Billenőkocsis teherautó gázolt halálra egy kerékpárost pénteken délelőtt a XIV. kerületben a Thököly úton. A Stefánia úti kereszteződésben a kerékpáros a jármű alá szorult és azonnal életét vesztette. A holttestét a teherautó megemelésével a tűzoltók szabadították ki.












Ugye nem ismerős? Ilyenkor
Ugye nem ismerős? Ilyenkor mindig erre gondolok...
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Őszintén sajnálom,
Őszintén sajnálom, akárki miatt történt
valakinek biztos ismerős volt és lehet, hogy már te is eltekertél mellette, vagy vele szemben...
Nagyon szomorú vagyok,
Nagyon szomorú vagyok, részvétem. Bennem felötlik ilyenkor az is, hogy kinek a hibájából történt ez a tragikus eset.
Őszinte
Őszinte részvétem...
--------------------------------
...sic transit Gloria Estefan...
A hvg szerint torlódásra
A hvg szerint torlódásra kell számítani a környéken :(
http://hvg.hu/itthon/20071019_kerekparos_gazolas_zugloban.aspx
Minden nap arra járok, rossz rágondolni :(
Egyenlőre nem tudni mi történt, de nem hiszem, hogy a Tökölyn ment a bringás. Talán a Stefánián, de ott meg a város egyik legjobb bringaútja van, mindenki ott megy. Bringaúton gázolhatta el? :(((
legjobb bringaút? miről
legjobb bringaút? miről beszélsz te?
egy gyalogosokkal teli veszélyes szar az egész! és mégcsak nem is kerékpárút, hanem kerékpáros-gyalogos közös járda.
de nem ez a lényeg, hanem a szörnyű baleset :/
jó lenne megtudni a pontos körülményeket, legalább, hogy tanuljunk az esetből.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Nem kezdek el itt és most
Nem kezdek el itt és most arról vitatkozni, hogy a legjobb-e. Nekem tetszik. Ez a véleményem. Erről beszélek.
Azért tetszik, mert
Azért tetszik, mert biztonságban érzed rajta magad, pedig az autókból nem látnak a kereszteződésben. Még nem tudni hogyan történt, de ha a bringaúton ment, akkor bringasávval szinte biztos elkerülhető lett volna, akárki is volt szabálytalan.
Közben most telefonált az
Közben most telefonált az ügyvédünk, hogy a haverja látta. A szokásos jobbrakanyar, bringautat keresztezve. A bringásnak elsőbbsége volt, zöldben ment, a billencs nem adta meg, mert nem vette észre.
Bringaúton minden sarkon nézzetek balra hátra!!!!!!!!!
:( mikor állítunk
:(
mikor állítunk ghostbikeot?
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
szinte biztos voltam benne,
szinte biztos voltam benne, hogy ez lesz a felállás. :( a thökölyn nem nagyon közlekedik senki(biciklis).
az a baj, hogy ez ugyanúgy nem változtat meg senkiben semmit, mint bármelyik másik baleset. mindig megmarad az "ávelemilyesminemtörténikmegugysem" hozzáállás. legyen az biciklis vagy autós. szerintem, vagyunk úgy páran akik egy-két gázos helyzetből (nem figyelés, stb.) nagyon jól kijöttünk, emiatt jól megtanultuk. és megúsztuk. van aki ennyivel nem. :( amíg az ember saját kárán nem tanul, addig nehezen lehet a fejekbe beleverni, hogy mindig nézz szét. nekem egyszer az öcsémet az orrom előtt ütöttek el. azóta még egyirányúban is szétnézek 2x minkét irányban.
A Thököly-Stefánia
A Thököly-Stefánia sarkon, a Thökölyn áthaladó bringaútnál előőbbségadás kötelező tábla van a kerékpárosok részére.
(a következő lépés az lesz, hogy a gyalogosok is kötelesek lesznek elengedni a kanyarodó autókat?)
Tehát a bringás köteles elsőbbséget adni az áthaladó forgalomnak, ami ott kizárólag a jobbra kanyarodó autókból áll. Ugyanígy az Ajtósi Dürernél is, csak ott még az Ajtósi mindkét irányú forgalmából kanyarodnak.
Természetesen ez nem változtat az osztott kerékpárutak használhatatlanságán és a gépkocsivezetők egy részének kultúrálatlanságán, figyelmetlenségén.
Őrület, hogy a gépkocsivezetők jelentős részénél ritkán betartott szabályt felülbírálják a kerékpárosok kárára egy táblával.
"Elsőbbséget kell adni:
a.) jobbra vagy balra kanyarodó járművel:
-annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik
...
-jobbra kanyarodó járművel az úttest jobb szélén lévő kerékpársávon, vagy az úttest mellett lévő, attól jobbra eső kerékpárúton érkező jármű részére, valamint az azonos irányból érkező az úttest jobb szélén haladó villamos részére, és az úttest közepén haladó, szintén jobbra kanyarodó..."stb.
Ergo, alapból MINDEN új útszakaszra történő kanyarodás alkalmával elsőbbséget kell adni az ott keresztirányban áthaladó gyalogos forgalomnak (akár van zebra, akár nincs!) és kerékpáros forgalomnak is, amennyiben bringaút van (egyébként nem!).
A fenti közlekedési szabályt táblával felülírják a közlekedés "gyengébb" résztvevőjének kárára, ahelyett, hogy a kötelező haladási irányt jelző tábla alá raknának egy külön veszélyre figyelmeztető táblát, miszerint áthaladó keresztirányú kerékpáros forgalom.
Egy kis károgás: még 10 baleset és mindenhol csak tolni szabad majd a bringát?
Ezek alapján a teherautó sofőrje nem úgy kanyarodott, hogy elsőbbséget tudjon adni. Nem tudhatta, hogy ott elsőbbsége van a kerékpárosokkal szemben, hiszen ez nincs az autóúton jelölve.
Persze az is előfordulhatott, hogy a kerékpáros olyan nagy sebességgel közelítette meg a kereszteződést, hogy a forduló gépjárműnek nekiment, és így került a kerekek alá. Nem tudom, de nem is kell tudnom, mert az nem változtat járdára terelt kerékpárutak veszélyességén, és azon, hogy a kerékpárutakat megalkotói nem képesek figyelembe venni az erre vonatkozó tényeket.
...bocsi, hogy hosszú lett.
CM -mez 5.
Süni
www.fabiano.hu
Ez nem úgy van, hogy a
Ez nem úgy van, hogy a tábla akkor érvényes, ha nincsen vagy nem működik a lámpa?
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Megelőztél, de gyors vagy!
Megelőztél, de gyors vagy! :)
De! Hogy mennyire igazad
De! Hogy mennyire igazad van! És akkor is a keresztező járműforgalom részére, nem pedig a kanyarodókéra.
Bringával már rég ott lennék.
üdv adamekp
Kifejezetten örülök a
Kifejezetten örülök a részletesség miatt, köszi!
Szerintem az a tábla egyébként akkor érvényes, ha sárgán, vagy nem villognak a lámpák a kereszteződésben. Ilyenkor kell a bringásnak megadnia az elsőbbséget a Thököly úton érkező, egyenesen továbbhaladó járművek számára.
OKé. CM -mez
OKé.
CM -mez 5.
Süni
www.fabiano.hu
Biztos létezik jobb
Biztos létezik jobb megoldás is, de szeretett városunkban erre telik.
Értem én és tudom, hogy a bringasáv jobb megoldás, de egyrészt ezt csak mi tudjuk (bringások), másrészt rajta parkolnak az autók a sávon, ez éppen egy másik mai blogból derült ki újra.
Éppen ez a baleset nagyon
Éppen ez a baleset nagyon jól mutatja, hogy a bringaút milyen veszélyes. Hiába tetszik neked vagy nem.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Kérdezd meg Kojo_hagyma
Kérdezd meg Kojo_hagyma társunkat, hogy teherautót vezetve mit gondol a Thököly#Stefánia keresztről...
---
Bringasávot a Nagykörútra!
hogy teherautót vezetve mit
hogy teherautót vezetve mit gondolok a Thököly#Stefánia keresztről...
Egy halálos csapda.
A kitalálóját és engedélyezőjét is elő kellene venni mint gondatlanságból elkövetett gyilkosság miatt.
Azon csodálkozom, hogy nem mindennaposak ott a tgk vs . kerékpáros balesetek.
Eddig is minusz gyök 2-vel mentem el ott tgk-val.
Olyan tgk-val kanyarodni ott mintha bekötött szemmel közlekednél!
Nem vagyok isten félő, de mindig hálát adok neki ha az ilyen kereszteződésekben nem "ütők" el valakit!
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
Ejnye kirázott a hideg,
Ejnye kirázott a hideg, Sokszor a teherautósok, nem is látnak minket. azt sem tudják, hogy ott vagyunk. Folyton veszélynek vagyunk kitéve akárhányszor teherautó van az úton.
Őszinte részvétem a srác hozzátartozóinak.
Tekerjetek óvatosan!
Moles Béla
szerencsétlen... végülis
szerencsétlen...
végülis mindegy, kinek a hibájából, a lényegen már nem változtat. Isten nyugosztalja!
miért nem figyelnek jobban a népek??? ááá...
majd' minden napra jut egy
majd' minden napra jut egy kerékpáros gázolás kis hazánkban
mintha sport lenne
viszont tényleg jó lenne részleteket megtudni
http://felsulooktatas.blog.hu/
ÁÁ basszus...Őszinte
ÁÁ basszus...Őszinte részvétem a hozzátartozóinak...
..........................................................
Légysziii ne szoritsálmárle a nagy bazi kamijonyoddal!!!!!
"Senki sem különálló
"Senki sem különálló sziget,
minden ember a kontinens egy része,
a szárazföld egy darabja,
ha egy göröngyöt mos el a tenger,
Európa lesz kevesebb, éppúgy,
mintha egy hegyfokot mosna el,
vagy barátaid házát,
vagy a te birtokod,
minden halállal én leszek kevesebb,
mert egy vagyok az emberisséggel,
ezért hát sose kérdezd, kiért szól a harang:
érted szól."
/Hemingway/
- - - - -
Következő járat indulása: november 9.
www.6efutas.hu
Részvét... Ádám
Részvét...
Ádám
De IGEN IS FONTOS, HOGY
De IGEN IS FONTOS, HOGY KINEK A HIBÁJÁBÓL TÖRTÉNT.
Mert ha a bicikliséből, akkor kellő körültekintéssel elkerülhető lennének (számunkra) az ilyen halálos gázolások, ha pedig nem, akkor ismét a rossz közlekedési morállal állunk szemben és akkor "nincs mit tenni". Tehát megnyugató (lett volna), ha a biciklis lett volna a hibás.
Másképpen fogalmazok, de
Másképpen fogalmazok, de ugyanezt gondolom vagy nem:
A baleset körülményeit azért kell ismerni, hogy tudjunk belőle tanulni.
Ennek az esetnek a tanulságai szerintem (az alapján a verzió alapján, hogy a teherautó a stefániáról jobbra a belváros felé kanyarodott, és a szabályosan közlekedő kerékpárost ütötte el):
- Bringautat építeni városban hiba. Éppen az ilyen balesetek miatt, ez a fajta üttközés (jobbhorog) ugyanis tipikusnak mondható, és bringaúton haladva nagyon keveset tehetünk a megelőzésére.
- A baleset elkerülhető lett volna, ha a teherautó sofőrje a tőle elvárható óvatossággal vezet. Ez neki felelőssége is. Nem csak azért, mert ő hibázott, hanem azért is, mert a veszélyesebb jármű vezetése nagyobb felelősséggel is jár.
- A baleset elkerülhető lett volna, ha a bringás óvatos. Ez nem azt jelenti, hogy számára bármi felróható, hiszen szabályosan ment, és egyébként is. Ez azt jelenti, hogy nekünk kell tisztában lenni a következőekkel, hogy ne járjunk így:
- A kerékpárutakon az átvezetések tervezési sebessége 7 km/h a szabályok szerint
- Gyakran ez a sebesség sem tartható biztonságosan egy kereszteződésben
- Előfordul, hogy a gépjárművezetők elfelejtkeznek arról, hogy amikor rákanyarodnak az átvezetésre, elsőbbségadási kötelezettségük van. Lehet, hogy nem is tudják, mert nagyon sok ilyen kereszteződésben a felelősséget a kerékpárosra hárítják egy macisajttal.
A fentiekből számomra ismét csak az az összefoglaló tanulság, hogy ha éppen el akarok jutni A-ból B-be, akkor az úton megyek, úgy hogy ne üttessem el magam. Ha pedig a járdán megyek (beleértve a bringagyalogutat és a bringautat is), akkor a gyalogosok sebességével és szokásait betartva, őket nem zavarva. De ez utóbbit nem nagyon bírom, ezért nagyon ritkán csinálom.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Szerintem mindenhol meg
Szerintem mindenhol meg kellene szüntetni a hasonló lámpaváltásokat, amikor a kanyarodónak egyszerre van zöld, mint a gyalogosnak vagy a kerékpárosnak.
igy van. de nagyon gyorsan.
igy van. de nagyon gyorsan. a gyalogosoknak is eletveszely. europaban lattam valahol, egyszeruen atallitjak a lampakat,es a gyalogosoknak elobb lesz zold, a kanyarodo autok varnak nehany masodpercet. plusz lehetne pl. villogo zolddel jelezni a jarmuveknek (vagy a gyalogosoknak is akar), h az nem igazi zold, hanem elsobbseg adas kotelezo. Egyebkent a jarmuvezetok gyakran nincsennek tudataban, h meg balrakanyarodasnal is a gyalogosnak van elsobbsege, akkor is ha nincs zebra. (persze a bringa gyalogos-e, elkanyarodtam)
kra bssza a csorom, h a hiradok ezt a hirt nem birjak bemondani.
meg ez az egesz, h ezer a szar varoser meg kell halni.
Az a pár másodperc nem
Az a pár másodperc nem segített volna, mert egyikük sem a zöldnél indult.
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /
Van erre olyan megoldás,
Van erre olyan megoldás, hogy a gyalogosoknak egyszerre van minden irányban zöld, és ilyenkor az összes úttesten piros van. Pécsen már láttam ilyet élőben, állat jó szerintem. (A gyalogok frankón keresztben is átmennek, így nem kell kivárniuk 2 lámpaváltást).
Persze a legjobb az lenne, ahogy magwas is írja, azaz ha nem kellene lámpákkal zombivá változtatni minden közlekedőt, hagyjuk őket gondolkodni, úgy nagyobb eséllyel veszik észre maguktól a veszélyt...
www.gruppetto.hu
A lámpák teljes
A lámpák teljes megszüntetése csak akkor működik, ha egy nagyobb területen (pl. az egész belvárosban, vagy egy kisebb városban) vezetik be, és egyúttal leszerelik az összes elsőbbségadás táblát. A magyar közlekedési morál mellett az alsóbbrendű útról érkezők ítéletnapig se jutnának át a kereszteződésen.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Ha leszerelik az
Ha leszerelik az elsőbbségadás kötelező táblát, akkor mitől lesz valamelyik út alsóbbrendű? De egyébként fordítva is meg lehet közelíteni. A nagyobb kapacitású úton legyen az elsőbbségadás kötelező tábla. :)
www.gruppetto.hu
Az elsőbbségadás
Az elsőbbségadás kötelező kell, hogy a közlekedés szabályának (a nagyobb útnak van elsőbbsége) megfeleljen a kresz-szerű viselkedés.
Hidd el nekem, hogy megoldják. Most sincs minden helyen lámpa, és kereszteznek emberek forgalmas utakat járművekkel. Kicsit el vannak szokva az autósok a gondolkodástól, de egy-két hét alatt mindenki belejönne.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Hidd el nekem, hogy
Hidd el nekem, hogy megoldják. Most sincs minden helyen lámpa, és kereszteznek emberek forgalmas utakat járművekkel. Kicsit el vannak szokva az autósok a gondolkodástól, de egy-két hét alatt mindenki belejönne.
Vagy nem. A kerületben(16) van olyan pont, ahol rendszeresen beleszállnak a sarki boltba, lehet olvasni a helyi újságban. Oda pl. nagyon jó lenne egy lámpa(bár lehet, hogy azóta már van, nemtom). De gondolom máshol is vannak ilyen neccesebb, kevésbé belátható helyek.
De azért nagyrészt a legtöbb helyen le lehetne szedni. Meglepő volt mikor itt a 3-asnál kikapcsolták néha egyiket-másikat és kiválóan működött minden, még talán jobban, mint lámpa nélkül.(Persze hév lámpája működött, de az szerintem fontos is, hogy legyen.)
Szóval én úgy látom, hogy sok helyen meg lehetne szüntetni, és legalább olyan jól vagy jobban(kisebb feltorlódás mindkét irányban, meglepő módon!) működne minden. Máshol viszont nincs, de igencsak hasznos lenne.
Nagyon sajnálom, őszinte
Nagyon sajnálom, őszinte részvétem a hozzátartozóknak!
Azért kíváncsi vagyok, mit fog ezért kapni a teherautó söfőrje...
Dzsúz
"Kertész leszek, fát nevelek..."
Max. fél év jogsibevonás
Max. fél év jogsibevonás vagy annyi sem, mert a munkaeszköze. Hoz majd papírt, milyen sz@rul keres, s hogy hány gyereket kell eltartania. Ezért letöltendő börtönbüntetést sem kap majd, csak 3 év felfüggesztettet.
Szerintem pedig ÖRÖKRE el KELL tiltani EZEKET a gyilkosokat a vezetéstől a jogosítvány VÉGLEGES bevonásával, mivel már bebizonyították, hogy ALKALMATLANOK rá.
Az indexen ezt írják: "Egy
Az indexen ezt írják:
"Egy szemtanú elmondása szerint a teherautó a Thököly úton, párhuzamosan haladt a bicikliúton közlekedő kerékpárossal, majd jobbra, a Stefánia útra fordult, és nem adta meg az elsőbbséget a továbbra is egyenesen, zöldön áthaladó biciklisnek."
A Tökölyn nincs
A Tökölyn nincs biciklisút. Esetleg a járdán mehetett a biciklis.
vajon mennyivel kellett
vajon mennyivel kellett mennie a teherautonak a kanyarban, hogy annyira maga ala gyurje a szerencsetlen sracot, hogy tuzoltoknak kelljen kiszedni...
Egy ilyen billencs 13-15
Egy ilyen billencs 13-15 tonna üresen (megrakva akár 30), úgyhogy ha lassan megy, akkor is átgázol bármin a tíz-tizenkettő kerekével (ezeknek darabja ~100kg).
Isten nyugosztalja a kerékpárost. Fiú volt, vagy lány?
Ghost bájkot a hétvégén
Ghost bájkot a hétvégén összerakom, és lefestem. lánc kell meg lakat, és szerdán (Milli előtt, vagy után, vagy közben) kirakjuk
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
ennek a ghost bike akciónak
ennek a ghost bike akciónak kellene nagyobb hírverést kapnia. esetleg. nagyon sok arra az autó, meg biciklis is. hátha jobban felfigyelnek az emberek a szomorú helyzetre.
Ez bennem is felmerült,
Ez bennem is felmerült, hogy meg lehetne hívni a médiát. Ha egy életet is megmentünk azáltal, hogy az autósok jobban figyelnek, akkor már megéri...
--
kossuth - himmel.hu
Nekem is van egy ötletem a
Nekem is van egy ötletem a szélesebb közönség figyelmének felhívására.
A valódi mellett egy virtuális ghost bike is létezhet egy jelző szimbólum képében a Google Earth műholdas felvételein.
Nem tudom, hogy kell rátenni, csak azt tudom, hogy lehet egyéni kijelöléseket feltölteni az Internet helyükre. Talán valaki meg tudná csinálni egy perc alatt.
Egy ghost bike pontokkal megjelölt budapesti műholdas kép pedig nem csak az áldozatoknak állítana emléket, hanem figyelmeztető is lenne mindenkinek a veszélyre, és remélhetőleg segítene is javítani a kerékpáros közlekedés biztonságán.
________________
Sajnálom a bolondot.
Hozzátette, a műszaki
Hozzátette, a műszaki mentés idejére a rendőrök lezárták a Thököly út Keleti pályaudvar felé vezető oldalát.
Egy szemtanú elmondása szerint a teherautó a Thököly úton, párhuzamosan haladt a bicikliúton közlekedő kerékpárossal, majd jobbra, a Stefánia útra fordult, és nem adta meg az elsőbbséget a továbbra is egyenesen, zöldön áthaladó biciklisnek.
ha jól értelmezem, akkor a thökölyn jött, azon pedig nincs bringaút, csak járda. tehát a kereszteződésben le kellett volna szállnia, és áttolni a bringát, akkor lett volna szabályos. Ettől még a sofőr is hibás, hiszen a zebrán elsőbbséget kellett volna adnia.
Az történt szerintem, hogy a srác nem nézett balra, hanem körülnézés nélkül behajtott a kereszteződésbe. A teherautó sofőrje valószínűleg nem is láthatta, mert holttérben volt végig.
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
magamból indulok ki. azt a
magamból indulok ki. azt a jobb kanyart én mindig kb. 5-tel veszem be. mint általában az ilyen kanyarokat. nem értem hogy lehet, hogy a hátsó kerék alatt volt már az áldozat, amikor megállt. jóval többel(lendületből) kellett mennie.
szerintem meg a zindexes
szerintem meg a zindexes hírszekesztő elírta. a hírben arról van szó, hogy a thökölyt a keleti felé zárták le. tehát a befelé jövő jobb oldalon. ide kanyarodhatott jobbra a billecs a stefániáról az egyenesen haladó biciklisre rá.
mindegy melyik jobbrát
mindegy melyik jobbrát nézzük. kocsival mindekettőt óvatosan veszem be. mint minden jobbra kanyart. talán azért, mert biciklis vagyok. is.
igen, elírta.. Most
igen, elírta.. Most beszéltem egy ismerősömmel, aki a környéken dolgozik, reggel látta a helyszínt. Stefánián jött a bringás is meg a billencs is. A billencs a Thökölyre fordult jobbra kis ívben. A bringás valószínűleg későn vette észre a teherautót, vagy figyelmetlen volt. Ott olyan szűk az ív, hogy azt tartom elképzelhetőnek, hogy a bringás oldalról csúszott be a hátsó tengelyhez(rossz lehetett a fék a bringán?) a bringából konkrétan fémhulladék lett, olyan szinten összegyűrődött. A kanyar íve nagyon kicsi, a teherautó nem mehetett túlságosan gyorsan.
Megnéztem a helyszínt pontosan. A Thököliről a Stefániára jobbra kis ívben, ahol a troli is fordul, az bizony sokkal nagyobb ívű kanyar, a troli miatt.
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
Emellett a bringaút olyan
Emellett a bringaút olyan helyen van, hogy pont bekerül a teherautók (kisteher, billencs, nyerges egyaránt) holtterébe...
A Főmterv szerint meg a Kiskörúton a kerékpársáv lesz az életveszélyes.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
A főmterv a kiskörúti
A főmterv a kiskörúti kerékpársávot zsigerből ellenzi. Nagyon sok mindent kitalált már ellenérvként, az MK ezek mindegyikét cáfolta. Annyit értenek a kerékpáros infrastruktúra építéséhez mint te, vagy inkább egy kicsit kevesebbet.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Szerintem itt mindenki
Szerintem itt mindenki többet ért a kerékpáros infrastruktúrához, mint ők. Roger pl. egészen biztosan.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
"A Főmterv szerint meg a
"A Főmterv szerint meg a Kiskörúton a kerékpársáv lesz az életveszélyes."
ugye nem ők tervezik? mert akkor nem csodálkoznék, ha valóban az lenne!
De, ők tervezik. De Andrej
De, ők tervezik. De Andrej és az egész közlekedési munkacsoport rajtuk tartja a szemét.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Sztem meg elírták, mer a
Sztem meg elírták, mer a Stefánián van bringaút, onnan kanyarodott be a billencs jobbra a Thökölyre.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
"Ettől még a sofőr is
"Ettől még a sofőr is hibás, hiszen a zebrán elsőbbséget kellett volna adnia."
Nem tudjuk még, ki a hibás, gondolom majd kiderítik. Borzasztó tragédia a családnak :(((
Nyugodjon békében!
Nyugodjon békében!
Nekem hiába van
Nekem hiába van elsőbbségem, 5x körbenézek, mert azt csak csak 1x nem adják meg és meghalok. Ez ennyire egyszerű. És még így is könnyű biciklivel Pesten megsérülni.
Borzasztó. Szomorú. Mit is
Borzasztó. Szomorú.
Mit is mondjak?
Annyit mindenképp, hogy ha a biciklis nem biciklis lett volna, hanem zebrán átkelő gyalogos, akkor nem lett volna segítség a bringasáv. (Tudom, a biciklis gyorsabb, de kevésbé fürge az elugrásban.)
Dühös vagyok. szigort a közlekedési rendőröknek, mert különben ez csak rosszabb lesz. Az is baj, ha valaki figyelmetlen, de iszonyú az, ha valaki leszarja a közlekedési szabályokat. Mert soha senki nem bünteti, mert megszokta, hogy lehet, ő erős, neki szabad.
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
"Annyit mindenképp, hogy ha
"Annyit mindenképp, hogy ha a biciklis nem biciklis lett volna, hanem zebrán átkelő gyalogos, akkor nem lett volna segítség a bringasáv."
Még nem lehet tudni, ki volt a hibás, mi pontosan a balesetet oka (a gyalogos sokkal jobban észlelhető egy kereszteződés előtt, mint egy biciklis. Ha nem számítasz kerékpárosra, csak a zebrát illetve zebra előtti részt nézed, át akar-e kelni egy gyalogos, nem tekintesz távolabbra, közeledik-e valaki a járdán, mert a gyalogos ilyen gyorsan nem érhet a kereszteződéshez, ezért felesleges a távolba tekintgetned. A biciklis 2-5-ször olyan gyorsan halad, mint egy gyalogos, így nagyobb távolságban kell látnod a járdát/bringagyalogutat, ahhoz, hogy észrevedd, közeledik-e bringás.)
Ne azt az egyetlen mondatot
Ne azt az egyetlen mondatot ragadd ki...
Persze, hogy a bicikliseknek jobb, ha az autókkal együtt létező infarstruktúrájuk van (városban), pusztán arra mutattam rá, hogy adott esetben ez a billenős egy gyalog nénire hajtott volna rá. Ha jól emlékszem, abban a kereszteződésben van szép nagy fa és tábla is, simán kitakarhatnak bárkit. Nem tudjuk még százszázalékosan, hogy mi történt, de azt érezzük nap mint nap, hogy nagyon sok a közlekedési szabálysértés. Ezekben kellene nagyobb szigort mutatni, és akkor talán kisebb lenne az esélye az ilyen baleseteknek is.
Talán ma lesz a napja, hogy kocsiba ülök. Gyakorolnom kell nekem is.
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Azt írtam, hogy a gyalogost
Azt írtam, hogy a gyalogost könnyebb észrevenni a zebra előtt, mint a biciklist, így nem biztos, hogy adott esetben gyalogos gázolás lett volna a vége. De még egyszer: hiába találgatunk, nem tudjuk a pontos okokat.
A baleset szörnyű :((((
ezzel csak az a probléma,
ezzel csak az a probléma, hogy mi az hogy jobban észrevehetőbb ?!? menj lassabban és vedd észre. ennyi a megoldás. de ha valaki úgy megy neki egy ilyen kereszteződésnek, hogy - ááá, csak gyalogosra számítok - az milyen hozzáállás ? ha nem vagyok benne biztos, hogy tök üres a zebra, akkor nem megyek rá. nem értem. lehet hogy a bringás gyorsabban lenn van a zebrán, de ha balról jövök autóval, és jobbra kanyarodok egy zebrára, akkor álljon meg az a tetves autó. és nézzen szét. neki ott kötelessége elsőbbséget adni. még ha a biciklis teszem azt éppen nem is szabályos. mindig az a rohadt sietség. tipikusan, amikor megnyomja a gázt, hogy hátha elfér még a gyalogos előtt. lehet itt is ez volt, "csak" közben jött egy biciklis is. és meghalt. mert nekem ne mondja senki hogy 2vel ment és odafigyelt annyira, hogy egészen a hátsó kerékig kellett gurulnia, míg meg tudott állni. és rohadtul kíváncsi leszek, mit kap a teherautó sofőrje, mert hibázott.
basszus. erre nem lehet mit
basszus. erre nem lehet mit mondani. részvétem :-(
gyakran járok én is arra.
ennél már csak a Stefánia "bringajárda" Ajtósinál levő zebrája durvább, ahogy a Liget felé haladunk. életveszély.
igen, ott a ligetnél
igen, ott a ligetnél durván kanyarodnak rá a stefániára... nem egy balesetet láttam már ott:(((
Október 26-án tüntetés
Október 26-án tüntetés lesz a Kerékpárosklub szervezésében a balesetveszélyes bicikliutak miatt!
Szerintem az a nagy szemétség, hogy bicikliutas keresztezősésben egyszerre adnak zöldet a bicikliseknek és a kanyarodó autósoknak. MENYYIBŐL TARTANA A BICIKLISEKNEK ADNI 10 MÁSODPERC ELŐNYT??? Az összes lámpa programozható, ezt miért nem lehet megoldani??? Nagyon sokat csökkenne az ilyen jelegű balesetek száma!
Én még gyalog is úgy közlekedem, hogy minden kereszteződés előtt balra hátranézek a vállam fölött. Mostanában azért nem járok gyalog, mert hiányik a visszapillanótükör. :-)
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Szerintem mindenhol meg
Szerintem mindenhol meg kellene szüntetni a hasonló lámpaváltásokat, amikor a kanyarodónak egyszerre van zöld, mint a gyalogosnak vagy a kerékpárosnak.
Szerintem meg az összes
Szerintem meg az összes lámpát le kéne szerelni a faszba. Bekapcsolják a robotpilótát amikor nem kéne.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Ott a pont!
Ott a pont!
Őszinte részvétem a
Őszinte részvétem a családnak és hozzátartozóknak!
Ez most sokkolt, gyakran járok arra.
Tudtommal a billencsnek nem is lett volna szabad behajtania a Hungárián belülre, hacsak nem volt engedélye. :(
Nyugodjon békében. :(
Nyugodjon békében. :(
***
...és tényleg nincs ki mind a négy kerekem, de Budapesten csak így lehet!
------------------------------------------------------
dobozos és kerekes drótlovacskája
RIP! Fari xxxx Két
RIP!
Fari
xxxx
Két kerékre, akinek kivan a négy kereke!
Teljesen mindegy, hogy
Teljesen mindegy, hogy kerékpárjárda, kerékpárút vagy sáv van ott. Nagyon, de nagyon kell ott figyelni, mert balról sőt néha szemből is bekanyar egy elmebeteg aki szarik az egészre. Elsősorban a parkolást kellene ott megtiltani, hogy belátható legyen a kereszteződés.
Volt már rá példa, hogy az ótós a kerékpárosokon keresztül parkolt fel a vendéglő mellé a járdára, mert neki az a helye! (ezt a választ kaptam!)
Szombatonként és szerdánként arra megyek a Millire, de asszem yó darabig leszállok a masináról és gyalog megyek át a zebrán már a részvét okán is.
Őszinte részvétem a hozzátartozóknak, barátoknak, ismerősöknek.
Részvétem! Én is arra
Részvétem!
Én is arra járok minden nap!De ezek szerint MAGYARORSZÁGON nem szabad átmenni a ZÖLDlámpa jelzésen!
Ha fiatalon akarsz meghallni
Ha fiatalon akarsz meghallni gondolkodás nélkül átmész a piroson, ha öregen a zöldnél is figyelsz.
Nos, akkor kössük össze a
Nos, akkor kössük össze a Ghostbike-állítást az MK tüntetésével, s ha (péntek) esti az időpont, az utolsó pénteki csapat is csatlakozik.
Nyugodjon békében. A
Nyugodjon békében. A családnak pedig részvét...
Lehet át kellene nyergelni helikopterre. Csak én látom egyre szarabbnak a helyzetet?
-----------------------
Hátszél legyen veletek!
Nem szarabb, csak jobban
Nem szarabb, csak jobban figyelünk, érzékenyebben reagálunk. Már nálam is kicsapta a biztosítékot, hogy naponta kell, néha többször is, frissíteni a blogom... :(
http://kerekparosbalesetek.freeblog.hu/
Mindig azt mondtam másoknak
Mindig azt mondtam másoknak (meg magamnak is), hogy városban kerékpározva a kis sebességek miatt ha baleset is történik, általában nincsenek súlyos sérülések.
Tíz nap alatt a második biciklis halt meg Budapesten. Én is lehettem volna.
olyan... igazságtalan...
Nyugodjon békében!
Nyugodjon békében!
fiú vagy lány? tudja
fiú vagy lány?
tudja valaki, hogy milyen bicikli volt?
<< gergø >>
A kollégám is ott volt, a
A kollégám is ott volt, a csattanásra figyelt fel. Szerinte a teherautó a Thökölyn jött zöldön, gyorsan, a biciklis meg a Stefánián piroson. De ki tudja pontosan?
tudod, hogy fiút vagy
tudod, hogy fiút vagy lányt ütöttek el?
<< gergø >>
Az index azt írja, férfi
Az index azt írja, férfi volt.
kreszt az iskolába!
Őszinte részvétem
Őszinte részvétem
Képek a
Képek a balesetről:
http://www.langlovagok.hu/html/galeria/1208.shtml
Hát ez nagyon
Hát ez nagyon szörnyű...
Az egyik képen, habár nehezen kivehető, látszik a bringa leszakadt sárvédője, rajta egy zöld téglalap... az ott egy CM matrica szerintem.
Nem igaz, hogy az illetékesek ilyenkor nem érzik felelősnek magukat azért, hogy ilyen a jelenlegi közlekedési helyzet. Engem eddig csak bringa-gyalogúton akartak kivasalni... nem is megyek már rajta többet.
RIP
elk
Nem áll össze nekem a
Nem áll össze nekem a kép.
A dömper a villamossínen áll, jó másfél sávnyira az út szélétől (minden autós ott megy, nem rázzák szét magukat a macskakövön). Az a kanyar nem volt olyan szűken véve.
-----------
vazze.hu
baszki...megnéztem ezeket a
baszki...megnéztem ezeket a kibaszott képeket és elsírtam magam.
most csak az zavar, hogy hirtelen nem tudom hol vezessem le a feszültséget :(
<< gergø >>
nee meddig vonszolta a
nee
meddig vonszolta a szerencsétlent? hát a közelben nincs kereszteződés a képeken!
mennyi maradt az első villából, pedig úgy látszik, leszakadt az ütközéskor... ha a teherautó kanyarodott, akkor nem mehetett nagyon gyorsan - hogyan kellett ütközniük, hogy rögtön elszállt az első kerék?
mi történhetett ott?
és vajon miért volt a bringán magyar zászló?
...és miért nem mondjuk
...és miért nem mondjuk albán zászló?
Vajon miért van minden
Vajon miért van minden magyarországon, az uniós csatlakozás előtt forgalomba állított autó rendszámán magyar zászló?
Vajon miért van minden magyarországon lajstromba vett repülőgépen magyar felségjelzés?
És a hajókon is?
A vasutat inkább hagyjuk...
de miért ne lehetne bringán is?
Enyémen van például. De gyorsan lekaparom, nehogy elüssön egy billencs.
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
http://index.hu/politika/bulv
http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/331012/
Perillustris, tudod....
holnap metróval megyek.
Kurva életbe!
Kurva életbe!
Kerékpárúton akkor is
Kerékpárúton akkor is figyelni kell, ha a kerékpárút a közút bal oldalán vezet, és balról kereszteződés van, ahonnan jobbra fordulva jöhetnek. Általában "csak" egy tábla véd. Szerdán el akartam érni a zöldet a Budatétényi felüljáróról jövő utat keresztezve, és majdnem elcsaptak vagy 40-el... Szóval csak lassacskán.
Kerékpárúton a garázs-
Kerékpárúton a garázs- és parkoló bejáratokat is figyelni kell.
Az utak kegyetlen
Az utak kegyetlen törvénye: azé az elsőbbség, akiben több vas és acél van.
Rettenetes, torokszorító dolog belegondolni "baj-társunk" utolsó másodperceibe.
Nyugodj békében!
Zais
Torokszorító, igen.
Torokszorító, igen. Elgondolkodtató az élet és halál.
Nem minden bicajos Isten hívő, de annak aki nem az, az ő világi vagy racionális szemléletének nem lehet bántó, ha közösségének védő szentje van.
Nem tudom, vajon ismernek e, vagy elismernek e a magyar biciklisták egy védő szentet, mint a magukét. S ha eddig nem, akkor nyitottak e arra, hogy egy túlzott vallási kultusz gyakorlása nélkül, csendben ismerjenek egyet.
Az olaszországi és világszerte más bicajosok is így tekintenek Madonna del Ghisallora. De több szentről is látok tájékoztatót ezen az oldalon:
http://home-1.tiscali.nl/~edwinsel/misc_religie.htm
________________
Sajnálom a bolondot.
Köszi a linket, nagyon
Köszi a linket, nagyon tetszett!
- - - - -
Következő járat indulása: november 9.
www.6efutas.hu
Egy szemtanú elmondása
Egy szemtanú elmondása szerint a teherautó a Thököly úton, párhuzamosan haladt a bicikliúton közlekedő kerékpárossal, majd jobbra, a Stefánia útra fordult, és nem adta meg az elsőbbséget a továbbra is egyenesen, zöldön áthaladó biciklisnek.
(Index, Független Hírügynökség)
FELHÁBORÍTÓ!!! Mint egy gyilkosság.
Rohadtul elegem van már a
Rohadtul elegem van már a fővárosból! :-( Lassan már undorral tölt el, ha a lovammal ráfordulok egy autóútra, mert sosem tudhatom, hogy odaérek-e, ahová indultam. A legszomorúbb, hogy nem is kell az autók között menni, hogy bekövetkezzen a baleset...
Andrássy-nál dolgozom, hetente többször látok éppenhogycsakmegmenekülő bringásokat. Mindig a Stefánia-Thököly kereszteződésen jövök át, bár egy éve én már csak azt az oldalt használom, amelyiken nincs bringaút - pont azért, mert az jobban belátható a kereszteződésekben. A Ligetnél lévő is életveszélyes! Nemigaz, hogy ezt nem veszi észre egyetlen illetékes sem! Azt sem értem, hogy a bringaút miért nem a másik oldalra épült (biztos bennem van a hiba, de nekem az logikusabbnak tűnik)? A Tiszti Klub mellett amúgy is elég nagy a gyalogosforgalom és éppenséggel ők is szarnak arra, hogy a sárga csík mit jelent. Az autósokat pedig rohadtul nem érdekli (tisztelet a kivételnek), hogy a zöld jelzésük mellett esetleg egy sárga villogó is ott éktelenkedik, hogy gyalogos/kerékpáros átkelő van...
Ahogy hazaérek egy városi utamról most már mormoljak el egy imát, hogy hurrá, ezt is megúsztam?!? Lassan minden egyes sarokról egy halott bringás társunk fog eszembejutni? Mikor fogja ezeket a problémákat észrevenni egy nem-bringás is?
Mikor fogja ezeket a
Mikor fogja ezeket a problémákat észrevenni egy nem-bringás is?
majd akkor, ha bringára ül és ugyanezekkel a helyzetekkel szembekerül.
A legszomorúbb, hogy nem is kell az autók között menni, hogy bekövetkezzen a baleset...
Megfordítanám a kijelentést. Az autók között kell menni, hogy ne következzen be a baleset.
Akkor ugyanis látnak téged az autósok, nem pedig egy bokor, vagy parkoló kocsisor mögül vágódsz eléjük.
Nagyon sok balesetben az autóst-biciklist hibáztatják, mert a kresz az egyiknek vagy a másiknak ad igazat, azt soha senki nem vizsgálja, hogy az adott létesítmény mennyire biztonságos, vagy hogy az éppen aktuális előírás mennyire van összhangban a nemzetközi gyakorlattal. Sajnos ez a baleset (meggyőződésem szerint) a létesítmény tervezési hibájából következett be, és csak másodsorban hibáztathatók a baleset résztvevői.
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
Ha az autók között mégy,
Ha az autók között mégy, kisebb esélyed van rá, hogy baleset következzen be, és ha bizonyos szabályokat betartasz, akkor csak a szándékos gyilkossági kísérlet ellen nem vagy védve az úton. Sajnos ilyen is van, pszichopatáknak is adnak jogsit.
Ezeket a problémákat jövő hét pénteken fogja a nem-bringás észrevenni. Odamegyünk, és elmondjuk nekik.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Andrássyn járok én is,
Andrássyn járok én is, nap mint nap
legtöbbször autók között, "sávot foglalva", hogy lásson a mögöttem jövő
de mostanság, úgy be van állva, hogy még a tükrök között sem lehet elférni
az állítólagos bringaút életveszély (tavaly márciusban ott nyitottak rám egy jobbos autót, több métert repültem, agyrázkódás, iszonyú nagy mákom volt - ezért ez az út örökre kizárva a használatból)
de ha még ott is szeretnék menni, minimum 5-6 autó áll rajta itt ott (főleg a Bajcsy kereszteződéshez közel)
kérdezem én, repüljek?
azt már le sem kellene írnom, hogy naponta 3-4 alkalommal szeretnének levasalni az útról, annak ellenére, hogy nagyon figyelek és betartom a szabályokat
Magwasnak van igaza
A BELVÁROST PEDIG LE KELL ZÁRNI!!!
psychogirl
Őszinte részvétem a
Őszinte részvétem a családnak és hozzátartozóknak!
Ez szörnyű, leirhatatlan. Nem értem az embereket, nem értem mért jó ez, hogy egyszerre van zöld az autókkal együtt. Lassan eljutunk oda, hogy az autós nem engedd el , nem ad elsőbbséget. Itt kisvárosban is ugyanugy, mint Budapesten. Látom a fővárost és látom a kisvárost. Én is közlekedjek autóval? Pöffögjek a nagyvilágba, azért hogy több esélyem legyen az életben maradni. És dobjam el kerékpárt, az emberek hülyesége miatt. Hová juttunk , hová süllyesünk. Szörnyű. :-(
Lassan eljutunk oda, hogy az
Lassan eljutunk oda, hogy az autós nem enged el, nem ad elsőbbséget.
Mivan, bocs, mivan? Lassssaaaan? Már régóta itt tartunk.
Például:
Például: http://blog.atomboy.hu/?mode=viewid&post_id=109
Hábizony. http://keroutinfor
Hábizony.
http://keroutinform.freeblog.hu/archives/2007/10/18/Siraly-BOF
Figyeld a kommenteket. Egyikőnk sem tartotta a smartos szorit kommentre méltónak, mert annyira mindennapi. Pedig Dezső nagyon profin oldotta meg.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Valóban yól oldotta meg
Valóban yól oldotta meg Dezső, de ezek a kidugom a koci orrát technikák annyira mindennapossá váltak, hogy engem már arra kényszerít, hogy a Tétényin sáv harmadán-közepén haladjak. Osztán dudálhat nekem a gyász.
"Lassan eljutunk oda, hogy
"Lassan eljutunk oda, hogy az autós nem engedd el , nem ad elsőbbséget."
Megállt nekem ma egy "mazsola" a zebránál és intett hogy mehetek utamra. Mentem is azaz csak mentem volna mert 7 azaz hét autós gondolta úgy, hogy én ráérek és a szabály az neki smafu.
De történt ma az is, hogy a takszis meg állt a kerékpáros átkelőnél én elindultam, de a takszis mellől kilőt egy parasztgeci azért, hogy a mellettem lévő zebrán! megálljon a dugó miatt.
Szankciók, kemény szankciók segítenek már csak. És azok a szankciók legyenek érvényesek a bringásokra is, mert félelmetes amit művel némelyik. Ó-Budáról jöttem kivételesen kocival.(a szomszéd vezetett) A járdáról elénk huppant egy elmebeteg kivilágítatlan bringás majd vissza ugratott a járdára. Szomszédom szerencére csak 40 körül nyomatta a szar út miatt, de a hírtelen fékezéstől a Sárkánynak meghúzódott a válla az övtől, a kölek pedig lekoccolta a fejtámlát rendesen.
Az ilyen ugribugri bringákat csak vállon hordva vagy tolva engedném a városban haladni.
ELŐL- Eggyel kevesebben
ELŐL-
Eggyel kevesebben lettünk.
Fájdalom tölti lelkemet és részvéttel teli a szívem.
...én is lehettem volna az áldozat!...vagy bármelyikünk!
-HÁTUL LÁMPA, AZ KELL!
Még egy, most nálunk.
Még egy, most nálunk. :(
http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/331012/
Részvétem a családnak.
Részvétem a családnak. Több mint egy éve járok ezen a szakaszon, eddig én megúsztam, pedig többször kerültem már én is hasonló helyzetbe. A fiam hívott fel telefonon, ő pont akkor járt arra, jött hazafelé a suliból, és látta az esetet. Szörnyen megijedt, és örült, hogy felvettem a telefonomat. A Stefánia összes kereszteződése életveszélyes, kiváltéképpen a Városligetnél, ahol a gyalog-kerékpár lámpák zöldre váltása esetén kétoldalról is rákanyarodnak az autók. És ezerrel. Ezentúl itt le fogok szállni a biciklimről és inkább gyalogosként át fogom tolni. Hátha így megúszom a balesetet. Vigyázzatok magatokra!!!
Ahogy olvasom a hireket egy
Ahogy olvasom a hireket egy valamit nem értek. Az írják, hogy a bringás a városliget felől jött, a teherautó pedig a stadionok felől kanyarodott rá a thökölyre. Mivel másfél éve járok erre, biztosan tudom, hogy akkor a bringásnak a piroson kellett átmennie!!!!!!!! Most akkor hogyan történt ez az egész, tud valaki, valami biztosat, ki merről jött?
Két felől kanyarodnak ilyenkor az autók, valóban a stadionok felől a thökölyre és a thökölyről a stadionok felé. De ekkor még a gyalogosoknak és a bringásoknak is piros a lámpa!!!
A bringás is és a
A bringás is és a teherautó is a városliget felöl, a Stefánián jött. Bringás egyenesen ment, keresztezte volna a Thökölyt, a teherautó meg rákanyarodott jobbra a Thökölyre.
Ha sokat jársz arra, akkor tudod, hogy a Stefánián a Városligettől eléggé meg kell nyomni (26-28 km/h-val), hogy elérd a Thökölyn a zöldet. Ezért azt gondolom, hogy a bringás is gyorsan ment, és a zöld vége felé érhetett oda. Lehet, hogy a teherautó már sárgán ment át, és azért sietett. Ugyanis az egészben azt nem értem, hogy hogyan került a teherautó a Thököly úti zebra túlsó végéhez? Legalább 6-8 métert kellett mennie még, miután elütötte a bringást?!
A lánglovagok oldalán a fotókból sokminden látszik, hogy hogyan történhetett, de már bánom, hogy megnéztem, mert felkavaró a tudat, hogy az én bringám is fekhetne ott.
Kicsit elbizonytalanodtam.
Kicsit elbizonytalanodtam. Megnéztem mégegyszer a képeket, és a teherautó az úttest közepén áll, kicsit úgy, mintha balra kanyarodott volna előtte. Eszerint a Stadionoktól jött a Stefénián, és kanyarodott balra... Így viszont vagy a kamion vagy a bringás piroson ment át.
Akkor mégiscsak nekem van
Akkor mégiscsak nekem van igazam, de nagyon sajnálom az áldozatot.
Akármelyik ment át a piroson, vagy sárgán, mindkettőnek iszonyú sebességgel kellett menniük. Sajnálom a bringást is és sofőrt is.
Azért áll az úttest
Azért áll az úttest közepén, mert ott van a régi villamossín. Tőle jobbra macskakő van, amin nem szeret senki se menni. Ja jobbra kanyarodnék, én is a sínekre mennék.
Bringával már rég ott lennék.
üdv adamekp
Ma Milli után kint voltunk
Ma Milli után kint voltunk a kereszteződésben. A jobbra kis ív olyan kicsi, hogy ha egy ekkora teherautó jobbra akar a stefániáról kanyarodni, azt semmiképpen nem teheti meg gyorsan, éa akkor is csak a villamossínre tud érkezni, mert akkora a fordulósugara. Ottjártunkkor több ilyen négytengelyes sittszállító billencs is fordult jobbra, mindegyik lassan jött. Ezzel nem a sofőrt védem, csak közlöm, hogy mit láttunk a helyszínen.
A lámpaváltás pedig olyan, hogy majdnem egyszerre (egy másodperccel hamarabb vált a bringás) vált a két lámpa zöldre, és a sárga villogó figyelmeztető jelzés nem működik.. A kerékpáros lámpája kb 3-5 másodperccel hamarabb vált pirosra, mint a stefánia szélső sávja.
Személyes meglátásom az, hogy a kerékpáros a már kanyarodó teherautónak oldalról ment neki, és esett be a kerekek alá. De ezt majd a rendőrségi vizsgálat megcáfolja, vagy megerőssíti.
Az mindenesetre tény, hogy semmi az égvilágon nem figyelmezteti az autósokat az egyenesen haladó kerékpáros forgalomra, és a kerékpárút is elveszik a parkoló autók, a sűrű növényzet mögött. Pont a kereszteződés előtt több oszlop, fa, és egy dupla telefonfülke is takarja a kilátást.
Személy szerint a tervezőt tartom felelősnek, ezért a balesetért.
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
Atával előttetek voltunk
Atával előttetek voltunk ott, ugyanezt állapítottuk meg. A teherautók a Récsei mögötti építkezésre mennek.
Egy sokatmondó kép: http://www.flickr.com/photos/8083720@N02/1660239106/
Ez az autó is teljesen takarja a zebra előtti részt, igaz, a billencses átláthatott felette.
No nem egészen úgy van
No nem egészen úgy van az!
Soxor előfordult ott velem, hogy a szemből kanyarodó paraszt "mégátférek" alapon simán behajt a bringazöldbe.
Ez a szitu nem csak itt, de szinte minden hasonló kereszteződésben előfordulhat és elő is fordul.
Volt már olyan, hogy a Tétényi-Etele keresztben a 14-s busz vezető egy kézzel kormányozva, másik kezében telefonnal abszolválta a kanyart vérpirosban, magasról téve a többi közlekedőre.
Annál az átkelőnél valamiért mindig megálltam, mostantól le is szállok a bringáról és a zebrán tolom át magam.
(Az Ajtósi-Stefánia átjáró sem akármi. Én még ott lassító, elsőbbséget adó kocival nem találkoztam.)
Hát igen, akkor így már
Hát igen, akkor így már más a helyzet. Ezért írtam, hogy engem nem érdekel, hogy nem érem el azt a fránya zöldet, már csak azért is, mert nagyon sok esetben autóval szoktak felparkolni a fodrászat elé, tegnapelőtt egy autóval találtam magam szembe, simán feljött a járdára, a zebrán keresztül. A "mezei" és a "futár" bringásokat sem értem sokszor, hogy miért olyan baromi lényeges, hogy elérjék azt a zöld lámpát. Azon a két percen múlik minden. IGEN! Azon múlik, és mint látjuk az ÉLETÜNK.
Igen, egyrészt igazad
Igen, egyrészt igazad van..
Másrészt viszont nem véletlenül folyik a csapból is, hogy a bicikliút veszélyes.. Én konkrétan az éppen kizöldültön szerettem volna átmenni (Szilágyiörzsén), mikor egy kedvesfeketére mázolt nagyótó (igenigen, az ablak is setét volt) vágott be elém, előre nem tervezett közelségbe kényszerítve az szép budapesti aszfalttal.. Pedig látnia kellett, hiszen mögülem indult, kezdetben lassan..
Én ebből azt szűrtem le, hogy az igazán extrém "sport" nem az úttesten, hanem pont a bringaúton való bringázás - de ahogy gondolod..
Szerk. balesetes topic kedvéért: valamikor szeptember elején esett meg az eset, Szilágyiörzse#Gábor Áron..
-
Adj helyet magad mellett..
(Orrot túrni pedig bringán is lehet.. ;) )
Nem hiszem, hogy a
Nem hiszem, hogy a dömperest érdekelné a macskakő. Megérzi egyáltalán?
Van egy olyan érzésem, hogy ezek ketten versenyeztek, hogy ki ér át előbb a kereszteződésen. Ezt támaszthatja alá a tanú beszámolója, miszerint egymás mellett jöttek már korábban is a ligettől, és hogy a dömperes a sínekre kanyarodott lendületből(?), mintha ott akart volna még átférni. Na meg a nagy sebesség, amire többen is gyanakodtok.
Én ott harminccal szoktam menni ha a gyalogosforgalom engedi (ritkán nem), mert azon a burkolaton nem megerőltető, és így pont zöldre vált, mire odaérek. Nekem lendületem van, az autósoknak meg nem. És igen, Hörbi, igazad van.
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /
Az egyik lánglovagok.hu-s
Az egyik lánglovagok.hu-s kép alapján:
Elég!!
Bárki is volt a hibás, nem lehet figyelmen kívül hagyni, milyen nagy szerepe volt a balesetben a veszélyesen kialakított infrastruktúrának. Minden ilyen kereszteződés egy-egy időzített bomba!
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
Elég az életveszélyes kerékpáros járdákból!!
Ez a kép fogott meg engem
Ez a kép fogott meg engem is. Nagyon kifejező, ha lehet erre az esetre ezt a szót használni.
ELÉG! jó kép.
ELÉG! jó kép.
Őszinte
Őszinte részvétem!
Rettenetesen felkavaró volt a tudat, hogy bármelyikünk lehetett volna.
Még annyit, hogy én is szeretem a Stefánián a bicikli-utat.
És nem szeretek az autók között menni, habár belátom, ez logikusabb lenne: látnának minket és lassan talán egyenrangúnak tekintenének.
De valószínűleg meg kell különböztetnünk a hobbi-biciklistákat a rendszeres bicajosoktól. Én az első csoportba tartozom és ha tekerek, akkor úgy számítom az időmet, hogy életben érjek oda, ahova indulok. Ezért nem vagyok rest lassabban menni, vagy lelassítani, ahol tudom, hogy veszély van. Ide tartoznak a gyerekesek is.
De aki meg siet -biciklivel-, az siessen, csak óvatosan!
Szóval amellett, hogy persze szarik ránk ez a városvezetés, azért még vannak ilyen belső kérdések is.
kiderült már, hogy ki volt
kiderült már, hogy ki volt a srác?
egyetemista? dolgozott? merre, hol? milyen idős volt? mennyi ideje bringázott? rendszeresen járt ezen az útvonalon?
Részvét a családnak. Én
Részvét a családnak.
Én április óta bicajozok napi szinten.Előtte sokat vezettem motort és kocsit is a városban.Kerékpárra átülve újra kellett tanulni a közlekedést.Ezt a fórumot olvasva rengeteget tanultam.Sajnos néha más hibáján okulva.Valahogy népszerűsíteni kéne,hogy az alkalmi bicajosok is tudjanak róla,tanulják meg a városi közlekedést.Tavasszal olvastam Perillustris blogját a Váci úti tesco kereszteződésről,ahol hasonlóan a kanyarodó autók szinte fékezés nélkül veszik a jobbos kanyart.Azóta az ilyen keresztedőzések előtt már 20 méterrel nézek balra,figyelem a kocsikat ahol lehetőség van rá.Előtte nem jutott eszembe,bíztam a zöld lámpában.Az itt leírt jó tanácsokat megfogadva több balaset veszélyes helyzetet sikerült baleset nélkül megúszni.Tényleg 100%-ban kell figyelni.
További baleset mentes közlekedést mindenkinek.
Lassan,de gyorsulok
Utolérte,
Utolérte, elütötte...
http://www.hirszerzo.hu/cikk.halalos_kerekparbaleset_kecskemeten.47644.html
Most már kezdem elhinni,
Most már kezdem elhinni, hogy valami tényleg nem stimmel a kerékpáros balesetek számával mostanában!
Sokszor kell
Sokszor kell tehergépkocsival (tgk) közlekednem. És mikor az ilyen kereszteződésekben nem csapok el - akaratomon kivűl - keróst az nem miattam van! Nehéz vakon közlekedni! Az ilyen jellegű kereszteződések a tgk-val csak vakon tudod bevenni. Ez nem ment fel senkit.
A személyes véeményemet inkább hanyagolom mivel monitor pixelek nem bírnák...
Az aki engedélyezte ezt a kereszteződést szerintem hibásabb mint az aki nem adta meg az elsőbséget.
Javaslom nézétek meg a holttereket (igaz angol, de durva):
http://www.dobli.com/index/gb/dobli_blind_spot_mirror
Az Eu-s direktiva:
http://www.dobli.com/index/gb/european_directives_blind_spot_mirrors
http://www.dobli.com/index/gb/mirror_adjustment
A képeket megfordítottam a jobbra tarts végett:
http://kojo.extra.hu/kerekpar/tgk/subalbum_1_thumbs.html
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
De durva... Azért korábbi
De durva...
Azért korábbi hozzászólásokhoz hozzátenném, hogy képtelenség állandóan balra meg hátra is figyelni... Akkor már lassan ott tartunk, hogy minden úton való átkelésnél leszállunk a bicikliről, mint nagyszüleink, és szépen áttoljuk a kerékpárt.
Eddig mindvégig azon voltam, hogy egyértelműen a jármű vezetője volt a hibás, de ez a holttér dolog elgondolkodtató... Igazából már az durva, hogy ilyen holtterekkel bármi is járhat-kelhet az utakon, ami persze akkora, hogy ha bármit is üt el vagy bármivel is ütközik, persze a másik fél jár rosszul. Ez közel olyan morbid, mintha visszapillantó nélküli autókat engednének az utakra... (jó, persze gyengébb verzióban, na de könyörgöm AKKOR IS!)
Ha jól érzékelem, a
Ha jól érzékelem, a direktíva éppen arról szól, hogy - igaz, csak 2009 márciusától - kötelezővé teszi a holttértükrök használatát. A történtek és a képek alapján erre valóban nagy szükség van. Nem kéne még több mint egy évet várni.
Amit a Kőbányai#Nagyonnagy balesetről tudok, aszerint ott is ugyanez volt a baj: rosszul tervezett kerékpárút átkelő és nagy holtterű kamion.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Ez jó megoldás lenne. De
Ez jó megoldás lenne. De remélem ténylegesen ezt tervezik és nem csak ámítás a nép megnyugtatására... Ez a 2009 elég távolinak tűnik... (ha azt tekintjük, hogy "csak" egy tükörről van szó, ami (!) életeket menthet).
Igen csak a 2009-től
Igen csak a 2009-től forgalomba helyezendő tgk.-ra vonatkozik. Kötelezővé kellene tenni. Legalább a következő műszaki vizsgáig fel kellene szereltetni a holttér tükrőt. 10-25000 Ft nem tétel egy tgk. üzemeltetésében (egy tankolás többe van, életről nem is beszélve).
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
10.000 - 25.000 akartál
10.000 - 25.000 akartál írni gondolom...
----------------------------------------
Ki az autókkal a belvárosból!
Bocs, az előzőt ne vedd
Bocs, az előzőt ne vedd figyelembe. Ez tényleg nem összeg. Minek ezzel 2009-ig várni??? Addig rengetegen meghalhatnak.
----------------------------------------
Ki az autókkal a belvárosból!
Mert erős a fuvarozók
Mert erős a fuvarozók lobbiereje...
Ennyire?? Itthon valahogy
Ennyire?? Itthon valahogy minden olyan lassan jön működésbe... Mindenre rengeteget kell várni (úgy látszik akkor is, ha közben életek vesznek el). Kivételes esetet jelent persze, ha a média túlhajszolja a dolgokat és emiatt kénytelenek eredményt produkálni.
Van egy olyan érzésem, hogy ez nem minden országban van így. De ez már egy másik téma...
----------------------------------------
Ki az autókkal a belvárosból!
Hát lehet, hogy nincs a
Hát lehet, hogy nincs a döntéshozóknak holttér tükörgyáruk és így nem az érdekük. :C
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
Ne legyenek illúzióid,
Ne legyenek illúzióid, máshol sem sokkal egyszerűbb a helyzet. Persze amire már egyszer rájöttek, annak hasznát veszik, s alkalmazkodnak hozzá.
figyu kojo, milyen
figyu kojo, milyen "viszonyban" vagy te ezekkel a tgk-kkal, amiket vezetsz? marugyertem tied, munkaadode, vagy mifene? megoldhato lenne vmi olyasmi, h kiprobalhassuk, mit lat a sofor valojaban? ugy gondoltam,h odamennenk pl a telepre, ahol az auto all, aki akar beul a fulkebe, lesi a tukroket, a tobbiek meg bocorognak a teherauto korul, es kb erzekelni lehetne, h tlkepp mi is az a holtter. tudom,h minden auto mas, de peldanak jo lenne. vagy nem? bonnie
Szerintem is jó ötlet. Én
Szerintem is jó ötlet. Én ültem már teherautón(utasként) és tényleg elég durván más holttér szempontjából, mint egy kis személyautó.
Igazából az lenne nagyon jó, ha mindenki kipróbálna egyszer mindenfajta járművet, attól függetlenül, hogy végülis melyikkel közlekedik nap mint nap. Bringás autót, autós bringát stb. Sokkal jobban megértenénk akkor egymást.
A cégé ahol dolgozom 2,8t
A cégé ahol dolgozom 2,8t (furgon); 3,5t (dobozos furgon); 6,5t (tgk) és egy 7,5 t (tgk).
Szerintem megoldható a dolog, csak le kell egyeztetnem az időt. Szerdán megyek a Millire azt ott személyesen is tudjuk egyeztetni a dolgot.
De lehet, hogy ki tudom vinni valamelyiket a Millire (azt lehet sokkoló dolgokat átélni és fotózni).
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
nagyon nagy lenne, ha ez
nagyon nagy lenne, ha ez sikerulne :) bonnie
Lehetne olyat csinálni,
Lehetne olyat csinálni, hogy állnak a bringások a teherautó körül és be van jelölve, hogy a holttér mekkora.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
"...mikor az ilyen
"...mikor az ilyen kereszteződésekben nem csapok el [...] keróst az nem miattam van!"
Rossz fenyt vet a szakmara es minden erintett felelosre az, hogy teherauto vezetok nem lehetnek teljes urai jarmuvuknek. Hogy lehet lutrira vezetni egy teherautot?
Hogy lehet vakon remelni azt s nem pedig megbizonyososdni mindig arrol, hogy annak urszelvenyeben nincs semmi es senki, akit eluthet az a jarmu?
Erzem, megelhetesedet egy stresszes foglalkozasban talalhattad meg, es allando lelkiismereti konfliktusban allsz. A felve felt baleset lehetoseget csak ugy kuszobolheted ki, ha kihajolsz az ablakon vagy tarsad iranyit minden veszelyes kanyarnal es manovernel.
Erre pedig nem biztos, hogy idot vagy kello munkaerot biztosit az alkalmazod, ha nem sajat uzleted a teherauto vezetes. Bar, ha az utobbi eset igaz, biztos vagyok benne, hogy talalnal megoldast.
Alkalmazotti minosegben pedig sejtem, mily kepmutato handabandaval fegyverezne le mindig a munkaltatod, hogy ok messzemenoen szolgaljak a biztonsagot, kikepeztek teged, es neked felelossegteljesen kell dolgoznod: Menj Szegedre, rakd le a rakomanyt, vedd fel az uj rakomanyt, vidd Sopronba, de nincs meg most ebedido, menj vissza Debrecenbe...
Lelkiismeretes embernek latszol, es egynek azok kozul akik a bicajosok ugyet nem csak bicajoskent, hanem autoskent is magukenak erzik. Ezert is kivanok jo es biztonsagos utakat neked, barmivel is mesz.
A visszapillanto tukroket kiegeszito visszapillanto kameras monitor rendszerek hive vagyok, es te is felszerelhetnel magadnak a teherautodra egy olyant, ha nem akarsz lutrizni es nem akarsz magadnak stresszt.
________________
Sajnálom a bolondot.
"Rossz fenyt vet a szakmara
"Rossz fenyt vet a szakmara es minden erintett felelosre az, hogy teherauto vezetok nem lehetnek teljes urai jarmuvuknek."
bocs, de itt nem erről van szó! Váratlan helyzetről, amit teherautósofőrként nem lehet kivédeni. Hogyan láthat be egy bicikliutat egy teherautósofőr, amit egy halom műtárgy eltakar? esetleg ha kiszállna minden kereszteződésnél a gépből? Persze, vegye be a kanyart lépésben (másképp amúgy se nagyon tudja...), de ha a kerekek közé kerül a bringás, ez sem segít. És persze mindeközben feltételezzük, hogy legalább tudja, a járdáról járműre számíthat. De évtizedek óta az a szokás, hogy van az úttest (járműveknek) meg a járda (gyalogosnak), és a járdáról nem érkezik jármű a kereszteződésbe.
Vannak felelőtlenül vezető, közveszélyes gépjárművezetők is sajnos, de most nem róluk van szó. De ha egy rendesen közlekedő autós/teherautósofőr is balesetet okozhat biciklijárda/út kereszteződésben, ott nem az emberekben kell keresni a hibát, hanem a kereszteződésben.
Lehetseges, hogy
Lehetseges, hogy felreerthetoen fogalmaztam. Amikor minden erintett felelosre gondoltam, akkor kozejuk ertettem a kozut tervezoket is. Ez valoban nem latszhatott abbol a mondatbol, ugy hogy en kerek elnezest.
Tehat igen, a keresztezodesben is kell keresni a hibat, viszont vegeredmenyben az is emberi hiba, a felelos tervezok emberi hibaja.
Ugy tunhetett, hogy csak a teherauto vezeto felelosseget hangsulyoztam, de valojaban az osszes emberi behatas felelosseget ertettem, igy nem csak a teherfuvarozas, hanem a kozuttervezes szakmajaban is.
Azert nem terhettem ki ra, mert a teherauto vezeto es a jarmu felszereles megfelelesere probaltam, tudat alatt is, koncentralni az adott, hibas es veszelyes kozuti korulmenyek mellett is.
Vonat vezetesi tapasztalatbol tudom, hogy egy torott sin kisiklaszthatja a vonatomat. Mondjuk, hogy a palyafenttarto fonokseg szarik a palyara es sintoresek vannak egy csomo helyen.
Ezzel a tudattal vegul is nekem kell hatalomra jutnom a helyzet folott, az en lelki ismeretemmel, az en vezeto fulkemben, az en felelossegemmel az utasaim fele.
Ezt vagy meg is teszem kelloen ovatos, lassu vezetessel, atveve a hatalmat a fonokeimtol es szarva az utasitasukra, hogy menjek csak batran, vagy vakon megyek, rettegve mindig, hogy kisiklik egyszer a vonatom.
________________
Sajnálom a bolondot.
Hál' istenek amikor
Hál' istenek amikor tanultam ezeket a dögöket vezetni lelkiismeretesen tanítottak.
Sok kis apróságot kell ilyen helyeken figyelni!
Pl.: Szemed a jobb tükrökön, nem elfelejteni mennyi ember keróst hagytál el, és láttál a tükőrben bemenni a holtteredbe, és mennyit engedtél el.
Mostanában nem fuvarozok (csak rendezvényekre mint technikus), kicsit sok volt a jóból. :)
Jelenleg igen kemény szabályozás van a vezetési és pihenő idők betertása véget (az új rendszerben 1 évre viszamenőleg büntethetnek). Nem csak a munka vállalót csesztetik.
Köszönöm a jó kivánságaidat és visszont kivánom.
Soha de soha ne legyél egy tgk, busz holtterében még (kocsival se), minum 15x nehezebb nálad és fémből van! Helyeszkedj úgy, hogy mindig lásson a sofőr.
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
http://f.freeblog.hu/m/a/g/ma
http://f.freeblog.hu/m/a/g/magwas/files/nothit/html/nothit_kesz.html
magwas:
Szerintem ezt lehetne picit módosítani. Erre a részre gondolok:
"1. Ne járdázz. Amikor lejössz a járdáról, hogy keresztezd az utat, láthatatlan vagy az autósok számára. Ezzel szinte könyörögsz nekik, hogy üssenek el. Keith Vick így halt meg 2002 decemberében Austinban.
Ha nem Austinról, hanem a XIV. kerültről van szó, akkor az sokkal közelebbi élmény, nagyobb az elrettentő hatása - szerintem.
("Aha, ok, hol is van Austin? Messze. Itt velem ilyen úgyse történik" vs. "Húbazz, én is ott járok minden nap, és eddig sose néztem körül zöldnél, így akár én is meghalhattam volna!!")
Értem amit mondasz. A
Értem amit mondasz. A legjobb lenne, ha nevek is lennének. Az sokkal személyesebben hat, még ha nem is ismerted személyesen az áldozatot.
Az a baj, hogy elég kevés az infó a bringásgázolásokról, gyakran nem lehet tudni, hogy hogyan is történt. Ha valaki tud dokumentált példát az alábbi esetekre (nem feltétlenül halálos gázolásra), akkor kommenteljen. Perillustrist is megkérdezem.
1. Jobb kereszt
2. Ajtó
Nemrég itt a CM oldalon mesélt valaki horgászbotokról. Melyik bejegyzés volt az?
3. A halál vörös lámpája
4. Jobbhorog
Stefánia#Rákóczy, Nagyonnagy#Kőbányai
5. Jobbhorog, 2. változat
Norbee_usr és Ropy, mindkettő vagy két hete. De ők úton mennek, túlélték.
6. Bal kereszt
Az első fiximet így dobtam a busz alá
7. Hátulról, mert balra mozdult
8. Hátulról telibe
9. Gyalogátkelőhelyi becsapódás
10 Rossz irányú puffanás
A Kacsa utcai ilyen volt ha jól tudom, a bringagyalogút vezette a bringást rossz oldalon.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
2. Ajtó Dohány utca,
2. Ajtó
Dohány utca, wesselényi, Közrársaság tér
4. Jobbhorog
Rákócz#Fiumei, Lovásár u.#Mosonyi, +1
11. utcán parkolásból forgalomba besoroló autó
Dohány utca
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
Nem találom hozzájuk az
Nem találom hozzájuk az eseteket. Tudnál linkeket ide?
A parkolásból forgalomba besoroló autó az a #1, jobb kereszt.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
"2. Ajtó Nemrég itt a CM
"2. Ajtó
Nemrég itt a CM oldalon mesélt valaki horgászbotokról. Melyik bejegyzés volt az?"
#26, itt
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070903/hat-biciklistat-gazolt-egy...
(de 'Ellenőrizetlen' ha erre jár talán még egyszer elmondja...)
Jaja! Az én esetemet nehéz
Jaja! Az én esetemet nehéz egy általános kategóriába sorolni, mert technikailag nem volt gázolas, de még semmilyen baleset se.
Ez egy majdnem-baleset volt. Egy horgász vigyázatlan és szabálysértő módon szállította a pecabotjait, melyek kinyúltak a parkoló kocsija ablakán. Legalább egy rikító színü rongy lett volna rájuk kötve... Igaz, úgy is szabálytalan, de legalább kevésbbé esztelen lett volna.
Ehhez hasonló szabálysértés az lehet, ha egy hosszu rakomány, például állványozó csövek lógnak ki hátra egy teherautó platójáról, és ezek nincsenek kivilágítva a sötétben.
Kerékpáros, motoros, autós, mind beleszaladhatna ebbe, hiába figyelve a féklámpát és hiába állva meg mögötte abban a hitben, hogy biztonságos távolságban áll meg tőle. A követő fejébe, testébe nyársalódhatna a kinyúló, kivilágítatlan cső.
Mellesleg "near miss", vagy "near hit" a kapcsolódó, nem csupán közlekedésben alkalmazott, majdnem-baleset elterjedt, angol neve, és irodalomra is jobban lehet talán azon a nyelven talalni.
http://en.wikipedia.org/wiki/Near_miss_(safety)
________________
Sajnálom a bolondot.
Szerintem a horgászbotos
Szerintem a horgászbotos Ellenőrizetlen volt, de nem találtam még meg.
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /
ott a hivatkozás a
ott a hivatkozás a hozzászólásod felett...
Igen, most
Igen, most látom.
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /
Nem tudom már melyik
Nem tudom már melyik kategória volt, de engem úgy ütöttek el, hogy jobbról sort előztem a Mester utcában. Az elinduló sorban az egyik autós kb. mellettem megállt, és átengedett egy balra kanyarodó autóst, aki végül kicsit rajtam keresztül kanyarodott balra, az egyirányú Páva utcába.
A jobbhorog második
A jobbhorog második változatához szükséges hibát követted el, de végül balhorog lett.
Soha ne előzz jobbról.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Ezt többször is
Ezt többször is kihangsúlyozod, pedig a jobbról előzésnek megvannak a maga előnyei, s főleg kevésbé veszélyes módja miatt alkalmazzák oly sokan.
Ha kerékpárral balról előzöl kevesebb esélye van hogy sikeresen be tudd fejezni a manővert, aminek következményeképpen ottmaradsz a felezősávon, meginduló, téged a helyedre (út jobb széle) visszaengedni nem akaró kocsisorral, megfejelve szembejövő forgalommal. Ez még akár hosszú ideje veszteglő, összefüggő kocsisorral is megeshet.
Szerintem aki nem tudja akármikor 45-50 km/h-ra felhúzni a kerékpárja sebességét, annak érdemes a bevált, bár szabálytalan módszernél maradnia.
Úgy talán túléli.
Szembejövő forgalom
Szembejövő forgalom mellett én sem szoktam balról előzni. Viszont olyan még nem volt, hogy nem tudtam könnyedén visszamenni jobbra, amikor megindult a kocsisor. Hátranézek, lehet, hogy ilyenkor még imbolygok is egy kicsit, és gyönyörű, két autónyi rést hagynak nekem. Teszem hozzá, ilyenkor harminccal is alig megyek.
Ez a Kerepesire vonatkozik, máshol nem kell sorok között mennem.
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /
Pedig nincs benne semmi
Pedig nincs benne semmi extra, szinte minden reggel ezt csinálom a Szugló-Róna, Amerikai-Thököly kereszteződésekben. (Általában mindkét helyen 10-20 autónyi sor vár a kereszteződésben...)
A szemből jövők mindig jól lehúzódnak, nekik még könnyebb is, mint a sorban állóknak, ugye. Nem hülyék ám az emberek általában, ha látják, hogy jössz, akkor nem akarnak elütni... (Azzal a néhány kivétellel meg úgyis meg kell küzdened, bármilyen közlekedési módot választasz, legkésőbb az utolsó gyalogátkelőhelyen az uticélod közelében.)
www.gruppetto.hu
Nem tudom, én eddig még
Nem tudom, én eddig még minden ilyen helyzetet túléltem gond nélkül, és soha nem a hirtelen gyorsítás volt a megoldás. Vagy volt elég hely középen maradni, amíg be tudtam sorolni, vagy kapásból be is tudtam állni. Az átlag dugóban álló autós nem rajtprogrammal indul el, ha megindul a sor, sőt a reakcióideje általábban lassúbb is, mint egy haladó bringásnak, akinek csak a kormányon kell mozdítania, esetleg 1-2-t rátekerni.
www.gruppetto.hu
Azóta nem nagyon biciklizek
Azóta nem nagyon biciklizek (május közepén történt a dolog), valahogy nem érzem hozzá a késztetést, mint régen. Remélem majd megjön megint. Úgyhogy nem előzök jobbról.
Többször is elgondolkodtam, hogy miért történt a dolog, és rá kellett jönnöm, hogy csak akkor kerülhettem volna el a balesetet biztosan, ha más úton megyek.
A Mester utcában középen villamossín van, én azon tuti nem állok neki előzgetni, mert taknyoltam már hatalmasat sínen, nem egy nagy élmény az sem. Az autók kb. a negyedik utcáig álltak sorban, ezt nem lett volna értelme kivárni. Járdán nem szeretek menni, és itt még lehetőség sem lett volna rá, mert építkeztek, a járdán mindenféle állványok voltak, két gyalogos sem fért el szemben.
Piszok óvatosan mentem, pont ezért is történt a baleset, mert benéztem az egyirányú utcába is, ahonnan elméletileg nem jöhet semmi, de tolattak már rám ilyenből is, meg jöttek menetiránnyal szemben is. Éppen ezért mindig benézek, csak most mire visszafordítottam a fejemet, már ott volt a pedálom mellett a kocsi.
Az, hogy nem indult el a mellettem lévő autó nem számít túl ritkának, sokszor tapasztalom, hogy nem nagyon tudnak az autósok egyszerre indulni zöldnél, néha 2-3 autónyi hely is marad, itt még ekkora sem volt, ezért fel sem tűnt, hogy nem indul. Gyanúsabb lett volna, ha szabályosan a kereszteződés előtt üresen hagyják a helyet, mert ugye nem lehetne elállni, ha nem tudnak tovább haladni, de ezt valahogy nem tartja senki észben, ha igen, akkor elnézést kérek a kivételektől.
Egyszer majdnem kivasaltak
Egyszer majdnem kivasaltak engem is egy pont ilyen helyzetben. Ez is egy lecke volt, azóta már figyelek az előzendő autóra hogy az esetleges lassításának/megállásának mi az oka.
Szintén javasolnék egy
Szintén javasolnék egy modosítást:
"Ne állj meg a holttérben. Simán állj a kocsi MÖGÉ, ahelyett hogy attól jobbra állnál. Mint a lenti képen. Ez láthatóvá tesz a forgalom minden szereplője számára. Egy mögötted álló autós számára lehetetlen nem észrevenni téged, ha rögtön előtte állsz."
Hát tgk, és furgon mögé úgy, hogy az egyik tükörben sem lát a vezető még szgk-val sem állok nem, hogy kerékpárral.
Javaslat: "Furgon, tgk és zárt kocsiszekrényű jármű mögé ne állj! Legyél mögötte mellette, hogy legalább tükörből lát, valamint ha megindul hátrafelé (bármilyen okból) nem leszel közte és a mögötted lévő között palacsinta."
teszek be ide rajzot
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
Így van, ez fontos! Csak
Így van, ez fontos! Csak olyan helyen állj meg egy autó mögött, ahol te magad látod a vezető arcát valamelyik tükörben! Továbbmegyek, ugyanezt alkalmazd menet közben is! Kicistéherbe is csak úgy megyek, hogy kilógjak azért a tükör látóterébe...
www.gruppetto.hu
információs tábla
információs tábla nyújorkban.
alkalmazni kéne.
http://flickr.com/photos/maze_/471245391/
Készítettem gyorsan pár
Készítettem gyorsan pár ábrát "Veszélyes kerékpár járda út: Ezért nem használják sokan!" címen gyengébb idegzetüeknek nem ajánlott!
Magwas utolagos (remélem) engedelmével az ábráját átalakítottam.
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
Maximum úgy lenne helyes a
Maximum úgy lenne helyes a cím, hogy "Veszélyes, járdán vezeteTT kerékpár út"
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Köszi, javítva.
Köszi, javítva. :)
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
Nem látszik
Nem látszik javítva!
Hallgass Krisztabra, mert aztán alá húzza majd pirossal!
Veszélyes, (veszző!) járdán vezetett (kettős té!)... :)
________________
Sajnálom a bolondot.
Hallgatok! :((( Mélyen.
Hallgatok! :((( Mélyen. :)))
Még mindig nem frissült?
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
Még nem. De ha frissül
Még nem. De ha frissül majd, akkor tökéletes lesz. Köszi! :)
________________
Sajnálom a bolondot.
:P *CMS* _~o
:P
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Veszző?
Veszző?
Miért kell neked
Miért kell neked nagyítóval olvasnod? Bele kotnyeleskedtem, s meg is kaptam a magamét! :D
________________
Sajnálom a bolondot.
:-) Véletlenül megláttam.
:-)
Véletlenül megláttam. Ja, és a "belekotnyeleskedtem" egyben van.
AJJAJ! FUTOK!
Nem az enyém az ábra.
Nem az enyém az ábra. Michael Bluejay művét fordítottam magyarra. Szerintem megengedi. Ha nagyon korrekt akarsz lenni, akkor megkérdezed emailben.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Engedély beszerezve. Engedi
Engedély beszerezve. Engedi a módisítását, és használatát.
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
Az én kisvideóm
Az én kisvideóm
Hiába váltottam
Hiába váltottam bringáról tömegközlekedésre.. Ma rajta voltam azon a fekete 7-es buszon, ami reggel összeütközött egy másikkal. Még most is zörögnek az üvegtörmelékek a táskámban. Sírjak vagy nevessek(?)
Tök mindegy mivel utazol... balesetek mindenhol vannak és sok nem is rajtad múlik.
----------------------------------------
Ki az autókkal a belvárosból!
Fejlemények a gázolás
Fejlemények a gázolás ügyében:
Ket evvel a gazolas utan:
Ket evvel a gazolas utan: Eltiltották a vezetéstől a biciklisgázolót
Felfuggesztett...
atomboy
Gyász! :-(
Gyász! :-(
sEGÍTSÉG kÉRÉS: hALÁLOS
sEGÍTSÉG kÉRÉS: hALÁLOS kIMENETELŰ bALESETEKRŐL vALÓ éRTESÜLÉSRŐL!!! sEGÍTÉS nYÚJTÁS éRDEKÉBEN!!! éN iS éLTEM vELE, aJÁNLOM!!! 06/70-631-7018 v. akkar@freemail.hu