Mivel egy hét alatt nem történt elég érdekesség (azon kívül hogy az elnök fodrásznál járt), kihagytuk a múlt hétfőt. Most elsősorban fővárosi ügyek voltak napirenden, de szóljatok ha a regionális alapszervezeteknél történt valami.
Az utóbbi két hét fontosabb hírei:

Lezajlott a Kerékpáros Budapest első szakmai kerekasztala

Itt az MK megismertette a város szakembereit a vegyes használatú sával, és a piktogrammokkal. Hát ugartörés volt, az biztos, de elültették a magot. :)

További tárgyalások a MÁV-val

A bringajegy 25%-os kedvezmény már szerződéstervezetben van. Az első közös MÁV-Bp-MK kerékpártároló pályázat beadása márciusban várható a Regionális Operatív Program keretében. Közép-Magyarország és Budapest lesz a próbaterep, de ha jól megy, később más régiókban is lehet folytatás.

Végső döntés a kiskörútról

Teljes siker. Bringasáv lesz, olyan amilyet szeretnénk, és úgy tűnik elhárultak az anyagi akadályok is. A főváros a metrós EU pénzek elmaradása ellenére is mindenképpen elvégzi a kiskörút tervezett felújítását. Ennek időpontja azonban nagyban függ a metróütemezés ügyében éppen zajló tárgyalásaiktól.

Margit híd

Kerékpársáv-szerűség lesz, azaz az útpálya és a járdaszint között megy majd félmagasságban. A déli oldalon egy irányban Pest felé, az északin kétirányú, és emiatt 1,20 magas korláttal elválasztva az autóktól. Számtalan kérdés még nyitott (levezetések, forgalomtechnika, táblázás, stb.), de mindenben beleszólási joga lesz az MK-nak.

Tárgyalás a budapesti főépítésszel

Beleznay Éva fogadta az MK elnökét, és egy nagyon pozitív tárgyalás folyamán kitalálták, hogyan lehet a kerékpárosok érdekeit a beruházók által épített bringás infrák (lásd Aréna Pláza) esetében is érvényesíteni, de más ügyeket is átbeszéltek.

Észak Pest felmérése

Kb. 25 fővel összeült az észak-pesti MK alapszervezet. A XV., IV, XIII. kerületben és Dunakeszin szorgoskodó tagok első lépésként felmérik a lehetséges útvonalakat, amit kiosztottak egymás közt.

XI. kerület Bogdánffy út

Az MK korábban krékpárútról kerékpársávra módosított terveit pár hónapja kerékpárútra változtatták, de most kisebb viták után újra kerékpársávban egyeztek meg, és ez már véglegesnek tűnik.

MK iroda

Nemsokára nyílik az MK állandó irodája Újlipótvárosban, nem messze a körúttól.

Tagsági kártya

Idén rendes plasztik lesz, és mindenféle (nem bringás) helyeken is kedvezményre jogosít, valami kártyahálózatban.

A Magyar Kerékpárosklub honlapja.
Korábbi MK híradók.

László János

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
RoGeR képe

MÁV ügyben: bérletre is

MÁV ügyben: bérletre is lesz -25%? Nagyon sokaknak nagoyn jól jönne...

---
Bringasávot a Nagykörútra!

2
hpetya képe

Már az MK honlapon

Már az MK honlapon kérdeztem, de még nem dőlt el azt hiszem... Nekem is jó lenne így Vácra ingázni...

=====P=E=T=Y=A=====
bringás képek | hajnalpor | blog
A te autód menő, az én bringám HALADÓ!

3
zsoltee képe

Mennyi sok pozitívum :)

Mennyi sok pozitívum :) Köszönjük!

Zsoltee

4
RZ képe

Gratulalok! Koszi! Z

Gratulalok! Koszi! Z

5
mate képe

amikor ezeket a híreket

amikor ezeket a híreket olvasom mindig ugyan az jut az eszembe: vszeg álmodok :)

Bringaboltok-szervizek térképe, szerkezd Te is!
mate

6
Stefidzsi képe

A régi kártyásokkal mi

A régi kártyásokkal mi lesz? Ha lejár akkor kapunk plasztikot vagy lecserélik mindenkiét?

7
Prof.gruppetto.hu képe

Úgy tudom, mindenki kap

Úgy tudom, mindenki kap újat. (Különben nehéz is lenne az új kedvezményeket használni :)

www.gruppetto.hu

8
Stefidzsi képe

Pont ezért kérdeztem. ;)

Pont ezért kérdeztem. ;)

9
aron képe

az "ugartörés" alatt mit

az "ugartörés" alatt mit kell érteni? nagyon elzárkóztak a dologtól?

észak- pestről:
pontosabban ez a felmérés úgy néz ki, hogy
- a 13. kerületben felmérjük a bicikliutak állapotát, méterről méterre. az erről szóló anyag a terveink szerint februárban fog elkészülni.
- újpesten a meglévő hálózati tervet kicsit újra kell gondolni.
- a 15.kerületből most sokan csatlakoztak, így elkezdjük az igazi munkát, kb. a 0-ról. mivel ott nagyon biciklis infrastruktúra sincs, a gondolkodás fázisában vagyunk. át kell gondolni a főbb útvonalakat, amiken közlekedünk, a megközelítendő pontokat a belváros felé, szomszédos kerületek felé, és kerületen belül.
- Dunakeszin a cél az önkormányzattal, és a hálózati tervet készítő céggel való kapcsolatfelvétel.

- ezen kívül az összes területen elkezdtük a bringatárolók hiányának, vagy hibáinak a felmérést. minden oylan helynél, ahova biciklivel ügyfélként lehet érkezni. ötletek a helyekről jöhetnek a honlapra. a terv itt is a február az elkészítésre.

mindenről bővebben olvashatsz a honlapunkon:
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

ötletekkel, akármivel várunk, és minegyik területről várjuk szeretettel az új tagok jelentkezését!

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

10
László János képe

Kártyát mindenki kap

Kártyát mindenki kap újat, függetlenül a lejárattól. Az új kártyán lévő vonalkódos érvényesítő bélyeg a tag valódi lejárati határidejét fogja tartalmazni, még ha ez mondjuk február is. Ha lejár, és befizeti az új díjat, kap egy új bélyeget, amit fel kell ragasztani a kártyára. Tehát a kártya csak érvényes bélyeggel érvényes.

Áron: valóban az a helyzet, hogy nagyon nehéz az új gondolatokat átvinni a beszűküt agyakon, de ezeke a fórumok nem arra vannak, hogy döntsenek bármiről is, hanem, hogy tanuljunk-tanítsunk.

11
Prof.gruppetto.hu képe

Ez a korlát az északi

Ez a korlát az északi oldalon nekem elég para. Ha be van dugulva a kerékpárút, akkor nincs menekvés az úttest felé... Egy ütősebb nyári hétvégén ez simán gond lehet...

www.gruppetto.hu

12
aron képe

örülnék, ha

örülnék, ha bedugulna:)
te viszont azt látod előre. a gyerekes család, gagy a kezdő biciklista viszont így nem fog annyira parázni a szemből száguldó kocsiktól.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

13
Prof.gruppetto.hu képe

Ezen nincs mit előre

Ezen nincs mit előre látni, egy ütősebb nyári hétvégén már most is dugó van a járdán az északi oldalon. Ez csak "rosszabb" lesz, ha már - elvileg - nem kell a gyalogokat sem kerülgetni.

www.gruppetto.hu

14
aron képe

az előrelátást úgy

az előrelátást úgy értettem, hogy mielőtt felmész a bicikliútra látni fogod.
én azért örülnék, ha ez gyakori lenne. a hidat pedig nem lehet akárhova bővíteni. az a pár ember, aki majd nem fér el, elfér az úton simán.

amúgy engem az jobban izgat, hogy a lejtősjárdaszegély (ha jól értelmezem ez lesz) mennyire tartja majd távol a gyalogosokat a bicikliúttól.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

15
Prof.gruppetto.hu képe

Jaaaa. Na de hiába látod

Jaaaa. Na de hiába látod előre, mivel nem mehetsz majd máshol. Ugye ez egy bringaút lesz, mivel fizikailag el lesz választva. De ha véletlenül mégis bringajárdaként lesz kitáblázva, akkor is le fognak dudálni, hogy mérnem ott mész. Ilyen már most is előfordul, pedig nincs csak járda.
No meg ugye a szabály amúgy is csak az akadályozó gyalogosok miatt ad felmentést, akadályozó bringások miatt nem.

www.gruppetto.hu

16
critical mass képe

Én a hídon nem szeretek az

Én a hídon nem szeretek az autók közt menni, csak dugóban. Akkor meg mire dudálna már átértem.
Csak a levezetések működjenek...

17
hpetya képe

MK iroda: korábban mintha

MK iroda: korábban mintha arról is lett volna szó, hogy a Millin lesz. Az nem jött össze?

=====P=E=T=Y=A=====
bringás képek | hajnalpor | blog
A te autód menő, az én bringám HALADÓ!

18
László János képe

sajnos egyelőre nem, amit

sajnos egyelőre nem, amit ajánlottak, az nagyon kicsi (nem férünk el benne), és ahhoz képest drága

19
Prof.gruppetto.hu képe

Sebaj, 1-2 év múlva

Sebaj, 1-2 év múlva kilóra veszi meg az MK a millit. :)

www.gruppetto.hu

20
Névtelen képe

varjuk az MK hiradot...

varjuk az MK hiradot...