A december 19-i egyeztetés eredménye: a Margit híd északi felén kétirányú gyalog- és kerékpárutat építenek, a járdával egy szintben ugyan, de a gyalogosoktól szines burkolattal és gömbsüvegekkel elválasztva. A déli oldalon Budáról Pest felé egyirányú kerékpársávot alakítanak ki, ezt is járdával egy szintben, hasonló módon elválasztva a gyalogosoktól, mint a túlsó oldalon.
Mindkét oldali kerékpáros útvonalnak kialakítják a kapcsolódását a két hídfőnél, jelzésekkel, táblákkal, ahogy kell.
A budai hídfőnél az alsó kerékpárutat végre átvezetik a híd alatt, nem kell többé a HÉV-pavilonba hajtanunk.
Ez hangzott el, kialakult az egyetértés, kapunk emlékeztetőt, szóval bicajra fel!
János
Hogy el ne felejtsem: még azt is megkérdezték, hogy a Szabadság hídon a úttesten kérünk e olyan dilatációs rácsot, amit direkt úgy terveztek, hogy a bicajosok kereke se akadjon bele. KÉRTEM.













Ólye! Nagy vagy János! A
Ólye! Nagy vagy János!
A kerékpárút szintbeli elválasztására a gyalogosoktól nem volt lehetőség?
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Szinte el se hiszem :)
Szinte el se hiszem :) Király, köszönjük! :)
A Demszky cicik mennyiben
A Demszky cicik mennyiben számítanak gyalogosok esetében?
Ezek szerint nem az útból, hanem a járdából fognak elvenni?
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Ha szélesítik a hidat,
Ha szélesítik a hidat, akkor megmaradhat a járda, és az út szélessége is sztem. + bicajút/sáv.
kerékpársávot alakítanak
kerékpársávot alakítanak ki, ezt is járdával egy szintben
Ugye nem kell részleteznem, hogy mekkora öngól ez a mondat?
Zsoltee
Állj már pozitívabban a
Állj már pozitívabban a dolgokhoz :) Szted nem nagyságrendekkel lesz jobb a helyzet így is, mint most?
Megoldás: a járda egy
Megoldás: a járda egy szintben van az úttesttel. Shared space, ahol a villamos is ott mehet ahol akar. :D
üdv adamekp
na, jól hangzik. bár a
na, jól hangzik. bár a cicikben lesz bár esés...
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
az ember vagy teker vagy
az ember vagy teker vagy ciciket bámul :D
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
Tulajdonképpen jól
Tulajdonképpen jól hangzik. Jó, hogy az északi oldalon el lesz választva a járdán közlekedőktől gömbsüvegekkel. Fontos a kapcsolódások megléte is. Hajrá és gratula!
Kanuni Sultan Suleyman
Ez jó megoldás lehet :) Az
Ez jó megoldás lehet :)
Az igazán izgalmas persze a hídfők kerékpáros csatlakozása lesz...
A "cici" persze nem
A "cici" persze nem végleges, találjunk jobbat! Mit szóltok pl. a sárga festékhez?
Szintben nem lehet váltani, mert egyszerűen nincs elegendő vastagsága a lemeznek, ami tkp. egy konzol. Vastagítani a gyalogos felületnél meg a súly miatt nem lehet.
Van még egy jobb megoldás, csak egy sáv legyen az autóké, bizisten mondtam, de nem tetszett nekik.
Azért ez az igéret így karácsony előtt nem rossz! Úgye?
János
A fekvőrendőrnő nem az
A fekvőrendőrnő nem az igazi, a gyalogost nem tántorítja el a bóklászástól, de a kerékpárost kiválóan borítja.
Vékony vonal pázsit? Muskátlisor?
Az egész híd legyen
Az egész híd legyen füves, és inkább birkákat kelljen kerülgetni (mármint igaziakat, akiknek 4 lábuk és nem kerekük van).
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Gondolod, hogy ebbe
Gondolod, hogy ebbe beeeeelemennének?
beee adamekp
nekem nagyon tetszene. A
nekem nagyon tetszene.
A gyalogosokkot legalább annyira visszatartaná szerintem, mint a cici, szebb is, jobb is, és még nem is olyan felbukós talán.
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
villanypásztor ;) ---- A
villanypásztor ;)
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
Ennél egy nagy korlát is
Ennél egy nagy korlát is jobban hangzik, meg az érthető is a gyalogosok számára. Vagy ha van fél méter hely (nincs), esetleg egy virágvályú.
Az meg nem igaz, hogy a járdán ne lehetne emelni, azt nem csak feltöltésből lehet megcsinálni, alátesznek valami szekunder tartószerkezetet, kvázi, mintha a konzol gerendáját vastagítanád meg felfelé, gyakorlatilag nincs súlya.
Amennyiben a konzollemezre
Amennyiben a konzollemezre nem aszfaltbeton kerülne a kerékpáros részen, hanem mondjuk egy olyan (asszem parafa-gumi örleményből készült) felxibilis és öntött burkolat, mint a futópályákon, akkor szerintem lehetne a kerékpár-gyalogos szintekkel játszani, és a szerkezet is vékonyabb, ergo könnyebb lenne. Ez csak ötlet, hídépítő műszakisnak kéne ránézni. Kérdés még számomra, hogy mi lesz a most balesetveszélyesen megerősített combinósra turbózott villanyoszlopokkal. Szimplán a bringaút közepébe állítva maradnak, vagy van esetleg t. tervezőknek inovatívabb ötletük? Anno úgy tudom készült egy terv a korlátokhoz rögzített napelemes díszvilágításról...jó lenne a valóságban ezt viszontlátni. Persze tudom - combinare necesse est. Egyébként ezek nagyon jó hírek, annak elenére, hogy a vegyesforgalomban hiszek..
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
Ha jól emlékszem ki
Ha jól emlékszem ki kerülnek a híd szélére. Talán az index-en volt szó rólla.
A lámpa a híd szélén
A lámpa a híd szélén lesz, a felsővezeték-tartó pedig a vágányok között.
üdv adamekp
bocs janos, nem vagyok 1
bocs janos, nem vagyok 1 muszaki fenomen, de nem ertem h ha nem lehet vastagitani a gyalogos feluletet a gyalogosok oldalan, akkor miert nem lehet vekonyitani a bringasok oldalan, azaz lehozni az autok szintjere es aszfaltburkolattal ellatni
helyet ugyanannyit foglal, tomegre kisebb lesz, valszin a gyalogok sem mennenek ra, a bringasoknak is jobb lenne, a lampas keresztezodeseket is okosabban lehetne +oldani
vagy rosszul gondolom?
"A déli oldalon Budáról
"A déli oldalon Budáról Pest felé egyirányú kerékpársávot alakítanak ki, ezt is járdával egy szintben, hasonló módon elválasztva a gyalogosoktól, mint a túlsó oldalon."
Legyünk pontosak - olyan nincs, hogy a járdával egy szintbeni kerékpársáv! A KRESZ szerint a kerékpársáv az úttesten útburkolati jellel kijelölt - kerékpárosok közlekedésére szolgáló - különleges forgalmi sáv. Magyarul: a kerékpársáv az úttest kerékpáros közlekedésre fenntartott része.
Amiről szó van, az bicikliút, mindkét oldalon.
A kapcsolódásokra nagyon oda kell figyelni, különben nem lesz jól használható!
És arra is oda kell figyelni, hogy a jelenlegi járda szélessége ne csökkenjen, különben ott vagyunk, ahonnan indultunk (gyalogos-kerékpáros kerülgeti egymást és egyiknek sincs elegendő helye).
Igazad van, ha megnézed az
Igazad van, ha megnézed az írásomat, nem is sávot és kerékpárutat írtam.
És mégegyszer leírom: a híd szerkezete olyan, hogy NEM lehet az úttal egy szintben vinni, ahhoz még egy komplett tartóoszlop sort kell a híd szerkezetébe építeni.
Fontos, hogy ti is értsétek. egy régi hídról van szó, meg arról, hogy még ne tartunk ott, hogy el lehessen venni egy sávot itt az autóktól.
A járda a mostani szélességhez képest a déli oldalon nagyobb lesz, a délin egy picit talán kissebb.
János
naon jó, főleg ha
naon jó, főleg ha műszakilag TÉNYLEG csak ennyi fér bele!
de most melyik járda lesz keskenyebb, és miért?
Ezt értem de akkor, ha nem
Ezt értem de akkor, ha nem lehet a híd szerkezetén változtatni, hogy akarják a kanyar ívét csökkenteni?
Ez egy kicsit ellentétes nekem.
Ezt nem úgy akarnák
Ezt nem úgy akarnák megoldani, hogy úgyis szélesítenének, tehát még a kanyar előtt egy kisebb bal ív, amiről nagyobb sugarú ívben lehet jobbra menni?
üdv adamekp
"A déli oldalon Budáról
"A déli oldalon Budáról Pest felé egyirányú kerékpársávot alakítanak ki, ezt is járdával egy szintben, hasonló módon elválasztva a gyalogosoktól, mint a túlsó oldalon."
Itt sávot emleget a szerző, ez van a címlapon is!
bocsánat, rosszul írtam:
bocsánat, rosszul írtam: tehát egyirányú gyalog-kerékpárút vagymi!
János
ööööööööö...
ööööööööö... János, másold be kérlek a megállapodás emlékeztetőjét, mert ez most a harmadik verzió, először sávot, aztán bringautat, most meg bringagyalogutat írtál, és ezek ugyebár egy iciripicirit különböznek egymástól!
kössze!
Asszem szavakon lovagoltok:
Asszem szavakon lovagoltok: leírtam, olyan kerékpáros létesítmények épülnek, amik a járdától csak valami jelzéssel (mondjuk cici és szín)lesznek elválasztva. Ez igaz az északi két-irányú és a déli egy-irányú szakaszra is.Ez van. Ezt a KRESZ -ha jól tudom - gyalog-kerékpárútnak hívja. De a lényeg az, amit leírtam az elején. A jogi meghatározás mellesleg azért érdekes lehet, hogy a használata mennyire kötelező...
János
És azt most nem lehet
És azt most nem lehet tudni, hogy mennyire lesz kötelező a használata?
ha nem egyértelmű kiraknak
ha nem egyértelmű kiraknak szép kerek piroskeretű táblát benne biciglivel :-(
Nagyon fontos, hogy
Nagyon fontos, hogy legalább mi pontosan használjuk a kifejezéseket!
A kerékpársáv, kerékpárút, illetve gyalog- és kerékpárút egyátalán nem ugyanaz - teljesen másként használhatóak, más "tipusú" kerékpárosoknak kedveznek (mindennapi/hétvégi), mások a baleseti kockázatok...
és még egyszer: az, hogy a mindennapi kerékpárosoknak használható lesz-e, nem csak attól függ, hogy a kerékpárút milyen széles, hanem attól is, hogy mekkora a járda szélessége és a kerékpárút hogyan kapcsolódik majd az úthálózathoz.
Mint kompromisszum,
Mint kompromisszum, elfogadható. De legyen határozottan kijelentve, hogy alapvetően nem ilyet akarunk, hanem az úttesttel egy szintben levőt.
Még a végén hivatkozási alap lesz, hogy a kerékpárosok is pont ilyenről álmodtak.
A kereszteződésnél pedig ugyanúgy forduljon, mint az autósávok. Ha "beljebb" megy a bringaút, csak veszélyesebb lesz a helyzet.
Mondjuk az igaz, hogy ha a
Mondjuk az igaz, hogy ha a híd szerkezete ilyen, akkor vagy az egész útpályát emeled hozzá a járdához, vagy az úttestből veszel el egy sávot, ez a jelenlegi helyzetben nem realitás.
Azt a mindenit! Olvastam,
Azt a mindenit! Olvastam, és kapartam fel az állam. Múlt héten már Bajcsy-utánérzésem volt. És nem igazán hittem, hogy lehet még ez belőle. (No persze hiszem ha látom, de azért innen már nehezen fordulnak vissza a megépítésig.)
Aztán újra elolvastam, és azért az, hogy a déli sáv a járdán megy, az so-so. Sőt, nem lepne meg, ha tulajdonképpen a múlt heti tervekre nyaltak volna rá utólag egy sárgacsíkot (cicisort), a gyalogosokat megkárosítva. Ami nem jó.
De összességében mégis rendkívül pozitívan fest az ügy.
JAJJJ, EZ NEM IGAZ! AZ
JAJJJ, EZ NEM IGAZ!
AZ EDDIGI LEGSZEBB TÜNTETÉST LEHETETT VOLNA ERRE SZERVEZNI. :)
Az Újpesti rakpartról indulva, gyönyörű hídfő-nyolcasokkal körözhettünk volna a hídon. Most elrontották az egészet.
Petőfin ugyanezt? :)
Petőfin ugyanezt? :)
Húú, de jó hogy mondod.
Húú, de jó hogy mondod. Légysziii'. Hiszen a Lágymányosi kiesik a városközpont irányába tartóknak az Üllői út felől (a budai viszonyokat kevésbé ismerem). Mikor is újítják fel?
Kanuni Sultan Suleyman
Én vonuljak fel egyedül?
Én vonuljak fel egyedül? :D Végülis itt a téli szünet, majd lenyomok egy 42 körös maratont :P
Mellesleg nem hallottam, hogy tervbe lenne véve a felújítás, a járdáját nemrég csinálták meg, ha jól emlékszem.
Veled tartok! Remélem lehet
Veled tartok!
Remélem lehet extra egyéni igényekért is tüntetni, mert én szeretnék a budai hídfőnél egy külön balra kanyarodó biciklisávot is! :)
olyant én is kérek!
olyant én is kérek! :)
Zsoltee
Aszontad Pécsen vagy,
Aszontad Pécsen vagy, ráadásul gyalog :D
Ez csak átmeneti állapot,
Ez csak átmeneti állapot, tisztítom a tüdőmet, amíg ti megfulladtok Pesten :D :(
Zsoltee
Teszek a fulladás ellen, ha
Teszek a fulladás ellen, ha nem látnád :D
Örülök a fejleménynek,
Örülök a fejleménynek, ez elsőre jó kompromisszum :)
főleg ha tényleg OK lesz a híd alatt és a hídra rá.
"a gyalogosoktól szines burkolattal és gömbsüvegekkel"
milyen burkolat? mertugye halál a viakolorra ;)
Taps. Úgy legyen.
Taps. Úgy legyen.
Most már csak valósuljon
Most már csak valósuljon meg.
-
Zsurmi
2*1 sáv jobban tetszett
2*1 sáv jobban tetszett volna nekem is, de ha ló nincs szamár is jó.
Mindenesetre köszönjük a kitartást, János.
Puding próbája az evés. Ha még a fővárosban fogok dolgozni, mire kész lesz, kipróbálom :) Elválasztásnál 2 szempont érdekel:
1. biztonságos legyen
2. ténylegesen szeparálja a 2 csoport tagjait. Mert a sárga festék és a viacolor képtelen rá.
a járdaszint gyász.
a járdaszint gyász. szlovéniai bringázás (útban Rómába) legalapvetőbb tapasztalata volt, h ahol a bringasáv (tágabb, nem magyar KRESZ értelemben) a gyalogokkal van egy szintben, ott rámennek a gyalogok és a szembebringák, míg ahol süllyesztik (nem emelik ;) nézőpont kérdése...), ott eszükbe se jut!
tudom, tudom, műszakilag nem lehet. de akkoris gyász :(
Sajnos ott is rámennek a
Sajnos ott is rámennek a gyalogosok, ahol az úttesten vezetik a kerékpársávot (vagy bringautat). Lásd gyáli úti kerékpárút a Könyves Kálmán krt. kereszteződésénél. Pedig széles és jó járda van mindkét oldalon. És persze a gépjárművek is ott parkolnak. http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070910/kerekparut-kerekparosoke-v...
Kanuni Sultan Suleyman
Ez nagyon jó hír, örülni
Ez nagyon jó hír, örülni kell neki, mert nem csak egy út megépülését, hanem valami elkezdődését is jelenti, legalábbis most úgy érzem. Ja és hát a ciciket meg szeressük :)) Most ki az télleg aki ne szeretné jobban a domború felületek látványát, mint mondjuk egy beton falelemet? :)
A legjobb hír, hogy nem
A legjobb hír, hogy nem kell a hévcsarnokba bemennünk. Juhhéééé!!!
A ciciktől viszont félek - a gyalogokat nem fogja zavarni, hogy bekószáljanak elénk, mi viszont orraesünk, ha ki akarjuk őket kerülni.
A kerékpárút és az úttest között lesz vmi (a padkán kívül)?
Köszönjük szépen, aztán a körmükre nézni, hogy tényleg így is legyen!
kreszt az iskolába!
:-) Jó ez nagyon. Ennek
:-) Jó ez nagyon. Ennek örömére belépek majd a kerékpárosklubba mihelyst az anyagi mélyponton túl vagyok.
Ragaszkodjunk viszont az APRÓ szintbeli különbséghez, jelzésszerű 5 cm szintkülönbség a két burkolat között, és persze rikító piros szín.
Szerintem nem mászkálnak annyira majd rá a gyalogok: a bajcsyn csak azért teszik, mert a zebrák felállóit a bringaúton keresztül közelítik meg, meg parkoló autókat kerülgetnek. Itt viszont nem lesz parkoló autó, és csak 1 zebra van. Ott meg lassítunk.
Elég fontos dolog jutott
Elég fontos dolog jutott még eszembe: lehetséges, hogy a zebrá(k)nál a lámpa a bringasávot is védje? Úgy gondolom, hogy a lámpa, és a zebra csíkjai a bringasáv/úton kezdődjenek, és a gyaloglámpa is oda legyen kitéve. Csak azért, hogy a gyalogok nem a bringasáv/úton várakozzanak, amíg piros (nekik, és nekünk zöld) ne lépjenek rá:
így:
járda-lámpa-bringaút-úttest-járdasziget-úttest-bringasáv-lámpa-járda
ahelyett, hogy a bajcsyt követve:
járda-bringaút-lámpa-úttest-stb
ha a bajcsynál így lett volna, használhatóbb lett volna.
Tökmindegy. Ha nincs
Tökmindegy. Ha nincs folyamatos bringásforgalom, a gyalogosok a bringaúton vagy -sávon fognak várni a lámpára, mint az Andrássyn.
mino
Biking forever... and after.
http://www.youtube.com/watch?
http://www.youtube.com/watch?v=-lOciuWUaxA&feature=related
Itt egy videó a tervekről, bár azt hiszem, még déli sáv nélkül. Bár nem bringás téma, de valamit nem értek.
Van a 26-os busz, ami az Árpád hídtól a Nyugatiig jár a Szigeten át. Nem tud nagyívben kikanyarodni Pest felé, haném Budán kerengve fordul meg. És lehet, hogy ez így is marad, mert bonyolítaná a lámpaprogramot.
Kérdés: annak mi akadálya, hogy a zebrát (ami lesz) a villamosperontól NE a kishíd keleti, hanem a nyugati járdájához vezessék? Ez esetben gyalogzöld alatt simán kijöhetne a busz, nem? Lenne bármi hátránya? (Mert az előnye nem is kicsi.)
miért baj, ha budára is
miért baj, ha budára is megy? Van, aki ott száll le. Pl néha én is, ha az uszodából úgy kell kivinnem valamit busszal.
Szép volt János!
Szép volt János! Köszönjük!!!
A cicik helyett jobbak lennének az U-vasak, nem?
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
A németeknél volt úgy
A németeknél volt úgy megcsinálva a bringagyalogút, hogy olyan műkővel volt kirakva, amire ha rámész, rázni kezd (igaz popómasszírozásnak is megfelel, ld. jófenekű bringás csajok...), bár nem biztos hogy itt a gyalogos is tiszteletben tartaná. Cicisor helyett ha egyféle rámpa kerülne kialakításra, mit szóltok hozzá, esetleg felmerült-e? Mondjuk 15 centi széles, 4 centi magas rámpa, amin át tud menni mindkét oldalról a bringás, de a gyalogos ha nem figyel, akkor is észre veszi.
üdv adamekp
Ez így nagyon szuper!
Ez így nagyon szuper! Tökéletes! Sokkal jobb, mint amire számíthattunk. Ne elégedetlenkedjünk már rögtön, meg kötekedjünk, hogy sáv vagy út, hanem örvendezzünk! :)
Köszönjük!
És azt nem lehetne, hogy az
És azt nem lehetne, hogy az északi oldalon a Pest-Sziget közötti szakasz egyirányú lenne a Sziget felé, és csak a Sziget-Buda lenne kétirányú?
....és azt nem lehetne,
....és azt nem lehetne, hogy üvegkupola borítsa a kerékpársávokat, ledes alsóvilágítással, frisslevegő befúvással és minden fordulónál gyümölcsleves frissítőállomásokkal?
De teli már a tököm az állandóan siránkozókkal.
Végre egy eredmény, a magyar rögvalóságban nem is rossz, örüljetek már egy kicsit az életnek, hajrá MKK!
Ha már úgyis fedett,
Ha már úgyis fedett, lehetne hátszelet is biztosítani? Csak kérdem :-)
Teljesen egyetértek. A
Teljesen egyetértek. A blogbejegyzést olvasva arra számítottam, hogy tele lesz gratuláló és lelkendező hozzászólásokkal, erre mi van itt? "De mérnem így meg mérnem úgy?" "Az nem is sáv, hanem út." Na és???
Ne vegyük már el János kedvét ezzel a fanyalgással! Nekem bizony nagyon meg fog felelni, ha mindez megvalósul és nagyra becsülöm a belefektetett munkát.
Na, első körben:
Na, első körben: VIVÁT!
Aztán: Én tökre nem vagyok képzett, mármint ideológialiag.. izé, műszakilag, ezért ebbe nagyon nem is szólók, tudom is én mi a jó.
Csak azt furcsállom, hogy ha a bike út az autósáv és a járda között halad, akkro miért nem lehet az autósokkal egy szintben? Egyszerűbb oda anyagot tenni ahol még nincs, mint egyszerűen úgy hagyni? Ezt én nem értem..
Persze, ha nincs szinteben elválasztva, akkor magyarisztánban az autók azonnal mennek is rá, hiszen milyen rafkósan ki lehet kerülni a dugóban ácsorgást (nem is tudom, melyik bringaútnál van, hogy a nemhogy szintben de még pár méterrel odébb lévő bicajúton minden további nélkül a kerékpárúton mennek. De asszem aki volán mögé ül, annak azonnal megváltozik a személyisége.. Biztos a kormány markolása teszi, vagy a kagyló formájú sportülések, nem tudom..)
De őszintén: szuper-szkeptikus vagyok, pláne elnézve így a 4-es metró fedőnevű Demszky-piramist... Ebben a városban így mennek ezek a dolgok, szóval reménykedem..
De maxa gratula MKK, respect, meg mindenkinek aki naponta bringázik!
----------
FREE HUGS!
Ahogy János szavaiból
Ahogy János szavaiból elgondolom, képzelj el egy asztalt, aminek a legeslegszélére odaraksz egy könyvet, aminek a nagy része lelóg az asztalról. Mondjuk oda van ragasztva a 30 centis könyv utolsó 3 centije. Na az asztal lenne az úttest, a könyv pedig a járda. Ezért nem lehet az úttal egy szintben a bringás rész, mert akkor külön megerősítés kéne a könyv alá hogy valami megtartsa végül.
üdv adamekp
tehát akkor az "asztal"
tehát akkor az "asztal" szélessége, és a "könyv" szélessége is adott?
Mert akkor ez most olyan mintha kiszélesítjük a gyalogosok járdáját, csak lecsapjuk belőle a bringás témát..
Meg.. ehh. átgondolom.
Mondjuk furcsa nekem, hogy ilyen "ragasztós" megoldással készül a dolog..
Furcsa..
Ja, és azt tudjuk hogy melyik építész iroda menedzseli ezt az egész folyamatot?
Csak hogy lakópark szerű megoldásokra számítsunk, vagy esetleg valami korszerű dolog is lehet belőle?
----------
FREE HUGS!
Örömkönnyek! Ha 1
Örömkönnyek!
Ha 1 szintben lehet csak, esetleg egy 10 cm-es küszöb a bicó és a gyalog közé?
Z
Engem az izgat, hogy milyen
Engem az izgat, hogy milyen szélesek lesznek ezek a bringagyalogutak. Mekkora lesz a gyalogos, és mekkora a bringás rész? Pl. lehet majd rajta normálisan bringást előzni bringával? Mert ha nem, az nagyon nagy szívás, rosszabb, mintha nem is lenne semmi...
www.gruppetto.hu
nagy vagy Janos,
nagy vagy Janos, koszi!
bonnie
gratulalok, szep munka!
gratulalok, szep munka!
Köszönjük!
Köszönjük!
Mindem tiszteletem a
Mindem tiszteletem a lobbista László Jancsinak, de a híd levezetéseinek kérdését itt is, és a saját honlapjuk fórumán is kínosan kerüli. Ennyire nem lehet nehéz a kérdés. Tehát?
na akkor még egyszer: a
na akkor még egyszer: a megállapodás csak azt tartalmazta, hogy mindkét hídfőnél meg kel oldani tökéletesen és minden irányba a csatlakozásokat, és ennek kialakításában mi is részt veszünk. De értsétek meg, ez a kiviteli terv és a forgalomtechnikai terv része, aminek készítése sem kezdődött el. Egyelőre az enedélyezési terv kerül beadásra.
János
Szerintem itt az a lényeg,
Szerintem itt az a lényeg, hogy már a tervezés pillanatában tudnak rólunk, és nem utólagos berhelés a bringaút, mint a Bajcsyn. Ez pedig nagy eredmény.
Gratula MKK! A híd a
Gratula MKK!
A híd a rávezető utakhoz képest mindig kompromisszumos megoldást kínál, nem csak a biciklisek szempontjából.(Dunaföldvár, Baja, Hortobágy, stb)
Közös érdek, hogy pl. az autó forgalom IS lendületesen haladjon át a legkisebb keresztmetszeten. A külső sávban 20-40-nel tekerő bicajosok igenis fokozzák a dugó kialakulásának esélyét.
Örüljünk ennek az eredménynek és követeljük tovább a normál talajon 20-50-szer olcsóbban építhető (és ennyivel hosszabb) bicikliutakat.
Kedves László, Nem értek
Kedves László,
Nem értek egyet. A híd (vagy bármilyen út) áteresztőképességét nem az egyenes szakaszok határozzák meg, hanem a lámpás kereszteződések (feltéve, hogy a hidat csomópontok ölelik körbe, mint az városban megszokott). A hidakon tapasztalható magasabb haladási sebesség csak lokális kapacitásnövekedést jelent, ha azzal nem bír lépést tartani a ráhordás és elsősorban a levezetés. Ha a hídra adott időegység alatt belépő járművek száma meghaladja az onnan ugyanezen időegység alatt kilépőkét, akkor torlódás, dugó fog kialakulni, függetlenül attól, hogy a haladási sebesség mennyire lendületes.
Ha az átlagsebesség a csúcssebességtől jelentősen különbözik (mint ahogy városban ezt teszi), úgy többsávos utakon egyébként sem korlátozó tényező a szélső sávban lassabban haladó jármű. Magyarázat: a lassabb jármű előtt a forgalmi sávban hely alakul ki, amit a gyorsabb sávban haladók vesznek igénybe. Ezáltal magasabb sebesség érhető el a gyorsabb sávban, vagyis az lokálisan nagyobb kapacitással bír, ami kompenzálja a lassúbb sáv kapacitásvesztését. Minél hosszabb a (kapacitást meghatározó) csomópontok közötti szakasz, ez annál inkább igaz, annál kisebb a lassú jármű kihatása az össz-áteresztőképességre.
De mindez mit sem számít, még ha valaki cáfolná is a fejtegetésemet, akkor is igaz marad, hogy városban a kerékpárosbalesetek kockázatát a csomópontok kockázata határozza meg. Ebben a tekintetben a kerékpárút sokkal rosszabbul muzsikál az úttestnél, kijelenthető, hogy városban kerékpárutat használni sokkal balesetveszélyesebb, mint az úttestet.
Vélt kapacitásvesztés áll tehát szemben valós baleseti kockázatnövekedéssel. Amikor az emberek egészsége (gyakran élete) forog kockán, azért meggondolandó, hogy azt ellensúlyozza-e a vélt kapacitásmegtartás. Még Hollandiában is magasabb a kerékpárutak csomóponti baleseti kockázata, pedig ott valós kapacitásvesztést okoz a kerékpárút az úttesten, mivel a baleseti kockázat csökkentésére külön zöldidőt adnak a kerékpárútnak a csomópontokban, csökkentve az úttest áteresztőképességét!
Figyeltek! Ez már
Figyeltek! Ez már todomány!
János
Valóban, "to do", ahogy a
Valóban, "to do", ahogy a művelt angol mondja, ezt kéne megcsinálni végre itt is.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
igaza is van... Zsoltee
igaza is van...
Zsoltee
Kedves Andrej! A kritikus
Kedves Andrej!
A kritikus szakasz szerintem ebben az esetben a Moszkva tér-Nyugati szakasz. Egyetértünk abban, hogy lokális sebesség növekedés alakul ki ott, ahol 4 sávot kettőre vezetnek rá. Részletkérdés, hogy ezt a különböző irányok között időmegosztással (lámpával) vagy zippzár módszerrel (körforgalommal) szabályozzák. Itt relative nagyobb galibát okoz a lassú jármű jelenléte, mint máshol, persze csak telített sávok esetén. A biciklis akkor nem lassítja a forgalmat ha a szűk sávban folyamatosan veszélyesen előzik! A híd közepére tett jól hangolt lámpa nem biztos hogy akadályoz, viszont az itt kipufogott gázokat gyorsabban kisöpri a szél, mint a házak közül.
A hollandok "minden járművet az úttestre" felfogása mellett úgy látom Bécsben és Berlinben inkább az elválasztott bicikliutakra szavaznak. Talán nem véletlenül. Az MKK honlapján a KRESZ módosításoknál én is a körforgalmak közös úthasználata mellett érveltem, itt azonban másként gondolom. Készüljön az út akár a járda, akár az úttest szintjében, lényeg a szélesítés, a kompromisszum készség gyalogos-kerékpáros-autós között.
Persze megpróbálhatjuk figyelmen kívülhagyni azt a tényt, hogy Budapesten a legforgalmasabb K-Ny. irányú európai közlekedési folyosó vezet át, míg ez Hollandiáról nem mondható el.
A baleseti statisztikák eredményei nem meglepőek. Feltételezem közös úthasználat lakóövezetekben jellemző, ahol alacsony a gépjárművek sebessége.
Bécsben nagyon NEM az
Bécsben nagyon NEM az elválasztott bicikliutakra szavaztak. Amikor arrafelé sétáltam, a parkokban és a parton láttam ilyen (amúgy sport/szabadidő célú) bringautat. A hídon sáv ment át, a belvárosi utcán sáv volt, a bringás a középső sávon haladt, ha egyenesen ment, és nem pedig a járdán jobbra el.
LJ hozzászólásait én úgy értelmeztem, hogy a bicikliút itt (azaz a hídon) csak azért nem került az úttestre sáv formájában, mert az úttest szélessége adott, a járdát viszont lehet szélesíteni (a híd szerkezeti adottsága). A hídról lehajtva viszont a bicikliút a majdani bicikliSÁVba fog torkollni. Ezt már a híd felhajtásánál el kell kezdeni: ld Mumin skiccét fent
A hídon máshol nem lehet vezetni, csak a járdán, a hídról lehajtva viszont a kerékpárost az úttestre kell terelni.
Pontosítsunk: az úttest
Pontosítsunk: az úttest szélessége is és a járdák szélessége is adott. Az úttesten a négy sáv+vill fér el, még ez is szűken, a járda viszont széles, abból lehet lecsípni.
a hídfőnél viszont az
a hídfőnél viszont az úttestet már szélesíteni kell, mert ott már a bringaútnak sávba kell átmennie:
valahogy ÍGY, a körútra tovahajtó biciklistát nem szabad elirányítani oldalra! A lekanyarodó autóknak rá kell sorolniuk a bringasávra, és onnan kanyarodnak tovább. A biciklisnek elsőbbsége van, de beengedi cipzár-elven maga elé a gyorsabb autóst. Persze ehhez autósnak, biciklisnek figyelmeztető kék vagy sárga tábla kell, szaggatott sárga felfestés és sűrű brinajelek az sávban.
és ehhez még hozzá kell álmodni azt, hogy a rakpartra hogyan kígyózzon le a bringaút.
A hídfőknél az
A hídfőknél az útszélesítés viszont már nem probléma, mert a dolog csak a híd nyílása felett áll fenn, a hídfőknél ez már valami mezei szerkezet lehet, ott már szabadon garázdálkodhat a tervező. Mint ahogy ott most is van lekanyarodósáv.
Szvsz ez a becsatlakozás az
Szvsz ez a becsatlakozás az ótósok sávjába halál és gyász a kerósoknak. Bármilyen figyelmeztető táblákkal, szaggatott sárga jelzéssel ez így BIZTOSAN SÚLYOS BALESETI KONFLIKTUSFORRÁS! A Stefánia-Thököly kereszteződés kutyafüle ehhez képest. Ha már mindenképpen biciklisávban gondolkodunk, akkor úgy kellene, hogy a kerékpárutat előzőleg levezetni az autósok közé kerékpársávba. Persze úgy, hogy az autósoknak több méterrel előzőleg már kicsit beljebb kell húzódniuk a kerékpársávot előkészítő forgalomterelés miatt. Ezután, már jól láthatják (hiszen egy irányban haladnak velük, csak lassabban) a kerékpársávon haladót és így a jobbra kanyarodáskor nem olyan elegánsan tudják elcsapni. Még így is mindenképpen autóshuligán veszélyes a dolog. Valahogy mindenképpen le kellene lassítani őket. A hídról döngetnek le ezerrel és bevágnak jobbra. Talán az egyenesen haladó kerékpárosok számára a lámpás kereszteződésen - bringaaút - való átvezetés is segíthetne. Utána aztán be lehetne csatlakoztatni a körút forgalmába a bicajost. Ezt mindenképpen ésszel kell megoldani. Fő a biztonság!
Kanuni Sultan Suleyman
+1
+1
Az ábrát természetesen
Az ábrát természetesen nem méretarányban gondoltam. sokkal hosszabb ideig kell sávnak mennie.
ja. a lámpa sokat segítene. csak attól félek, azzal óvnak meg minket, hogy kivezetnek a körúttól messze, vagy egyszerűen kiraknak egy elsőbbségadás kötelező táblát. mondván h biciklis a körútra úgyse megy, ha igen, akkor adjon elsőbbséget. Aztán csúcsforgalomban várhatunk.
Úgy már némileg jobb
Úgy már némileg jobb lenne, ha a kerékpárút-kerékpársáv átmenet jóval korábban indulna, de ott a (rajzzal ellentétben) nem kezdődne még el a lehajtósáv jobbra. Mondjuk 20-40 métert haladna együtt a forgalommal és utána kezdődne el a kanyarodó sáv az egyenesen haladó kerékpársáv mellett jobbra.
Mondjuk némelyik autós még az úttest jobb oldalán közlekedő villamosnak sem adja meg az elsőbbséget jobbra kanyarodáskor. Magam is nemegyszer láttam ilyen figyelmetlen vezetőt a vilingerrel konfrontálódni.
"...mondván h biciklis a körútra úgyse megy, ha igen, akkor adjon elsőbbséget. Aztán csúcsforgalomban várhatunk." Ez - úgy gondolom - kevésbé valószínű. Tudniillik a bádogcsigák kanyarodnak arra az útra, amelyiknek az úttestén mi át kívánunk haladni. Ellenkezne a KRESZ általános szabályozásával. (Mondjuk abszurdisztánban minden lehet)
Kanuni Sultan Suleyman
aha. a petőfin és a
aha. a petőfin és a böskén is van ilyen, és nagyon odafigyelve át lehet menni rajta. az is sokat számít, ha rendesen kitáblázzák az egyenesen haladó biciklisek elsőbbségét, mondjuk mint egy vasúti átjárót.
Így gondolom én is, a
Így gondolom én is, a támasz felett azonnal indul a bringasáv, esetleg akkor egy jó nagy betonoszloppal "levédve", és kb 20 méter után (vagy amennyi van) a kanyarodósáv.
Bécsben mindenre van
Bécsben mindenre van példa. Rendkívül kreatív megoldásokat látni, az autópálya felett átívelő távfűtés csövek között, híd alatt függesztett, 3 emelet magasra csigalépcső módjára spirálisan vezetett bicikli utakat.
A belvárosi csatornák apró hídjain sávok, a Ringen külön épített utak futnak hol középen, hol a parkoló kocsik bal, máshol a jobb oldalán. Valahogy mégis profinak tűnik.
A Duna felett -és szerintem itt ezekre érdemes hivatkozni- nem lehet az autók között tekerni. A Reichsbrücke-n a pályatest alatt, másutt azonos szinten, de elválasztva oldották meg.
A Kerepesi, Üllőinek megfelelő Simmeringer str., Rennweg-en,a Schönbrunner-en külön épített bringautat találunk.
Most még kicsit irigykedhetünk, de ha László János továbbra is ilyen hatékonyan lobbizik, hamar utolérjük őket!
Na, az viszont nagy ötlet
Na, az viszont nagy ötlet lenne, a Margit hídnál a pályatest alá (vagy a járdákról lelógatva), az acél ívtartók közé betenni a bringautat, függesztve, majd a szigeti lehajtót innen megoldani, abszolúte csomópontmentesen.
Valszeg meg lehetne oldani, van ott elég magasság, csak ehhez tökös tervező kellene.
A főmterv messze nem
A főmterv messze nem ilyen.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
pl.
pl. http://bringaut.hu/?q=node/297
http://www.wien.gv.at/verkehr/brueckenbau/baustellen/reichsbruecke.html
Hurrá! Már letettem róla,
Hurrá! Már letettem róla, hogy lesz valami jó is a Margit-híddal, de ez a hír megörvendeztetett.
mino
Biking forever... and after.
ÖÖÖöööö... http://inde
ÖÖÖöööö...
http://index.hu/politika/belfold/kormanynegye/
Erősen gyanús, hogy a Kormányzati Negyedből nem lesz semmi..
ÖÖÖÖÖÖÖöööööö.........
----------
FREE HUGS!
ÖÖÖöööö... http://inde
ÖÖÖöööö...
http://index.hu/politika/belfold/kormanynegye/
Erősen gyanús, hogy a Kormányzati Negyedből nem lesz semmi..
ÖÖÖÖÖÖÖöööööö.........
----------
FREE HUGS!
"A duá - a diá, ha pici,
"A duá - a diá, ha pici, ha nagy
Nincsen a világon szebb, mint a cici!"
Amorf ördögök: nincsen a világon szebb
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
Továbbra is gratula és
Továbbra is gratula és respect, illetve kíváncsiam várom a kiviteli terveket.
Amit nem értek, de már nem tudom ki vetette föl, hogy miért baj, ha a 26os busz elhurkol Budára? Miért is kell neki egyből Pestre kanyarodnia? Magyarázza meg lécci, aki írta. Szerintem az se OK, hogy az Árpád hídon úgy rongyol át a vili, hogy meg sem áll a szigeti bejárónál, de ez itt off.
Nekem lenne ötletem a
Nekem lenne ötletem a csatlakozásokkal, szerintem pl. Pesten ne a hídon kezdődjön, hanem már a híd előtt. Így:
a mostani állapot,
amit elképzeltem.
bizony. én is ilyenről
bizony. én is ilyenről álmodoztam, csak az a baj, hogy a végső fázisban úgyis elcseszik...
hogy ne vezessék el a hídtól messze a bringautat a lecsatlakozásnál, hanem alakuljon át sávvá, és utána a sáv a körútba torkollva szűnjön meg (távlatilag a körúton folytatódik). Az kresz szerinti egyenesen jövő bringás fizikailag is egyenesen menjen, ne vezessék le jobbra.
(mielőtt vita lenne: LJ fentebb azt írta: „[a csatlakozások megoldása] a kiviteli terv és a forgalomtechnikai terv része, aminek készítése sem kezdődött el.”)
Érdemes lenne ezt előbb
Érdemes lenne ezt előbb lemodellezni úgy, hogy az átépítés előtt kialakítnak egy ideiglenes bringasávot a járdákon és belevezetik azokat a körútakba. Aztán kaszkadörökkel napi 8 órában tesztelni kezdik a forgalmi helyzeteket. Ha mind túléli, jöhet élesben is. :))) Ha meg nem, akkor marad a kacskaringós bringautraterelés. Az is jobb mint a semmi.
1. bringasáv nincs
1. bringasáv nincs járdán
2. amit Mumin rajzolt, az teljesen normális és kisebb veszélyt rejt, mint más megoldások
3. a kacskaringós bringaútraterelés rosszabb, mint a semmi
Zsoltee
Igen. A rajz szerinti
Igen. A rajz szerinti megoldásért kell majd küzdeni a kivitelezésnél.
Annyi kiegészítéssel, hogy jobbra is két irányba lehet vezetni: a körútra (rajz szerint) és a bicikliútra a kossuth tér felé.
Csak nehogy legyen valami olyan szerkezeti megoldás, ami megakadályozza (mint az úttesten futó bringasávot).
Van valami GPS bigyó,
Van valami GPS bigyó, amivel megoldható az, hogy a közlekedők útvonala naplózva legyen, végig követhető.. Érdemes lenne egy ilyen projektet vinni, hogy mondjuk a hídra fel-le közlekedők milyen útvonalon stb. haladnak..
Persze lehet ez most valami tudományos-fantasztikus képzelgés..
Esetleg gyártani egy ágensekkel operáló közlekedést modellező programot a margit-híd jelenlegi adottságaival, aztán azon le lehet futtatni a több variációt..
Persze, a világbéke se lenne rossz...
----------
FREE HUGS!
Hát ezt, ha van gps nem
Hát ezt, ha van gps nem nagy szám megcsinálni, de akkor már egyszerűbb, hogy megkérdezed az embereket, akik arra járnak (közvéleménykutatás).
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
A GPS objektívebb.. És egy
A GPS objektívebb..
És egy olyan projekt, hogy a vállalkozó X biciklista X ideig magánál hord ilyen gps baszt, hogy kiderüljön merre lófrál a városban, milyen útvonalakat használ?
Persze név nélkül..
Ezt kb úgy képzelem el, mint ahogy kitapossák az ösvényt az arra járók.
Csak a XXI. században hiába járunk sokan a nagykörúton, baszik se kikopni oda egy bringasáv..
A számok ellenben nem hazudhatnak. Digitálisan, rugalmasan kezelhető adatok, kényelmes mintavételezés, stb stb...
Technikailag hogyan nézne ez ki.. hmm.. majd egy külön topicban :)
----------
FREE HUGS!
Hát ha vki vesz gps-t, én
Hát ha vki vesz gps-t, én szívesen hordom magamnál :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Csak a XXI. században
Csak a XXI. században hiába járunk sokan a nagykörúton, baszik se kikopni oda egy bringasáv..
MEKKORA :))
Mondjuk most gondoltam bele
Mondjuk most gondoltam bele abba amit írtam.. Egy iylen felmérést talán a fővárosnak kellene-illene elvégeznie..
Talán vannak is ilyen mérések, adatok?
----------
FREE HUGS!
Én számoltam
Én számoltam bicajosforgalmat ott tavasszal a sáv kijelölése előtt, kb a 80% a járdán ment.
naja. majd ha lesz
naja. majd ha lesz bicigliút, akkor számolás helyett szólhatunk is nekik, hogy azon. a gyalogoknak meg hogy ne azon.
készülünk ilyenre is!
készülünk ilyenre is! Tényleg. 2008-ban talán lesz pénz valódi felmérésekre, szokásokra, útvonalválasztásokra, buszsáv használatra, stb. Január vége felé ül össze egy csapat a városházán, bennük mi, aminek az lesz a feladata, hogy az éves feladatokat kidolgozza. Jelzem időben.
János
Lehet tudni valamit a COWI
Lehet tudni valamit a COWI kft felméréseiről, amit 2006-2007-re terveztek? Az EuroVelot a bringautasok bejárták, a többiről nem hallottam.
Néhány kiváló fickó kezdeményezése ez itt: http://keret.hu/portal/hu/tura-ajanlatok
valamint a hunbike is.
Az önkéntes adatgyűjtők munkája akkor lehet értékes és eredményes, ha azokat a későbbi felhasználók (mérnökök, turisztikai szakemberek) igényei szerint végzik. Javaslom, az MK gyűjtse be és tegye közzé az igényeket, aztán tavasszal indulhat a munka. Ingyen, természetesen.
dilatációs
dilatációs basz:
http://www.panoramio.com/photo/6374642
---
!úgyis megdöglünk mind!
Az, hogy lesz korrekt
Az, hogy lesz korrekt bicajátjátó a budai hídfő alatt, már önmagában is nagyon jó ígéret. Kis lépésnek látszik, de alapvető jelentőségű (annak aki arra jár :-)).
A hidat még nem tudom elképzelni.
Általában az ember teker a körúton, és közben átmegy a Margit-hídon is egyúttal. Ha a le és felhajtás mindkét irányból haladva biztonságos lesz, csak akkor javít a bicajút a mostani helyzeten.
De reméljük ez így is lesz.
medvegyu
Kormányblog
Azt hiszem, ez egy jó
Azt hiszem, ez egy jó kapaszkodó: ha a körúton végigmenni szándékozó bicajos nem lassul a Margit-hídi közlekedés ideje alatt (jórészt a csomópontoknál), akkor van jól megcsinálva a bicajút.
János, arról volt-e szó,
János, arról volt-e szó, hogy valami normális burkolat legyen, ne ilyen tükörsíma aszfalt?
ModalSplit
én viacolorra gondoltam,
én viacolorra gondoltam, olyan kimozdulósra! Bár ez a mostani felpúposdodós is megteszi!
További jó beiglievést, de vigyázz, már látszanak a mérgezési tünetek!
János
:-) Engem jobban aggaszt,
:-)
Engem jobban aggaszt, hogy a kerékpárutakat nem takarítják/jégmentesítik. A hídon se.
Az olyan tükörsíma aszfalt, az nem kell.
-
Zsurmi
Tényleg brutál helyzet van
Tényleg brutál helyzet van a kerékpárutakon! Egyáltalán nem foglalkoznak vele. Jégbordák, hólepte jeges keróutak mindenhol. Egy plusz pont a kerékpársáv mellett, hogy ilyenkor azt is beszórják a sószórók, így legalább nem csúszós. Bár a só, meg a síkosságmentesítő anyag nem tesz jót a kerékpárnak sem.
Kanuni Sultan Suleyman
Nekem végülis ez egy
Nekem végülis ez egy vereségnek tűnik. Többet nem mehetünk az úton, csak a járdán. A járdából vesznek el részt. Nincs megoldva a gyalog-kerékpáros konfliktus kezelése. A viacolor remélem csak rossz vicc...
Ráadásul ezentúl lehet erre hivatkozni: dehát a bringások múltkor is elfogadták a járdát... Már várom, mikor mondják azt, hogy hát akkor leszünk szívesek a Kiskörtén is járdázni, mert "technikailag megvalósíthatatlan", meg "ennek még nincs itt az ideje".
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Neked mi lenne a "győzelem"
Neked mi lenne a "győzelem" a Margit hídon?
János
Bringasáv az úton,
Bringasáv az úton, autósávból elvéve, mindkét oldalon egyirányú, a szigetnél zebra a budáról jövőknek.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Kérlek, olvassad el a
Kérlek, olvassad el a korábbi hozzászólásokat, amiben leírtam, miért nem lehet ezt megvalósítani. Ráadásul szerintem mi általunk javasolt megoldás jobb a tiednél, a zebrán átkelésre várva ne lenne hely a gyalogosok számára, meg a továbbhaladni akaró kerékpárosoknak sem. A kerékpáros utak meg nem a járdából (mármint a mostani járdaméretből) lesznek elvéve, hanem a kiszélesítettből.
Azt tudomásul kell vennünk, hogy új hidat nem lehet itt építeni.
János
Elejétől kezdve követem
Elejétől kezdve követem az ügyet.
Új hidat nem látom, hogy hol javasoltam.
(Mivel természetesen nem is javasoltam ilyet. Jut eszembe: "Tudomásul kell venni, hogy Budapestből nem lesz Amszterdam, nem olyanok a terepadottságaink." )
Lásd még: a szalmabáb érvelés és a korrekt vita kapcsolata.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Kérésedre amúgy
Kérésedre amúgy újraolvastam az eddig ezzel foglalkozó topikokat. Idézetek következnek:
-A Margit hídon egyértelműen csak a két oldali kerékpársáv a jó megoldás, a szigetlejárónál lámpás átkelővel a déli oldalra. (critical mass)
-Kétoldali bringasáv kell a Margit hídra, a déli oldal átkötését pedig a híd alatt átvezetett rámpával kell megoldani. (magwas)
-Kerékpáros piktogramokat kellene felfesteni MÁR MOST. Nem a felújításra várni. "Kijelölt kerékpáros útvonal" útburkolati jelet, a jobb oldali sávokba. (Szász Andrej)
-Itt a tényleges alternatíva egy bringasáv. A hidat erősen kétlem, hogy szélesíteni fogják így marad az egy forgalmi sáv elvétele. (Roger)
- a járda az járda. Az Árpádon is a járda lett bringaút, nem tudom már hány éve. Nem szokták meg. A szerencse, hogy kisebb gyalogosforgalmú, így azért elviselhető. De elég egy gyalogos váratlan mozdulata egy balesethez. Ezért "ördögtől való".
Ráadásul a Margit déli járdáján van Budapest egyik(?) legszebb panorámája, tipikus és fontos turistasétálós hely. (vaandor)
-Ami csak egy kicsit is hasonlít járdára, azt a gyalogos igénybe is veszi (jajderomantikus a híd alatt bámulniadunát, gyerekedvesem álljunkmegitt). (adamekp)
-szerintem is csak a mindkétoldali bringasáv, vagy WOL lehet a jó megoldás, középen lámpás átkelővel. (norbijúzer)
-Ha a személyes véleményemre vagy kíváncsi, úgy szerintem felfelé mindkét oldalon kerékpársáv (csíkkal), a lejtős oldalon pedig ugyanolyan széles sáv, de csík nélkül. (Szász Andrej)
Reakciók arra, hogy az MK mit javasolt:
urga: "Ez most valami csel?"
peta: "Ez a piacon az "akciós" 100 forintos termék fölé írt áthúzott 300.- pszichológiai hatásának analógiájára történhet :D
critical mass: "Ragaszkodunk a középen futó 2x15 méter széles mozgószőnyeges kerékpárúthoz, de kompromisszumként a kétoldali kerékpársáv még elfogadható."
-A lényeg, hogy mindkét oldalon legyen, és hogy a gyalogosoktól szintben el legyen választva. Mondjuk az úttesttel egy szintben. (jgergo)
-Ne legyen akármi. A mostani helyzetnél ne legyen rosszabb.
A forgalomtól elválasztott kerékpárút pedig rosszabb a mostani helyzetnél, hogy nincs semmi. (magwas)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Jól összeszedted, és én
Jól összeszedted, és én is így látom a helyzetet, ahogy te. Ez egy elég gyenge kompromisszumnak tűnik, és túl közel áll az - állítólag - elitélt járdára csíkot húzunk megoldáshoz. Persze még lehet szépíteni... fel- és lehajtóknál bringasáv, járdától szintben elválasztás. Ha ezek megvalósulnak, akkor azért nem kudarc, hanem egy ésszerű kompromisszum.
Zsoltee
Kriszta, egyet értek hogy
Kriszta, egyet értek hogy ez lenne a legjobb megoldás, de sajnos vannak olyan igények, amik nálunk erősebbek.
Emellett vannak technikai korlátai a dolognak. Van egy olyan érzésem, hogy a felújítás során se lesznek meg a mostmár követelmény 3,5 méter széles forgalmi sávok.
Ilyen az egy forgalmi sáv elvétele. Ha a Margit-híd és a Nagykörút 2*1 sávos lenne (mekkora lenne!), akkor abból akkora felzúdulás lenne nemcsak helyi szinten, hanem össze fővárosi és agglomerációs szinten, hogy annak a levét Mi (kerékpárosok, MK) innánk meg.
Lásd M0. Most már lehetne építeni, bénázik vele a NIF és közben még mindig a civilektre mutogat (pedig telekkisajátítási és közműkiváltási gondjaik vannak).
Én úgy gondolom, hogy ez a megoldás - ha a fel- és lehajtások megfelelőek lesznek - egy jó kompromisszum lehet.
Persze ha a lehetőségek engedik, akkor pl a kerékpáros- és gyalogfelületek szint- és színbeli elválasztását is meg kéne oldani.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Ha gyalog- és kerékpárút
Ha gyalog- és kerékpárút táblákat raknak ki akkor nem. "Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek." Ha nem választják határozottan el a gyalogosokat és a kerékpárosokat a járdán, akkor ez az állapot szinte mindig fenn fog állni a Margit hídon. Ez a járdával egy szintben futó kerékpárútnál is boritékolható, viszont ebben az esetben tényleg nem használhatjuk az úttestet. "„Kerékpárút”, a tábla azt jelzi, hogy a kétkerekű kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek..."
Kanuni Sultan Suleyman
de szerintem a rendes
de szerintem a rendes elválasztás az korlátokat jelent, és nem csöcsöket, mert abban egyrészt könnyű felbukni, másrészt könnyű átlépni!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
100%-ig 1-et értek. Talán
100%-ig 1-et értek. Talán a legkorrektebb az U-vasas megoldás.
Kanuni Sultan Suleyman
Nem vagyok szakember, de
Nem vagyok szakember, de azért itt a véleményem az járda/kerékpárút elválasztásról:
- Csöcsök: Mint #125.
- Normál járdaszegély: Visszatartó ereje van, nem rosszabb mint az úttest. De ezt ugye nem lehet.
- Fél járdaszegély: Mint ha ott se lenne, észre se veszik a gyalogosok, ha leléptek. Bukásnál talán legjobb.
- Demszky-karók: Át lehet sétálni köztük, bukás esetén kis felületen üt - nagyobbat. De legalább nem lehet odalakatolni.
- Alacsony, felfordított U: Kényes helyzetben beakadhat a pedál, bukás a vége. Mivel alacsonyan van, a fej/felsőtest csillapítatlanül eshet rá/át fölötte. Át lehet lépni. De nem ér bele a kormányba.
- Magas, felfordított U: Talán a legjobb. Véletlenül nem lépik át. Bukás esetén átbucskázik a test, energiát is veszít, megpördül stb. De nem rosszabb, mint a karó. Nem ér bele a kormányba. Célszerű itt-ott helyközzel lerakni, hogy azért ki/be lehessen sorolni.
- Valószínüleg az Andrássy-n is lévő kovácsoltvas (hatású) megoldás a legjobb. Az út felőli oldalon szalagkorláttal kombinálva.
A zebránál fontos, hogy a zebra a kerékpárútra is festve legyen. Esetleg a szegély helyett egy kis magasítás.
A fel/lehajtóknál szerintem célszerű a belső oldalon csöcsöket tenni 1-2 méteren, aztán valami rázót, meg persze a csíkot. A lényeg, hogy a korrekt be-kivezetést ne spórólják ki. Biztos problémás jól megépíteni.
-
Zsurmi
Legyen az úton, az a
Legyen az úton, az a legjobb ;)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Két dolgot nem értek. 1:
Két dolgot nem értek.
1: Miért kell ágálni, ha a kiszélesített járdából kapunk? Kinek akarunk elérni valamit? A gyalogosoknak, vagy magunknak? A kiszélesített járda legyen csak a gyalogosoké, mi meg menjünk az ugyanolyan széles úton, ahol vagy centizni fognak az autók, vagy jobb esetben sávváltani, meg anyázni? Engem nem zavar, de ettől nem lesz több kerékpáros.
Ha szerkezeti szinten nem lehet az úttestet szélesíteni, akkor nem lehet, és kész. A forgalmi sávoknak kötött a szélességük, ez is tény. A szélesebb járdával elérték, hogy a gyalogosoknak legyen egy ugyanolyan széles útjuk, mint eddig. Csak a jelenlegivel ellentétben bicajosok nélkül, mert nekik(ünk) is lenne külön út rajta.
2: a csöcsök miért veszélyesebbek, mint más? Nem kell rámenni. (DH/mtb járgányokkal még a rámenetel se olyan gáz (a fixisek/outisok pedig ugyibár sokkal jobban tudnak biciklizni :P), főleg ha olyan aszimmetrikus, bicajút felé lejtő betonokat raknának ki, mint a Bartók Bélán a villamosvágányokhoz). Ha már abban a vonalban van a bicikli, akkor már más miatt is perec lenne. Vagy egy oszlop, esetleg egy fordított U "belépő élével" való találkozás nem esésforrás?
Másrészt meg ha a hőn vágyott úttestből elvétel valósulna meg, akkor a csöcsök helyén járdapadka lenne. Arra se megy rá senki, vagy ha igen, akkor vagy visszavágja a kereket, vagy szintén esés. Szal a csöcsök semmivel nem veszélyesebbek szerintem, mint más.
Esetleg így nem lehetne?
___________________|
_________/+aszfaltréteg járdának |
___út___/szükséges magasság, bicajút |
Tudom, hogy a plusz aszfalt növelné a súlyt, ráadásula konzolra a lehető legrosszabb megoldás ez forgatónyomaték terén, de nem kéne nagy vastagítás. És a magasításoknál nem véletlenül vannak /-ek, és nem |-k :)
Szalagkorlát meg nem kéne az út felől, mert akkor nem lehet hova kitérni.
Ha a híd a járda
Ha a híd a járda szintjében elbírja a bringaforgalmat, akkor az úttest szintjében is el kell bírnia.
A problémát, felteszem, az okozza, hogy az autósok is ráhajtanának, és azt már nem bírja el.
Nem az a kérdés,
Nem az a kérdés, elbírja-e a bringaforgalmat. Az van, hogy minden, ami az úttesten kívül esik, konzolra kerül, ami magasabb. Tehát a leendő bringasávot is csak erre tudják rakni, ha nem vesznek el a sávokból. (márpedig nem vesznek)
Szerintem is az lenne az legszebb, ha az autósávok szintjén menne a bringasáv. De a híd műemlék-jellege adottság, ami megköti a tervezők kezét. És én itt nem érzem átlátszónak az érvelést, hogy miért nem lehet az úton a sáv. Innentől pedig ez egy vállalható kompromisszum. Persze csak akkor, ha a kivitelezésnél is bele tudunk szólni.
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
azt hiszem ezek a
azt hiszem ezek a konzolok
http://www.bibl.u-szeged.hu/ha/margithid/28d.jpg
http://www.bibl.u-szeged.hu/ha/margithid/28e.jpg
és azt mondják, hogy meg lehet hosszabbítani, de csak a járda szintjében.
Világos, h az úttest szintjében meghosszabbítani kevésbé stabil vagy több macerával jár.
Nagyon klasszak ezek a
Nagyon klasszak ezek a képek!
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
aha!
aha!
De kiegyenesíteni, hogy
De kiegyenesíteni, hogy lehessen ott 70nel menni, azt bezzeg lehet :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Úgy tudom, azér van
Úgy tudom, azér van lehetőség a "kiegyenesítésre", mert eltüntetik a kanyarból a gyalogos aluljárót (végre!), és annyival kintebb lehet vinni a járdát, amennyit az aluljáró lépcsője elfoglal most (így a gyalogosnak sem kell olyan éles kanyart bevennie :)).
Egyébként teljesen egyetértek veled abban, hogy ezt a kis plusz helyet talán nem erre kellene használni... Mondjuk én azért bízom benne, hogy 50-nél gyorsabban az átlag autós nem tudja majd azt a kanyart bevenni (és reméljük meg se próbálja).
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
Az átlag autós a mostani
Az átlag autós a mostani kanyart is 50 felett veszi, ha szoktál arra járni, jól megnézheted. (Kivéve ha dugó van, ugye.)
www.gruppetto.hu
lassan kikerülünk az
lassan kikerülünk az aktuális témák közül, de azért ide írom.
biztos, hogy ha a konzol magasabban van, az stabilabb, és nem vonnám kétségbe az építészmérnökök szaktudását sem, de egy most 2ésfél, a hosszabbítás után legalább 3 méter széles konzol nem lehet sokkal instabilabb, sztem, ha 20cm-rel lentebb van rögzítve. nehezen hiszem el, hogy a mérnökök számára megoldhatatlan feladat az úttesttel egy szintben lévő bringasáv..
szerk.
László János írta:
"a híd szerkezete olyan, hogy NEM lehet az úttal egy szintben vinni, ahhoz még egy komplett tartóoszlop sort kell a híd szerkezetébe építeni."
tehát egy 3 méter széles acéllemezt nem lehet 20 centivel alacsonyabb vinni, mert azt már nem bírja el a híd. ez szomorú..
Údv, a konzol ott van, ahol
Údv,
a konzol ott van, ahol van, és úgy tudod áttenni lejjebb, ha az egész hidat újraépíted. Egyszerű, mint a facsipesz.
Mindenki alig várja, hogy a bringások miatt új hidat építhessen.
A pályaszerkezetet is megemelheted, ehhez nem kell semmi, csak 30-40 cm vasbeton feltöltés, ez kb 20m*1000m*0,4m=8000 m3 beton, 50 000 Ft/m3-mal számolva ez egy fillérrel sem több, mint 400 millió Ft plusz a bedolgozás, a plusz tartószerkezet a megnövekedett tömeg miatt, stb stb. A hülyének is megéri. Azt a pár hónapot, ami alatt egy ilyen cuccos elkészül, pedig észre sem veszik a rozsdadombi újgazdagok, ők azért élnek.halnak, hogy forrón szeretett városukért tegyenek valamit, cserébe azért, hogy az ötliteres SUV-jaikkal telepöfögik a Mártírok útja környékét.
Mér, pontosan mijét
Mér, pontosan mijét fogják átépíteni a hídnak? Csak a felszínét?
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Üdv, arra tippeltem, hogy
Üdv,
arra tippeltem, hogy kicserélik azt a konzolt. Vagy csak úgy a végére hegesztik azt az egy méter pluszt?
Nem én tervezem, nem tudom,
Nem én tervezem, nem tudom, de már csak a műemlékiség okán is (az anyagi okok mellett), akármit csinálnak, igyekeznek minél kevesebbet hozzányúlni.
oké.
oké.
És nem lehet az úttest
És nem lehet az úttest szintjét megemelni?
www.gruppetto.hu
2: a csöcsök miért
2: a csöcsök miért veszélyesebbek, mint más? Nem kell rámenni.
Shit happens. Egyszer sikerült nekem is rámenni a Fehérvárin a metróépítésnél befelé, hát nem volt egy nagy élmény, kerékpárút/sáv elválasztására semmiképp sem használnám.
--
kossuth - himmel.hu
Kétirányú
Kétirányú kerékpárútról van szó. Ha marad a jobbra-tartás, akkor a forgalom felőli oldalon a kerékpárosok szembe mennek az autókkal. Oda nem kell elválasztás?
Vagy a hídon balra tarts lesz kerékpárral?
-
Zsurmi
de. sőt. de egyelőre csak
de. sőt. de egyelőre csak arról van szó, hogy milyen sáv és hol legyen.
János írta:
cs, 2007-12-20 18:54
na akkor még egyszer: a megállapodás csak azt tartalmazta, hogy mindkét hídfőnél meg kel oldani tökéletesen és minden irányba a csatlakozásokat, és ennek kialakításában mi is részt veszünk. De értsétek meg, ez a kiviteli terv és a forgalomtechnikai terv része, aminek készítése sem kezdődött el. Egyelőre az enedélyezési terv kerül beadásra.
</cite>
</cite>
a forgatonyomatek
a forgatonyomatek csokkentesere biztosan jott tenna vmi hasonlo (a space-eket vh kihagyta, ezert vannak pontok az abraban):
..................../\..............__________.........\/........|
................._________/.....járda.......\_________|
___út___/...bicajút................................bicajút...|
vh ugy gondoltam h akik keletrol nyugatra mennek (postrol budara), azoke lenne a kepen baloldalt lathato bringaize
ok at tudnak mennia hidon frankon, majdnem mintha bringasav lenne a dolog
aki pedig azert jon ezen a reszen, mert a szigetre akar jonni, de buda iranyabol vagy a szigetrol akar menni post iranyaba, az pedig a belso reszt hasznalna (elvileg nem kellene foglalkozni ennek a savnak a szigeti lejaron torteno atvezetesen, mert aki nem akar lehajtani, az ugyis a tuloldali (deli jardan levo) bringaizet fogja hasznalni
Aki Pestről Budára megy,
Aki Pestről Budára megy, az hiába nem akar lehajtani a szigetre, akkor is az északi oldalon fog menni, hiszen hogy kerülne át a másik oldalra a körúton?
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
igen viszont ha egyenesen
igen
viszont ha egyenesen akar menni, akkor siman +teheti hiszen a gyalogosok es az ut kozott van a "savja"
tehát az északi oldalt 2
tehát az északi oldalt 2 méterrel szélesítik, mert ott lesz egy kétsávos bringaút a margitszigetre kirándulóknak. ez tök jó.
a déli oldalt nem lehet szélesíteni, de kaptunk egy bringautat a járdán, ahol az a rengeteg turista járkál, és amikor lejövünk róla elcsapnak az autók.
a konstruktív javaslatom az, hogy ez utóbbira nincs szükség.
most hol közlekedik
most hol közlekedik szerinted a bucajosok legnagyobb része? Nem a déli járdán? Na ezeknek lesz kialakítva a sáv, tehát azoknak, akik Budáról haladnak Pestre. Készítettünk mi is forgalomszámlálást, gyalogosat is, és nem találtuk ezen az oldalon azt a rengeteg turistát, a megmaradt járda bőven elég számukra. A szintbeli eltolást pedig nem vettük le a javaslatainkból, várjuk a tervezést, amikor a pontos részletek alakulnak, hátha mégis lehet pár centit eltolni egymástól a járda és a kerékpársáv szintjét.
János
a turisták: Ráadásul a
a turisták:
Ráadásul a Margit déli járdáján van Budapest egyik(?) legszebb panorámája, tipikus és fontos turistasétálós hely. (vaandor)
És tényleg.
a forgalom:
aki bringaúton akar menni, mehet az északi oldalon, ha valóban megoldják a csatlakozást a budai és a pesti bringautakkal. aki a moszkváról a nyugati felé megy, eddig is úton jött.
bringaút a járdán:
városban kerékpárutat használni sokkal balesetveszélyesebb, mint az úttestet. (andrej)
János,
a szándék jó, és bringa_sáv kellene, ha lehetne, de helyette nem jó a járdára húzott sárga csík, hiszen Te mondtad október 28-án a ghostbike-állításkor
A kerékpárt ugyanis nem szabad elválasztani az autóktól, hisz sofőrnek és biciklistának folyamatosan figyelnie kell egymásra; ugyanakkor elfogadhatatlan összezárni a gyalogosokkal, akiket komolyan veszélyeztet.
..
Hát igen, meg most
Hát igen, meg most eszembejutottak a Bajcsy bringaút avatásakor elhangzott dolgok: ilyet most utoljára fogadunk el, avatunk fel.
Ha nem fogadjuk el, akkor is megcsinálják valószínűleg, de akkor legalább nem lehet erre hivatkozni.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
</cite> x3 Tudom, nem te nem
</cite> x3
Tudom, nem te nem zártad le, de ez az első hsz, amiben javítani tudom.
Jogos, déli oldalra nem
Jogos, déli oldalra nem kell bringagyalogút! Aki ráér, hogy vélt biztonságban tekerjen, az átmehet az északi oldalra, aki pedig felfogta, hogy biztonságosabb az úttest, mint a járdára húzott sárga csík, annak nem kell a plusz konfliktus a déli oldalra is. A déli oldalra vagy sáv kell, vagy semmi. Bár attól tartok, hogy ebben az esetben is kötelező lenne nekünk az északi oldal felé kerülnünk. Így a jelenlegi KRESZ mellett túl bonyolult a kérdés. Előbb azt kéne racionalizálni.
Zsoltee
azéárt kiváncsi lennék
azéárt kiváncsi lennék milyen lesz a déli járdás megoldás. mert ha az északira tesznek, akkor odaterelik a bringásokat, de azt buda felől nem lehet megközelíteni! lásd idén nyárn az ideiglenes sáv!
viszont odakergetnek, ha ne,m, kinyírnak, megbüntetnek, stb...azért ne puffogjunk már annyira, basszus! így is egy 140 éves hídon a lehető leghobb módon szorítanak nekünk helyet, és nem csak a 30 CM-es hardcorenak építik, hanem anyátoknak is!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
(Nincs téma)
Mivel lehet a dőlt betűket
Mivel lehet a dőlt betűket visszállítani? Én vissza tudom? Próbálkoztam, de nem sikerült. (Bénabringás)
Kanuni Sultan Suleyman
</em> vagy </cite> - attól
</em> vagy </cite> - attól függ mivel kezdték
10Q Kanuni Sultan Suleyman
10Q
Kanuni Sultan Suleyman
ez a sárga festék dolog
ez a sárga festék dolog honnét jön? Hogy én nem mondtam, az biztos.
Viszont, ami fontos: hétfőn tárgyalunk az illetékesekkel arról, hogy hogyan lehet mégis megoldani a szintbeli elválasztást!
Új hírek hétfőn az MK honlapon.
János
ps. Ja, és holnap meg talán lezárul a Kiskörút tervezés is. Erről is jelentek az MK honlapon.
János: itt van
János:
itt van lejjebb/feljebb az oldalon, beállítástól függően.
"László János 150 sze, 2007-12-19 20:16
A "cici" persze nem végleges, találjunk jobbat! Mit szóltok pl. a sárga festékhez?"
Bár gondolom, csak vicc.
A szinttárgyalás remélem sikeres lesz!
Üdv
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
bizony, vicc....
bizony, vicc....
Úgy látom amióta
Úgy látom amióta elkészült az a bizonyos "bicikliút" azóta nem íródott komment. Nos megvalósult. Az autósoktól lett elvéve egy sáv. Hát én mivel nem Budapesti vagyok így csak most tapasztaltam meg. Nagyon szép és jó csupán a kialakítása életveszélyes. az a szép piros fehér sávos műanyag szalag nem jó ötlet volt oda. Bevallom alig fél méterre mentem tőle alig 35-el amikor is a szél belibbentette. szépen beleakadt a kormányszarvba úgy vágott földhöz egy pillanat alatt, hogy még. most nem tudok a jobb hátsómon ülni, mert a könyökömről, a jobb oldalamról és a popsiról is hiányzik a bőr. Még jó hogy volt rajtam sisak, mert a fejem bevertem a padkába is... így csak az horpadt be nem a fejem.... de hát inkább örüljünk, hogy van. Az hogy készülte ilyen szempontok alapján tanulmány a kivitelezésről... nos gondolom nem.
Jobbulást!, Talán érdemes
Jobbulást!,
Talán érdemes lenne panaszt tenni. Nem mintha lenne hatása, de legalább tudjanak róla.
-
Zsurmi
Hát igen, ez sajnos nem az,
Hát igen, ez sajnos nem az, amiről a fenti poszt szól, csak egy ideiglenes kényszermegoldás. Jó lenne ha megírnád az illetékeseknek a baleseted, mert nem az első eset, amiről hallunk.
És jobbulást!
*CMS* viridis
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)