Koppenhágában létrehoztak olyan útvonalakat, amelyeken 20 km/h-s sebességgel haladva csak zöld lámpát kapsz! ááááááállat!

Copenhagen Bike Chiks, november 13-nál keresd.

(nem mintha reális lenne itthon, de csak képzeljétek el...)

There is, however, a fantastic initiative set into place along many of the busiest arteries:
Green Wave
The 'Green Wave' system coordinates the traffic lights to give cyclists a 'green wave' all the way along the route.
This means that if you ride 20 km per hour you'll hit green lights the whole way.
Some people have bike speedometers - not many - but most can adjust their speed using their experience, without electronic interferance, and enjoy an uninterupted ride to and from work.
Most of the stretches featuring the Green Wave have 15,000 - 30,000 bikes per day.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
hf képe

nálunk is lesz ilyen. kb.

nálunk is lesz ilyen. kb. 2050-ben. talán.

---
http://kerekparosklub.hu/ujpest
Ez a zén oldalam

2
Oversize Load képe

Nem bírom kivárni. Ha

Nem bírom kivárni. Ha hozom a statisztikát, nem sokkal 2040 után már az örök vadászmezőkön fogok tekeregni :( Kinti munkavállalást leszámítva létezik valami egyéb megoldás bringás zöldhullám rendszeres használatára? Tartok tőle, nem :((

3
atomboy képe

Megcsapoljuk a vilag

Megcsapoljuk a vilag olajkeszletet, es hamarabb lesz nalunk is.

atomboy

4
haggyma képe

Elhitetjük a Dubaiakkal,

Elhitetjük a Dubaiakkal, hogy mi is oda tartozunk csak idegenbe szakadtunk és egyesíteni kellene a kér országot az ottani főgoré vezetésével. :D

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

5
pata képe

Akkor nagyot szívnánk.

Akkor nagyot szívnánk. Örökletes monarchia, iszlám törvénykezés (saria), etc.

6
magwas képe

Nekem egyszer Petőfi híd

Nekem egyszer Petőfi híd budától az M1M7-ig megvolt a zöldhullám. Igaz, hogy nem hússzal mentem;)

Amúgy meg a bringás zöldhullámmal az a bajom, hogy feltételezi a közlekedési forgalomirányító jelzőlámpák létét. Tehát nem a problémát kezeli, csak a tünetet.

A másik megfontolandó megfigyelés pedig az, hogy az utak maximális áteresztőképessége valahol 30 és 40 km/h sebesség között van, miközben az átlagsebesség valami 18 km/h autóval. Tehát ha a zöldhullámokat mondjuk 30-ra állítanák, az az autósok számára is határozottan jobb lenne mint a most elterjedt 50-es sebesség. És a 30-as utazót azért az átlag bringás aránylag sokáig tudja tartani.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

7
pfm képe

"És a 30-as utazót azért

"És a 30-as utazót azért az átlag bringás aránylag sokáig tudja tartani." - ez szerintem az átlag futárra vonatkozik. az átlag BRINGÁSnak 15-20 km/h az ideális.

egyébként fura megfigyelni, hogy mindannyian több bringást akarunk látni, de abba senki sem gondol bele, hogy az átlag nem futár és nem megszállott!

az, aki
a) nem akar leizzadni, kifulladni, begörcsölni
b) simán oda szeretne érni
c) átlagos KÖZLEKEDNI KÍVÁNÓ polgár
annak igenis a max. 20 a megfelelő sebesség.

ezért van pl. a koppenhágai is 20 és nem 30 kmh-ra állítva. mert ők így számolnak.

lehet, hogy ez a helyes?

8
atomboy képe

Akkor en atlagon feluli

Akkor en atlagon feluli lehetek a 25-tel.
Es meg nem izzadok bele. Akkor se lett vizes a polom, amikor elkezdtem bringazni.

atomboy

9
pata képe

Azt hiszem igazad van. A

Azt hiszem igazad van. A dán, holland és egyéb városi bicikliken általában majdnem teljesen egyenes derékkal ülsz, és nyugisan tekersz. 20 km/h az, amit mindenki tud tartani.

10
j_gergo képe

ha az andrássy

ha az andrássy bicikliútján tartani tudom a 40-et, akkor zöld hullám van :-) a végén pedig gazdagabb leszek néhány furgonajtóval, pincsikutyával és leszakított gyalogosvégtaggal.

11
Perillustris képe

Nekem volt egyszer zöld

Nekem volt egyszer zöld hullám. A Tiszából fogtam ki. Görcsben lévő keze keservesen szorított egy horgászbotot...

12
Györgyi képe

dehülye vagy

dehülye vagy :D

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

13
-------- képe

Remélem mielőtt

Remélem mielőtt visszadobtad, még kívántál tőle hármat.

14
magwas képe

Mártinak hívták? A

Mártinak hívták?

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

15
magwas képe

Mártinak hívták? A

Mártinak hívták?

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

16
Hexce képe

Nem volt szezon, vahgy

Nem volt szezon, vahgy méreten aluli volt?

17
Cseya képe

Én inkább zenét

Én inkább zenét szeretnék 45 km/h-nál.

18
gyorkos képe

Megnéztem ezt a videót.

Megnéztem ezt a videót. Hát ez valami förtelmes! Valószínűleg egy japán agyalágyult ötlete volt ez! A frászt hozza az autósra szerintem. Neeeee!
Kanuni Sultan Suleyman

19
boci képe

én 30-as zöldhullámot

én 30-as zöldhullámot kérek az autóutakra. nekem az bőven megtenné :)

Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O

Én hajtom a biciklit, a bicikli hajt engem.

20
OJani képe

A 30 tetszene nekem is.

A 30 tetszene nekem is.

21
Draco képe

Télen 20, nyáron 30-as

Télen 20, nyáron 30-as zöldhullám. :D
(Csak mert hosszú/meleg ruhába öltözve valamiért lassúbb a canga... - nő a légellenállás)

Draco

22
atomboy képe

Szeva Drako, latom, te is

Szeva Drako, latom, te is szoktal itt lenni. ;)

Amugy imho nemcsak a legellenallas miatt lassu, hanem gyorsabban faradsz el a hidegben.

atomboy

23
urga képe

aki megnézte a néhány

aki megnézte a néhány évvel ezelőtt készült, a kerékpáros közlekedésről szóló kis filmüket (amelyet a városháza biciklis részlege készíttetett, ha jól emlékszem). Szóval, emlékezhettek rá, már akkor emlegették, hogy Koppenhágában mennyire telítődtek egyes biciklis útvonalak (magyarul: biciklis torlódások vannak, a bicikliutak szűkössége* miatt nem tudnak rendesen haladni a kerékpárosok). Mondták is, hogy a bicikliutak bővítése elkerülhetetlen - ugyanakkor ehhez hozzá kellene nyúlni az autósávokhoz, ami konfliktusokat okoz.

Ha ez a zöld hullámos hír igaz, nem lepődnék meg azon, ha így akarnák javítani a bicikliutak teljesítőképességét, hogy egyelőre elodázhassák a bicikliutak bővítését...

Mindenesetre örülnék neki, ha bármelyik városban így kellene trükközni a biciklis torlódások megoldásán...

*a biciklizők tömegéhez képest lettek szűkösek