőző kerékpáros kötődésünk, és rendkívül sok rossz tapasztalatunk, illetve külföldön (Bécs, Amszterdam, Koppenhága, London, Berlin...) látott példák miatt végzünk.
A biciklisfutárok munkáját minden infrastruktúra egyértelműen lassítja, egy futár a belvárosban akkor a leggyorsabb, ha az autók közt, az autók tempójában halad.

Kérjük, hogy a speciális témához valóban értő szakértők megkérdezése után vizsgálják felül régivágású, a már 15-20 éve bevált új európai közlekedésszervezési irányzatoknak teljesen ellentmondó álláspontjukat.

Tisztelettel,

Kürti Gábor

kerékpáros
futár
aktivista

33
hf képe

Én lusta vagyok ennyit

Én lusta vagyok ennyit írni, úgyhogy a Te verziódat másoltam le, Kükü, annyi különbséggel hogy az aláírásom:

(én)
"normális bicikliző állampolgár", nem futár

---
Ez a zén oldalam

34
Ji-ten képe

Felbuzdulva a levelen, a

Felbuzdulva a levelen, a közölt em-amil címekre lejuttattam a magam véleményét.

Tisztelt Címzett!

Nem fogadható el a IX. kerületi főépítész azon álítása, hogy a biciklissáv a kiskörúton csupán a biciklisfutárok szűk csoportjának kedvezne.

Kérem, vegyék tudomásul azt a tényt, hogy ebben a városban egyre többen bicikliznek, és még többen bicikliznének, ha biztonságosabb, civilizáltabb, európaibb körülmények között tehetnék ezt.

Abban a városban, ahol a teljes, mindkét irányú forgalommal telt úttest közepére épített járdaszigeteken várakoztatják az embereket a villamosmegállókban; ahol a bedugult utakon, a zebrákon is egymás után álló autók kipufogó gázainak közepette kényszerítik a gyalogosokat egyik oldalról a másikra átevickélni és sorolhatnám a pldákat, ott ne ilyen apropók folytán adjanak hangot aggodalmuknak az én és gyalogos/biciklis társaim egészségéért.

Ha a városvezetést fővárosi vagy kerületi szinten minimálisan is érdekli a városlakó polgárainak tüdejébe jutó levegő minősége, akkor ne vágják ki a fákat, ne akarjanak mindenüvé mélygarázsokat építeni, rendeljenek forgalomkorlátozást a kritikus levegőszennnyezettségi határértékeknél, mérjék a levegőszennyezettséget (por, korom, részecske) és annak megfelelően hozzanak inztézkedéseket, ne változtassák autópályává a körutakat, ne tegyenek mindent meg annak érdekében, hogy az egész város csakis és kizárólag az autóban közlekedő emberek érdekeit szolgálják a belvárosban lakók és a más módon közlekedők (gyalogosok, biciklisek) kárára stb. stb.

Sok nem biciklisfutár nevében is kijelenthetem, hogy nekem, középkorú doktor/tanárnőnek igenis szükségem volna a kiskörúton, és máshol is ebben a városban biciklissávra!

Üdvözlettel:
Dr. X.Y

35
Névtelen képe

Az a baj, hogy NINCS a

Az a baj, hogy NINCS a kiskörúttal párhuzamos mellékutca, hanem kanyarogni kellene.

Nem biztos, hogy rosszindulatból ez a véleményük, csak a téves berörzült álláspontot képviselik

36
urga képe

Az a baj, hogy az ő

Az a baj, hogy az ő fejükben az autósnak előjoga van az úthasználatra. Pedig ennek semmi alapja nincsen - az autóban is ember ül, és a kerékpáron is ember ül. Mind a kettő közlekedik. Az, hogy ehhez az egyik egy elefánt méretű szerkezetet használ, az saját magánügye- ettől a másiknak nem szabadna hátrányba kerülnie. Elvileg nem kellene több helyet biztosítani egy autósnak, mint egy kerékpárosnak.

De itt még csak nem is egyenlő elbánást követelünk, csak egy kevéske helyet kérünk az úton. És még ez is nehezen megy!

37
Névtelen képe

először "a belső

először "a belső városrészek tehermentesítése" majd "parkolószám radikális csökkentése ". Kissé ellentmondásban van önmagával. Eddig is csak ez egyik oldalon lehetett parkolni, és a járda sem volt elég széles a szabálytalanul parkoló autók miatt.
"elegáns bulvár" attól lesz az út, hogy tele van parkolókkal.

Szerintem el kellene nekik küldeni egy tanulmányt arról, hogy miért biztonságosabb a kerékpársáv, mint a kerékpárút vagy a cikk-cakkban vezetett mellékútvonal.

38
ATA képe

"Elegáns bulvár attól

"Elegáns bulvár attól lesz az út, hogy tele van parkolókkal."
E!?
Ki járt Kecskeméten vagy Debrecen főterén?

39
RoGeR képe

Irónia ATA,

Irónia ATA, irónia.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

40
Névtelen képe

"– nem alkalmasak az

"– nem alkalmasak az egészséges életmódhoz kapcsolódó kerékpáros közlekedésre, hiszen a legjelentősebb környezeti terhelésnek teszik ki a kerékpárral közlekedőket. Ez legfeljebb a futárszolgálatoknak lehet előnyös,"
Pont a futárok azok, akik nem kell a kerékpársáv, mivel ők anélkül is mernek közlekedni.

A Szabó Ervin téren van egy parkolóház, aki parkolni akarna. Az út mellett úgysem a vásárlók parkolnának, hanem a lopott rokikártyás üzlettulajdonosok és hasonlók.

"a közpénzekből történő átépítés jelentős költségtöbbletei sem elfogadhatóak, "
Milyen költségtöbblete van a kerékpársávnak?

41
ATA képe

A futárok számára is

A futárok számára is sokkal előnyösebb a kerékpársáv. A HP zsák pl széles, így legalább nem fogják kocolni a tükröket.
Autós szempontból is jobb lenne a kerékpársáv, mivel nem lassítanák a forgalmat a beparkoló autók.
A mostani állapotban eszembe sem jut kis utcát használni. A motoros sáv sokkal előnyösebb számomra, mint a sok kerülgetés, jobbkezes kereszteződés. Hozzáteszem, nem vagyok futár, csak kerékpárral közlekedem.

42
kisdubos képe

Egyébként a mostani tervek

Egyébként a mostani tervek szerint tényleg levennének a járdából a bringasáv javára?

43
urga képe

Jó kérdés! (aki tudja a

Jó kérdés! (aki tudja a választ, ne habozzon...)

44
critical mass képe

nem

nem

45
urga képe

köszi, ma jól alszom majd!

köszi, ma jól alszom majd! :)

46
critical mass képe

A legrosszabb az lehet, hogy

A legrosszabb az lehet, hogy a Múzeum körúton a rakodóhelyeket betolják valamennyire a járdába de a fák között, ahol nem jár gyalogos. Máshol a járda annyival szélesedhet is, amennyi a megszüntetett forgalmi sáv és a bringasáv különbsége.

47
urga képe

Mégsem tudok aludni (fene a

Mégsem tudok aludni (fene a délutáni kávéba...)

Közben elolvasgattam az főépítész véleményét. Ez mit jelent?

"Elfogadhatatlan a jelenlegi járda 2,20 m-re csökkentése a 3,85 m-re tervezettel szemben, a parkolószám radikális csökkentése és a fasor beszorított elhelyezése, ahogy a tervezői műleírás is e hátrányokat részletesen tartalmazza."

48
critical mass képe

Utánajárunk...

Utánajárunk...

49
critical mass képe

A Vámház körúton a IX.

A Vámház körúton a IX. kerületi oldalon terveztek parkolókat (kb 20 db)és fákat a járdára. Amennyiben meg akarják tartani a parkolókat , csak úgy megy, hogy a fák között benyúlnak a járda területére öblökkel. így kb 10 hely lenne. Szerintünk nem szabad oda parkolóka építeni!

László János

50
pixel78 képe

Istenem, hogy ez mennyire

Istenem, hogy ez mennyire száni. Begyöpösödött korrupt disznók. Dániában egyszerűen nem bírok olyan utat találni sem a városban, sem azon kívül, amely ne rendelkezne valamilyen kerékpáros infrastruktúrával. Itt törvényileg kötelező szinte minden átépítésnél és új útnál igazi, kétoldalas, baromi széles kerékpárutat építeni, amit aztán használ a cégvezetőtől az óvónőig mindenki. Ami "érveket" itt felhoznak, azt komolyan sem lehet venni. Balkán vagyunk, az is maradunk.

51
ATA képe

Ezt jó tudni! ugyanezt

Ezt jó tudni!
ugyanezt kellene elérni itt is!
Komolyan!

52
KGyST képe

1. A főépítész csak

1. A főépítész csak véleményez, az engedélyt annak alapján adják vagy nem adják ki, hogy a terv megfelel-e a hatályos előírásoknak. De általában egy ilyen ellenvélemény után hajlamosak csomót keresni a kákán.

2. Az IX kerületi főépítésztől azért meg lehet kérdezni, hogy a Kőrúton és a környékén lakókkal mi a helyzet, ők nincsenek-e kitéve minden nap ugyanannak a légszennyezésnek, aminek a bringások csak alkalmilag. Mert ha ők ki vannak téve, akkor nem a bringák, hanem az autók Kőrútra engedése meríti ki a gondatlan veszélyeztetés BTK-ban leírt tényállását :)

3. A futárokat ismerve, minden kerekező közül csak ők azok, akik nem fogják a bringautat használni, mert az nekik valszeg túl lassú lesz.

4. Aki már látta a Kőrút környékének térképét, az tudja, hogy nincsenek a kőrúttal párhuzamos "kis utcák".

5. Meg kellene nézni, de én úgy emléxem, hogy a kerékpárutak fejlesztésének van egy koncepcionális terve, ami a Körutat jeleöli ki, mint kerékpáros útvonalat. Ha ez így van, akkor a főépítész asszonynak az ellenvetéseit azzal a koncepcióval kapcsolatban kellett volna megtennie, akkor.

53
ATA képe

Figyeldoda! Itt

Figyeldoda!
Itt kerékpársáv lesz, azt meg nagyon is használni fogják!

54
Névtelen képe

Aki a körúton sétál, az

Aki a körúton sétál, az nem szívja be a szennyezett levegőt? Gyalog 4x annyi idő ugyanaz a táv, és a járda nincs messzebb az autóktól, mit a kerékpársáv lenne. Vagy csak a bringásokra káros a levegő? A babakocsiban lévő gyerekekre nem káros? Vagy akkor szüntessük meg a főutak mentén a járdákat, hogy nehogy valami baja legyen a gyalogosoknak, és jelöljünk ki a számukra kerülőutat a mellékutcákban.

55
csavar képe

A probléma lapidáris

A probléma lapidáris megközelítését javaslom: Milyen útvonalat javasol a főépítész a bajcsy-zsilinszky úti kerékpárút erzsébet téri végétől a Duna budai oldalán vezető kerékpárúthoz?
Kézenfekvő válasz: végig a Kiskörúton és át a Szabadság-hídon.
Milyen más ötlete van/lehet?

56
apogany képe

Itt most mikori tervekről

Itt most mikori tervekről van szó? A dokumentumban folyamatosan kerékpárút, nem pedig -sáv szerepel...

57
urga képe

A szóban forgó

A szóban forgó szöveg:

FŐÉPÍTÉSZI VÉLEMÉNY

a „Kerékpársáv kialakítása a Kiskörúton a Fővám tér – Astoria között”
című tervről

A területre hatályos 31/2004. (X. 18.) KSZT-t a Fővárosi Közgyűlés egyetértésével hagyta jóvá Ferencváros Képviselőtestülete. A több mint egy éve intenzíven folyó tervezés és egyeztetés koncepcionális megváltoztatása az engedélyezési időszakban nem kellően alátámasztott és lényegesen hátráltatja a metró építést.

Nem fogadható el az az eljárás, mely szerint a tervezők által javasolt három alternatívából a DBR Metró Projekt Igazgatóság a hatályos szabályozási tervvel ellentétes változat terveinek készítéséről döntött.
A hatályos jogszabályi előírásokkal, a rendelet 3. § (1), 5. § (1), (2), 6. § (4), 9. § (4) bekezdéseiben foglaltakkal ellentétes a megküldött terv.

A főútvonalak túlterheltségéből fakadó kritikus környezeti állapotuk miatt – zaj, por, levegőszennyezettség – nem alkalmasak az egészséges életmódhoz kapcsolódó kerékpáros közlekedésre, hiszen a legjelentősebb környezeti terhelésnek teszik ki a kerékpárral közlekedőket. Ez legfeljebb a futárszolgálatoknak lehet előnyös, de remélhetőleg nem parciális érdekek szerint alakítják a várost.

A Kiskörút menti területeken, a forgalomcsillapított övezetek berendezett utcái kiválóan alkalmasak kerékpározásra. Megfelelő tájékoztatással és táblajelzésekkel ezen útvonalak ésszerű, gyors eljutást biztosíthatnak a kerékpározóknak jobb környezetben.
Budapest városfejlesztési koncepciójában alapvető cél a Belváros, a belső városrészek tehermentesítése, a városi élettér újraélesztése. Ehhez szükséges a körúti üzletsorok működési feltételeinek, a gyalogosforgalom komfortjának javítása.

Elfogadhatatlan a jelenlegi járda 2,20 m-re csökkentése a 3,85 m-re tervezettel szemben, a parkolószám radikális csökkentése és a fasor beszorított elhelyezése, ahogy a tervezői műleírás is e hátrányokat részletesen tartalmazza. A 4-es metró építéséhez kapcsolódó felszíni rendezések akkor lesznek eredményesek, társadalmilag elfogadottak, ha a több éves egyeztetéseken alapuló városrendezési célrendszerrel összhangban lesznek.

A megküldött terv az elegáns bulvár helyett egy erőltetett „öszvér” megoldás, mely valójában nem jó egyetlen használónak sem (balesetveszélyes és egészségtelen a kerékpározóknak; a gyalogosokat keskeny járdára szorítja; a gépkocsi közlekedést balesetveszélyesebbé teszi, stb.).
Természetesen kedvező lenne, hogy megfelelő kerékpárút létesüljön a Kiskörút teljes hosszán, de ez az adott szélessége miatt nem lehetséges. Ha az Astorián túli szakaszokon a forgalmi sávban lesz lehetséges a kerékpáros közlekedés, akkor a Fővám tér és az Astoria között is azonos megoldás legyen.

A városrendezési, városképi szempontok mellett a közpénzekből történő átépítés jelentős költségtöbbletei sem elfogadhatóak, különösen a vitatható eredmény tükrében.

A tervezői ”összegzés” javasolt változatai közül az egyeztetett, engedélyezés alatti megoldást támogatjuk, azzal a kiegészítéssel, hogy a párhuzamos utcákban a kerékpározáshoz megfelelő tájékoztatással legyenek ajánlott útvonalak a kerékpár főhálózathoz kapcsolódóan. Célszerűbb lenne a főút menti kerékpárutak kényszermegoldásai helyett a Duna-menti kerékpárút színvonalas kiépítésének folytatása.

Budapest, 2007. augusztus 30.

Dr. Sersliné Kócsi Margit
főépítész

*****************************************************

58
apogany képe

Én ezeket a részeket nem

Én ezeket a részeket nem értem:

Természetesen kedvező lenne, hogy megfelelő kerékpárút létesüljön a Kiskörút teljes hosszán, de ez az adott szélessége miatt nem lehetséges. Ha az Astorián túli szakaszokon a forgalmi sávban lesz lehetséges a kerékpáros közlekedés, akkor a Fővám tér és az Astoria között is azonos megoldás legyen.

Célszerűbb lenne a főút menti kerékpárutak kényszermegoldásai helyett [..]

Itt már nem régen kerékpársávról kéne szóljon a történet? Vagy én vagyok lemaradva? Vagy ő? Esetleg építész körökben is keverik a szezont a fazonnal..?

59
kisdubos képe

Na, írtam ennek a nőnek

Na, írtam ennek a nőnek egy levelet, biztos ami biztos :o)

60
Krisztab. képe

Hát ez, grrrrrr....

Hát ez, grrrrrr.... :(

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

61
domakos képe

én is irtam, irjatok ti

én is irtam, irjatok ti is!!!

Tisztelt Címzettek, Tisztelt Főépítész Asszony!

Mind jómagam, mind a kedvesem a kiskörútat használjuk munkába járásra. Sajnos ő csak tolni meri a járdán a Klauzál és a Kálvin tér között, én vállalom a az autók között biciklizés kockázatát. Mindketten régóta szeretnénk oda kerékpársávot. Ezt a meggyőződésünket semmilyen futárcég nem befolyásolta, a saját magunk hatékony, környezet- és társadalombarát közlekedésünk diktálja ezt az igényt.

Elolvasva az Főépítész Asszony által jegyzetteket, úgy tűnik, hogy sem kerékpárral járó embereket nem ismer (iletve a véleményüket), sem külföldön nem járt az utóbbi időkben, illetve nem tájékozódott a közelmúltban a forgalomcsillapítás és a kerékpárút-fejlesztéssel kapcsolatos szakértői vélemények terén.

Tisztelt Főépítész Asszony, az Ön által leírtakra érdemben nem is kívánok reagállni, mert annyira távol esik a mindennap kerékpárral közlekedők szempontjaitól. Egyben véleménye némiképp sértő és személyeskedő ránk nézve.

Kérem ne feledje, mi teszünk a legtöbbet azért, hogy az Ön gyermeke jobb körülmények között nőhessen fel, ezért kérem, segítsem minket törekvéseinkben, és a kiskörúti kerékpárút létrejöttében.

Üdvözlettel:

62
KoBold72 képe

Nem tudom ráilleszteni a

Nem tudom ráilleszteni a Klauzál teret a Kiskörútra. Nem a Fővám térre gondoltál?

- - - - -
Következő járat indulása: szeptember 14.
www.6efutas.hu

63
Krisztab. képe

Pedig milyen erős lennél,

Pedig milyen erős lennél, ha rá tudnád illeszteni :D
*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

64
KoBold72 képe

Ez igaz, de most éppen

Ez igaz, de most éppen tokára gyúrok.

- - - - -
Következő járat indulása: szeptember 14.
www.6efutas.hu

65
tibchy képe

a kerekparsav-kerekparut

a kerekparsav-kerekparut szavak nem szinonimak!

66
László János képe

Ma tárgyalunk velük

Ma tárgyalunk velük délután. Jelentkezem.
János

67
krtek képe

szerintem VALAKIKnek az

szerintem VALAKIKnek az érdekeivel szemben áll ez a kerékpársáv építés, ezért most ezerrel megy ennek az ügynek a megfúrása. egyelôre elég gyenge érvekkel, de biztos vagyok benne, hogy VALAKIK más kerületekbôl is megkeresnek majd képviselôket, akik majd ezután szintén ellenezni fogják különbözô indokokra hivatkozva a kerékpársávot. ál-okokat, ürügyeket keresnek. szóval nagyon észen kell lenni.

68
Belgapajti (nem belépve) képe

email ment:

email ment: foepitesz@ferencvaros.hu

Tisztelt Dr. Sersliné Kócsi Margit!

A minap futottam bele Ferencváros weblapján egy dokumentumba (http://ferencvaros.hu/images/napirend_biz/591/sz_681_07.doc), melyben Ön indololatlannak tartja a kerékpár sáv kiépítését a Kiskörúton.
Szeretném felhívni a figyelmét arra, hogy aki a kerékpárját rutinszerű közlekedésre használja (pl: munkába, iskolába menet), az igenis szeretne akadálymentesen és legfőképpen kellő sebességgel haladni. Ez mellékutcákban a beláthatatlan és jobb kezes kereszteződések, autók által elfoglalt, szűk keresztmetszetű utcák, rakodás, stb miatt lehetetlen.
Én nem vagyok futár. Nekem a kerékpár ahhoz szükséges, hogy a Kálvin téren lévő egyetemembe bejussak Budáról 20 perc alatt a reggeli dugóban. Ha a kerékpársávot nem építik ki a Kiskörúton, én ugyanúgy ott fogok azután is közlekedni, ahogy eddig is tettem: a feltorlódott kocsik között lavírozva mind magamat, mind másokat veszélyeztetve.

Szeretném, ha figyelembe venné azon kerékpáros ingázok véleményét is, akik nem hivatásból ülnek a nyeregbe, hanem azért, hogy gyorsabban eljussanak uticéljukhoz felesleges károsanyag kibocsájáts nélkül.

Köszönöm figyelmét, és remélem, hogy Ön számára fontosabb a Kiskörúton naponta közlekedő több száz kerékpáros, mint a városképet elcsúfító és rengeteg közterületet elfoglaló autók.

Üdvözlettel:
xxx

69
László János képe

No megvolt a

No megvolt a megbeszélés!
1. Eleve úgy mentem, hogy az nem lehet, hogy egy olyan kerülettel ne tudjunk megegyezni, akik ennyi teret adnak vissza a lakosságnak az autókkal szemben. Azt gondoltam, hogy a céljaink hasonlóak lehetnek, és csak meg nem érés vagy félreértés lehet a dolog mögött.
2. A beszélgetés a fentieket igazolta: a Főépítész Asszony sokkal nyitottab volt a neki új információkra (mi is a kerékpározás, hány féle kerékpáros van, miért fontos, hogy a fő utakon is tudjunk haladni, stb), mint sokan mások.
3. Eredmény: nekik alapvetően az a fontos, hogy a gyalogosoknak maradjon jó széles járda, és a boltokat fel lehessen tölteni áruval. Nekünk is fontos, hogy ne vegyünk el a gyalogosoktól helyet: tehát megállapodtunk, hogy néhány napon belül leírjuk nekik, hogy lehet a rakodást megoldani. Ha ez számukra is elfogadható, talán lemondanak a parkoló helyekről, és marad a járda meg a sávunk is.
János

70
bonnie képe

nagy vagy, Janos! bonnie

nagy vagy, Janos! bonnie

71
The_Mask képe

A megbeszélésen, ahova

A megbeszélésen, ahova János bekukkantott, még azt is mondta, hogy szeretnék, ha nem kapnának több e-mailt.

Mask

72
maat_ képe

szép, demokratikuss

szép, demokratikuss kérés. gondolom mindet olvasás nélkül törölték. akkor tértivevényes levél?

73
critical mass képe

János szavaiból én azt

János szavaiból én azt vettem ki, hogy elismerő felhangok is voltak abban a kérésben. Éppen a 24 órán belüli sok levél döbbentette meg őket. Tudnotok kell, hogy a városvezetők, és hivatalnokok aránylag kevés levelet kapnak, ezért egyből felkapják a fejüket, ha egyszerre tele a postaláda.
Hallottam már sok ilyen sikersztorit, ezért sose legyetek restek egy-két hosszú (de értelmes és nem ellenséges) levél megírására. Csodákat tehet.

74
RoGeR képe

Ahhoz képest ált basznak

Ahhoz képest ált basznak visszaválaszolni. Ez nem a IX. ker, hanem úgy általánosan...

---
Bringasávot a Nagykörútra!

75
ATA képe

Ez nagyon jó hír! (Én

Ez nagyon jó hír! (Én már a Gödörnél megtudtam...)
Rakodók a kis utcákban lesznek kijelölve?

76
OJani képe

A rakodásra nem lenne

A rakodásra nem lenne alkalmas a kiszélesített járda ideiglenes használata csúcsidőszakon kívülre korlátozva?

77
ATA képe

Jobb, ha nem teremtik meg a

Jobb, ha nem teremtik meg a lehetőségét annak, hogy felhajthassanak a járdára autóval, mert nem csak rakodásra használnák. Nézd meg a Bajcsy bringaúttal szeben lévő oldalát!

78
Szász Andrej képe

Akkor írj valami más

Akkor írj valami más megoldást, mert ezt fogjuk javasolni. Megerősített alapozású, eltérő színű térkővel burkolt felületet a járdán, amely a koncentrált rakodóhely szerepét betöltheti. Mivel a többi részen fasor lesz, oda nem fognak parkolni, a koncentrált rakodóhely "tisztán tartását" pedig oldja meg a közterületfelügyelet...

79
magwas képe

És azon a pár méteren az

És azon a pár méteren az ajtózóna miatt bringasáv helyett piktogrammozás, ugye?

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

80
ATA képe

A közterületesekre nem

A közterületesekre nem lehet számítani, mert nagyon sok munkájuk van! Az ötödik kerületben vannak jó kis lakatolható vasak, amik fizikai akadályt jelentenek az autósok számára. Ha a kulcs a boltban lenne, nem lenne semmi gondjuk.

81
Névtelen képe

A rakodóhelyekhez

A rakodóhelyekhez normálisan működő közteületfelügyelet kellene, hogy valóban csak a rakodás céljára vegyék igénybe és ne ott parkoljon a bolttulaj a mercivel, míg a teherautó a külső sávban várakozik.

A mellékutcákban (Sóház, Pipa Lónyay stb.) a körúthoz közeli részén kellene kialakítani 20-30 m-es rakadóhelyeket, és onnan békával be lehet vinni az árut a boltokba.

82
László János képe

Elkészült a javaslat: a

Elkészült a javaslat: a lényeg, tényleg ott kell biztosítani a kereskedőknek a rakodási helyet, ahol vannak. Különben tönkre is mennek, és az nem célunk. Ide másolom a javaslatot, amit tagtársaink (nagyon kösz nekik) éjszaka készítettek el. Már el is ment az illetékeseknek.
Szervezetünk szakemberei az alábbi megoldást javasolják:

"A FŐMTERV Zrt. eredeti javaslata szerint
a kerékpársáv ezen az oldalon a forgalmi sáv és a (parkoló-öblös) parkolósáv között vezetett. Ezt a megoldást nem támogatjuk, a járda lényeges területének elvétele károsan hat a gyalogos forgalom kívánatos növekedésére, és a kereskedőknek sem garantálja, hogy szabad helyet találnak a rakodás céljára, mert a parkolóhelyek folyamatosan foglaltak lennének.

Az általunk javasolt megoldás t.i. hogy a parkolóöblök helyett egy db KR kerülne kialakításra, a kerékpárosok számára biztonságosabb, a gyalogosok számára területileg kedvezőbb, a kereskedőknek pedig garantálja, hogy az árút szállító kocsijuk meg tud állni a rakodás idejére!

A KR helyének kialakításával kapcsolatosan a következő részletekre kell figyelemmel lenni.

1. A mintegy 2 szgk. helyét elfoglaló területet közvetlenül a Pipa utca (Csarnok bejárat) utáni járdaszakaszon javasoljuk elhelyezni.

2. Ez a szakasz így mintegy átmenetet képezhet a Csarnok előtti kerékpárnyom (piktogrammos) és az utána következő folyamatos sárga vonallal lezárt kerékpársáv között. A KR mellett a kerékpársávot a forgalmi sávtól szaggatott sárga vonallal kell elválasztani.

3. A járdamagasságú KR területét a kerékpársáv mellet ferde szegéllyel kell határolni, a burkolata anyagában és színében is el kell különüljön a járdaterülettől, szerkezete értelemszerűen teherbíró alapozást igényel, a rakodásra utaló KRESZ-tábla a kerékpárosok számára jelzi, hogy ezen a szakaszon nagyobb figyelemmel kell haladni."

János

83
Szász Andrej képe

KR = koncentrált

KR = koncentrált rakodóhely

84
eti képe

K = kösz :)

K = kösz :)

85
mado képe

Hmm...én nem vagyok futár,

Hmm...én nem vagyok futár, de örülnék a bringaútnak, ez csak egy nagyon gyenge kifogás volt a részükről! Könyörgöm milyen érvelés ez??? Egyszerű mint a szög, oda (is) kell bringaút! Én például azért nem közlekedem arra szívesen, mert annyira nem vagyok bátor...

Manökken Proletar(Z)
Kicsit még fura, hogy hiába húzom a markolatot...

86
ATA képe

Megoldódott a probléma.

Megoldódott a probléma. Nem bringaút lesz, hanem bringasáv!

87
ATA képe

Megoldódott a probléma.

Megoldódott a probléma. Nem bringaút lesz, hanem bringasáv!

88
Györgyi képe

Ha szélesebb és

Ha szélesebb és rakodóhelyes meg egyéb extra szolgáltatásos bringaút lesz a körúton, akkor ezt a képet simán el tudom ott is képzelni, vagy valami nagyon hasonlót:

http://szabogyorgyi.blogspot.com/2007/09/ha-szlesebb-bringat.html

.....................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

89
ATA képe

Bringasáv lesz.

Bringasáv lesz. Elméletileg nem lesz helyük ráparkolni.