A nap a szokott módon kezdődött. Kellemes nyári nap, Biánál megvártam Pedrót, utána próbáltam a nyomában maradni, ami nem egyszerű feladat. Túl sokáig nem jutottunk: az 1-esen elhagyod Biát Budapest felé, átmégy az autópálya alatt, majd még nagyjából a lejtő tetején eléred a hírhedt kettes körforgalmat. Aznap tele volt dzsuvával. Pedró megcsúszott rajta és kisodródott. Tenyérnyi helyen lekopott a bőre, a meze teljesen szétszakadt, a bandázsa is megsínylette az esést. Jegyzőkönyvet vettünk fel a dologról. Beleírtuk, hogy mikor, hol, hogy a körforgalom előtt 60-as tábla van, hogy mi negyvennel sem mentünk, hogy mi baja lett Pedrónak, a mezének és a bringájának. Felhívtam a közútkezelőt, ők megmondták, hogy ki a felelős a körforgalomért. Kellett egy keveset telefonálgatni, de meglett, hogy melyik cég hordta fel a dzsuvát. Egyeztettem a Magyar Kerékpárosklub ügyvédjével. Született egy email, amelyben felszólítom őket, hogy tartsák tisztán a körforgalmat. Az emailben szerepeltek a "közlekedés veszélyeztetése" és a "bűncselekmény" kifejezések. És persze az a tény is, hogy a Magyar Kerékpárosklub ügyvédjével egyeztettem. Pedro papíron, tértivevénnyel írt egy levet:
"""
Tisztelt Haider Kft!
Biatorbágy és Budaörs között az új körforgalmaknál a felsőre az Önök
építési területéről sóder és agyag került felhordásra, amelynek takarítását
Önök elmulasztották. Ezen a sóderen én 2007. aug. 1.-én reggel 8:10 perc
körül kerékpárral elestem, aminek következtében a bal oldalam több helyen
felhorzsolódott, a mezem és a kerékpáros nadrágom elszakadt, a
kormánybandázsom elszakadt, a kormányom és a kerékpárom különböző
alkatrészei különféle sérüléseket szenvedtek, ahogyan az a mellékelt
jegyzőkönyvből is kiderül.
A fennt részletezett anyagi és nem vagyoni káraimért ezúton Önöktől 20.000
Ft kártérítést követelek, amelyet kérem 8 napon belül utaljanak el a
következő bankszámlaszámra:
Bízom benne, hogy nem kényszerülök jogi útra terelni az ügyet.
"""
A Haider egy pillanatig sem vitatta a felelősség tényét vagy a kártérítés összegét (persze telefonban említettem nekik, hogy ez kb a mez árát fedezi). A pénz kifizetése azért nagyban elhúzódott, először állítólag a könyvelő volt szabin, blablabla. De végül a pénzt megkapta, személyesen adták át neki.
A sztori kevésbé sikertörténet része az, hogy közben én nagyon sokszor próbáltam elérni, hogy a körforgalmat tartsák tisztán. Gyakorlatilag naponta telefonáltam a Haider munkavédelmisének. A Haider megígérte, hogy azokat a kijáratokat, amiket használnak, egy-egy teherautó föld leborításával eltorlaszolják. Ezt nem tették meg. Később arra hivatkoztak, hogy ők már nem dolgoznak ott. Megmondták, hogy ki szállít arra, de valahogy a telefonszámot nem sikerült kiszedni belőlük, és ahogy beköszöntött az ősz, és nekem másfelé lett dolgom, a lendület is alábbhagyott.
Pedro azt mondja, hogy mostanában nem annyira gyász már a körforgalom, csak a szélével kell vigyázni nagyon.
A fentieket nyílván azért írtam le, hogy ha hasonló történik veletek, ti is csináljatok úgy, mint Pedro. A többi bringás érdekében is.












Gratulálok magwas, és
Gratulálok magwas, és örülök, hogy végül sikerült érvényesíteni az érdekeinket
Hát a takaríttatás azért
Hát a takaríttatás azért nem ment rendesen. Valszeg nem kellett volna annyira törekednem a békés elintézésre: egy figyelmeztetés, egy hét múlva pedig feljelentés ismeretlen tettes ellen, a többit meg intézze a rendőrség.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Szabad arra
Szabad arra biciklizni?
----
janossy pont gergely kukac gmail pont com
ez itt lényegtelen. a kocsi
ez itt lényegtelen. a kocsi is kisodródhat a dzsuván, csak akkor nagyobb ügy van a dologból... szerintem...
Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
Én hajtom a biciklit, a bicikli hajt engem.
Szabad. A belvárost pedig
Szabad.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
nagy vagy! bonnie
nagy vagy!
bonnie
3 eve +probaltam a
3 eve +probaltam a szentendrei mocsok bringautszerusegen ervenyesiteni ezt a karterites dolgot
ah beer a bringautnak csufont aszfatcsikszeruseg szentendrere, 1 ives kanyar utan befordul a benzinkut moge a cucc 1 kisforgalmu utra, ott belentem az elso kerekkel egy katyuba (ki voltam vilagitva, de a szurke alapon szurke katyu nem jott le), raadasul a katyu atmeroje +egyezett a kerekem benne levo ivevel, szal tortent egy franko elorebukfencem, amikoris az erohatastol nem tuttam kivenni a labam a klipszbol, a bokamat kellemesen kicsavarta eses kozben, aztan hozza voltam rogzitve a bringahoz, alig tuttam kimaszni alola, raadasul az 1ik kezujjpercem is +roppant
ezekutan lassan poroszkaltam szentendren, rendort keresve, de sehol nem lattam autot, aztan jott leanyfalu, majd tahi
a szigeten talatam is rendororsot, montam nekik h az ut karbantartojanak hibajabol estem 1 nagyot, szeretnem h ha jegyzokonyveznek a bringamban keletkezett kart es a seruleseimet
aszontak ok ijenrok nem tudnak h a kerekparos balesetnel is van ijen, az otto az rendben van (ezek szerint oksem tuttak h a kerekpar jarmu...)
mondom, h depedig van, merh 1 kollegajuk monta kerekparos turavezetokepzesen
aszontak jovan, akkor van ijen, de ezt csak a hejjszinen lehetne jegyzokonyvezni
no, sok kedvem nem volt 15 km-t visszatekerni + ok sem voltak nagyon +gyozoek h telleg tortenni vmi, ugyh irany horany, mentem aludni
Ilyenkor lehet, hogy szemét
Ilyenkor lehet, hogy szemét lennék és kihívnám helyszínre a rendőröket...
---
Bringasávot a Nagykörútra!
azt kellett volna, a
azt kellett volna, a kezemben is volt a telefon, de aztan vmi mijatt ugy gondoltam h nem fogok enitt varni (ez a varakozas dolog nekem nem jon be, raadasul vartak is ram a szallason), szentendren ugyis talalok rendort, maszk visszajovok
amugy sztem nem szemccseg a rendoroket hivni, azota csinaltam tobbx es 3bol 2x mukodik, eltakarittyak az autokat a tilosbol (alt. ezert szoktam szolni, bar ecer jol lekerekbilincseltek a bringauton parkolkat, ezt nem nagyon sikerult feldolgoznom, h miert jo a szabalyserto poziciojaban rogziteni a kocsikat)
Nem kell rendőr. Jó
Nem kell rendőr. Jó bárki, csak csinálj jegyzőkönyvet.
Ha nincs kéznél tollpapír, akkor elérhetőség csere, otthon nyugiban megírod, és utána összefuttok aláírni.
Ha meg már rendőr, akkor el kell neki magyarázni, hogy a közlekedés veszélyeztetése bűncselekmény, tehát neki ki _kell_ mennie, és helyszínelőt is _kell_ hívnia.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Hogyan kell kinéznie egy
Hogyan kell kinéznie egy jegyzőkönyvnek? Tanúkkal alá kell íratni? Akárki csinálhat ilyet, és később elfogadják a bíróságon is?
mino
Biking forever... and after.
Mi ilyet írtunk
Mi ilyet írtunk Pedroval:
"""
Jegyzőkönyv
A következő tényeket állapítjuk meg:
került az úttestre, amely jól láthatóan a körforgalom mellett elterülő
építési területről került felhordásra.
sebességgel hajtott be. Az úttesten található felhordáson elcsúszott,
és a következő károk érték:
érték
Budaörs, 2007. aug. 1
_______
nevem
címem
______
pedro neve
címe
"""
Akárki csinálhat ilyet, tipikusan legalább két ember aláírja. A bíróságon ezt okirati bizonyítéknak nevezik, és mint bizonyítékot kezelik.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Észrevettétek-e, hogy
Észrevettétek-e, hogy Magyarország az elb@szott körforgalmak országa? Ahol hatalmas hely van, ott sem mernek nagy kört csinálni, és még az önként adódó lehetséges egyenesen haladó sávot is beterelik.
És amiért ideírtam: amikor 40 tonna kavics egy ilyen szűk sugárban próbál kanyarodni, bizony inkább lehullik. Naponta többször. Reménytelen.
mostanában nem annyira
mostanában nem annyira gyász már a körforgalom, csak a szélével kell vigyázni nagyon
Ami nem baj, mert körforgalomban amúgy sem szabad a szélén menni, akkor nem vesznek észre a be-, ill. lehajtók!
tegnap hatalmasat estem
tegnap hatalmasat estem annak köszönhetően, hogy a villamossín mellett az út elhanyagolt állapota miatt hatalmas hosszanti hézag van, illetve, mintegy 8-10 cm-s szintkülönbség. ilyen alapon én is kérhetek némi kártérítést? (a gatyám kiszakadt, rendesen összetörtem magam tetőtől talpig, horzsolások, zúzódások, daganatok, de semmi komolyabb, a bringámon a bandázs kiszakadt, a fékkarokban is kár esett) a villamossín az utat amin haladtam sréhen keresztezi, tehát nem szabálytalanul haladtam át azon.
Szerezz tanút és hajrá!
Szerezz tanút és hajrá!
Igen. Jegyzőkönyv, tanú.
Igen. Jegyzőkönyv, tanú. Jó az ilyenre rögtön gondolni a tanú miatt. Ezért is jó barátokkal tekerni, akkor egyszerű a tanúkutatás.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
tanú lenne, csak eszembe
tanú lenne, csak eszembe jutott, hogy az érintett útszaksz mellett van "bicikliút", és lehet, hogy azonnal erre hivatkoznának. szerintetek?
Bringa-gyalogut? Nem
Bringa-gyalogut? Nem kotelezo! Te meg hivatkozz erre!
Ha bringa ut akkor mar gazos, de a leggazosabb akkor, ha meg kerekparral behajtani tilos is volt.
Mask
Nem biztos, hogy vágják,
Nem biztos, hogy vágják, hogy kerékpárút van mellette.
Abban meg majdnem biztos vagyok, hogy nincs mellette kötelező kerékpárút. Ugyanis a kerékpárút az, ami kerékpárútként van kitáblázva (nem bringagyalogút, tehát a kék táblában csak bringa van), és kiépítése megfelel a vonatkozó szabályoknak. Ilyen budapesten 10m-nél több nincsen. Használni pedig akkor kell, ha az út melletti szakasz kezdő- és végpontja is 6m-nél közelebb van az úthoz, megközelíthető onnan, ahonnan jöttél, és a végén vissza tudsz menni az útra.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Ezek az utóbbi részletek
Ezek az utóbbi részletek milyen jogszabályban fekszenek? Eddigi olvasmányélményeimben nem szerepeltek még...
A kreszben az szerepel, hogy
A kreszben az szerepel, hogy az út mellett lévő kerékpárutat kötelező használni.
A nemtommiben az van, hogy ha a betorkollás 6m-nél közelebb van az úthoz, akkor azt egy kereszteződésként kell tervezni. Ezt tehát én elfogadom az "út mellet lévő" definíciójának.
Az meg logikus, hogy ha nem tudsz eljutni a bringaútra, vagy arról nem tudsz visszajönni, akkor nem kell ott menned, hiszen lehetetlen dolgot jogszabály nem kérhet.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
"én elfogadom" Az édes
"én elfogadom"
Az édes kevés! Az MK-nak ki kéne harcolnia, hogy az általad egyelőre szubjektíven értelmezett tényezők bekerüljenek a KRESZ-be. Ezek teljesen jogos elvárások, mégis a mai szabályok alapján nem csak 10m olyan szakasz van, ami mellett az úttesten haladva megbüntethetnének. Rákényszerítenek a veszélyes, lassú, rossz minőségű, robogók és gyalogosok által uralt bringaútra. Ennek véget kéne vetni! Jogilag is...
Zsoltee