Egy tanulmány a bringás sisak használatáról:
http://h2so4.blog.hu/2007/10/14/buko_a_sisak
"Walker mérései alapján az autósok átlagosan 8,5 centiméterrel közelebb haladnak el azon biciklisták mellett, akik sisakot viselnek. A női kerékpárosok még 5,5 centit kapnak a sofőrőktől. A kutató úgy gondolja, hogy a sisak kevésbé elővigyázatossá teszi az autósokat, mert úgy gondolják, hogy a sisakos biciklisták tapasztaltabbak a forgalomban."












Mintha tavasszal olvastam
Mintha tavasszal olvastam volna hasonlot, ahol a kiserlet kedveert meg egy szokenos parokat is huzott magara.
atomboy
Telefényvisszaverőztem a
Telefényvisszaverőztem a paripámat. Bukót hordok, (egyelőre még csak) négy lámpával világítok. Ha mindezt figyelembe venném, akkor már az anyósülés* vonalában lennék. ;)
üdv adamekp
*a mézeskalácsházban a boszorka beesett az előmelegített kemencébe, így lett anyó-sülés
"mézeskalácsházban a
"mézeskalácsházban a boszorka beesett..."
Megadjuk magunkat. Csak mondd a követeléseidet ;-)
Ez az eredmény csak nagyon
Ez az eredmény csak nagyon speciális esetre vonatkozhat.
A kerülés távolsága erősen függ attól, hogy mennyi hely van az úton és milyen napszakban kerékpározol. Erősen függ attól is, hogy mekkora az autó és mennyivel megy. A kerülési távolságnak vszleg nagy a szóródása, hiszen előfordul, hogy a kocsi átmegy a másik sávba, és így több mint 2 méterre halad el... Mindezt figyelembe véve a 8 centi vagy nem szignifikáns, vagy csak nagyon pontosan meghatározott körülmények között igaz, például adott úton, adott napszakban.
http://criticalmass.hu/forum/
http://criticalmass.hu/forum/20070216/sisak-sisak-az-kell
Az én megfigyelésem
Az én megfigyelésem szerint az oldaltávolság tartása a következőktől függ:
- Bringás láthatósága
- Bringás elfoglalja-e a sávot
- Jönnek-e a szomszédos sávban.
Amúgy Mo-on nem hiszem hogy a bunkója pont arra reagálna, hogy van-e bukó. A nem bunkó meg úgyis normális.
---
http://kerekparosklub.hu/ujpest
Ez a zén oldalam
Én pedig azt vettem észre,
Én pedig azt vettem észre, hogy amióta bukót viselek (kb. fél éve), azóta az autósok udvariasabbak velem. Mondjuk azóta betartom a CM-en olvasottakat és az alapján bicózok...
Bukóban bátrabb az ember,
Bukóban bátrabb az ember, bevállal olyasmiket is, amit egyébként azelőtt nem tett. Ad egyfajta- téves- biztonságérzetet.
Voltmár! Amúgy múltkor
Voltmár!
Amúgy múltkor itt olvastam asszem magwastól, hogy oda kell nézni, ha jön mögötted egy kocsi! Akkor arrébb mennek. Nagyon jól beválik! (van bukóm + nő vagyok)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
http://www.nyc.gov/html/doh/d
http://www.nyc.gov/html/doh/downloads/pdf/episrv/episrv-bike-report.pdf
eszerint a New Yorkban halalos bringabalesetet szenvedettek közül szinte senkin (97%) sem volt sisak.
Lehet hogy rajuk ferne egy "vegyel sisakot" kampany...
Ma pl. pont egy autó miatt
Ma pl. pont egy autó miatt csúsztam el a Budagyöngye-féle villamossíneken. Centizett, én próbáltam korrigálni, a sín meg vizes volt és csúszott.. túl közel gyütt, biztos a bukó miatt.. Rohadt bukó!
Jah, közben majdnem a kocsi alá estem, nem vagyok benne biztos hogy pont a dísztárcsa, de valami konkrétan súrolta a fejem.. de semmi bajom, biztos a bukó miatt.. Drááága bukó!
-
Adj helyet magad mellett..
(Orrot túrni pedig bringán is lehet.. ;) )
Lefelé menet majdnem
Lefelé menet majdnem teljesen a sáv bal széléhez tapadva szoktam ott menni, ez a legbiztosabb módja annak, hogy amikor sasszézok a síneken, akkor se jöjjön be mellém a kocsi.
Felfelé abban az ütemben érek oda, amikor pirul az előtte keresztbezebránál. Villamosok alapos számbavétele után általában simán a jobb sáv jobb szélétől a bal sáv bal széléig haladva merőlegesen szoktam abszolválni. Ha jön a villamos, van idő még utána is átmenni. Ez egyike annak a kevés esetnek, amikor konkrétan biztonságosabb piroson átmenni (lefelé is, de általában a budakeszi útról jövök full dugóban, tehát nulla olyan lámpa van előtte amit figyelembe veszek és lehet hozzá ütemet állítani;)
Könyvet tudnék írni "A biztonságos kerékpározás trükkjei a Szilágyi Erzsébet fasoron" címmel;)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Szentem ez nem érv amelett,
Szentem ez nem érv amelett, hogy az ember ne hordjon bukót. Ma gyalog mentem egy járda nélküli úttesten egy utifalúban, szabályosan az út bal szélén, egy előző barom vagy tíz centire húzott el tőlem, és nem volt rajtam bukó. Ha lett volna, még mindíg marad 2 centi. Ja, hogy hülyeséget írnék? Naná! Kb, olyan ez a cikk, mint ahogy minden dohányos elmeséli,hogy az ő nagynénje 101 évig élt, pedig dohányzott,vagy minden biztonsági őv nem használónak van sztorija, hogy valaki túlélhette volna a balesetet, de meghalt, mert bennégett az öv miatt. Sisak kell.
Most nézzétek meg ezt az embet! Én is nagy ivben kerülném, ha női parókában kerekezne az úton. Talán még az árokba is hajtanék... Fasság,fasság,fasság.Elütnek, ha sisakban mész? Gondolkozz már! "Face validity".
Ádám
"vagy minden biztonsági őv
"vagy minden biztonsági őv nem használónak van sztorija, hogy valaki túlélhette volna a balesetet, de meghalt, mert bennégett az öv miatt."
Jaja, de volt rajta sisak? :P
Viccet félre, sisak az télleg kell.
nagyon nem szeretem ezt a szót (kell), de ahol helye van, ott el kell ismerni..
-
Adj helyet magad mellett..
(Orrot túrni pedig bringán is lehet.. ;) )
a bukóm szinte már
a bukóm szinte már szervült. ha kilépek a házból nyúlok a bukóért.
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
'Doktorúr, mostanában úgy
'Doktorúr, mostanában úgy fáj a bukóm, nem tudna valamit felírni?'
üdv adamekp
Nem jár teljes
Nem jár teljes kártérítés a sisak nélkül tekerőknek Angliában
Nekm tetszik a
Nekm tetszik a hozzáállás, de csak akkor, ha általánosan alkalmazzuk. Szépen forintosítsuk a be nem kötött biztonsági övet, a nikotinfekete tüdőket, a koleszterinből-tespedésből kigyúrt stroke-ot meg műanyag koszorúeret, és lehet benyújtani a számlát...
Mert ugye a rafting az extrémsport, tudatosan felvállalt veszély, a következményeket nem fizeti a TB. A cigizés stb. viszont nem extrémsport.
Hát a cigi, az tényleg
Hát a cigi, az tényleg szopó. És mit kezdesz azzal a rendkívül pontosan becsülhető 0,5-1,5 millió alkoholistával? A koleszterinnel sokat nem tudsz kezdeni, mert a vérzsír hisztéria folyamatosan változó eredményeket publikál, ma már tudjuk, hogy direkrt összefüggés nincs a koleszterinbevital és a vérzsírszint beteges elváltozásai között, ez összefügg az ülő életmóddal, meg az elhízással. Parasztbácsit baszkurálni, mert szalonnázik, elég extrém lenne. És bárki hivatkozhat öröklesetes tényezőkre. A hulladékkajával meg az a gond, hogy nagyon erős lobbi áll mögötte, szerintem rosszabb, mint a dohánylobbi.Minden kockázatot nem lehet beépíteni. A cigit be kéne. Meg talán az extrém elhízást (BMI>40). Alkoholnál nehéz megtalálni a határt. (van egy amerikai kérdőiv, ami alapján kb. két lehetőség van: van életedben nem ittál még egy cseppet sem, vagy komolyan veszélyeztetett vagy, vagy alkoholista. Bullshit!)
Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________
"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."
Az életmód és
Az életmód és táplálkozási szokások valóban nehezen kvantálhatók, mérni sem lehet őket megbízhatóan, én sem gondoltam komolyan. (Az egész hozzászólást sem, inkább gunyorosnak szántam.) De ha már itt tartunk, a biztonsági öv, a gyorshajtás, (stb.) viszont fekete-fehér, mégis minden szélvédőfejelőt az én pénzemen foltoznak össze.
Régen nem hordtam, aztán
Régen nem hordtam, aztán rászoktam jól. Most már mindig használom...SISAK AZ KELL!
-------------------------------
a bigtétényi kerékpáros bandita
Wind-helmet
Wind-helmet ;)
(Környezetbarát elektronikus eszközök dizájnversenyét hirdették meg az USA-ban, és a zsűri által legjobbnak ítélt ötven pályamunkára az interneten lehet szavazni.)
Sisak
Sisak kell!
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
http://www.kerekparosklub.org/del-pest