Ezt találtam ma:
Budapest, mire vársz?
Izgalmas olvasmány és lehetne vele vitatkozni...

FRISSÍTÉS:
Ízelítő a cikkből (tartalmi összegzés):
Párizsban többezer biciklit lehet kölcsönözni potom összegért.
Összehangoltan, kulturáltan, bankkártyával.
A bicikliket Magyarországon gyártják.
Párizsban szinte minden sarkon van olyan tároló, ahol felpattanhatsz egyre... és fél óráig ingyen tekerhetsz.
Minden tárolóban mindig találsz legalább egy "lovat", erről is gondoskodnak.
A cikk végén pedig megtudjuk, vajon a Magyarországon gyártott többezer bicikli miért nem a magyar fővárost boldogítja.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
critical mass képe

Jó ez a link, de érdemes

Jó ez a link, de érdemes írni ilyenkor egy mondatot hogy miről szól.

2
hpetya képe

A kérésednek eleget téve

A kérésednek eleget téve egy rövid tartalmi összegzést beleírtam a bejegyzésbe! Kösz a címlapot!

=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=
bringás képek | hajnalpor
Bringatárolót a Nyugatiba!
A te autód menő, az én bringám HALADÓ!

3
dobozos képe

Jó ez a cikk! Megéri

Jó ez a cikk! Megéri végigolvasni! De jó lenne ha pár éven belül (minden rossz omenre rácáfolva) mi is itt tartanánk már!

------------------------------------------------------
Csengővel a világbékéért!(Mi szeretjük a kihívásokat!)
------------------------------------------------------
dobozos és drótlovacskája

4
D.Kriszta képe

Remek lenne nálunk is egy

Remek lenne nálunk is egy ilyen rendszer, de sajnos szkeptikus vagyok, több okból is, egyrészt sokba kerül, és alig költenek valamit ezen a területen, de tételezzük fel, hogy minden optimális, és van rá elég pénz, beruházó, és így tovább, és nálunk is kialakítanak ilyen kölcsönző helyeket, attól még a közlekedési kultúra nem fog változni, vagyis csak nagyon lassan (az elmúlt hat év tapasztalata, mióta kint vagyok az utakon, nem mutat túl sok változást), feltehetően a budapesti átlag polgár ugyanúgy félni fog kimenni a forgalomba bringázni, ahogy most is, azok akik már most is bringán ülnek, felteszem nem nagyon fogják igénybe venni, tehát nem csak pénz kellene a megvalósításhoz, hanem szemléletváltásra, leginkább az autósok közelekedési moráljában.
Párizsban nagy hagyománya van a bringázásnak,így nem is csoda, hogy sikere van, ráadásul rengeteg a turista, akik feltehetően szintén szívesen veszik igénybe ezt a szolgáltatást, amikor ott jártam, azt tapasztaltam, hogy az autósok nem gyilkos szándékkal hajtanak reggelente az utakra, ahogy itthon némelyek

5
kaszi képe

Szia, Lehet hogy sokakat

Szia,

Lehet hogy sokakat meglepetésként fog érni, de a Vélib' nem feltétlen kerül pénzébe a városnak.
Én csupán a lyon-i megvalósításáról tudok szólni, ott vagy 1,5-2 évvel hamarabb beindult az egész, VeloV néven.
Szóval: Lyon városa pályázatot írt ki arra, hogy mely cég építse ki/tartsa karban a fedett busz/villamos/trolimegállókat. ezen megállók jelentős reklámfelületet képviselnek, a reklámfelületek bérbeadási joga is a nyertes cégé lett, annak minden pénzbevételével - de cserébe a cég vállalta, hogy kiépíti és fenntartja a lyon-i közbicaj-hálózatot, 3000+ bicaj, 300 méterenkénti kölcsönző-helyekkel.
Eredmény: kiépített, fedett buszmegállók, sokkal több biciklis (a kritikus tömeg meglett, az autósok sokkal jobban figyelnek, mert mindenütt látsz bicajosokat, sőt, bicajos rendőröket!), a cég profitál így is a reklámokból, a városvezetés meg népszerű, mert élhetőbb a város, mindez:
-! Nulla közpénzből !-
Szóval meg lehet ezt csinálni, az autósok meg lassan illemet tanulnak majd.

ps.: Még egy apró haszon: nincs az a sok kib*szott reklámpanel mindenfelé ( pl Ferihegyre vivő út)

6
haggyma képe

:DDD ------------------ Kerü

:DDD

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

7
hf képe

Bár majdnem minden nap

Bár majdnem minden nap bringával megyek be a városba, akárhányszor nem, mindig hiányzik ez a szolgáltatás. Ha esetleg reggel a hideg miatt nem is ül valaki bringára, délután már jobb az idő és felpattanna rá.

Esetleg a krónikus autóbanülők is kipróbálnák a bringát, ha néhány sarokkal kell csak arrébb menni. Utána meg máshogy vezetnének ha bringást látnak...

Szóval nagyonhiányzik Budapestre is a bringakölcsönzés........................

---
http://kerekparosklub.hu/ujpest
Ez a zén oldalam

8
lujka képe

nagyon. annyiszor, de

nagyon. annyiszor, de annyiszor lett volna már jó....

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

9
hpetya képe

Én pl. Vácon dolgozom, és

Én pl. Vácon dolgozom, és jelen körülmények között nem szívesen hagynám a Nyugatiban a bringámat. De szívesen járnék naponta bérbringával a Moszkvásról odáig meg vissza.

=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=
bringás képek | hajnalpor
Bringatárolót a Nyugatiba!
A te autód menő, az én bringám HALADÓ!

10
Biglibansz képe

Älom vagy

Älom vagy realitäs?
Gondolom sokan tudjätok, hogy Becsban is müködik ilyen. Ott az elsö egy ora ingyenes. Elkezdtem gondolkodni, hogy akkor ez miert eri meg bärkinek is üzemeltetni ezeket a bringäkat, mert nyilvän mindenki 1 ora utän viszi vissza. Aztän nem is kellett olyan tüzetesen vegignezni a biciklit, mert nem volt olyan oldala a biciklinek, ahol ne viritott volna (föleg banki) rekläm!
Avagy! Megfelelö befektetöket kene talälni, akik finanszirozzäk az egesz kiepiteset, csereben a bicikliken ott virit a logoja. Es minel több ilyen bringa furikäzik a värosban, annäl többen lätjäk. Es lehet, hogy nem sokkal drägäbb egy bicikli, mint egy oriäsplakät es annak berleti dija. Es akkor ahäny biciklin ott van a logo, annyi biciklinek a szervizköltseget es beszerzeset vällalhatnä a ceg.
Ezt lehet, hogy a Magyarkerekpärosklubnak kene elkezdenie befektetöket szereznie es megszerveznie, ha van erre elegendö kapacitäsa.

11
Krisi képe

Szemléletváltás, egyedül

Szemléletváltás, egyedül az kell. Amíg mindennap az életemet kockáztatom, hogy beérjek egyetemre, addig nincs miről beszélni. Majd ha nem vágnak be elém naponta, és nem dudálnak le, akkor el lehet gondolkodni hasonlókon.
Mellesleg nálunk is főleg a túristák tekernek, nyáron kezdtem örülni, hogy dejó, mijen sok biciklis van, aztán közelebbről kiderült, hogy nagy részük külföldi túrista sárga bérbiciklin.
Az meg más dolog, hogy hány biciklit lopnának el kevésbé érdemes honfitársaink, hogy vidéken eladhassák...
Szóval ne várjuk, hogy holnaptól mindenki biciklivel jár majd, de hosszú távon azért van remény! Én mindenesetre biciklizek minden hétköznap, télen - nyáron, történjen bármi.

12
hf képe

1. A szemléletváltás nem

1. A szemléletváltás nem magától történik meg, hanem annak hatására, ha sok bringás van az utakon. Szóval a kölcsönző csak még jobban elősegítené ezt.

2. Vannak tekerő turisták, de az azért túlzás, hogy a biciklisek nagy részét adnák....

---
http://kerekparosklub.hu/ujpest
Ez a zén oldalam

13
hpetya képe

Ha figyelmesen olvasod a

Ha figyelmesen olvasod a cikket rájössz, hogy ellopni nemigen lehet a bringákat, mert a kölcsönzés bankkártyával történik, és ha nem viszed vissza, levonják az árát.

=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=
bringás képek | hajnalpor
Bringatárolót a Nyugatiba!
A te autód menő, az én bringám HALADÓ!

14
zsoltee képe

ott kell hagyni a

ott kell hagyni a bankkártyát? ez kicsit aggályos... avagy nem kell otthagyni, mégis le tudják vonni a bringa árát? hát azt kötve hiszem, mert az én kártyám csak pin kóddal megy. Vagy diszkriminatív módon cak domobornyomott kártyát fogadnak el? Nem egyszerű az eset...

Zsoltee

15
hpetya képe

A cikk szerint lehúzod a

A cikk szerint lehúzod a kártyát és félóra múlva kezdik leszedni a bérlés díját. Ha tönkrevágod, vagy ellopod a bringát, akkor az árát (is) leveszik a számládról. Ha jól értem...
=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=o=
bringás képek | hajnalpor
Bringatárolót a Nyugatiba!
A te autód menő, az én bringám HALADÓ!

16
pata képe

Ezt csak dombornyomásúval

Ezt csak dombornyomásúval lehet megcsinálni. Ami nem akkora probléma, ma már Magyarországon is egyszerűbben lehet hozzájutni. Érdemes, mert minden olyan vásárláshoz amikor nem vagy jelen (pl. interneten, vagy a bicikliknél letétként funkcionálva) csak a dombornyomásút lehet használni.

17
phorvath képe

Nem feltétlenül. Én is

Nem feltétlenül. Én is így tudtam, de a húgom bankban dolgozott és felvilágosított, hogy a sima kártyával is lehet interneten vásárolni. A bankkártyán létezik a zárolás is, tehát pl. a bicikli árát zárolják rajta, amikor elviszed, és amikor visszaviszed, akkor levonják a tényleges költséget, a zárolást meg megszüntetik.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

18
lujka képe

Hmm. Eddig csak az

Hmm. Eddig csak az internetkártyákról tudtam a domborokon kívül. A simák általában nem alkalmasak ilyesmire.

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

19
Krisztab. képe

Ez csak elvileg van így. Az

Ez csak elvileg van így. Az enyém sem dombornyomott, és csomó internetes helyen tényleg ki van írva, hogy nem lehet vele, ugyanakkor ha kihagyod azt a kódot, ami csak a dombornyomottakon van, simán lehet vele vásárolni.

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

20
lujka képe

de hogy hagyod ki a cvc-t?

de hogy hagyod ki a cvc-t? :)

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

21
Krisztab. képe

nem írok be semmit,

nem írok be semmit, próbáld ki pl. a vodafone-nál

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)