A League of American Bicyclists öt kritériuma alapján A Virgin Vacations összeállította a világ kerékpárbarát városainak toplistáját.
Hogy mik a kritériumok?
- tervezés/kiveitelezés (parkolók, kerékpársávok, stb.)
- ösztönzés (események, kampányok)
- (ki)értékelés és tervezés (a mindenkor hatalmon levő politikai erők értékelik a meglevő rendszert és tervezik a jövőt)
- oktatás (kerékpáros térképek, oktatás, felvilágosítás)
- szabályok érvényre juttatása (hogy az autósok és bringások bizontságban osztozzanak az utakon)
És a toplista:
- Amszterdam, Hollandia
- Portland, Oregon, USA
- Koppenhága, Dánia
- Boulder, Colorado, USA
- Davis, Kalifornia, USA
- Sandnes, Norvégia
- Trondheim, Norvégia
- San Francisco, Kalifornia, USA
- Berlin, Németország
- Barcelona, Spanyolország
- Bázel, Svájc
A lista ugyan meglehetősen USA-centrikus, de maga a cikk és az 5 pontos kritériumrendszer érdekes..
Az eredeti cikk, amit a Wireden találtam












A top10 mióta 11 elemű? :D
A top10 mióta 11 elemű? :D Ha már egy svájci város a 11., akkor ki mit tud Zürichről? Élmezőnyben-e vala? Annak utánanéztem, hogy CM-et nem tartanak ott (feltehetőleg mert nincs rá szükség), viszont Velodemo van néha (pl. autómentes napon le nem zárt belváros miatt meg a nagy gonosz terepjárók városi használata ellen)
Zsoltee
A top10 azért 11 elemű,
A top10 azért 11 elemű, mert a har
:))))))))) --- http://kerekpa
:)))))))))
---
http://kerekparosklub.hu/ujpest
Ez a zén oldalam
akkor csak én nem értem?
akkor csak én nem értem? :D
Zsoltee
Javítottam,
Javítottam, köszi:)
Érdemes beleolvasni a kommentekbe a Wireden, érdekes dolgokat vetnek ott fel..
Trondheim, nem Tronheim.
Trondheim, nem Tronheim. ;)
Berlin, Barcelona, Trondheim 5-10 éve amikor ott jártam nem tűnt fel, hogy mennyi biciklis van. Náluk is mostanában terjedt el, vagy csak én nem figyeltem?
-
Hosszú, eredményes kerékpározást!
nemrég jártam berlinben
nemrég jártam berlinben és van cangás bőven.
ennek ellenére személyes véleményem szerint hannover sokkal inkább kerékpárbarát mint berlin.
na de ez azért elég súlyos:
http://www.youtube.com/watch?v=7j1PgmMbug8&eurl=http://www.virgin-vacati...
lustáknak meg fixiseknek
lustáknak meg fixiseknek való :-)
Fixiseknek miért? A
Fixiseknek miért?
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
mert vagy nem elég
mert vagy nem elég mokányak, vagy már tropára ment a térdük abban az utcában ;)
Zsoltee
Azt akartam írni
Azt akartam írni válasznak, hogy azért, mert egyes emelkedőkön bizonyos áttét felett már nem lehet felmenni.
De aztán rajöttem, hogy mivan hogy ha eljutsz oda a fixiddel, aztán postolsz róla egy videót :-)
Ez már volt régen is
Ez már volt régen is valamelyik blogban...
=====P=E=T=Y=A=====
bringás képek | hajnalpor | blog
A te autód menő, az én bringám HALADÓ!
nemreg jartam barcelonaban
nemreg jartam barcelonaban es komoj a bringaut halozatuk
aze persze az uton raktam, merh volt idom mexokni a kifele uta alatt
nom+amjd eccer, rakok fel nektek kepeket a spanyol utakrol, majdnem mind1ik mellett jo szeles, eltero szinu bringasav van (foutvonalak mellett)
barcelonan belul bringasavot nem talaltam, a bringagyalogutak sokkal jobbak, mint nalunk: vagy ketoldalasak, vagy az osztottpalyas ut kozepen mennek a ket irany kozott
rengeteg berelheto bringa van, asszem 6,5 ejuro a feleves berlet rajuk, aszt vh talan meg ki lehet kohogni
Nekem is iskerült
Nekem is iskerült tapasztalni.
Nagyon jól van megoldva a bérelt bringák elhelyzése.
Van nagyon sok tároló. Kirakva a bringák. Mint ha lovak lennének kikötve. :-)
De tényleg nagyon sok és jó kerékpárút.
komoly - azért írjunk
komoly - azért írjunk helyesen, még ha lazán is...
Yól one. Chomoi. De chici
Yól one. Chomoi. De chici az eshéjje, hogy +reguláz6tyuk a zemberek szabad szellemét a hejesírásban. :)
________________
Sajnálom a bolondot.
Nem az a bajom, hogy így
Nem az a bajom, hogy így rakott le az a nyomorult gólya, hanem az hogy itt Magyarországon.
Nem tudom mit ér ez a
Nem tudom mit ér ez a lista, ha pl Groningen nincs benne (Europaban a lakossághoz aranyosan ott bicikliznek a legtobben). Vagy 200 ezer ember már nem is számít?
Mennyi ez az arány? És mi
Mennyi ez az arány? És mi számít bele? Mármint csak azok, akik minden nap bicikliznek, vagy hetente legalább egyszer, vagy mi?
--
kossuth - himmel.hu
Többféleképpen lehet
Többféleképpen lehet mérni. Sokszor a kerékpárral munkába (iskolába) járók arányát adják meg (mert ez még mindig a legjellemzőbb, legrendszeresebb napi közlekedési cél). De lehet úgy is, hogy ha elindulsz otthonról, ebből hány alkalommal mész csak gyalog, gyalog+tömegközlekedéssel, autóval, vagy biciklivel. Groningenben ez az arány ha jól emlékszem biciklivel 50% a városon belüli utakra.
Esetleg nem tudsz olyan
Esetleg nem tudsz olyan felmérésről, hogy Magyarországon hányan bringáznak az egyes városokban? Kíváncsi lennék, hogy mondjuk a megyei jogú városok közt mi lenne a rangsor (bár a győztesre lene tippem).
--
kossuth - himmel.hu