Csak elbicikliztem a Koszolányira a Tengernagy eszpresszóba,hogy megmutassam az újonnan szerzett look cipőmet,és jól érezzem magam Ilonával a lakásmaffia áldozatává vált,néha hajléktalan most nagyon élénk és impresszív hölggyel,és a többiekkel,akiknek családjává vált ez a hely(minden pénteken este nyolctól ott vagyunk:).De el kell onnan jönni és ezt is tettük(23.00 záróra)...egy filmforgatáson keresztülvágva,a Móriczon ismerősökkel beszélgetve,új stoplit kipróbálva,elégedetten,nagy mosolyokkal,elengedve Hexcét a messzi Spanyolországba gurultunk a célunk felé....gondok....Szarek nem arra megy amerre...mer mér kell cipelni a bicót fel a fehér hídra...(mert tudod a kosztolányiról ...)de mindegy,ugratjuk,hosszabb volt a surranópályán fel mint nekünk a vállunkon:) mindenki aszfalton,gyerünk,szépen felkanyarodunk a hídra,Szarek mögött,kezem a féken bár csend van majd egyszer csak balról látom jön,mit jön,behúz egy busz....pillanatok alattt megálltunk de ha visszagondolok....új cipő jujj,hogy old ki( kioldott láb a padkán,bicó hátsó kereke pedig a járdán fent).Szarek úgy állt meg,hogy az első kerekem befért a padka és a kerék közé...Rita hátulról végignézte az egészet...leszögezem mindenkin volt bukó,világítás és minden ami csak elvárható egy éjszakai tekeréshez...kibaszott ideges lettem...mindenki megvolt,halott sápadtan én meg úgy döntöttem nem hagyom annyiban,mert nem,mert nem lehet,mert ha egy kicsit is tapasztalatlanabb,vagy nemtom rosszuul döntő kerékpáros van ott,akkor egy előre megfontolt vagy legalábbis pillanatok alatt kitervelt gyilkosság áldozata lenne...utánamentem...az Asztória buszmegállóban értem utól,bekopogtattam nézett...mégegyszer...akkor kinyitotta az ablakot én zihálva,kirángatva őt a már előhúzott olvasnivalójából,figyu nem baj,hogy majdnem megöltél a hídon?...nem értette ( nézett hulla bambán értetlenül,bár számomra világos volt,hogy tudja miről beszélek) ....nem láttalak...hangsúlyozom mindenkin minden kivilágítás stb volt...leírtam a rendszámát és annyit mondtam neki,hogy jobb lenne ha figyelne mert kicsik vagyunk és nem olyan jó megölni egy embert ... konstatálta és visszabújt az olvasnivalójába...(nem mondta azt,hogy bocsi és,hogy...és semmit,csak olvasott tovább)
Azért ijedtem meg,mert annyira direkt volt...nem abban a pillanatban mikor történt,hanem később,átgondolva ahogy visszaemlékeztem a busz riszáló hátsó felére amikor megértettem,hogy lát és direkt csinálja...csak megijedtem,hogy hová jutunk mikor a nagyobb ilyen szinten bánthatja a kisebbet büntetlenül,és,hogy mennyire kiszolgáltatottak vagyunk...
Vigyázzatok magatokra!
Kb így történt a dolog mint ezen a képen,csak még nem soroltunk ki a buszsávból az meg jött...












Hogy is volt? Biztos
Hogy is volt? Biztos lehiggadtál már egy kicsit azóta, megpróbálod leírni hogy mi volt úgy, hogy megértsem?
Írtam Karolának hogy ez már nem mehet így tovább, csináljunk valamit.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Híd,busz egyik oldalról mi
Híd,busz egyik oldalról mi másik oldalról ő még kanyarodott mi mentünk az út szélén ő nem vette figyelembe,hogy ott vagyunk és még ránk is húzta a kormányt ennyi igazából...nem higgadtam le, k ideges vagyok,mert tényleg sehol senki nem volt csak mi hárman meg az a böszme busz és villogtunk mint a karácsonyfa és...ááááá
Na így már étted?
utánatok ment fel a hídra
utánatok ment fel a hídra ? hú és én tegnap este fel akartalak hívni mert tudtam, h a környéken vagytok...
Bringával megyek.
.....................................................
No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Két hete vasárnap
Két hete vasárnap délelőtt az MBH-nál tekertem a barátnőmmel. Az Árpád Fejedelem útján haladtunk észak felé, nem a bringaúton, ami ugyebár ott egy aluljárót is keresztez, miután feleslegesen oldalt váltott. Az arra járó buszos meg gondolta, hogy fasza csávó lesz, és megmutatja nekünk, hogy nekünk akkoris ott a helyünk! A buszmegálló előtt 10 méterrel hirtelen beelőzött minket és ránkhúzta a csuklós buszt. Ezután mellé mentem és megkérdeztem, hogy ez most mi volt? Erre mutogat jobbra, hogy ott a bringaút, menjünk ott. Felvilágosítottam, hogy a bringaút kurvára nem ott van, hanem a túloldalon, én pedig itt akarok haladni. A jó kurva anyját szorítsa le legközelebb!
Zsoltee
Amennyire megértettem a
Amennyire megértettem a szitut, aszerint a busz durván szabálytalanul közlekedett. Abban nem vagyok biztos, hogy ti szabályosak voltatok, de úgy tűnik, hogy mehettetek volna jobban odafigyelve is.
Hogyan ne baszassuk el magunkat buszokkal se
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Szabályosan az út
Szabályosan az út szélén, egymás mögött egyenes vonalban haladva, bukósisakban. A bringaút ott bringagyalogút néven fut tudtommal, és az is az út bal oldalán, szóval szerintem nem kötelező ott használni, de ha az lenne se használnám. Jobban odafigyelve? Hát végülis időben befékeztünk, nem volt baleset... de szerintem a busz várhatott volna 10 mp-et, amíg elhaladunk a megállója mellett, nem tudom hova sietett vasárnap délelőtt. A nothit doksit már olvastam korábban is, most megint megnéztem. Itt egy dolgot tehettünk volna: a sáv közepén haladunk. Azonban ez 20-25-ös tempónál sokaknak bassza a csőrét, úgyhogy gondoltam a szélén is biztonságban vagyunk, és bőven elférnek mellettünk a 2 sávon... ez igaz is volt a kedves buszost leszámítva.
Zsoltee
A busz ezek szerint nem a
A busz ezek szerint nem a Krisztinától vagy a Hegyaljától jött, hanem mögületek, és rátokhúzta?
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
pontosan. annyi
pontosan. annyi lélekjelenlétem nem volt, hogy a járat számát vagy a rendszámot megnézzem (ez gáz, mert ha tényleg gond van, akkor tudni kéne :/) csak azt tudom, hogy mögülünk jött és csuklós volt.
Zsoltee
Össze vagytok ti keveredve.
Össze vagytok ti keveredve. Mag a Bóbitáék esetéről kérdez, te meg a sajátodra válaszolsz...
Hol van híd a Kosztolányi
Hol van híd a Kosztolányi közelében? Vagy az Erzsébet híd az a Fehér híd?
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /
Kijavítottam a címet,hogy
Kijavítottam a címet,hogy érthető legyen mindenki számár...én már csak így szeretem becézgetni a hidakat:)Amúgy nézd meg a képet ott van az írás alján egy link,pont ez volt a szitu.
Azt tudom mindenkinek
Azt tudom mindenkinek ajánlani, h írjon levelet a bkv-nak rendszámmal, időpontottal, helyszínnel … .
Biztos forrásból tudom, h az ilyen eseteket kivizsgálják, ill szankcionálják.
Nem biztos, h az önbíráskodás, Amajd jól megmutatom nekiK magatartás, a buszvezetők részéről a megfelelő hozzáállás a közlekedéshez.
bár csend van majd egyszer
bár csend van majd egyszer csak balról látom jön,mit jön,behúz egy busz
Nem értem a szituációt, és a problémát. Ugye ott neked egy macisajt van, tehát akkor hajthatsz fel a hídra, ha éppen nem jön senki. Egy ilyen csuklós busz, pláne, ha gyorsan jön, nem épp halk, furcsa, hogy nem hallatszott (nem mintha ez számítana, nézni és látni kell).
Az, hogy a szegély mellett meg tudtatok állni, azt jelenti, hogy még az elágazás részben voltatok (Y rész), tehát a busz feltételezett buszsávbeli pályáján hajszállal kívül estetek. Simán elképzelhető, hogy nem látott titeket.
A helyes (és a KRESZ által is megkövetelt*) viselkedés ilyen kereszteződésben az, hogy akkor hajtasz rá a magasabb rendű útra, ha
* KRESZ 1. sz. függelék III.
b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. [...]
Ha nincs ott macisajt, akkor tévedtem, mert úgy a kereszteződésre a jobbkézszabály vonatkozna, de ekkor is számításba kellene venni, hogy az elsőbbséget csak annak lehet megadni, akit lehet észlelni (a világítás és bukó erre önmagában nem garancia, a világítás konkrét paraméterei és az érkezés szöge is számít). De majdnem kizárt, hogy ott ne legyen "elsőbbségadás kötelező" tábla, mert emlékszem, hogy ott elsőbbséget szoktam adni :) Meg azért, mert 2 sáv torkollik 3-ba, mérnöki hiba lenne a kisebbet erősebbnek gondolni.
A volvók nagyon
A volvók nagyon csendesek.
b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására.
Ráadásul mivel már irányban voltak - igaz, hogy nem soroltak be a buszsávba - ezért a busz nekik hátulról jött. Ekkor már nem az elsőbbségre, hanem az előzésre vonatkozó szabályok a mérvadóak.
A busz kanyarodott, tehát a lámpája fényének végig kellett haladnia három jó fényvisszaverő képességekkel rendelkező kerékpároson.
Nyilván ha szabályosan - a buszsávtól eggyel balra - akartak volna közlekedni, akkor más lett volna a helyzet. Méghozzá az alábbiak egyike:
Mindenesetre ha eléggé defenzíven közlekednek, akkor nem csak akkor észlelték volna a buszt, amikor már a csuklójánál vannak. De ez nem változtat azon a tényen, hogy a buszvezetőnek látnia kellett őket, és kötelessége lett volna korrigálni.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Eredeti szerző: egyszer
Eredeti szerző: egyszer csak balról látom
Balról, mondta, nem hátulról. Az ilyen nyújtott Y alakú kereszteződéseknél a sáv széle, ahol effektíve elsőbbséget kell adni, és a tábla között nagyon sok hely van, könnyen lehet, hogy a táblánál még azt gondolták, sehol senki, és mentek tovább; de nem ismételték meg a balra nézést ott, ahol ez igazából számít (ill. későn ismételték meg). Az elsőbbséget ott kell megadni, ahol a sávba érsz.
a lámpája fényének végig kellett haladnia három jó fényvisszaverő képességekkel rendelkező kerékpároson
Azt ugye tudod, hogy kanyarodó gépjárműnél a fényvisszaverésre alapozni nem lehet? Aki egy kanyarodó jármű fénycsóvájába ér, az hirtelen bukkan fel, pont.
Mivel éppen keresztezik a buszsávot, a busz telibebassza őket
Ha nem győződnének meg arról, hogy elegendő idejük van átérni a másik sávba, mielőtt odaér a busz, akkor szerintem megintcsak megszegnék az elsőbbségadásos függelékpontot. A buszsávbantiloshaladni KRESZ-szabály pedig különbözik a közlekedés szabályaitól, ezt te is tudod. Ettől még az elsőbbségi szabály értelmes, és jól van kitalálva.
(Azért gondoltam egyébként, hogy Ikarus, mert a tolócsuklósok feneke nem riszál, és mert régen a 78É (most nemtommi) is mindig Ikarus volt, és a képen is az van. De mondtam, hogy a hang nem számít. Viszont egy csuklós busz segge még akkor is kilenghet a kanyarban, ha szándékosan ki akarnak kerülni vele, ez rá is van matricázva az Ikarusok hátuljára.)
"A tolócsuklósok feneke
"A tolócsuklósok feneke nem riszál", az Ikarus csukló mögötti tengelye viszont kormányzott.
"Egy kerékpáros, aki ad magára, az nem közlekedik a járdán, mert ő egy jármű."
üdv adamekp
Éppen azért riszál :)
Éppen azért riszál :)
Ma direkt arra mentem
Ma direkt arra mentem autóval, 21.00 körül, tehát este. Az utcák fényesen kivilágítva, maga az úttest jól látszott, és úgy tűnt, jól belátható az egész. Azonban később összefutottam pár biciklissel, kettő éppen olyan szögben állt egy kereszteződésben, ahogy buksibóbitáék, és KIZÁRÓLAG azért vettem észre őket, mert az egyik felém fordult a fejlámpájával (megerősítem, hogy a fejlámpa az nagyon jó figyelemfelkeltő). Ekkor láttam, hogy van hátsó lámpája, de LED-es, és persze nem felém világít. Első lámpája akár lehetett is, de a 45 fokos szögből, hátulról nem látszott. Ezek alapján az aktív eszközök nem feltétlenül látszottak.
A híd feljáratát pedig le is videóztam (igazából a mellettem ülő, mert én vezettem), és a 30-as tempó ellenére a fénycsóva csak egy pillanatra súrolja az útszegélyt a kanyarodás miatt, ezért fenntartom, amit a passzív (fényvisszaverő) eszközökről írtam fent.
Tehát SIMÁN lehetett az, hogy nem vett észre a sofőr, pláne 50-nel, pláne, ha az út védettsége miatt nem oda nézett, hanem ahová ment. Technikailag nevezhető vakvezetésnek, amit éjszaka művelünk, de az elsőbbségi szabályok (is) azt a célt szolgálják, hogy nagyobb biztonságban legyünk ilyenkor is (és a szabályok ezúttal is arra alapoznak, hogy a többi közlekedő is betartja őket, csak így működnek hatékonyan). Nagyobb sebességgel tudunk haladni, ha magunk elé nézünk (ahová megyünk), és nem a keresztutcákat kell folyton sasolni.
Egyébként két macisajt is van kint, és sokkal közelebb az Y szárához, mint gondoltam.
Mint azóta megtudtuk, a
Mint azóta megtudtuk, a busz a 7-es útvonalán közlekedett, hátulról jött.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Zsoltee az akkor most Szarek
Zsoltee az akkor most Szarek vagy Rita? :) Azt hittem, ő egy másik esetről beszél. A fényképen nem abból az irányból jön a busz. Zsoltee szövegében szerepel a nem tudom hova sietett vasárnap délelőtt szókapcsolat is, ezért is gondoltam, hogy ez egy másik eset. A címadó sztori éjjel történt.
(Egyébként zsolteebazz, ha tudod jól, mit kell csinálni, nehogymár vasárnap délelőtt ne csináld, amikor amúgy sem tartasz fel vele senkit, mert gyér a forgalom!)
"megerősítem, hogy a
"megerősítem, hogy a fejlámpa az nagyon jó figyelemfelkeltő"
Ugye, hogy ugye? Ezt mondtam neked az Andrássyn, hogy mennyire hatékony tud lenni a fejlámpa... :)
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Ott bizony a busznak volt
Ott bizony a busznak volt elsőbbsége. Az szép dolog, hogy utánamentél, de fölháborodás helyett inkább elnézést kellett volna kérned a sofőrtől.
Nem szeretném ezt a
Nem szeretném ezt a történetet tovább magyarázni,nem az volt a kérdés és a felháborodás oka,hogy kinek volt elsőbbsége ez egy nagyon nagyon szubjektív írás,az érzéseimmel és az összes tanulsággal de nehogy már felmentsd a buszost és nehogymár egy halálos kimenetelű baleset után azt mondhassa egy sofőr,hogy láttam ugyan de a sávomban volt és nekem volt elsőbbségem... VIGYÁZZATOK mAGATOKRA mert más ezt úgy tűnik nem teszi meg.
VIGYÁZZATOK mAGATOKRA mert
VIGYÁZZATOK mAGATOKRA mert más ezt úgy tűnik nem teszi meg.
Helyes a végkövetkeztetés, csak a hozzá vezető út volt rázós.
Vedd azért figyelembe, hogy csak akkor tudnak vigyázni rád, ha látnak (vagyis oda is néznek, és észrevesznek stb.). Ha netán bringás tempóban bukkannál fel a járdán, ne várd majd el, hogy észrevegyenek, és megkapd az esetleges elsőbbségedet; ill. ha valahol nem adnád meg az elsőbbséget, se számíts arra, hogy hirtelen fékezéssel/irányváltoztatással mindenki korrigálni fog.
A szándékos halálokozás ismeretlenek ellen nagyon ritka, még a filmekben sem a vadidegeneket nyírják ki kocsival. Olyat nem mondhat senki, hogy láttam, de ugyan már, nekem volt elsőbbségem, azonban azt már el szokták fogadni, hogy "túl későn vettem észre", és gondolom az autópályán átkelő érdi(tárnoki?) asszony "gyilkosát" sem ültették le olyan címszóval, hogy felelőtlenül hajtott az autópályán...
Egyébként fogadd meg magwas szavait, olvasd az útmutatót, és vezess defenzíven. A buszsávban nem fértek el ketten a busszal, nyugodtan mehetsz beljebb, nem a szélén, úgyis átlépi a sávot, ha előzni akar. Ha nem tudsz úgy kikanyarodni egy busz elé, hogy hirtelen fékezésre/irányváltoztatásra ne kényszerítsd, akkor ne kanyarodj ki elé. Mivel számodra hirtelen bukkant fel a busz, elképesztő, hogy úgy gondolod, te nem bukkantál fel számára hirtelen....
Engem ma a Győzike akart
Engem ma a Győzike akart kivasalni, de nem sikerült neki. Nincs jogsia az világos, mert a belső sávból akart jobbra kanyarodni, rajtam és egy, a zebrán átkelő gyalogoson keresztül.
Leköptem a kis digó mercijét.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Az F430 szervizben van? :)
Az F430 szervizben van? :)
Sziasztok! Kérdés:nem úgy
Sziasztok!
Kérdés:nem úgy van, hogy hidakon és felüljárókon nem lehet az úttesten nyomni? Mert itt az a hiba, hogyha te megszegsz egy szabályt, onnan kezdve az egész rendszer nagyon bonyulúlt lesz. Mert egyszer: benne van a KRESZ-ben, hogy veszélyeztetni tilos, önbiráskodni tilos, és a baleset elkerülése érdekében mindent meg kell tenned, akkor is, ha neked van igazad, elsöbséged stb. Ez így normális és emberi. Tehát ha valaki bármilyen helyzetben ráhúz egy 23t búsz kerékpárosokra, az egy barom állat, el kell venni a jogsiját, mert Isten komplexusos idióta Rambó. Egyszer ez ok. De: mi a francért mész át éjszaka az Erzsébet híd buszsávjában, úttesten? Széles, belátható JÁRDA (horribile dictu) van, éjjel állt tök üres. Ehhez képest kimész az úttetre, amikor éjjel rendszeresen sebességbuzik tépnek mindenféle széles útakon Budapesten, nem ritkán két kiló fölött, és a buszvezető ha nem roszindulatú, akkor is lehet figyelmetlen és fáradt. És olyan magas fémszegély van, hogy esélyed nincs menekülni. Szóval bocs, de szerintem megsértetted az óvatosság elemi szabályait. Ami nem ment senkit fel azon kötlessége alól, hogy vigyázzon Rád, mint mindenki másra, és nem is bűn, de asszem hiba. Vigyázz magadra! Aki meg ráhuzza másra a járművét, az rohadjon meg! Ádám
Híd, felüljáró, alagút:
Híd, felüljáró, alagút: lehet rajta tekerni, lehet rajta megfordulni, tolatni. Gyalogos nem mehet át az úttesten, jármű nem állhat meg rajta.
"Egy kerékpáros, aki ad magára, az nem közlekedik a járdán, mert ő egy jármű."
üdv adamekp
A kerékpáros csak
A kerékpáros csak járművezető. A kerékpár a jármű :)
Nincs olyan szabály, hogy
Nincs olyan szabály, hogy hídon és felüljárón nem szabad az úttestten nyomulni. Be is baszna. Hogy jutnánk át budáról pestre meg vissza? Az is ugyanúgy út, mint az összes többi, és ezért a miénk is. A kerékpár jármű, és az úton a helye, nem pedig a járdán.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
"Kérdés:nem úgy van, hogy
"Kérdés:nem úgy van, hogy hidakon és felüljárókon nem lehet az úttesten nyomni?"
Azt gondold át mégegyszer! Kissé abszurd helyzetet teremtene egy ilyen szabály.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Ok, korrekció,hiányos
Ok, korrekció,hiányos ismeretek. De buszsávban akkor sem lehet, másráészt meg önszopatás. Mivel az Árpád ás a Lágymányosi között nincs bringaút hídon, én maradnék a járdázásnál. Mert lehet, hogy a "bringa egy jármű, és menjen az úton", de ahol a forgalom nem teszi lehetővé az úton menést, ott mehetsz járdán, (kivéve, ha ezt tiltják, lásd. Lánchíd), és mivel a hidakon szűkek a sávok, és magas a padka, és állt nagyon sürü a forgalom, hát... Szerintem a fennti sztori is arról szól, hogy a híd (még kis forgalomnál is) pillanatok alatt halálos csapdává válhat. Jó, ez történhetett volna máshol is, de azért itt nagyon ki vannak élezve a dolgok. A Margit hídon sokan a négyes-hatos vonalán nyomják (ugye, EZ azért nem szabályos?)Így biztonságosabb, mint a szük sávokban? Szerintem igen, csak az a baj, hogy olynok is ott vagánykodnak , aki nem tudnak jól bicózni, és lazán feltartják a villamost.Amiért asszem jogos az utálat. Vagy egy méterrel a villamos mögött mennek, huzatva magukat az örvénnyel, ami ismerve a Combinó fékezőerejét, elég kockázatos. Szóval ha mazsola, akkor mazsola, de én az Árpádon szép lassan a déli járdán szoktam áttekerni, nem csöngetve, szólva, megköszönve,oszt jó. Sietni lehet elötte is, utána is. Élni meg jó. Ádám
Tudtommal ott az északi a
Tudtommal ott az északi a kijelölt bringagyalogút...szóval talán nem kellene ilyesmivel fölöslegesen szítani a feszkót (+ magadat is szivatni)...
Jajj, de hülye vagyok. (Ez
Jajj, de hülye vagyok. (Ez csak a sok alvástól van, bocs.). Minthogy 4-6 sem az Árpádon jár... a Margitról írtam amit írtam, csak még nem ébredtem fel. Pillanat, és javitok. Bocsi!!!!!!!
Ádám
A magas padka szerintem nem
A magas padka szerintem nem érv, hiszen pl. a Böskén egy buszsáv van közötted meg a padka között, ha szabályosan mész. A többi hídon is legalább másfél méterre mégy a padkától, ha biztonságosan akarsz közlekedni. Az meg elég ritkán szokott lenni, hogy a híd tele van, és közben gyors a forgalom. Szóval vagy tudsz a forgalommal menni (sőt, reggelenként gyakran motorossávozni kell a Böskén), vagy pedig jut neked egy sáv.
Persze, ha nem érzed magad biztonságban a pályán, és nagyon vigyázol a gyalogokra, inkább menj a járdán, mint hogy elüssenek. De tudjad, hogy ott te vagy a vendég.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Hmmm... úgy látom, csak az
Hmmm... úgy látom, csak az úccsót lehet szerkeszteni... hát, akkor ez már így marad, bizonyítván hogy funkcionális analfabéta vagyok. Szóval fennti hozzászólásomban Árpád híd=Margit híd. Árpádon ritkán járok, akkor a kijelölt részen. Lám, milyen hülye lesz az ember, ha elfelejt berugni szombat este... Ádám
Értem, hogy miért mész a
Értem, hogy miért mész a járdán. És ha ezt teszed, akkor valóban így kell: a gyalogoknak legkisebb kellemetlenséget sem okozva. A te életedre neked kell vigyázni, úgyhogy én biztosan nem kövezlek meg, ha mások zavarása nélkül ennek megfelelően cselekszel. (De nehogy erre hivatkozz (bringa)járda esetében! :))
A KRESZ szerint azonban helyesen akkor közlekedsz, ha ott mész, ahol az autók.
"Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok
54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni.
(2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.
(7) Tilos
a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni; "
További infók adamekphorvath :) jóvoltából ebben a topikban.
Az úttest kerékpározásra alkalmatlan: ez forgalomtól független. Alapvetően az úttestre vonatkozna szerintem, mindenestre ez egy olyan szabály, amit a rendőr jó eséllyel másképp értelmez, mint te.
Szóval szabályszerűen akkor mész pl. az Erzsébet-hídon, ha buszávtól balra tekersz eggyel, ahol az autók. Jelenleg. Reméljük, változik a KRESZ hamarosan, és mi is mehetünk a buszsávban.
A villamossal kapcsolatban igazad van.
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
"(2) Lakott területen levő
"(2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni."
Ez egy igazi "nesze semmi-fogd meg jól" szabály, sajnos nem az egyetlen a KRESZ-ben. Elképzelem, ahogy valaki összetett érv-ellenérv vitába bonyolódik egy utcai járörrel arról, hogy a Margit-híd úttestje megfelel-e a "az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan" kitételnek. Ha forgalomtól független,akkor igen. Szerintem ez a "milyen bugyi van ma a rendőrön" problémakör.
Ha mondjuk választanom kéne, hogy áttolom e a járdán, vagy étkerekezek az úttesten, nem is tudom, mit tennék. Talán egyszer nagyon óvatosan átkerekeznék, és mérlegelném, beválalható kockázat-e. Tényleg gáz,hogy lágymányostól az Árpád hídig nincs bringaút a hídakon. Ádám
Egyszer az egyik
Egyszer az egyik kapitányság már állást foglalt arról, hogy "attól, hogy veszélyes, még nem alkalmatlan", teszem hozzá, egy olyan út esetében (Alkotás), amelyik egyáltalán nem olyan veszélyes, mint ahogy beállítják.
Igazából egyik híd sem alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre, noha az Árpád hídon már megölt egy felelőtlen nő két sáv váltása után egy biciklist, autóval (hallomás). A békesség jegyében javaslom, hogy a két szélső hídon menj a bringajárdán, de a többin az úttesten (a Lánchídon meg nincsen pedál). Kellő oldaltávolságot tartva a szegélytől, emiatt lesz egy saját forgalmi sávod, ahol biztonságban haladhatsz. Ha nagyon előzékeny vagy (én gyakran vagyok az), felfelé kihúzódhatsz a szélére, de ezzel azt üzened, hogy kikerülhető vagy, ezért csak akkor csinálj ilyet, ha bírod :) Ha nem bírod a közel menő autókat, akkor szépen, fokozatosan húzódj egyre beljebb (minden elhaladó autóval 5-10 cm-t), és észre fogod venni, egy idő után, hogy nem előznek meg sávváltás nélkül.
Patetikus, ahogy a Margit-hídon az amúgy is zsúfolt járdán kolbászolnak a biciklisek, kerülgetve egymást, a gyalogosokat meg az oszlopokat. A múltkor a dugóban is az autók között araszoltam, és lehagyott egy bicajos a járdán. Negyedúton utolértem, mert beragadt egy turistacsoport mögé :)
"(2) Lakott területen levő
"(2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni."
Ez egy igazi "nesze semmi-fogd meg jól" szabály, sajnos nem az egyetlen a KRESZ-ben. Elképzelem, ahogy valaki összetett érv-ellenérv vitába bonyolódik egy utcai járörrel arról, hogy a Margit-híd úttestje megfelel-e a "az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan" kitételnek. Ha forgalomtól független,akkor igen. Szerintem ez a "milyen bugyi van ma a rendőrön" problémakör.
Ha mondjuk választanom kéne, hogy áttolom e a járdán, vagy étkerekezek az úttesten, nem is tudom, mit tennék. Talán egyszer nagyon óvatosan átkerekeznék, és mérlegelném, beválalható kockázat-e. Tényleg gáz,hogy lágymányostól az Árpád hídig nincs bringaút a hídakon. Ádám
Én a közelmúltban
Én a közelmúltban olvastam el Robert Hurst: The art of urban cycling könyvét. Sok érdekes dolog mellett azt mondja, hogy az effective cycling nem rossz gondolat, de nem mindenhol alkalmazható. A bicikli is jármű, de igen védtelen: jóval kisebb sebességnél kaphatsz akkora sérüléseket, mint autóban ülve. Ezért inkább azt tanácsolja, hogy alapesetben menj az úton, de ha veszélyes ítéled, nagyon forgalmas vagy bunkók az autósok, akkor mérlegelj és válaszd a járdát (amennyiben ott kevés a gyalogos, nincs sok kereszteződés és azokban is figyelsz). Szerintem az Árpád hídon ez gyakran igaz, amikor alig jár arra valaki akkor jól lehet a járdán menni. A Margit hídon már nem annyira, különösen napsütötte hétvégi délutánokon, amikor tolong ott a nép.
Hurst másik gondolata, amit nagyon értékelek: néha kerülővel gyorsabban és biztonságosabban tudsz célba érni. Szóval ha át kell menni a Dunán, érdemes kicsit menni egy kevésbé forgalmas hídig.
A bicikli jármű, de nem autó, hanem sokoldalúbb annál. Ez kibővíti a lehetőségeidet, mehetsz vele kevéssé forgalmas járdán, gyalogúton, stb.
Szerintem az itteni olvasók
Szerintem az itteni olvasók 90%-a nem tudja, mi az effective cycling; mindenesetre a forgalomban való biciklizés interakció vezető és vezető között. A kommunikáció alapelemei gyakorlatilag függetlenek a forgalom nagyságától, és állítólag nagyon gyenge a korreláció a forgalom nagysága és az autós-biciklis ütközések esélye között.
Ehhez azárt hozzátartozik,
Ehhez azárt hozzátartozik, hogy még Forester szerint sem lehet kommunikálni, ha a járművek sebssége között 20-30 km/h-nál nagyobb a különbség. A hidakon pedig (ha éppen nincs dugó) bizony nyomják a gázt rendesen, kevesen tartják be az 50-et. Szerintem a hidakon elfogadható a járdázás, ha nem zavarja a gyalogosokat.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
A hidakon ritkán kell
A hidakon ritkán kell kommunikálni, mert kevés az elágazás, ami miatt sávot kellene váltani. :)
Így van, nagy
Így van, nagy sebességkülönbség esetén nincs lehetőség a kommunikáció olyan fajtájára, hogy ránézel, meg visszanéz. De az is igaz, hogy pusztán viselkedéseddel, elhelyezkedéseddel is kommunikálsz dolgokat (sőt, öltözködéseddel is;) ). Ha a sáv szélén mész, azt kommunikálod, hogy "hajrá, menjetek csak"; ha beljebb vagy, akkor azt, hogy "figyu, itt vagyok!", ha elfoglalod a sávot, akkor "bocsi, kell a hely".
A gyorsabbnak nincs elsőbbsége, nem üthet el, és még oldaltávolságot is köteles tartani, így a picit feljebb írt stratégia (lassacskán behúzódni) gond nélkül működik.
Szerintem egyébként mindenhol elfogadható a járdán biciklizés, gyalogostempóban (7-tel). Csak nem biztos, hogy érdemes.
Az oldaltávolság
Az oldaltávolság megtartása működik Amerikában, és működik vidéken is. Budapesten egyelőre elég kevéssé, sajnos. Erről elég sokan írtak már itt. Szerencsére azért javul a helyzet.
Szerintem a probléma a jobboldali buszsávokkal van. (Meg az állandó dugókkal és a hihetetlen nagy autóforgalommal.) A sávban menni szabálytalan, a busz meg nem fér el melletted. Kikerülni meg nem tud, mert a belső két sáv tömött. A buszsáv mellett a 2. sávban menni meg elég kellemetlen dolog, függetlenül attól, hogy éppen nem gázolnak el. Vagy beragadsz a dugóba, vagy nem bírsz 50-nel menni, mint az autósok és feltartod őket. Én sajnos még nem találtam olyan módot, ahogyan szívesen mennék a Bözske-Kossuth-Rákóczi útvonalon, ezért inkább elkerülöm. :-(
phorvath
Azon az útvonalon
Azon az útvonalon kiválóan működik az, hogy alapból buszsáv, és ha látod hogy jönnek, akkor bemégy eggyel balra, amíg el nem megy. Ha meg dugó van, akkor belső motorossáv.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Én halál nyugodtan megyek
Én halál nyugodtan megyek a buszsáv jobb szélén, kb 30 centi menekülőutat hagyva jobboldalt. A busz mindig ki tud kerülni balról. Szerintem módosítani kéne a kreszt, hogy ne kelljen kétoldalról elviselni az elsuhanó autókat.
Zsoltee
Én nem lennék halál
Én nem lennék halál nyugodt. És vannak olyan szakaszok, ahol a buszsáv nincs 30 centivel szélesebb, mint a busz, pláne nem 30+50-el, hogy téged is beleszámoljunk, de mindenféle oldaltávolság nélkül..
Végülis a megoldás az lenne, hogy a buszsávban lehessen bringázni, és oldják meg (az autósávok rovására) hogy elég széles legyen.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
node, amikor 30 centi van a
node, amikor 30 centi van a busz es a buszsav szelessege kozott es te (esetleg en) a buszsav melleti savban szabalyosan tekergunk, akkor a busz ugyanugy nem fog tudni elmenni melletted (tapasztalat), hiszen meg kevesebb helye lesz, mivel par10 centi oldaltavolsagot kell tartania neki is a padkatol
igy a busz ott fog araszolni mogotted a 3-4 tonnajaval
ha el szeretned engedni, akkor meg a balrol meletted jovo autok ojan dudalasba csapnak + 10centire mennek el, h akko man inkabb a busszal jaccak le ugyanezt
tapasztalatom szerint a buszok kierulnek ha a savjaban megyek, bar mivel tom h a kressz h rendelkezik, ezert a kovetkezot szoktam csinalni:
megyek a buszsavban, allando hatranezegetes kozben
ha jon a busz es jo messzirol eszreveszem, akkor kihuzok a buszsav melle, elengedem, majd visszaterek a buszsavba a busz moge (a legkozelebbi busz+allonal + elmegyek melette es tobbe nem talakozunk :) az ilyen talakak is amiatt szoktak lenni h vmejik keresztezesben bekanyarodnak mogem)
amugy ritkan van buszsoforrel afferom, alt tudnak vezetni, ha 6arozottam megyek barmejik savban, akkor tuggyak h merrol kerujjenek es mennyivel
a nehany zsirparaszt a kerekpar(gyalog)utak nem hasznalata miatt szokott buntetni, az mongyuk gaz, szerencsere ritkan tapasztalom (a margithid alatt elo-elofordul, merh nem vagyok hajlando a hevlajarat miatt /ahol elvileg csak tolni lehetne/ 2x atkelni az uttesten)
Picit lejjebb írtam pont,
Picit lejjebb írtam pont, hogy az oldaltávolságot a buszsávtól is meg kell tartani, tehát technikailag sem biztos, hogy szabályos a vonalközeli haladás. Ha már a sávban vagy, legyél a sávban. (A záróvonalat függőleges betonfalnak képzelve tarts oldaltávolságot. Autósvizsgán ha érintenéd, már készülhetnél is a következő alkalomra!)
Amúgy kényelmi és előzékenységi okokból én is a te stratégiádat szoktam alkalmazni :) Elengedem a széles járműveket, a taxi meg elfér mellettem.
Ha a buszsáv melletti
Ha a buszsáv melletti sávban szabályosan tekerek, akkor a busz simán elmegy, ugyanis sávközépen teszem ezt.
A másik meg az, hogy alapértelmezésben gyorsabb vagyok a busznál, nagyon rossz ütemben kell jönnie hogy megelőzzön. A taxi a tipikus elengednivaló a buszsávban.
A nem sárga rendszámosak meg a buszsávban is képesek dudálni mögöttem. Olyankor mindíg elhagy az ijedtség miatt az erőm;)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
a txisok is furcsak: 2-3
a txisok is furcsak: 2-3 hete 1 taxis ismerosomnek emlitettem h ugye tuggya h csak taxiuzemmodban mehet a buszsavban
sztetetek mi volt a valasz?
Ezt rosszul tudod. Nem
Ezt rosszul tudod. Nem feltétel, hogy utast szállítson, és a megkülönböztetett jelzést sem kell a buszsávban használni, elég ha van:
(8) Az autóbusz forgalmi sávban
a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;
b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén (117/c. ábra) a kerékpáros,
bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt
bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,
bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,
bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,
bc) betegszállító gépjármű,
bd) személytaxi
közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
a txisok is furcsak: 2-3
a txisok is furcsak: 2-3 hete 1 taxis ismerosomnek emlitettem h ugye tuggya h csak taxiuzemmodban mehet a buszsavban
sztetetek mi volt a valasz?
Az oldaltávolságot úgy
Az oldaltávolságot úgy értettem, hogy valamekkora távolságot azért hagynak, mondjuk legalább 15 cm-t (ami persze borzalmasan kevés), amit előre kiszámítanak, "benézik", hogy elférnek. Ennek a rovására araszolni autónként nem számít veszélyes manővernek (míg mondjuk 60 cm-t balra kacsázni hirtelen, már igen), erre gondoltam az oldaltávolság emlegetésekor.
A buszsáv melletti haladást már nem erőltetem én sem, de ha kell, akkor a legfontosabb: a buszsávtól/jobbra kanyarodó sávtól kell megfelelő oldaltávolságot tartani! fél méter minimum, és akkor jobbról szabad az út, a legrosszabb dolog a vonal közelében menni ilyenkor. Ahol dolgozni járok, ott több jobbra kanyarodó sáv is van, miközben én egyenest mennék tovább. A "határozottan a sávban menős" taktika eredményeképpen megszűnt az, hogy jobbról és balról is előzgetnek a jobbra kanyarodók, ami a legkényelmetlenebb.
Még egy megjegyzés:
Még egy megjegyzés: vitába nem a járőrrel bonyolódsz, hanem ha meg akar büntetni akkor a bíróságon. Nem vagyok jogász, de szerintem meg lehet védeni a járdán menést bizonyos esetekben. A szubjektív szabályokat értelmezni kell, de a jogban (különösen a büntetőben) rengeteg ilyen van, szemben a tisztán objektív szabályokkal.
Boris Johnson londoni
Boris Johnson londoni polgármester-jelölt, egyben fanatikus bringás:
"A bicikliszenvedély Johnson kampányát is meghatározta, megígérte, hogy megválasztása esetén kidobja a bicikli-gyilkosnak hívott modern csuklós buszokat, és újra visszahozza az emeletes, double-decker buszokat London utcáira."
http://index.hu/politika/kulfold/bj762/
ki tudja, mitől olyan veszélyesek a csuklósok?
"ki tudja, mitől olyan
"ki tudja, mitől olyan veszélyesek a csuklósok?"
gondolom, mert 'kiszámíthatatlanok'? (ha kanyarodnak)
pedig nem veszélyesek
pedig nem veszélyesek szerintem, ha az emberek betartják a szabályokat: kanyar közelében kerüld el messziről a csuklós busz oldalát! :)
a buszvezetőknek persze szintén be kéne tartaniuk a szabályokat, hogy nem huzigálják rá a buszt a bringásokra...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
eccer 1 csuklos busz
eccer 1 csuklos busz felrakott a jardara
volt vagy egy meter a csuklo + koztem, asztan amikor egyenesbe jott a busz (margit hidra kanyarottunk fel mindketten), akkor a csuklo mogotti resz pillanatok alatt oldalra mozdult es feltolt a jardara (a szo szoros ertelmeben)
nem estem el, sem a bringanak sem nekem semmi bajom nem lett
a buszsofor kiugrott a vezetoulesbol es temposan elindult felem (magamban keszultem ra, h ordibalas lesz a dologbol /en voltam a huje: felcsesztem magam 1 hetek ota a jardan levo utfelbontason es gondoltam meg kiferek.../), de a sofor azt kerdezte + (kicsit +illetodve), h lett e vmi bajom
montam neki h semmi es h az en hibambol tortent
kellemes +lepetes volt ahhoz kepest h par nappal korabban 1 csuklosbusz beszoritott a +allojaba (mentem egyenesen, jobbra autobuszobol, a busz orra elment mellettem, majd jobbos es szogben beallt a +alloba (1etlen szerencsem h annyira + akart elozni /siman bekanyarod6ott volna mogottem, merh elfert volna jobbra tolem/, h man tejjesen nem is tudott beallni, igy maratt meg kb felmeterem a padkatol (persze ah szoritott le mennem kellett oldalra (amig felvette az utasokat szepen hatramentem es kikerultem, a busz mellett vegig neztem a visszapillanttukreben + az ablakon keresztul amikor elmentem mellette, de tuntetoen az utasokat nezte, velem nem foglalkozott
szal: amikor a csuklosbusz mogott mesz rendben h ki van ra irva h 1 m-t mozog oldaliranyban es huje vagy ha mellemesz kanyarban, de amikor hatulrol jon vagy melletted van es ugy kezd el manoverezni, akkor az konnyen veszelyes lehet
Ma "lottóztam". Egy
Ma "lottóztam". Egy felüljáró és két híd, csak kisérletképpen. 08.30.munkába (késve) Fiumei útról felüljáró a keletinél. Sikerült elötte begyorsulni 40 fölé, de a híd tetején már csak 31 Km/h. Nincs pofám teljesen középen menni. Kocsik lekesen előznek, de korektek, nagy ívben, nem dudálnak, nem szorítóznak. 15.10, Árpád-híd, Pestről.(munkából, ellógva.Az élet szép...) Megint mindenki ok, az érzés szar. Tempóm 30 körül, kocsik 50-70, de vigyáznak. 17.30 Petőfi, vissza Pestre.Kissebb dugó,külső sáv közepén megyek, fel tudom venni a forgalom tempóját(30-45km/h, eddigre felpörögtem).
Minden tiszteletem azoké, akik ezt rendszeresen bírják idegekkel.Nem tom, akarnám-e ezt minden nap.Ehhez hinni kell az emberi Jóságban. És nem tudom, ezzel nem sértettem-e meg az ahimsza-t. Mint tudjuk, ez ugyanúgy vonatkozik önmagunra, mint másokra.(még jó, hogy nem vagyok budhista, vagy hindu.)) Szóval, van, akinek mindennapos, és röhöghet rajta, hogy nekem ekkora ügy,de most is 96 a pulzusom, és nem a fizikai terhelés miatt. Mentem, éjfél körül újra beszálok. Ádám
Hidd el, megszokja az
Hidd el, megszokja az ember.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
A bizalom abból a
A bizalom abból a felismerésből fakad, hogy (indirekt megközelítve a témát) ha az autók folyton nekimennének az előttük lévő dolgoknak, nem jutnának el A-ból B-be. Mármint, ha szándékosan nekimennének. A jól látható, kiszámítható dolgokat kikerülik, gond többnyire akkor van, ha nem látható, vagy kiszámíthatatlanul viselkedő (váratlanul felbukkanó) dolog kerül eléjük, ezért mi ne tegyünk így.
A dolog szokatlansága miatt törvényszerű, hogy izgulsz, de ne legyen bűntudatod! A bűntudat csak tovább fokozza ezt az izgalmat, pedig semmi törvényelleneset nem csinálsz akkor, amikor az úton közlekedsz. Azzal, hogy beljebb húzódsz, csak láthatóvá teszed magad; azzal, hogy következetesen ott mész, kiszámíthatóvá. Az út széle sok esetben törmelékkel van tele, rossz a burkolat, közel vannak tereptárgyak (útviszonyok), ill. a sávon belül legtöbbször amúgy sem lehet a megfelelő oldaltávolság megtartásával megelőzni (forgalmi viszony), ezek azok a kivételek, amik mentesítenek a legjobbszélen haladás kötelezettsége alól.
Érdekes, egyébként, hogy a Fiumein kerülgettek, az úgytom egy sávos, záróvonalas! Én jobban szeretem személy szerint a többsávos utakat, mert ott mindig van hely előzni (a másik sávban), ezért a sáv önvédelmi okokból való elfoglalása sokkal kevésbé zavar bárkit is.
Igen, a felüljárón
Igen, a felüljárón záróvonal van. De ezen anyira nem akadnak fennt az autósok, ha nincs szembeforgalom. Ma mondjuk akkora dugó volt, hogy nem volt nehéz felvenni a forgalom tempóját. A Rottenbilleren nagy szar a forgalom. A motorossávhoz asszem még fel kell nőnöm.Így meg alig vagyok gyorsabb, mint az autók. (7km 24perc alatt.)Azon már autós koromban is örjöngtem, hogy miért nem képesek az emberek odafigyelni a lámpánál. Akkor kezd el csápolni a jobb kezével a váltókar környékén, amikor már az elötte levő elindult. Így 10 helyett kb. három autó jut át egy zöldön (+kettő még a piroson.) Szóval a legkevésbé a bicósok lassítják ezt a várost. Leginkább farkasnak farkasa a sok autós. Meg persze magasabb szinten is elszervezik. De mielött autóellenesnek minösülnék: az emberek a mozgolépcsőre is úgy szálnak fel, meg a tömegközlekedési járművekre, hogy képtelenek felmérni, hogyan lehetne mindenki számára a leghatékonyabban és legkellemesebben közlekedni. Egyszerüen erre nincsenek szocializálva. Olyanok sem, akik egyébként kedvesek és jómodoruak. Ez vakfolt. És játékelméleti tragédia. Kedvencem, aki áll a buszmegállóban az ajtó elött, nem tudok miatta leszálni, és kétségbeesetten néz rám, hogy hogyan jut ő majd fel? Mert őt sújtja a végzet, őt üldözi a sors, élete nyomor, lám most se fér fel... Nem jön rá, hoógy sorsa a saját kezében van, csak félre kéne állnia, és már megoldódan a probléma. Hja.Nincs "kerékpáros" problémakör. Csak emberi. Ádám
A motorossáv használata
A motorossáv használata (angolul "lane splitting") az egyik legveszélyesebb tevékenység, amit a biciklis csinálhat, minthogy két ajtózónában is megy egyszerre. Erre kidolgoztak különböző emberek különféle stratégiákat, pl. álló autók között (amikor az ajtónyitás, gyalogos elédkolbászolás esélye nagy) csak araszolnak, és akkor erednek meg, amikor az autók sebessége egy bizonyos értéket meghalad (amikor a fenti veszélyek előfordulási esélye alacsonyabb). Vagy a New York-i futárok, akik a népeket szocializálták felelőtlen viselkedésükkel (ott állítólag sokkal kisebb az ajtónyitás esélye).
A hozzászólásod második fele tetszett, és igaz.
Érdekes, ezt sose olvastam,
Érdekes, ezt sose olvastam, de valahogy önkéntelenül is mindig az jár a fejemben, hogy álló ajtóból könnyen "kirepülhet" egy utas, míg mozgó autó ajtaját csak nem nyitogatják. Nomeg a gyalogos elémszaladgálástól is parázni szoktam, úgyhogy nagy autóknál mindig befékezem, ha nem látom mi van előttük.
Ezzel kapcsolatban talán még egy harmadik ilyesmi "ösztön" van(szerintem): akkor is lassítok, amikor a csordogáló autók között túl nagyra nő valahol a távolság és fenn áll annak a veszélye, hogy a másik sávból átgurul valaki.(indexeket nyilván külön figyeli az ember, de azt ugye nem mindig szokás használni...)
!Chica! K vigyazatok
!Chica! K vigyazatok magatokra, egybe baratokat szeretnek mire vissza erek. No venga la pena estar enojado por alguno hijo de puta. !Cuidate!
Bűntetett, mert nála volt
Bűntetett, mert nála volt a hatalom (busz). A felelősséget nem vállalta. Szar alak!
Ha már az a cím ami, akkor
Ha már az a cím ami, akkor én is elmesélem hogy jártam tegnap:
Tekertem. Jött mögöttem egy kamaz szerű teherautó, akinek nagyon nem tetszhettem. Ez még eddig szokásos, meg az is, hogy dudálgat. Nade az még nem fordult velem elő, hogy megdobnak egy fél literes pet palackkal(félig meddig tele is volt)! Ráadásul ugye teherauto, szóval jó magasról dobhatott. Szerencsére nem talált el, de azért kicsit meglepődtem. Veletek volt már ilyen? A dudálás, leszorítás szinte mindennapos, de azért ilyet eddig még nem tapasztaltam... :\ (rendszámot sajna nem néztem, kissé ledöbbentem, de mivel nem talált el, így minden gond nélkül mentem tovább. bár a rendszámmal se érnék szvsz semmit, szóval mindegy is...)
helyszín egyébként árpád híd budai, pacsirtamező utca, de végülis ez tök mindegy szerintem.
Vagyis ha már pacsirtamező, akkor valaki elmondhatná, hogy pestről budára az árpád hídon átmenvén hogy lehet balra a pacsirtamezőre fordulni? Én úgy szoktam, hogy hídon keróút, majd buszmegállónál le az útra, talán 3 sávot kell átváltaltani elég rövid távon, folyamatos nagy forgalomban, de utána már ok. Ezt a durva sávváltósdit szívesen kihagynám. Bár ha nincs jobb, akkor megteszem, csak hátha valaki máshogy csinálja, kíváncsi vagyok.
Hát ez már a bunkóság
Hát ez már a bunkóság netovábbja.
A villamossínről nem
A villamossínről nem egyszerűbb?
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor