SÜRGŐSEN ELADÓ!!SÜRGŐSEN ELADÓ!!SÜRGŐSEN ELADÓ!!

Eladósorba került egy pár(első és hátsó), új Shimano 105ös agy. Gyorsszár nincs meg hozzá, az agyak még csak 1x voltak kerékben egy próba erejére az előző tulajnál. Nálam november óta vár beépítésre. Végül azért nem kerültek fűzésre, mert görgős fék lesz a paripán és ahhoz másik agyak kellenek. Irányár: 12000 jó magyar forint. Személyes átvét Budapesten lehet.

Érdeklődés itt vagy a sistvan84(kukac)freemail(pont)hu

SÜRGŐSEN ELADÓ!!SÜRGŐSEN ELADÓ!!SÜRGŐSEN ELADÓ!!

ELKELT!

agyak

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Drótmanó képe

Pistee, szerintem előbb

Pistee, szerintem előbb aludj rá egyet. Vagy legalább is próbálj ki egy görgőfékes gépet először. Lehet, hogy a trekking villa + tárcsafék kombó jobban bejönne, próbáld ki azt is.

2
Pistee képe

Erre már én is gondoltam

Erre már én is gondoltam (valaki?? :D ). Mondjuk nem is terveztem már holnap megvenni a szettet, csak leírtam hogy miért került eladó sorba. Miből gondolod hogy jobb lenne egy trekking villa+tárcsafék?? De a lényegen nem változtat, az agyak eladóak.

3
sky képe

Donbi afréd a

Donbi afréd a görgőféktől- ha nem csodasatuféket vársz,akkor egy tuti,minden időjárási körülmények között egyenletesen teljesítő erős féket kapsz.
Nekem a hátsó ien,és most készül előre is.
Ha futárgépnek jó,nem hinném hogy más területeken elbukna/kivéve zúzós DH,dehát városi bringázásról beszélünk,nem?/

aarifri <- Skype
20/3753022

4
Pistee képe

Nem várok

Nem várok "csodasatuféket", csak egy jó féket, ami ahol kell fog és annyira amennyire én elvárom.
És jessz, városi bringázás, egy outiba megy a cucc. S már hajlok az agyváló felé is...

5
Prof.gruppetto.hu képe

Agyváltós outi? :O Hát

Agyváltós outi? :O Hát hová tart ez a világ? :)

www.gruppetto.hu

6
Pistee képe

Még csak formálódik az

Még csak formálódik az ötlet...mondjuk nagyon vonzó a gondozásmentessége

7
Pistee képe

Különben meg a paripa már

Különben meg a paripa már lassan nem is outi: vuelta airline 4 felniken 28-622 continental gumma...ehhez megy majd a görgős fékek és körvonalazódik egy 3 sebeséges agyváltó. Mindez jól összefűzve, egy outi vázban, rövid, egyenes kormánnyal amin kanti fékkarok és a váltókar az agyváltóhoz. Jah 105 hajtókar egyenlőre 1 lánctányérral s van rajat nyereg is ;)

8
pata képe

Agyváltós outi? :O Hát

Agyváltós outi? :O Hát hová tart ez a világ? :)

Előre :-)

9
Prof.gruppetto.hu képe

Tudod hány kiló egy

Tudod hány kiló egy agyváltó, meg a hozzá való lánc? Azt én nem nevezném előremutató haladásnak egy országúti esetében. :)

www.gruppetto.hu

10
pata képe

A 3R40 az 1120g, míg a 8R25

A 3R40 az 1120g, míg a 8R25 1550g. Ha össze akarod hasonlítani, hogy mennyi egy láncváltós, akkor számold ki az agy+váltó+fogaskoszorú tömegét. Szerintem max. egy kilóval lesz több, ízlés dolga, hogy neked számít-e. Sík terepen tekeréshez szerintem nem nagyon.

Megmondom őszintén, hogy én még NuVinci agyon is gondolkoztam, és nem a súly, hanem az ára miatt vetettem el.

11
Prof.gruppetto.hu képe

Országúti sík terepen

Országúti sík terepen tekeréshez? Egyre cifrább dolgokat mondsz! :)))
Amúgy egy outi bringán -1 kg tömeg ára kb exponenciálisan növekszik, szóval egy 20 kg-os tankból kiindulva persze nem számít, de ha egy modern, de belépő szintű (mondjuk ~10 kg-os) országútinál nézed, akkor ott -1 kg már súlyos tízezreket, további 1 kg már százezreket ér! Ugye nem kell ecsetelnem, hogy nem véletlen ez?

www.gruppetto.hu

12
pata képe

Na ezt a súlyőrületet nem

Na ezt a súlyőrületet nem értettem sohasem, mikor a grammokat számolgatják meg minden. Értem, hogy versenyzőknek fontos, mert ott másodpercek törtrészén is múlhat a helyezés.

De annak, akinek közlekedési eszköz, miért lenne ennyire releváns? Én 75kg vagyok, ha hozzáveszed a bringát, akkor +/- 1 kg alig több, mint 1% tömegnövekedés. Néha meg szokott 30kg cucc lenni a bringán, akkor még annyi se.
Ennél az is többet számít, hogy rendesen meg van-e takarítva és kenve a láncod.

13
Prof.gruppetto.hu képe

Egyszer próbálj ki egy 8

Egyszer próbálj ki egy 8 kg alatti bringát, megérted a különbséget.
Meg amúgy közlekedési eszközként miért akarnál országúti kerékpárt használni? Ha városban közlekedsz, akkor egy városi bringa kell arra, ha nagyobb távokat, akkor túra vagy trekking bicikli.
Ha már országúti bringád van, akkor viszont előbb-utóbb eljutsz oda, hogy a lehetőségeidhez mérten a legkönnyebb bringád szeretnéd magadnak. Nem véletlenül van az UCI szabályzatban előírva minimum tömeg az országúti kerékpárokra, ezzel pont az a cél, hogy ilyen módon már ne lehessen további előnyhöz jutni. És itt nem grammokról van szó, hanem kilókról. Vásárokon szoktak 3 kg körüli bringákat is mutogatni pl, az előírt minimum tömeg pedig 6,3 kg.

www.gruppetto.hu

14
pata képe

Valószínűleg

Valószínűleg elbeszélünk egymás mellett. Lehet, hogy rosszul tudom, de én azt gondoltam az országúti az, amit angolul road bike-nak hívnak, ennek alfaja a városi, meg a túra bicikli, és természetesen a road racer.

Én nem szoktam érezni, hogy ha plusz 1-2 kiló cucc van a bringán. 20-30 kilót igen, ez akkor szokott előfordulni, mikor bevásárolok és nagy tételben veszem a dolgokat (gallonos narancslé és társai).

15
Prof.gruppetto.hu képe

Szerintem menj be egy

Szerintem menj be egy kerékpár szaküzletbe, és kérd, hogy mutassanak neked egy országúti kerékpárt. :) Meglepne, ha nem "versenybringát" tolnának eléd :) A bölcsészek persze értelmezhetik és kategorizálhatják másképp is. :)
Plusz 1-2 kilót pedig nagyon is megérezhetsz, ha egy kicsit meredekebb emelkedővel találkozol, vagy dombosabb útvonalon tekersz nagyobb távot.

www.gruppetto.hu

16
pata képe

Az, hogy egy

Az, hogy egy kerékpárszaküzletben mit értenek min, nem biztos hogy releváns. Budapesti kerékpárszaküzletekben próbáltak már meggyőzni a következőkről:

- a középen elvékonyított küllővel készült kerék gyengébb,

- az acélvázak kora lejárt, most már minden "komoly" váz alu,

- az alu küllőanya jobb, "mindenki ilyet használ",

- a Shimano Deore agyak nem jók, mert nem ipari csapágyasok

- sodronylakat elég egy bicajra, főleg ha "jó vastag"

17
Prof.gruppetto.hu képe

Ahol ilyeneket mondanak

Ahol ilyeneket mondanak neked, azt én pl. nem nevezem szaküzletnek. :) Nem véletlenül nem kerékpárüzletet írtam, hanem _szak_üzletet :)
Ha a bp-i boltokban nem bízol, a tesztet nyugodtan elvégezheted bárhol a világon. :) Borítékolom az eredményt :)

www.gruppetto.hu

18
Pistee képe

Tamás mellett szóljon a

Tamás mellett szóljon a dolog, hogy az országúti biciklit én sem versenybiciklinek értelmezem. Nekem is a városi, utcai használatot jelenti. Abban viszont igazad van, hogy akkor túra v trekking. De ha már súly akkor a túra v trekkinkg nehezebb jóval mint egy outi. Tehát ha én kompromisszumot akarok, akkor egy outi vázra építek egy kicsit túrésabb felszerelést és megvan a viszonylag könnyű városi paripám.

__ _____ __o Hátszelet!!
_ _____ _ \<,_
_ _____ (_)/ (_)

19
Prof.gruppetto.hu képe

Egy igazi outi vázra

Egy igazi outi vázra bajosan építesz túrásabb felszerelést. Csak barkácsolással tudsz rá felrakni csomagtartót, sárvédőt, stb... Szélesebb gumit vagy komolyabb féket meg pl. sehogy sem. Pedig ha kicsit is meg akarod pakolni, akkor ezekre mindre szükséged lenne egy túrán. Már feltéve ha a túrán sem valami mást értetek, mint én :)

www.gruppetto.hu

20
Pistee képe

Ebbe kezdünk eléggé

Ebbe kezdünk eléggé belemerülni! Én magyaráztam kicsit félre. Nos nekem városi bringa kell, jó fékkel és strapabíró kerekekkel. Kérdés: mi lenne az akadálya hogy a görgős féket, agyváltót rakjak a vázba? (komolyan kérdem,mert én még nem láttam akadályát, de lehet hogy más tud) bár kicsit belegondolva a hátsó villánál lehet gond...

~ ~~__o Hátszelet!!
~_ \<,_
(_)/ (_)

21
Prof.gruppetto.hu képe

A következők jelenthetnek

A következők jelenthetnek problémát.
Az országúti (vagy kanti) fékkar nem kompatibilis a fékkel. (Más mennyiségű bowdent húz, mint amit a fék igényel.) Valszleg csak a v-fékhez való fékkar jó hozzá.
A hátsó villa szélessége esetleg nem megfelelő az agyhoz. Ha a váz szélesebb, az kiküszöbölhető, de ha keskenyebb, azzal nem tudsz mit kezdeni. (Esetleg acélváz esetén minimális mértékben még lehet feszegetni, de az sem egészséges.)
Ha a váz nem csúszópapucsos, akkor a lánc feszességét sem fogod tudni jól beállítani, vagyis plusz láncfeszítő kellhet.
Problémát okozhat még a fékbowdenek elvezetése, mert valahogy azt is el kell jutatni az agyakig.
Esetleg a hajtómű és a lánc kompatilitási problémái is felmerülhetnek. Az agyváltóhoz általában szélesebb, egysebis lánc való, amit az országúti első tányér nem biztos, hogy jól fog viselni.
Országúti kormányra a váltókar felszerelése is problémát okozhat, mivel mások az átmérők.

www.gruppetto.hu

22
pata képe

A görgős fékhez pont

A görgős fékhez pont canti fékkar kell.

A Shimano agyváltók max. 135mm-es villatávolságot igényelnek, a 3R40 valamivel keskenyebb is, meg tudod nézni a Shimano honlapján, majdnem biztosan befér, 127mm kell neki.

Acélvázat simán lehet tágítani egy kicsit, de mondom, majdnem biztos van 130 mm a jelenlegi vázad is.

"Problémát okozhat még a fékbowdenek elvezetése, mert valahogy azt is el kell jutatni az agyakig"

Ezt nem értem, nem kell neki bowdenszem, úgyis jobb teljesen zárt bowdenben vezetni végig, kábel-gyorskötözővel felrakod.

prof: értékelem, hogy segíteni akarsz, de érdemes akkor hozzászólnod, ha értesz hozzá, vagy legalább utánanéztél.

23
Prof.gruppetto.hu képe

Te hol láttad leírva, hogy

Te hol láttad leírva, hogy milyen görgő féket vagy milyen agyat akar berakni? Láttad már a vázát? A bowdent meg csak úgy a levegőben lógva kell elvezetni az agyhoz?
A leírtak mind lehetséges buktatók, vagy megoldandó problémák.

www.gruppetto.hu

24
Cpt. Laccci képe

Hmm. Lehet, h érdekel, bár

Hmm. Lehet, h érdekel, bár még egy kicsit hezitálok. Bár ha sokáig, elviszik az orrom elől :). Egyébként akkor pont airline4-be mennének :)

Üdv és Puskapor!
Laccci Kapitány

25
Pistee képe

Akkor nagyon jó helyre

Akkor nagyon jó helyre kerülnek :D Ha döntöttél dobj mihamarabb mélt.

26
Cpt. Laccci képe

Mail eldobva :) Üdv és

Mail eldobva :)

Üdv és Puskapor!
Laccci Kapitány

27
Pistee képe

Válasz ment :D

Válasz ment :D

28
Drótmanó képe

itt egy cikk a

itt egy cikk a súlycsökkentés hatékonyságáról. A könnyebb géppel szerezhető pár másodperces (vagy hosszabb távon akár pár perces) előny egy versenyen fontos lehet, de városi közlekedésben nem észrevehető.

29
Prof.gruppetto.hu képe

Felhívnám a figyelmet

Felhívnám a figyelmet néhány apró, de fontos részletre a cikkben:
"egy vérbeli montis ilyen országutis hülyeségekkel nem foglalkozik"
"790 grammal könnyebb a gépem ma, mint eredeti állapotában"
"Eredeti kerékpár tömeg 11,25 kg"

Ezzel szemben ebben a témában eredetileg országúti bringáról volt szó, így az én felvetésem is országúti bringákra vonatkozott. Valamint kb 1 kg különbségről beszélünk, és nem 11 kg-ról indulunk, mivel egy országúti bringa 10 kg fölött inkább már tanknak számít :)
Valamint még további apró részlet, hogy a szóban forgó tömegnövekedés részben a kerekeket érinti, ami egy kritikus pontja a bringának, mivel azt nem csak felvinni kell, hanem megpörgetni is.

Ha a kérdést a városi közlekedésre vonatkoztatva vizsgáljuk, akkor már én is azt mondom, hogy kevésbé számít a tömeg, de azt azért nem mondanám, hogy elhanyagolható. Pl. az én napi útvonalam felvezet a Rózsadombra, itt meglehetősen nagy a különbség abban, hogy mennyire fárasztó feltekerni a nehezebb bringával. Pl. ha alkalmanként leszedem az U-lakatot és a sárvédőt a városi bicómról, azt nagyon megérzem. Esetleg ez egy kevésbé fitt bringásnál már a különbséget jelentheti aközött, hogy egy adott helyre fel tud-e tekerni, vagy sem.

Abban viszont maximálisan egyetértek a cikkel, hogy sokkal egyszerűbb, olcsóbb és hatékonyabb a kerékpáros tömegét csökkenteni. Cserébe viszont komoly eltökéltséget igényel, míg a bringa tömegének csökkentéséhez csak pénz kell. :)

www.gruppetto.hu

30
pata képe

Igaz. Még árnyalnám

Igaz.

Még árnyalnám annyival, hogy a súlycsökkentés gyakran a megbízhatóság rovására megy (pl réz küllőanyák kicserélése alura; alkatrészek használata, amiben kevesebb anyag van; kis szériás alkatrészek, amelyek CNC-vel készültek, nem olyan tartósak mint a kovácsoltak stb). Ez a versenybringásnak nem gond, mert amint valami megadja magát, a szerelőcsapatnak hála leereszkedik az égből a pótalkatrész, vagy akár a pótbringa.

Városi bringásnak viszont szívás.

Persze a bicajgyártók érdeke, hogy a pénzzel rendelkező, de nem versenyző réteg beszopja hogy X alkatrész 10 grammal könnyebb mint az Y változat és ezért megéri kétszer annyit fizetni érte.

31
Prof.gruppetto.hu képe

Az előnyt nem csak percben

Az előnyt nem csak percben lehet mérni, hanem fáradtságban. Ami viszont már városban is szempont. Pl. nem mindegy, hogy egy kisebb dombon leizzadsz, mint egy ló, vagy épp csak kimelegszel.

www.gruppetto.hu

32
pata képe

De továbbra sem értem,

De továbbra sem értem, hogy a leizzadás/kimelegedés különbség miért múlna egy-két, vagy akár öt kilón. Ugyanis ha ennyivel több cuccot viszek a bringán, akkor sem érzem hogy emiatt annyival nehezebb hajtani: mint feljebb kifejtettem, a biciklis + kerékpár összsúlyt tekintve a különbség elenyésző.

Azt gondolom, hogy nem versenyzőknél ez a grammszámolásos dolog utólagos racionalizálás, megvette drágán a könnyű cuccot, aztán ragaszkodik hozzá hogy az mennyit dob az ő sebességén, mert különben be kellene ismernie hogy kidobta a pénzét.

Pl szerintem aki carbon kulacstartót vesz, annak elment az esze, de hát mindenki arra költi a pénzét amire akarja.

33
Prof.gruppetto.hu képe

Akkor lehet, hogy én vagyok

Akkor lehet, hogy én vagyok gyenge, de mint írtam, én érzem a különbséget. Lehet, hogy te azért nem érzed, mert nem is próbáltad? :)
De én nem csak érzem, hanem mérni is tudom. Pl. nyáron vettem könnyebb kerekeket, és az egyik 40 perc körüli hegyi időfutamomon 2 percet javítottam. (Egyébként nem versenyzek, csak saját szórakoztatásomra mérem ezeket.)
A karbon kulacstartó valóban a luxus kategória, de aki megengedhati magának, miért ne vegyen? A kedvenc időfutamán akár 1-2 mp-et is nyerhet, ha elég hosszú. :) Van akinek már ezért megéri, de egyébként vannak további előnyei is. (Pl. nehezebben törik, mint a műanyag, viszont nem is koszolja úgy a kulacsot, mint az alu.)

www.gruppetto.hu

34
Cpt. Laccci képe

Sajnos nekem nem jó (32

Sajnos nekem nem jó (32 furatos), szóval jöhetnek az új jelentkezők!

Üdv és Puskapor!
Laccci Kapitány

35
Pistee képe

Na a vitának véret

Na a vitának véret vetendő, nem lesz agyváltó, hanem 9 sor lesz viszont görgős fékkel. Elöl meg nem tom mi legyen :S hallottam hogy előre nem javallott, bár az agyban van erőmodulátor eleve ... erről is várom a véleményeket

Egyébként örüllök h vitáztok, mert egy jópár dolog feljött amire nem gondoltam és olyan kérdésekre kaptam választ amelyek már bennem is körvonalazódtak.

Még valami: van valakinek ilyen fékes gépe amit kipróbálhatnék?

szerk: annyi még hogy tudtok-e olyan helyet ahol biztosan van Airline 4 felni, ha tudtok

~ __o Hátszelet!!
~_ \<,_
(_)/ (_)

36
Cpt. Laccci képe

Ma voltam Bajnoknál, vettem

Ma voltam Bajnoknál, vettem U lakatot, és volt Airline 4, ha jól láttam! Sárga és kék is (ezt biztosan láttam), de szánom-bánom, nem kérdeztem meg, h hány furatosak és tényleg azok-e, aminek látszanak :), elnézést! Volt-van színes continental külső is, h passzoljon hozzájuk (vigyázz, nem schwalbe blizzard sport, én először azt hittem)

Üdv és Puskapor!
Laccci Kapitány

37
Pistee képe

Köszi! A gumiköpeny meg

Köszi! A gumiköpeny meg már megvan, 28-622 continental ;)Akkor viszont mek a Bajnokba én is pénteken. Árát enm láttad véletlenül?? a www.mali.hu -n 3500 darabja

~ __o Hátszelet!!
~_ \<,_
(_)/ (_)

38
Cpt. Laccci képe

Sajnos nem. Nagyban

Sajnos nem. Nagyban figyeltem a lakatot meg Kopter mester láncbontó bemutatóját egy páciensnek :), és csak konstatáltam, h "Dejó, ez is van!". De www.hercehurca.hu -n van mindenféle kontakt :).

Üdv és Puskapor!
Laccci Kapitány

39
Pistee képe

Az agyak eladva!! ~ __o

Az agyak eladva!!

~ __o Hátszelet!!
~_ \<,_
(_)/ (_)