http://index.hu/totalcar/magazin/velemeny/traffiboglar/
Én így fordítom le ezt a cikket:
A kerekesszatyros nénik menjenek a felüljárón.
A gyalogosok legyenek elrekesztve korlátokkal.
Ne építsenek körforgalmat, lámpát a forgalom lassítására és gyalogátkelőhelyeket az átkelésre.
Bármi csak lehessen nyomni a gázt.
Építsenek egy csomó mindent csak utána vegyenek traffipaxot.
Autóuralomban élünk.
FRISSÍTÉS: Itt lehet írni a szerzőnek: http://totalcar.hu/ing/totalcar/email.php?naknek=racz@mail.totalcar.hu&s...
A linkben benne van az email címe is.












Szerintem az utolsó
Szerintem az utolsó bekezdés kiemelt részében van a fő téveszme: a gyorshajtás szerinte szükségszerűség. Hát persze... A gyalogot is muszájból nem engedik át a zebrán... Háhogyne... Az ilyet el kéne tiltani a volántól is meg az újságírástól is.
www.gruppetto.hu
"Én ritkán futok be 70
"Én ritkán futok be 70 alatt a falutáblánál"
Ez az első mondat a kép alatt. Ennél tovább nem kívánom olvasni.
-----------
Ha a hollandok a gát mellé hegyet is építenének, ideális ország lenne.
vazze.hu
En is ott zartam be.
En is ott zartam be. :)
Najo, megis beleolvasgattam... Hat ettol el kell venni a jogsit mar a gondolatai miatt.
atomboy
Én is itt akadtem el. Innen
Én is itt akadtem el. Innen nincs tovább. Lefelé.Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Pont emiatt kell a
Pont emiatt kell a traffi:
"Én ritkán futok be 70 alatt a falutáblánál, ami személyautóval nem is nagy baj"
Írni kellene egy
Írni kellene egy cikkgenerátort, hogy megkönnyítsük a Totalcaros újságírók munkáját. Valahogy így nézne ki egy template:
Én belátom, hogy
( ) nagy a szmog
( ) sok a baleset
( ) dugóban áll az egész város.
De az [említett korlátozás] erre nem megoldás!
Javaslatom, hogy
( ) csak akkor lehessen bármit korlátozni, ha valamely, távoli jövőbe vesző projekt teljesen megvalósult, addig ne legyen semmi korlátozás
( ) töröljék le a sebességkorlátozást és a szabályokat, és tegyék lehetővé, hogy minden út mindenhol autópálya legyen
( ) ne büntessenek semmit, mert az milyen szemét népnyúzás már
( ) fenti okok miatt ne legyen semmilyen díj sem, mer' az is
( ) a gyalogosokat szögesdrót, villanypásztor és aknazár válassza el az úttesttől, vagy ha nem, akkor legalább ne lehessen felelősségre vonni senkit, azért mert a városban 90-el menve elütött valakit
( ) biciklisek menjenek a járdán, úgyis miattuk vannak a dugók
Egyébként pedig a döntéshozók is rájöhetnének, hogy
( ) a városban a körforgalmak és lámpák miatt nem lehet normálisan haladni, nem azért, mert 5X autó fut X autóra tervezett utakon, és nincs hely többnek
( ) tetszőleges helyen ingyen parkolni alapvető emberi jog
( ) kocsival menni a 100m-re lévő célomhoz dettó
( ) a zebránál való lassításkor kopik a fék, ez borzalmas anyagi terhet ró(na) az autóvezetőkre
Valahogy képzelem, hogy lenne egy weblap, ahol beixelik a kívánt érveket, kitöltik a megfelelő mezőket és már jön is kifelé a cikk.
Jó vázlat. Különösen a
Jó vázlat. Különösen a villanypásztor vicces ötlet, de pszt... csak ne ültessük el az elméikben! :)
Ismertem ugyan, de a minap láttam és elgondolkodtatott egy behajtani tilos tábla. "Kivéve célforgalom" kiegészítő tábla volt alatta.
Ennél minden böszme behajthat, úgy indokolván azt meg magának, hogy persze hogy ő valahova, valami cél felé megy. Nem is ám csak céltalanul autókázik.
__________
HOTYHOGY ?!
Erről a
Erről a táblakombinációról jutott eszembe egy eset, ami a másik véglet volt. Ecseri út-Gyáli út kereszt. Onnantól a Gyáli a Merényi Gusztáv kórház felé ilyen táblával van tiltva. Megszólít egy autós, hogy itt van-e az a bizonyos kórház? Mondom "Igen kb 300 méterre van a teherporta". Nézi a táblát és kérdezi "De nem lehet ide behajtani" Mondom: "Dehogynem! Csak célforgalomban. Az ön esete pontosan az. Menjen nyugodtan!" Látom, hogy nem győztem meg. Némi gondolkodás után megfordult és elhagyta a kereszteződést. Hogy ezután hogyan jutott be a kórházba, az már az ő titka maradt.
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330
Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
:)))
:)))
Ha valaki szeretne, itt
Ha valaki szeretne, itt lehet írni a szerzőnek: http://totalcar.hu/ing/totalcar/email.php?naknek=racz@mail.totalcar.hu&s...
A linkben benne van az email címe is.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Ez is egy biciklis téma ?
Ez is egy biciklis téma ?
Mivel minden nap emiatt a
Mivel minden nap emiatt a szemlélet miatt szívunk az úton, én úgy gondolom közvetve igen.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Igen, a "takaritsunk el
Igen, a "takaritsunk el mindent az autók útjából" mentalitás terjesztése érinti a bicikliseket is.
Ez az ember nagyon el van
Ez az ember nagyon el van tévedve.
Egyrészt a trafipax nem pénzt akar behajtani, hanem a szabályokat akarja betartatni. Aki betartja a sebességhatárokat az nem fizet. Ennyi.
A balesetet mint probléma gyökerét megnevezni. Hát enyhén faszság. Mert balesetek részben azért történnek, mert baszunk a szabályokra: sebesség, alkohol, követési távolság, telefon, kutyafasza.
70-es beesni egy településre, ahol 30/40 tábla van (meg is indokolta, hogy jogosan). Hát bassza meg.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Szerintem az sem baj, ha
Szerintem az sem baj, ha pénzt akar behajtani, ha ezt korrektül teszi.
Nem kell gyorsan hajtani, ennyi.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
+1 :) Nem kell 200 lőerős
+1 :)
Nem kell 200 lőerős kocsit venni -> nem kell sírni, hogy nem tudja betartani a szabályokat.
A 30-as korlátozás nemcsak a tehergépjárművekre vonatkozik. Érdekes a szelektív értelmezés.
A szelektív értelmezés
A szelektív értelmezés önmagában nem lenne baj. Mi, biciklisek is csináljuk, amikor a nyilvánvalóan hülye szabályokat inkább megszegjük a saját biztonságunk érdekében.
A különbség ott van, hogy mindezt mivel támasztja alá...
www.gruppetto.hu
"Én ritkán futok be 70
"Én ritkán futok be 70 alatt a falutáblánál, ami személyautóval nem is nagy baj"
70/50=1.4
1.4^2=1,96
~2x-es mozgási energia...ezek után kicsit tényleg nehéz lenne tovább olvasni...nem tudom,sírjak-e vagy nevessek :S
(Talán az egyetlen értelmes gondolat a súly/indukciós érzékelős-de ennek sincs semmi köze a cikk témájához)
Ezt írtam: Tisztelt
Ezt írtam:
Tisztelt Uram!
Mélyen felháborodtam a fenti című cikkén. Figyelmébe ajánlom hogy a gyorshajtás az egyik vezető baleseti ok.
Az objektív felelősségre azért van szükség, mert jelenleg a közlekedési szabálysértések túlnyomó részében az elkövető kibújik a felelősség alól. Az pedig, hogy közreműködőt lehet ebben a tevékenységben igénybe venni, csupán annak elismerése, hogy a rendőrség képtelen rendet tartani az utakon.
Emiatt is alakulhatott ki az a rendkívül veszélyes mentalitás, amelyet Ön is képvisel.
Őszintén remélem, hogy még azelőtt gondolja át a közlekedéshez való hozzáállását, mielőtt elüt valakit.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Ezen én is kiakadtam, hogy
Ezen én is kiakadtam, hogy büszke rá, hogy 70-nel megy be a faluba.
"Alig látni a gyalogosokat óvó korlátokat, felüljárókat a lakott területen átfutó főutak mellett, felett. Kábé hetente ütnek el valami kerekesszatyros nénit, aki tilosban szaladgált át az Üllői úton, pedig egy jó korláttal ennek elejét lehetne venni"
Ezzel viszont egyet értek, nem szögesdrótra gondolt, hé! A gyalogosok pedig igenis ne rohangáljanak az úton, ahol autók száguldoznak, a saját érdekükben. Ezzel nem tudom, hogy mi a gond. Ja, és nem a zebrára gondolt a cikk szerzője, mielőtt még lincshangulat alakulna ki.
Az meg szintén hülyeség a cikkben, hogy még több embert kéne az autópályára terelni, így is Budaörsig áll a sor minden reggel, ezt nem nagyon gondolta át a kedves szerző.
"Aztán ha mindezzel végeztünk, meglódult a forgalom, a gyorshajtás nem szükségszerűség lesz, hanem veszélyes májerkodás, nem bánom, jöhet a sok-sok traffi."
Ez is tipikus hozzáállás, hogy előbb ezt, aztán amazt, stb. Abban viszont igaza van, hogy Magyarországon nem azért raknak ki trafipaxot, hogy kevesebb baleset legyen, hanem hogy mégtöbb pénzt szedjenek be, ezen kéne változtatni. Bevett szokás bátor rendőreinknél, hogy egy egyenes országúti szakaszra indokolatlanul kitesznek egy 40-es táblát, aztán beállnak egy fa alá és megbüntetnek mindenkit. Ez nem a balesetek csökkenése miatt van, hanem hogy legyen mit venniük karácsonyra. Ha a morál javítása lenne a céljuk, akkor a buszsávban előzgetőket baszogatnák. De ilyet eddig csak egyszer láttam :(
Szóval vannak igazságok a cikkben, nem kéne leragadni az elején a 70es baromságnál, ami azért háborít fel, mert később taglalja is, hogy óvoda, iskola és kocsma is van, tehát nem véletlen az a 40-es tábla.
És mielőtt levélbombát küldenétek a szerzőnek, megjegyezném, hogy ő írta az első bicikli tesztet magyarország vezető autós oldalán. Pár sor belőle:
"A lényeg maga az összecsukható bicikli intézménye: emberek, létezik, működik, használható! Vegye meg, aki ingázik, dobja be a kocsi hátuljába reggelente, és ha jó az idő, amikor a városhatárhoz ér, hagyja a füstokádó szörnyeteget kívül a dugón. Vagy gyorsítsa meg útját a busztól, metrótól az irodáig! És úgy általában, ha teheti, kerekezzen, mozogjon, hadd nőjenek az őserdők, hadd javuljanak a szívinfarktus-statisztikák! Csuklós biciklit mindenkinek!"
Ilyet nem mindennap látni egy autós portálon!
http://totalcar.hu/tesztek/dahon/
De ha mégis, írjatok valami frappánsat, hátha viszontláthatjátok! :)
(Magwas levele viszont jogos, nem kéne bíztatni az embereket, hogy nyugodtan menjenek gyorsabban)
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/hate2007/
Arról a Dahon tesztről meg
Arról a Dahon tesztről meg vagyok győződve, hogy ügyes product placement.
Ha így nézed, az egész
Ha így nézed, az egész autós újságírás az. Én mindenesetre megörültem, hogy egy benzinben ázó weblapon a biciklit népszerűsítik. Ha egy reklám árán, hát legyen. Inkább egy bicikliteszt legyen, mint egy SUV népszerűsítés, ebben azt hiszem egyet értünk :)
Egyetértünk, persze,
Egyetértünk, persze, inkább bicaj mint SUV :-)
De nekem az volt fura, hogy micsoda isteni nagy újításként volt beharangozva a Dahon, meg hogy ez nem Camping, stb, miközben a Gepida régóta gyárt szuper összecsukhat bicókat, a legdrágább is 90e alatt van.
Nem beszélve arról, hogy
Nem beszélve arról, hogy létezik olyan is, aminek a vázát nem kell félbehajtani (és kisebb): Mobiky és -30%-al kevesebbe kerül, mint a Dahon.
350e HUF-tól összteleszkóposat is kapni: Birdy. A csúcs a Rohloff váltós, 720e HUF-tól. Nem tudom örülni fogok-e, ha/amikor a SUV-osok ezzel villognak majd...
-
Zsurmi
Tetszenek... Ha gyerekem
Tetszenek... Ha gyerekem lesz, kap egy Scuttlebug-ot :-)
"Ezzel viszont egyet értek,
"Ezzel viszont egyet értek, nem szögesdrótra gondolt, hé! A gyalogosok pedig igenis ne rohangáljanak az úton, ahol autók száguldoznak, a saját érdekükben."
1) városban ne száguldozzon senki.
2) mielőtt korlátokat szerelsz egy út mellé, nézd meg, hogy hány méterenként van rajta zebra? Mert Budapest ebben is negatív csúcstartó (talán érthető, hogy az egyszeri néni nem akar 300-500 métert gyalogolni csak azért, hogy átjusson egy út túloldalára! Ráadásul mint tudjuk, hazánkban a zebra sem garancia arra, hogy élve úszod meg az átkelést.)
Pontosan. Ez a rész jelzi,
Pontosan.
Ez a rész jelzi, hogy mennyire autóuralomban élünk, elfogadjuk azt, hogy "ne rohangáljanak az úton, ahol autók száguldoznak, a saját érdekükben" annélkül, hogy belegondolnánk mi ennek az oka, és nem azt mondjuk, hogy korlát helyett zebra kellene. A jó bringautat nem kell kötelezővé tenni elv igaz a zebrára is, ha nem az autós hanem a gyalogos igényeket vennék inkább figyelembe a zebrák kialakitásánal, akkor sokkal kevésbé rohangálnának át az úton, persze itt is van kivétel, de ha nincs túl messze és tényleg biztonságos akkor nem lenne jellemző.
Látom nagyjából ugyanazt sikerült leirni, de most már nem törlöm ki :)
1) Ebben 100%ig egyet
1) Ebben 100%ig egyet értek, de ahol kint van egy 70-es tábla, ott inkább ne akarjon átkelni az öreg nénike a bevásárló szatyraival.
2) Gyalogosként én sem megyek mindig zebrán, mert ki akar feleslegesen gyalogolni? Nem azt írta a szerző, hogy ne legyenek zebrák, hanem hogy ahol autók közlekednek 50-nel (jó esetben) ott védje valami a gyalogosokat. Ha ezt valaki villanypásztornak fogja fel, akkor az. Én azt látom benne, hogy megvéd. És a szabálytalan gyalogok a biciklisekre is ugyanúgy veszélyesek!
Ez mellesleg hasonló, mint a térfigyelő kamera, valaki szerint sérti a személyi jogokat, mások szerint biztonságot ad. Mindenki maga dönti el, mit gondol róla.
"Nem azt írta a szerző,
"Nem azt írta a szerző, hogy ne legyenek zebrák"
Igen, felüljárókat akar, nyugdijas néni másszon fel a kézikocsival, miközben neki elég lenne a lábfejét megmozditani. Meg példának az Üllőit hozza fel, ahol, ha járt volna gyalog tudná, hogy nem egyszerű átjutni, oda zebra kell nem korlát.
A felüljárókat nem az
A felüljárókat nem az Üllőire, hanem az egy számjegyű főutakra akarja. Üllőire meg tényleg több zebra kéne, de ettől függetlenül szerintem kéne oda korlát, ahol nincs átkelő. Felüljáró helyett pedig aluljáró kellene mozgólépcsőkkel. Szerintem.
Nem korlát kell hanem
Nem korlát kell hanem átkelő, ha van elég átkelő akkor minek korlát?
Nem lehet öt méterenként
Nem lehet öt méterenként átkelő... Ha lenne, akkor is lennének páran, akik csakazértis ott mennek át, ahol tilos, mert hát emberek vagyunk.
Izé, szóval én nem értek
Izé, szóval én nem értek hozzá, de most arra való a város, hogy autózzunk benne, vagy azért, hogy éljünk benne?
-----------
Ha a hollandok a gát mellé hegyet is építenének, ideális ország lenne.
vazze.hu
Na látod, ez a
Na látod, ez a konceptuális eltérés. Az autóbuzik, meg "ökonómiai szemlélettel" rendelkezők autóvárost szeretnének, akik szimplán élhető életre vágynak, azok meg élni.Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Hú, igazad van, benzin
Hú, igazad van, benzin folyik ereimben, valójában utálok biciklizni, mindennap gyalogosokat reggelizek, nem is tudom mit keresek itt, gyorsan törlöm is regisztrációmat...
A kettő kizárja
A kettő kizárja egymást?
Szüntessük meg a főútvonalakat, és járjunk lovaskocsival?
Autóforgalom és főutak mindig is lesznek, erre egy megoldás van, hogy a főutak elkerülik a városokat. De mivel nincs rá pénz, mást kell kitalálni. Olyat, hogy mindenki jól járjon.
Még jó, hog nem túlzól.
Még jó, hog nem túlzól. Szerintem meg rakjunk mindenhova aszfaltból előugró hálókat amik megfogják az olyanokat akik 70-el vágódnak be az iskola elötti utcákba, ami tilos, mert hát emberek vagyunk.
a megoldás megint csak a
a megoldás megint csak a KRESZ-ben lenne (lehet, hogy benne is van?). Eszerint ha 30 méteres körzetben nincs gyalogátkelő, akkor bárhol átmehetsz az úton (igaz, a gyalogátkelővel ellentétben nincs elsőbbséged).
Menj át a Budaörsi úton,
Menj át a Budaörsi úton, vagy a Ferenciek terén. Sok sikert. Fel lehetne már fogni, hogy a zebra a gyalogosok védelméért készült. És azt is be lehetne látni, hogy nem tehenek 10 méterenként mindenhova zebrát, viszont az is tarthatatlan, hogy olyan kevés van, mint most. Több átkelő kéne, ezt mindenki belátja.
"Több átkelő kéne, ezt
"Több átkelő kéne, ezt mindenki belátja."
Ebben egyetértünk...
Sok olyan falu/kisváros
Sok olyan falu/kisváros van, amelyen átvezet a főút, az a "fő utca". A lakóknak valahogy át kell kelni. Nem vághatsz ketté egy települést azért, hogy ne kelljen az autósnak sohase lassítani.
A felüljáró borzalmas szívatás pl babakocsit tolóknak, nehezen járó időseknek. Aluljáró dettó. Budapesten pl nézd meg a Kálvin teret, egy csöppnyi szűk kis terület, de a gyalogosok teljesen ki lettek szorítva, ha át akarsz jutni valahol, kerülj vagy menj aluljárón, hogy a városi autópálya zavartalanul üzemelhessen.
Nem volt okos dolog átvinni a főutat a sok kisvároson, és sok helyen az új autópálya hál' istennek kikerüli, és lehajtóval kapcsolódik. De ahol még nem így van, ott lehessenek a gyalogosnak is jogai.
a miskolci pályaudvaron
a miskolci pályaudvaron megvalósították, amit mondasz, és mindig felmegy a vérnyomásom, ahányszor meglátom ott a korlátokat.
Kijössz a bőröndökkel a pályaudvarról, és szállnál fel a villamosra, ami ott áll előtted 10 méterre. Néhány lépéssel kényelmesen elérhető. Illetve csak elérhető lenne... A villamos és a pályaudvar között ugyanis van egy huszadrangú út. Az út két oldalán pedig ott figyel az aluljáró. Lépcsőzz ember, a legegyszerűbb, legrövidebb út majd kiszúrja a szemedet, de te arra nem mehetsz!
És most nézzük meg: ki szeret feleslegesen lépcsőzni, sötét, büdös aluljárókban kerülni? Senki. Nagyon sokan a szabálytalan, ámde teljesen ésszerű felszíni utat válaszották (a 10 lépést a villamoshoz). Ez nagyon szúrhatta a helyi önkormányzat szemét, mert majd embermagasságú korlátokat szereltek fel a villamos és az út közé. Az aluljáró most már elkerülhetetlen. De kinek jó ez???
Ezek szerint a Miskolcon az
Ezek szerint a Miskolcon az átkelő tényleg rosszul lett megoldva. De megint megemlíteném, hogy a szerző a főutakat emlegette. A miskolci sokadrangú út pedig nem az.
A városnak mellesleg az is rossz, ha megállás nélkül átszáguldanak az autók, de az se sokkal jobb, ha kétszáz méterenként megállnak, torlódás alakul ki, több autó lesz a városban és jobban beszennyezik a falut.
Az lenne a legjobb, ha a fő útvonalak elkerülnék a lakott területeket, de erre sajnos nincs pénz :(
Így választani kell, hogy melyik kevésbé rossz a lakóknak, ráadásul senki sem jár jól.
Több autó, mégis hol???
Több autó, mégis hol???
Mit keres a városban, ahol
Mit keres a városban, ahol emberek élnek, 70-es tábla? Ha erre tudsz elfogadható választ, akkor elfogadom az érvelésed is...
www.gruppetto.hu
Például a városból
Például a városból kivezető 3 sávos utakon, ami még a Budapest vége tábla előtt van, de ház nincs a kétszáz méteres körzetben, szerintem elfogadhatóak a 70-es táblák, M1-M7 közös kivezető szakaszán szintén, ahol még nem autópálya, de van négy sáv az úton. Ha ott is csak ötvennel lehetne menni, az szerintem abszurd lenne.
Nyilván nem a lakó-pihenő övezetbe meg belvárosba kell 80-as táblákat tenni, vagy óvoda elé, ezt egy szóval sem mondtam.
Gondolom számodra ez sem lesz elfogadható, hát sajnálom. Nekem elfogadható.
Akkor egyetértünk, hogy az
Akkor egyetértünk, hogy az Üllőin, Soroksárin, Váci és hasonló utakon lehetne több zebra, max 50-es táblák, és kicsivel több rendőr?
-----------
Ha a hollandok a gát mellé hegyet is építenének, ideális ország lenne.
vazze.hu
100%-ig vagyis csak 99, mert
100%-ig
vagyis csak 99, mert lehetne sokkal több rendőr és kamera :)
Végre nem beszélünk el egymás mellett :)
A városból miért vezetnek
A városból miért vezetnek ki 3 sávos utak? Az normális?
De amit leírsz, az nem válasz a kérdésemre, mert nem csak ilyen helyeken vannak most 70-es táblák, sőt...
www.gruppetto.hu
Azt kérdezted, hogy miért
Azt kérdezted, hogy miért vannak 70-es táblák, válaszoltam.
Szerintem pedig az is normális, hogy 3 sávos utak vezetnek kifele, annál gyorsabban mennek ki a kamionok. Csak az a baj, hogy befele is ugyanannyi jön :S
Mellesleg Butapesten sok minden nem normális...
Nézzétek mit művel a MOL
Nézzétek mit művel a MOL a Pilisben... Szörnyű!! :((
Itt szoktam túrázni :(
Itt szoktam túrázni :(
Tényleg durva! :(
Tényleg durva! :(
Mit lehet ehhez
Mit lehet ehhez hozzáfűzni? :_-(
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330
Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman