Az autó költséges dolog, ezzel a legtöbben tisztában vagyunk. Azt viszont, hogy mennyit is költünk rá valójában, valószínűleg kevesen számolták eddig össze. Egyszerűbb kikalkulálni, hogy mennyit spórolnánk az el nem szívott cigivel, vagy mennyivel lennénk gazdagabbak, ha nem költenénk 20 ezreket a gázszámlára.












Ezen felbuzdulva blogba
Ezen felbuzdulva blogba öntöttem a pár nappal ezelőtti gondolataim:
itt vannak
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
+ amortizáció min. 1 milla
+ amortizáció min. 1 milla a cikkben szereplő autóra
Szerintem az amortizációt
Szerintem az amortizációt nem kell már hozzászámolni, mivel az első évben egy az egyben elszámolták a vételárat.
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
FOS francia kocsi. Na
FOS francia kocsi. Na nehogymá ez legyen az elrettentés... Aki ilyen hülye, fizessen. Szerencsére nem minden kocsi rönó, sőt. Miért nem számolják ki egy zsigulira, vagy egy szuzukira? Bár ezek nem újak, de
1: nincs ennyi hibájuk
2: a felmerültek 80%-át meg lehetne csinálni otthon
Ki is számolom, én mennyit költöttem az elmúlt évben a szuzukira, nekem is megvan minden blokk. (Csak jöjjön vissza a szervizből (:D), mert meghalt a benzinpumpa. 11 év után).
Mondjuk a bicajaimról is vannak számok. A DH-val 388648.-nál tartok. A másikat visszamaradó alkatrészekből raktam össze, ezért az nem számítható új áron.
ha van időd, számold ki -
ha van időd, számold ki - engem nagyon érdekelne (a cikkben csalódtam, pont amiatt, hogy megemlítették a kocsimárkát* és hogy ennyit kellett javítani a kocsit, szvsz az új autók többségénél nem ez a helyzet). Nagyon kiváncsi vagyok a 'valódi' számokra, amelyek jobban tükrözik egy átlagos kocsitulajdonos helyzetét.
*ezzel egy kicsit gyanús lett a cikk, mintha negatív reklámnak készült volna.
Szerintem nem negatív
Szerintem nem negatív reklámnak szánták, csak találtak egy embert akinek 5 évre visszamenőleg megvolt az összes számlája és felbuzdultak.
Szerintem sem kezd ilyen hamar elromlani egy nemfrancia autó.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
szerintem a cikkben
szerintem a cikkben szereplő költségek még a francia gyártmányú kocsikra sem általánosíthatóak :), nem átlagokat tükröznek, hanem egyetlen ember tapasztalatát... talán nem véletlen, hogy pont ez az ember őrizte meg a számláit, hiszen kb kéthetente kellett javíttatni a vadiúj kocsiját...
Nekünk is volt 4 evig
Nekünk is volt 4 evig ujjonnan väsärolt Rönó. Garanciäig müködött, utän ugyanez a helyzet ällt elö, mint a cikkben szereplövel. Többet volt szervizben a kocsi, mint nälunk. Mär alig värtuk hogy eladjuk. Bezzeg a 22 eves VW Polonkkal mindig, mindehonna haza tudtunk jönni, pedig az nem is garäzsban äll. Es szervizköltsegek is minimälisak (Vältocsere: 2.500Ft, bal tükör 600 Ft).
A kocsijavításnál erősen
A kocsijavításnál erősen belép az információs aszimmetria. Egy modern kocsi működésének részletei a legtöbb ember számára nem átláthatóak, vagy ellenőrzésük túlságosan nagy idő-, energia- és pénz-ráfordításba kerülne. Így amikor a szerelő lát valami egyszerű hibát, ami kis költséggel javítható, nyugodtan kicseréltethet még pár alkatrészt, a legtöbb ember az fogja mondani hogy oké. Vagy akár berakhat használt alkatrészt, és egyéb nagy disznóságokat csinálhat, 1000 esetből egyben fog lebukni.
Biciklin meg minden szem előtt van, sokkal nehezebb az embert átverni.
Másik probléma az, hogy az alkatrészek nem kompatibilisek egymással. Ha van mondjuk egy Suzukid, akkor csak Suzuki lámpa fog beleilleni, abból is csak a megfelelő típus. Miután megvetted a kocsit, a gyártó monopolhelyzetet élvez alkatrészellátás terén, és ezt ki is használja, ez is nagyon megdobja a javítások alkatrész-költségét.
Régebbi, főleg keleti kocsiknál gyakoribb az utángyártott alkatrész. Mondanom sem kell, hogy a bringákon ehhez képes szinte minden szabványos...
Íme az autó árával
Íme az autó árával egyenértékű 1,2 kg-os vázzal rendelkező szénszál és kevlár keverékéből készített bicó !! A kerékpár váza egy térhálós cső !!
http://belsoseg.blog.hu/2008/01/15/arantix_isotruss
Már korábban máshol
Már korábban máshol szóbakerült. Akkor is az merült fel bennem kérdésként, hogy mi akadályozza meg, hogy lerakódjon mindenféle felvert szennyeződés a szerkezet belsejében, amely aztán jelentősen megnöveli a tömegét.
www.gruppetto.hu
A fickónak 105 forintba
A fickónak 105 forintba került minden egyes kilométer.
Lúzerlámadroid...
Mondjuk aki új autót vesz az nem azért teszi mert jól akar járni... mármint pénzügyileg... szóval innentől minek számolgatni.
Amúgy két éve én is "könyvelem" kíváncsiságból a bringás kiadásokat.
Nekem 4 forintba kerül 1km.
De ha csak a "muszáj" dolgokat számolom akkor kijövök 2,5-ből.
A munkahelyem pedig 8ft/km-el honorálja a munkábajárást. :-)
Nekem a bringäm ära 2 ev
Nekem a bringäm ära 2 ev alatt megterült, es itt nem csak a vetelärat ertam, hanem a teljes szerviz es pluszköltseget (pluszköltsegnek szämoltam fel azt is, ha buszoztam es jegyet kellett vennem a berletväsärläs elmaradäsa miatt). Es egy evig diäkberlet "nem meg vetele" jelentette a megtakaritäst. Autohoz kepest 20 ft/km-re szämolva a költseget, alig fel ev utän hozta vissza az ärät.
Szoval iden uj bringa, ujabb szämitäs, ezt a gepet meg egyik bringanelküli barätom megkapta karäcsonyra, aki häborgott a magas berletärak miatt. Tavasztol kezdem a betanitäsät a värosi közlekedesre. :-)
Milyen alapon kapsz
Milyen alapon kapsz kilóméterpénzt? Érdekelne, hátha én is meggyőzhetném erről a főnökömet.
Ez egy külön sztori.
Ez egy külön sztori. :-)
Röviden annyi hogy a "vidékről" munkába járóknak jár utazási költég térítés. Ez nálunk bérlet vagy benzin pénz.
Én vagy bringával vagy vonattal vagy busszal járok be.
A BKSz bérletet nem akarták fizetni, úgyhogy mondtam nekik hogy ezentúl kocsival járok munkába. :-)
Kár. Én nem vidékről
Kár. Én nem vidékről járok. Pedig már terveztem az alternatív hosszabb utat a sok lovéért. :-)
hát ez engem is érdekelne,
hát ez engem is érdekelne, hogy lehetne kicsikarni valami bejárási bringapénzt a munkáltatótól. mondjuk nálunk sem támogatják még a bérletet sem. :(
Hát igen, új autóknál ez
Hát igen, új autóknál ez van, tervezett elavulás a neve. És nem csak a franciák, már a németek, japánok is mennek tönkre, és mindenhol az van, hogy a garancia lejárta után pár hónappal szépen sorban kell kicserélni mindent. Szóval a legendás Toyota megbízhatóság, meg hogy "Opel sose kop el" már csak legenda. Merci, Béjemwé, Audi dettó.
Totalcaron volt jó cikk ezzel kapcsolatban, egy régi bálna mercinél írták le, hogy ha lejár a garancia, akkor a legjobb rögtön bontóba vinni vagy eladni.
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2tulaj1/
Viszont kiváncsi vagyok, milyen adatok jöttek volna ki egy 20 éves Ladára, vagy akármilyen hasonló korú gépre, amin fillérekbe kerül az alkatrész, és a fogyasztása sem sokkal több. Ja, és nem kúr át a márkaszervíz.
25 éves Skoda (55ekm) egy
25 éves Skoda (55ekm) egy éves költsége:
Nincs tovább hova amortizálódni, ezt nem kell számolni :-) Kötelező B10 és súlyadó kb 20eFt/év. Fék és kuplung munkahenger szereléssel kijött 10eFt-ből. Kellett bele 0,5l fékolaj (mert a vizsgára felkészítéskor cseréltek fékcsövet, csak nem húzták meg rendesen), 1l motor-, és 1l váltóolaj, optikai tuning (polírpaszta). Egyéb: wubderbaum, kukásmellény, vontatókötél. A vizsga felkészítést még nem én csináltam arra nincs adatom.
Vagy veletlenul, vagy
Vagy veletlenul, vagy direkt, de pont ma jelent meg a Delmagyarban egy autos koltsegrol szolo jegyzet.
A veget ideznem, nagyon igaz:
"És egy dologban a magyar ember is nagyon lassan változik: erőn felül költ az autójára. Először is, szinte biztos, hogy drágábbat vesz, mint amennyit megengedhetne magának, s nincs az a magas benzinár, ami megritkítaná a reggeli dugót. Inkább máshol spórol."
atomboy
Szüleim most vettek egy
Szüleim most vettek egy hasznält autot. Kapva az alkaplmon, ha mär otthon vagyok en is pontosan össze fogom irni, hogy mennyit költöttek rä, mennyi km-t mentek vele, mennyit tankoltak mennyiert, stb. Aztän ha nem felejtem el pär ev mulva, akkor felrakom azt az eredmenyt is. Barätnömet (közgazdäsz) megbiztam egy elmeleti szämitässal is. Annak talän elöbb lesz eredmenye. :-)
Én drágán tekerek, mert
Én drágán tekerek, mert nekem tavaly 9 Ft/km-re jött ki a költség. (ha a visszaigényelt áfát levonom, akkor csak 7,8 Ft/km) Mondjuk ebbe beleszámoltam mindent (szervíz, alkatrészek, ruhák, kiegészítők stb.) az üzemanyagköltségen (kaja, pia) kívül.
Mondjuk az biztos, a bérleten többet spóroltam, mint amennyit ráköltöttem.
Ruhánál, egyebnél
Ruhánál, egyebnél beleszámoltad a több éves használatot?
"üzemanyagköltség" munkábajáráshoz szerintem nem nagyon van, inkább csak nem(annyira) nő a pocak :)
Az üzemanyagot - kajapija -
Az üzemanyagot - kajapija - szerintem el is felejtheted, mert nem azért eszel, hogy tekerhess, hanem hogy ne halj éhen :)
Max az azámít, hogy mennyivel eszel többet, mintha nem bicikliznél. De ezt meg nehéz nézni, hogy "akkor most az utolsó négy falatot azért tolom be, hogy tudjak kerékpározni" :D
Azt meg kihagytam, hogy mióta biciklizek nem szoktam többet enni, mint előtte.
Ezzel a kocsival nagyon sok
Ezzel a kocsival nagyon sok km-t is mentek. Bár nem ez a gond, mert ha kevesebbet megy, még horribilisebb érték jön ki km-enként.
Egyrészt nem mindenki vesz új kocsit, nem mindenki járatja márkaszervizbe, ami köztudottan a lehúzás helye. A francia kocsik alkatrészárai pedig még a japánokénál is drágábbak.
De azért figyelemfelhívásnak jó a cikk, szokja a nép, hogy ezekre figyelni kell.