"Aki hülye, haljon meg."

Én most megúsztam néhány zúzódással, de a canga attól tartok megpusztult: gondoltam leírom hogyan történt, és arra bíztatok mindenkit, akivel kisebb vagy nagyobb balesett történt - akár okozóként, akár szenvedőként -, hogy objektíven, higgadtan szintén ossza meg velünk a történetét.
Szeretném, ha használható következtetéseket tudnánk levonni a hibáinkból, jó esetben mindenki a másikéból.
Azért, hogy ne legyen az egész egy katyvasz, azt kérném, hogy ne kommentáljatok, okoskodjatok, legyen a szó azoké akik szívtak, ők voltak ott, ők élték át, ők tudják.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Györgyi képe

őőőőőőő én vagyok

őőőőőőő én vagyok béna, vagy tényleg nem írtad le ?

Bringával megyek.
.....................................................
No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

2
sky képe

Nem,tényleg nincs itt.. De

Nem,tényleg nincs itt..

De hamár itt vagyok,megjegyzem:
Szinte majd' mindegyik balesetemben jó 49%-ban én is ott "voltam",na..
És Istennek hála,írhatok itt most.

Az AUTÓK nem gondolkodnak!

http://favorit-622-noir.freeblog.hu
http://concrete-arch-heroes.freeblog.hu
20/3753022

3
Törölt felhasználó képe

Hú, de gyorsak vagytok!

Hú, de gyorsak vagytok! :-)

< Láccani nem ciki >

4
Györgyi képe

Már az oviban is villám

Már az oviban is villám volt a jelem ;)

Bringával megyek.
.....................................................
No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

6
Törölt felhasználó képe

És akkor az

És akkor az eset:

2007.09.24 21.00 és 22.00 között

Margitsziget, északi vége sorompó, buszmegálló után a szálloda kihajtójánál

bicikli + személygépkocsi (taxi, frsz.: EMIL-01, fekete merci)

személyi sérülés nélkül

Szóval: tekerek ki a szigetről, cél az árpád-hídi kerékpárút, de a szokásomtól eltérően nem húztam el jobbra a sorompó után a szálloda parkoló felé, hogy ott a fizetőbódénál felmenjek a járdára és úgy menjek be a híd alatti gyalogos (és kerékpáros) feljáróba, hanem az autóúton előre akartam menni a futópályáig és ott felmenni a feljáróba (ma megépítették a padkát úgyhogy már nem is jó arra menni). Hajtok tehát egyenesen, amikor látom, hogy jobbról a parkoló felöl jön ki egy kocsi, nem túl gyorsan. Ő nem látott engem: első kerék és villa, jobb hajtókar, elemes lámpa mehet a szemétbe, neki bal első sárhányó két helyen szépen horpadt, jobb boka, térd és csípő tájékon zúzodások. Vér is folyhatott volna - szerencsém volt.

1. láttam hogy jön, nem álltam meg...

2. láthatóságmániás vagyok: ledes lámpa elöl-hátúl mindig villog, dinamós sötétedés után mindig rá van nyomva (most is), láthatósági mellény mindig van rajtam, canga fényvisszaverővel van lematricázva.

2/b. taxis mégsem látott (legalábbis ezt mondta), de amennyire én látom a szembejövő jól kivilágított bicajosokat azért el tudom hinni neki.

3. ne éjszaka akarj új utat járni - erővel.

4. egyből rendőrt akartam hívni, de a taxis is, meg egy másik taxis is normális volt, egyenlőre telefonszám csere volt.

no komment.

< Láccani nem ciki >

7
kossuth képe

Hát, nálam a "személyi

Hát, nálam a "személyi sérülés nélkül" illetve a "jobb boka, térd és csípő tájékon zúzodások" nem igazán ugyanaz... Itt is elmondták már sokan, hogy ha van sérülés, akkor ajánlott mentőt, rendőrt hívni, mert ha később baj lesz, esetleg mégis komolyabb a sérülés, akkor simán le tudja magát tagadni a taxis, bármilyen normális is volt korábban.

--
kossuth - himmel.hu

8
Perillustris képe

Hát, kíváncsi vagyok,

Hát, kíváncsi vagyok, hogy a taxis mit szól majd, ha benyújtod a számlát neki. Én inkább szkeptikus vagyok.

9
Attila- képe

Persze, ne kommentáljunk,

Persze, ne kommentáljunk, de a helyszínt ismerve a taxinak elsőbbséget kellett volna adnia számodra, ott a tábla.
Neked is praktikus figyelned, de az adott helyzetben elsőbbségadás elmulasztásával el lettél gázolva, elméletileg 8 napon belül gyógyuló sérülésekkel, miközben ki voltál világítva, mint egy közlekedésbiztonsági demo, szóval ne keressünk már mentségeket egyértelmű szabálysértésre.
Akinek vaj van a fején, mindig nagyon rendes a helyszínen, de bízunk benne, hogy a fizetésnél is az lesz és neked pedig nem lesz kellemetlenebb helyzeted a sérülésedből.

10
KoBold72 képe

"Szédülök, hívjunk

"Szédülök, hívjunk mentőt."
Boci esete rámutat, hogy a bringa sérülése a legkisebb baj a lehetségesek közül.

- - - - -
Következő járat indulása: október 12.
www.6efutas.hu

11
Imre képe

Heló, Bringások! Autós

Heló, Bringások!

Autós vagyok csupán, nem a sátán, ezért hadd szóljak hozzá.

1. Ma délelőtt a Gubacsin meglehetősen nagy tempóban, és igen közel húztam el egy relatíve későn észlelt bicajos mellett. Anélkül, h a részletekbe belemennék, a lényegre térek: mivel a srác, amikor a következő lámpánál utolért - talán érthető okokból - igen ingerült volt, és alig hagyott szóhoz jutni, nem tudtam ezt a ritkán hallott szót elsuttogni: BOCSÁNAT! Ehelyett hagytam magamat (is) felpaprikázni, és igen mérgesen, tulképp szitkozódva váltunk el. Nem volt igazam, bocsánat ezért is - ha olvassa, vagy ha nem. De azért azt továbbra is tartom, hogy a "donor poén" nem volt szép tőle!

2. A bicajos balesetek egy része sajnos azért történik, mert picit időnként (néhányotok) szabadon értelmezi a járműbesorolását. Ezalatt azt értem, h ha úgy előnyös, gyalogosként, ha úgy, akkor személyautóként, ha pedig egyik sem elég jó, akkor ott sem lévő fantomként közlekedtek: piroson át, autók között ezerrel, ilyesmik. Nem ez az egyetlen ok, csak amikor keresitek a miérteket, ezt se felejtsétek el (kérek mindenkit, legyen kellőképpen nagyvonalú, és ne kezdjen hülyeautósozni, meg ellenpéldákkal meggyőzni, h nem az a jellemző, amit leírtam. Csak olvassa el, és jegyezze meg).

Sziasztok!

Imre

12
lujka képe

Ha mindenki megmaradna

Ha mindenki megmaradna ennél a gondolkodási módnál és stílusnál, beszélhetnénk a valódi problémákról is és jobb esélyünk nyílna a megoldásra.
Igen, mindkét oldalon vannak érthetetlen dolgok, meg kell tanulnunk együtt közlekedni.

Az lenne a legjobb, hogyha a biciklis valóban biciklisként közlekedne, ha meglenne a most még valóban hiányos közlekedési kultúra: a biciklis az úton megy, nem a járdán, de az autósok is tiszteletben tartják az ő tökéletesen azonos jogait a közlekedésben.
Mi is ezért teszünk.

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

13
Névtelen képe

Sziasztok! "...2. A bicajos

Sziasztok!

"...2. A bicajos balesetek egy része sajnos azért történik, mert picit időnként (néhányotok) szabadon értelmezi a járműbesorolását."

Bizony, pont ez történt velem ma: zebra zöldjén átgurultam lassan a vele párhuzamos utca autóinak pirosa ellenére, majd visszatértem - volna - az utcára. Lassan mentem, óvatosan, mégis elbambultam: persze egy épp arra kanyarodó kocsi rámdudált.

Nem gyakran csinálok ilyet, akkor is csak ismerős helyen nagyon körülnézve, mert ugyebár az autós ott nem számíthat rám. Most mégis pechem volt.

A jó hír: mivel nem forgalmas az utca, a következő kereszteződésnél megállt a kocsi, a sofőr kicsit bosszúsan szóvátette az esetet, majd mikor igazat adtam neki és bocsánatot kértem, teljesen korrekten elválltunk.

Tanulság: hacsak nem iszonyatosan sürgős, nem tekerünk át ezerrel a pirossal párhuzamos gyalogos zöldön, ha mégis és probléma van belőle, akkor meg igyekszünk korrektül elrendezni, mert néha az is megy :).

14
Györgyi képe

Én a Szabadság hídnal

Én a Szabadság hídnal szoktam a zöld gyalogosnál átmenni szembe a Gellérthez, gondolom ez is szabálytalan, de nincs más lehetőség, ha a rakparti bicajútról jövök. Szerintem. És nem jön ott akkor semmi.

Bringával megyek.
.....................................................
No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

15
Névtelen(l korábban) képe

A zebrán itt sem jött

A zebrán itt sem jött semmi, csak utána visszasoroltam volna az utcai forgalomba... egyszerre a kocsival. Mea culpa.

16
Györgyi képe

Azt a nekommentáljatok

Azt a nekommentáljatok dolgot felejtsd el, ez egy fórum :)

Bringával megyek.
.....................................................
No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

17
HGabor képe

Akkor viszont mar ugyanaz

Akkor viszont mar ugyanaz lesz mint a 'Bicaj vs. auto'
:)

18
Györgyi képe

de úgysem állja meg senki

de úgysem állja meg senki , h ne szóljon hozzá, azért vagyunk itt :)

Bringával megyek.
.....................................................
No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

19
tscholz képe

2007.07.28 20:15 Rákóczi

2007.07.28 20:15
Rákóczi út, Blaha felől Keleti irányába, jobb szélen buszt a megállóban elhagyva nyargalok a melóba, éjszakás műszakba. Eggyel beljebb, Peugeot 206 SW, volánnál 22.-életévét frissen betöltött, városi forgalmat csak hírből ismerő, ellenben szilikonnal, ill. botox-val jól ellátott fiatal vidéki lány, apucitól előző héten kapott autójában boldogan repeszt. Jobb fülén jobb kezében tartott telefon, bal kéz kormányt tart 6 óránál, alulról. Kiss József utcai kereszteződénél (a busz már kijött a megállóbol, és közvetlen mögöttem jött, a Peugeot hátsó lőkhárítója már előrébb volt mint az első kerekem kb.:5 cm-vel) vidéki lányunk a telefonon kapott instrukciók szerint (- Fordulj be az első lehetőségnél jobbra, és siess!), bal kezével, alulról felfelé jobbra eltekeri a kormányt, közbe jobb kéz mutató ujjával a mozdulatsor felénél irányjelezve, keresztezve előttem 0,5-0,75 m-re a sávomat befordul jobbra. (Kb ekkor szaladt át az első elektron az irányjelző izzószálán, és az kezdett már parázslani) Busz mögöttem satuzik majdnem időben, nekkem már régen koppant a két fékkarom a kormányrúdon, s már pályára is áltam, kerékpárt kormány felett elhagyva, áldva a vidéki lány apját, hogy ilyen rövid autót vett pici lányának és nem egy 407 Sedant. Az aszfalttal való találkozást, követő első pillanatban kezdetét vette a második felvonás: lekotródás a flaszterról az ősszes motyómmal, biciklimmel, a 73-as busz elől. Miután ez is megvolt, kezdtem már igencsak szarul kinézni. Vérnyomásom egekben, ball lábfejem kezdett sajogni, fél arcom a földről nézett rám, könyököm, vállam égett. Ekkor gyalogosan fogtam a Peugeot üldözésébe, bringámat hátrahagyva (ezt azota semt értem, miért így csináltam), ordenáré üvöltések közepette. (a busz sofőrje kb 3 percig meg sem moccant, csak nézett maga elé, megkövülten)
Végül, miután a csaj felfogta, hogy neki üvöltözök megált és megkérdezte, miért teszem ezt. Én röviden felvázoltam neki, hogy mit művelt (mellettem szólt, hogy a busz még mindig ott állt a kereszteződében), és elkezdtem sebeimet nyalogatni. Igazából csak a lábam lepett meg:
-a cipő és a zokni egyben, sértettlenül jött le a lábamról, a menetirány szerinti B.o. nagy-lábujjamat mégis 3-4 öltéssel stoppolták helyre. Utána még pár nap kórházi megfigyelés, mert belázasodtam, és egy hét 100 százalék táppénz. (De a csaj fizette a vizitdíjjat és meghívott egy Fantára.) Ez volt röviden a legutolsó :)

20
magwas képe

Lehet hogy egy hosszabb

Lehet hogy egy hosszabb autóval jobban jártál volna. A mai kasztnik már jó puhák, és kisebb lett volna a helyzeti energia is, amit belediktálsz.
Nem vagyoni kártérítés gyanánt pedig néhány ezer forintot elkérhettél volna. Pedro barátom húszezret kért, pedig nem kellett varni, és egy pillanatig sem vitatták a követelés jogosságát. Igaz, ott a mérleg másik serpenyőjében a közúti közlekedés veszélyeztetése című bűncselekmény volt.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

21
lujka képe

tscholz: jesszusom. Én ma

tscholz: jesszusom.
Én ma csak annyit láttam, hogy Mogyoródi egyik sarkán áll egy bicós és egy autós. Kérdezősködtem, igen, elesett, de nem akar semmit az autóstól. telefonszámcsere.
Bukót nem láttam, hátsó villogót igen, első lámpára nem volt rálátásom.

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

22
Sutihoher képe

2007. 09. 28. kb.

2007. 09. 28. kb. 19.30.
Perc utca, 3. ker.
Munkatársamtól hazafelé tartva, a 6 napja vásárolt (használt) bringámmal. Nyugis tempóban, 20-25-tel tekerek az úton, fejlámpa, villogó, kivilágítva mint a karácsonyfa. Az autó nekem balról jött, egyenesen be akart menni egy garázsbehajtóba. Ahogy mentem el előtte, már tudtam, nem vett észre, nem lassított. Gyorsítani próbáltam, hátha elkerülhető az ütközés, vagy lehetőleg minél inkább a bringa hátulját kapja el. Ha fékeztem volna, telibe oldalba kapott volna. Csattanás, bringa kirepül alólam, elterülök. Szerencsére nem lett komoly bajom, a térdemet ütöttem csak be, fel is pattantam rögtön. Nem volt kérdés, ki a hibás, autós fickó rögtön el is ismerte. Fékcsikorgás nem volt még az ütközés után sem, szóval elütött úgy, hogy fel sem tűnt neki semmi... Miután konstatáltam, hogy nincs bajom, megnéztem a bringát. Hátsó felni kapott csak (meg a kormánybetekerőm, de az úgyis csereérett volt). Gyorsan megállapodtunk egy összegben, ami simán fedezi a bringám javítását, a fickó szó nélkül kifizette, aztán mindenki ment útjára.

Tanulságok:

1. Lámpa, lámpa, lámpa!!! (még ha most nem is segített) Minden nap látok bringásokat kivilágítatlanul.

2. Sisak (ezek után én is veszek egyet :-) )

3. Tudni kell esni. Pont nemrég olvastam, vannak profi bringások, akik füves pályán (és persze kis sebességnél) lökdösik egymást, akár esésig, így javítva a stabilitást és az esési technikát. Talán nem hülyeség ez, főleg annak, aki nem gyerekkorától teker, hanem később kezdte. Éles helyzetben ez akár azt is eldöntheti, törik-e végtag vagy nem.

4. Elsőbbsége akkor van az embernek, ha megadják... Figyelni kell mindig, nagyon.

23
lujka képe

5. Hívj rendőrt. Nem

5. Hívj rendőrt.
Nem tudhatod, hogy tényleg nem lett-e bajod, lásd boci es(e)tét. Így lesz nyoma a statisztikákban, nekünk is reálisabb képünk lehet és van alapunk mire hivatkozni.

6. Lámpa mellé fényvisszavető a vázra is, hátha az jobban feltűnik neki.

Gyógyulást Bicinek!

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

24
Sutihoher képe

5.: Én most biztos voltam

5.: Én most biztos voltam benne, hogy nem lett komoly, maradandó bajom. A rendőrség adatbázisa pedig nem igazán alkalmas jó, megbízható statisztikák készítésére, nem ez a célja, nem is erre kell használni. Legalábbis szerintem. (ezen viszont ne kezdjünk itt el vitatkozni, mert egy fórumon ennek nincs értelme. Majd a legközelebbi defektjavítás közben megvitatjuk ;-) )

6.: Valami matricára gondolsz? Én most fényvisszaverő csíkkal ellátott külsőn gondolkodom.

25
magwas képe

A baleseti statisztikák a

A baleseti statisztikák a rendőrség és a mentők bejelentései alapján készülnek, és a közútkezelő kezeli ezeket az adatokat. Ez az egyetlen statisztika a közúti balesetekről.
A kerékpárút építési pályázatokban mindíg kérnek baleseti statisztikát, ez elbírálási szempont.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

26
Sutihoher képe

Én ezzel nem vitatkozom!

Én ezzel nem vitatkozom! Csak szerintem nem jó, hogy így van, több szempontból sem. Többek között, én nem fogok rendőrt és mentőt hívni statisztikai okokból (annak ellenére sem, hogy bringával járok minden nap, és nekem is nagyon fontos a biztonságos bringaút), ha beütöttem a térdem. Van nekik ennél sokkal fontosabb dolguk is. Ez persze csak az én véleményem.

27
Matt képe

Elütötték a profi

Elütötték a profi kerékpárost
2007. december 3. 11:11

Egy autó elgázolta Jose Rojas spanyol profi kerékpárost, majd a sofőr megpróbált elmenekülni a helyszínről.

Az egyik legígéretesebb versenyzőnek tartott Rojas agyrázkódással és horzsolásokkal megúszta az ütközést, de néhány napot így is kórházban kell töltenie.

A gázoló megkísérelt elhajtani a helyszínről, de nem sikerült neki, mert a kerékpár beszorult az alváz alá. Utóbb kiderült: a vezetőnek nincs jogosítványa, és az autó sem az övé.
mno.hu

Matt