Billenőkocsis teherautó gázolt halálra egy kerékpárost pénteken délelőtt a XIV. kerületben a Thököly úton. A Stefánia úti kereszteződésben a kerékpáros a jármű alá szorult és azonnal életét vesztette. A holttestét a teherautó megemelésével a tűzoltók szabadították ki.

langlovagok.hu

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Krisztab. képe

Ugye nem ismerős? Ilyenkor

Ugye nem ismerős? Ilyenkor mindig erre gondolok...

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

2
naper képe

Őszintén sajnálom,

Őszintén sajnálom, akárki miatt történt

valakinek biztos ismerős volt és lehet, hogy már te is eltekertél mellette, vagy vele szemben...

3
OJani képe

Nagyon szomorú vagyok,

Nagyon szomorú vagyok, részvétem. Bennem felötlik ilyenkor az is, hogy kinek a hibájából történt ez a tragikus eset.

4
kadath képe

Őszinte

Őszinte részvétem...

--------------------------------
...sic transit Gloria Estefan...

5
BeMark képe

A hvg szerint torlódásra

A hvg szerint torlódásra kell számítani a környéken :(
http://hvg.hu/itthon/20071019_kerekparos_gazolas_zugloban.aspx

Minden nap arra járok, rossz rágondolni :(
Egyenlőre nem tudni mi történt, de nem hiszem, hogy a Tökölyn ment a bringás. Talán a Stefánián, de ott meg a város egyik legjobb bringaútja van, mindenki ott megy. Bringaúton gázolhatta el? :(((

6
norbijúzer képe

legjobb bringaút? miről

legjobb bringaút? miről beszélsz te?
egy gyalogosokkal teli veszélyes szar az egész! és mégcsak nem is kerékpárút, hanem kerékpáros-gyalogos közös járda.

de nem ez a lényeg, hanem a szörnyű baleset :/
jó lenne megtudni a pontos körülményeket, legalább, hogy tanuljunk az esetből.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok

7
BeMark képe

Nem kezdek el itt és most

Nem kezdek el itt és most arról vitatkozni, hogy a legjobb-e. Nekem tetszik. Ez a véleményem. Erről beszélek.

8
critical mass képe

Azért tetszik, mert

Azért tetszik, mert biztonságban érzed rajta magad, pedig az autókból nem látnak a kereszteződésben. Még nem tudni hogyan történt, de ha a bringaúton ment, akkor bringasávval szinte biztos elkerülhető lett volna, akárki is volt szabálytalan.

9
critical mass képe

Közben most telefonált az

Közben most telefonált az ügyvédünk, hogy a haverja látta. A szokásos jobbrakanyar, bringautat keresztezve. A bringásnak elsőbbsége volt, zöldben ment, a billencs nem adta meg, mert nem vette észre.
Bringaúton minden sarkon nézzetek balra hátra!!!!!!!!!

10
norbijúzer képe

:( mikor állítunk

:(
mikor állítunk ghostbikeot?

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok

11
wackor képe

szinte biztos voltam benne,

szinte biztos voltam benne, hogy ez lesz a felállás. :( a thökölyn nem nagyon közlekedik senki(biciklis).

az a baj, hogy ez ugyanúgy nem változtat meg senkiben semmit, mint bármelyik másik baleset. mindig megmarad az "ávelemilyesminemtörténikmegugysem" hozzáállás. legyen az biciklis vagy autós. szerintem, vagyunk úgy páran akik egy-két gázos helyzetből (nem figyelés, stb.) nagyon jól kijöttünk, emiatt jól megtanultuk. és megúsztuk. van aki ennyivel nem. :( amíg az ember saját kárán nem tanul, addig nehezen lehet a fejekbe beleverni, hogy mindig nézz szét. nekem egyszer az öcsémet az orrom előtt ütöttek el. azóta még egyirányúban is szétnézek 2x minkét irányban.

12
Hedgehog képe

A Thököly-Stefánia

A Thököly-Stefánia sarkon, a Thökölyn áthaladó bringaútnál előőbbségadás kötelező tábla van a kerékpárosok részére.
(a következő lépés az lesz, hogy a gyalogosok is kötelesek lesznek elengedni a kanyarodó autókat?)
Tehát a bringás köteles elsőbbséget adni az áthaladó forgalomnak, ami ott kizárólag a jobbra kanyarodó autókból áll. Ugyanígy az Ajtósi Dürernél is, csak ott még az Ajtósi mindkét irányú forgalmából kanyarodnak.
Természetesen ez nem változtat az osztott kerékpárutak használhatatlanságán és a gépkocsivezetők egy részének kultúrálatlanságán, figyelmetlenségén.

Őrület, hogy a gépkocsivezetők jelentős részénél ritkán betartott szabályt felülbírálják a kerékpárosok kárára egy táblával.
"Elsőbbséget kell adni:
a.) jobbra vagy balra kanyarodó járművel:
-annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik
...
-jobbra kanyarodó járművel az úttest jobb szélén lévő kerékpársávon, vagy az úttest mellett lévő, attól jobbra eső kerékpárúton érkező jármű részére, valamint az azonos irányból érkező az úttest jobb szélén haladó villamos részére, és az úttest közepén haladó, szintén jobbra kanyarodó..."stb.

Ergo, alapból MINDEN új útszakaszra történő kanyarodás alkalmával elsőbbséget kell adni az ott keresztirányban áthaladó gyalogos forgalomnak (akár van zebra, akár nincs!) és kerékpáros forgalomnak is, amennyiben bringaút van (egyébként nem!).

A fenti közlekedési szabályt táblával felülírják a közlekedés "gyengébb" résztvevőjének kárára, ahelyett, hogy a kötelező haladási irányt jelző tábla alá raknának egy külön veszélyre figyelmeztető táblát, miszerint áthaladó keresztirányú kerékpáros forgalom.
Egy kis károgás: még 10 baleset és mindenhol csak tolni szabad majd a bringát?

Ezek alapján a teherautó sofőrje nem úgy kanyarodott, hogy elsőbbséget tudjon adni. Nem tudhatta, hogy ott elsőbbsége van a kerékpárosokkal szemben, hiszen ez nincs az autóúton jelölve.
Persze az is előfordulhatott, hogy a kerékpáros olyan nagy sebességgel közelítette meg a kereszteződést, hogy a forduló gépjárműnek nekiment, és így került a kerekek alá. Nem tudom, de nem is kell tudnom, mert az nem változtat járdára terelt kerékpárutak veszélyességén, és azon, hogy a kerékpárutakat megalkotói nem képesek figyelembe venni az erre vonatkozó tényeket.

...bocsi, hogy hosszú lett.

CM -mez 5.
Süni
www.fabiano.hu

13
lujka képe

Ez nem úgy van, hogy a

Ez nem úgy van, hogy a tábla akkor érvényes, ha nincsen vagy nem működik a lámpa?

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

14
Perillustris képe

Megelőztél, de gyors vagy!

Megelőztél, de gyors vagy! :)

15
adamekp képe

De! Hogy mennyire igazad

De! Hogy mennyire igazad van! És akkor is a keresztező járműforgalom részére, nem pedig a kanyarodókéra.

Bringával már rég ott lennék.
üdv adamekp

16
Perillustris képe

Kifejezetten örülök a

Kifejezetten örülök a részletesség miatt, köszi!

Szerintem az a tábla egyébként akkor érvényes, ha sárgán, vagy nem villognak a lámpák a kereszteződésben. Ilyenkor kell a bringásnak megadnia az elsőbbséget a Thököly úton érkező, egyenesen továbbhaladó járművek számára.

17
Hedgehog képe

OKé. CM -mez

18
BeMark képe

Biztos létezik jobb

Biztos létezik jobb megoldás is, de szeretett városunkban erre telik.

Értem én és tudom, hogy a bringasáv jobb megoldás, de egyrészt ezt csak mi tudjuk (bringások), másrészt rajta parkolnak az autók a sávon, ez éppen egy másik mai blogból derült ki újra.

19
magwas képe

Éppen ez a baleset nagyon

Éppen ez a baleset nagyon jól mutatja, hogy a bringaút milyen veszélyes. Hiába tetszik neked vagy nem.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

20
RoGeR képe

Kérdezd meg Kojo_hagyma

Kérdezd meg Kojo_hagyma társunkat, hogy teherautót vezetve mit gondol a Thököly#Stefánia keresztről...

---
Bringasávot a Nagykörútra!

21
haggyma képe

hogy teherautót vezetve mit

hogy teherautót vezetve mit gondolok a Thököly#Stefánia keresztről...

Egy halálos csapda.
A kitalálóját és engedélyezőjét is elő kellene venni mint gondatlanságból elkövetett gyilkosság miatt.
Azon csodálkozom, hogy nem mindennaposak ott a tgk vs . kerékpáros balesetek.

Eddig is minusz gyök 2-vel mentem el ott tgk-val.
Olyan tgk-val kanyarodni ott mintha bekötött szemmel közlekednél!
Nem vagyok isten félő, de mindig hálát adok neki ha az ilyen kereszteződésekben nem "ütők" el valakit!

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

22
molesbela képe

Ejnye kirázott a hideg,

Ejnye kirázott a hideg, Sokszor a teherautósok, nem is látnak minket. azt sem tudják, hogy ott vagyunk. Folyton veszélynek vagyunk kitéve akárhányszor teherautó van az úton.
Őszinte részvétem a srác hozzátartozóinak.
Tekerjetek óvatosan!
Moles Béla

23
gaalb képe

szerencsétlen... végülis

szerencsétlen...
végülis mindegy, kinek a hibájából, a lényegen már nem változtat. Isten nyugosztalja!
miért nem figyelnek jobban a népek??? ááá...

24
Lesley képe

majd' minden napra jut egy

majd' minden napra jut egy kerékpáros gázolás kis hazánkban
mintha sport lenne
viszont tényleg jó lenne részleteket megtudni

http://felsulooktatas.blog.hu/

25
Eni képe

ÁÁ basszus...Őszinte

ÁÁ basszus...Őszinte részvétem a hozzátartozóinak...
..........................................................

Légysziii ne szoritsálmárle a nagy bazi kamijonyoddal!!!!!

26
KoBold72 képe

"Senki sem különálló

"Senki sem különálló sziget,
minden ember a kontinens egy része,
a szárazföld egy darabja,
ha egy göröngyöt mos el a tenger,
Európa lesz kevesebb, éppúgy,
mintha egy hegyfokot mosna el,
vagy barátaid házát,
vagy a te birtokod,
minden halállal én leszek kevesebb,
mert egy vagyok az emberisséggel,
ezért hát sose kérdezd, kiért szól a harang:
érted szól."

/Hemingway/

- - - - -
Következő járat indulása: november 9.
www.6efutas.hu

27
lajhár képe

Részvét... Ádám

Részvét...

Ádám

28
Névtelen képe

De IGEN IS FONTOS, HOGY

De IGEN IS FONTOS, HOGY KINEK A HIBÁJÁBÓL TÖRTÉNT.
Mert ha a bicikliséből, akkor kellő körültekintéssel elkerülhető lennének (számunkra) az ilyen halálos gázolások, ha pedig nem, akkor ismét a rossz közlekedési morállal állunk szemben és akkor "nincs mit tenni". Tehát megnyugató (lett volna), ha a biciklis lett volna a hibás.

29
magwas képe

Másképpen fogalmazok, de

Másképpen fogalmazok, de ugyanezt gondolom vagy nem:

A baleset körülményeit azért kell ismerni, hogy tudjunk belőle tanulni.

Ennek az esetnek a tanulságai szerintem (az alapján a verzió alapján, hogy a teherautó a stefániáról jobbra a belváros felé kanyarodott, és a szabályosan közlekedő kerékpárost ütötte el):

- Bringautat építeni városban hiba. Éppen az ilyen balesetek miatt, ez a fajta üttközés (jobbhorog) ugyanis tipikusnak mondható, és bringaúton haladva nagyon keveset tehetünk a megelőzésére.
- A baleset elkerülhető lett volna, ha a teherautó sofőrje a tőle elvárható óvatossággal vezet. Ez neki felelőssége is. Nem csak azért, mert ő hibázott, hanem azért is, mert a veszélyesebb jármű vezetése nagyobb felelősséggel is jár.
- A baleset elkerülhető lett volna, ha a bringás óvatos. Ez nem azt jelenti, hogy számára bármi felróható, hiszen szabályosan ment, és egyébként is. Ez azt jelenti, hogy nekünk kell tisztában lenni a következőekkel, hogy ne járjunk így:
- A kerékpárutakon az átvezetések tervezési sebessége 7 km/h a szabályok szerint
- Gyakran ez a sebesség sem tartható biztonságosan egy kereszteződésben
- Előfordul, hogy a gépjárművezetők elfelejtkeznek arról, hogy amikor rákanyarodnak az átvezetésre, elsőbbségadási kötelezettségük van. Lehet, hogy nem is tudják, mert nagyon sok ilyen kereszteződésben a felelősséget a kerékpárosra hárítják egy macisajttal.

A fentiekből számomra ismét csak az az összefoglaló tanulság, hogy ha éppen el akarok jutni A-ból B-be, akkor az úton megyek, úgy hogy ne üttessem el magam. Ha pedig a járdán megyek (beleértve a bringagyalogutat és a bringautat is), akkor a gyalogosok sebességével és szokásait betartva, őket nem zavarva. De ez utóbbit nem nagyon bírom, ezért nagyon ritkán csinálom.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

30
Perillustris képe

Szerintem mindenhol meg

Szerintem mindenhol meg kellene szüntetni a hasonló lámpaváltásokat, amikor a kanyarodónak egyszerre van zöld, mint a gyalogosnak vagy a kerékpárosnak.

31
pjotr képe

igy van. de nagyon gyorsan.

igy van. de nagyon gyorsan. a gyalogosoknak is eletveszely. europaban lattam valahol, egyszeruen atallitjak a lampakat,es a gyalogosoknak elobb lesz zold, a kanyarodo autok varnak nehany masodpercet. plusz lehetne pl. villogo zolddel jelezni a jarmuveknek (vagy a gyalogosoknak is akar), h az nem igazi zold, hanem elsobbseg adas kotelezo. Egyebkent a jarmuvezetok gyakran nincsennek tudataban, h meg balrakanyarodasnal is a gyalogosnak van elsobbsege, akkor is ha nincs zebra. (persze a bringa gyalogos-e, elkanyarodtam)

kra bssza a csorom, h a hiradok ezt a hirt nem birjak bemondani.
meg ez az egesz, h ezer a szar varoser meg kell halni.

32
Hemü képe

Az a pár másodperc nem

Az a pár másodperc nem segített volna, mert egyikük sem a zöldnél indult.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

33
Prof.gruppetto.hu képe

Van erre olyan megoldás,

Van erre olyan megoldás, hogy a gyalogosoknak egyszerre van minden irányban zöld, és ilyenkor az összes úttesten piros van. Pécsen már láttam ilyet élőben, állat jó szerintem. (A gyalogok frankón keresztben is átmennek, így nem kell kivárniuk 2 lámpaváltást).
Persze a legjobb az lenne, ahogy magwas is írja, azaz ha nem kellene lámpákkal zombivá változtatni minden közlekedőt, hagyjuk őket gondolkodni, úgy nagyobb eséllyel veszik észre maguktól a veszélyt...

www.gruppetto.hu

34
phorvath képe

A lámpák teljes

A lámpák teljes megszüntetése csak akkor működik, ha egy nagyobb területen (pl. az egész belvárosban, vagy egy kisebb városban) vezetik be, és egyúttal leszerelik az összes elsőbbségadás táblát. A magyar közlekedési morál mellett az alsóbbrendű útról érkezők ítéletnapig se jutnának át a kereszteződésen.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

35
Prof.gruppetto.hu képe

Ha leszerelik az

Ha leszerelik az elsőbbségadás kötelező táblát, akkor mitől lesz valamelyik út alsóbbrendű? De egyébként fordítva is meg lehet közelíteni. A nagyobb kapacitású úton legyen az elsőbbségadás kötelező tábla. :)

www.gruppetto.hu

36
magwas képe

Az elsőbbségadás

Az elsőbbségadás kötelező kell, hogy a közlekedés szabályának (a nagyobb útnak van elsőbbsége) megfeleljen a kresz-szerű viselkedés.
Hidd el nekem, hogy megoldják. Most sincs minden helyen lámpa, és kereszteznek emberek forgalmas utakat járművekkel. Kicsit el vannak szokva az autósok a gondolkodástól, de egy-két hét alatt mindenki belejönne.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

37
Szab képe

Hidd el nekem, hogy

Hidd el nekem, hogy megoldják. Most sincs minden helyen lámpa, és kereszteznek emberek forgalmas utakat járművekkel. Kicsit el vannak szokva az autósok a gondolkodástól, de egy-két hét alatt mindenki belejönne.

Vagy nem. A kerületben(16) van olyan pont, ahol rendszeresen beleszállnak a sarki boltba, lehet olvasni a helyi újságban. Oda pl. nagyon jó lenne egy lámpa(bár lehet, hogy azóta már van, nemtom). De gondolom máshol is vannak ilyen neccesebb, kevésbé belátható helyek.

De azért nagyrészt a legtöbb helyen le lehetne szedni. Meglepő volt mikor itt a 3-asnál kikapcsolták néha egyiket-másikat és kiválóan működött minden, még talán jobban, mint lámpa nélkül.(Persze hév lámpája működött, de az szerintem fontos is, hogy legyen.)

Szóval én úgy látom, hogy sok helyen meg lehetne szüntetni, és legalább olyan jól vagy jobban(kisebb feltorlódás mindkét irányban, meglepő módon!) működne minden. Máshol viszont nincs, de igencsak hasznos lenne.

38
dzsuz képe

Nagyon sajnálom, őszinte

Nagyon sajnálom, őszinte részvétem a hozzátartozóknak!
Azért kíváncsi vagyok, mit fog ezért kapni a teherautó söfőrje...

Dzsúz

"Kertész leszek, fát nevelek..."

39
Perillustris képe

Max. fél év jogsibevonás

Max. fél év jogsibevonás vagy annyi sem, mert a munkaeszköze. Hoz majd papírt, milyen sz@rul keres, s hogy hány gyereket kell eltartania. Ezért letöltendő börtönbüntetést sem kap majd, csak 3 év felfüggesztettet.

Szerintem pedig ÖRÖKRE el KELL tiltani EZEKET a gyilkosokat a vezetéstől a jogosítvány VÉGLEGES bevonásával, mivel már bebizonyították, hogy ALKALMATLANOK rá.

40
UB képe

Az indexen ezt írják: "Egy

Az indexen ezt írják:
"Egy szemtanú elmondása szerint a teherautó a Thököly úton, párhuzamosan haladt a bicikliúton közlekedő kerékpárossal, majd jobbra, a Stefánia útra fordult, és nem adta meg az elsőbbséget a továbbra is egyenesen, zöldön áthaladó biciklisnek."

41
BeMark képe

A Tökölyn nincs

A Tökölyn nincs biciklisút. Esetleg a járdán mehetett a biciklis.

42
o képe

vajon mennyivel kellett

vajon mennyivel kellett mennie a teherautonak a kanyarban, hogy annyira maga ala gyurje a szerencsetlen sracot, hogy tuzoltoknak kelljen kiszedni...

43
nypee képe

Egy ilyen billencs 13-15

Egy ilyen billencs 13-15 tonna üresen (megrakva akár 30), úgyhogy ha lassan megy, akkor is átgázol bármin a tíz-tizenkettő kerekével (ezeknek darabja ~100kg).

Isten nyugosztalja a kerékpárost. Fiú volt, vagy lány?

44
KAMA3 képe

Ghost bájkot a hétvégén

Ghost bájkot a hétvégén összerakom, és lefestem. lánc kell meg lakat, és szerdán (Milli előtt, vagy után, vagy közben) kirakjuk
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

45
wackor képe

ennek a ghost bike akciónak

ennek a ghost bike akciónak kellene nagyobb hírverést kapnia. esetleg. nagyon sok arra az autó, meg biciklis is. hátha jobban felfigyelnek az emberek a szomorú helyzetre.

46
kossuth képe

Ez bennem is felmerült,

Ez bennem is felmerült, hogy meg lehetne hívni a médiát. Ha egy életet is megmentünk azáltal, hogy az autósok jobban figyelnek, akkor már megéri...

--
kossuth - himmel.hu

47
Hotyhogy képe

Nekem is van egy ötletem a

Nekem is van egy ötletem a szélesebb közönség figyelmének felhívására.

A valódi mellett egy virtuális ghost bike is létezhet egy jelző szimbólum képében a Google Earth műholdas felvételein.

Nem tudom, hogy kell rátenni, csak azt tudom, hogy lehet egyéni kijelöléseket feltölteni az Internet helyükre. Talán valaki meg tudná csinálni egy perc alatt.

Egy ghost bike pontokkal megjelölt budapesti műholdas kép pedig nem csak az áldozatoknak állítana emléket, hanem figyelmeztető is lenne mindenkinek a veszélyre, és remélhetőleg segítene is javítani a kerékpáros közlekedés biztonságán.

________________

Sajnálom a bolondot.

48
KAMA3 képe

Hozzátette, a műszaki

Hozzátette, a műszaki mentés idejére a rendőrök lezárták a Thököly út Keleti pályaudvar felé vezető oldalát.

Egy szemtanú elmondása szerint a teherautó a Thököly úton, párhuzamosan haladt a bicikliúton közlekedő kerékpárossal, majd jobbra, a Stefánia útra fordult, és nem adta meg az elsőbbséget a továbbra is egyenesen, zöldön áthaladó biciklisnek.

ha jól értelmezem, akkor a thökölyn jött, azon pedig nincs bringaút, csak járda. tehát a kereszteződésben le kellett volna szállnia, és áttolni a bringát, akkor lett volna szabályos. Ettől még a sofőr is hibás, hiszen a zebrán elsőbbséget kellett volna adnia.

Az történt szerintem, hogy a srác nem nézett balra, hanem körülnézés nélkül behajtott a kereszteződésbe. A teherautó sofőrje valószínűleg nem is láthatta, mert holttérben volt végig.

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

49
wackor képe

magamból indulok ki. azt a

magamból indulok ki. azt a jobb kanyart én mindig kb. 5-tel veszem be. mint általában az ilyen kanyarokat. nem értem hogy lehet, hogy a hátsó kerék alatt volt már az áldozat, amikor megállt. jóval többel(lendületből) kellett mennie.

50
winyo képe

szerintem meg a zindexes

szerintem meg a zindexes hírszekesztő elírta. a hírben arról van szó, hogy a thökölyt a keleti felé zárták le. tehát a befelé jövő jobb oldalon. ide kanyarodhatott jobbra a billecs a stefániáról az egyenesen haladó biciklisre rá.

51
wackor képe

mindegy melyik jobbrát

mindegy melyik jobbrát nézzük. kocsival mindekettőt óvatosan veszem be. mint minden jobbra kanyart. talán azért, mert biciklis vagyok. is.

52
KAMA3 képe

igen, elírta.. Most

igen, elírta.. Most beszéltem egy ismerősömmel, aki a környéken dolgozik, reggel látta a helyszínt. Stefánián jött a bringás is meg a billencs is. A billencs a Thökölyre fordult jobbra kis ívben. A bringás valószínűleg későn vette észre a teherautót, vagy figyelmetlen volt. Ott olyan szűk az ív, hogy azt tartom elképzelhetőnek, hogy a bringás oldalról csúszott be a hátsó tengelyhez(rossz lehetett a fék a bringán?) a bringából konkrétan fémhulladék lett, olyan szinten összegyűrődött. A kanyar íve nagyon kicsi, a teherautó nem mehetett túlságosan gyorsan.

Megnéztem a helyszínt pontosan. A Thököliről a Stefániára jobbra kis ívben, ahol a troli is fordul, az bizony sokkal nagyobb ívű kanyar, a troli miatt.

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

53
RoGeR képe

Emellett a bringaút olyan

Emellett a bringaút olyan helyen van, hogy pont bekerül a teherautók (kisteher, billencs, nyerges egyaránt) holtterébe...

A Főmterv szerint meg a Kiskörúton a kerékpársáv lesz az életveszélyes.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

54
magwas képe

A főmterv a kiskörúti

A főmterv a kiskörúti kerékpársávot zsigerből ellenzi. Nagyon sok mindent kitalált már ellenérvként, az MK ezek mindegyikét cáfolta. Annyit értenek a kerékpáros infrastruktúra építéséhez mint te, vagy inkább egy kicsit kevesebbet.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

55
phorvath képe

Szerintem itt mindenki

Szerintem itt mindenki többet ért a kerékpáros infrastruktúrához, mint ők. Roger pl. egészen biztosan.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

56
urga képe

"A Főmterv szerint meg a

"A Főmterv szerint meg a Kiskörúton a kerékpársáv lesz az életveszélyes."

ugye nem ők tervezik? mert akkor nem csodálkoznék, ha valóban az lenne!

57
magwas képe

De, ők tervezik. De Andrej

De, ők tervezik. De Andrej és az egész közlekedési munkacsoport rajtuk tartja a szemét.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

58
Krisztab. képe

Sztem meg elírták, mer a

Sztem meg elírták, mer a Stefánián van bringaút, onnan kanyarodott be a billencs jobbra a Thökölyre.

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

59
urga képe

"Ettől még a sofőr is

"Ettől még a sofőr is hibás, hiszen a zebrán elsőbbséget kellett volna adnia."

Nem tudjuk még, ki a hibás, gondolom majd kiderítik. Borzasztó tragédia a családnak :(((

60
matte képe

Nyugodjon békében!

Nyugodjon békében!

61
fülcsy képe

Nekem hiába van

Nekem hiába van elsőbbségem, 5x körbenézek, mert azt csak csak 1x nem adják meg és meghalok. Ez ennyire egyszerű. És még így is könnyű biciklivel Pesten megsérülni.

62
lujka képe

Borzasztó. Szomorú. Mit is

Borzasztó. Szomorú.
Mit is mondjak?

Annyit mindenképp, hogy ha a biciklis nem biciklis lett volna, hanem zebrán átkelő gyalogos, akkor nem lett volna segítség a bringasáv. (Tudom, a biciklis gyorsabb, de kevésbé fürge az elugrásban.)
Dühös vagyok. szigort a közlekedési rendőröknek, mert különben ez csak rosszabb lesz. Az is baj, ha valaki figyelmetlen, de iszonyú az, ha valaki leszarja a közlekedési szabályokat. Mert soha senki nem bünteti, mert megszokta, hogy lehet, ő erős, neki szabad.

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

63
urga képe

"Annyit mindenképp, hogy ha

"Annyit mindenképp, hogy ha a biciklis nem biciklis lett volna, hanem zebrán átkelő gyalogos, akkor nem lett volna segítség a bringasáv."

Még nem lehet tudni, ki volt a hibás, mi pontosan a balesetet oka (a gyalogos sokkal jobban észlelhető egy kereszteződés előtt, mint egy biciklis. Ha nem számítasz kerékpárosra, csak a zebrát illetve zebra előtti részt nézed, át akar-e kelni egy gyalogos, nem tekintesz távolabbra, közeledik-e valaki a járdán, mert a gyalogos ilyen gyorsan nem érhet a kereszteződéshez, ezért felesleges a távolba tekintgetned. A biciklis 2-5-ször olyan gyorsan halad, mint egy gyalogos, így nagyobb távolságban kell látnod a járdát/bringagyalogutat, ahhoz, hogy észrevedd, közeledik-e bringás.)

64
lujka képe

Ne azt az egyetlen mondatot

Ne azt az egyetlen mondatot ragadd ki...
Persze, hogy a bicikliseknek jobb, ha az autókkal együtt létező infarstruktúrájuk van (városban), pusztán arra mutattam rá, hogy adott esetben ez a billenős egy gyalog nénire hajtott volna rá. Ha jól emlékszem, abban a kereszteződésben van szép nagy fa és tábla is, simán kitakarhatnak bárkit. Nem tudjuk még százszázalékosan, hogy mi történt, de azt érezzük nap mint nap, hogy nagyon sok a közlekedési szabálysértés. Ezekben kellene nagyobb szigort mutatni, és akkor talán kisebb lenne az esélye az ilyen baleseteknek is.
Talán ma lesz a napja, hogy kocsiba ülök. Gyakorolnom kell nekem is.

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

65
urga képe

Azt írtam, hogy a gyalogost

Azt írtam, hogy a gyalogost könnyebb észrevenni a zebra előtt, mint a biciklist, így nem biztos, hogy adott esetben gyalogos gázolás lett volna a vége. De még egyszer: hiába találgatunk, nem tudjuk a pontos okokat.

A baleset szörnyű :((((

66
wackor képe

ezzel csak az a probléma,

ezzel csak az a probléma, hogy mi az hogy jobban észrevehetőbb ?!? menj lassabban és vedd észre. ennyi a megoldás. de ha valaki úgy megy neki egy ilyen kereszteződésnek, hogy - ááá, csak gyalogosra számítok - az milyen hozzáállás ? ha nem vagyok benne biztos, hogy tök üres a zebra, akkor nem megyek rá. nem értem. lehet hogy a bringás gyorsabban lenn van a zebrán, de ha balról jövök autóval, és jobbra kanyarodok egy zebrára, akkor álljon meg az a tetves autó. és nézzen szét. neki ott kötelessége elsőbbséget adni. még ha a biciklis teszem azt éppen nem is szabályos. mindig az a rohadt sietség. tipikusan, amikor megnyomja a gázt, hogy hátha elfér még a gyalogos előtt. lehet itt is ez volt, "csak" közben jött egy biciklis is. és meghalt. mert nekem ne mondja senki hogy 2vel ment és odafigyelt annyira, hogy egészen a hátsó kerékig kellett gurulnia, míg meg tudott állni. és rohadtul kíváncsi leszek, mit kap a teherautó sofőrje, mert hibázott.

67
-katka- képe

basszus. erre nem lehet mit

basszus. erre nem lehet mit mondani. részvétem :-(

gyakran járok én is arra.

ennél már csak a Stefánia "bringajárda" Ajtósinál levő zebrája durvább, ahogy a Liget felé haladunk. életveszély.

68
Thor81 képe

igen, ott a ligetnél

igen, ott a ligetnél durván kanyarodnak rá a stefániára... nem egy balesetet láttam már ott:(((

69
phorvath képe

Október 26-án tüntetés

Október 26-án tüntetés lesz a Kerékpárosklub szervezésében a balesetveszélyes bicikliutak miatt!

Szerintem az a nagy szemétség, hogy bicikliutas keresztezősésben egyszerre adnak zöldet a bicikliseknek és a kanyarodó autósoknak. MENYYIBŐL TARTANA A BICIKLISEKNEK ADNI 10 MÁSODPERC ELŐNYT??? Az összes lámpa programozható, ezt miért nem lehet megoldani??? Nagyon sokat csökkenne az ilyen jelegű balesetek száma!

Én még gyalog is úgy közlekedem, hogy minden kereszteződés előtt balra hátranézek a vállam fölött. Mostanában azért nem járok gyalog, mert hiányik a visszapillanótükör. :-)

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

70
Perillustris képe

Szerintem mindenhol meg

Szerintem mindenhol meg kellene szüntetni a hasonló lámpaváltásokat, amikor a kanyarodónak egyszerre van zöld, mint a gyalogosnak vagy a kerékpárosnak.

71
magwas képe

Szerintem meg az összes

Szerintem meg az összes lámpát le kéne szerelni a faszba. Bekapcsolják a robotpilótát amikor nem kéne.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

72
lrdr képe

Ott a pont!

Ott a pont!

73
danika képe

Őszinte részvétem a

Őszinte részvétem a családnak és hozzátartozóknak!

Ez most sokkolt, gyakran járok arra.
Tudtommal a billencsnek nem is lett volna szabad behajtania a Hungárián belülre, hacsak nem volt engedélye. :(

74
dobozos képe

Nyugodjon békében. :(

Nyugodjon békében. :(

***
...és tényleg nincs ki mind a négy kerekem, de Budapesten csak így lehet!
------------------------------------------------------
dobozos és kerekes drótlovacskája

75
Fari képe

RIP! Fari xxxx Két

RIP!

Fari
xxxx
Két kerékre, akinek kivan a négy kereke!

76
Névtelenropy képe

Teljesen mindegy, hogy

Teljesen mindegy, hogy kerékpárjárda, kerékpárút vagy sáv van ott. Nagyon, de nagyon kell ott figyelni, mert balról sőt néha szemből is bekanyar egy elmebeteg aki szarik az egészre. Elsősorban a parkolást kellene ott megtiltani, hogy belátható legyen a kereszteződés.
Volt már rá példa, hogy az ótós a kerékpárosokon keresztül parkolt fel a vendéglő mellé a járdára, mert neki az a helye! (ezt a választ kaptam!)
Szombatonként és szerdánként arra megyek a Millire, de asszem yó darabig leszállok a masináról és gyalog megyek át a zebrán már a részvét okán is.
Őszinte részvétem a hozzátartozóknak, barátoknak, ismerősöknek.

77
Karsz képe

Részvétem! Én is arra

Részvétem!

Én is arra járok minden nap!De ezek szerint MAGYARORSZÁGON nem szabad átmenni a ZÖLDlámpa jelzésen!

78
Lathor képe

Ha fiatalon akarsz meghallni

Ha fiatalon akarsz meghallni gondolkodás nélkül átmész a piroson, ha öregen a zöldnél is figyelsz.

79
Perillustris képe

Nos, akkor kössük össze a

Nos, akkor kössük össze a Ghostbike-állítást az MK tüntetésével, s ha (péntek) esti az időpont, az utolsó pénteki csapat is csatlakozik.

80
Mr.Pocok képe

Nyugodjon békében. A

Nyugodjon békében. A családnak pedig részvét...
Lehet át kellene nyergelni helikopterre. Csak én látom egyre szarabbnak a helyzetet?
-----------------------
Hátszél legyen veletek!

81
Perillustris képe

Nem szarabb, csak jobban

Nem szarabb, csak jobban figyelünk, érzékenyebben reagálunk. Már nálam is kicsapta a biztosítékot, hogy naponta kell, néha többször is, frissíteni a blogom... :(

http://kerekparosbalesetek.freeblog.hu/

82
lele képe

Mindig azt mondtam másoknak

Mindig azt mondtam másoknak (meg magamnak is), hogy városban kerékpározva a kis sebességek miatt ha baleset is történik, általában nincsenek súlyos sérülések.
Tíz nap alatt a második biciklis halt meg Budapesten. Én is lehettem volna.
olyan... igazságtalan...

83
miket képe

Nyugodjon békében!

Nyugodjon békében!

84
bg képe

fiú vagy lány? tudja

fiú vagy lány?
tudja valaki, hogy milyen bicikli volt?

<< gergø >>

85
phu képe

A kollégám is ott volt, a

A kollégám is ott volt, a csattanásra figyelt fel. Szerinte a teherautó a Thökölyn jött zöldön, gyorsan, a biciklis meg a Stefánián piroson. De ki tudja pontosan?

86
bg képe

tudod, hogy fiút vagy

tudod, hogy fiút vagy lányt ütöttek el?

<< gergø >>

87
lele képe

Az index azt írja, férfi

Az index azt írja, férfi volt.

kreszt az iskolába!

88
szabi1993 képe

Őszinte részvétem

Őszinte részvétem

89
Joee képe

Képek a

90
elk képe

Hát ez nagyon

Hát ez nagyon szörnyű...

Az egyik képen, habár nehezen kivehető, látszik a bringa leszakadt sárvédője, rajta egy zöld téglalap... az ott egy CM matrica szerintem.

Nem igaz, hogy az illetékesek ilyenkor nem érzik felelősnek magukat azért, hogy ilyen a jelenlegi közlekedési helyzet. Engem eddig csak bringa-gyalogúton akartak kivasalni... nem is megyek már rajta többet.

RIP

elk

91
stms képe

Nem áll össze nekem a

Nem áll össze nekem a kép.
A dömper a villamossínen áll, jó másfél sávnyira az út szélétől (minden autós ott megy, nem rázzák szét magukat a macskakövön). Az a kanyar nem volt olyan szűken véve.

-----------
vazze.hu

92
bg képe

baszki...megnéztem ezeket a

baszki...megnéztem ezeket a kibaszott képeket és elsírtam magam.

most csak az zavar, hogy hirtelen nem tudom hol vezessem le a feszültséget :(

<< gergø >>

93
lele képe

nee meddig vonszolta a

nee
meddig vonszolta a szerencsétlent? hát a közelben nincs kereszteződés a képeken!
mennyi maradt az első villából, pedig úgy látszik, leszakadt az ütközéskor... ha a teherautó kanyarodott, akkor nem mehetett nagyon gyorsan - hogyan kellett ütközniük, hogy rögtön elszállt az első kerék?
mi történhetett ott?
és vajon miért volt a bringán magyar zászló?

94
Cseya képe

...és miért nem mondjuk

...és miért nem mondjuk albán zászló?

95
KAMA3 képe

Vajon miért van minden

Vajon miért van minden magyarországon, az uniós csatlakozás előtt forgalomba állított autó rendszámán magyar zászló?
Vajon miért van minden magyarországon lajstromba vett repülőgépen magyar felségjelzés?
És a hajókon is?
A vasutat inkább hagyjuk...

de miért ne lehetne bringán is?

Enyémen van például. De gyorsan lekaparom, nehogy elüssön egy billencs.

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

96
lele képe

http://index.hu/politika/bulv

http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/331012/

Perillustris, tudod....

holnap metróval megyek.

97
Perillustris képe

Kurva életbe!

Kurva életbe!

98
OJani képe

Kerékpárúton akkor is

Kerékpárúton akkor is figyelni kell, ha a kerékpárút a közút bal oldalán vezet, és balról kereszteződés van, ahonnan jobbra fordulva jöhetnek. Általában "csak" egy tábla véd. Szerdán el akartam érni a zöldet a Budatétényi felüljáróról jövő utat keresztezve, és majdnem elcsaptak vagy 40-el... Szóval csak lassacskán.

99
urga képe

Kerékpárúton a garázs-

Kerékpárúton a garázs- és parkoló bejáratokat is figyelni kell.

100
Zais képe

Az utak kegyetlen

Az utak kegyetlen törvénye: azé az elsőbbség, akiben több vas és acél van.
Rettenetes, torokszorító dolog belegondolni "baj-társunk" utolsó másodperceibe.
Nyugodj békében!
Zais

101
Hotyhogy képe

Torokszorító, igen.

Torokszorító, igen. Elgondolkodtató az élet és halál.

Nem minden bicajos Isten hívő, de annak aki nem az, az ő világi vagy racionális szemléletének nem lehet bántó, ha közösségének védő szentje van.

Nem tudom, vajon ismernek e, vagy elismernek e a magyar biciklisták egy védő szentet, mint a magukét. S ha eddig nem, akkor nyitottak e arra, hogy egy túlzott vallási kultusz gyakorlása nélkül, csendben ismerjenek egyet.

Az olaszországi és világszerte más bicajosok is így tekintenek Madonna del Ghisallora. De több szentről is látok tájékoztatót ezen az oldalon:

http://home-1.tiscali.nl/~edwinsel/misc_religie.htm

________________

Sajnálom a bolondot.

102
KoBold72 képe

Köszi a linket, nagyon

Köszi a linket, nagyon tetszett!

- - - - -
Következő járat indulása: november 9.
www.6efutas.hu

103
Zais képe

Egy szemtanú elmondása

Egy szemtanú elmondása szerint a teherautó a Thököly úton, párhuzamosan haladt a bicikliúton közlekedő kerékpárossal, majd jobbra, a Stefánia útra fordult, és nem adta meg az elsőbbséget a továbbra is egyenesen, zöldön áthaladó biciklisnek.
(Index, Független Hírügynökség)

FELHÁBORÍTÓ!!! Mint egy gyilkosság.

104
heylou képe

Rohadtul elegem van már a

Rohadtul elegem van már a fővárosból! :-( Lassan már undorral tölt el, ha a lovammal ráfordulok egy autóútra, mert sosem tudhatom, hogy odaérek-e, ahová indultam. A legszomorúbb, hogy nem is kell az autók között menni, hogy bekövetkezzen a baleset...

Andrássy-nál dolgozom, hetente többször látok éppenhogycsakmegmenekülő bringásokat. Mindig a Stefánia-Thököly kereszteződésen jövök át, bár egy éve én már csak azt az oldalt használom, amelyiken nincs bringaút - pont azért, mert az jobban belátható a kereszteződésekben. A Ligetnél lévő is életveszélyes! Nemigaz, hogy ezt nem veszi észre egyetlen illetékes sem! Azt sem értem, hogy a bringaút miért nem a másik oldalra épült (biztos bennem van a hiba, de nekem az logikusabbnak tűnik)? A Tiszti Klub mellett amúgy is elég nagy a gyalogosforgalom és éppenséggel ők is szarnak arra, hogy a sárga csík mit jelent. Az autósokat pedig rohadtul nem érdekli (tisztelet a kivételnek), hogy a zöld jelzésük mellett esetleg egy sárga villogó is ott éktelenkedik, hogy gyalogos/kerékpáros átkelő van...

Ahogy hazaérek egy városi utamról most már mormoljak el egy imát, hogy hurrá, ezt is megúsztam?!? Lassan minden egyes sarokról egy halott bringás társunk fog eszembejutni? Mikor fogja ezeket a problémákat észrevenni egy nem-bringás is?

105
KAMA3 képe

Mikor fogja ezeket a

Mikor fogja ezeket a problémákat észrevenni egy nem-bringás is?

majd akkor, ha bringára ül és ugyanezekkel a helyzetekkel szembekerül.

A legszomorúbb, hogy nem is kell az autók között menni, hogy bekövetkezzen a baleset...

Megfordítanám a kijelentést. Az autók között kell menni, hogy ne következzen be a baleset.

Akkor ugyanis látnak téged az autósok, nem pedig egy bokor, vagy parkoló kocsisor mögül vágódsz eléjük.

Nagyon sok balesetben az autóst-biciklist hibáztatják, mert a kresz az egyiknek vagy a másiknak ad igazat, azt soha senki nem vizsgálja, hogy az adott létesítmény mennyire biztonságos, vagy hogy az éppen aktuális előírás mennyire van összhangban a nemzetközi gyakorlattal. Sajnos ez a baleset (meggyőződésem szerint) a létesítmény tervezési hibájából következett be, és csak másodsorban hibáztathatók a baleset résztvevői.

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

106
magwas képe

Ha az autók között mégy,

Ha az autók között mégy, kisebb esélyed van rá, hogy baleset következzen be, és ha bizonyos szabályokat betartasz, akkor csak a szándékos gyilkossági kísérlet ellen nem vagy védve az úton. Sajnos ilyen is van, pszichopatáknak is adnak jogsit.

Ezeket a problémákat jövő hét pénteken fogja a nem-bringás észrevenni. Odamegyünk, és elmondjuk nekik.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

107
psychogirl képe

Andrássyn járok én is,

Andrássyn járok én is, nap mint nap
legtöbbször autók között, "sávot foglalva", hogy lásson a mögöttem jövő
de mostanság, úgy be van állva, hogy még a tükrök között sem lehet elférni
az állítólagos bringaút életveszély (tavaly márciusban ott nyitottak rám egy jobbos autót, több métert repültem, agyrázkódás, iszonyú nagy mákom volt - ezért ez az út örökre kizárva a használatból)
de ha még ott is szeretnék menni, minimum 5-6 autó áll rajta itt ott (főleg a Bajcsy kereszteződéshez közel)
kérdezem én, repüljek?
azt már le sem kellene írnom, hogy naponta 3-4 alkalommal szeretnének levasalni az útról, annak ellenére, hogy nagyon figyelek és betartom a szabályokat
Magwasnak van igaza

A BELVÁROST PEDIG LE KELL ZÁRNI!!!
psychogirl

108
nazsu képe

Őszinte részvétem a

Őszinte részvétem a családnak és hozzátartozóknak!
Ez szörnyű, leirhatatlan. Nem értem az embereket, nem értem mért jó ez, hogy egyszerre van zöld az autókkal együtt. Lassan eljutunk oda, hogy az autós nem engedd el , nem ad elsőbbséget. Itt kisvárosban is ugyanugy, mint Budapesten. Látom a fővárost és látom a kisvárost. Én is közlekedjek autóval? Pöffögjek a nagyvilágba, azért hogy több esélyem legyen az életben maradni. És dobjam el kerékpárt, az emberek hülyesége miatt. Hová juttunk , hová süllyesünk. Szörnyű. :-(

109
Perillustris képe

Lassan eljutunk oda, hogy az

Lassan eljutunk oda, hogy az autós nem enged el, nem ad elsőbbséget.

Mivan, bocs, mivan? Lassssaaaan? Már régóta itt tartunk.

111
magwas képe

Hábizony. http://keroutinfor

Hábizony.

http://keroutinform.freeblog.hu/archives/2007/10/18/Siraly-BOF

Figyeld a kommenteket. Egyikőnk sem tartotta a smartos szorit kommentre méltónak, mert annyira mindennapi. Pedig Dezső nagyon profin oldotta meg.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

112
Névtelenropy képe

Valóban yól oldotta meg

Valóban yól oldotta meg Dezső, de ezek a kidugom a koci orrát technikák annyira mindennapossá váltak, hogy engem már arra kényszerít, hogy a Tétényin sáv harmadán-közepén haladjak. Osztán dudálhat nekem a gyász.

113
Névtelenropy képe

"Lassan eljutunk oda, hogy

"Lassan eljutunk oda, hogy az autós nem engedd el , nem ad elsőbbséget."

Megállt nekem ma egy "mazsola" a zebránál és intett hogy mehetek utamra. Mentem is azaz csak mentem volna mert 7 azaz hét autós gondolta úgy, hogy én ráérek és a szabály az neki smafu.
De történt ma az is, hogy a takszis meg állt a kerékpáros átkelőnél én elindultam, de a takszis mellől kilőt egy parasztgeci azért, hogy a mellettem lévő zebrán! megálljon a dugó miatt.
Szankciók, kemény szankciók segítenek már csak. És azok a szankciók legyenek érvényesek a bringásokra is, mert félelmetes amit művel némelyik. Ó-Budáról jöttem kivételesen kocival.(a szomszéd vezetett) A járdáról elénk huppant egy elmebeteg kivilágítatlan bringás majd vissza ugratott a járdára. Szomszédom szerencére csak 40 körül nyomatta a szar út miatt, de a hírtelen fékezéstől a Sárkánynak meghúzódott a válla az övtől, a kölek pedig lekoccolta a fejtámlát rendesen.
Az ilyen ugribugri bringákat csak vállon hordva vagy tolva engedném a városban haladni.

114
Karago képe

ELŐL- Eggyel kevesebben

ELŐL-

Eggyel kevesebben lettünk.
Fájdalom tölti lelkemet és részvéttel teli a szívem.
...én is lehettem volna az áldozat!...vagy bármelyikünk!

-HÁTUL LÁMPA, AZ KELL!

115
Névtelenropy képe

Még egy, most nálunk.

116
HORBI képe

Részvétem a családnak.

Részvétem a családnak. Több mint egy éve járok ezen a szakaszon, eddig én megúsztam, pedig többször kerültem már én is hasonló helyzetbe. A fiam hívott fel telefonon, ő pont akkor járt arra, jött hazafelé a suliból, és látta az esetet. Szörnyen megijedt, és örült, hogy felvettem a telefonomat. A Stefánia összes kereszteződése életveszélyes, kiváltéképpen a Városligetnél, ahol a gyalog-kerékpár lámpák zöldre váltása esetén kétoldalról is rákanyarodnak az autók. És ezerrel. Ezentúl itt le fogok szállni a biciklimről és inkább gyalogosként át fogom tolni. Hátha így megúszom a balesetet. Vigyázzatok magatokra!!!

117
HORBI képe

Ahogy olvasom a hireket egy

Ahogy olvasom a hireket egy valamit nem értek. Az írják, hogy a bringás a városliget felől jött, a teherautó pedig a stadionok felől kanyarodott rá a thökölyre. Mivel másfél éve járok erre, biztosan tudom, hogy akkor a bringásnak a piroson kellett átmennie!!!!!!!! Most akkor hogyan történt ez az egész, tud valaki, valami biztosat, ki merről jött?
Két felől kanyarodnak ilyenkor az autók, valóban a stadionok felől a thökölyre és a thökölyről a stadionok felé. De ekkor még a gyalogosoknak és a bringásoknak is piros a lámpa!!!

118
BeMark képe

A bringás is és a

A bringás is és a teherautó is a városliget felöl, a Stefánián jött. Bringás egyenesen ment, keresztezte volna a Thökölyt, a teherautó meg rákanyarodott jobbra a Thökölyre.
Ha sokat jársz arra, akkor tudod, hogy a Stefánián a Városligettől eléggé meg kell nyomni (26-28 km/h-val), hogy elérd a Thökölyn a zöldet. Ezért azt gondolom, hogy a bringás is gyorsan ment, és a zöld vége felé érhetett oda. Lehet, hogy a teherautó már sárgán ment át, és azért sietett. Ugyanis az egészben azt nem értem, hogy hogyan került a teherautó a Thököly úti zebra túlsó végéhez? Legalább 6-8 métert kellett mennie még, miután elütötte a bringást?!

A lánglovagok oldalán a fotókból sokminden látszik, hogy hogyan történhetett, de már bánom, hogy megnéztem, mert felkavaró a tudat, hogy az én bringám is fekhetne ott.

119
BeMark képe

Kicsit elbizonytalanodtam.

Kicsit elbizonytalanodtam. Megnéztem mégegyszer a képeket, és a teherautó az úttest közepén áll, kicsit úgy, mintha balra kanyarodott volna előtte. Eszerint a Stadionoktól jött a Stefénián, és kanyarodott balra... Így viszont vagy a kamion vagy a bringás piroson ment át.

120
HORBI képe

Akkor mégiscsak nekem van

Akkor mégiscsak nekem van igazam, de nagyon sajnálom az áldozatot.
Akármelyik ment át a piroson, vagy sárgán, mindkettőnek iszonyú sebességgel kellett menniük. Sajnálom a bringást is és sofőrt is.

121
adamekp képe

Azért áll az úttest

Azért áll az úttest közepén, mert ott van a régi villamossín. Tőle jobbra macskakő van, amin nem szeret senki se menni. Ja jobbra kanyarodnék, én is a sínekre mennék.

Bringával már rég ott lennék.
üdv adamekp

122
KAMA3 képe

Ma Milli után kint voltunk

Ma Milli után kint voltunk a kereszteződésben. A jobbra kis ív olyan kicsi, hogy ha egy ekkora teherautó jobbra akar a stefániáról kanyarodni, azt semmiképpen nem teheti meg gyorsan, éa akkor is csak a villamossínre tud érkezni, mert akkora a fordulósugara. Ottjártunkkor több ilyen négytengelyes sittszállító billencs is fordult jobbra, mindegyik lassan jött. Ezzel nem a sofőrt védem, csak közlöm, hogy mit láttunk a helyszínen.

A lámpaváltás pedig olyan, hogy majdnem egyszerre (egy másodperccel hamarabb vált a bringás) vált a két lámpa zöldre, és a sárga villogó figyelmeztető jelzés nem működik.. A kerékpáros lámpája kb 3-5 másodperccel hamarabb vált pirosra, mint a stefánia szélső sávja.

Személyes meglátásom az, hogy a kerékpáros a már kanyarodó teherautónak oldalról ment neki, és esett be a kerekek alá. De ezt majd a rendőrségi vizsgálat megcáfolja, vagy megerőssíti.

Az mindenesetre tény, hogy semmi az égvilágon nem figyelmezteti az autósokat az egyenesen haladó kerékpáros forgalomra, és a kerékpárút is elveszik a parkoló autók, a sűrű növényzet mögött. Pont a kereszteződés előtt több oszlop, fa, és egy dupla telefonfülke is takarja a kilátást.

Személy szerint a tervezőt tartom felelősnek, ezért a balesetért.

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

123
Perillustris képe

Atával előttetek voltunk

Atával előttetek voltunk ott, ugyanezt állapítottuk meg. A teherautók a Récsei mögötti építkezésre mennek.

Egy sokatmondó kép: http://www.flickr.com/photos/8083720@N02/1660239106/

Ez az autó is teljesen takarja a zebra előtti részt, igaz, a billencses átláthatott felette.

124
Névtelenropy képe

No nem egészen úgy van

No nem egészen úgy van az!
Soxor előfordult ott velem, hogy a szemből kanyarodó paraszt "mégátférek" alapon simán behajt a bringazöldbe.
Ez a szitu nem csak itt, de szinte minden hasonló kereszteződésben előfordulhat és elő is fordul.
Volt már olyan, hogy a Tétényi-Etele keresztben a 14-s busz vezető egy kézzel kormányozva, másik kezében telefonnal abszolválta a kanyart vérpirosban, magasról téve a többi közlekedőre.
Annál az átkelőnél valamiért mindig megálltam, mostantól le is szállok a bringáról és a zebrán tolom át magam.
(Az Ajtósi-Stefánia átjáró sem akármi. Én még ott lassító, elsőbbséget adó kocival nem találkoztam.)

125
HORBI képe

Hát igen, akkor így már

Hát igen, akkor így már más a helyzet. Ezért írtam, hogy engem nem érdekel, hogy nem érem el azt a fránya zöldet, már csak azért is, mert nagyon sok esetben autóval szoktak felparkolni a fodrászat elé, tegnapelőtt egy autóval találtam magam szembe, simán feljött a járdára, a zebrán keresztül. A "mezei" és a "futár" bringásokat sem értem sokszor, hogy miért olyan baromi lényeges, hogy elérjék azt a zöld lámpát. Azon a két percen múlik minden. IGEN! Azon múlik, és mint látjuk az ÉLETÜNK.

126
csergo képe

Igen, egyrészt igazad

Igen, egyrészt igazad van..
Másrészt viszont nem véletlenül folyik a csapból is, hogy a bicikliút veszélyes.. Én konkrétan az éppen kizöldültön szerettem volna átmenni (Szilágyiörzsén), mikor egy kedvesfeketére mázolt nagyótó (igenigen, az ablak is setét volt) vágott be elém, előre nem tervezett közelségbe kényszerítve az szép budapesti aszfalttal.. Pedig látnia kellett, hiszen mögülem indult, kezdetben lassan..
Én ebből azt szűrtem le, hogy az igazán extrém "sport" nem az úttesten, hanem pont a bringaúton való bringázás - de ahogy gondolod..

Szerk. balesetes topic kedvéért: valamikor szeptember elején esett meg az eset, Szilágyiörzse#Gábor Áron..

-

Adj helyet magad mellett..
(Orrot túrni pedig bringán is lehet.. ;) )

127
Hemü képe

Nem hiszem, hogy a

Nem hiszem, hogy a dömperest érdekelné a macskakő. Megérzi egyáltalán?
Van egy olyan érzésem, hogy ezek ketten versenyeztek, hogy ki ér át előbb a kereszteződésen. Ezt támaszthatja alá a tanú beszámolója, miszerint egymás mellett jöttek már korábban is a ligettől, és hogy a dömperes a sínekre kanyarodott lendületből(?), mintha ott akart volna még átférni. Na meg a nagy sebesség, amire többen is gyanakodtok.
Én ott harminccal szoktam menni ha a gyalogosforgalom engedi (ritkán nem), mert azon a burkolaton nem megerőltető, és így pont zöldre vált, mire odaérek. Nekem lendületem van, az autósoknak meg nem. És igen, Hörbi, igazad van.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

128
dobákpeti képe

Az egyik lánglovagok.hu-s

Az egyik lánglovagok.hu-s kép alapján:
Elég!!

Bárki is volt a hibás, nem lehet figyelmen kívül hagyni, milyen nagy szerepe volt a balesetben a veszélyesen kialakított infrastruktúrának. Minden ilyen kereszteződés egy-egy időzített bomba!

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

Elég az életveszélyes kerékpáros járdákból!!

129
Cseya képe

Ez a kép fogott meg engem

Ez a kép fogott meg engem is. Nagyon kifejező, ha lehet erre az esetre ezt a szót használni.

130
Perillustris képe

ELÉG! jó kép.

ELÉG! jó kép.

131
sara_k képe

Őszinte

Őszinte részvétem!
Rettenetesen felkavaró volt a tudat, hogy bármelyikünk lehetett volna.

Még annyit, hogy én is szeretem a Stefánián a bicikli-utat.
És nem szeretek az autók között menni, habár belátom, ez logikusabb lenne: látnának minket és lassan talán egyenrangúnak tekintenének.
De valószínűleg meg kell különböztetnünk a hobbi-biciklistákat a rendszeres bicajosoktól. Én az első csoportba tartozom és ha tekerek, akkor úgy számítom az időmet, hogy életben érjek oda, ahova indulok. Ezért nem vagyok rest lassabban menni, vagy lelassítani, ahol tudom, hogy veszély van. Ide tartoznak a gyerekesek is.
De aki meg siet -biciklivel-, az siessen, csak óvatosan!

Szóval amellett, hogy persze szarik ránk ez a városvezetés, azért még vannak ilyen belső kérdések is.

132
moshinévtelen képe

kiderült már, hogy ki volt

kiderült már, hogy ki volt a srác?
egyetemista? dolgozott? merre, hol? milyen idős volt? mennyi ideje bringázott? rendszeresen járt ezen az útvonalon?

133
makita63 képe

Részvét a családnak. Én

Részvét a családnak.
Én április óta bicajozok napi szinten.Előtte sokat vezettem motort és kocsit is a városban.Kerékpárra átülve újra kellett tanulni a közlekedést.Ezt a fórumot olvasva rengeteget tanultam.Sajnos néha más hibáján okulva.Valahogy népszerűsíteni kéne,hogy az alkalmi bicajosok is tudjanak róla,tanulják meg a városi közlekedést.Tavasszal olvastam Perillustris blogját a Váci úti tesco kereszteződésről,ahol hasonlóan a kanyarodó autók szinte fékezés nélkül veszik a jobbos kanyart.Azóta az ilyen keresztedőzések előtt már 20 méterrel nézek balra,figyelem a kocsikat ahol lehetőség van rá.Előtte nem jutott eszembe,bíztam a zöld lámpában.Az itt leírt jó tanácsokat megfogadva több balaset veszélyes helyzetet sikerült baleset nélkül megúszni.Tényleg 100%-ban kell figyelni.
További baleset mentes közlekedést mindenkinek.

Lassan,de gyorsulok

134
Névtelenropy képe

Utolérte,

135
OJani képe

Most már kezdem elhinni,

Most már kezdem elhinni, hogy valami tényleg nem stimmel a kerékpáros balesetek számával mostanában!

136
haggyma képe

Sokszor kell

Sokszor kell tehergépkocsival (tgk) közlekednem. És mikor az ilyen kereszteződésekben nem csapok el - akaratomon kivűl - keróst az nem miattam van! Nehéz vakon közlekedni! Az ilyen jellegű kereszteződések a tgk-val csak vakon tudod bevenni. Ez nem ment fel senkit.
A személyes véeményemet inkább hanyagolom mivel monitor pixelek nem bírnák...

Az aki engedélyezte ezt a kereszteződést szerintem hibásabb mint az aki nem adta meg az elsőbséget.

Javaslom nézétek meg a holttereket (igaz angol, de durva):

http://www.dobli.com/index/gb/dobli_blind_spot_mirror

Az Eu-s direktiva:
http://www.dobli.com/index/gb/european_directives_blind_spot_mirrors

http://www.dobli.com/index/gb/mirror_adjustment

A képeket megfordítottam a jobbra tarts végett:
http://kojo.extra.hu/kerekpar/tgk/subalbum_1_thumbs.html

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

137
christine képe

De durva... Azért korábbi

De durva...
Azért korábbi hozzászólásokhoz hozzátenném, hogy képtelenség állandóan balra meg hátra is figyelni... Akkor már lassan ott tartunk, hogy minden úton való átkelésnél leszállunk a bicikliről, mint nagyszüleink, és szépen áttoljuk a kerékpárt.

Eddig mindvégig azon voltam, hogy egyértelműen a jármű vezetője volt a hibás, de ez a holttér dolog elgondolkodtató... Igazából már az durva, hogy ilyen holtterekkel bármi is járhat-kelhet az utakon, ami persze akkora, hogy ha bármit is üt el vagy bármivel is ütközik, persze a másik fél jár rosszul. Ez közel olyan morbid, mintha visszapillantó nélküli autókat engednének az utakra... (jó, persze gyengébb verzióban, na de könyörgöm AKKOR IS!)

138
magwas képe

Ha jól érzékelem, a

Ha jól érzékelem, a direktíva éppen arról szól, hogy - igaz, csak 2009 márciusától - kötelezővé teszi a holttértükrök használatát. A történtek és a képek alapján erre valóban nagy szükség van. Nem kéne még több mint egy évet várni.

Amit a Kőbányai#Nagyonnagy balesetről tudok, aszerint ott is ugyanez volt a baj: rosszul tervezett kerékpárút átkelő és nagy holtterű kamion.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

139
christine képe

Ez jó megoldás lenne. De

Ez jó megoldás lenne. De remélem ténylegesen ezt tervezik és nem csak ámítás a nép megnyugtatására... Ez a 2009 elég távolinak tűnik... (ha azt tekintjük, hogy "csak" egy tükörről van szó, ami (!) életeket menthet).

140
haggyma képe

Igen csak a 2009-től

Igen csak a 2009-től forgalomba helyezendő tgk.-ra vonatkozik. Kötelezővé kellene tenni. Legalább a következő műszaki vizsgáig fel kellene szereltetni a holttér tükrőt. 10-25000 Ft nem tétel egy tgk. üzemeltetésében (egy tankolás többe van, életről nem is beszélve).

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

141
christine képe

10.000 - 25.000 akartál

10.000 - 25.000 akartál írni gondolom...
----------------------------------------
Ki az autókkal a belvárosból!

142
christine képe

Bocs, az előzőt ne vedd

Bocs, az előzőt ne vedd figyelembe. Ez tényleg nem összeg. Minek ezzel 2009-ig várni??? Addig rengetegen meghalhatnak.
----------------------------------------
Ki az autókkal a belvárosból!

143
Perillustris képe

Mert erős a fuvarozók

Mert erős a fuvarozók lobbiereje...

144
christine képe

Ennyire?? Itthon valahogy

Ennyire?? Itthon valahogy minden olyan lassan jön működésbe... Mindenre rengeteget kell várni (úgy látszik akkor is, ha közben életek vesznek el). Kivételes esetet jelent persze, ha a média túlhajszolja a dolgokat és emiatt kénytelenek eredményt produkálni.
Van egy olyan érzésem, hogy ez nem minden országban van így. De ez már egy másik téma...
----------------------------------------
Ki az autókkal a belvárosból!

145
haggyma képe

Hát lehet, hogy nincs a

Hát lehet, hogy nincs a döntéshozóknak holttér tükörgyáruk és így nem az érdekük. :C

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

146
Perillustris képe

Ne legyenek illúzióid,

Ne legyenek illúzióid, máshol sem sokkal egyszerűbb a helyzet. Persze amire már egyszer rájöttek, annak hasznát veszik, s alkalmazkodnak hozzá.

147
bonnie képe

figyu kojo, milyen

figyu kojo, milyen "viszonyban" vagy te ezekkel a tgk-kkal, amiket vezetsz? marugyertem tied, munkaadode, vagy mifene? megoldhato lenne vmi olyasmi, h kiprobalhassuk, mit lat a sofor valojaban? ugy gondoltam,h odamennenk pl a telepre, ahol az auto all, aki akar beul a fulkebe, lesi a tukroket, a tobbiek meg bocorognak a teherauto korul, es kb erzekelni lehetne, h tlkepp mi is az a holtter. tudom,h minden auto mas, de peldanak jo lenne. vagy nem? bonnie

148
Szab képe

Szerintem is jó ötlet. Én

Szerintem is jó ötlet. Én ültem már teherautón(utasként) és tényleg elég durván más holttér szempontjából, mint egy kis személyautó.
Igazából az lenne nagyon jó, ha mindenki kipróbálna egyszer mindenfajta járművet, attól függetlenül, hogy végülis melyikkel közlekedik nap mint nap. Bringás autót, autós bringát stb. Sokkal jobban megértenénk akkor egymást.

149
haggyma képe

A cégé ahol dolgozom 2,8t

A cégé ahol dolgozom 2,8t (furgon); 3,5t (dobozos furgon); 6,5t (tgk) és egy 7,5 t (tgk).
Szerintem megoldható a dolog, csak le kell egyeztetnem az időt. Szerdán megyek a Millire azt ott személyesen is tudjuk egyeztetni a dolgot.
De lehet, hogy ki tudom vinni valamelyiket a Millire (azt lehet sokkoló dolgokat átélni és fotózni).

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

150
bonnie képe

nagyon nagy lenne, ha ez

nagyon nagy lenne, ha ez sikerulne :) bonnie

151
RoGeR képe

Lehetne olyat csinálni,

Lehetne olyat csinálni, hogy állnak a bringások a teherautó körül és be van jelölve, hogy a holttér mekkora.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

152
Hotyhogy képe

"...mikor az ilyen

"...mikor az ilyen kereszteződésekben nem csapok el [...] keróst az nem miattam van!"

Rossz fenyt vet a szakmara es minden erintett felelosre az, hogy teherauto vezetok nem lehetnek teljes urai jarmuvuknek. Hogy lehet lutrira vezetni egy teherautot?

Hogy lehet vakon remelni azt s nem pedig megbizonyososdni mindig arrol, hogy annak urszelvenyeben nincs semmi es senki, akit eluthet az a jarmu?

Erzem, megelhetesedet egy stresszes foglalkozasban talalhattad meg, es allando lelkiismereti konfliktusban allsz. A felve felt baleset lehetoseget csak ugy kuszobolheted ki, ha kihajolsz az ablakon vagy tarsad iranyit minden veszelyes kanyarnal es manovernel.

Erre pedig nem biztos, hogy idot vagy kello munkaerot biztosit az alkalmazod, ha nem sajat uzleted a teherauto vezetes. Bar, ha az utobbi eset igaz, biztos vagyok benne, hogy talalnal megoldast.

Alkalmazotti minosegben pedig sejtem, mily kepmutato handabandaval fegyverezne le mindig a munkaltatod, hogy ok messzemenoen szolgaljak a biztonsagot, kikepeztek teged, es neked felelossegteljesen kell dolgoznod: Menj Szegedre, rakd le a rakomanyt, vedd fel az uj rakomanyt, vidd Sopronba, de nincs meg most ebedido, menj vissza Debrecenbe...

Lelkiismeretes embernek latszol, es egynek azok kozul akik a bicajosok ugyet nem csak bicajoskent, hanem autoskent is magukenak erzik. Ezert is kivanok jo es biztonsagos utakat neked, barmivel is mesz.

A visszapillanto tukroket kiegeszito visszapillanto kameras monitor rendszerek hive vagyok, es te is felszerelhetnel magadnak a teherautodra egy olyant, ha nem akarsz lutrizni es nem akarsz magadnak stresszt.

________________

Sajnálom a bolondot.

153
urga képe

"Rossz fenyt vet a szakmara

"Rossz fenyt vet a szakmara es minden erintett felelosre az, hogy teherauto vezetok nem lehetnek teljes urai jarmuvuknek."

bocs, de itt nem erről van szó! Váratlan helyzetről, amit teherautósofőrként nem lehet kivédeni. Hogyan láthat be egy bicikliutat egy teherautósofőr, amit egy halom műtárgy eltakar? esetleg ha kiszállna minden kereszteződésnél a gépből? Persze, vegye be a kanyart lépésben (másképp amúgy se nagyon tudja...), de ha a kerekek közé kerül a bringás, ez sem segít. És persze mindeközben feltételezzük, hogy legalább tudja, a járdáról járműre számíthat. De évtizedek óta az a szokás, hogy van az úttest (járműveknek) meg a járda (gyalogosnak), és a járdáról nem érkezik jármű a kereszteződésbe.

Vannak felelőtlenül vezető, közveszélyes gépjárművezetők is sajnos, de most nem róluk van szó. De ha egy rendesen közlekedő autós/teherautósofőr is balesetet okozhat biciklijárda/út kereszteződésben, ott nem az emberekben kell keresni a hibát, hanem a kereszteződésben.

154
Hotyhogy képe

Lehetseges, hogy

Lehetseges, hogy felreerthetoen fogalmaztam. Amikor minden erintett felelosre gondoltam, akkor kozejuk ertettem a kozut tervezoket is. Ez valoban nem latszhatott abbol a mondatbol, ugy hogy en kerek elnezest.

Tehat igen, a keresztezodesben is kell keresni a hibat, viszont vegeredmenyben az is emberi hiba, a felelos tervezok emberi hibaja.

Ugy tunhetett, hogy csak a teherauto vezeto felelosseget hangsulyoztam, de valojaban az osszes emberi behatas felelosseget ertettem, igy nem csak a teherfuvarozas, hanem a kozuttervezes szakmajaban is.

Azert nem terhettem ki ra, mert a teherauto vezeto es a jarmu felszereles megfelelesere probaltam, tudat alatt is, koncentralni az adott, hibas es veszelyes kozuti korulmenyek mellett is.

Vonat vezetesi tapasztalatbol tudom, hogy egy torott sin kisiklaszthatja a vonatomat. Mondjuk, hogy a palyafenttarto fonokseg szarik a palyara es sintoresek vannak egy csomo helyen.

Ezzel a tudattal vegul is nekem kell hatalomra jutnom a helyzet folott, az en lelki ismeretemmel, az en vezeto fulkemben, az en felelossegemmel az utasaim fele.

Ezt vagy meg is teszem kelloen ovatos, lassu vezetessel, atveve a hatalmat a fonokeimtol es szarva az utasitasukra, hogy menjek csak batran, vagy vakon megyek, rettegve mindig, hogy kisiklik egyszer a vonatom.

________________

Sajnálom a bolondot.

155
haggyma képe

Hál' istenek amikor

Hál' istenek amikor tanultam ezeket a dögöket vezetni lelkiismeretesen tanítottak.
Sok kis apróságot kell ilyen helyeken figyelni!
Pl.: Szemed a jobb tükrökön, nem elfelejteni mennyi ember keróst hagytál el, és láttál a tükőrben bemenni a holtteredbe, és mennyit engedtél el.

Mostanában nem fuvarozok (csak rendezvényekre mint technikus), kicsit sok volt a jóból. :)
Jelenleg igen kemény szabályozás van a vezetési és pihenő idők betertása véget (az új rendszerben 1 évre viszamenőleg büntethetnek). Nem csak a munka vállalót csesztetik.

Köszönöm a jó kivánságaidat és visszont kivánom.

Soha de soha ne legyél egy tgk, busz holtterében még (kocsival se), minum 15x nehezebb nálad és fémből van! Helyeszkedj úgy, hogy mindig lásson a sofőr.

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

156
Szab képe

http://f.freeblog.hu/m/a/g/ma

http://f.freeblog.hu/m/a/g/magwas/files/nothit/html/nothit_kesz.html

magwas:
Szerintem ezt lehetne picit módosítani. Erre a részre gondolok:
"1. Ne járdázz. Amikor lejössz a járdáról, hogy keresztezd az utat, láthatatlan vagy az autósok számára. Ezzel szinte könyörögsz nekik, hogy üssenek el. Keith Vick így halt meg 2002 decemberében Austinban.

Ha nem Austinról, hanem a XIV. kerültről van szó, akkor az sokkal közelebbi élmény, nagyobb az elrettentő hatása - szerintem.
("Aha, ok, hol is van Austin? Messze. Itt velem ilyen úgyse történik" vs. "Húbazz, én is ott járok minden nap, és eddig sose néztem körül zöldnél, így akár én is meghalhattam volna!!")

157
magwas képe

Értem amit mondasz. A

Értem amit mondasz. A legjobb lenne, ha nevek is lennének. Az sokkal személyesebben hat, még ha nem is ismerted személyesen az áldozatot.

Az a baj, hogy elég kevés az infó a bringásgázolásokról, gyakran nem lehet tudni, hogy hogyan is történt. Ha valaki tud dokumentált példát az alábbi esetekre (nem feltétlenül halálos gázolásra), akkor kommenteljen. Perillustrist is megkérdezem.

1. Jobb kereszt

2. Ajtó
Nemrég itt a CM oldalon mesélt valaki horgászbotokról. Melyik bejegyzés volt az?

3. A halál vörös lámpája

4. Jobbhorog
Stefánia#Rákóczy, Nagyonnagy#Kőbányai

5. Jobbhorog, 2. változat
Norbee_usr és Ropy, mindkettő vagy két hete. De ők úton mennek, túlélték.

6. Bal kereszt
Az első fiximet így dobtam a busz alá

7. Hátulról, mert balra mozdult

8. Hátulról telibe

9. Gyalogátkelőhelyi becsapódás

10 Rossz irányú puffanás
A Kacsa utcai ilyen volt ha jól tudom, a bringagyalogút vezette a bringást rossz oldalon.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

158
haggyma képe

2. Ajtó Dohány utca,

2. Ajtó
Dohány utca, wesselényi, Közrársaság tér

4. Jobbhorog
Rákócz#Fiumei, Lovásár u.#Mosonyi, +1

11. utcán parkolásból forgalomba besoroló autó
Dohány utca

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

159
magwas képe

Nem találom hozzájuk az

Nem találom hozzájuk az eseteket. Tudnál linkeket ide?

A parkolásból forgalomba besoroló autó az a #1, jobb kereszt.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

160
urga képe

"2. Ajtó Nemrég itt a CM

"2. Ajtó
Nemrég itt a CM oldalon mesélt valaki horgászbotokról. Melyik bejegyzés volt az?"

#26, itt

http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070903/hat-biciklistat-gazolt-egy...

(de 'Ellenőrizetlen' ha erre jár talán még egyszer elmondja...)

161
Hotyhogy képe

Jaja! Az én esetemet nehéz

Jaja! Az én esetemet nehéz egy általános kategóriába sorolni, mert technikailag nem volt gázolas, de még semmilyen baleset se.

Ez egy majdnem-baleset volt. Egy horgász vigyázatlan és szabálysértő módon szállította a pecabotjait, melyek kinyúltak a parkoló kocsija ablakán. Legalább egy rikító színü rongy lett volna rájuk kötve... Igaz, úgy is szabálytalan, de legalább kevésbbé esztelen lett volna.

Ehhez hasonló szabálysértés az lehet, ha egy hosszu rakomány, például állványozó csövek lógnak ki hátra egy teherautó platójáról, és ezek nincsenek kivilágítva a sötétben.

Kerékpáros, motoros, autós, mind beleszaladhatna ebbe, hiába figyelve a féklámpát és hiába állva meg mögötte abban a hitben, hogy biztonságos távolságban áll meg tőle. A követő fejébe, testébe nyársalódhatna a kinyúló, kivilágítatlan cső.

Mellesleg "near miss", vagy "near hit" a kapcsolódó, nem csupán közlekedésben alkalmazott, majdnem-baleset elterjedt, angol neve, és irodalomra is jobban lehet talán azon a nyelven talalni.

http://en.wikipedia.org/wiki/Near_miss_(safety)

________________

Sajnálom a bolondot.

162
Hemü képe

Szerintem a horgászbotos

Szerintem a horgászbotos Ellenőrizetlen volt, de nem találtam még meg.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

163
urga képe

ott a hivatkozás a

ott a hivatkozás a hozzászólásod felett...

164
Hemü képe

Igen, most

Igen, most látom.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

165
Tin képe

Nem tudom már melyik

Nem tudom már melyik kategória volt, de engem úgy ütöttek el, hogy jobbról sort előztem a Mester utcában. Az elinduló sorban az egyik autós kb. mellettem megállt, és átengedett egy balra kanyarodó autóst, aki végül kicsit rajtam keresztül kanyarodott balra, az egyirányú Páva utcába.

166
magwas képe

A jobbhorog második

A jobbhorog második változatához szükséges hibát követted el, de végül balhorog lett.
Soha ne előzz jobbról.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

167
Cseya képe

Ezt többször is

Ezt többször is kihangsúlyozod, pedig a jobbról előzésnek megvannak a maga előnyei, s főleg kevésbé veszélyes módja miatt alkalmazzák oly sokan.
Ha kerékpárral balról előzöl kevesebb esélye van hogy sikeresen be tudd fejezni a manővert, aminek következményeképpen ottmaradsz a felezősávon, meginduló, téged a helyedre (út jobb széle) visszaengedni nem akaró kocsisorral, megfejelve szembejövő forgalommal. Ez még akár hosszú ideje veszteglő, összefüggő kocsisorral is megeshet.
Szerintem aki nem tudja akármikor 45-50 km/h-ra felhúzni a kerékpárja sebességét, annak érdemes a bevált, bár szabálytalan módszernél maradnia.
Úgy talán túléli.

168
Hemü képe

Szembejövő forgalom

Szembejövő forgalom mellett én sem szoktam balról előzni. Viszont olyan még nem volt, hogy nem tudtam könnyedén visszamenni jobbra, amikor megindult a kocsisor. Hátranézek, lehet, hogy ilyenkor még imbolygok is egy kicsit, és gyönyörű, két autónyi rést hagynak nekem. Teszem hozzá, ilyenkor harminccal is alig megyek.
Ez a Kerepesire vonatkozik, máshol nem kell sorok között mennem.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

169
Prof.gruppetto.hu képe

Pedig nincs benne semmi

Pedig nincs benne semmi extra, szinte minden reggel ezt csinálom a Szugló-Róna, Amerikai-Thököly kereszteződésekben. (Általában mindkét helyen 10-20 autónyi sor vár a kereszteződésben...)
A szemből jövők mindig jól lehúzódnak, nekik még könnyebb is, mint a sorban állóknak, ugye. Nem hülyék ám az emberek általában, ha látják, hogy jössz, akkor nem akarnak elütni... (Azzal a néhány kivétellel meg úgyis meg kell küzdened, bármilyen közlekedési módot választasz, legkésőbb az utolsó gyalogátkelőhelyen az uticélod közelében.)

www.gruppetto.hu

170
Prof.gruppetto.hu képe

Nem tudom, én eddig még

Nem tudom, én eddig még minden ilyen helyzetet túléltem gond nélkül, és soha nem a hirtelen gyorsítás volt a megoldás. Vagy volt elég hely középen maradni, amíg be tudtam sorolni, vagy kapásból be is tudtam állni. Az átlag dugóban álló autós nem rajtprogrammal indul el, ha megindul a sor, sőt a reakcióideje általábban lassúbb is, mint egy haladó bringásnak, akinek csak a kormányon kell mozdítania, esetleg 1-2-t rátekerni.

www.gruppetto.hu

171
Tin képe

Azóta nem nagyon biciklizek

Azóta nem nagyon biciklizek (május közepén történt a dolog), valahogy nem érzem hozzá a késztetést, mint régen. Remélem majd megjön megint. Úgyhogy nem előzök jobbról.
Többször is elgondolkodtam, hogy miért történt a dolog, és rá kellett jönnöm, hogy csak akkor kerülhettem volna el a balesetet biztosan, ha más úton megyek.
A Mester utcában középen villamossín van, én azon tuti nem állok neki előzgetni, mert taknyoltam már hatalmasat sínen, nem egy nagy élmény az sem. Az autók kb. a negyedik utcáig álltak sorban, ezt nem lett volna értelme kivárni. Járdán nem szeretek menni, és itt még lehetőség sem lett volna rá, mert építkeztek, a járdán mindenféle állványok voltak, két gyalogos sem fért el szemben.
Piszok óvatosan mentem, pont ezért is történt a baleset, mert benéztem az egyirányú utcába is, ahonnan elméletileg nem jöhet semmi, de tolattak már rám ilyenből is, meg jöttek menetiránnyal szemben is. Éppen ezért mindig benézek, csak most mire visszafordítottam a fejemet, már ott volt a pedálom mellett a kocsi.
Az, hogy nem indult el a mellettem lévő autó nem számít túl ritkának, sokszor tapasztalom, hogy nem nagyon tudnak az autósok egyszerre indulni zöldnél, néha 2-3 autónyi hely is marad, itt még ekkora sem volt, ezért fel sem tűnt, hogy nem indul. Gyanúsabb lett volna, ha szabályosan a kereszteződés előtt üresen hagyják a helyet, mert ugye nem lehetne elállni, ha nem tudnak tovább haladni, de ezt valahogy nem tartja senki észben, ha igen, akkor elnézést kérek a kivételektől.

172
Cseya képe

Egyszer majdnem kivasaltak

Egyszer majdnem kivasaltak engem is egy pont ilyen helyzetben. Ez is egy lecke volt, azóta már figyelek az előzendő autóra hogy az esetleges lassításának/megállásának mi az oka.

173
haggyma képe

Szintén javasolnék egy

Szintén javasolnék egy modosítást:
"Ne állj meg a holttérben. Simán állj a kocsi MÖGÉ, ahelyett hogy attól jobbra állnál. Mint a lenti képen. Ez láthatóvá tesz a forgalom minden szereplője számára. Egy mögötted álló autós számára lehetetlen nem észrevenni téged, ha rögtön előtte állsz."

Hát tgk, és furgon mögé úgy, hogy az egyik tükörben sem lát a vezető még szgk-val sem állok nem, hogy kerékpárral.

Javaslat: "Furgon, tgk és zárt kocsiszekrényű jármű mögé ne állj! Legyél mögötte mellette, hogy legalább tükörből lát, valamint ha megindul hátrafelé (bármilyen okból) nem leszel közte és a mögötted lévő között palacsinta."

teszek be ide rajzot

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

174
Prof.gruppetto.hu képe

Így van, ez fontos! Csak

Így van, ez fontos! Csak olyan helyen állj meg egy autó mögött, ahol te magad látod a vezető arcát valamelyik tükörben! Továbbmegyek, ugyanezt alkalmazd menet közben is! Kicistéherbe is csak úgy megyek, hogy kilógjak azért a tükör látóterébe...

www.gruppetto.hu

175
moshinévtelen képe

információs tábla

információs tábla nyújorkban.
alkalmazni kéne.

http://flickr.com/photos/maze_/471245391/

176
haggyma képe

Készítettem gyorsan pár

Készítettem gyorsan pár ábrát "Veszélyes kerékpár járda út: Ezért nem használják sokan!" címen gyengébb idegzetüeknek nem ajánlott!

Magwas utolagos (remélem) engedelmével az ábráját átalakítottam.

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

177
Krisztab. képe

Maximum úgy lenne helyes a

Maximum úgy lenne helyes a cím, hogy "Veszélyes, járdán vezeteTT kerékpár út"

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

178
haggyma képe

Köszi, javítva.

Köszi, javítva. :)

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

179
Hotyhogy képe

Nem látszik

Nem látszik javítva!

Hallgass Krisztabra, mert aztán alá húzza majd pirossal!

Veszélyes, (veszző!) járdán vezetett (kettős té!)... :)

________________

Sajnálom a bolondot.

180
haggyma képe

Hallgatok! :((( Mélyen.

Hallgatok! :((( Mélyen. :)))

Még mindig nem frissült?

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

181
Hotyhogy képe

Még nem. De ha frissül

Még nem. De ha frissül majd, akkor tökéletes lesz. Köszi! :)

________________

Sajnálom a bolondot.

182
Krisztab. képe

:P *CMS* _~o

:P

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

183
Hemü képe

Veszző?

Veszző?

184
Hotyhogy képe

Miért kell neked

Miért kell neked nagyítóval olvasnod? Bele kotnyeleskedtem, s meg is kaptam a magamét! :D

________________

Sajnálom a bolondot.

185
Hemü képe

:-) Véletlenül megláttam.

:-)

Véletlenül megláttam. Ja, és a "belekotnyeleskedtem" egyben van.

AJJAJ! FUTOK!

186
magwas képe

Nem az enyém az ábra.

Nem az enyém az ábra. Michael Bluejay művét fordítottam magyarra. Szerintem megengedi. Ha nagyon korrekt akarsz lenni, akkor megkérdezed emailben.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

187
haggyma képe

Engedély beszerezve. Engedi

Engedély beszerezve. Engedi a módisítását, és használatát.

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

188
Perillustris képe

Az én kisvideóm

189
christine képe

Hiába váltottam

Hiába váltottam bringáról tömegközlekedésre.. Ma rajta voltam azon a fekete 7-es buszon, ami reggel összeütközött egy másikkal. Még most is zörögnek az üvegtörmelékek a táskámban. Sírjak vagy nevessek(?)
Tök mindegy mivel utazol... balesetek mindenhol vannak és sok nem is rajtad múlik.
----------------------------------------
Ki az autókkal a belvárosból!

190
Névtelenropy képe

Fejlemények a gázolás

Fejlemények a gázolás ügyében:

191
atomboy képe

Ket evvel a gazolas utan:

Ket evvel a gazolas utan: Eltiltották a vezetéstől a biciklisgázolót

Felfuggesztett...

atomboy

192
MK Dél-Pest tag képe

Gyász! :-(

Gyász! :-(

193
pATY képe

sEGÍTSÉG kÉRÉS: hALÁLOS

sEGÍTSÉG kÉRÉS: hALÁLOS kIMENETELŰ bALESETEKRŐL vALÓ éRTESÜLÉSRŐL!!! sEGÍTÉS nYÚJTÁS éRDEKÉBEN!!! éN iS éLTEM vELE, aJÁNLOM!!! 06/70-631-7018 v. akkar@freemail.hu