http://budapestjovoje.freeblog.hu/archives/2007/11/12/Felujitjak_az_esza...
Most örüljünk, vagy ne? A "déli oldalán kerékpárút lesz" résznek utána kéne nézni.
A felújítás tervezett menete:
április 25-27. ideiglenes vágányzár, a munkálatok előkészítése. A gyalogos és kerékpáros forgalom ekkortól teljesen leáll, kishajóval és vonattal pótolják.
június 14. a vasútközlekedés is leáll, a hidat teljesen lezárják. A vonatok a Margit hídig közlekednek.
november 10. a gyalogos és kerékpáros közlekedés újraindul
december 15. a vonatforgalom újraindulása
(Óbuda Újság)












Jelenleg az északi oldalon
Jelenleg az északi oldalon mennek a kerékpárok, vegyesen a gyalogosokkal, ami semmi jóra nem vezet.
Ha a déli oldalon csak kerékpárosforgalom lenne, az nagyon sokat javítana a helyzeten. Más kérdés, hogy jelenleg a felvezető rámpák az északi oldalra csatlakoznak emlékeim szerint, szóval azt át kell alakítani.
A hídon nagyon nem tetszettek még a száguldozó mocisok (gyalogos és kerékpáros között teszik, természetesen), de ezt nem a felújítás feladata felszámolni.
A motorosok nagyon
A motorosok nagyon arrogánsak a hídon, és nem tudom hogy mit lehetne ellenük tenni. Ahol egy bringa átfér, ott a motor is.
Max a rendőrök ellenőrizhetnének, de az is csak akkor ér valamit, ha a híd közepén kapják el őket, mert különben messziről látják, hogy felmenjenek-e.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Én már láttam rendőrt
Én már láttam rendőrt büntetni a pesti lejáratnál. A motoros a kanyartól túl későn vette őket észre. :-)
Én egyszer egy motorost is megvicceltem, mert a híd elején találkoztam vele, és leszólítva beadtam neki, hogy rendőrök ellenőriznek a másik oldalon. Elhitte és gyorsan visszafordult. :-)
Mondjuk egy olyasmi
Mondjuk egy olyasmi korlát-berendezés telepítése, mint amilyen az Árpád híd budai hídfőjénél a kerékpárút és a gyalogos forgalom keresztezésénél van. Ahhoz még kerékpárral is kell egy kis ügyesség, bár néha sikerül csont nélkül átmenni rajta.
De lehet hogy az csak több bosszúságot okozna, mint amennyi haszna lenne.
Ha akar, átmegy ezen
Ha akar, átmegy ezen is.
Mondjuk azon a szakaszon pont ezért is szoktam az úton menni.
Az általad linkelt írás
Az általad linkelt írás tévedni látszik, mivel az ő jelölt forrásai (Magyarorszag.hu, mav.hu) egyaránt azt írják: "Az eredeti tervek és funkciók megtartása mellett a híd északi oldalán kerékpárút, déli oldalán gyalogjárda épül." Ez így volt eredetileg is, csak a déli oldal állapota az életveszélyesig romlott, és lezárták.
Egyébként szinte* mindegy, melyik oldalon, az elválasztás a fontos, illetve az, hogy aki figyelembe vezi a kiírást, át tudjon mennni a neki kijelölt oldalra! (Pl. erre nagyon jó lenne egy gyalogos aluljáró a Pók-Nánási saroknál, a bicikliút kezdeténél.)
*Azért számít, hiszen a létező rámpákat elég csak felújítani, valamint a Pók utcán amúgyis jobb megközelíteni a hidat, mint a hullámos Keled-Gázgyár vonalon. Illetve tudtommal Újpest tervei közt van egy Berda J. utcán át induló kelet-nyugati tengely.
"Illetve tudtommal Újpest
"Illetve tudtommal Újpest tervei közt van egy Berda J. utcán át induló kelet-nyugati tengely."
Fontos lenne tudni, honnan veszed ezt?
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Bocsánat, az "Újpest
Bocsánat, az "Újpest tervei" pontatlan volt, igazából "újpesti terveket" akartam írni. Nem az önkormányzaté,hanem az MK-é. Forrás itt: http://kerekparosklub.hu/ujpesti-javasltunk , de gondolom ezt ismered.
Ide terveznek egy autós
Ide terveznek egy autós Duna hidat is majd vmikorra, de most nincs pénz, a kerületeknek sem tetszik. (úgy, mint Lágymányosi-Déli Összekötő) Kiváncsi vagyok, a vasuti híd melyik oldalára tervezik/álmodják.
még egyet? picivel feljebb
még egyet? picivel feljebb ott az M0-ás híd...
Budapesten 3+1+1 további
Budapesten 3+1+1 további hidat szeretnének.
Aquincumi (a vasúti híd mellé)
Albertfalvi (Savoya Parknál)
Galvani (Az Andor-Galvani utcák folytatásaként)
M0D második híd (2*3 sávos M0 Déli szektor) és az épülő M0É.
Utóbbi kettő meg fog valósulni pár éven belül.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
többek között ezért is
többek között ezért is aljasság, hogy a Margit hídon nem bírnak kerékpársávot tenni az útra (azt, hogy egy autósávnak miért kell 3,5 méteresnek lenni meg végképp nem értem, bár ezt itt teljesen OFF).
egyik oldalon bicikiút,
egyik oldalon bicikiút, másikon gyalogosok. Hűha, kíváncsi vagyok ha egyántalán lesz ilyen, hogy hány birka fog a biciklis oldalon vonulni :)
"alias Jozó"
és fordítva... ---- A
és fordítva...
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
ha csak az egyik oldalon van
ha csak az egyik oldalon van rámpa, akkor egyse....
A Nép-szigetre van rámpa a
A Nép-szigetre van rámpa a déli oldalról? Most nem emlékszem. De ha nincs, akkor oda vagy nem lehet majd szabályosan átmenni bicajjal (ha a bicajút a déli oldalon lesz), vagy az oda menő gyalogosok az északi oldalt fogják használni.
Én úgy emlékszem, hogy
Én úgy emlékszem, hogy van.
Tomi.
Szerintem nincs, de legjobb
Szerintem nincs, de legjobb lenne, ha valaki megnézné :)
Egyébként a Népszigetre a Zsilip utcán is be lehet jutni, bár sok öröm nincs benne (konkrétan irtó szar a burkolat).
A Zsilip utca pedig a
A Zsilip utca pedig a Népszigeten van, ráadásul onnan csak az északi oldalra lehet feljutni. (tavaly ott a tetején, a becsatlakozásnál szétnyilt az aszfalt, a 28-as gumi bőven befér, akkorát nyaltam, mint amekkorát 50nel sem lehet!)
Amúgy tudtommal egyetlen helyen lehet bringával is felhajtani a Déli oldalára:
még a Teszkótól jövet, a jobb oldalon a MÁV állomásra kell felmenni (elég szar a meredeksége). Persze ez nagyobb forgalom kiszolgálására alkalmatlan (már csak a MÁV megálló miatt is).
A budai oldalon a déli
A budai oldalon a déli járdára ugyanolyan rámpa van, mint az északira, csak be van nőve.
Mindkét oldalra kell rámpa
Mindkét oldalra kell rámpa függetlenük a felhasználóktól. Gyalogosként is utálok lépcsőzni.
Így van, különben a
Így van, különben a babakocsisok többet nem jönnek CM-re. Nemcsak nekünk vannak kerekeink.
kreszt az iskolába!
Még az ősidőkben pont
Még az ősidőkben pont emiatt a matekok miatt volt úgy megoldva, ha jól emlékszem hogy mindkét oldalon felesbe ment a bringa-gyalog út. Félek ennek is ez lesz a vége. Tekintve hogy ez a legolcsóbb megoldás. Amúgy örülök, hogy ujítják nagyon ráfér. Részben azon a hídon tanultam meg bringázni :):)
-----------------------
1%
Szerintem a vonatsinen volt
Szerintem a vonatsinen volt átjáró a szigetnél. Vhogy tekertem fel a déli oldalra is. De rég is volt....
Bezony ott volt, amíg le
Bezony ott volt, amíg le nem zárták, aztán a "nép" önhatalmúlag felnyitotta, aztán megint lezárták, megint fel ... Most mi a helyzet? :D
-----------------------
1%
Szasztok. Én egy 30 éves
Szasztok.
Én egy 30 éves motoros srác vagyok.
Azért tévedtem erre, mert egy jó, tényleg jó zárat keresgéltem a neten. Nem bírtam megállni, hogy ne írjak ide.
Olvasgattam a hozzászólásokat az Északi összekötővel kapcsolatosan.
Azt vettem ki, hogy sokan nem kedvelitek a motorosokat, persze gondolom, van egy pár motoros aki ad is erre okot szépen...
Remélem, én nem tartozom közéjük. Törekszem rá, hogy ne tartozzak! Most viszont megosztok veletek pár motoros gondolatot a hídról, motoros bringás viszonyról, és a mocskos politikusokról. Aki a másik ember akadályozása és veszélyeztetése nélkül át tud menni a járművével a hídon, annak igenis joga van átmenni.
Ez a szétcseszett lecsúsztatott elárult ország nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy ezen a hídon ne férjünk meg egymással, bringás, gyalogos, motoros. Azt hiszem ezt el kéne fogadni. Apáink, anyáink munkájának a gyümölcse a híd, tehát közös! Nem vagyok egy angyal, szeretek néha gyorsabban menni a megengedettnél. Ki nem? Talán a bringások nem? Dehogynem! Az igaz, hogy a törvény tiltja, hogy a nagymocimmal átmenjek ezen a hídon. Ez a törvény így faszság. Reformálni kéne. Max 20km/óra, ennyi, és mindenki boldog. Természetesen, ha gyerkőc jön, 0-ra lassítok. Gondolom a bringások is ezt teszik.
Persze lenne ennél is jobb megoldás. Megcsinálni a másik oldalt, bringás motoros megy ott, itt meg maradnak a gyalogosok. Most őszintén, gondoljatok bele. Nem férnénk meg ott, ha odafigyelnénk egymásra? Hogy a bánatba ne, megférnénk.
Nekem semmi bajom veletek, tisztelem a bringásokat, az egészséges életmódjukért, a kitartásukért, stb. De azért nekünk motorosoknak is jólesne egy kis tisztelet. Mi is ott vagyunk a hidegben veletek, ha esik, ha fúj.
Mi is ugyanakkora veszélyben vagyunk az autók miatt, mint ti.
Az életérzés, amiért mindennek kitesszük magunkat, amiért mindezt vállaljuk, nos azt hiszem az eléggé hasonló.
A bringások és a motorosok rendelkeznek a legtisztább fejjel a közlekedők között. Nem drogoznak, nem isznak. Talán a legnormálisabb emberek az összes közül. Természetesen vannak kivételek, idióták mindkét közösségben.
Elenyésző. Gondolhatjátok, ha én meglátok egy száguldozó felelőtlen motorost a hídon, legszívesebben ledobnám a francba, de a többség nem ilyen. Jó lenne ha, kicsit toleránsabbak lennénk egymással.
Ha a mocskos ingyenélő népelnyomó szánalmas pöfeteg fingzsák politikusok, nem lopnák el a közpénz 85 %-át, akkor csilli vili lenne a híd másik fele is, meg 5 szőr korszerűbb és praktikusabb lenne, mint most. Ha azt a baszom, vonatot elbírja, ebben a lepukkant állapotában, kis ráköltéssel elbírna még egy 2 méter széles + sávot is. Máris nagyobb lenne a nyugalom a lelkekben.
Én csak azt szeretném, ha nem látnám a sok szúrós szemet, amikor átmegyek a hídon, annyival mint egy bringás. Meg azt, hogy ne azon agyaljunk, hogy mit lehetne egymás ellen tenni, inkább azon, hogy egymásért mit lehetne tenni.
Most biztos páran jót röhögnek, hogy befejezhetném már a lelkipásztorkodást, meg biztos templomban rekedtem az elmúlt éjjel, nevethetnek, nem gond, de én tényleg így gondolom ezeket a dolgokat.
Szebb napokat…
Béla, aki a biblián aludt ma :)
tudooom
kurvára humortalan volt :)
Sajnos nekem az a
Sajnos nekem az a tapasztalatom, hogy a motorosok gyorsan mennek át, és én nem szeretem, ha egy nagymotor nagy sebességgel kicentiz (min 60km/h a sebességkülönbségünk).
És éjszaka baromi szar tud lenni, hogy egy motor reflektora pont a szemembe világít a vaksötétben!
Sajnos én is úgy
Sajnos én is úgy tapasztalom elég gyakran járok arra), hogy ezen a szakaszon a motorok 90%-a csak akkor lassít, ha nem fér el, és akkor is jól látható módon zavarja, hogy lassítania kellett. Persze itt is van 1-2 normális, aki lassít ha elmegy egy babakocsi mellett, amivel még mindig a kisbaba orrába pöfög...
Ez mondjuk magyarázható azzal, hogy a "normális" motorosok észreveszik a táblát, ami tiltja, hogy ott legyenek...
Ne érts félre, alapvetően nincs bajom a motorosokkal, de erre a hídra továbbra sem engedném fel őket!
Tomi.
Bringával már jól
Bringával már jól ismerjük a módszert: középre húzódni. Én el szoktam foglalni a hidat, és csak akkor húzódok félre, ha hallom magam mögött a motort, vagy jönnek szembe. Ha úgy jön, mint az állat, akkor is kénytelen lassítani.
Emiatt 1. előfordult h feltartottam a mögöttem jövő gyorsabb bringást, ezúton bocs 2. éjszaka már jónéhányszor centikkel kerültem el a velem szembe lámpátlanul közlekedő biciklist.
Gyalogosként ugyanez: ha látom, hogy gyorsan jön, nem húzódok félre, amíg le nem lassít annyira h nem féltem az életemet a korláthoz húzódva, mikor elmegy mellettem. Amúgy meg szokták köszönni, ahogy én is a gyalogosoknak.
Remélem nem bántódsz meg,
Remélem nem bántódsz meg, de a motorosok és a biciklisek között van egy óriási különbség, ami nem nagyon hidalható át. A motorkerékpár gépjármű. Ettől még sok motoros lehet jó fej, de a motorkerékpárt mégsem lehet úgy kezelni, mintha egyenértékű lenne egy biciklivel. Így a motorost sem lehet a biciklissel azonos módon kezelni, pl. egy ilyen hídra nem szabad felengedni.
www.gruppetto.hu
Sziasztok! Teljesen
Sziasztok!
Teljesen egyetértek a motoros sráccal. Őt fölengedném a hídra. Igen, és van olyan bringás is, akit nem lehetne. Sokan nem tudnak kulturáltan közlekedni, viszont ezen nem tiltó táblákkal lehet segíteni, hanem azzal, ha megadjuk nekik erre a lehetőséget és hagyjuk, hogy fölnőjenek hozzá. Amúgy sajnos a bringások között több az idióta, mint a nagymotorosok között, hiszen nem érzik magukat felelősnek, "ez csak egy bicikli". Járok én is ezen a vasúti hídon, de olyan motorossal, aki zavaróan gyors volt, csak eggyel találkoztam, a többi mind legfeljebb hússzal ment. És ezentúl mosolyogni fogok rájuk. Gyalogosok között felelőtlenül szlalomozó bringást viszont gyakran látni. Majd ha senki nem fog járdán tekerni (én is szoktam), akkor lesz jogunk kizárni a motorosokat a hídról.
Amúgy vérbeli bringás vagyok, motort soha nem vezettem, csak robogót, de annak sem vagyok nagy híve. Viszont tudom, hogy nem jófej kerékpárosok és bunkó autósok játszanak a városi közlekedésben, hanem udvarias és kevésbé udvarias emberek, akik néha autóban ülnek, néha motoron, biciklin vagy gyalogolnak. És egy udvarias felirat meg egy mosolygó gyerek-rajzfilmfigura az anyukája kezét fogva egy táblán a híd két végén inkább sarkallná udvariasságra a kerekes járművel vezetőit, mint egy tiltó tábla.
Amúgy eddig is jól lehetett közlekedni a hídon, nem volt nagy gyalogosforgalom. És az Árpád-hídon is szoktak sétálgatni az északi oldalon, pedig ott sem szabad. Ott a csengő, tessék messziről megzavarni a romantikus párocskákat és félreállnak. Amikor pedig elmész mellettük, köszönd meg kedvesen! Nekem működik a budai rakparti kerékpáros-gyalogos járdán is, pedig fogadok, hogy a legtöbben észre sem veszik a táblát. Számomra itt kezdődik a kulturált közlekedés.
Azt már a tavalyi motoros
Azt már a tavalyi motoros demonstráció után is megfigyeltem, hogy milyen korrekt és normális hangnemben tudnak írni ide a mocisok.
Szerintem attól még itt le leszel hányva sajnos, de ne legyen igazam.
Én nem bíznék abban, hogy
Én nem bíznék abban, hogy puszta sebességkorlátozást betartanának a motorosok. De a kerékpárosok, autósok se se jeleskednek a szabályok betartásában!
A motorral viszont számos közúton lehet haladni a forgalommal. Rengeteg előnye van (sebesség, gyorsulás), amit a motoros megszok és használni is akar. Neki más a mérce, más a lassú és a gyors, mint a kerékpárnak vagy főleg a gyalogosnak.
Nem lehet összeereszteni gyalogosokat vagy bicikliseket motorosokkal egy szűk járdán/hídon, vagy akár lakó és pihenő övezetben, parkban! Sem a sebességkülönbség, sem a zaj, sem a kipufogógáz miatt.
Ha olyan közlekedési kultúránk lenne, mint skandináviában akkor talán a bicósok és motorosok talán megférnének egy ilyen hídon. De még akkor is bosszantó lenne, pláne még mindig szívni kell a kipufogógázt és hallgatni 2 ütemű motorok zaját. A biciklis ebből semmit sem termel, csak szívna.
A veszélyeztetettség hasonló, de az csak az egyik oldal. A kerékpáros kevésbé veszélyes a többiekre, magára sokkal jobban. Nem tud úgy gyorsulni, a vas sem olyan nehéz alatta.
Ha valamikor balesetet szenvednék és nem tudnék többé kerékpározni, de járni igen, biztos hogy motorra ülnék, nem autóba.
-
Zsurmi
Nem csinálnék ebből
Nem csinálnék ebből szolidaritási kérdést: a hídon lévő aszfaltcsík olyan széles, mint egy járda, járdán pedig nem lehet motorral menni, pont.
Aki a másik ember akadályozása és veszélyeztetése nélkül át tud menni a járművével a hídon, annak igenis joga van átmenni.
Ezt rosszul tudod, nincs jogod ott motorral közlekedni. A jogaidat nem effajta érvelések határozzák meg, hanem a törvények. Lehet hogy te nagyon türelmes, bölcs és óvatos vagy, de a tapasztalt szerint a motorosok többsége nem tudja megállni, hogy ne gyorsítson bele, és el se fér normálisan, ezért a jogalkotó nagyon bölcsen egyszerűen nem engedi őket oda.
Nem azon múlik, hogy elférünk-e a hídon, hogy kollektíve szeretjük egymást, hanem azon hogy van-e hely, és sajnos nincs. Végy egy nagyobb motort, kalkulálj hozzá egy normális, 20 km/h-hoz tartozó biztonsági zónát (vagy még többet, mert a dolog jellege miatt senki nem tud oldalra menekülni), aztán te is látni fogod hogy nem fér el kettő egymás mellett (mert ugye akkor szembe is lehetne menni).
Ezenkívül nem kellene úgy tenni, mint ha ez lenne az egyetlen híd Budapesten, van még jópár, kerülj arra.
Amikor motorosokat lekapcsoló rendőröket látok ezen a hídon, továbbra is meleg szívvel fogok rájuk gondolni.
Mondjuk már az is érdekes
Mondjuk már az is érdekes kérdés, hogy azon a hídon jogi szempontból mi van, járda vagy út? Az biztos, hogy pl. nem kerékpárút (olyat ugye csak tábla jelölhet ki, ami nincs), és mivel járdáról járdára érkezik, talán leginkább járdának kellene tekinteni. Ebben az esetben ha a törvény betűjét nézzük, bringával sem lehetne ott menni.
www.gruppetto.hu
talán leginkább járdának
talán leginkább járdának kellene tekinteni. Ebben az esetben ha a törvény betűjét nézzük, bringával sem lehetne ott menni.
De, 10 km/h alatt.
Érdemes a törvény betűjét néha valóban megnézni :-)
Nem. Ahhoz hogy a 10 km/h-s
Nem. Ahhoz hogy a 10 km/h-s kivételt alkalmazni lehessen, teljesülnie kéne az ehhez szabott feltételnek is, vagy hogy "az úttest kerékpározásra alkalmatlan". Itt nincs úttest sem, így az alkalmatlanság fel sem merülhet. Ennyi erővel a Lánchídon is mondhatnánk, hogy lehet menni a járdán, mert ott ugyan van úttest, de mivel ki van téve a tiltó tábla, kerékpározásra alkalmatlan...
www.gruppetto.hu
a vas-úttest alkalmatlan a
a vas-úttest alkalmatlan a kerékpározásra :-)
Biztos vagy ebben?
Biztos vagy ebben? :)
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/3/9/2/3/BIG_0003713923.jpg
www.gruppetto.hu
Ez nem kerékpár, mert két
Ez nem kerékpár, mert két pár kereke van!
Tényleg, ezzel lehet városban is menni, mikor éjszaka nem járnak a villamosok?
Nem, mert ez 600 mm-es
Nem, mert ez 600 mm-es keskeny nyomközű vasútra van. De jó cucc :) Egyszer majd gyere el egy ilyenre, jó kis buli :)
Na és mit gondolsz a
Na és mit gondolsz a háromkerekű biciklikről, vagy a támasztókerekes gyerekbringákról? :) Azok sem szó szerint kerékpárok :)
www.gruppetto.hu
A háromkerekű az
A háromkerekű az tri-cikli, nem? :-)
És, ha elveszel belőle,
És, ha elveszel belőle, egy bi-ciklit, akkor lesz egy mono-ciklid! ;)
Lehet az is, szerintem
Lehet az is, szerintem mindkettő használatban van.
www.gruppetto.hu
A háromkerekű tricikli
A háromkerekű tricikli kerékpárnak minősül, olvass utána a kreszben.
A gyerekbicikli nem jármű, hanem játék, az őt hajtó gyerek gyalosognak minősül.
tök jó, akkor mindenki
tök jó, akkor mindenki szereljen egy harmadik kereket a bringájára, és legálisan mehetünk a híd járdáján!
OFF tegnap láttam egy főbringást, sisak-maszk-szemüveg-lámpa minden ahogy kell, rettenetes komolyan nézett ki, ahogy kerülgette a gyalogokat a nagykörút járdáján...
Én is láttam tegnap egy
Én is láttam tegnap egy ugyanilyet, csak a népligetben, és úton, vigyorogtam is, hogy hasonlítunk, csak épp nem látszott :D
Egyébként volt már hogy én is felmentem így a járdára, egyből le is kommunistátott egy nyannyer, és mikor mondtam, hogy csak ebbe szomszéd szám alatt levő bicajboltba jövök, még ráadásba nácifasiszta nyilas is lettem, lol :D
Én már voltam
Én már voltam Anti-Krisztus is. Igaz, hülye tacskó voltam, valami kötelező múzeum-látogatás ellen lázadtam.
-
Zsurmi
én csak a bi és tri
én csak a bi és tri szavakon humorizáltam.... de úgy látszik nem jött be... :-)
A pesti felhajtónál ki van
A pesti felhajtónál ki van rakva az egyértelmű osztottpályás tábla.
Egyébként nem járdától járdáig tart, Budán pl. akárhogy is nézem útba torkollik.
Szerintem nagyon rosszul
Szerintem nagyon rosszul emlékszel, nézd meg jobban mindkét végét. Tavaszig nem járok már arra, hogy készítsek fotókat neked...
www.gruppetto.hu
Ha ráér addig, akkor
Ha ráér addig, akkor vasárnap megnézem.
A motorosok behajtását
A motorosok behajtását tábla tiltja emlékeim szerint!
Tomi.
Share the road, mi? Ezzel a
Share the road, mi? Ezzel a hozzáállással eléggé ellentmondasz ennek. Te miért nem kerülsz másik híd felé? Nem a köbcentitől függ, hogy valaki hol tud korrektül közlekedni, hanem hozzáállástól. És sok biciklis sehol se korrekt. Ha már a törvény ilyen stabil oszlopa vagy, akkor azt is áruld már el, hogy te az egész északin beton 10-zel mész?? Ja hogy még az se szabályos? Sztem amíg itt mindenki szabályt szeg, addig ne oktassuk már ki a motorosokat. Hát lol.
akkor azt is áruld már el,
akkor azt is áruld már el, hogy te az egész északin beton 10-zel mész??
Igen. Így is átér az ember elég hamar.
Ja hogy még az se szabályos?
Miért is nem? Nincs úttest. A táblákra konkrétan nem emlékszem, hogy osztott-e vagy valami más, de meglepődnék ha bringa nem mehetne ott, mikor van neki rámpa, ide csatlakozik a bringaút, etc.
Én úgy értelmezem a jogszabályt, hogy ha nincs úttest, a bringa járdán is mehet, 10 km/h alatt, mivel ami nincs, az "alkalmatlan". A rendőrök is a mocisokat állítják meg, nem a bringásokat, ebből az a benyomásom hogy lehet itt bringázni.
A rendőri gyakorlat nagyon
A rendőri gyakorlat nagyon sokszor nincs semmilyen összhangban a jogszabályokkal, főleg, mivel gyakran nem is ismerik azokat... Meséltem már a rendőrökről, akik szerint főúton tilos biciklizni, vagy azokról, akik szerint a kereszteződésben kerékpársávon meg lehet állni autóval forgalmi okból?
www.gruppetto.hu
A budai oldalon az út is
A budai oldalon az út is csatlakozik, és van is rámpa, akkor miért ne mehetne arra motor? :) Mellesleg az északi ellentmondásos kitáblázásáról már agyaltunk egy topikban tavaly.
kedves papp "szolidaritási
kedves papp "szolidaritási kérdés" tamás,
egyetlen dolgot nem értek: mi a tökömet keres a "share the road" logo a hozzászólásaid előtt?
gondolom azt jelentené, hogy megosztod az utat másokkal. vagy ez csak az egyik irányba működik? osszák meg velem az útjukat, én meg vigyázok az enyémre, mert a törvény mellettem áll? szerinted ez így igazságos?
mielőtt azt gondolnád, hogy éppen fogást próbálok találni a nagybecsű kerékpáros kultúrán, megjegyzem, hogy bringás vagyok magam is, futárként is dolgoztam. talán ezért tisztelem a motorosokat. ahogy a srác leírta, ők is kint szopnak az esőben-fagyban, és ők sem szeretnének 10 kilométert kerülni az árpád-híd felé.
amit és ahogyan leírtál, az pontosan ugyanazt a szűklátókörűséget tükrözi, amit a folyamatosan pellengérre állított autósoknak felrótok, nevezetesen az empátia, együttműködés és tisztelet hiánya.
mondom egyszerűbben: neked 1 másodperc kellemetlenség [ha úgy érzed, hogy nem fér el a motoros, inkább állj meg, nehogy elé ess - amikor újra elindulsz, legalább a lábad is erősödik egy kicsit], neki mínusz 10-15 kilométer, az mennyi kipufogógáz oda-vissza??? melyik a kisebbik rossz? gondolkodj az agyaddal, arra való.
annyit javasolnék h beszélgess motorosokkal [rá fogsz jönni, hogy egyik-másik meglepően értelmes], továbbá ha azt várod, hogy valaki odaengedjen a tortához, akkor neki is vágj egy szeletet. tudod, a jog együtt jár a kötelességgel.
ja és share the road. nem akarsz inkább kiscicás képre váltani?
A share the road egy
A share the road egy amerikai közlekedési tábla, kint van azon az úton ahol munkába szoktam menni. Arra hívja fel a figyelmet, hogy az itteni széles sávok szélén simán elfér egy bringás, autósok, hagyjatok neki helyet. Nekem tetszik a tábla üzenete, ennyi. Valószínűleg nem tudtad, hogy ez egy közlekedési tábla, így a személyeskedéseidet nem kísérlem meg értelmezni. Máskor azért kicsit tájékozódj, mielőtt belelovallod magad.
A nyáron gyakran lementünk a párommal bicajjal a római partra vagy Szentendrére, akkor áthaladtunk ezen a hídon. Nem egyszer volt alkalmam megfigyelni, hogy a motoros menne, türelmetlen, beáll 3 centire a gyalogosok mögé és brummogtatja egy kicsit. Akkor alakult ki bennem az a meggyőződés, hogy motor ide nem nagyon való. Valószínűleg mások is így gondolják, ezért van kint tábla.
Nem vonom kétségbe, hogy vannak nagyon ügyes motorosok akik tudnak jó lassan is biztonságosan menni, de a legtöbb gyalogos fenyegetve érzi magát, ha gépjárművet hall maga mögött: nem a biciklisnek (és nekem) kellemetlen, hanem a gyalogosoknak. A biciklis még összefér a motorral, gyalogosforgalom pedig nem, itt egyszerűen erről van szó.
Amúgy meg akkor 10 km kerülő, ha pont a vasúti híd két végpontjánál van az úticélod és az elindulásod helye. Ha csak egyszerűen át kell jutnod valahogy a Dunán, akkor tervezheted máshogy. Az agyaddal, tudod. Arra való.
Lehet, hogy helyenként
Lehet, hogy helyenként táblában is manifesztálódik, de a "Share the Road" alapvetően egy eszme, ami szerint minden Embernek (gyalogostól a kamionosig) joga van a közlekedéshez és az úthasználathoz, amennyiben azt képes kultúráltan, mások zavarása nélkül tenni.
Sosem motoroztam, és láttam már ellenszenves motorost, de attól, még Szabolcs bejegyzésével maximálisan egyetértek (Még ha kicsit el is ragadtatta magát a végére)
Stiffler bejegyzése is mutatja, hogy igenis vannak kultúrált, körültekintő motorosok, meg nyilván az ellentettje is. Pont mint a bringások.
Szerintem (csak!) ezen a konkrét bringaúton sebességkorlátozás mellett(!) elfogadható a kismotor-közlekedés. Azzal meg, hogy a gyalogosokkal nem jó összeereszteni a motorokat, egyetértek, de ez őszre megoldódik. Onnantól kizárólag a kerékpárosokkal kell Osztozniuk az Úton - ha mi is benne vagyunk.
Szerintem (csak!) ezen a
Szerintem (csak!) ezen a konkrét bringaúton sebességkorlátozás mellett(!) elfogadható a kismotor-közlekedés.
Az bizonyára elkerülte a figyelmedet, hogy ez a konkrét valami minden, csak nem bringaút. Lásd azt a kb 20 hozzászólást, ami erről szól.
Ezen az úton
(1) gyalogosok biztos mehetnek, ebben mindenki egyetért
(2) hogy bringások igen, az vitatott, legjobb esetben is 10 km/h alatt, de
(3) az (1) miatt mocisok biztos nem.
Szóval nem tudom, kinek jutott az eszébe hogy bringás-motoros ellentétre vagy szolidaritásra hegyezze ki a dolgot, de ez irreleváns.
Ugyanígy irreleváns hogy ki mennyire jófej meg udvarias és kultúrált. A repülőgéppilóták között biztos udvarias, jófej és kultúrált a többség, de attól még nem gurulhatnak repcsivel a Nagykörúton.
Fogalmam sincs, miért veszik a motorosok azt személyes sértésnek, ha egy útszakasz alkalmatlan arra, hogy azon ők is közlekedjenek.
Ezt a konkrét valamit,
Ezt a konkrét valamit, hiszed vagy sem, elég jól ismerem. (Szumma 20 és félből 20 éve vagyok Óbudai)
Természetesen a felújítás UTÁNI bringaútról beszéltem, ami gyalogos-mentes, és ott is megfelelő korlátozásokkal (méret ill. sebesség).
"Sokat" tekerek forgalomban
"Sokat" tekerek forgalomban (kb évi 4000km), de nagyon utálom, mikor itt találkozom motorral. Sok éven át naponta használtam a hidat, így elég nagy a tapasztalatom, milyen rajta az átlagos motoros. Hát nem olyan, aki nagyon figyel a biciklisekre vagy a gyalogosokra. :-(
Az vajon miért nem jutott biciklisként eszedbe, hogy a motoros álljon meg, amikor vki odaér szembe vele? Mert ha ő áll, és én tekerek/gyaloglok, az biztos kevésbé veszélyes/félelmetes.
Reszben igazad van, s ha
Reszben igazad van, s ha hasonlo gondolkodasuakbol tobb lenne, minden jobb volna, am kepzeld el, amikor 2 kisgyerekkel setal at valaki, s szembejon egy boszme chopper-motor, ami eppen elfer. Oke, valoszinuleg az utolso meteren lelassit, de en a szulo helyeben rohadtul nem lennek nyugodt ilyenkor.
Termeszetesen egy taho kerekparos is rajuk tudja hozni a fraszt, s ugyanugy okozhat sulyos balesetet is, de a jarmuvek tomeget alapul veve elobbi nagyobb pusztitasra kepes.
Nem elhanyagolhato, hogy ha akarmilyen lassan elmegy melletted egy-ket motor, akkor utana kozvetlenul szivhatod a kipufogobol kiaramlo budos fustot, ami pontosan egy gyerek magassagaban a legtomenyebb.
Biztos vagyok benne, hogyha elenyeszo lenne a szaguldozo, arrogans motorosok szama a hidon, akkor nem lenne ennyire egyertelmu az elutasitas.
Külön széles bringa+motor
Külön széles bringa+motor (ahogy a forgalomban is megférünk) meg gyalogos oldallal OK lenne.
Jelenleg a középső rész iszonyat kesekeny, ott egy kisgyereknek közvetlen az arcában "duruzsol" meg pöfög ami bukó nélkül 10 centiről nem éppen kényelmes, nem beszélve arról, hogy a kipu elég forró meglepetést okozhat. Szóval jelenlegi állapotban kicsit bunkó dolog átmotorozni.
Ha már lelkizünk:
Nézd meg a kisgyerekek arcát mikor elmész mellettük, és döntsd el megéri-e.
Én gyakran motorozom és
Én gyakran motorozom és biciklizek is. Szomorúnak tartom, hogy egy ilyen piti ügyben is tudjuk egymást utálni. Az "intelligens biciklis társadalom" ilyenkor mit gondol magáról??? További szánalmas marakodást!
Az intelligencia
Az intelligencia mindenkitől elvárható, kár ezzel dobálózni.
Nekem nincsenek rossz tapasztalataim a hídon közlekedő motorosokkal, mert - feltehetőleg azért, mert tisztában vannak vele, hogy közelekdési szabályt sértenek ott - viszonylag normálisan mennek. Persze ettől még nem lesz jobb a helyzetük, néhányszor én sem engedtem el egyet-egyet hátulról és még egy beszólás sem volt (vajon miért ?). Ettől függetlenül a motornak továbbra sincs ott semmi keresni valója. Értem én az érveléseket, de a kolléga is leírta saját bevallása szerint azt, amit mindenki tud jól: mindenki szeret a megengedettnél gyorsabban menni. Kész! Ennyi, ezen nincs mit forszírozni! Egy 280 km/h óra sebességre képes járműnek nincs keresni valója a max 40 km/h óra sebességre képesek között. Már csak a saját érdekében is, hiszen minél nagyobb a sebesség, annál jobban szűkűl horizont, ugye. Nekem nem hiányzik az, hogy vki hatvannal mögöttem beleakadjon a korlátba, aztán magával rántson a Dunába!
Természetesen ezt a kérdést sem mi fogjuk eldönteni, de nagyon remélem hogy az MK-val egyeztetve zajlik a hídfelújítás. (itt megjegyzem, már évek óta pedzegették ezt a sztorit, most meg csak így sunnyomban belevágtak, ez nekem gyanus. kíváncsi vagyok mi fog kisülni belőle)
Igen, nekem is feltűnt a
Igen, nekem is feltűnt a váratlan lelkesedés, ahogy belevágnak a sok éve halasztott felújításba. Meg az zavar még, hogy ha tényleg van átjárás a vasút és a HÉV között, akkor ez miért most jutott eszükbe?
Nem most jutott eszükbe.
Nem most jutott eszükbe. Régi ötlet, és a felújítás se volt váratlan, csak a média a ferencjóskára figyel :)
A HÉV-től kiágazó
A HÉV-től kiágazó szárnyvonal Óbuda állomáshelyen torkollik a vasútba. Tavaly felújították ezt a szárnyvonalat is, de a felsővezeték már most nincs meg.. Egy ideje naponta van alkalmam figyelemmel kísérni a pusztítást amit a fémtolvajok végeznek.
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
Szerintem a motoros arcnak
Szerintem a motoros arcnak igaza van! Itt is, mint a közlekedés összes többi területén csak odafigyelés, tolerancia, türelem és tisztelet kellene. Ugyanúgy van a hídon, gyalogtömegek között cikázó bringás, aki simán frászt hoz mindekire, mint forrón pöfékelő óriásira nőt motoros szörnyeteg :D Ugyanakkor van mindkettő ellentettje. Bízni kellene, hogy idővel megváltozik a helyzet és csak pozitív dolgok lesznek. Amióta megvan az a híd, azóta van ebből mindig para. (Pl. nagyfaterom kezét törte, mert menet közben lehúzódott motoros elől és beakadt a korlátba...) DE én azt mondom, hogyha egy gyerek állandó biztonságérzetben, (kerékpárút, különsáv...) tanul meg közlekedni, akkor egy hullajelölt lesz a városban. Az első pár alkalommal én is paráztam azon a hídon 7-8 évesen. Aztán megszoktam. Letekertünk nagyfaterral Fótra (azt sem tudtuk mi az a kerékpárút és csak onnan tudtam, hogy jön mögöttem egy autó, hogy éreztem a motorháztető melegét,aztán lettam a pár centire lévő türköt) de azt is meg lehetett szokni. És valljuk be kellenek a negatív tapasztalatok, mert Budapestet elnézve Soha a büdös életben nem lesz normális kerékpáros infrastruktúra, és ha valaki nem szokik hozzá a centizgető autósokhoz, vagy motorosokhoz, az sokkal nehezebben fogja megszokni a Hungáriát, vagy a Körütat...
-----------------------
1%
Sajnos ebben igazad van.
Sajnos ebben igazad van.
Megkukkantottam a dolgokat,
Megkukkantottam a dolgokat, és csináltam is pár képet, mindenki vonja le a következtetéseket :)
Annyit még érdemes megjegyezni, hogy felújításnak nyoma sincs, nemtom hol tartanak vele, csak két "kerékpároslapító" Iveco-t láttam a budai hídfőnél, az se biztos, hogy az "építkezéshez" tartozott.
Kösz a képeket. A táblák
Kösz a képeket.
A táblák alapján nekem eléggé világosnak tűnik, hogy moci kitiltva, kerékpár mehet (pl sárga táblák a lépcsőknél).
Megjegyezném, hogy a
Megjegyezném, hogy a bringagyalogút tábla is át van húzva (meg festékszórózva is, de az nem hiszem, h hivatalos :), szal a híd járdája az SE :)
kimaradt a zold
kimaradt a zold (kerekparbarat ut?) tabla a budai oldalon a feljaro kezdetenel a jobb oldalon
vagy mar nincs ott?
Az a bringával való
Az a bringával való felhajtás szabályosságát semmilyem módon nem befolyásolja, mivel csak egy tájékoztatást adó tábla.
www.gruppetto.hu
Ha megfigyelted, a sárga
Ha megfigyelted, a sárga táblán a figura tolja a kerékpárt. A pesti oldalon pedig egyértelműen ott van a gyalog- és kerékpárút vége tábla, vagyis onnantól az egy sima járda.
A budai oldalon pedig a járdáról indul, és nincs semmilyen rá vezető kerékpárút sem. Az SMKP behajtani tilos tábla meg csak azt mutatja, hogy milyen tudathasadásban szenvednek még az utat kezelő szervek is. A járdán a tábla kihelyezése nélkül is tilos bármilyen járművel közlekedni. Nyilván csak azért tették ki, hogy a hülyéknek is egyértelmű legyen, hogy motorral is tilos. A bringásokra nem gondoltak, mert talán amiatt senki nem reklamált náluk...
www.gruppetto.hu
A budai oldalon az úttest
A budai oldalon az úttest magasságából és egy útkanyarból indul. Szerintem ezt nem lehet járdának nevezni.
A sárga táblán azért tolja a figura, mert nem gondoltak a lépcsőn felhajtó biciklisekre. :-) És a tábla a déli oldalon van, amit sose gondolt senki kerékpárútnak/sávnak/létesítménynek.
Emlékeim szerint ott egy
Emlékeim szerint ott egy rendes aszfaltozott út van, és amelett valamilyen beton járdaféleség. Az biztos, hogy nem az úttest folytatása.
A figura abba az irányba is tolja a bringát, amelyik irányba még tekerhetett volna a lépcsőig :)
www.gruppetto.hu
Rosszul emlékszel, nincs
Rosszul emlékszel, nincs járda. :-)
Évekig naponta használtam, és tegnap is lecsekkoltam. Bár az út széle kicsit fel van gyűrve, ám az nem járda, amúgy egy szintben van az egész. (az aszfaltozott út kanyarodik, belőle ágazik ki a patak mellett egy beton kocsiút, a bicajút meg aszfaltozva van)
Milyen bicajút? :O Ha a
Milyen bicajút? :O
Ha a híd rámpájára gondolsz, (ami egyébként tábla hiányában biztosan nem bicajút,) az az úttestig levezet? Mert én nem úgy emlékszem, hanem mintha a kettő között valami poros beton lenne. Készíts inkább fotót. :)
www.gruppetto.hu
Az az út bicajút. Én már
Az az út bicajút. Én már 20 éve használom, csak tudom! :-) Elbitorolták a bringások, és kész!
Peta csinált rengeteg fotót, ezért nem csináltam én. Elégedj meg az ő klassz fotóival!
Hidrámpára gondoltam, amúgy most nem poros, hanem saras/havas.
Momentán most az a
Momentán most az a kérdés, hogy a budai oldalon az úttestről közvetlenül hajthatsz-e a rámpára, vagy van-e közte bármi, ami miatt nem tekinthető az úttest folytatásának. Én úgy emlékszem, hogy van.
Az hogy bringaút-e vagy sem, már korábban kiderült egyértelműen, éppen a fotókból. Nem az.
Ha történeti szempontból nézzük, akkor az összes sima felületű aszfaltút bringaút, mert eredetileg a bringásoknak csinálták őket. Amikor még közúti gépjárművek szinte nem is léteztek.
www.gruppetto.hu
Oké. Egyértelműen: A
Oké. Egyértelműen:
A budai oldalon az úttestről közvetlenül ráhajthatsz a rámpára, nincs közte semmi, ami miatt nem tekinthető az úttest folytatásának.
Rendben van így?
(tudom, hogy KRESZ szerint nem bicajút, de az én szememben az!)
És szerintem sima felületű aszfaltút később volt mint bicaj vagy autó. Nálunk biztos földút-macskakő-aszfalt volt a sorrend. (szakértők lehurroghatnak, ha akarnak, mert biztos ezernyi egyéb útburkoló elem van)
Oké, a te szemedben
Oké, a te szemedben bicajút, a motoros szemében meg motoros út. S akkor most? :O
Maradjunk annyiban, hogy tisztán jogi szempontból nézve se bringás, se motoros nem mehetne át azon a hídon... (Legalábbis a járművén ülve.)
Sajnos európai megfelelőjét (még) nem találtam, de itt olvashatsz utána annak, hogy az USA-ban a biciklisek nyomására kezdtek simább burkolatú utakat építeni:
http://en.wikipedia.org/wiki/Good_Roads_Movement
www.gruppetto.hu
Ha az úttest folytatása,
Ha az úttest folytatása, akkor miért lenne bringaút? Smkp-n kívül bármivel be lehet hajtani, és szurkoljunk, hogy az autósok ezt ne tudják meg. És félúton kéne legyen egy behajtani tilos tábla, mert a pesti oldala biztos bringajárdában végződik. Lehet, hogy az egészet parkolónak építették, csak a szemét biciklisták kisajátították?
Az, hogy az úttest
Az, hogy az úttest folytatása-e, nem a bringaútsága szempontjából érdekes, mert az egyértelmű, hogy nem az. Abból a szempontból érdekes, hogy ha járda, akkor semmiképpen sem mehetsz rá bringával, ha viszont út, akkor mindennel rá lehet menni, amit tábla nem tilt (ahogy te is írod), és fizikailag elfér.
www.gruppetto.hu
Az úttest/járda közepén
Az úttest/járda közepén van egy csinos kis oszlop mindkét hídfőnél. Kocsival kicsit nehéz átjutni. :-)
Amúgy a pesti rész biztosan járdából indul, tehát onnan motorral csak úgy lehet feljutni, ha más (nem a híd része) járdákon odamész.
Ezen mint bringaút van
Ezen mint bringaút van feltűntetve.
Csináljunk már egy
Csináljunk már egy térképet, amin az M3-as is bringaútként van feltüntetve, hátha egy idő után az autósok leszoknak róla emiatt. :)
www.gruppetto.hu
Ez a Fővárosi
Ez a Fővárosi Önkormányzat megbízásával és (gondolom) jóváhagyásával készült. Ők már csak tudják.
A rendőrnek vagy (ha neki
A rendőrnek vagy (ha neki nem hittél, akkor) a szabálysértési előadónak hiába fogod mutogatni a térképet. Amíg a helyszínen nincs bringaút tábla, amit az adott közút kezelője (ami egyébkén sok esetben nem a Fővárosi Önkormányzat) helyezett ki, addig az nem bringaút.
www.gruppetto.hu
Viszont sokan láttak már
Viszont sokan láttak már arra rendőrt, aki a mocisokat megállította, a bringásokat meg nem. Szerintem a rendőrök többsége, még ha valamiért meg is állítana egy bringást a hídon (ami tudtommal még soha nem fordult elő), a térképet látva elengedné, mert ő se tudná jobban, mi a pontos helyzet.
Nem vagyok jogász, nem tudom kitalálni hogy a terület jogilag micsoda. Viszont de facto lehet bringával használni. Néha elő lehet venni a józan észt is, jelenleg lehet rajta bringázni, és ha minden jól megy, akkor a felújítás után még inkább. Mocizni meg jelenleg sem lehet, explicite tiltja tábla.
Az egész vitát kissé akadémikusnak tartom...
A "nem vagyok jogász" nem
A "nem vagyok jogász" nem mentség, mert a közlekedési jogrendszer és a táblák ismeretéről papírod van (gondolom, van jogsid), de ha nem is, a közúti forgalomban való részvétellel kötelezed magad annak ismeretére.
Biciklizni jelenleg sem lehet, explicite tiltja a tábla (hiánya). Különben is, ha már csak a tiltó táblát nézed, a nagymoci nyugodtan feljöhet.
És mivel de facto lehet biciklivel is, meg motorral is menni rajta, ezért legjobb, ha megyünk és befogjuk a szánkat, mielőtt a gyalogosok rájönnek, hogy jogilag csak az övék a híd. Még van rá három hónapuk.
A vita nem akadémikus, mert arról szól, hogy pont annyira nincs jogod áttekerni harminccal a hídon, mint a motorosnak felmenni. Ettől persze tekerhetünk, csak nem szólhatunk be a többieknek. És itt visszakanyarodunk az egymásra figyelés és a share the road témájára.
Az, hogy a rendőrök sem nézték meg a táblákat, az ő nyomoruk.
Némelyik kép tiszta Silent
Némelyik kép tiszta Silent Hill.
Hát, akkor holnap már nem
Hát, akkor holnap már nem kell fotóznom...
A 13-as HATALMAS
A 13-as HATALMAS !!!!
annyira "magyar"
Kösz a képeket, nagyon
Kösz a képeket, nagyon jók! A táblákból leginkább úgy tűnik, hogy a kérdéses aszfaltcsík olyan járda, amelyre nem szabad segédmotorral ráhajtani. ???
Szép képek!
Szép képek! Köszi!
-----------------------
1%
Peta!, azzal vajon szerzői
Peta!, azzal vajon szerzői jogodat sértek, ha belinkelem a galériádat a budapest jövője blogjában vagy leszarod ?
Szerintem ott még hatásosabb.
Köszi, örülök, h láttok
Köszi, örülök, h láttok valamit a képeimben. Szeretek ilyen helyekre járkálni. Passzol az mp3 lejátszómhoz :)
Természetesen linkeld be nyugodtan, a szerzői jogaim kimerülnek a (lazán croppolható) vízjelekben :) Én is gondoltam, hogy talán majd ajánlom a Putripest galériájába, bár ott már van hasonló.
Az Óbuda Újságban az
Az Óbuda Újságban az építkezés tervezett menete is szerepel. Eszerint április 25-27. között teljesen lezárják a hidat, ekkor készítik elő a munkát. Ekkortól a gyalogos és kerékpáros közlekedés leáll, kishajóval és vonattal pótolják. Június 14-én állítják meg a vonatközlekedést is, a vonatok ekkortól járnak a Margit hídig, a gyalogosokat kishajó vagy az Árpád híd viszi. A tervek szerint a gyalogos közlekedés november 10-én, a vonatforgalom december 15-én indulhat meg az új hídon.
Jaj de jó! Szeretnék majd
Jaj de jó! Szeretnék majd nyáron bicajjal átkishajózni.
Engem elég rosszul fog
Engem elég rosszul fog érinteni a vonatközlekedés leállítása, bízom benne, hogy legalább a Margit hídig behozzák a HÉV vonalán a Desirókat.
Van erre vonatkozó infód, ahol ez már hivatalosan eldöntött tény, vagy csak tervként lebegtetik még?
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
Nem tudom, mert a média
Nem tudom, mert a média gyanúsan kussol az egészről, csak az említett kerületi lapban olvastam róla. Mivel három hónap van hátra a kezdésig, szerintem nem nagyon lebegtethetik, elvégre tervezni is kell.
Őszintén: hogy néz ki az
Őszintén: hogy néz ki az egész város ? Szabadság-híd nuku, nemsokára Margit-híd sem lesz, Dél Buda fuldoklik, a 0-s híd is messze még... ilyen helyzetben én is lapítanék afelől, hogy le lesz zárva még egy - bár valóban kisebb forgalmú - híd.
Mondjuk a hid állapota
Mondjuk a hid állapota olyan, hogy 25km/h a sebességkorlátozás évek óta, mert nem bírja a pályatest. Megértem, hogy minnél hamarabb fel akarják újítani, ha van rá pénz. A helyükben én is ezt tenném, mégha engem személy szerint hátrányosan érint a dolog.
bocsi, vhogy
bocsi, vhogy duplikálódott...
Vhol olvastam régebben,
Vhol olvastam régebben, hogy a Batyiig akarják behozni. De erre ne végy mérget. Szvsz Kaszásdüllő lesz a vége, mert ott van 3. sín és váltók.
A Batyi biztos nem lesz
A Batyi biztos nem lesz végállomás. Nem hiszem, hogy egy diesel vonatot lenyomnak az alagútba..
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Ez logikusnak hangzik. Akkor
Ez logikusnak hangzik. Akkor marad a Kaszásdüllő.
Az meg túl közel van,
Az meg túl közel van, sztem. A Komjádi uszoda előtt viszont van vakvágány, asszem szigeteléskor is ott szoktak felfordulást csinálni.
A Margit hídnál, a
A Margit hídnál, a felszínen akarnak kialakítani egy ideiglenes végállomást.
Már inkább hallgatok....
Már inkább hallgatok.... :-)
Spec a Margithídnál van 3.
Spec a Margithídnál van 3. vágány a felszínen. Azért szűkül a bicajút egy kicsit :D Oda állnak meg a hévek is, ha az alagútba vmiért nem lehet lemenni.
Hoppá, tényleg, ez eszembe
Hoppá, tényleg, ez eszembe sem jutott. Nehogy rápakolják a végállomást a bicajútra nekünk...
Pedig valszeg az lesz.
Pedig valszeg az lesz. Mondjuk szerintem ennyi kényelmetlenséget be kell vállalni, ha egy hídfelújításról van szó.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Legalább jogszerűen
Legalább jogszerűen tekerhetsz az úton.
Az Árpád Fejedelmen a
Az Árpád Fejedelmen a buszsávban ? Javítsatok ki ha tévednék, a Szentendrei útban biztos vagyok, de szerintem még az Árpád Fejedelem úton is TILOS kerékpározni. Ettől független az az egyik legkedvencebb szakaszom. Sztem az a Lajos utca x Szépvölgyi úttól egészen a Margit-hídig ki lehetne mérni a vízszintet a buszsávban, ami azt jelenti, hogy szélcsendben az elsuhanó autók lökete is simán felpörget 40 fölé. hátszélben meg : )
a szentendrein mi tiltja a
a szentendrein mi tiltja a kerekparozast?
Úgy emlékszem ki van
Úgy emlékszem ki van táblázva is (Kerékpárral behajtani tilos), de az biztos, hogy az önkormányzatoknál beszerezhető kihajtogatós térképen piros zónaként van jelölve, mégpedig a párhuzamosan futó macskakövezett bringaútra hivatkozva.
Nem tiltja semmi, nincs
Nem tiltja semmi, nincs tábla sem. Nyáron mind a kettőt szoktam is használni.
Most már azt hiszem, hogy itt az ideje, hogy kiadjak egy térképet, amin az autópályákat bringaútként jelölöm. :)
www.gruppetto.hu
2005ben meg tilos volt aztan
2005ben meg tilos volt
aztan az utfelujitas utan atcsereltek a tablakat es semmifele kerekparos ikon nincs a mostani behajtanitilosokban (sot egynyomon jaro jarmu sem), hanem egy kezikocsi, 1 lovaskocsi + 1 traktor
majd izzitom fateromat h most ilyenkor mivan (jo a kresszoktato a csaladban :))
a szentendrei mellett pedig sehol (ismetlen: sehol!) nincs bringaut: az auchan elott es mogott van bringagyalogut, amit nem is a rajta halado gyalogosok, hanem a (ma reggel pl 3, de a csucs 12 volt) rajta parkolo autok miatt nem hasznalok
amugy pedig kerekparbarat utvonal van, amit meg nem sikerult vegig felfedeznem, pedig kb feleven keresztul probalkoztam, absz nincs kitablazva, absz nem parhuzamos a szentendreivel, biztosan nem kerekparut es macskako sincs arrafele (hacsaknem arra a 200 m-re gondolsz ami a fo teren atvezet), de szentendrei hosszat ismerve enyhen tulzonak tartanam az allitasodat emiatt a szakasz miatt
az onkormanyzatokat kerd + h frissitsek a terkepeiket ha tablakat cserel az utfenntarto, mert engem nem erdekel ha a hivatalban van 1 piros vonal a szentendrein, inkabb az h az uton ott van e az h tilos e rajtam menni
a hsz-od tobbi reszevel ("ugy emlexem", "de az biztos" es "megpedig") elviekben egyetertek :)
Valaki írta valahol, hogy
Valaki írta valahol, hogy "Felújításnak nyoma sincs".
Lehet, hogy most épp nem, de tavaly elég sokszor parkoltak uszályok a pillérek mellett, a munka ugyanis azok felújításával kezdődött. Az, hogy nincs Szabi-híd módra felállványozva, még nem jelent semmit. Vagyis de: azt, hogy még járhatunk rajta. (Úgy nem is lesz felállványozva, mert nem felújítják, hanem bontják és cserélik a felszerkezetet.)
Amellett alulról piszkálták már a vasat is. Amikor ősszel halottam, sőt éreztem is, hogy az amúgy is rozsdás hídnak pont alattam esnek neki flexszel, akkor azért gyorsítottam kicsit... ;-)
(Ja, Peta képei tényleg igen-igen jók!)
további finom
további finom részletek:
Elvágják egymástól a Rómait és Újpestet
Zsolt Melinda - index.hu, 2008. 01. 25.
http://index.hu/politika/belfold/budapest/hid0125
- A teljes hídzár idején, azaz három hónapig a vonatok a HÉV vonalán a Margit hídig közlekednek, ehhez a műszaki és a forgalmi feltételeket már kidolgozták, a hatósági egyeztetések és a tervezés még zajlik.
- A gyalogosok és a biciklisek élete is bonyolódik: ha nem akarnak elmenni az Árpád-hídig, kishajón juthatnak át a Dunán. Ezen az időszakon kívül, a felújítás ideje alatt a MÁV menetrend szerint közlekedik, de a járdát még nem adják át, így ekkor a gyalogosok és a kerékpárosok a kishajó mellett vonattal is átjuthatnak egyik partról a másikra.
- A NIF (a beruházás megrendelője) jelezte azt is, hogy van esély arra, hogy ebben az időszakban betétjáratokkal sűrítsék a vonatközlekedést a két part között, ez azonban egyelőre előkészítés alatt áll, részleteket nem tudtunk meg róla.
- Az időben várhatóan nem túl hatékony hajók megállója a Római parton a Hableány kikötőben, Pesten a Meder utcában, az Újpesti öbölnél lesz. Az egyeztetések még itt sem zárultak le, de várhatóan arra kell készülni, hogy a kishajók félóránként indulnak majd az állomásokról, és hogy a szolgáltatást biciklivel is igénybe lehet majd venni. A kishajók üzemeltetése a BKV feladata
- A 14 milliárd forintos átépítés után a híd északi oldalán kerékpárutat, déli oldalán pedig járdát alakítanak ki.
Ráadásul az időpontok is
Ráadásul az időpontok is tök mások, mint amit én írtam. Ők sem tudják, vagy csak a tanúkat akarják ellentmondásba keverni?
OFF Szombathelyen is ez lehetett, amikor a régi aszfaltra felfestették az új csíkot, majd másnap jöttek az aszfaltozók...
kreszt az iskolába!
http://stopszmog.blog.hu/2008
http://stopszmog.blog.hu/2008/02/26/tanulsagos_levelvaltas_a_bkv_ugyfels...
Mégsem mennek vonatok a
Mégsem mennek vonatok a Margit-hídhoz
Április 18-án estétől 20-án éjfélig buszok járnak a vonatok helyett Óbuda és a Nyugati között. Noha e vágányzár a vonatok Margit-hídhoz a BKV HÉV pályán való bejárásának főpróbája lehetett volna, a MÁV és a BKV közötti rendezetlen jogi és pénzügyi helyzet miatt a három hónapos nyári pótlás is a buszokra hárulhat.
http://index.hu/politika/belfold/budapest/hid0411
Nah, megelőztél :) De
Nah, megelőztél :) De ennél sokkal fontosabb: hétvégén NINCS VASÚTI HÍD!
kreszt az iskolába!
pedig volt
pedig volt próba
http://hampage.hu/kozlekedes/eletkep34/index2.html#MAVaHEVen
lele
erről hol lehet többet megtudni?
Annyira lehetett érezni,
Annyira lehetett érezni, hogy ha van valami jó ölet, az valami töketlenkedés végett meghiúsul.
jó
jó hír:
http://index.hu/politika/belfold/budapest/hid0604
Az utolsó pillanatban aláírták azt a szerződést, ami alapján a Budapest – Esztergom vonatok a Nyugati pályaudvar helyett a Margit híd budai hídfőjétől közlekednek június 21-től szeptember 21-ig az újpesti vasúti Duna-híd cseréje alatt.
Üdv, tudtok valamit a híd
Üdv,
tudtok valamit a híd és környék helyzetéről? Ahogy én hallottam ,a kerékpáros-forgalom csak a jövő év elején indulhat meg rajta.
A másik, ami érdekelne, hogy a Budai oldalon van egy kis kőhíd az autósoknak, ami igencsak szűk, meg az az alagút is elég gáz. Mivel az egész ottani részt felújítják, felmerült e az ötlet, hogy kerékpárutat is tegyenek oda? Illetve, az ötlet gondolom több mindenkinek eszébe jutott, de lesz belőle valami? Van erre terv? (A hidat nagyon úgy látom, hogy szélesíteni fogják.)