Kaptunk levelet a IX. kerületi főépítész asszonytól.
Szép és hosszú levél, két fontos pontja van:
1. nem érti, miért háborodtunk fel
2. tájékoztat, hogy érdemi előrehaladást nem sikerült elérni az egyeztetéseken
Olvasd csak tovább...
Előttem van a legutóbbi egyeztetés emlékeztetője, amiből a következők derülnek ki:
1. A IX. kerület teljesen velünk van. Ennek fényében azt hiszem mindegy is, hogy előtte mit mondtak. Egyébként a főváros is igen kemény hangú levelet írt a tervezőnek, amelyben szemükre hányja, hogy főpolgármesteri döntés ellenére sem terveztek kerékpársávot.
2. A VIII. kerülettel van probléma. Idézek az írásbeli véleményükből:
"A terv nem gondoskodik megfelelően a kerékpáros és a közúti forgalom elválasztásáról. A kerékpársáv a közúti forgalom között bonyolódik a kereszteződésekben, amely a jelen közlekedési szokásokhoz nem igazodik. A két forgalmi sáv között haladó kerékpárforgalom állandó veszélynek van kitéve a gépjárműforgalom miatt, mivel a kereszteződések közelében gyakoriak a sávváltások. A Kálvin tér gyalogosfelületén jelen helyzetben nem került kialakításra a kerékpárutak átvezetésének lehetősége. A téren jelenleg is fennálló környezeti ártalmak a másik fontos szempont, ami miatt nem szerencsés a közúti forgalomban lebonyolítani a kerékpáros közlekedést."
Miasnikov Péter, a józsefvárosi főépítész írta alá a levelet.
És amire az egész kimegy:
A tervező által felvázolt alternatívák közül a kettes, amelyhez a Kerékpárosklub ragaszkodik, a IX. kerület pedig beleegyezik, a következő:
A parkolás teljes megszűntetésével irányonként egy forgalmi sáv és egy kerékpársáv kialakításá lehetséges, a szegély vonala egyenes,(kiemelés tőlem)
A polgármester emailcíme: polgarmester@jozsefvaros.hu, a főépítészé foepitesz@jozsefvaros.hu
A képviselők emailcímét nem találtam a honlapon.
Én ezt írtam nekik, te is írj valamit.
Tisztelt Polgármester úr, Tisztelt Főépítész Úr!
Döbbenten olvastam a Józsefváros véleményét a kiskörúti kerékpársávval kapcsolatban.
Mivel az Önök véleménye tárgyi tévedésekre alapul, ezért végkövetkeztetése is hibás:
- Az autós- és kerékpáros forgalom elválasztása balesetveszélyes. Emiatt az elválasztott kerékpárútnál lényegesen biztonságosabb a megfelelően kialakított kerékpársáv. Ennek oka az, hogy az elválasztott kerékpárút kerékpárút kereszteződésébe a járművek lényegesen eltérő irányvektorral, gyakran takarásból érkeznek.
- Az ú.n. "jobbhorog" típusú ütközések elkerülésének módja az a kialakítás, amikor az egyenesen haladó kerékpársávtól a jobbra kanyarodó gépjárműsáv jobbra van, így a jármúosztályozás fonódással valósul meg: itt a járművek egymáshoz képest csak kevésbé különböző irányvektorral, jó rálátás mellett közlekednek. Ugyanilyen okból kell a balra kanyarodó gépjárműsávokhoz is (javasolt) kerékpársávot rendelni.
- A légszennyezettség csökkentésének egyik módja a forgalomcsillapítás, amely részben a kiskörút tervezett kerékpáros- és környezetbarát rekonstrukciójával valósul meg. A szennyező anyagok
koncentrációja a szennyező helyétől mért távolsággal először nagy- majd kismértékben csökken. Emiatt a kiskörúton haladó kerékpárost érő környezeti terhelés még a fokozott levegőfogyasztást figyelembe véve is alatta marad az ugyanott autóval közlekedő járművezetőének. Ugyanakkor az út megtételéhez szükséges idő növekedése miatt a kis utcákon közlekedő kerékpárost érő környezeti terhelés magasabb, mint a kiskörutat használó kerékpárosé.
- Azt, hogy a kerékpárosok számára milyen kialakítás a leginkább biztonságos és kedvező, a Magyar Kerékpárosklub - lévén tagjai gyakorló kerékpárosok, közlekedési szakértői pedig egyben az ország legjobb kerékpáros infrastruktúrákat tervező mérnökei - Önöknél sokkal jobban tudja.
Kérem, a kerékpársávval kapcsolatos véleményüket a fentiekre tekintettel vizsgálják felül.
Köszönettel:
(én)












A Kiskörutat nem lehet
A Kiskörutat nem lehet mégiscsak útba ejteni holnap ;-) ?
----
janossy pont gergely kukac gmail pont com
Jújj de buta emberek vannak
Jújj de buta emberek vannak főépítészi pozícióban... megáll az eszem!
Asszem délelőtt sűrűn kéne arrafelé tekerni, én megyek pár kört :)
Zsoltee
Ráérek délelőtt, tekereg
Ráérek délelőtt, tekereg valaki velem?
Tudok a kiskörtén egy csomó helyet, ha nem gondolkodom a jó sorrenden, a végén még egy csomószor kell végigmennem a kiskörtén...
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Kéne nekik adni egy hétre
Kéne nekik adni egy hétre egy kerékpárt és akkor nem akarnának elválasztott kerékpárutat.
Szerintem nem rosszindulatúak, csak téves elképzeléseik vannak a biztonságról. 10 emberből 9 valszeg azt mondaná, hogy az elválasztott kerékpárút a biztonságos.
"10 emberből 9 valszeg azt
"10 emberből 9 valszeg azt mondaná, hogy az elválasztott kerékpárút a biztonságos."
Igen, de sajnos van egy óriási különbség: ezek az emberek döntéshozók, 'szakértők' (főépítész és társai), tehát elvileg konyítaniuk kellene a városi közlekedéshez.
Teljesen igazad van. Csak
Teljesen igazad van.
Csak hallgatnának az észérvekre, amelyeket nem tegnap óta kap az arcába....
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
a mi csillagunk arra megy,
a mi csillagunk arra megy, majd kántálunk rendesen!!
www.criticalmass.hu/lakat
Ezt hosztam össze, és
Ezt hosztam össze, és küldtem el:
Tisztelt Polgármester és Főépítész úr!
A Kiskörúti kerékpársávról alkotott elképzelésüket az alábbi SZAKIRODALOM tanulmányozása után kérem gondolják át.
Wolfgang Rauch
Utak a kerékpározáshoz
(Magyar Elektronikus Könyvtár - Országos Széchenyi Könyvtár)
http://mek.oszk.hu/01200/01210/
Hogyan ne üttessük el magunkat autókkal:
http://kerekparosklub.hu/files/nothit_kiadv.pdf
http://bicyclesafe.com/
Köszönettel:
--
Kocsis József
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
mér nem bírok pdfet
mér nem bírok pdfet megnyitni?
Bringával megyek.
.....................................................
No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
internet Expoler vagy
internet Expoler vagy Firefox?
ex Bringával
ex
Bringával megyek.
.....................................................
No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Biztos nincs feltelepítve
Biztos nincs feltelepítve az Acrobat reader. Innen jogtisztán ingyen letöltheted:
http://letoltes.prim.hu/letoltes/program/58499/
Tisztelt Polgármester úr,
Tisztelt Polgármester úr, Tisztelt Főépítész Úr!
A critialmass.hu-n olvastam az önök hivatalos véleményét a kiskörúti kerékpársávról:
"A terv nem gondoskodik megfelelően a kerékpáros és a közúti forgalom elválasztásáról. A kerékpársáv a közúti forgalom között bonyolódik a kereszteződésekben, amely a jelen közlekedési szokásokhoz nem igazodik."
Engedjék meg, hogy mint napi bicikliző (A VIII kerületi lakhelyemről járok át a XII-kerületbe dolgozni) megosszam mindennapos talasztalataimat önökkel:
A "jelenlegi közlekedési szokások" véleményem szerint (a közhiedelmekkel ellentétben) egyáltalán nem bicikli ellenesek. A forgalomban haladó kerékpárt az autósok messziről észreveszik és általában korrekt módon figyelembe is veszik. Problémáim általában akkor adódnak, ha nem a forgalommal haladok, hanem hirtelenül előbukkanok valahonnan. Mondjuk egy járdán vezetett bicikliútról, ahonnan csak gyalogos sebességgel várnak az autósok járműveket hirtelen előbukkan egy 20-30 km/h-val közlekedő biciklis. Ez rendszerint elég nehezen kezelhető szituáció. (És akkor nem ejtettem arról szót, hogy milyen nehéz megoldani egy járdán elszeparált bicikliúton a gyalogosok biztonságát. Még a Bajcsy-Zsilinszky úton lévő kerékpár járdán is csak csökkentett sebességgel, fokozott elővigyázatossággal biztonságos haladni).
Hangsúlyozom tehát, hogy még a balra kanyarodó sávban is biztonságosan tudok haladni, hiszen a KRESZ szabályait a legnagyobbrészt betartó közlekedők pont onnan várnak járművet, ezért figyelnek rám. Nem is beszélve arról, hogy a belvárosban általában amúgyis alacson átlagsebességgel a bicikli sebessége teljesen összevethető (15-20km/h vagy kevesebbet olvastam a sajtóban, ezt körülbelül egy közepesen gyakorlott biciklist is tudja hozni).
Ezért véleményem szerint a biztonságos és korszerű megoldás a két oldali kerékpár_sávok_ használata.
De ezek az én tapasztalatom, és nem hiszem hogy tévedhetetlen lennék, úgy hogy szívesen olvasnék még az önök konkrét tapasztalatairól is, mind arról, hogy milyen biciklivel közlekedni járni a VIII. kerületben, mind arról, hogy milyen tapasztalataik vannak autósként a biciklisekkel kapcsolatban.
Tisztelettel
********
Jujj! Ezek állandóan
Jujj! Ezek állandóan próbálkoznak. Valamiért nagyon nem akarják a bringasávot! Holnapig kigondolom a levél szövegét.
Nem kellene meglátogatnunk őket? Csak hogy lássak, mennyien akarják a sávot.
Ezek szerint demonstratíve
Ezek szerint demonstratíve fogok végigvonulni ma délelőtt a kiskörúton...
----
janossy pont gergely kukac gmail pont com
Ha valkinek van fényképe
Ha valkinek van fényképe arról, hogy "nyugaton" hogy oldják meg a kerékpársávokat, az küldje el nekik.
Hátha nem kell olvasni csak nézni, akkor jobban belemegy a buksijukba...
GaZe
holnap fényképezek (ma
holnap fényképezek (ma errefelé autómentes nap van, így a három sávos utak is biciklistákkal vannak tele)
Ott tényleg autómentes nap
Ott tényleg autómentes nap volt...
igen, hihetetlen élmény
igen, hihetetlen élmény (képek itt:
http://www.criticalmass.hu/forum/20070923/automentes-vasarnap-brusszelben
"Ha valkinek van fényképe
"Ha valkinek van fényképe arról, hogy "nyugaton" hogy oldják meg a kerékpársávokat"
itt van néhány kép (bandes cyclables = kerékpársáv):
http://www.provelo.org/spip.php?article786
ők a biciklisávok és a parkolósávok között hagynak biztonsági helyet...
László János beszélt az
László János beszélt az V. kerület főépítészével, és tökéletesen egyetértettek. A Nyócker még hátravan.
Állítólag az egész cuccban nem is annyira a kerületek, hanem a Főmterv a hunyó. Állítólag renoméféltés miatt. Nekem inkább az az összeesküvéselméletem, hogy azért mondja azt, hogy nem erről szólt a specifikáció, hogy további pénzeket tudjon bezsebelni.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
"azért mondja azt, hogy nem
"azért mondja azt, hogy nem erről szólt a specifikáció, hogy további pénzeket tudjon bezsebelni."
nyilván! (remélem, van kivétel, de sok tervező iroda fütyül arra, amit csinál (szakmailag), kizárólag aranyathullató szamarat lát a megrendelésekben/megrendelőben. Azt nem értem, az ilyenek miért nem kereskednek inkább?)
Kaptam én is választ a
Kaptam én is választ a 9kertől, közzé is teszem, ahogy kérték.
A Józsefvárosi Önkormányzat semmilyen módon nem járult hozzá belső munkaközi véleményének közzétételéhez, mivel a véleményünk részlete nem tartalmazza álláspontunk egészét.
Megkeresésére válaszul szeretném közölni, hogy a Főépítészi Iroda szakmai véleménye nem akadályozza a kerékpárút megépülését, mivel fővárosi útvonalon fekszik, tehát a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat. Az egyeztetésen elhangzott, hogy a VIII. kerület számára a legfontosabb szempont, hogy a kerékpársávot használók támogassák a tervet. A kerékpáros egyesület elnöke biztosított arról, hogy nekik megfelelő az útvonal kialakítása. Mivel számunkra a kerékpárosok véleménye rendkívül fontos egy ilyen fejlesztésnél, ezért visszavonjuk bírálatunkat, ami az egyeztetésen el is hangzott.
Ezeken felül visszautasítjuk a leveleikben alkalmazott, írásbeliséget nem tűrő stílusukat és személyeskedő hozzászólásaikat, valamint megkérnénk az érintett személyt, aki a belső véleményezési eljárásban hozott munkaközi véleményünket közzéteszi különböző honlapokon, hogy válaszunkat is tegye közzé.
Üdvözlettel:
Antyipenkó Balázs
ügyintéző
Budapest Józsefvárosi Önkormányzat Polg. Hiv.
Főépítészi Iroda
Tel.:459-22-79 Fax: 333-17-64
E-mail: antyipenkob@jozsefvaros.hu
"Ezeken felül
"Ezeken felül visszautasítjuk a leveleikben alkalmazott, írásbeliséget nem tűrő stílusukat és személyeskedő hozzászólásaikat"
???
én sehol nem olvastam ilyet!
Be tudnád másolni, hogy te
Be tudnád másolni, hogy te mit írtál? Csak hogy a személyeskedő hangnemet értsem.
Köszi!
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Itt a levél. Igen
Itt a levél. Igen szubjektív, de szerintem távol áll a kikérhetőtől. Ha igen, akkor tévedtem, bár én így szoktam levelezni a többi önkormányzattal is és némiképp költőiebben a többszörösen mulasztó közszolgáltatókkal, akik eddig mindent elintéztek és nem hivatkoztak stilisztikai problémákra.
A criticalmass.hu-n olvastam az önök hivatalos véleményét a kiskörúti kerékpársávról:
"A terv nem gondoskodik megfelelően a kerékpáros és a közúti forgalom elválasztásáról. A kerékpársáv a közúti forgalom között bonyolódik a kereszteződésekben, amely a jelen közlekedési szokásokhoz nem igazodik."
Uram, az Ön állításai nem egybehangzóak sem az évtizedek óta publikált nyugati tanulmányok eredményeivel, sem személyes tapasztalataimmal. Mint 30 éve városban gyakran kerékpározó és ritkábban autóval járó személy a leghatározottabban ellenzem az elválasztott sávok és utak létezését, mivel ez a legkomolyabb veszélyforrás a kerékpárosok számára. Az autós nem számít az úttesttől idegen területen nagy sebességű közlekedő jelenlétére, a kerékpáros pedig biztonsága tudatában hajt az területén, a kettő eredőjéből számos személyi sérüléses baleset keletkezik naponta.
Ez a helyzet a járdán vezetett, a pesti szlengben kerékpárútnak nevezett, de a kerékpárút követeményeinek nyomokban sem megfelelő sárgával satírozott sávok esetében fokozottan jelentkezik.
A "jelen közlekedési szokások" véleményem szerint, a közhiedelmekkel ellentétben egyáltalán nem kerékpárellenesek. A forgalomban haladó kerékpárt az autósok messziről észreveszik és általában korrekt módon figyelembe is veszik. Problémáim általában akkor adódnak, ha nem a forgalommal haladok, hanem hirtelenül előbukkanok valahonnan és ez általában az elkülönített sávok esetében jelentkezik.
Az Ön főépítészi véleményével szemben igenis biztonságos és korszerű megoldás a két oldali kerékpársávok használata. Értem én, hogy a parkolás megszüntetése az Ön környezetében megfordulók befolyásos személyek számára valószínűsíthetően bonyodalmat okozna, de ennek megoldása nem a kerékpáros infrastruktúra rovására kötelező érvényű, különösen annak fényében, hogy a felsorolt indokok igazságtartalma megkérdőjelezhető.
Javaslom a feltételezhető személyes tapasztalatok és szakirodalom hiányában a valóságos kép kialakításához legalább Wolfgang Rauch - Utak a kerékpározáshoz című művének átolvasását, amelyben több évtizedes tapasztalatok alapján vannak elemezve a különböző megoldások. Megtalálható itt is: http://mek.oszk.hu/01200/01210/
Az alábbi tárgyi tévedéshez szintén hozzászólnék:
"A téren jelenleg is fennálló környezeti ártalmak a másik fontos szempont, ami miatt nem szerencsés a közúti forgalomban lebonyolítani a kerékpáros közlekedést."
A kerékpáros forgalom a közlekedésben bonyolódik, mindegy hogy sávban vagy azon kívül. Jelenleg is így folyik és így is fog folyni, legfeljebb az Ön neve és kedves hozzátartozói jutnak minden esetben a Kálvin téren megszűnő útvonala miatt magát lehetetlen helyzetben találó kerékpárosnak az eszébe, még ha nem is kedves kontexusban. Ön szerint a Kálvin tér egy külön mikrokozmosz a város területén ahol az élethez alkalmas feltételek nem állnak fenn? Akkor kérném a gyalogos közlekedés megakadályozását is, mert a járdán, lassabban haladva sokkal nagyobb egészségügyi kockázatak teszik ki magukat a járókelők, mint a sebesebb áthaladó kerékpárosok. Egyáltalán felmerülhet az is, hogy a gépjárművek miként járhatnak arrafelé, mert a pollenszűrő a közhiedelemmel ellentétben nem véd sem a PM10, sem a gázszennyeződések ellen, azok más nagyságrendbe esnek, ezért fokozott egészségügyi kockázatnak teszik ki magukat, mivel gépjárművel sokkal tovább tart a téren történő áthaladás, mint kerékpárral. MInden tanulmány, amely a légszennyezés és a kerékpáros közlekedés összefüggéseit vizsgálja arra a következtetésre jutott a mérési eredmények alapján, hogy az autóban tartozkodók beltéri levegőminősége jelentősen rosszabb, mint a kültéren, s ebben a közegben a kerékpárosok fokozott légcseréje komoly egészségügyi előnyt jelent az autóban relaxáló utazók tüdőkomfortjához képest. Kérem, hogy szakszerűtlenül a környezeti ártalmakra hivatkozva ne tegye magát nevetségessé.
Utolsó mondatként csatlakoznék M. Á. véleményéhez:
Azt, hogy a kerékpárosok számára milyen kialakítás a leginkább biztonságos és kedvező, a Magyar Kerékpárosklub - lévén tagjai gyakorló kerékpárosok, közlekedési szakértői pedig egyben az ország legjobb kerékpáros infrastruktúrákat tervező mérnökei - Önöknél sokkal jobban tudja.
Kérem, a kerékpársávval kapcsolatos véleményüket a fentiekre tekintettel vizsgálják felül.
A kerékpársáv és út
A kerékpársáv és út szót nem mindig következetesen használod (erre figyelni kell), egyébként nagyon udvarias, jó levél!
Hát, elfogulatlannak,
Hát, elfogulatlannak, előítéletmentesnek és korrektnek viszont nem nevezném. Pusztán a szavakat tekintve viszont udvarias, ez igaz. :)
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
szerintem visszafogott és
szerintem visszafogott és türelmes hangvételű levél, ahhoz képest, hogy az önkormányzatnál mennyire sötétek (és sajnos, nem jó indulatúak) kerékpár ügyben. Az egy-két gúnyosabb részt pedig udvariasan fogalmazta meg.
a válasz, amit kapott,
a válasz, amit kapott, pedig valószínűleg nem neki szólt, hanem egyenszöveg.
Valóban távol áll tőlem
Valóban távol áll tőlem a köztudást és józan észt semmibevevő főépítészek szeretete. Okoztak már elég kárt nekem személyesen az általuk preferált elit előnyére, hogy a tisztelet hiányozzon a kommunikációmból. Ennyit tudok, a többit a politikusokra hagyom.
"Értem én, hogy a
"Értem én, hogy a parkolás megszüntetése az Ön környezetében megfordulók befolyásos személyek számára valószínűsíthetően bonyodalmat okozna..."
ez jó:)))
hát ha ezen a levélen vki megsértődik, akkor azt még nem küldték el az anyjába:)))
Szerintem is sok udvariatlan
Szerintem is sok udvariatlan és személyeskedő kitétel van a levélben. Erre a hangnemre én is így reagálnék.
...az Ön környezetében megfordulók befolyásos személyek számára valószínűsíthetően bonyodalmat okozna...
Lesajnálod az ismerősieit, kollektívan.
...Javaslom a feltételezhető személyes tapasztalatok és szakirodalom hiányában a valóságos kép kialakításához legalább...
Lenézed (mert nem biciklizik) és leostobázod (feltételezésen alapulva).
...legfeljebb az Ön neve és kedves hozzátartozói jutnak minden esetben...
No comment.
..Kérem, hogy szakszerűtlenül a környezeti ártalmakra hivatkozva ne tegye magát nevetségessé...
Fölényeskedés, közben a hozzáértését is fikázod.
... a Magyar Kerékpárosklub [...] Önöknél sokkal jobban tudja...
Leszólás.
"Mondhatta volna szebben, kis lovag"
azt hiszem ezt a levelet
azt hiszem ezt a levelet küldik mindenkinek, nem bajlódnak az egyéni válasszal...