A főváros elfogadta a 2008-as útfelújítási listát. Megkérte a Magyar Kerékpárosklubot, hogy minden abban szereplő útszakaszra adja meg, hogy szeretne-e valamit, és ha igen, akkor mit.
Mivel nem építési engedélyköteles felújításokról van szó, ezért az alábbiakból lehet választani:
- semmi
- sávok arányának megváltoztatása
- piktogram
- ajánlott kerékpársáv
- kerékpársáv
Az MK Közlekedési Munkacsoportja holnap szombaton, február 2.-án a Millin tartja azt a találkozót, amelyen eldönti hogy mi legyen a válaszunk. Arra kérnek minden bringást, hogy aki tud jöjjön el, és segítsen. Az lenne jó, ha minden útszakaszra lenne olyan ember, aki azt ismeri. Szász Andrejt keresd!
Az anyag aktuális változata itt található.
Hozz térképet, ha tudsz!
A Milli a szokásos időben (10-13) és az MK munkacsoport ülésen kívül a szokásos programokkal várja az érdeklődőket: pályakerékpáros edzés, bringapóló, Gébics, alkatrész- és bringásruha vásár.
Gyere, mert az minden bringásnak jó!












Hany orakor tervezitek ezt
Hany orakor tervezitek ezt az MK megbeszelest?
Nemtom Csepelrol lesz-e valaki, megprobalok odamenni. Csakhat van tennivalom egyeb is, szeretnek akkor menni amikor hasznos.
udv.
Tíztől. A belvárost pedig
Tíztől.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Csepelen a felsorolt 3 úton
Csepelen a felsorolt 3 úton szvsz nincs szükség változtatásra.
(kis forgalmú utak kertes övezetben, van alternatív még kisebb forgalmú, nem illeszkedne sehová, fát kéne vágni)
Hat igen, nekem is ugy tunik
Hat igen, nekem is ugy tunik hogy Csepelen ezekre nem erdemes penzt kolteni.
Volt itt szo nemreg a Szabadkikoto utrol, azt remeltem hogy az is elokerul most. Bar az nem tunt valoszinunek hogy a felujitandok kozott lenne de oda elegge fontos lenne valami.
Udv.
Csepel Szabadkikötő útra
Csepel Szabadkikötő útra ténylegesen kéne valami megoldás, mert elég zűrös rajta végig menni olykor...
Egyéb ötletem annyi, ha más nem, a járdát kéne kicsit gatyába rázni legalább rendesen mindkét oldalon.
Ugyanis azt elfelejtették megcsinálni akkor mikor az utat újították. Betömtek pár repedést meg gödröt ugyan, de semmi egyebet nem tettek vele.
Ezzel elkerülhető lenne, hogy fát kelljen vagdosni és az is , hogy az autózók kárára menjen, de mégis lehetne rajta rendesen menni.
Én konkrétan leszoktam a járdáról, mert olyan mint mikor az ember szlalom pályán közlekedik..
Lent az út haladósabb, bár ott meg az állandó jellegel szarráment csatorna fedeleket kell kerülgetni, ami miatt kicsit bentebb kell menni az autók közé, ami meg nem túlzottan előnyös akkor amikor pl egy 2-300 méteres szakaszon még a közvilágítás is szar olykor mindkét oldalon( aka: tök sötét van ).. Hiába vagy kivilágítva mint egy fenyőfa.. veszélyes..
Feel the energie! :)
ez jó! gondolom a nyílt
ez jó!
gondolom a nyílt nap időpontjában lesz
címlapra vele!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez nagyon jó! Bárcsak ott
Ez nagyon jó! Bárcsak ott lehetnék, de holnap dolgozok. Tudom, hogy így nem lehet, de ha esetleg valaki megy Kispestről és ismeri a Katona József utcát ajánlanám a figyelmébe. Katasztrofális útminőség, mindkét irányban nagy forgalom, remélem benne van a felújítási tervekben. Talán nem ártana egy ajánlott kerékpársáv, vagy kerékpársáv oda.
Még van a Zalaegerszeg utca is, a Wekerle telepi részen, bár ott jó széles, csak elég gáz a minősége. Szvsz bőven elég lenne rá ajánlott kerékpársáv. Különben is az egy ajánlott kerékpáros útvonal.
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330
Kanuni Sultan Suleyman
Melózom :(((
Melózom :((( :C
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
Hu tényleg! A Keresztúri
Hu tényleg! A Keresztúri út mellett épült - felfestett - gyalog/kerékpárút mellé a gyógyszergyárnál telibe van parkolva. Oda nem ártana pár oszlop! De végig mert képesek akármilyen messziről rámenni, hogy oda parkoljanak. Szóval a területileg (nem tudom melyik kerülethez tartozik) illetékes bringások említsék meg mert veszélyes eléggé.
Mondjuk azt nem ártana
Mondjuk azt nem ártana folytatni Keresztúrig valamilyen formában. A legjobb, a kerékpárút lenne, legalább a fémtelep előtt vasúti átjáróig, mert onnantól már lehet a házak közötti kis forgalmú utcákon tolni.
ehh. nem tudom, lesz-e
ehh. nem tudom, lesz-e valaki a XVIII. ker-ből, én sajnos nem tok menni.
Baross u. felé és az Üllői legkülső szakaszát nem használom.
Gilice tér: csináljanak egy bazi nagy körforgalmat, mert nem működik a rendszer. a 2sávos út mellé akár még kerékpársáv is fér, van hozzá hely.
Lakatos u: már az jó, ha új burkolat lesz. sztem nem elég széles, sima bringasávnak nincs elég hely a 2×1 sávon (remélem jó szakaszra gondolok)
Nagybánya: az Üllőitől az eddig felújított szakaszig gyász. nagyon gyász. annyira nem forgalmas, szvsz nem kell rá semmi plusz. emellett ha sáv lenne, akkor 2 busz már nem fér el rajta egymással szemben. talán 2 autó sem.
+ X. kerület Kada utca: a felső szakaszra (Maglódi út - Óhegy u.) nem nagyon fér sáv, de jó lenne valami.
VII. kerület, Bajza utca
VII. kerület, Bajza utca (Városligeti fasor - Damjanich utca) "szembeforgalom" mit jelent?
Szerintem a fasor -> damjanich irányba egyáltalán nincs nagy forgalom, nem szükséges külön kerékpáros infrastruktúra, a damjanich -> fasor irányban pedig, bár kicsit több az autó, főleg reggel, szintén elvan sáv vagy piktogram nélkül. Esetleg ebben az irányban lehetne "balra kanyarodó kerékpárosok" felfestést tenni a bajza-fasor kereszteződésben.
Óbudáról valószínűleg
Óbudáról valószínűleg megyek!
Jól értem, az itt látható lista lesz idén (így vagy úgy) felújítva? Szóval most csak ezekhez szóljunk hozzá?
Ja, és gondolom, ezek csak a fővárosi kezelésűek?
XVII. kerület: 525. tér
XVII. kerület:
525. tér szerintem teljesen értelmetlen és felesleges, a forgalom egyáltalán nem indokolja. A Ferihegyi út viszont telitalálat.
Tegnapra kell? - Zsurmi
Tegnapra kell?
-
Zsurmi
A IX. kerületben a Haller
A IX. kerületben a Haller és a Mester utcai piktogramot hasznosnak találnám, sokat használom/használtam, mikor ott laktam. A XVII. kerületben az 525. tér az tényleg teljesen fölösleges, vagy ha nagyon akarunk valamit, akkor legyen ott is piktogram, de eddig is teljesen jól megvoltam nélküle. A Cinkotai út a Simongát utcával vagy a Rákosligeti határsor-Bökényföldi úttal való kiépítése vagy valami viszont nagyon hiányzik szerintem, én legalábbis látnám értelmét, hogy ott lehessen életveszély nélkül tekerni. Meg a Keresztúri út mellett is annyi hely van. Valamit tényleg lehetne csinálni az EGIS meg a Túzok utcai átjáró között...
Mindezt azért írtam ide, mert nem tudok elmenni (geoládát adoptálok, fel kell újítanom).
-----------------------------
A bicycle can't stand on its own because it is two-tired.
-----------------------------
"Nineaux, nineaux, bautchaise, tute, humme, ïesse, cœsse"
-----------------------------
magwas: nem látok
magwas: nem látok határidőt, főleg arra, h. nekünk mennyi idő áll rendelkezésünkre. Ráadásul ultra koraira sikeredett a míting időpontja is. Láthatóan van ötlet és jelentkező bőségesen, de sokan nem tudunk elmenni holnap. Esetleg egy mail cím, vagy ahogy tavaly is csináltuk, egy körlevél kimehetne a klubtól, ahova mindenki megírhatná a releváns koncepcióját. Sztem. megduplázódna a megoldások száma, vagy tavaly ez nem jött be ? Pl. én is be tudnék szállni 2-3 helyszínnel, helyismerettel, de a hétvégén már nem tudok ezzel foglalkozni.
A határidő szoros, mert a
A határidő szoros, mert a jövő hét folyamán kiírják a közbeszerzéseket. Emailben a kozlekedes (kukac) kerekparosklub.hu címre írhatsz max. hétfő-keddig. Köszi!
Látom, hogy a Katona
Látom, hogy a Katona József utca nincs a felújítandók körében. Akkor ez tárgytalan. Akkor Kispest: A Hunyadi útra kétoldali kerékpársávot javaslok, mert elég nagy a forgalom és ehhez mérten szűk az úttest szélessége. A Kassa utcára nem kell semmi (főleg ilyen kis szakaszra, mint amiről szó van) legfeljebb piktogram, vagy ajánlott kerékpársáv. Kis forgalmú út. Pestszentlőrinc: Baross utca (Üllői út - Margó Tivadar utca) ua, mint a Kassa utcánál. Forgalmas, de viszonylag széles. 2 körforgalom (Margó Tivadar és Kinizsi utcánál) Itt nincsenek jelenleg körforgalomak, tehát ezek szerint építenek. Azt jól szokták megépíteni, no problem. (Nagyon hiányzott már!) Gilice tér: ogre megoldása: "csináljanak egy bazi nagy körforgalmat, mert nem működik a rendszer. a 2sávos út mellé akár még kerékpársáv is fér, van hozzá hely." Lakatos utca (Egressy - Jegenye fasor): kétoldali kerékpársáv. Üllői út (Semmelweis utca - Mednyánszky utca): na, azt hiszem ilyen városszéli nagy forgalmú útszakaszokra szoktak vidéki városokban kétoldali kerékpársávot rakni.
Ferencváros: Haller u. (Nagyvárad tér - Haller u. 82.): piktogram, vagy javasoltkerékpársáv.
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330
Kanuni Sultan Suleyman
a lakatos utat benéztem, az
a lakatos utat benéztem, az a rész már jó 2 bringasávnak. +1
a lakatos végén az öröksorompónál épülő gyalogos felüljáróról tud valaki valamit? attól félek, hogy egy zseniális lépcsős megoldás lesz rámpa nélkül. vagy egy luxuskivitelű lifttel, ami legalább annyira használhatatlan (lásd ferihegy vasúti megálló). ha már felmerült a lakatos úti infra, figyelni kéne a továbbhaladásra (bár vszeg már késő)
„II. Hűvösvölgyi út
„II. Hűvösvölgyi út (Budakeszi út - Hidegkúti út) WOL”:
WOL helyett bringasáv, a buszmegállókban megszakítva? Vagy ez útszélesítést igényelne? Most is két sávban közlekednek, de nem olyan „wide” a szélső. Lefelé nagyon száguldanak az autók, valamivel jelezni kéne hogy az úton szabad bringázni (is).
„fontos út a város felé, valamint turistaútvonal is”: A túristaútvonal a Versec soron, Szépmalom u, Zuhatag sor felé letér az erdőbe, ott megy (földúton) és csak Hűvösvölgybe tér vissza. Túristákat nemigen szoktam látni errefelé, inkább outis fazonokat, meg egyszerű közlekedőket.
Fontos, hogy az (elbaszott) bicikliútra a Kelemen László utcai lámpás kereszteződésnél átvezetést csináljanak. (Az út jobb oldalán Hűvösvölgy felől érkezőknek felfestett, jelzett átkelő a bal oldalon vezetett bringagyalogútra.)
Fel kell ismerni, hogy az
Fel kell ismerni, hogy az említett (inkább turisztikai célokra alkalmas) kerékpárút nem szolgálja ki a Hűvösvölgyi úton közlekedők összes célirányát, vagyis hogy a kerékpáros közlekedés ott a (...) KRESZ szabály ellenére is jogos és indokolt.
A megbeszélésen úgy gondoltuk, hogy a kerékpáros forgalmat a széles sávok megőrzésével lehetne segíteni a leginkább, különösen a felfelé haladó irányban fontos, hogy ez a "biciklis kapaszkodósáv" funkciójú hely legyen meg a teljes hosszon, lehetőleg a kanyarodósávos részeken is!
Hétvégente ingázom arra,
Hétvégente ingázom arra, szombaton nézegettem is nagyon az utat, és rájöttem, hogy valóban, igazatok van, WOL kell oda. Most befelé (=lefelé, város felé) 2 szűk sáv van, az nagyon gázos, kifelé meg egy szűk sáv, az még gázosabb, a szembejövők miatt inkább engem sodornak le. Tehát szélesíteni kell, vagy elég az is, ha az út széle nem csipkés.
Úgyhogy hajrá, WOL!
OFF Legközelebb (ha lehet
OFF
Legközelebb (ha lehet tudni) egy kicsit korábban jól jönne a hír. Ha péntek este nem olvasok RSS-t, és szombat reggel pedig sokáig alszom, akkor ugye hiába is gondolkoztam volna azon, hogy odamegyek.
/OFF
XIII. Göncöl úton fel
XIII. Göncöl úton fel kellene cserélni a sávok sorrendjét.
Most az andrássy -hoz hasonlóan, a parkoló autók mellett jobboldalt megy végig a sárga csík, amiről tudjuk, h nem igazán jó.
Kérdés, h a sárga csíkot átlehetne- e rakni az parkoló autók bal oldalára?(padka-parkoló-csík-úttest)
éppen készítjük a
éppen készítjük a kerületi bringautak felmérését, és nyugodt lehetsz, ezt sem hagyjuk szó nélkül.
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
A Gogolra ne engedjétek a
A Gogolra ne engedjétek a kputat, oda max. forgalomcsillapítás + ellenirányú kerékpáros forgalom engedése kell csak!
merre ellen? az
merre ellen? az kétirányú
amúgy nem tudom pontosan mi is lesz, de elvileg le van tárgyalva és jó lesz
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Nem jó, mert egyoldali
Nem jó, mert egyoldali kétirányú kerékpárt terveztek.
KÉRLEK FELEJTSÉTEK EL BELVÁROSBAN AZ EGYOLDALI KÉTIRÁNYÚ KERÉKPÁRUTAT! Ha már kerékpárút, akkor kétoldali egyirányú!
mint mondtam nem tudtam mi
mint mondtam nem tudtam mi lesz ott, így nem állítottam semmit.
de most beszéltem lászló jánossal: sáv lesz a gogolon, és végig tovább a bulcsun és a kassákon. a röppentyűtől lesz bicikliút.
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Hö? A Kassákon
Hö? A Kassákon jobbkezesek maradnak a kereszteződések? Mert még olyan sávot nem láttam, mondjuk működhet simán. Röppentyűtől bicikliút mit is jelent? Remélem, sávot :) Bár már leszoktam az arrajárásról.
A Röppentyűn állítólag
A Röppentyűn állítólag egy minden igényt kielégítő (az összes ismert javítási lehetőséggel feltupírozott) kerékpárút lesz, bár a terveket a mai napig nem láttam.
Ez azt jelenti, hogy
Ez azt jelenti, hogy 0-24-ben őrizni is fogják, hogy a Röppenytű 73 tahó lakói ne parkoljanak rá? Mert az tényleg elég sokunk igényét kielégítené.
Szeretnék látni egy
Szeretnék látni egy bringást végre, aki átmegy a Röppentyű utca másik oldalán milliókért megépített bicikliútra ahelyett, hogy a 73. szám előtti járdán vagy a sárga vonalon szambázna a gyalogosok között. Egyáltalán nem értem minek a bicikliút, ha a bringások imádnak kismamákat, kisbabákat terrorizálni, mert a parkoló autók nagy többségéből is ők szállnak ki, a bicikliseknek akkor is anyázniuk kell, ha egy félévest próbál valaki az eső elől bemenekíteni a házba. A minap pedig a patakparton lévő bringaúton (ami érthetetlen módon csak a bicikliseket szolgálja, a kisbabák zötykölődjenek a porosban) üvöltött rám éppen valaki, amikor édesdeden aludtam a babakocsiban. Bringásterror van, nektek már semmi sem szent, és semmi sem elég!
Sajnáljuk, de nem minden
Sajnáljuk, de nem minden bringás bunkó. Ha legközelebb ilyet tapasztalsz, bátran dobd ki elé a csörgőd vagy a cumidat!
Háttőő, nem hiszem, hogy
Háttőő, nem hiszem, hogy ott egy kerékpárút elégítene ki minden igényt. Sőt.
Én mosom kezeimet.
Én mosom kezeimet.
Én meg matricázok :)
Én meg matricázok :)
Most van egy rövid szakasz,
Most van egy rövid szakasz, szerencsére nincs kitáblázva. A sarkon indul az autószalonnál, aztán a buszmegállónál megkerüli a (volt, azóta elütött) megállót. Utána 3 m-el megszűnik. Bónuszként ez a megálló a végállomás után a második legforgalmasabb. Úgyhogy ha ilyen lesz a kerékpárút többi része is, akkor inkább nem kérjük.
Bár itt a sáv sem nyerő a tahó autósok miatt.
egyébként nem értettem
egyébként nem értettem mit írsz, milyen ellenirányt, stb, mert a Gogol kétirányú utca. a táblázatba azt írtam bele, hogy nem tudom mi lesz, de le van tárgyalva. csak infra helyett b.út-at írtam.
mindegy asszem válaszoltam neked.
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
lesz egy beszámoló? jó
lesz egy beszámoló? jó lenne
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
10.30-15.00-ig tartott. Az
10.30-15.00-ig tartott.
Az észak-pesti, az észak-budai és a dél-budai alapszervezet lelkes tagjai segítségével átfutottuk a vonatkozó kerületeket (1, 2, 3, 4, 5, 7, 11, 13, 14, 15, 16) és a 21-et. A többi még hiányzik, ill. a leveleim feldolgozása most zajlik.
Az átnézett útvonalakra vonatkozó javaslatainkat folyamatosan frissítjük a nyitócikkből nyíló táblázatban (most kezdek hozzá).
Van egy-két koncepcionális probléma, különösen a kísérleti jellegű vegyes sáv/alternatív/ajánlott/stb. kerékpársávval és a piktogramokkal kapcsolatban, utóbbival pl. a két egymástól élesen elkülönülő feladat, a "zöld tábla" útburkolati kiegészítése funkció (kis forgalmú utakon), ill. a forgalmasabb utakon a járdáról lehozás, jelenlétünkre figyelmeztetés, bringás pozícionálása funkció között, ugyanis a főváros nem szeretné keverni a piktogramok többféle használati módját.
Egy-két útszakaszt az említett alapszervezetek tagjai még megnéznek élőben, és visszajeleznek (hétfő-keddig).
milyen az ajanlott
milyen az ajanlott kerekparsav? az nem kotelezo szokott lenni? bonnie
Az ajánlott
Az ajánlott kpsáv/többfunkciós kpsáv/kpos védősáv/alternatív kpsáv az a többnyire szaggatott vonallal jelzett útfelület, amit gépjárművek is használhatnak, ha erre szükségük van. KRESZ-módosítási javaslatunkban szerepel, ill. kísérleti jellegű alkalmazása van tervbe véve (ahogy az nyugaton is szokás ilyenkor).
jol ertem, hogy ilyen _meg_
jol ertem, hogy ilyen _meg_ nem letezik Mo-n?
a szembeforgalom meg azt jelenti a tablazatban,h az egyiranyuba szembol beendegnek a bringasokat? az nagyon jo lenne, foleg a belvarosi reszeken, ahol a logikussal ellentetben nem ellentetes iranyu utcak mennek egymas mellett, es vagy jardazol, vagy szembemesz (egyelore szabalytalalnul), vagy jokorat kerulsz...
bonnie
Igen, igen.
Igen, igen.
utolag belegondolva az
utolag belegondolva az egyiranyu temaba... pl Lujzavarosabn (7.ker) ez nem lenne annyira egyszeru, mivel az egyiranyu utcak nem ugy mukodnek,h 1-tol 99-ig egy iranyban mennek :( vegyuk csak pl a Peterfy-t:
az Alsoerdosortol a Rottenbillerig ketiranyu (cca 260m). a Rottenbillerig a Bethlentol egyiranyu (befele cca 210m). a Bethlen es a Muranyi kozott megint egyiranyu (kifele cca 370m). a Muranyi es a Cserhat kozotti szakasz forgalomcsillapitott (lanccal zarva, de befele lehet rajta menni cca 100m), a Cserhat es a Dozsa kozott kifele egyiranyu(cca 140 m). parkolni vegig lehet mindket oldalon, tobbnyire "parhuzamos" modszerrel, kiveve a Hernad-Muranyi szakaszt (ott bal oldalon prhuzamosan, jobb oldalon ferden), es a Muranyi-Cserhat szakaszt (itt vszeg tilos lesz, most ujitottak fel a teret, egyebkent katasztrofalisan keskenyek lettek az utcak, kispolszkinal szelesebb autoval mar nem lehet bringast kerulni, a jarda es az ut koze zoldsav kerult (ami ok, csak mivel utolag epitettek be a kijarokat, ezert jokora padkak maradtak)). ide mit lehetne tenni?
bonnie
Jó kérdés, de
Jó kérdés, de szerencsére a Péterfy nem szerepel a felújítási listában (gondolom kerületi kezelésű út). :)
Az ilyen ide-oda egyirányúnál különösen fontos lenne a kétirányú bringázhatóság, még akkor is, ha a kereszteződésekben emiatt lassan kell menni. A bal oldali parkolás neuralgikus pont, mert a vezető egy esetlegesen előtte parkoló járműtől nem látja a vele szembe jövő biciklist.
Hajrá! - - - - - - - - - -
Hajrá!
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________
Ha mindenki aki érdemben
Ha mindenki aki érdemben hozzá tud szólni letölti és szerkeszti a táblázatot és visszaküldi az email-címedre, annak van valami értelme?
Így is lehet, de
Így is lehet, de egyszerűbb vagy itt hozzászólni, vagy csak a módosításokat átküldeni levélben. Frissítettem a fájl tartalmát a már megbeszélt, ill. jónak tűnő javaslatok kiemelésével (röpke 3,5 óra), a fórumot még nem dolgoztam fel.
Lehet, hogy itt kéne vitáznunk pár dőlt jelölésű útvonal koncepcionális tervéről stb. Meg ki is kéne szállni néhány helyre... holnap úgyis felszakadozik a felhőzet :)
Ja, és a szélességeket is felvittem, így azért már messziről is jobban látszik egy-egy javaslat életképessége...
XVI.: József u. (Budapesti
XVI.:
József u. (Budapesti út - Csömöri út): Sáv nem férne el, de a forgalom nem is indokolja, a piktogram elég lenne.
Baross G. u. (Margit u. - Veres Péter út): Csak a padka és a járda terhére lehetne ott bármit is kialakítani, de ahhoz fákat is ki kellene vágni. Ráadásul a HÉV-átkelő száz méterekre fel szokta torlaszolni az autósforgalmat, ami szintén zavaró lehet.
Rákospalotai határút (Rákóczi út - Pálya u.): Ezt nem tudom ki és hogyan gondolta, de ebbe beleesik egy igen veszélyes kanyarodó főút, a kerékpársáv meg a kiírás szerint egyenesen menne...? Problémás.
A Baross G. u. (Margit u. -
A Baross G. u. (Margit u. - Veres Péter út) helyett érdemes lenne a vele párhuzamosan futó (szomszéd) Corvin utcát használni. Kisforgalmú, napjában, ha 100 gépkocsi gurul rajta, akkor sokat írtam.
... és a Veress Péter út
... és a Veress Péter út felé van három jobbkéz, valamint nem lehet átmenni a HÉV sínen. Persze van aki jobban fogja szeretni.
A józsefvárosi koncepcióban úgy próbáltuk meg összerakni az útvonalakat, hogy a gyors ingázóknak és a kisutcázóknak is legyen teljes hálózat. A jelen példában a gyors ingázók a Baross Gáboron fognak menni, a kisutcázók pedig a Corvinon.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
heyho, mi az hogy piktogram?
heyho, mi az hogy piktogram? ennek magában semmi értelme nincs.
sebességkorlátozás miért nincs a lehetőségek között? busz-biciklisáv?
Dehogy nincs. (Lásd a kut.
Dehogy nincs. (Lásd a kut. eredményeket.) Lásd még http://en.wikipedia.org/wiki/Shared_lane_marking
A busz-biciklisáv jogos, hogy kimaradt a felsorolásból, de a hivatkozott anyagban már szerepel. Forgalomcsillapítás és sebességcsökkentés is működhetnek. Te pl. hová javasolnál ilyet a felsorolt helyszínek közül (azt is írd meg, hogy hányról hányra csökkenne)?
A piktogramnak az az
A piktogramnak az az értelme, hogy az autós érzékeli, hogy helyed van az úton, és kevésbé hajlamos bosszúból rádhúzni.
Mivel ha ésszel bringázol, ez az egyetlen számbajöhető módja a veszélyhelyzet kialakulásának, nagyon sokat jelent a piktogram.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Sziasztok, en Nemetorszagban
Sziasztok,
en Nemetorszagban eltem sokaig, es ott csak arra hasznalnak az uttestre felfestve ilyen kis jelkepeket, ha a biciklistanak peldaul olyan utvonalon kell keresztultekernie, ahol nem egyertelmu, hogy merre menjen. Peldaul kepzeljunk el egy bicikliutat (ott nagyon nepszeru az uttest es a jarda kozott elhelyezett bicikliut), ami at ra van vezetve egy szervizutra vagy parkolora, aztan megint folytatodik. Ott lattam ilyet.
Illetve vannak olyan egyiranyu utcak, ahol meg van engedve, hogy a biciklistak mindket iranybol behajthassanak, ott is felfestenek ilyen kis jelkepeket az "ellenkezo" iranyban, kis nyilakkal mutatva.
Aki "bosszúból rádhúz",
Aki "bosszúból rádhúz", azt nem fogja meggátolni egy piktogram!
Azzal azért vitatkoznék, hogy a ráhúzás az egyetlen módja a veszélyhelyzet kialakulásának...
De, mert azért bosszús,
De, mert azért bosszús, mert úgy gondolja, hogy neked nincs ott keresnivalód. A piktogram azt vési a fejébe, hogy de igen.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Naszóval: 1.KRESZ
Naszóval:
1.KRESZ .....önmagában leírja az autós(!) számára is a kerékpáros jogait,mindenki irányába, így az emberi erővel hajtott jármű iránt tanúsítandó kötelezettségeket, stb...
2.HA nem "veszi észre", hogy a kerékpáros fizikailag kiszolgáltatott(abb), mégis teljes jogú résztvevője a forgalomnak, akkor a piktogtrammot sem veszi észre.
3.HA az "alkohollal" meg lehetet tenni a zéró toleranciás jogszabály általi diszkriminatív intézkedést, (mármint,hogy ő nem vehet részt a forgalomban, mint elfogyasztott szereplő) :D , akkor analóg módon az az autóst,amelyik bizonyítottan jogsértő a kerékpárossal,azt úgy 1 évre ki kéne vonni...
ÉS EZZEL MEG IS OLDOTTUK A KEZELHETETLEN DUGÓKAT PL. BP.-EN, mert tudjuk, hányan esnének ki ily módon a forgalomból (...szó szerinti és átvitt étteremben is).
Na, jó,persze, a 3.pont némileg tréfás, meghát a bizonyíthatóságon bukna el legtöbbször a dolog, de azért leírtam, legyen nyoma!!!
:-D
MAGWAS, bár igazad lenne.... te még hiszel a magyar ember "nevelhetőségében"? LEGYEN IGAZAD, DE TÉNYLEG...
(szal nem ellened szóltam az imént)
Mondjuk valami Nasa fejlesztésű kütyü nem ártana, ami minden belső égésű erőforrást sebességkorlátozna, ha az kerékpároshoz közelít :-))))
Nem lehetne ilyet?????
Akkor csinyájjunk!
Szerintem leggyakrabban
Szerintem leggyakrabban arról van szó, hogy fingjuk sincs a KRESZről, és tényleg azt hiszik, hogy szabálytalanul közlekedünk, és ezen bepöccennek. Egy egyszerű ábra (gondolva a funkcionális analfabétákra is), amit sokszor látnak, segít elmélyíteni azt a gondolatot a fejükben, hogy talán mégiscsak joga van a kerékpárosoknak ott közlekedni.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Nem lesz az gáz, hogy ha
Nem lesz az gáz, hogy ha elterjed a piktogram, akkor meg azt fogják hinni, hogy ahol nincs piktogram, ott nem szabad mennünk? Mint a bringaútnál.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
majd ráparkolnak és nem
majd ráparkolnak és nem láccik :)
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
itt szavazz...savazz.......
Nyilván lesz vmi
Nyilván lesz vmi sajtótájékoztató, ahol bejelentik, hogy ezentúl ilyen is van. Arra kéne rámenni, hogy ott hangsúlyozzák, hogy máshol sem tilos. Beszélni a médiákokkal, hogy sulykolják :)
ha változik a kresz, akkor
ha változik a kresz, akkor úgyis kell róla kampány. igazából minden kresz változásnál minden jogsihoz új vizsgát kéne letenni... csomóan egyáltalán nem követik, és rutinból mennek el olyan táblák mellett, amirôl nem tanultak, és fogalmuk sincs, mit jelentenek...
a gps-es kocsikba lehetne
a gps-es kocsikba lehetne rakni kresz automatát is. a navigációs rendszer rászólhatna a sofôrre, hogy már megint hülye :) úgyis annyi számítógépes rendszer van már az autókban. eggyel több nem számít. éljen a hightech!
Valami ilyen funkciója
Valami ilyen funkciója lenne a kijelölt gyalogátkelőhelyeknél a villogó sárga lámpának. Plusz egy figyelmeztetés.
II.-III.kerület: II.: Puszta
II.-III.kerület:
II.:
Pusztaszeri-Felső zöldmáli-Zöldmáli lejtő-Zöldlomb-Csatárka: =,-,-,=,-. (= jelöli a két sávot elválasztó szigetet, a - pedig hogy nincs ilyen ott).
Ezen az útvonalon ott van a gond inkább,ahol van telepítve középre ilyen sáv fákkal,padkával mivel itt korlátozottabb a lehetőség a kapaszkodósáv-szerű piktogrammos cucc telepítésére.
Jellemzően a durvább szakaszok rendelkeznek ilyen középső területtel,gondolom a szembejövő forgalom védelmére. De piktogramos
megoldás azért játszik végig.
III.:
Pomázi- Piktogram rulz itt is,de arra sasoljunk hogy a temető bejárati szakasznál a lámpa előtt 50m-rel kiszélesedik az addig 1X1-es szélessávos normál 2X2-re.
KÉRÉS:
Külön presszúrát igényel az,de el kellene kezdeni hogy a nyamvadt 3hónap után megsüllyedő,és fél év után beszakadó csatornafedeleiket kenjék a hajukra a kivitelezők,mert szvsz a balesetközeli helyzetek 60%-a ezek kerülgetéséért okolható.
Szóval erősebb alappal,erősebb anyagból rakják már oda,vagy zavarják ki a francba a 80tonnás dömpereiket a városból- amik miatt törnek ripityára az öntöttvas cuccok.
Sky.
aarifri <- Skype
20/3753022
Basszus, basszus, Andrej,
Basszus, basszus, Andrej, keressük egymást hétfőn este! Csak most hallok a dologról.
Kösziköszi!
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
Megszemléltem élőben a
Megszemléltem élőben a 12. kerületet, le is fényképeztem: http://picasaweb.google.com/nezeget/Utfelujitas2008Felmeres12Ker
Itt van, amit gondoltam a felsorolt utakról, a MKK-nak el is küldtem táblázatként mélben.
XII. Apor Vilmos tér
JG: Lehet sáv, buszmegállók mellett is elfér. Apor Vilmos tér-Böszörményi-Jagelló kereszteződésben előretolt bringás felállóhely (pedagógiai célzattal bringásoknak, szoktatásként autósoknak, amúgy bonyolult a kereszteződés).
XII. Bürok utca
áron - esetleg (nem biztos, h. kell vmi: de, emelkedik és az autók gyorsan mennek. Rajta játszótér, és iskola a Németvölgyin!) lefele piktogram, felfele sáv. JG: Fontos, a 2007-es Frigoria térkép „összekötő kerépkáros útvonal aszf. úttesten”ként jelöli! Felfelé oldalon parkolást beszüntetni, a belógó autók helyén kerékpársáv. Zöld eligazító táblák a Németvölgyi×Bürök keresztben. (ettől függetlenül: Bürök-Kempelen Farkas utca sarkán lévő játszótéren próbálhatok biciklitárolót kérni, bár az kerületi ügy)
XII. Stromfeld Aurél út (Apor Vilmos tér - Németvölgyi út)
JG: WOL van (2×1 sáv), sáv is elfér, legalább piktogram
XII. Szendi árok (Németvölgyi út - Stromfeld Aurél út)
JG: semmi, maradjon egyirányú, mert keskeny.
XII. Szendi utca (Németvölgyi út - Stromfeld Aurél út)
JG: Most egyirányú, szembeirányú bicikliforgalomhoz sáv, másik irányban piktogram.
XII. Tornalja utca (Fodor utca - Bürök utca)
JG: Ugyanaz, mint a Bürök: felfelé sáv, lefele piktogram.
Még: a Németvölgyi
Még: a Németvölgyi általános isk. „ökoiskola” lesz, bármit is jelentsen ez, úgyhogy lehet hivatkozni erre, amikor a gyermekek számára is biztonságos kerékpáros megközelítést szorgalmazzuk. A Bürök u. és a Stromfeld A. u-nál például. A Németvölgyi viszont most nincs benne a felújításban.
A polgármester (Pokorni) kampányolt is (kampány)zebrafestéssel nemrég a suli előtt.
Bocsi, ha mégegyszer
Bocsi, ha mégegyszer kérem. Úgy látom a felújítási listában nincs javaslat néhány kispesti és pestszentlőrinci rublikában és ismerem azokat az útszakaszokat: Kispest: A Hunyadi útra kétoldali kerékpársávot javaslok, mert elég nagy a forgalom és ehhez mérten szűk az úttest szélessége. Zalaegerszeg u. (Határ út - Pannónia út): ajánlott kerékpársáv, vagy piktogram, Üllői út (Semmelweis utca - Mednyánszky utca): kétoldali kerékpársáv
Köszi!
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330
Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
nem tudok beleírni a
nem tudok beleírni a megadott linken, ezért ítt kommentezek:
valaki írja: "Körforgalomba sávot bevinni nem OK"
- erről annyit, hogy a hazai jogszabályon NEM teszik lehetővé a körforgalomban kerékpársáv kialakítását, tehát EZ NEM TÉMA.
igaz, az az én hülyeségem
igaz, az az én hülyeségem volt. mea culpa.
viszont a keletkezô 2x1 sávos körforgalomban valahogy el kéne érni, hogy ne csapják el a külsô sávban közlekedô bringást a kanyarodók. fôleg a belsô sávból kivágók.
lehet, hogy újabb hülyeség, de mivel viszonylag kicsi a gyalogosforgalom, és úgyis kéne zebrát rakni minden bekötô úthoz, esetleg egy osztott gyalog/kerékpárút. de ez csak egy gyenge ötlet.
csak azt nem ertem,h a fene
csak azt nem ertem,h a fene nagy eu-s jogharmonizacioba ez hogy nme fer bele...
bonnie
Közlekedésbiztonsági
Közlekedésbiztonsági szempontból nem jó sávot körforgalomba vinni. Merthogy úgy biztonságos, hogy beleolvadj a forgalomba, a sáv pedig ezt nem teszi lehetővé.
Vannak ú.n. "turbo" körforgalmak, amik 2 sáv biztonságos és gyors átvezetését teszik lehetővé. A Dombóvári#Budafoki-val kapcsolatban volt némi kis gondolkodás az MK közlekedési munkacsoportjában arról, hogy van-e ennek olyan változata, és ha igen, mi az, ami a bringások számára is megfelelő. Azt hiszem a diszkusszióig nem nagyon érkeztünk még el, többek között azért is mert a legkomolyabb ezzel foglalkozó anyag dán vagy norvég nyelven íródott;)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
tobb korforgalom mellett van
tobb korforgalom mellett van "osono sav" ahol egy-egy kozt lehet haladni. nekunk ez sem jo? bonnie
Szerintem az teljesen rossz,
Szerintem az teljesen rossz, max gyalogosként, leszállva tudod használni. Jobbhorgok, behajtásra váró, sávra álló autók, stb...
www.gruppetto.hu
Az ott egy 210 méter
Az ott egy 210 méter átmérőjű kör, tehát kék tábla nélkül, elsőbbségadás kötelező és balra kanyarodni tilos táblákkal megvalósítható lenne egy kvázi körforgalom, de oda sem javasolnék sávot.
és egy talán idevonatkozó
és egy talán idevonatkozó kérdés, ha már felmerült kísérleti jellegû elemek felhasználása.
nem lehetne egy kijelölt gyalogátkelôhely-hez hasonló biciklis táblát bevezetni? munkába jövet a hungárián, ahol átvezet a kerékpárút a túloldalra, olyan szépen ráállt egy kamion a nekünk kijelölt átkelôre, de a zebrát békén hagyta. mondjuk amikor láttam, hogy úszik be elém, elkezdtem hangosan káromkodni, hogy ne tegye.
szóval fel kéne valahogy hívni a közlekedôk figyelmét, hogy ott nem csak gyalogosok közlekednek, és hamarabb kéne megállni. mondjuk a fehér vonalnál...
A bringás átkelők fel
A bringás átkelők fel vannak festve, és egyúttal azt jelentik, hogy az ott egy kereszteződés. (A közút és a bringaút kereszteződése.) Tehát aki tisztában van a KRESZ szabályaival, annak most is világos, hogy ott tilos megállni és várakozni. Aki meg nincs tisztában vele, annak a tábla sem segít...
www.gruppetto.hu
lehet, hogy csak gyakrabban
lehet, hogy csak gyakrabban kéne festeni a bringás átkelőket? mert mintha jobban kopnának, mint a sima zebra.
esetleg lehetne olyasmit is, mint amit a franciáknál láttam, hogy kockás a bringaátkelő. vagy bármi, amitől tényleg látszik...
"lehet, hogy csak gyakrabban
"lehet, hogy csak gyakrabban kéne festeni a bringás átkelőket?" Például. Ez a legegyszerűbb megoldás. Azt hallottam egy műsorban, hogy egyszerűen nincs elég pénz a fővárosban a lekopott zebrák újrafestésére és kész.
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330
Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
OFF megtalált közúti
OFF
megtalált közúti jelzőtáblákat is be kell jelenteni? :)
találtam egyet vhol elhagyva, most a szobámat díszíti.
/OFF
sajnos nincs rola kepem most
sajnos nincs rola kepem most de ausztriaban tuti van pont olyan kek tabla mint a zebra csak bringa megy at rajta. es a kettot egyutt siman kirakjak. azt nem tudom h a bringasnak ilyenen elsobbsege van-e de az a tippem h igen.
az mas kerdes h ez is a gyalogosokhoz hasonlitja a bringasokat es nem a jarmuvekhez, de pl lakott teruleten kivul hasznos lehet.
A fórumbeli javaslatok még
A fórumbeli javaslatok még bekerülnek a táblázatba (már ha más is egyetért vele)?
Mi a hir? Mi lett a
Mi a hir?
Mi lett a tlaalkozo eredmenye?
V most szombaton lesz?
Z
Figyed a doksit, abban
Figyed a doksit, abban vannak az eddigi eredmények.
Andrej nagyon el van havazva, de azt ígérte ma végigmegy rajta. A főváros már sürgeti a cuccot.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Miután
Miután kerékpártárolókat kellett menni felmérni munkaidőben, a szabadidőmben dolgoztam, és azóta görgetem magam előtt. Most végeztem a fórumbeli és levélben kapott javaslatok felvitelével, megyek aludni!
Köszi, hogy beraktál a
Köszi, hogy beraktál a táblázatba. Most már csak reménykedni kell, hogy mennyit fognak így megvalósítani belőle?
minden
minden tisztelet!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Akkora vagy, hogy órjási.
Akkora vagy, hogy órjási. De tényleg.
A hétvégén leszel valamikor neten?
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
Csak belepofázok: -
Csak belepofázok:
- Rákóczi útra közös busz-biciklisávot csinálni elég veszélyesnek tűnik, a 7-es buszok nem ritkán 70 km/h-val közlekednek. Komolyabban érdemes elválasztani a két sávot, a 7-es busz elég félelmetes állat.
- Készül valami hasonló anyag a kerületi útfelújításokról? A II. kerület elvileg március 20-án fogadja el a felújítási tervet (azt véletlenül megnéztem), gondolom mindenhol máshol is van ilyesmi, ezeket is érdemes lehet megnézni, ha van valakinek erre ereje.
Szerintem nem
Szerintem nem szükségszerű, hogy a hetesbuszsofőrök állatok legyenek. Van olyan is, ki kell szűrni. És ha elfér a sávjában, nyilván ki fog kerülni ügyesen. (Mellesleg A Rákóczin némi útfelújítás nem ártana, olyan szinten göröngyös, hogy helyenként erdőben is simább.)
A Rákóczin kicsit
A Rákóczin kicsit irreális a hetes busszal a 70 km/h. Főleg az útminőség miatt. Annál kicsit jobban féltik azokat a drága Volvókat szerintem... Aki ismeri a Keresztúri úti felüljárónál azt a huppanót, és a 61E-t használja (főleg, mikor a Volvo megy rajta), az tudhatja, hogy régebben csak nagyon lassan jött át rajta, mert a busz alja súrolta az aszfaltot. A karcolásokat meg nem tudták magyarázni, szóval vigyáztak a gépre. Azóta egy picit feltöltötték a huppanót, épp annyira, hogy a Volvókat ne károsítsa és gyorsabban átmehessen rajta...
-----------------------------
A bicycle can't stand on its own because it is two-tired.
-----------------------------
"Nineaux, nineaux, bautchaise, tute, humme, ïesse, cœsse"
-----------------------------
Mondjuk a Rákóczin inkább
Mondjuk a Rákóczin inkább a piroshetes-százhetvenhármasok szoktak száguldozni, a 70 km/h nem irreális. Azért szerencsére a többség nem ezt csinálja. Sem a Volvósok.
Az alábbi videó egy 173-as
Az alábbi videó egy 173-as mögött haladva készült, kereken 40 km/h-val, ráadásul éppen az említett szakaszon. Nem tűnt úgy, hogy sokkal nagyobb tempóra lenne képes (pláne a tömeggel, ami rajta volt).
http://www.youtube.com/watch?v=jZgZYqe5OjY
Tegnap pedig együtt mentünk a Keletitől egy 173-assal a Blaháig, de sajnos nem ment a videó, pedig megnyomtam... 30 km/h-val haladtam a 2. sávban, és a busz úgy vánszorgott el mellettem, hogy graffitit festhettem volna az oldalára. Az sem tűnt többnek 40-nél.
A Volvókat nem ismerem, a nem gyorsjáratok esetében van értelme a magasabb utazási tempónak, hogy mérsékeljék a megállók hatását; mindenesetre figyelembe véve a Vas utcai, valamint Kazinczy utcai megállók távolságát a szomszédos megállókétól, állíthatom, hülye az, aki 70-re felgyorsít, ha egyáltalán a járműve képes erre ilyen távon.
Zsír a tempó! Nem
Zsír a tempó! Nem fikázás, de kicsit ront az élményen, ha belóg a képbe mindenféle tárgy (pl. a hátsó lámpa konzolja). Egyébként kafa.
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330
Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Köszi. A konzol azért lóg
Köszi. A konzol azért lóg be, mert olyan helyen van a kamera, ahonnan látszik a bringa feneke, és ezt azért gondoltam így, hogy legyen viszonyítási alap, milyen messze ment el egy-egy előző autó. Sajnos a kamera nagyon messzire visz (nagyon közelít), tehát viszonylag sokat csal. Amikor a kormányra volt szerelve, és 1 m-re mentem egy busz mögött, a képen már úgy nézett ki, mintha neki akarnék menni, kb. a fél feneke fért a képbe.
Amúgy a lámpakonzolra tervezem tenni a sebességmérőt, de még nem jutottam el odáig karácsony óta, hogy összedobjam... (akkor jött meg a kamera).
70nel biztos, hogy nem
70nel biztos, hogy nem mennek :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Most mér, mer te annyival
Most mér, mer te annyival mész, és még sose előzött meg egy se? :)
Tökmindegy, mennyivel megy.
Tökmindegy, mennyivel megy. Szerinted melyik a veszélyesebb, jobbról és balról előzni egy biciklist, vagy balról előzni egy biciklist? Különbözik erre a kérdésre a válaszod más-más sebességek esetén?
A kerületi felújítási
A kerületi felújítási tervek nézegetése szintén jó ötlet!
Vasárnap utaztam
Vasárnap utaztam trolibusszal, régi Ikarus (még a klasszikus kasztni), ott mutatott az óra 65-öt is a Kerepesin. De van egy olyan érzésem, hogy az az óra csal.