Újabb közlekedésfejlesztési tervet készíttet a főváros (index)

Új közlekedésfejlesztési terv készülne Bp-en, az elavult régi helyett, forgalomcsökkentéssel, útdíjjal és bátor változtatásokkal. Elég jól hangzik. A régiből biciklisszemszögből mi (nem) valósult meg? Erre az újtervre vajon tudnak hatást gyakorolni a biciklisek? A teljes cikk itt következik:

„Újabb közlekedésfejlesztési tervet készíttet a főváros, pedig az előző még érvényes, sőt alig valami teljesült belőle, de máris elavult, írta a keddi Népszabadság. Az új koncepció többek között útdíjat javasol a belvárosi forgalom csökkentésére, néhány rövidebb és egy-egy hosszabb közúti alagút építését. Az újabb terv 2027-ig szól majd.

A frissítést többek között az indokolja, hogy az elmúlt években tovább romlott Budapest közlekedési állapota, miközben jelentősen nőttek a minőséggel kapcsolatos elvárások. A városházán most úgy gondolják, az új tervben a korábbinál nagyobb bátorsággal és igényességgel kell a közlekedés rendszerén és létesítményein változtatni.

http://index.hu/politika/belfold/budapest/bpesthirek/336629/

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
j_gergo képe

Egy részlet még az [origo]

Egy részlet még az [origo] cikkből, ami nincs benne a zinceccben:

„Az előzetes anyagban szerepel további kerékpárutak építése és - egy gyorshajóhálózat megteremtésével - a Dunát jobban bevonnák a közlekedésbe. Az újabb terv 2027-ig szól majd.”

Az előzetes anyagban remélhetőleg nem kerékpárutakról beszélnek.

2
lord képe

"egy gyorshajóhálózat

"egy gyorshajóhálózat megteremtésével a Dunát jobban bevonnák a közlekedésbe"

nagyon remélem, hogy ez nem a 2x2 sávos rakpart hagymázas és %+"@/=!^! elképzelésre tett utalás

3
lord képe

a sajtájon Demszky azt

a sajtájon Demszky azt mondta, hogy jövőre nem lesz fejlesztés, mert nincsenek 'olyan költségvetési alkupozícióban' - jelentsen ez bármit.

meg ugye 48 milliárd hiányzik a büdzséből, miközben 13%-kal emelik a BKV-tarifákat és mégis +35 milliárd kerül valahonnan a metróra, amiből mára szinte minden kapcsolódó felszíni kikerült, ehh, csak ideges leszek.

4
László János képe

A munkába remélhetőleg

A munkába remélhetőleg bevonják az MK-t, mivel éppen a Kerékpáros Budapest programot készítjük, és össze szeretnénk fésülni a kettőt. Mi már megtettük az első kezdeményezést, várjuk a választ.
A publikált vázlat nem tartalmaz semmi igazán komolyan átgondolt dolgot, egy gyorsan elkészített anyag a sajtónak. Így nem érdemes a szavain sem rágódni.
János

5
KGyST képe

Mondjuk, az új alagutak nem

Mondjuk, az új alagutak nem sok jót sejttetnek.

6
j_gergo képe

az új alagutak átvezetnék

az új alagutak átvezetnék a forgalmat a belváros alatt. (budaörsi út üllőiút stb összekötése) ha ezzel párhuzamosan a felszíni utakat 2x1 sávosra szűkítik, zebrákat raknak rá meg bringasávot, akkor jó lenne nagyon.

Természetesen, ha megmarad a felszini áteresztőképesség akkor csak újabb forgalmat vonz.

7
bootes képe

Egyszer álltam húsz percet

Egyszer álltam húsz percet a lánchídi alagútban dugóban, borzalmas volt. Fuldoklás, fejfájás, a könnyem folyt.

Ennél már csak egy tűz lehet jobb egy alagútban.

De semmi sem drága, csak kiszállni ne kelljen a dobozból... Amíg a "koncepció" a forgalmat nem csökkenteni, hanem gyorsítani akarja, csak időleges megoldást hozhat. Vagy még azt sem.

8
Zsurmi képe

Ugyan már, még 20 év mire

Ugyan már, még 20 év mire elkezdenek fúrni. Addig a projektet fúrja majd mindenki más...

-
Zsurmi

9
bardoczi képe

Amikor anno a legutolsó

Amikor anno a legutolsó helyhatósági választásokon egy Dancs Gábort is ábrázoló óriásplakát tűnt fel a színen Demszkyvel "csapatom tagjai" elnevezéssel, már sejteni lehetett, hogy a főpolgármester paradigmaváltást fontolgat. Kár, hogy ez utolsó, lecsengő ciklusában meglépett lépés csupán, így kibontakozni ez a folyamat - tartok tőle - nem fog. Ne így legyen. Nagyjából 1997 óta sulykolják az alternatívok, köztük én is nem egy publikációban és kritikámban, hogy a fővárosi dugó az utak keresztmetszet bővítésével nem fog eltűnni, sőt! Tucatnyi példa van Stockholmtól Oslóig, Lyontól Avignonig, Párizstól Londonig, Svájctól Singapore-ig, Szöultól-Bogotáig arra, hogy a nagyvárosok forgalomcsillapításba kezdtek, hogy visszafogják az agglomerációs ingázást és tömegközlekedésre kényszerítsék át a kényelmes kertvárosi nemzedéket. Most végre ez jöve el nálunk is talán, de félek, csak a saját kárunkból tanulva. Tíz évet vesztettünk egy zsákutcás koncepció mentén, aminek a gondolati gyökerei még a technokrácia 1970-es csúcsidőszakát idézik.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga