Talán emlékeztek még, tavaly ősszel volt egy felmérés, ami többek között arra kérdezett rá, hogy a bringások milyen típusú infrastruktúrát szeretnek.
Tart a felmérés kiértékelése, de az már világos, hogy a veszélyes, elválasztott úttípusok (bringaút, bringagyalogút) elfogadottsága a legnagyobb.
Ebből két dolog jutott eszembe:
1. Nehogy a politikusok ezt megtudják, mert bicikliutakat fognak építeni. Hiszen a köz akarata nekik fontosabb a balesetek számánál.
2. Mit tegyünk azért, hogy jobb legyen a felvilágosítás ezen a téren?
3. Punk's not dead
Tehát még egyszer: tart a felmérés kiértékelése, az eredmények előzetesek. Emiatt a munkamódszerrel kapcsolatos kérdéseknek jelenleg nincs sok értelme.












De miért a gyalogosokat
De miért a gyalogosokat kérdezik arról, hogy milyen a jó bringaút? Vagy én értettem félre amit írtál?
------------------------------------------------------
Csengővel a világbékéért! (Én szeretem a kihívásokat.)
------------------------------------------------------
http://dobozos.blogspot.com/
autósokat kérdeztek
autósokat kérdeztek :)
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
ó, te jó Ég!
ó, te jó Ég!
------------------------------------------------------
Csengővel a világbékéért! (Én szeretem a kihívásokat.)
------------------------------------------------------
http://dobozos.blogspot.com/
Igen. A BRINGÁSOKAT
Igen. A BRINGÁSOKAT kérdezték.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Hol és milyen módszerrel
Hol és milyen módszerrel kérdezték? Ebbe kéne belekötni szerintem. Engem például nem emlékszem, hogy megkérdeztek volna, pedig az én válaszomat amúgy is rendkívüli súlyozással kellett volna figyelembe venni. Szerintem. :)
www.gruppetto.hu
A MK. nem tudna
A MK. nem tudna felvilágosítókampányt indítani a tévékben?
Társadalmi célú hirdetés...
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
Bringatárolót a Nyugatiba!
-Lehet, hogy a te autód menő, de az én bringám HALADÓ!
Az a baj, hogy a
Az a baj, hogy a "kerékpárút" kifejezés a legtöbb ember fejében egyet jelent az osztott járdával!! Én is úgy gondolom, hogy a médiát kellene megcélozni vele! Arra kellene helyezni a hangsúlyt, hogy a bicikli JÁRMŰ! Megírhatná az index, készíthetnének veletek riportot különböző tévéműsorok. Elég aktuális a probléma.
------------------------------------------------------
Csengővel a világbékéért! (Én szeretem a kihívásokat.)
------------------------------------------------------
http://dobozos.blogspot.com/
jaja, a médiát kell
jaja, a médiát kell elérni, de a tömegmédiát!
fókusz meg ilyenek.
kell egy jól előkészített riportötletet küldeni nekik, szerintem jól sikerülne!
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
neneneee,
neneneee, fokusztól-aktivtol az ég ovja a bringásokat. szó lenne erről is de arra lenne kihegyezve h a szabálytalankodó kerékpárosok bicikliutat követelnek...és zárójelben hozzátennék h persze azért szabálytalankodnak mert nincsenek bicigliutak.
szóval rossz szájízt hagyna maga után.
...................
ROTA BENE!
Minel hamarabb. Tegnapi
Minel hamarabb.
Tegnapi ujsagban (Delmagyar) az "Ugyved valaszol" rovatban egy olvaso panaszkodik, hogy a haza elotti jardan kerekparoznak, es fel egy esetleges balesettol, tanacsot ker. Az ugyved valasza: "A mindenki szamara elfogadhato megoldas nagyon egyszeru: kerekparut!"
Nos, mint tudjuk, a kerekparut az autouttol elkulonitett, a gyalogosokkal valamely modon megosztott utat jelent. Inkabb kerekparsavokat kene emlegetni, magam is megtapasztaltam, sokkal biztonsagosabb.
atomboy
A kerékpárút nem pontosan
A kerékpárút nem pontosan ezt jelenti. Ami kerékpárút, azt csak a biciklisek használhatják.
--
kossuth - himmel.hu
Nem. Ebből annyi igaz, hogy
Nem. Ebből annyi igaz, hogy lakott területen belül kerékpárutat csak akkor szabad kijelölni, ha van járda is. Ezért van csak nagyon kevés kerékpárút lakott területen. Viszont a kerékpárút az első hely, ahol a gyalogosnak mennie kell ha nincs járda.
Nem tudom az autósok mit szólnának, ha az úttestet vennék első helyre...
Eddig voltak a szabályok. A gyalogosok simán betévednek az elkülönített kerékpárútra is.
Tehát az a megállapítás, hogy a kerékpárutat megosztják a gyalogosokkal azok a biciklisek akik még használják öket, teljesen korrekt.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Megis, akadalytalanul
Megis, akadalytalanul kozlekednek rajta a gyalogosok, hiaba a figyelmeztetesek, a jelzesek. Fizikai akadalyok lehetnenek, de azok inkabb minket akadalyozna, nem oket.
Friss tapasztalat: Tegnap este kis hijan elutottem a szegedi Belvarosi hidon egy gyalogost, lepcson jott fel, es korlat miatt csak akkor vettem eszre, amikor kibujt a feje. Pedig mind a lepcso elejen, es a hid mindket vegen ki van irva, hogy gyalogosut a tuloldalon. Ezek utan inkabb autouton felfestett savokat kerek.
atomboy
"Pedig mind a lepcso elejen,
"Pedig mind a lepcso elejen, es a hid mindket vegen ki van irva, hogy gyalogosut a tuloldalon."
az ilyen beírások miatt nincs szükségem kávéra...
Nem a Te hibád, hogy így tervezték a hidat, de jó ha tudod: a gyalogosnak még a biciklisnél is több erőkifejtést kell tennie a helyváltoztatáshoz - így ha közlekedik mindig a legrövidebb utat választja. Egy rendes városban a gyalogos közlekedés az alap, az első! A tervező, aki folyton értelmetlen kerülőkre kényszeríti a gyalogost (500-1000 méterenkénti zebrák, lépcsős aluljárók, 'gyalogosút a túloldalon' feliratok, ...), az nincs tisztában az emberi természet és a fizika alapjaival...
Vagyis, nem a gyalogos a hibás, ha a legrövidebb utat választja. Ez a természetes!
Jogos a felvetes, de nehany
Jogos a felvetes, de nehany korulmeny miatt a varos vezetoi ugy dontottek, hogy a hid egyik jarda a gyalogosoke lesz, a masik a kerekparosoke. Kesobb megprobalom reszletezni. Egy dologra nem talalok valaszt, annak utananezek.
atomboy
Hát ja, csinálni kellene
Hát ja, csinálni kellene valami átfogóbb "kampányt" ezügyben is. Tévében, újságban plakátokon, szórólapokon. Akár gyüjtést is lehetne szervezni ennek érdekében, márthát ezek a dógok nem ingyen vannak, mint ahogy semmi sem. De valahogy változtatni kellene már az emberek gondolkodás (ha-ha) módján...
-----------------------
Hátszél legyen veletek!
Az MK-t kérdezték? Mert ha
Az MK-t kérdezték? Mert ha nem, akkor ne a birka mondja meg, miért jó a vágóhíd. Okosságra ott van az arra hivatott szervezet, akinek a szavára adni kell, nem az utca emberére, akinek az információs szintje nullához konvergál.
Demokrácia meg közvíleménykutatás, az.
Igazat
Igazat szóltál!
=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=
bringás képek
Bringatárolót a Nyugatiba!
A te autód menő, az én bringám HALADÓ!
kár ezt ennyire
kár ezt ennyire leegyszerűsíteni.
1. nem ismerjük a felmérés módszertanát
2. nincs még feldolgozva
3. én már nem emlékszem a kérdésekre, látni kéne, hogy mennyire volt szakszerű
akkor meg most minek előre hisztizni? várjuk meg, hogy publikálják az eredményeket.
Azért nem árt elébe menni
Azért nem árt elébe menni a dolgoknak. Pl, ha még csak a kiértékelés közepén tartanak, akkor érdemes ránézni a kiértékelésre, hogy közelebb legyen a valóságoshoz az eredmény. Esetleg rájuk szólni a kiértékelés módszerét illetően.
Pl. nagyon fontos az, hogy mennyit biciklizik az illető, és van-e ott egyáltalán biciklisáv. Ha valaki évente 100 km-t biciklizik, akkor nem sok gyakorlata van a biciklizésben, tehát feltételezem, hogy a véleménye kevésbé releváns. A másik dolog, hogy olyan helyen, ahol csak bicikliút vagy keskeny országút van, nyilván a bicikliutat választják, mert nem is tudják, hogy létezik biciklisáv is.
Btw, hány helyen van az országban biciklisáv? Pl. Kecskeméten pl. konkrétan nincs biciklisáv, csak bicikliút, ami ténylegesen bicikli-gyalogút. Jó példa viszont, hogy a Szigetközi bicikliút a falvakban - nagyon helyesen - biciklisávvá alakul.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
hol élsz te, hogy "rájuk
hol élsz te, hogy "rájuk szólni"? ez már nem az az elvtársi világ.
szívük joguk olyan kutatást készíteni, amilyet akarnak. ha megismerted a végeredményt, te is elmondhatod róla a véleményedet. de az, hogy egy nem pulbikált félkész anyagot megszellőztet valaki, és ebből következtetéseket vonunk le, böszmeség, hogy klasszikust idézzek.
egyébként meg a szakmai alapvető szabálya, hogy ilyen esetekben nem direkt kérdéseket kell fetenni, mert a válaszok szubjektívek lehetnek, hanem indirekt módon,
pl. mi zavarja legjobban a kerékpározás közben?
A) gyalogosok
B) velem egy irányban közlekedő autók
C) engem keresztező autók
stb.
Ha egy kollégám készülő
Ha egy kollégám készülő cikkét olvasom, és hülyeséget ír benne, akkor rászólók, hogy ezt nem kellene így publikálni. Például ha rosszul értékeli ki egy kísérlet eredményeit, vagy téves következtetéseket von le. Ha én nem szólok rá, akkor majd rászól a cikk bírálója, legalábbis referált tudományos folyóiratban így van. Jelen esetben nem tudom, hogy a közvélemény-kutatás módszertanát ki ellenőrzi. (Pl., hogy az eredmények közlésekor jelezzék, hogy tudja-e egyáltalán a kérdezett személy, hogy mi az a biciklisáv.)
A közvéleménykutatásnak nyilván megvan a módszertana, hogy pl. milyen mintát kell használni, stb, de ugyanígy kell hozzá a témához értő szakértő, aki segít a kérdések megfogalmazásában, hogy értelmes és releváns eredmények szülessenek. Emlékezetes ugye egy párt és egy nyelvész népszavazási kezdeményezése, amiben az emberek homlokegyenest ellenkező kérdésekre válaszolnának igennel. :-)
Engem legjobban a kivilágítatlan biciklisták zavarnak biciklizés közben. :-)
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
ez az, hogy itt nem a
ez az, hogy itt nem a kollégádról van szó.
azt se tudod, kik csinálják a kutatást. kijár nekik is annyi tisztelet, hogy hagyjuk békén dolgozni őket, majd akkor elég lesz fikázni, ha láttad a művet.
Ha egy építőmérnök
Ha egy építőmérnök látja, hogy a műtárgy össze fog dőlni, ha így folytatják, akkor várja meg, míg megépül, s azután szóljon?
...vagy ezért várjuk ki
...vagy ezért várjuk ki mindenképpen a négyévenkénti választásokat?
gratulálok a remek
gratulálok a remek példákhoz...
egyikőtök se látta a "hidat", mégis mekkora a felháborodás...
éljen az anarchia, mindenki monnyon le!
Véleményem szerint ha
Véleményem szerint ha kitudódik is a felmérés végeredménye, azt mindenképpen úgy kell kommunikálni, hogy az bizony az emberek hibás képe a kerékpáros közlekedésről.
Sokkal inkább erőltetni kell a külföldi statisztikákat, ahol a sávok, és a kerékpáros folyosók létesítését helyezik előtérbe a járdára festett kerékpárúttal szemben. Ezt adatokkal, baleseti statisztikákkal alá lehet támasztani, de a lujzanéni csak akkor fogja magát (látszólagos)biztonságban érezni, ha
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
én is arra tippelnék, hogy
én is arra tippelnék, hogy az emberek - és a bringások - nagy része egyszerűen nem különbözteti meg a kerékpársávot a kerékpárúttól.
azt gondolja, hogy a kerékpárút "az, amin csak kerékpárok közlekednek", a kerékpársáv meg "kerékpárút az úttesten".
nekem is, csak miután olvastam róla, meg magam is tapasztaltam, lett lényeges a kerékpárút-kerékpársáv megkülönböztetés.
Én is így gondolom.
Én is így gondolom.
Egy
Egy biztonságos/használható út megtervezését nem közvéleménykutatásra kell alapozni. Az autópályát sem úgy döntik el hogy hány sávos legyen, milyen dőlésszögű legyen, stb, hogy megkérdezik Manyi nénit és Pista bácsit.
Ennyi. Innentől kezdve a közvéleménykutatásnak semmi értelme nem volt...
---
http://kerekparosklub.hu/ujpest
Ez a zén oldalam
ott a pont. Az ilyet
ott a pont.
Az ilyet szakértők döntik el. Szakirodalom, nemzetközi tapasztalatok alapján. Esetleg felmérés kéne arról, hogy hány voltos feszültségről üzemeljen a négyes metró?
----
janossy pont gergely kukac gmail pont com
a problema jelen esetben sem
a problema jelen esetben sem a dologgal van, hanem az emberekkel: ha az autosok nem kinyirni akarnak a bringasokat, akkor lehetne az uton tekerni. ha a gyalogosok nem kvaanyaznanak, amikor kikerulom oket a bringasoknak fenntartott uton - ami mellesleg 1 meterre megy a gyalogosjardatol stb, akkor barmilyen megoldas jo lehetne.
en kozel 20 eve voltam par hetet Svedorszagban, es ott mar akkor komoly uthalozat volt a varosban kulon bringaknak, kulon nyomogombos lampakkal, kulon atkelokkel stb. mindez persze semmit nem ert volna megfelelo hozzaallas nelkul. mas: a bringabolnal 24/7-ben kint volt a nalunk meg nem is minden benzinkutnal szokasos levegonyomas ellenorzo motyo, suritettlevegore kotve.
a hozzaallas valtozasa meg sztem min. 40-50 ev lesz, ha egyaltalan...
Srácok! Nem arról kell
Srácok! Nem arról kell felvilágosító kampány, hogy a biciklisáv jó, hanem arról, hogy a biciklizés jó!
A másik meg, hogy az infrastrukturális beruházásoknál nem demokratikus úton döntenek. Pl. a völgyhidat sem azért építették, mert a nép azt szerette volna..
Hogy mi a furcsa itt
Hogy mi a furcsa itt No.-ban? Hogy itt nincs különbseg a bicikliut es a -säv között. Ha a biciklis vonallal elvälasztva lent megy az uttesten, akkor azt mär bicikliutnak jelölik. Egyebkent meg teljesen elfogadott es szabälyos itt a järdän biciklizni. A gyalogosok nem häborodnak fel, söt rämszolnak ha nem csengetek idöben, es csak "elferek" mellettük. Es az autosok sem dudälnak fel a Gyalog- es kerekpärutra (ilyenböl viszont nagyon sok van, de minden esetben a burkolat szine is különbözö, de többnyire viakolor, legaläbbis itt Frankfurtban).
Viszont a kerekpärsävon idäig egyetlen egy szabälytalanul parkolo autoval talälkoztam, es szegyen szemre magyar rendszäma volt... No comment.
Es hogy valamit hozzäszoljak a topikhoz is, arra jöttem rä, hogy mindegy, hogy az ember bicikliuton, -sävon, Gyalogos es kerekpäros uton, vagy eppen a järdän közlekedik. A legfontosabb az egymäsra figyeles es a tolerancia. Ha a järdän megyek, akkor ovatosan es nem zavarni a gyalogosokat, ha meg a bringautra räteved egy gyalogos, akkor meg nem leorditani a fejet, hanem csegetni, lassitani es megköszönni ha elenged. Es azt hiszem ehhez kell meg nagyon sok idö, nem a biciklis infrastruktura epitesehez.
"Es hogy valamit
"Es hogy valamit hozzäszoljak a topikhoz is, arra jöttem rä, hogy mindegy, hogy az ember bicikliuton, -sävon, Gyalogos es kerekpäros uton, vagy eppen a järdän közlekedik."
a város szempontjából sajnos egyátalán nem mindegy.
Nem tudom, észrevettétek-e - de itt a területért folyik a 'harc', a vita. Egy város szebb, jobb, kellemesebb, ha kevesebb autó közlekedik benne. Az autó azonban sajnos nem csak zajos, büdös, de rengeteg helyet is foglal. Városi közlekedési hatékonysága erősen vitatható, mégis előnyben részesítjük, ha az utca területének felosztásáról van szó (jelenleg az utca jórészét gépkocsik foglalják el). Járdára szorított biciklisekkel az életben nem lehet visszaszorítani a gépkocsiforgalmat, és végső soron javítani sem a városi élet minőségén. Ez ennyire egyszerű...
Más. Nem csodálom, hogy Németországban nem háborodnak fel a gyalogosok - ez egyrészt vérmérséklet, másrészt a gyalogosok számának függvénye. Magyarországon még nagyon sokan követik azt az ósdi, elavult szokást, miszerint lábukat használják a helyváltoztatáshoz. A fejlett nyugaton kihaltak az utcák, csak a legszegényebbek (és elvétve nagyon idősek vagy fiatalok) gyalogolnak.
Abban igazad van, hogy nem
Abban igazad van, hogy nem szabad a bicikliseket a järdära felszoritani, söt elönyben kell reszesiteni az uttest hasznälatät, de nem szabad megtiltani a järdän valo biciklizest azoknak, akik esetleg felnek meg a kerekpärsävon is.
Az utakat meg a közlekedök aränyäban kene felosztani. Ha a közlekedök 40-a hasznälja az autot, akkor az utnak maximälisan a 40%-ät lehetne utteste (es parkolovä, vagy parkolosävvä) alakitani.
Azt meg nem tudom, honnan veszed, hogy a "fejlett nyugaton kihaltak az utcäk". Nemetorszäg valszeg nem tartozik a fejlett nyugathoz (bär mikor a magyar sajto nyäron az egesz Europät sujto känikulärol beszelt, akkor ugy ereztem, hogy Eurpoähoz sem tartozik a maga összesen 7 napos nyäri idöjäräsäval).
"de nem szabad megtiltani a
"de nem szabad megtiltani a järdän valo biciklizest azoknak, akik esetleg felnek meg a kerekpärsävon is."
ha jól tudom nem tiltott, csak lassan kell menni... (majd kijavítanak a KRESZ szakértők :)
"Azt meg nem tudom, honnan veszed, hogy a "fejlett nyugaton kihaltak az utcäk"."
Magyarországon láttam eddig városban a legtöbb gyalogost. De a statisztikák is azt mutatják, hogy Nyugat-Európában kevesebben gyalogolnak, mint a volt 'szocialista' osrzágokban. Ha Németország kivétel, örülj neki...
Járdán biciklizni csak 12
Járdán biciklizni csak 12 év alattiaknak szabad főútvonal mellett. Elvileg tehát egy 5 éves gyereknek már az úttesten kellene bicikliznie a mellékutcákban.
Kivétel, amikor az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan, pl. földút. Ilyenkor legfeljebb 10 km/h sebességgel szabad a járdán közlekedni a gyalogosok zavarása nélkül.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
"De a statisztikák is azt
"De a statisztikák is azt mutatják, hogy Nyugat-Európában kevesebben gyalogolnak"
Tegnyleg nem kötözködes, de lehet, hogy ezek a statisztikäk olyan felmeresen alapszanak, mint az, hogy biciklisäv vagy -ut legyen. Es az eredmenyen meg fogjuk a fejünket, hogy nem takarja a valosägot.
En Pärizsban, Londonban es Luxemburgban is eleg sok gyalogost lättam. Es a hangulatuk sem a tömeg erzetet keltette, hanem emberek sokasägät.
"de lehet, hogy ezek a
"de lehet, hogy ezek a statisztikäk olyan felmeresen alapszanak, mint az, hogy biciklisäv vagy -ut legyen."
A közlekedési szokásokkal kapcsolatos felméréseket általában nagyobb kutatási megbízás keretében, egyetemek végzik, vagy a nemzeti statisztikai hivatal. Annyira megbízhatóak, mint bármely más statisztika.
Határozottan emlékszem
Határozottan emlékszem arra a Critical Massra, amikor a Petőfi Csarnok előtti réten vezényszóra azt skandálta a tömeg, hogy: "Bicikliutat!". Ezek után a döntéshozók joggal gondolhatják azt, hogy a bringások tényleg ezt szeretnék. Bár kétségtelen, hogy a "Egyenlő jogokat a közlekedésben a kerékpárosok részére!" vagy valami hasonló sokkal nehezebben skandálható...
Addig, amíg a kerékpárosokra vonatkozó KRESZ-szabályok közül nem sikerül kiiktatni a kerékpárút megléte esetén annak kötelező jellegű használatát, addig ezt a bicikliút-kérdést szerintem nem kéne erőltetni. Sajnos ez az idei nagy KRESZ-módosításból kimaradt, helyette viszont horhatunk kukásmellényt rossz látási viszonyok mellett lakott területen kívül (bár ez persze nem biztos, hogy haszontalan dolog).
Határozottan emlékszem
Határozottan emlékszem arra a Critical Massra, amikor a Petőfi Csarnok előtti réten vezényszóra azt skandálta a tömeg, hogy: "Bicikliutat!"
Ilyen most is volt. Szervezőpólós arc indította (volna) el a skandálást, menet közben. Túl sokan nem csatlakoztak hozzá, de nem meggyőződésből; bringát emelni se nagyon akartak, amerre én voltam. :)
(Ugyanő később felszólított egy autós családot, hogy "szálljon ki inkább abból a koporsóból", amiben teljesen igaza volt, de ha jól emlékszem, ellenkezik a CM előtt hozott szabályokkal. Mindegy, nem mindenki van képben, de fő a jószándék.:))
A helyes megfogalmazás:
A helyes megfogalmazás: BRINGA-SÁVOT A-KA-RUNK!
(Visszhang a legutóbbi
(Visszhang a legutóbbi CM-ről:
NŐI NAPO-ZÓT!
NŐI NAPO-ZÓT!)
- - - - -
Következő járat indulása: november 9.
www.6efutas.hu
Hát... addig amig az
Hát... addig amig az emberek csak egy acél burokban érzik magukat biztonságban az úton, ott azért más gáz is van.
Rosszul lett feltéve a kérdés: Miért nem mer az úton kerékpárral közlekedni?
Szerintem ez a veleje a kerékpárútat akaróknak. Amig nincs ez felmérve hiányos a felmérés. (Foglalkoztam felmérésekkel régebben.) Kiváncs lennék mi lenne a válasz erre! :P
Miért, nem mer valaki az úton keróval közlekedni?
Nem bizik meg másokban sem magában. Ezt leht fokozni, a keresz oktatás nem létező színvonalától, kezdve az emberek másokhoz való hozzá állásáig (tisztelet a kivételnek).
Ki lett építve egy infrastruktura az autós közlekedésre a gyalog-, tömeg- és kerékpáros közlekedés rovására és nem fordítva.
Valamint amig nem lesznek keményen - kiskapuk nélkül - büntetve a közlekedési kihágások nem igazán lesz betartva a kresz.
Pl.: kétirányú úton nem lehet úgy parkolni, hogy a kocsi orra szenben van a forgalommal - a keró útról ne is essék említés. Minap 10 autóból 10 így parkolt (várakozot).
uff... én szóltam
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
"Miért nem mer az úton
"Miért nem mer az úton kerékpárral közlekedni?"
pl. azért mert kisgyerekkel megyek...
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
Van aki nem áldásnak,
Van aki nem áldásnak, hanem átoknak éli meg a gyermeket, de ez nem indok arra, hogy el akard üttetni magad is meg őt is;)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
ezt kifejtenéd? ---- A
ezt kifejtenéd?
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
Az úton nagyobb
Az úton nagyobb biztonságban vagy.
-
Adj helyet magad mellett..
(Orrot túrni pedig bringán is lehet.. ;) )
Én úton megyek, mert fel
Én úton megyek, mert fel tudom venni a forgalom ritmusát, nem parázok be a kocsiktól és talán a reflexeim is alkalmassá tesznek az éles szituk kivédésre...
De az is bolond, aki a pl: a Petőfi hídon az úton menne át rendszeresen a gyermekeivel, ahelyett, hogy átcsorog a járdán... igen, ott sajnos csak járda van... Ettől függetlenül nem vállalnám be hogy tizen egynéhány éves gyerekkel menjek át, mikor a kocsik jelentős része min. 70-el húz el mellettem és a teherautók tükre a fejemtől 30 centire suhan tova. Én már megszoktam (ha lehet ilyet mondani), de egy gyerek életével nem játszom.
Szóval para van és a felelősség terhe az enyém.
Én ebből a szempontból nézve támogatom, ha kiépül egy !!!normális!!! kerékpárosok által használható úthálózat.
...most lehet kövezni :)
Ha a forgalomban résztvevők mentalitása változik, talán én is módosítom az álláspontom ezen a téren.
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
Itt gyerekkel
Itt gyerekkel bringázásról volt szó. Láttál te már gyereket?
Én nagyobb biztonságban vagyok az úton, mert tudok közlekedni, de az 5 éves fiam a bringáján folyamatos életveszélyben lenne. Inkább menjen neki ő 20 gyalogosnak a járdán, mint hogy akár csak 1 autó menjen őneki. Mellesleg 10 évest sem vinnék az autók közé, mert mindig van olyan, aki túlságosan kis oldaltávolságot tart.
"Mellesleg 10 évest sem
"Mellesleg 10 évest sem vinnék az autók közé, mert mindig van olyan, aki túlságosan kis oldaltávolságot tart."
Kis, helyi forgalmú utcákon kívül én sem... (bár a minap láttam a környékünkön egy anyukát egy öt-hét és egy tíz év körüli gyerekkel az utcán biciklizni, mindkét gyerek a kis kerékpárján, láthatósági mellényben, bukóban, és mégis, féltettem őket - igaz, mindenki nagyívben kikerülte őket).
No igen.. Azt gondolom, hogy
No igen..
Azt gondolom, hogy ideális helyzetben akár egy iskolai bringatúra teljes mezőnye is rakhatná az úton - jelenleg viszont sajnos az autósok teljes joggal (szokásjog) gondolhatják, hogy az út az övék, hiszen a rendőrség viselkedésétől kezdve a megfélemlíthető biciklisekig minden ezt sugallja nekik!
Persze értem, hogy mit mondasz, de at is érzem, hogy nem jól van ez így..
-
Adj helyet magad mellett..
(Orrot túrni pedig bringán is lehet.. ;) )
Most akkor megint a
Most akkor megint a jövőről írok (a jövőből...) errefelé reggelente gyerekcsapatok mennek bringával iskolába, egy kisérő elől, egy hátul, az autósok lépésben, libasorban mögöttük... ez nem 'megtűrt' eset, az önkormányzatok és a főváros támogatják az ilyen kisérős bringás iskolai csapatok létrehozását...
Csudavilág lehet
Csudavilág lehet arrafelé.. :)
Igen, asszem ez lenne a normális
-
Adj helyet magad mellett..
(Orrot túrni pedig bringán is lehet.. ;) )
nincs csudavilág, de
nincs csudavilág, de teljesen elegük van a kocsikból... az iskolák előtt mindennaposak a torlódások, a csemetéket hurcoló szülők miatt. Az önkormányzatok, döntéshozók, közlekedési szakemberek, stb kapva kapnak mindenen, ami megoldást hozhat.
Mondom én, hogy
Mondom én, hogy csudavilág.. Lehet, hogy végre valaki (rajtunk kívül) belátja, hogy a brinyigli megoldást jelenthet?
-
Adj helyet magad mellett..
(Orrot túrni pedig bringán is lehet.. ;) )
Rajtunk kívül már
Rajtunk kívül már mindenki belátta! (na jó, a térségünk és a Balkán egy kicsit elmaradott..)
Egyszer veszem a fáradságot, és összeírom errefelé, Európa nyugati peremén hogyan ösztönzik az embereket a biciklizésre. Nem csak a civil szervezetek, hanem úgy ahogy van, mindenki (pl a betegbiztosító társaságoknál szórólapokat találsz arról, mennyivel csökkenti napi fél óra bringázás a szívbetegségek kockázatát...). Volt egy hivatalos biciklis felvonulás idén májusban (két, erre az alkalomra lezárt autópályán, a város fele)- hat hónapig dolgozott rajta öt ember, főállásban, hogy megszervezze. A vasúti társaság vidékről külön vonatot állított a bicikliseknek, a rendőrség hivatalos partner volt... stb, stb...
Ez a mintaösszeírásos
Ez a mintaösszeírásos példagyűjtemény érdekesnek ígérkezik!
Ugye megcsinálod?
- - - - -
Következő járat indulása: november 9.
www.6efutas.hu
Igen, mert ilyen kedvesen
Igen, mert ilyen kedvesen bíztatsz! :)
Úgyis benne vagyunk az
Úgyis benne vagyunk az ütemes skandálásban:
HAJ-RÁ UR-GA!
HAJ-RÁ UR-GA!
:-)
- - - - -
Következő járat indulása: november 9.
www.6efutas.hu
Sej, bizony mondom Néktek,
Sej, bizony mondom Néktek, jogos a cím, nagy gáz vala..
Először is közvéleménykutatóék nyilván nem a Nagykörtén vadásztak a forgalommal együtt haladó miránk, hanem valszeg a hétvégén, gyökkettővel sportoljunkegyetes brigádból mazsoláztak - praktikusan őket könnyebb megszólítani, utolérni, stb.. Persze, ez is egy formája a kerékpározásnak, de messze nem ők a kerékpárosokat képviselni hivatott réteg-szerintem.
Másodszor-amíg közvéleménykutatnak pl. vitafórumok indí tása, vagy urambocsá' érdekképviseleti szervek megkérdezése nélkül, addig kukkmindegy mi van, ugyanis ez megint csak a szokásos szájbetömős tiszteletkör, mint annyi más helyzetben is. Ők tudják, hogy mit akarnak, és elhitetik a tömeggel, hogy ez a nép akarata..
Mellesleg kétlem, hogy a csilliókból, amit erre költenek, ne futná egy komoly tanulmányra, ami tényleg valós képet adna a szükségletekről.
Végül még annyi, hogy az emberek tényleg nem tudják, mi a kerékpárút: Margit körúton hazafelé viccből megkérdeztem 20 embert, 17-en mondták azt, hogy kerékpáros közlekedésre alkalmas útszakasz..
Asszem ez tényleg gáz, nem?
-
Adj helyet magad mellett..
(Orrot túrni pedig bringán is lehet.. ;) )
Én voltam. A neten
Én voltam. A neten vadásztunk, ~4500 ember válaszolt. Pl. itt is fent volt a link: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20061027/kerdoiv-a-biciklis-szokaso...
Senki nem fizetett érte, gondoltuk, hogy ott az egyetemünkön a mi eszközeinkkel mi is hozzáteszünk valamit a kerékpáros törekvésekhez. Mert nekünk is van két kerekünk.
Az eredményeket meg megkapja az MK is, és használják fel minél jobban. (Ha egyszer kész lesznek az eredmények...)
Egy valami tényleg fájt abban, amit írtál:
"...messze nem ők a kerékpárosokat képviselni hivatott réteg..." Szerintem nincs olyan, hogy kerékpárosokat képviselni hivatott réteg. Ha mindenhol hétvégi gyógyegerek közlekednek, akkor olyan utakat kell kialakítani, ami nekik jó. Ha mindenhol igazi hardcore kerekesek, akkor meg olyat, ami nekik kell. Azonban nem csak egyfajta kerekes van! Ha a két (vagy sokkal több) csoport közül az egyik, úgy gondolja, hogy ő van felkenve a képviseletre, és a ő van a bölcsek kövének birtokában, akkor abból gáz lesz. Nagy gáz.
"Szerintem nincs olyan, hogy
"Szerintem nincs olyan, hogy kerékpárosokat képviselni hivatott réteg. Ha mindenhol hétvégi gyógyegerek közlekednek, akkor olyan utakat kell kialakítani, ami nekik jó. Ha mindenhol igazi hardcore kerekesek, akkor meg olyat, ami nekik kell. Azonban nem csak egyfajta kerekes van! Ha a két (vagy sokkal több) csoport közül az egyik, úgy gondolja, hogy ő van felkenve a képviseletre, és a ő van a bölcsek kövének birtokában, akkor abból gáz lesz. Nagy gáz." Ez érdekes gondolat és van is benne igazság. Ki tudja megkérdőjelezhetetlenül, hogy mi lenne minden kerékpárosnak (vagy legalább is a többségnek) jó? Viszont, ha van egy szervezet, amiben megbízhatunk és az alapos ismeretekkel rendelkezik a közlekedésbiztonság terén, akkor jól tudja képviselni a kerékpáros többség érdekeit a döntéshozók előtt. Ehhez az kell, hogy a nemzetközi tapasztalatokkal is tisztában legyenek és olyan (mondhatni tudományos) alapossággal vizsgálják meg a kerékpáros közlekedéssel kapcsolatos kérdéseket, ami nem várható el a kerékpárosoktól egyénenként.
Kanuni Sultan Suleyman
Köszönöm, kb ez lett
Köszönöm, kb ez lett volna a lényege annak, amit mondani akartam..
Lehet, hogy alvás után, és nem helyette kéne hozzászólnom.. :)
-
Adj helyet magad mellett..
(Orrot túrni pedig bringán is lehet.. ;) )
És sok hétvégi
És sok hétvégi gyógyegeret, vagy sok harcore kerekest akarsz látni? Mert ugye annak megfelelő infrastruktúra kell... Mert a mostani infrastruktúra csak gyógyegereket gyárt, a hardcore-t nem támogatja. Pedig a szemléletváltást nem a gyógyegerek fogják hozni, hanem a harcore-ok...
www.gruppetto.hu
A gyógyegér talán nem a
A gyógyegér talán nem a legjobb kifejezés. Becsmérlő, kirekesztő például a gyerekekkel, családdal tekerőkkel szemben. A hardcore bringásoknak minek bármiféle sáv? Ők úgyis kemény gyerekek és autók közt szeretnek tekerni. A szemléletváltást viszont remélhetőleg nem ők hozzák, hanem a szélesebb réteg, amibe esetleg neaggyisten még az idősebbek is beletartoznak. Szerintem egyáltalán nem kellene elvetni a külön kerékpárutakat, ahol a hely is adott. Érdekes módon Stockholmban, ahol még komoly cégek vezetői is gyakran kerékpárral járnak többnyire külön kerékpárutakat látni. Biztos azért, mert nem értenek hozzá. Elfelejtették megkérdezni a budapesti hardcore bringásokat.
Szerintem ha tényleg tömegeket akarunk kerékpárra átnyergeltetni, nem elég a kerékpársáv. Ahhoz kerékpárutak kellenek az autósoktól elvett, a gyalogosoktól pedig elválasztott területeken. (Ez csak magánvélemény.)
Ne haragudj, de szerintem ez
Ne haragudj, de szerintem ez a véleményed tévedéseken alapul. Pl. Stockholmban is előbb épült meg a - valójában még a gyógyegereknek is felesleges - infrastruktúra, mint ahogy rájöttek volna, hogy nem ez a helyes út. Muszáj nekünk is végigjárni az összes zsákutcát? Szerintem tanulnunk kéne az előttünk járók hibáiból.
Néhány kivételes esettől eltekintve a kerékpáros és a gépjármű forgalom szétválasztása városon belül több problémát okoz, mint amennyit megold. Az egyetlen védhető indok az ilyenek építésére, hogy az átlagember még mindig azt hiszi, hogy ez a biztonságos, ezért ha több ilyen van, többen bringáznak. Pedig sokkal olcsóbb, egyszerűbb, és hosszú távon sokkal hatékonyabb az emberek erről alkotott tévképzeteit megváltoztatni.
www.gruppetto.hu
Jo lenne, ha mar olyan
Jo lenne, ha mar olyan zsakutcaban lennenk kerekparozas teren, mint Stockholm! Kepzeld mennyien tekernenek ott, ha nem lenne ilyen szar az infrastrukturajuk es nem kenyszerulnenek szerencsetlen bringasok szeles jo minosegu kerekparutakra.
Olvass utána a témának,
Olvass utána a témának, mielőtt ironizálni kezdesz. Pl. javaslom, hogy keress összehasonlítást egy kerékpárút nélküli és egy elválasztott kerékpárúttal ellátott úttest kereszteződése között a kerékpárosok autók által történő elutése valószínűségének tekintetében. Utána kíváncsian várom a véleményedet...
www.gruppetto.hu
Nem ironizáltam. Sajnálom
Nem ironizáltam. Sajnálom a szerencsétleneket.
Esetleg belinkelhetnél egy ilyen tanulmányt, hogy ne a levegőbe beszélj.
Egyébként meg nem sokat érne, mert nyilván meg lehet tervezni egy útkereszteződést biztonságosra úgy is, ha kerékpárút vezet bele.
Ha komolyan érdekel a
Ha komolyan érdekel a téma, akár ezen az oldalon is találsz tanulmányokat. Használd a keresőt...
www.gruppetto.hu
Igen, meg lehet tervezni
Igen, meg lehet tervezni biztonságosra egy kereszteződést, ha kerékpárút vezet bele. Így:
A kerékpárutat a kereszteződés előtt legalább 200m-rel odaviszed az úthoz. Ott az egyik sávját átdobod a másik oldalra, hogy kétirányú kerékpársávot csinálj belőle. Ehhez kell járdasziget, az átvezetésnél az úttestet fel kell vinni a járda szintjére, stb. Ezek után a kereszteződés előtt a körülményektől függően 50-100 m-el fel kell lazítani a bringasávot, és el kell kezdeni az osztályozókat. Ennek a résznek a pikantériája az, hogy ehhez a magyarországon ismeretlen "ajánlott kerékpársáv"-ot érdemes használni. Van hozzá mindenünk, ami kell, hiszen ez nem más, mint kerékpáros piktogrammok sorozata, csak a magyar közlekedésmérnökök egyszerűen visongatós lábrázást kapnak a koncepciótól. Egy nagyobb kereszteződésben csinálsz egy fonódást balra, az egyenes irányt is fonódtatod a jobbrasávval, és persze jobbra is vezeted a bringásokat. És a végén az előretolt kerékpáros felállóhely.
Ha ezt egy városban csinálod, ahol egymást érik a kereszteződések, helyhiány miatt egy centi bringaút sem marad. Csak bringasáv, meg ajánlott bringasáv.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
"Stockholmban, ahol még
"Stockholmban, ahol még komoly cégek vezetői is gyakran kerékpárral járnak többnyire külön kerékpárutakat látni. Biztos azért, mert nem értenek hozzá."
Van egy olyan érzésem, hogy ott is a járdákat nevezték ki, építették át bringaútnak, ami behatárolja a lehetséges biciklisek számát (a szűk hely miatt, és mert kevés embernek van kedve biciklizni, ha mellette továbbra is ott a városi autópálya - egyszerűen túl taszító az ilyen környezet a legtöbb embernek* 2001-es adatok szerint Stockholmban (kb 700 ezer lakos) az emberek 4 százaléka jár biciklivel munkába. Ami legalább statisztikailag kimutatható, de azért nem egetrengető (remélem, azóta fejlődtek). Lehet, hogy a kiváló bicikliút-hálózat mégsem képes tömegeket csábítani bringára?
Brüsszelben alig vannak bicikliutak, ott a forgalomcsillapítást részesítik előnyben, és a biciklisek forgalomba illesztését, és manapság ott is 4 százalék körüli a kerékpárral munkába járók aránya (pedig viszonylag új ez a politika). Vagyis Stockholmhoz hasonló eredményt értek el, de teljesen más megközelítéssel (ha az általad leírtakra hagyatkozunk)- a cél ugyanis az élhetőbb város (kevesebb autó és több biciklis).
A kerékpáros forgalomba illesztését úgy kell elképzelni, hogy az egész környezetet fokozatosan a 'szelídebb' közlekedési módhoz alakítjuk (forgalomcsillapítással, a gépkocsik sebességének csökkentésével, szükség esetén a közlekedési sávok számának csökkentésével). Ilyen környezetben a vegyes kerékpáros-autós közlekedés egyátalán nem okoz gondot. Budapesten sok helyen már most is adott ez a lehetőség, csak élni kell vele.
*minél több a gépkocsi, annál többen akarják magukat elszigetelni a sivár, ronda és zajos városi környezettől - ennek a legegyszerűbb módja, hogy magad is kocsiba ülsz.
"Van egy olyan érzésem,
"Van egy olyan érzésem, hogy ott is a járdákat nevezték ki, építették át bringaútnak, ami behatárolja a lehetséges biciklisek számát (a szűk hely miatt, és mert kevés embernek van kedve biciklizni, ha mellette továbbra is ott a városi autópálya - egyszerűen túl taszító az ilyen környezet a legtöbb embernek* 2001-es adatok szerint Stockholmban (kb 700 ezer lakos) az emberek 4 százaléka jár biciklivel munkába."
Valószínűleg eredetileg sok helyen véletlenül 2 járdát építettek egymástól méterekre, majd az egyiket átalakították kerékpárútnak. :) Ha a stockholmi megoldás neked taszító, akkor tényleg nem tudom mit akarsz tulajdonképpen.
A százalékos értékeket nem tudom, de az ember sétálva folyamatosan mindenfelé lát kerékpárral közlekedőket. Most hirtelen csak ezt találtam:
"In Stockholm, one of the world's wealthiest cities, car use has declined in recent years. Railroads and buses are increasingly linked with pedestrian and bicycle routes. In Sweden's urban areas, roughly 10 percent of all trips are taken by bicycle, about the same number as by public transit. Almost 40 percent of trips are on foot. Only 36 percent are by car." (a teljes cikk)
Örülök, hogy
Örülök, hogy csökkentették az autóhasználatot Stockholmban, és hogy ma már az emberek 10 százaléka biciklizik. Most már csak arra vagyok kiváncsi, hogyan akarod ezt átültetni Budapestre? (lásd másik bejegyzést).
Fogalmam sincs, de az az
Fogalmam sincs, de az az érzésem, hogy pusztán kerékpársávokkal a jelenlegi forgalom mellett nem sok embert tudunk átcsábítani 2 kerékre. Ha arról van szó, hogy a jelenleg is kerékpározóknak jobb legyen, akkor persze elegendő a sáv is.
(Mindez csak egy laikus - bár télen-nyáron tekerő - bringás véleménye, nincs tudományosan alátámasztva.)
"Szerintem ha tényleg
"Szerintem ha tényleg tömegeket akarunk kerékpárra átnyergeltetni, nem elég a kerékpársáv. Ahhoz kerékpárutak kellenek az autósoktól elvett, a gyalogosoktól pedig elválasztott területeken. (Ez csak magánvélemény.)"
Valóban az autók helyére kell bicikliseket tenni, ebben igazad van. Sajnos a valóságban a bringautakat az elmúlt évtizedekben Európa-szerte a gyalogosoktól elvett területekre építették, építik (a járda helyére, vagy azt szűkítve). Egyedüli kivétel, amit ismerek, Koppenhága, ahol sok helyen a parkolósávok helyére kerültek a bicikliutak (ezek a kereszteződések előtt biciklissávokká válnak).
Ennek ellenére, szerintem túl rugalmatlan az elkülönített hálózat létesítése*, arról nem is szólva, mennyi pénzt emésztene fel (ha a sárga festékes 'megoldást' elfelejtjük, és a koppenhágai példát követjük, minden nagyobb utat teljesen át kellene építeni. Egy városban, ahol még a kátyúkat sem sikerült eltüntetni, ez nem tűnik megvalósíthatónak).
*ezt a szétválasztósdit a végtelenségig lehet fokozni, a lényeg ugye, hogy mindenki a saját tempójában, a saját vérmérséklete szerint biztonságosan és zavartalanul közlekedhessen? Rendben, legyen külön úthálózat a kerékpárosoknak, de kell egy-egy saját út a gördeszkásoknak, görkörisoknak, babakocsisoknak, az időseknek, a kutyásoknak, a kisgyerekeseknek is, a kereszteződéseknél megfelelő alul-és felüljárókkal - így biztosan nem zavarjuk majd egymást.
Minden nagyobb utat pár
Minden nagyobb utat pár évente amúgy is teljesen feltúrnak valami cső lefektetése miatt. (Többnyire közvetlenül egy teljes felújítás után.)
A városi közlekedés teljes újragondolásának szerintem az lenne a lényege, hogy az autók forgalmát (drasztikusan) lecsökkentse és a tömegközlekedésre, illetve a kerékpárra helyezze a hangsúlyt. Ha csak kerékpár sávokat festenek fel, azzal a "hardcore" bringások minden igényét kielégítik, viszont a gépjármű forgalom semmit nem csökken.
A teljes megoldás szerintem az utak átépítése, az autóktól a lehető legtöbb sáv elvételével. Ebben a környezetben jól elképzelhető lenne egy különálló kerékpárút. (Pozitív példa Budán a Margit hídtól dél felé, ahol pont az autóktól lett egy sáv elvéve és elkülönített kerékpárúttá alakítva.)
Az is igaz, hogy ha a forgalmat sikerül kellőképpen lecsökkenteni és lelassítani, akkor tényleg nincs szükség külön bringaútra. Aki járt mostanában Gyulán, tudja milyen most ott a belváros. 30-as övezet már ahova egyáltalán bemehetnek az autók. A rajta áthaladó, burkolatának színével jelzett kerékpársáv (vagy mi) teljes biztonsággal használható akár kisgyerekekkel is.
A vicces, hogy egyről
A vicces, hogy egyről beszélünk :)
Teljesen egyetértek azzal, hogy megszüntessük az összes budapesti városi autópályát, és az autósoktól elvett sávokat villamosoknak, buszsávoknak és a bringásoknak adjuk (mindezt a felújítások ütemében). Azon lehet vitatkozni, hogy a sugárutakon milyen biciklis létesítmények épüljenek az autósávok helyén. Vagyis az elvben egyetértünk! Ettől az elvtől azonban jelenleg sajnos olyan messze vagyunk, mint Makó Jeruzsálemtől.
Csak emlékeztetőül, a Kiskörút folyamatban lévő felújításánál 'elfelejtették' a bicikliseket, majd CM/MKK nyomásra bringautat terveztek - a járdára - és ha jól értettem, most tartunk ott, hogy az autók közlekedési teréből valamennyit levesznek, bringasávnak (ha bringautat akarnál oda, a la Koppenhága, egy sávot meg kellene szüntetni. Én benne vagyok - de ez a következő lépés lenne...)
Szerintem nem a készítők
Szerintem nem a készítők szándékát vitatja senki. Viszont félünk attól, hogy az eredményeket majd nem megfelelő módon használják fel. Szerintem a szakmai kérdéseket szakértőknek kell eldöntenie, figyelembe véve, hogy kik használják majd az adott utat: pl. a Szentendrére menő biciliúton főleg turistaforgalom zajlik, tehát jobban kell az ő igényeikre figyelni. A városban viszont főleg közlekedni szeretnénk, tehát inkább a "hardcore" bringások véleményére kellene hallgatni.
Már nem emlékszem a kérdőívre, de gondolom osztályozzátok valahogyan a bicikliseket gyakorlat és közlekedési szokások szerint, ugye?
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Szóval én néha
Szóval én néha szoftvertfejlesztek, és akkor az elvileg úgy megy, hogy előszőr is elmegyünk az ügyfélhez, és felmérjük az igényeit. Az ügyfél elmondja, hogy ilyen-olyan szépet talált ki, és mennyire jó lenne ez meg az, és hogy jó lenne, ha ultraibolyában világítana, és a billentyűk meg körbe körbe ugrálnának.
Mi meg megmondjuk az ügyfélnek, hogy nagyon király az ötlete, csak sajnos néhány dolog a terveiben technikailag nem valósítható meg, vagy az lesz vele a probléma, hogy ha úgy csináljuk, hogy... Viszont helyette lehetne így vagy úgy, és az mennyivel szebb lenne.
Az ügyfél ilyenkor bizalmatlan egy kicsit, de tételezzük fel, hogy azért nem reménytelen, és azt mondja, hogy OK, csináljunk egy prototípust egy funkcióra, és akkor látni fogja, hogy tetszik-e neki.
Akkor mi megcsináljuk, és mindjuk tényleg elég jó lesz, és mondjuk az ügyfél is értelmes, meg tetszik is neki, és azt mondja, hogy igen, ez kell, ez tetszik ilyenből csináljátok meg nekem az egész rendszert, ez jobb is mint a régi.
És akkor megcsináljuk, és világbéke.
Szóval csak az a baj, hogy én nem nagyon ismerek bringasáv prototípust, és nem tudom a megkérdezettek így mi alapján döntenek.
Prototípusok: Külsőbartók
Prototípusok:
Külsőbartók, Karinthy, Kós K. sétány
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
A prototípusokról már
A prototípusokról már csak a prototipikus ráparkoló autókat kéne elszállítani a ******ba.
----
janossy pont gergely kukac gmail pont com
Jelentem a külsőbartókon
Jelentem a külsőbartókon az átadás után néhány hónap alatt sikerült normalizálni a helyzet.
A Karinthy keményebb diónak bizonyult, de én vélek javulást felfedezni, pedig még nem vetettünk be minden eszközt. A Karinthyn is esett meg hogy úgy mentem végig, hogy nem hívtam ki a köztereseket.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Én tegnap Szentendre után
Én tegnap Szentendre után mentem végig úgy a Karinthy-n, hogy nem parkolt senki a bringasávon. Meg is lepődtem. :)
--
kossuth - himmel.hu
Hát, én naponta megyek ott
Hát, én naponta megyek ott és nem emlékszem olyan esetre (a Körtér irányában haladva), amikor ne parkolt volna legalább 1 autó a bringasávon pusztán az Irinyitől a Budafokiig tartó rövid szakaszon. Többnyire a lámpánál a jobbra kanyarodók is azon sorakoznak.
Naponta 2x megyek végig
Naponta 2x megyek végig ott. A rekord eddig 12 autó volt..
1 időben és 2 irányban.
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
Nekem se volt még olyan
Nekem se volt még olyan korábban, hogy ne parkolt volna ott valaki, ezért is lepődtem meg. :)
--
kossuth - himmel.hu
Karinthy több mint
Karinthy több mint felejtős, naponta ott járok. Külső bartók most, hogy mondod rémlik, de asszem csak egyszer jártam ott.
Szóval naponta biciklizek, de ezek így első blikkre nem jutottak eszembe, mert egyszerűen másfelé járok nap, mint nap. Ha így van ezzel a megkérdezettek zöme is, akkor még mindig áll szerintem a megállapítás.
Persze más lenne a helyzet, hogy ha a nagykörúton lenne egy sáv, és arra hivatkonánk, hogy na olyan :))
Rajtam nem múlik!
Rajtam nem múlik! :)
http://kep.tar.hu/perillustris/50304113/29373467#2
http://criticalmass.hu/propagandaanyagok/20061004/plakat-kerekparsavot-a...
Jellemző, hogy a karinthyn
Jellemző, hogy a karinthyn vannak parkolóhelyek, melyeket 3 autónként egy fa szakít meg. Namost a bicikliútra csak ott állnak rá, ahol fa van, és nem autó, tehát parkoló autó útját véletlenül se állják el. Még azt se lehet mondani, hogy nem figyelnek, hol hagyják a kocsit.
Visszatérve a témához:
Visszatérve a témához: Eddig legjobb válaszként az merült fel, hogy kell működő prototípus. A külső Bartókot nem ismerem, a Karinthy viszont nem jó prototípus, mert rövid, és nem csatlakozik semmihez. Az egyik végén ott a lágymányosi campus, de zebrán megy át oda, a másik végén elveszik a Móricz előtt (azaz a Móriczot elbaszták mondjuk ki). Nem is használja senki, ergo ráparkolnak.
Olyan prototípus kell, ami, ha kicsi is, de hálózat, és végig az úton megy. Legalább 1 nagy közlekedési csomóponton átvezetik zebrázás járdázás nélkül, mégis biztonságosan. Ilyen lenne a kiskörte.
De olyan helyre kéne prototípus, ahol sok a 7végi bicikis (Szilágyi Erzsébet fasor, Városliget környéke). Elvégre nekik kell bemutatni milyen is lenne ez.
Tehát a prototípus még nem készült el, az emberek véleménye így nem sokat jelent.
Ha elkészül a prototípus (kiskörte, mondjuk), akkor a hardcore arcok elkezdik használni, akkor is, ha nekik nem hiányzott, és a puhánybringások meglátják, hogy jé, saját sávjuk van, elsőbbséget ad az autó, stb, milyen jó is ez.
Na, akkor lehetne felmérni.
Akartam megemlíteni az
Akartam megemlíteni az Epreserdő utcát, de végigolvastam amit írtál. Így hát nem említem meg, hogy az Epreserdő utcában lévő bringasáv nem a semmiben ér véget. (Viszont kisforgalmú, és a fekvése is olyan, hogy a kutya sem használja.)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Picit off, de újra meg
Picit off, de újra meg újra meglepődöm rajta: Tulajdonképpen én hardcore arcnak számítok, csak azért, mert részt veszek a közlekedésben és nem vagyok hajlandó engedni a jogaimból.. Vicces-mókás-tragikomikus..
-
Adj helyet magad mellett..
(Orrot túrni pedig bringán is lehet.. ;) )
Sziasztok! Olvasgatom itt a
Sziasztok!
Olvasgatom itt a hozzászólásokat, hát valóban eléggé kaotikus a helyzet "bringaút" témában... Talán az lenne a legkézenfekvőbb, ha a döntéshozók végre nem csak a fiókba tologatnák vissza ezeket a fejlesztési törekvéseket, úgy látszik nem igazán foglalkoznak kellő odafigyeléssel és elhivatottsággal a téma iránt (ami talán a mai állapotokat tekintve nem is annyira meglepő)
De ha már belekezdenek egy fejlesztésbe, akkor csinálhatnák azt a legoptimálisabb módon is, miért nem választanak egy nyugateurópai várost aminek a paraméterei közel azonosak vagy legalább is hasonlóak Bp-vel/hez, és átvennék tőlük a már jólműködő kerékpáros infrastruktúrát, vagy módosítanák az itteni igényekhez...
Mert igény az lenne, ezt mindenki tudja.
Csak valamerre moccani kellene a városnak (mármint önkorm szinten), és jó lenne ha már nem nagyon születnének használhatatlan és ötletszerűen felbukkanó, majd pár száz méter után a semmibe vezető bringautak, egy kis akarattal talán összelehetne ezeket hangolni.
"úgy látszik nem igazán
"úgy látszik nem igazán foglalkoznak kellő odafigyeléssel és elhivatottsággal a téma iránt"
Két gond is van.
1) az önkormányzati képviselők, hivatalnokok nem hiszik el, hogy kerékpárral közlekedni lehet. Elhangzott sokszor, hogy játékszernek tekintik a biciklit, a bringást meg legszívesebben vödörrel és lapáttal együtt küldenék a játszótérre, sajnos ez tényleg igaz. Sovány vígasz, hogy a gyalogost sem veszik emberszámba. A tervezőirodáknál ugyanez a helyzet, a közlekedés náluk GÉPKOCSI. Ennek függvényében terveznek mindent.
Ebből következik az épülő biciklis létesítmények csapnivaló minősége (lásd a következő pontot).
2) Nem érdekli őket, így nem tudják, hogyan kell rendes bringás létesítményeket létrehozni. A bringás a fejükben csak zavaró tényező, a legfőbb cél ezért eltakarítani az útról (tegyük a kerékpárost a járdára, így nem zavarja majd a gépjármű-forgalmat és még büszkék is lehetünk, milyen okosan megoldottuk a kerékpárosok problémáját. De hát maguk is folyton ezt kérik, nem? nem...).
Az alapokat kell ismételni, sokszor, amíg meg nem értik: a bicikli közlekedési eszköz, a városban nem külön úthálózat kell neki, hanem azt kell megoldani, hogyan illesszük a forgalomba. A jó hír, hogy nem kell feltalálni semmit, a válaszok ismertek, sok városban működnek, csak meg kell valósítani őket... A még jobb hír, hogy ezzel mindenki nyer, nem csak a bringások, hanem az egész város, minden lakója és használója.
http://www.i-sustain.com/lear
http://www.i-sustain.com/learningCenter/Publications/Creating%20a%20Bicy...
Jó, hogy a végén pont San
Jó, hogy a végén pont San Franciscot említi. A youtube tele van a san franciscoi critical masson történt attrocitásokkal. És a hozzászólások is azt mutatják, hogy az autósok rühellik a bicikliseket és ott ütik ahol érik. Messze vannak még ők is Koppenhágától, akárcsak mi. :)
------------------------------------------------------
Csengővel a világbékéért!(Mi szeretjük a kihívásokat!)
------------------------------------------------------
dobozos és drótlovacskája
De mi közelebb vagyunk...
De mi közelebb vagyunk... :)
---
Bringasávot a Nagykörútra!
És mi pont ebben tudunk
És mi pont ebben tudunk hasonlítani az amerikánusokhoz..
Remek, goveszt, zsadöbbi.. :/
-
Adj helyet magad mellett..
(Orrot túrni pedig bringán is lehet.. ;) )
Mellesleg a kerekpärsävot
Mellesleg a kerekpärsävot ugyan annyibol äll csinälni, mint Gyalogos- es kerekpärutat! Nem kell hozzä mäs mint egy vödör särga festek es ecset. Csak a csikot nem a järdära, hanem az uttestre kell felhuzni. Es ugyan annyi helyet foglal a väros területeböl itt is ott is. Csak ugyebär a "biciklistäkat meg kell vedeni az autosoktol" teves elv alapjän gondoljäk a järdän biztonsägosabbnak?!
"Csak ugyebär a
"Csak ugyebär a "biciklistäkat meg kell vedeni az autosoktol" teves elv alapjän gondoljäk a järdän biztonsägosabbnak?!"
Dehogy - az autóknak fenntartott útból egy négyzetmétert sem lehet elvenni, ez az alapelv, a többi már csak következmény.