Levegő Munkacsoport, 2008. február 22. - Az ígérgetések, hitegetések ideje lejárt: tegnap volt Budapesten a 35. nap, amelyen a légszennyezettség meghaladta az egészségügyi határértéket. A hatályos jogszabályok szerint ebben az esetben tájékoztatni kell a lakosságot, valamint haladéktalanul intézkedési tervet kell kidolgozni és végrehajtani. A Levegő Munkacsoport a lakosság egészsége érdekében határozottan felszólítja a főváros vezetését, hogy az ígéreteit tartsa be, és tegyen eleget a jogszabályi előírásoknak: további halogatás nélkül hajtsa végre a Fővárosi Közgyűlés által 2006 májusában elfogadott Levegőtisztaság-védelmi Intézkedési Programot.












Sajnos egy ilyen nyilatkozat
Sajnos egy ilyen nyilatkozat szerintem kevés. Kérdés, hogy milyen más, hatékonyabb eszközök állnak rendelkezésünkre?
www.gruppetto.hu
Csak a legálisakat mondjam?
Csak a legálisakat mondjam? ;)
- információkérés
- petíció
- levélözön
- tüntetés
- büntető feljelentés
- meggyőzés személyes beszélgetés során (egyenként sokan fogadóórát kérni, és elmondani a szemükbe. kerületi, fővárosi és országgyűlési politikusok széles palettájából lehet választani. Ha mindegyikőjüknél volt 5 ember az ügyben, azt már komolyan fogják venni.)
- népszavazási kezdeményezés
- lámpavasakra szerelt hírdetések (ja nem)
Próbáltam hatékonyság szerint sorba rakni. A büntető feljelentés közérdekű adatokkal való visszaélés miatt szerintem elkészült, szerintem hétfőn postázom, és lehet hogy beleteszem a 35 napos közleményt is.
Lehet még foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés és gondatlan emberölés miatt büntető feljelentést tenni, illetve ott vannak a még több öves gyakorlatok.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Hát én csináltam egy
Hát én csináltam egy kivonatot, és körbeküldtem wiwen.
Talán ez is segít.
Pár napja egy kigyerekes ismerősömmel találákoztam, ő pl. azért nem meri babakocsiban tolni a kislányát, mert úgy pont a kipufogók magasságába kerül.
Tudtok ennek a hatásairól valamit? Tényleg annyival jobb a levegő 1 méterrel magasabban (ha például a hátára veszi).
Ezzel is lehetne kampányolni.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Tudod küldeni/feltolni
Tudod küldeni/feltolni valahova a kivonatot?
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
"Tudtok ennek a hatásairól
"Tudtok ennek a hatásairól valamit? Tényleg annyival jobb a levegő 1 méterrel magasabban (ha például a hátára veszi)."
Szerintem igen, a babakocsik (kisgyerekek) kb a kipufogócsövek magasságában vannak. De ezen a téren nem hemzsegnek a mérések (különböző magasságokban, és az utca különböző pontjain elhelyezett mérőműszerek), vagy csak nagyon nehezen elérhetőek. Pedig ez éppen nagyon fontos kutatási terület lenne.
De azt pl tudjuk, hogy még egy forgalmas utcában sem teljesen homogén a szennyezés eloszlása, a járdák közelében pl kisebb a légszennyezés, mint az autóút közepén. Ugyanígy létezik a magasság szerinti rétegződés is.
Azért a babakocsi nem
Azért a babakocsi nem kipufogószinten van... De már nemegy cikket olvastam arról, hogy a kenguru mennyivel jobb megoldás kisbaba esetén. És nem csak mert magasabban van a feje, hanem anyuka-szívdobogás, meg biztonságosabb, meg stb. Sztem is sokkal jobb, mint a csecsemőtalicska.
A legtöbb műszer pedig a 4
A legtöbb műszer pedig a 4 méter magasságú légrétegből veszi a mintát.
Meg ne kérdezd, hogy honnan tudom, de állítólag azért, hogy a vandálok rongálásait elkerüljék. (azt hiszem ezt a tavalyi Stop Szmogon hallottam, amikor a greenpeacesek egy babakocsiba szerelt mobil műszerrel vonultak fel.)
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
Viszont ugy kb tiz kilo
Viszont ugy kb tiz kilo felett mar nem palya a kenguru; es akkor johet a haton hordos verzio.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
úgy érted lámpavasakra
úgy érted lámpavasakra szerelt politikusok? :)
Azon gondolkodtam, hogy
Azon gondolkodtam, hogy lenne-e igény egy civil érdekvédelemmel foglalkozó oktatássorozatra/tanácsadásra mondjuk a Millin? Odajöhetnének akik szeretnének tenni valamit csak nem tudják hogy hogyan, és szerveznénk előadókat, akiknek gyakorlatuk van az ilyesmiben, és elmondanák, hogy mit hogyan érdemes, mi működik, mire kell figyelni, stb. Még egy reklámfilmet is álmodtam hozzá. Megvan az a jelenet a Brian életéből, amikor megbeszélik hogy minden férfinak van joga gyereket szülni? Na szóval vizuálisan arra menne az áthallás: ülnénk a lelátón az ív felett, odalent bringapóló, stéherezés. De a szöveg valami értelmes lenne;)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Igen, ez nagyon hasznos
Igen, ez nagyon hasznos lenne.
Amúgy ez a téma és a BKV
Amúgy ez a téma és a BKV járatritkítás együtt szerintem már elég kemény ahhoz, hogy valami komolyabb lépésre szánja el magát a város lakossága, ha sikerül valahogy egyáltalán eljuttatni hozzájuk a híreket.
A járatritkításról pl. azt látom, hogy máshol, CM-től függetlenül is sokat beszélnek, csak az összefüggést kéne megmutatni nekik, és valahogy cselekvésre bírni.
www.gruppetto.hu
van több olyan
van több olyan hozzászólás, hogy "engem szerencsére nem érint, mert..."
ezzel csak az a gond hogy igenis mindenkit érint. én bringával járok, elvileg nem érint, viszont a szmog és a dugó nőni fog, tehát mégiscsak érint.
azokat akik autóval jártak be eddig is, nekik szintén ott lesz a nagyobb dugó, nagyobb szmog.
persze legrosszabb azoknak lesz, akiknek a BKV-n kívül nincs más lehetőségük közlekedni.
http://dhpage.fw.hu
Elég lenne hozzá
Elég lenne hozzá mindössze a tévé, a rádió, meg a napilapok, hogy eljuttassuk az emberekhez a legfonotsabb üzeneteinket.
De ezekben egyelőre még nem mi, hanem a hagyó félék és hírcsinálóik mondhatják el, amit akarnak.
medvegyu
Kormányblog
nem hiszem. Ma már elég
nem hiszem. Ma már elég sok fiatal újságíró van, aki éppolyan érzékeny a témára, mint itt bármelyikünk, és jó cikkeket írnának. Meg biztos van egy-két idősebb is, aki tisztességes. Az egyetlen, amire vigyázni kell a kommunikációban: kizárólag szakmai érvekkel, és szakmai alapon kell fellépni, de nagyon keményen, hogy a szükséges lépéseket hozzák meg (vagyis a pártpolitikát nem szabad belekeverni, mert azon nyomban 0-ra csökkent az esélyünk, hogy bármit is elérjünk, mert a szokásos, ám teljesen értelmetlen pártviszálykodásban a lényeg elsikkad..).
Most volt a 35. nap és a
Most volt a 35. nap és a válasz a Jazzyben a hírek között.
Jók az ilyen közlemények, előbb-utóbb beépülnek az emberek gondolataiba.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
Azt hiszem, a BKV ügyében
Azt hiszem, a BKV ügyében sokkal több ember érdekelt, mint a biciklizésben. Ezért meg lehet, és meg kellene csinálni egy nagy-nagy demonstrációt. A tömegközlekedési eszközökön (megállókban) szórólapozás akár hatékony is lehet, de ehhez sok aktivista kell.
Jelenleg csak a pártoknak és a CM-nek van annyi aktivistája, ahány ezt meg tudja csinálni. A CM idáig csak biciklis és környezetvédelmi ügyekben nyilatkozott.
Vajon a BKV ügyében érdemes fellépni?
(Kérdés, hogy a BKV járatritkítása mennyire komoly dolog, és mennyire a civilek tűrőképességét tesztelő politikai akció. Vajon megint az lesz, mint a futóversenyek ügyében, hogy Demszky viszakozik és eljátszák a rossz rendőr-jó rendőr sémát???)
Egy nagy tüntetésnek nagyon jó hatása lenne szerintem az emberek tudati formálása szempontjából is: ha eljönnek, azzal már tettek valamit a tömegközlekedés fenntartása (javítása) érdekében, és legalább egy picit a sajátjuknak érzik majd talán. Ha sikeres, akkor pedig megérzik, hogy van erejük beleszólni a politikába. Ha 20000 résztvevő lenne (nem mind biciklis), akkor már elég sikeres lehet egy ilyen akció.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
te
te idealista:)
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Én is az vagyok. nagyon
Én is az vagyok. nagyon is.
Mint itt még egy páran.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
Szeretnék az
Szeretnék az lenni.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Rengeteg ember használja
Rengeteg ember használja nap mint nap a közösségi közlekedést. Százezres nagyságrendben mérhető a BKV utasainak száma. Ha igazán kiverte volna a biztosítékot a tervezett járat ritkítások híre, nem nekünk kellene fogadatlan prókátorként szervezkedni. Az érintett emberek nagy része úgy van vele, könnyebb a BKV-s járművezetőt basztatni, mint a tévé mellől felállni. Sorry, this is the brutal truth. Nem akarlak elkeseríteni, de Stop Szmog után hajlok arra a véleményre, hogy lenne 200 tüntető, javarészt bringások.
mondjuk finoman úgy, hogy
mondjuk finoman úgy, hogy hazánkban nincs hagyománya az állampolgári érdekérvényesítésnek (az okokat most hagyjuk).
A CM ebben élen jár, de tudtommal ez az egyetlen érdekérvényesítő "tömegmozgalom" M-O-on. Már csak az a kérdés, hajlandó-e másokat is okítani, tanítgatni erre, megmutatni, hogy más ügyben is lehetséges az érdekképviselet, vagy megmarad a saját területén (ami önmagában is nagyon sokat ér).
Negatív, pesszimista
Negatív, pesszimista vélekedés. Alighanem így történne.
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330
Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
1. Az nem közösségi,
1. Az nem közösségi, hanem tömegközlekedés. Ami a 7-es buszon van, az nem közösség, hanem tömeg. Mondjon bárki bármit, az tömegközlekedés.
2. Szerintem mindenkinél kiverte a biztosítékot a járatritkítások ügye, és az a pár tízezer ember, akit foglalkoztat a város sorsa, az azzal is tisztában van, hogy egy leépülési spirál kezdete lehet ez az intézkedés. (Idáig csak nem fejlesztették a BKV-t, de most ténylegesen tönkre akarják tenni a hülyeségükkel.) Nagyon sok embert ezt még nem látja, de őket is kényelmetlenül érintik a járatritkítások. Szerintem lehetne erre támaszkodni, mert ez olyasmi, amit a saját bőrükön éreznek az emberek. Ráadásul egy áremeléssel szemben EZ nem indokolható meg. Ha januárban emelték az árát, akkor áprilistól ne csökkentsék a színvonalat! Mi van azokkal, akik pl. éves bérletet vettek???
3. Az eredeti hozzászólásomban kitértem arra, hogy egy tömegmegmozdulást NAGYON nehéz megszervezni. Csak úgy az emberek ezt nem tudják megcsinálni. Egy párt vagy egy szakszervezet igen. A Veke, bármilyen jó társaság is, nem. Viszont MI meg tudnánk csinálni, ha tényleg akarjuk. (Én sajnos nem, de lelkesítek mindenkit Londonból.) Kérdés, hogy bele akarunk-e szólni ebbe a kérdésbe. Szerintem ez minket is érint, tehát érdemes megfontolni egy nagyon komoly részvételt.
4. A Stop Szmog és a BKV ügye szerintem teljesen különböző. Én tudom, hogy rossz a levegő, és azt is tudom, hogy ennek nem kellene így lennie. De az emberek többsége már egyszerűen hozzászokott ehhez vagy éppen maga is autóval jár, vagy pedig lusta bármit is tenni ellene. (Egyébként is miről szólt a Stop Szmog? Tegyenek intézkedéseket a levegő tisztasága és a PM10 csökkentése érdekében. Milyen intézkedéseket? Korlátozzák az autóközlekedést. Ezt még nehéz beadni az embereknek.) Az sokkal életbevágóbb dolog, hogy ne szüntesenek meg olyan buszjáratokat, amik most is túlzsúfoltak.
5. Az is tény, hogy elfelejtettünk szervezni. A Stop Szmog előtt talán egy héttel indult el a kampány. Egy tömegközlekedés melletti nagy demonstrációhoz (szerintem így kellene ezt kommunikálni) sokkal több szervezés szükséges.
6. Egy sikeres demonstrációnak (mint pl. a CM) fontos eleme, hogy szórakoztató legyen. A biciklis felvonulás a városon keresztül nagyon jó buli. Jó lenne, ha valamilyen program lenne az esetleges demonstrációra is.
7. Annyiban valóban igazad van, hogy egy normális helyen először a BKV dolgozók kezdenének el sztrájkolni. Két napos BKV sztrájk után szerintem senki nem akarná leépíteni a tömegközlekedést! Meg kellene keresni a BKV szakszervezeteit, és tippeket adni nekik. ;-)
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Stop Szmog előtt a
Stop Szmog előtt a munkahelyemről 6 kollegát és 2 bringás barátomat invitáltam. Sejted hányan jöttek el? Ne tippelj, megmondom, senki.
A TB átalakítása még több embert érint, mégis egy aprócska sztrájkcsírát meg a szokásos ellenzéki hőzöngést leszámítva legtöbben a hallgatás beleegyezés taktika szerint viselkedtek. Emiatt a beteges passzivitás miatt nem javaslom, hogy a CM nevét adja a dologhoz. Ha az utasokat igazán érdekelte volna, tavaly december óta készülhettek volna a paeaméterkönyv negatív változtatása miatti akcióra. Ehelyett mi történt? Páran elmondták a magukét 1-2 fórumban és kész. Ilyen előzmények után nem tartom racionális döntésnek a CM nevének koptatását 1 várhatóan érdektelenségbe fulladó demonstráció szervezésével.
Gondolj bele. Évek óta infláció feletti mértékben emeli díjait a BKV, sőt nemegyszer nyáron rátett még 1 lapáttal. Történt valami említésre méltó az utasok részéről? Nem. Ezért emelem ki a passzivitást.
Szerintem nagyon nagy
Szerintem nagyon nagy különbség, hogy a STOP SZMOG célját nehéz kommunikálni. Szerintem hasznos volt a megmozdulás, de ne várd, hogy hatalmas tömegek fognak megjelennni egy ilyen tüntetésen. Nagyon nehéz kommunikálni a célját, ui. "Persze, legyen tisztább a levegő, de mégis hogyan???" - gondolja az egyszeri ember, és akkor elkezdheted 10 percben magyarázni, hogy lehetne sok mindent normálisabban csinálni a városban, szervezni a közlekedést és fejleszteni a tömegközlekedést, meg dugódíjat bevezetni, meg befüvesíteni az utakat.
Az áremelések ellen sem fognak fellázadni az emberek, hacsak nem NAGYON drasztikus, mint az a Taxisblokád idején volt. A kisebb áremeléseket mindenki természetesnek veszi (és bizonyos fokig tényleg az is).
A járatszám-csökkentés esetében viszont tényleg arról van szó, hogy az emberek húsába vág, ha nem férnek fel a buszra, vagy fél órával tovább tart az út. Ezt kell kommunikálni, meg emelett azt, hogy a busz kevesebbet füstöl, mint 60 autó.
A UTASOK (így, együtt) mit tehetnének? Nem vesznek bérletet, maximum ennyit. Vagy pedig tüntetnek, de ezt meg kell szervezni. Na ez az, amire vagy a pártok képesek, vagy a szakszervezetek, vagy a CM, ha úgy döntünk. Mivel én a biciklizés mellett tömegközlekedek is, engem feltétlenül érint a dolog.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Baj meg a STOP-SZMOG
Baj meg a STOP-SZMOG tuntetessel, hogy ha valaki akar csak idonkent megy munkaba autoval, lelkiismeretfordulasa van, es demonstracio helyett inkabb otthon marad (bar szive szerint velunk tartana).
Nem tudom, hogy lehetne ezt ugy publikalni a STOP-SZMOG + BKV parost, hogy az ilyen "kenyszer-autozok" is eljojjenek.
Talan? : "Ha szívesen utaznál egy tisztább levegőjű városban egy jobb gyorsabb tömegközlekedéssel, tarts velünk!"...?
Meg idevag:
Akar "STOP-SZMOG-" akar "BKV-tuntetes" lesz legkozelebb, azt gondolom, hogy ha ennek a legkozelebbi demonstracionak is olyan lassu es kicsi lesz a tuntetes elotti napokban a sajtovisszhangja, mint a legutobbie volt, anyagi lehetosegeinket figyelembe veve mediakban is publikalni kellene az esemenyt.
Igy kis mozgositasi rata mellett is tobben jonnenek el, ha tobben tudnak rola.
Z
KÖZLEMÉNY: Válasz a
KÖZLEMÉNY: Válasz a Levegő Munkacsoport mai közleményére
2008.02.22.
A Fővárosi Önkormányzat elismeri a Levegő Munkacsoport környezetpolitikai érdemeit, de nem fogadja el, hogy a szervezet céljai elérése érdekében félretájékoztatja a budapestieket.
A Fővárosi Önkormányzat a jogszabályi előírások alapján hoz intézkedéseket és tájékoztatja a budapestieket a levegőminőséggel kapcsolatban, a jogszabályokat felülírni nincs módja. 2008-ban ez idáig nem volt olyan nap, amikor a levegőben lévő légszennyező anyagok mértéke elérte volna a tájékoztatási küszöbértéket. A legalacsonyabb fokozatú, ún. egészségügyi határértéket valóban több napon át meghaladta a levegő szennyezettsége, de ebben az esetben nincs olyan intézkedési kötelezettség, mint amit a Levegő Munkacsoport követel.
A levegővel kapcsolatosan a jelenleg érvényben lévő szabályozás háromféle határértéket fogalmaz meg. Ezeket a határértékeket nem a Fővárosi Közgyűlés állapítja meg, hanem még 2001-ben három minisztérium közös rendelete (14/2001. együttes rendelet) szabályozta.
Ezen rendelet alapján a három féle határérték (növekvő mértékben):
A légszennyezettség
a) egészségügyi határértéke: a légszennyezettségnek a tudomány mindenkori szintje alapján megállapított azon mértéke, amely tartós egészségkárosodást nem okoz (…)
c) tájékoztatási küszöbérték: a légyszennyezettségnek egyes légszennyező anyagok tekintetében a lakosság egyes érzékeny (gyermek, időskorú, beteg) csoportjaira megállapított szintje, amelynek túllépése esetén a lakosságot tájékoztatni kell;
d) riasztási küszöbérték: a légszennyezettség azon szintje, amelynek rövid idejű túllépése is veszélyeztetheti az ember egészségét, és amelynél azonnali beavatkozást kell tenni.
Budapest rendelkezik környezetvédelmi programmal, azon belül levegőtisztasági intézkedési tervvel, ezt a Levegő Munkacsoport is tudja, hiszen annak megalkotásában közreműködött.
A Levegő Munkacsoport azt kéri a Fővárosi Önkormányzattól, hogy változtassa meg a szmog-riadó elrendeléséhez szükséges kritériumrendszert, és csökkentse a légszennyezettség határértékeit. A civil szervezet tagjainak munkájukból adódóan tudniuk kell, hogy a légszennyező anyagok határértékeit miniszteri hatáskörben, a környezetvédelmi törvény szerint rögzítik. A Fővárosi Önkormányzatnak nincs lehetősége a jogszabályban előírt kritériumrendszert megváltoztatni, de éppen a közelmúltban kezdeményezte a környezetvédelmi tárcánál a határértékek további szigorítását.
A Fővárosi Önkormányzat a Levegő Munkacsoporthoz hasonlóan kiemelt feladatának tekinti a belvárosi autóforgalom korlátozását. Ennek érdekében a közelmúltban jelentősen szigorítottuk a nehézgépjárművek behajtását, radikálisan megemeltük a teherautók behajtási díját. A márciustól életbe lépő intézkedés miatt számos fuvarozócég, kereskedelmi és gazdasági érdekképviselet fejezte ki tiltakozását.
A Főváros a levegőtisztaság javítása érdekében vállalja ezeket a konfliktusokat, éppen ezért tartjuk furcsának, hogy ebben a vitában a Levegő Munkacsoport nem szólal meg a nyilvánosság előtt, a jogszabályok értelmezése kapcsán azonban rendre félretájékoztatja a közvéleményt.
Forrás: Főpolgármesteri Hivatal Sajtóiroda
ehhez nincs mit
ehhez nincs mit hozzátenni...elképesztő csúsztatás...
http://dhpage.fw.hu
Soha nem felejtem el azt,
Soha nem felejtem el azt, amikor Demszky Gábor (talán a második menetében) akkor, amikor kiköltözött Budakeszire mert a Révai-unoka feleségétől kisgyerekei születtek, egy óvatlan, meggondolatlan nyilatkozatában azt találta mondani a Maqyar Rádió riporterének, hogy azért költözött, a fővárosból ki, mert nem akarja a szmogban sétáltatni, a szmogos városban nevelni a kisgyerekeit. Azután észbe kapott, és mindenünnen törölték valahogy ezt a megnyilatkozását. De egy ideig még a köztudatban volt, a felháborodott emberek nem vették jó néven ezt az indoklást a főpolgármestertől. Akár kisgyerekesek voltak, akár nem... Cinizmusnak vélték uui - joggal. Hány évesek a gyerekei? Hányszor rosszabb a helyzet most?!
Azért azt jó lenne tudni,
Azért azt jó lenne tudni, hogy mi köze a felesége származásának ahhoz, hogy szar a levegő Budapesten és nem csak Demszky, hanem a teljes fővárosi vezetés és Önkormányzat képviselőstül, jegyzőstül mindenestül magasról tesz arra?
Mivel Demszkynek több
Mivel Demszkynek több felesége és kapcsolata volt, ez csupán KRONOLÓGIAI hivatkozás. Az egyik felesége Révai nemtomkicsoda volt. Szép, vörös fiatal nő volt.
Ne lássál rémeket, ahol nincs.
A hal pedig a fejétől bűzlik.
a Főpolgármesteri Hivatal
a Főpolgármesteri Hivatal kihagyott egy mondatot a rendelet pontos szövegéből.
"a) a légszennyezettség
aa) egészségügyi határértéke: a légszennyezettségnek a tudomány mindenkori szintje alapján megállapított azon mértéke, amely tartós egészségkárosodást nem okoz, és amelyet az emberi egészség védelme érdekében e jogszabályban meghatározott módon és időn belül be kell tartani"
Ha pedig az egészségügyi határértéket "be kell tartani", akkor a tájékoztatási küszöbérték csak ennél kisebb lehet: nyilván előtte kell szólni az embereknek, és nem akkor, amikor a légszennyezettség már 2-3szorosa az egészségügyi határértéknek.
Tehát a rendelet rossz, mert ellentmond a józan észnek, a Főpolgármesteri Hivatal pedig demagóg, mert ezt elhallgatja.
A tájékoztatási
A tájékoztatási határtérték tényleg magasabb, mint az egészségügyi. az egészségügyi határtérték ugyanis a hosszú távú hatások megelőzésére szolgál (például krónikus légúti betegségek kialakulásának megelőzése).
De a légszennyezésnek van rövidtávú hatása is, ha a szennyezés nagyon erős, a hatás azonnal jelentkezik.
A tájékoztatási határtérték arra szolgál, hogy figyelmeztesse az embereket: rövid távon (azonnal) károsíthatja az egészségüket a levegő szennyezettségének mértéke (főleg a legérzékenyebb idősekét, gyerekekét, betegekét).
A riasztási határtérték az, amikor a légszennyezés rövid távú egészségügyi hatása már mindenkire jelentős lehet.
Vagyis:
-egészségügyi határtérték: ha ezt betartod, akkor hosszú távon nincs (túl nagy) kockázata annak, hogy a városi levegőt szívod...
-tájékoztatási határtérték: figyelem, emberek, a légszennyezés mértéke akkora, hogy most, azonnal megbetegedhetnek tőle: tehát legyenek szívesek otthon hagyni a kocsit, betartani a sebességkorlátozást, stb.
-riasztási határtérték: gáz van, a légszennyezés mértéke egyértelműen káros, azonnal csökkenteni kell a kibocsátásokat (forgalomkorlátozás, stb).
A gond ott van, hogy Magyarországon az utolsó két határérték köszönő viszonyban sincsen a valósággal (rosszul határozták meg őket, a valóságban hiába nagy a légszennyezés, a jelenleg érvényes szabályok szerint nem kell tenni semmit).
Igen, az egészségügyi
Igen, az egészségügyi határérték nagyjából máshol is ennyi - eltekintve attól, hogy PM10-re és PM2.5-re nálunk még nincs határérték.
Az a baj, hogy a tájékoztatási küszöbértéknek az egészségügyi határtérték betartását kellene szolgálnia.
Tökmindegy hogy hívják, de szólni kell az embereknek az egészségügyi határtérték ELŐTT. Így lehet betartani. És a rendelet azt mondja, hogy be kell tartani.
olyat nem lehet kérni, hogy
olyat nem lehet kérni, hogy legyen Civil Egyeztető Fórum vagy ilyesmi? a főváros összes érintett ügy- és alosztálya, a KVVM megfelelő hivatalai és a civilek részvételével?
online/élő adásban közvetítve persze. és akkor a közszolgálati tévének is lenne végre valami értelme
hivatkozási alapnak ott a főváros saját civil nyilatkozata meg az Aarhusi egyezmény, meg vagy fél tucat EUdirektíva
(de most komolyan: két tökugyanolyan miniszterelnök vitáját élő egyenesben közvetítik, aztán hónapokig elemzik a rizsát és arra meg nincs tér, hogy Fodor + Demszky nyilvánosan összecsapjon a zöldekkel?)
1 perc se lenne a műsor.
1 perc se lenne a műsor. Bejelentenék, milyen kifogás miatt nem jött el Pemzli és Fodor. Megköszönné a műsorvezető a civilszervezetk képviselőinek, hogy megjelentek. Ez nekünk komoly morális győzelem lenne, főleg főműsoridőben, mondjuk a Híradóban, de sokan fel se fognák, hogy mekkorát tettek a fejükre. Úgy élnék meg, pofára estek a zótózás korlátozását erőltető civl szervezetek. És szívnák boldogan továbbra is a bádogcsigájuk által generált szmogot. Mert az ő szabadságjogaik előbbre valók pár hőzöngő grínpíszes meg biciklista egészségénél :(
Másik verzió: elküldenének pár hivatali droidot a hülyeségeiket mantrázni :( Egyeztetés helyett menne a parttalan egymás mellett elbeszélés :(
Be kéne vmi jó kis
Be kéne vmi jó kis műsorba vinni a témát. Szempont, Szólás szabadsága, stb...
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Ha be tudod vinni a témát
Ha be tudod vinni a témát egy mainstream média főműsoridőben lévő műsorába, és nem vágják/vezetik úgy, hogy az legyen a kimenet hogy hülye zöldek ugrálnak pedig milyen jó a levegő, akkor fizetek neked egy akármit.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
A XVII. kerület
A XVII. kerület feljelentette az AB-n Ferihegyet. Simán megtehetné vmelyik civil szervezet ugyanezt Budapesttel...
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Fogalmi zavar van. Az
Fogalmi zavar van. Az Alkotmánybíróság nem bíróság, hanem a joganyag minősége fölött örködő szerv. Az AB nem bírál el egyedi ügyeket, nincs alperes, sőt hagyományos értelemben vett felperes sincs. Jogszabályokat vagy azok részeit semmisíti meg, illetve jogszabályalkotásban bekövetkezett egyéb mulasztásokat állapít meg.
IANAL, YMMV, ROTFL
Mindazonáltal az alkotmánybíróságra való rohangálás is egy érdekvédelmi eszköz. A RABIC meg is teszi a határérték rendelet kapcsán.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
a cim lattan elsore azt
a cim lattan elsore azt hittem,h magwasnak szuletesnapja volt, aztan meg arra gondoltam,h a tukrok szama nott meg. marminta letorotteke. de ez mindennel durvabb. hany nap is telt el eddig az evbol? 31+22=53. szep... bonnie
Felháborító ez a cinikus
Felháborító ez a cinikus közöny és hazudozás, ami a levegő témában itt folyik. Ez már BŰN. Szándékos egészégkárosítása mindazoknak az embereknek, akik a belvárosban élnek vagy dolgoznak. Írtam már, belvárosi lakosként én kénytelen vagyok ezt a levegőt beengedni a szobákba már a reggeli szellőztetéskor! Ezt szívom ha a postára megyek, vagy a sarki patikába, vagy bárhova: mert ez a közvetlen életterem. És vagyunk még így egy párszázezren...
A BKV ritkítással újfent az autós közlekedést generálják. A Mexikói úti másik légcsatornához (a másik, amit szintén elzárnak a szakértők szerint, a régi ügető/lóverseny helyén épült új, nagy plaza) egy másik hatalmas tornyplazát akarnak építeni, nehogy már szellőzhessen ez a város, a belváros!
Minden diktatúra is így kezdődik. A tények elhallgatásával, a tömegek dezinformáltságával mesterséges butaságban tartásával, információelzárással, aztán meg jöhet az agymosás a hazugságok gyakori fejbetöltésével, hogy a végén már tapssal éljenzi a tömeg a bölcs, jóságos városvezetőt, államférfit, aki az ő érdekükben cselekszik.
Nem szabad hagyni, hogy szabadon garázdálkodhasson egy hazudozó, álnok, cinikus politikus az egészségünkkel.
Vigyázzatok, hogyan
Vigyázzatok, hogyan beszéltek Budapest népe által demokratikusan megválasztott városvezetökröl! Ök a többség akaratát képviselik. A többség pedig naponta tart 100ezer résztvevös autós Go Szmog tüntetést a város teljes területén, míg a törpe minoritás évente 2-3 vasárnap össze tud hozni 1000 embert egy-egy placcra. Senki sem szeret széllel szemben pisálni.
Érdekes, hogy a Fővárosi Önkormányzat levelében kipontoztak egy részt(...) Utánanéztem,a teljesség kedvéért ideírom, mi hiányzik:
a légszennyezettség
aa) egészségügyi határértéke: a légszennyezettségnek a tudomány mindenkori szintje alapján megállapított azon mértéke, amely tartós egészségkárosodást nem okoz, és amelyet az emberi egészség védelme érdekében e jogszabályban meghatározott módon és időn belül be kell tartani,
Igen, a legfontosabb részt,
Igen, a legfontosabb részt, amiből egyértelműen kiderül, kinek van igaza, egyszerűen letagadták. Meddig mehet ez még így?
Ravaszul kiszerkesztették a
Ravaszul kiszerkesztették a jogszabályból a részükröl megsértett és ezért kínos részt. Érdekes, hogy minenütt a civilek döntéshozatalba való bevonását tartják pajzsként maguk elé. Ennek milyen kézzelfogható eredménye van/lesz (a tehergépkocsik behajtási díjának emelésén kívül)?
Ugye viccelsz, mikor azt
Ugye viccelsz, mikor azt írod, hogy a többség érdekeit kéviselik, százezer autós nem többség, és ők sem azért ülnek nap mint nap autóba, mert az nekik úgy jó.
A városvezetés meg nem ezt a százezres kisebbséget képviseli hanem a saját kis rövidtávú anyagi és egyéb érdekeit.
A bkv-n többen demonstrálnak naponta, mint autóval, mégis az autózást fejlesztik, a bkv-t pedig leépítik.
medvegyu
Kormányblog
Helyénvaló ez az irónia.
Helyénvaló ez az irónia. Bizony, sokkal többen "demonstrálnak" autóval nap mint nap.
Amikor elzárják az információt, hogy hamissal helyettesítsék, és pénzzel, propagandaanyaggal (mert az pénzbe kerül) valótlanságról tájékoztassák az embereket - az mindig rossz. Összeugrasztani őket, az is "jó" módszer.
Ha valaki 3 órát mond többeknek egy találkozóra, akkor ne mondja le, direkt nehezítve az emberek dolgát. Vagy tartsa magát hozzá, vagy értesítsen mindenkit a változtatásáról. Ez minimum udvariassági szabály. De ha valaki direkt kavarni akarja a szart - eredményes módszer.
nem csak a politikus a
nem csak a politikus a diktátor, mindenkiben van rá affinitás a mindennapos dolgainkban is.
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Tudod van az én igazságom,
Tudod van az én igazságom, a te igazságod meg ami történik.
-
Zsurmi
Képzeljük el, hogy a
Képzeljük el, hogy a gazdasági és közlekedési miniszter a környezetvédelmi miniszterrel és a budapesti főpolgármesterrel együtt sajtótájékoztatót tart, és a következőkről számol be az odasereglett újságíróknak, tévéseknek:
« Budapesten a közúti közlekedés a PM10 kibocsátás 70 százalékáért, és az NO2 kibocsátás több, mint 50 százalékárt felelős. Az Európai Bizottság 2005-ös jelentése szerint a PM10 szennyezés Budapesten 3 évvel is csökkentheti a várható élettartamot és több száz ember idő előtti halálát okozza. A légszennyezés növeli a légúti betegségek, allergia és asztma miatt kórházba kerülő emberek számát is. Ideje, hogy cselekedjünk ! …
Pontosan ezért dolgoztunk ki egy szmogriadó tervet, amelyben meghatároztuk, mely intézkedéseket kell tenni bizonyos légszennyezési határértékek túllépésekor.
Budapestet főváros-szerepéből adódóan nagymértékben érinti a gépjármű-forgalom, így feltétlenül rendelkeznünk kell a határértékek túllépésekor életbe lépő intézkedési csomaggal. Egy fontos népegészségügyi problémával szembeni politikai felelősségvállalásról van szó.
Télen meghatározott időjárási körülmények hatására (szélcsend, alacsony hőmérséklet, termikus inverzió), bizonyos szennyező-anyagok koncentrációja a levegőben nagymértékben megnő. E szmog epizódok időtartama és intenzitása változó lehet, néhány órától több napig is tarthatnak. Elsősorban az apró por szennyezésről és a nitrogéndioxidról van szó. E szennyező-anyagok elsődleges forrása a közúti közlekedés, azonban az ipar és a fűtés is források, bár kisebb mértékben. A légszennyezési adatok elemzése azt mutatja, hogy hétvégenként, amikor kisebb a forgalom, a légszennyezés jelentősen, 15-20 százalékkal kisebb, mint a hétköznapokon. E megfigyelést erősíti az is, hogy autómentes vasárnapok alkalmával a levegő minősége jelentős mértékben javul. Mindez azt bizonyítja, hogy a közúti forgalom csökkentése kedvező hatással bír a légszennyező-anyagok koncentrációjára szmog esetén. »
Mert amíg nálunk egymás után adja ki a városvezetés a felelősségüket és a tényeket tagadó sajtóközleményeket, addig Brüsszelben megtartották a fenti sajtótájékoztatót, pontosan ezzel a szöveggel (csak a városnevet és a vonatkozó szennyezési adatokat cseréltem ki).
A brüsszeli közlekedési és környezetvédelmi miniszter elmagyarázta a sajtónak a meghatározott küszöbértékeket és a vonatkozó intézkedési csomagot is:
1) 71-100 μg/m3 PM10 (napi átlag) és 151-200 μg/m3 NO2 között (egy órás maximum):
50 km/órás sebességkorlátozás a város teljes területén, kivéve a körgyűrűn, ahol a korlátozás 90 km/ órás. Fokozott sebesség-ellenőrzés.
2) 101-200 μg/m3 PM10 és 201-400 μg/m3 NO2 között:
Váltott páros-páratlan rendszámú közlekedés.
A 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárműveknek kamionstop reggel 7-10 és este 17-20 között.
Ingyenes és sűrített tömegközlekedési szolgáltatás.
Maximum 21 fokra beállított fűtés a középületekben.
A forgalomkorlátozás nem vonatkozik a mentőkre, tűzoltókra, szemétszállítókra, … a taxikra, a mozgássérültek járműveire, és a környezetvédelmi szempontból jó hatékonyságúnak minősített járművekre.
3) > 200 μg/m3 PM10 és > 400 μg/m3 NO2
A gépjármű-forgalom beszüntetése, a közszolgálatot végző járművek és a taxik kivételével. Maximum 20 fokra beállított fűtés a szolgáltató szektorhoz tartozó
épületekben.
Mindhárom határérték átlépése esetén tájékoztatni kell a lakosságot :
- a hatértérték természetéről és egészségügyi következményéről
- az ajánlott viselkedés-formákról (otthon hagyni az autót, telekocsi, az üzemanyag-fogyasztásra tekintettel lévő vezetési stílus, a fűtés csökkentése, stb…)
Sajnos arról fogalmam sincs, hogy ezek az intézkedési küszöbértékek mit érnek - Budapesten évente hányszor érjük el ezeket?
és egy megjegyzés: Brüsszelben még nem fogadták el a tervet - hivatalosan 2008-2009 telén lép majd életbe - de a napokban az első küszöbérték átlépésekor már a terv szerint intézkedtek...
Az az ,,és'' az egyes
Az az ,,és'' az egyes feltételekben tényleg és, azaz egyidejű szennyezést ír elő a két anyagból, vagy ,,vagy'' kapcsolatról van szó?
A másik kérdés, hogy ha csak egy helyen mérnek ilyet a városban, akkor az egész városra elrendelik a fentieket?
medvegyu
Kormányblog
két helyen kell mérni.
két helyen kell mérni. Sajnos nem vagy, hanem és a kapcsolat a két szennyezőanyag között. Vagyis ezek az intézkedések Brüsszelben nem okoznak majd gyakori forgalom-korlátozást.
Azt viszont érdemes tudni, hogy a brüsszeli PM10 szennyezés a budapestinél kisebb (2001-ben náluk 58 napon keresztül haladta meg a PM10 az 50 mikrogramm/köbméter napi átlagot, míg nálunk 166 napon keresztül). Vagyis hasonló küszöbértékek Bp-en valószínű gyakoribb intézkedésekhez vezetnének.
És még valami: a sajtóközleményükben nagyon erősen hangsúlyozták a közúti közlekedés káros hatásait, és a hosszú távú intézkedések szükségességét. Ezeket az intézkedéseket pedig tényleg meghozzák (a tömegközlekedés fejlesztésének köszönhetően az utasok száma néhány év alatt 50 százalékkal emelkedett. Több más intézkedés következtében pedig a közúti forgalom stabilizálódott (ezidáig folyamatosan növekedett). Nagyon mélyről másznak felfele, de ha így folytatják, kimásznak a mocsárból.
Mi pedig rohamosan sűllyedünk bele...
http://www.hirszerzo.hu/cikk.
http://www.hirszerzo.hu/cikk.megfulladunk_vagy_nem_fulladunk_a_fovaros_s...
Milyen jó is az ilyen
Milyen jó is az ilyen cikkek közt is, ez esetben Lexus autóreklámban gyönyörködni.
Majdnem kivágtam a képernyőből. >)
Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!
Adblock a te barátod (vagy
Adblock a te barátod (vagy valami más).
Jééé. Még be sem jelölt
Jééé.
Még be sem jelölt az iwiw-en.
:)))))
Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!
"A levegő minősége
"A levegő minősége Budapesten az elmúlt 24 órában egészségtelen volt, az OMSZ előrejelzése alapján a helyzet nem változik. [A szív és érrendszeri betegségben szenvedők ne tartózkodjanak a szabadban. Aki teheti ne üljön gépkocsiba]" - KVVM közlemény 2008. február 23.
Tetteket, nem
Tetteket, nem nyilatkozatokat vár a Fővárosi Önkormányzattól a Levegő Munkacsoport. A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium honlapján a mai napon a következő olvasható:
„A levegő minősége Budapesten az elmúlt 24 órában egészségtelen volt, az OMSZ [Országos MeteorológiaA Szolgálat] előrejelzése alapján a helyzet nem változik. A szív és érrendszeri betegségben szenvedők ne tartózkodjanak a szabadban. Aki teheti, ne üljön gépkocsiba.”
Ilyen súlyos helyzetben a Fővárosi Önkormányzatnak erkölcsi kötelessége késlekedés nélkül intézkedni. Ám nemcsak erkölcsi, de törvényi kötelessége is. Az önkormányzati törvény szerint ugyanis a Fővárosi Közgyűlés látja el „az önkormányzati levegőtisztasági feladatokat”.
A Fővárosi Önkormányzatnak nem csak a szmogriadó határértékeit meghaladó légszennyezés esetén kell intézkedéseket hoznia, hanem akkor is, ha a porszennyezés egy évben 35 napon túl meghaladja az egészségügyi határértéket. Ez Budapesten ebben az évben már megtörtént.
A Fővárosi Önkormányzat viszont cselekvés helyett 2008. február 22-én nyilatkozatot adott ki, amely cáfolni igyekszik a Levegő Munkacsoportnak ugyanazon a napon kiadott nyilatkozatát Budapest légszennyezettségéről.
A Levegő Munkacsoport számtalanszor kijelentette, hogy nagyon jónak tartja Budapest Levegőtisztaság-védelmi Programját, aminek egyetlen komoly hiányossága van: csak papíron létezik, a gyakorlatban nem hajtották végre.
Egyúttal itt látszik a Fővárosi Önkormányzat nyilatkozatának ellentmondásossága: ha a szmogriadón kívül nem kell semmit sem tennie az önkormányzatnak, akkor vajon miért fogadott el a Fővárosi Közgyűlés 2006 májusában külön levegőtisztaság-védelmi programot is a szmogriadó-rendelettől függetlenül?
Vajon miért kötelezte közgyűlés ugyanakkor a főpolgármestert, hogy 2006. szeptember 30-ig készítsen részletes tervet, amely tartalmazza „a rövid-, közép- és hosszú távú intézkedések határidőit, becsült költségeit és felelőseit”? (Az intézkedési terv azóta sem készült el.)
A választ megtaláljuk a vonatkozó közgyűlési határozat előterjesztésében:
„Az 1990. évi LXV. törvény 63/A.§ 1) pontja alapján a Fővárosi Önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó levegőtisztaság-védelmi feladatokra valamint a fenti okok és tények miatt, hogy az elmúlt időszakban a kedvezőtlen meteorológiai helyzet következtében a légszennyezettség mértéke az egészségügyi határértékeket a főváros több pontján jelentősen meghaladta, a fővárosi önkormányzat a környezetvédelmi ügyosztály koordinálásával elkészítette a Budapest Főváros Levegőtisztaság-védelmi Intézkedési Programját.”
Az alábbiakban további jogszabályokból is idézünk, az olvasóra bízva annak eldöntését, ki mond igazat.
A Fővárosi Önkormányzat nyilatkozata szerint a 14/2001. számú KöM-EüM-FVM együttes rendelet a következőket tartalmazza:
„a légszennyezettség egészségügyi határértéke: a légszennyezettségnek a tudomány mindenkori szintje alapján megállapított azon mértéke, amely tartós egészségkárosodást nem okoz (…)."
A három ponttal jelölt, az önkormányzat nyilatkozatából hiányzó folytatás viszont így szól: „és amelyet az emberi egészség védelme érdekében e jogszabályban meghatározott módon és időn belül be kell tartani”.
A rendelet megállapítja, hogy az egészségügyi határérték szálló porra (PM10) 50 mikrogramm/köbméter, amely „a naptári év alatt 35-nél többször nem léphető túl”.
A levegő védelméről szóló 21/2001. számú kormányrendelet szerint a
„légszennyezés: légszennyező anyagnak a légszennyező anyag kibocsátási határértéket meghaladó mértékű levegőbe bocsátása”. Továbbá: „Tilos a környezeti levegő olyan mértékű terhelése, amely légszennyezést vagy határértéken felüli légszennyezettséget okoz, valamint a környezeti levegő bűzzel való terhelése.”(…)
„Azokra a zónákra, ahol a légszennyezettség meghaladja a határértéket, a környezetvédelmi hatóság az érintett közegészségügyi és közlekedési hatóságok, valamint települési önkormányzatok jegyzőjének közreműködésével, az érintett légszennyezők bevonásával, valamint az érintett nyilvánosság véleményének kikérése alapján olyan intézkedési programot készít, amelynek ütemezett végrehajtásával biztosítható a határértékek betartása.
…) Környezetveszélyeztetést okozó légszennyezettség kialakulása esetén rendkívüli intézkedést kell tenni. Rendkívüli intézkedést igénylő légszennyezettség alakulhat ki (…) ha egy vagy több légszennyező forrás által okozott tartós levegőterhelés következtében a légszennyezettség egészségügyi határértékét tartósan, nagy mértékben meghaladó, az emberi egészséget közvetlenül veszélyeztető légszennyezettség (veszélyes légszennyezettség) alakul ki (…) A települési önkormányzat jegyzője (…) hatósági intézkedést kezdeményez a levegőtisztaság-védelem érdekében más hatóságoknál és egyéb szerveknél, közreműködik (…) intézkedési programok készítésében és hatósági hatáskörében határozatban kötelezi a légszennyezőket a rájuk vonatkozó feladatok végrehajtására, (…) környezetvédelmi felügyelőséggel, a közegészségügyi és a közlekedési hatósággal együttműködve rendszeresen értékeli illetékességi területének légszennyezettségi állapotát, arról a lakosságot tájékoztatja”.
Nem igaz a Fővárosi Önkormányzatnak az az állítása, hogy nem hozhat szigorúbb környezetvédelmi jogszabályokat, mint amelyeket kormányrendelet vagy miniszteri rendelet előír.
A környezetvédelmi törvény 48. §-ának (1) bekezdése kimondja:
„A települési önkormányzat képviselő-testülete, illetőleg a fővárosi önkormányzat esetén a fővárosi közgyűlés önkormányzati rendeletben - törvényben vagy kormányrendeletben meghatározott módon és mértékben - illetékességi területére a más jogszabályokban előírtaknál kizárólag nagyobb mértékben korlátozó környezetvédelmi előírásokat határozhat meg.”
forrás: http://www.levego.hu/#showNews(1965)
Én elküldtem vagy 200
Én elküldtem vagy 200 ismerősömnek a hírt, de nem tudm ez e a megoldás. Nincs valami drasztikusabb módszer? Pl. nem lehetne EU-s fórumokra vinni a dolgot?
***
...és tényleg nincs ki mind a négy kerekem, de Budapesten csak így lehet! ;)
------------------------------------------------------
dobozos és kerekes drótlovacskája
Ez nem egyszerű
Ez nem egyszerű környezetkárosítás. Mivel bizonyítottan emberek ezrei halnak meg évente Budapesten a szmog miatt, ez nem más mint KÖZÖNSÉGES TÖMEGGYILKOSSÁG.
_________________
"A gyalogos seggfej meg belép a sárgába.
A koszos bringás áthajt átellenbe, de ha rányitom az ajtót még őneki áll feljebb."
Ezt most találtam, tök
Ezt most találtam, tök véletlenül:
Budapest levegőminőségi előrejelző rendszere
(a Fővárosi Fővárosi Önkormányzat (Informatikai Ügyosztály, Környezetvédelmi Ügyosztály) megbízása alapján készült el. Már csak használni kellene!)
Na ez érdekes, köszi! A
Na ez érdekes, köszi!
A link nyomán indulva találtam az OMSZ honlapján is kapcsolódókat meg az OKI-nál is. Ez utóbbi érdemel figyelmet:
http://efrirk.antsz.hu/oki/levego/Bp_LHI.htm
köszi, ezt sem ismertem.
köszi, ezt sem ismertem. Lehet majd menteni a lap képét, szmog idején, aztán győzze cáfolni a főváros, hogy a légszennyezés mértéke egészségtelen...
február 13-án veszélyes
február 13-án veszélyes volt (PM10, NO2), jelentsen ez bármit ugye.
mindenesetre a kvvm/olm adatait használják
"Az egészségügyi
"Az egészségügyi hatásbecslés eredménye igazolta a szálló por koncentráció csökkentésének előnyös hatását (II. táblázat). Bár a PM10 éves átlag-koncentrációja 29,5 μg/m3, 289 napon haladta meg a 20 μg/m3-t. Ez 170 rövid idő alatt bekövetkező többlet halálesettel hozható összefüggésbe, amely megelőzhető lenne A PM10 tartós hatásának csökkentése esetén sokkal nagyobb eredményeket lehet elérni. A PM10 éves átlagkoncentrációjának csupán 5 µg/m3-es csökkentése révén, a hosszú távon bekövetkező halálesetek számát évi 500 fővel lehetne csökkenteni, amiből több mint 80 a rövid időszak alatt bekövetkező haláleset." - ezt 1999ben írták, az APHEIS program indulásakor.
1999-ben megalakult a Levegőszennyezettség és Egészség Európai Információs Rendszer (APHEIS), amelynek keretében 26 európai nagyvárosban vizsgálták a szálló por egészségkárosító hatását.
http://efrirk.antsz.hu/oki/apheis.htm
konkrét halálesetekről volt szó már akkor is
Túl vagyunk 35 napon és mi
Túl vagyunk 35 napon és mi történt? Ma háromszor nyálaztam végig a KVVM oldalán az állomások adatait, semmi nem változott délelőtt óta. Hajnal 5-kor szolgáltatott utoljára mérési eredményt a Teleki téri konténer, azóta sehol semmi :((( Méghogy minden mérőegység felmondja a szolgálatot 3 órán belül! Én meg a dalai láma vagyok, vazze!
Most nagy gondban vannak, mert éjfélkor újraindul a vasutas sztrájk, ezért holnap a szokásosnál nagyobb közúti forgalom várható. Ha nem lesz elég intenzív a légmozgás nagy eséllyel komoly eü.-i határérték átlépéseket regisztrálhatnak szállóporból és nitrogén-oxidokból. Amit jobb elhallgatni, mert bizonyos civil szervezetek szóvá mernék tenni :(((
Megpróbálok kevésbé hátsó szándékot kereső hozzáállással tekinteni az eseményre, bár az előzmények nem sok okot adnak rá. Hétfő munkanap. Kívácsian várom, helyreáll-e a mérőállomások adatszolgáltatása/működőképessége.
Széna Téri sem küld
Széna Téri sem küld adatokat.
Érdekes, hogy mostanában ennyi állomás nem szolgáltat adatot. Egyszerre.
Összeesküvés elmélet: a jól beidegződött reakció nem a problémát megszüntetni, hanem eltüntetni. Nincs adat, nincs mire hivatkozni.
A hozzáállást mindenestre tükrözi, hogy mindenhol ott van: "A 90 napnál nem régebbi adatok csak tájékoztató jellegűek!".
Könyörgöm: mérési adatok mit nem hitelesek? Ha mégis hibás volt, az adott időpontban történt mérést akkor sem lehet megismételni!
Az azért jó, hogy az időképes térképekről egy idő után eltűnnek a pontok, ha nincs új adat. Mivel a képek archiválódnak, a hiány is látszik.
-
Zsurmi
Azon gondolkodom, hogy
Azon gondolkodom, hogy milyen módon lehetne utánajárni ezeknek a hmm... furcsa működéskieséseknek.
Illetve hogy hogyan lehetne mégis hozzájutni az adatokhoz ilyen esetekben.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
most a tegnap hajnal 5órás
most a tegnap hajnal 5órás adat van fent...
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
[tárgytalan]
[tárgytalan]
2001. október 30-től a
2001. október 30-től a törvény végrehajtásáról a környezetvédelmi miniszter gondoskodik.
- kivonat -
4. Cikk
HOZZÁFÉRÉS A KÖRNYEZETI INFORMÁCIÓHOZ
1. Valamennyi Fél biztosítja, hogy a hatóságok környezeti információ kérése esetén a nyilvánosság rendelkezésére bocsátják a kért információt a nemzeti szabályozás keretében, ide értve, amennyiben igénylik, az alábbi (b) bekezdésben foglaltak szerint az ezen információt tartalmazó vagy azt alkotó eredeti dokumentumok másolatait (30 napon belül)
5. Amennyiben a hatóság nem rendelkezik a kért környezeti információval, a lehető legrövidebb időn belül tájékoztatja a kérelmezőt arról, hogy véleménye szerint mely hatóságnál lehet a kért információt megkapni, vagy továbbítja a kérést ezen hatósághoz és arról a kérelmezőt megfelelő módon tájékoztatja.
5. Cikk
A KÖRNYEZETI INFORMÁCIÓK ÖSSZEGYŰJTÉSE ÉS TERJESZTÉSE
1. Valamennyi Részes Fél biztosítja, hogy:
* a hatóságok a funkcióiknak megfelelő információval rendelkeznek és azokat naprakészen tartják;
* kötelező rendszereket hoznak létre, amelyek biztosítják az információ megfelelő áramlását a hatóságok felé azon javasolt, illetőleg már létező tevékenységekkel kapcsolatosan, amelyek jelentős mértékben befolyásolhatják a környezetet;
* az emberi egészség vagy a környezet közvetlen veszélyeztetettsége esetén, függetlenül attól, hogy emberi tevékenység vagy természeti okok váltották ki, a hatóság által birtokolt minden olyan információt, amely lehetővé teszi a nyilvánosság számára, hogy olyan lépéseket tegyen, amellyel megakadályozhatja vagy enyhítheti a fenyegetettségből származó veszélyt, azonnal közzé kell tenni és az esetleg érintett lakosság tagjait arról haladéktalanul tájékoztatni kell.
3. Valamennyi Fél biztosítja azt, hogy a környezeti információk egyre inkább rendelkezésre álljanak olyan elektronikus adatbázisokban, amelyek a nyilvánosság számára a nyilvános telekommunikációs hálózaton keresztül könnyen hozzáférhetők.
+ vitás kérdés beterjesztése a Nemzetközi Bírósághoz
Ez most az én kérdésemre
Ez most az én kérdésemre volt válasz, vagy csak gondoltad hogy jó lesz ha mindenki ismeri az Aarhusi Egyezmény idevágó részeit?
Azt, hogy formailag hogyan kell kérdezni, tudom. Azok a kérdések érdekelnek, amiket érdemes lenne feltenni nekik, vagy bárki másnak.
Azt pedig azt hiszem hiába kérdezem meg, hogy mit mutatott a mérőállomás, amikor nem szolgáltatott adatot...
Amúgy az általad írtaknál egy kicsit jobb, és egy kicsit rosszabb is a helyzet:
- Az adatvédelmi törvényben az van, hogy 15 napon belül kell válaszolni, (és az információkérés elutasítását csak 8 napon belül lehet megtenni, de ez ugye környezeti adatnál nem áll fenn).
- Nem kell a Nemzetközi Bíróságra menni, hiszen az Egyezményt törvény hirdeti ki itthon is. Egy sima közérdekű adat kiadására vonatkozó keresettel rá lehet kényszeríteni a hivatalt az adat kiadására. Ami ráadásul illetékmentes is.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
KVVM-nek fogsz e-mailt
KVVM-nek fogsz e-mailt írni? Ha szokásodhoz híven beteszed hozzászólásként, én is elküldöm :))
http://rabic.kicks-ass.org/18
http://rabic.kicks-ass.org/18K_c3_b6z_c3_a9rdek_c5_b1AdatokKiad_c3_a1saI...
De ezt fölösleges többen elküldeni, mert egyedül is ki tudom sajtolni belőlük az infót. Többen küldeni akkor jó, ha valamilyen lépést vársz egy politikustól, ami vagy nem törvényi kötelezettsége, vagy nem akarod végigcsinálni az ezzel kapcsolatos hercehurcát. Pl. a Demszkynek azért lett elküldve a levél a szmogos kijelentésével kapcsolatban, mert mielőtt postára adja az ember a büntető feljelentést (ami holnap lesz ha be tudom illeszteni a napomba), illik felajánlani a lehetőséget a tevékeny megbánásra.
És bakker megint légügyit írtam légszennyezettségi helyett...
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Ok, ezt most kihagyom.
Ok, ezt most kihagyom. Elírtál egy dátumot:
"3. Azokra az időintervallumokra vonatkozóan, amikor a 2008.01.01 és
2008.03.25
közötti időszakban".
Amilyen álszent módon álltak hozzá eddig a légszennyezettséghez és kapcsolódó problémákhoz, nem lepne meg 1 extra hosszú leállás sem.
Újra belehúztak. Február
Újra belehúztak. Február 26 22.00 után kimaradás :( 23.00-kor mért még Moszkva tér, Pesthidegkút is, 01.00-kor már csak Teleki tér.
Láttátok a jelenlegi
Láttátok a jelenlegi légszennyezettségi térképet? Egyöntetű sötét BORDÓ!!!!! Reggel 8 órási adat!!!!! http://www.idokep.hu/?oldal=legszenny
***
...és tényleg nincs ki mind a négy kerekem, de Budapesten csak így lehet! ;)
------------------------------------------------------
dobozos és kerekes drótlovacskája
Szia magwas, lszi ird meg, h
Szia magwas,
lszi ird meg, h mi legyen. Levelbomba? Milyen cimre, mit? Ujabb tuntetes? Ha hetkoznap du 5-re rendszeres bejelentett feloras tuntetest csinalnank?
Vagy egy ujabb nagyot jovo vasarnapra, marcius 9-re?
Z
Én a bürokráciaharchoz
Én a bürokráciaharchoz értek, a tüntikben nem vagyok büfé. Olyat tudok csak szervezni, amelyiken hárman vannak;) Ebben Kükü meg Áron a nagyok.
Én ilyesmiket tudok, hogy büntető feljelentést teszek.
Mondjuk egy politikustájékoztatási kampány lehetne a következő formagyakorlat. Csináljak egy blogbejegyzést a hogyanjáról?
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Nagy vagy! Hogyan tudunk
Nagy vagy!
Hogyan tudunk teged ebben tovabb tamogatni?
Ha sok melod lesz ezzel, amit esetleg mar nem birsz szusszal, lszi broadcast, hogy lehet segiteni barmilyen formaban!
Egyebkent barmilyen egyeb howto is johet ; )
Z
köszi, de ez azért
köszi, de ez azért túlzás, mondjuk, hogy tanulom:)
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
A különféle honlapokon
A különféle honlapokon nagyon hasznos követni a szennyezettség mértékét, a diagramokat, satisztikákat, ábrákat. Mi meg is tehetjük.
De minden nyugdíjas öregember, minden kevésbé iskolázott dolgozó (eladólányok stb.), minden helyi lakos - akit mellbevágóan érint a kártékony mérgezett levegő -, vajon tud erről? Nem!
Már az is érdemleges tett, ha valaki felvilágosítja a többieket, a lakókörnyezetét, mindenkit, akit csak lehet. Pl. az ismerős közért kasszásával a "3 szót váltok kedves kis beszélgetés" kapcsán, bárhogy.
Mert elismerik, kiírják a honlapra esetleg, hogy károsan szennyezett a levegő. De közben röhögnek, mert pontosan tudják, hogy a lakosság egy igen kicsi, elenyésző, aktívabb, iskolázottabb része tud csak erről. Vagyis: nincs mitől félni.
A tanokat, információkat terjeszteni kell olyanoknak, akikhez amúgy nem jutnának el. Nem a főpolgármesteri hivatal fog felvilágosító kampányba kezdeni. De mindannyiunk érdeke, hogy egyre többen tudjanak erről. Amíg "szálló porról" beszélnek, addig nem kapják fel az emberek a fejüket. Ugyan, egy kis por, mit izélnek ezek!?
El kell magyrázni nekik, mit is jelent ez a ravasz, újkeletű kifejezés a magyar nyelvben, hogy "szálló por". Itt kezdődik. Szerintem a tájékozottabb, képzettebb, nagyobb tudás birtokában lévő "írástudók" felelőssége és feladata ebben is rejlik.
"Szerintem a
"Szerintem a tájékozottabb, képzettebb, ... "írástudók" felelőssége és feladata ebben is rejlik."
Egyetértek.
Nahát! ez igen...
Nahát! ez igen... köszönjük!
Feljelentették Demszkyt a szmog miatt
"Feljelentette a főpolgármestert és helyettesét egy magánszemély, aki úgy véli: a két politikus februárban többször is hamisan állította, hogy Budapest levegője nem egészségtelen. A Radikális Biciklisták nevű civil szervezethez tartozó feljelentő szerint a valóság ezzel szemben az, hogy a fővárosban a levegő minősége rendszeresen meghaladja az egészségügyi határértéket. A szervezet egyébként azt tervezi, hogy az Alkotmánybírósághoz fordul, mert szerinte a jelenlegi határérték-rendelet sérti az információs szabadságjogokat és az egészséges élethez való jogot. (MR)"
http://www.mr1-kossuth.hu/
Ó jee!
Ó jee!
Kap egy csokit, aki
Kap egy csokit, aki kitalálja, ki volt az?
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
maradjon titokban ;) amíg
maradjon titokban ;) amíg ő nem ír róla
Jó-jó! Akkor
Jó-jó! Akkor psssszt!
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
most látom csak, hogy
most látom csak, hogy fentebb már megírta! én meg csak a Kossuth rádió honlapján vettem észre :)
Jaj ki lehetett vajon? ;)
Jaj ki lehetett vajon? ;) (én, hát)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
szerencére azon a
szerencére azon a feljelentésen ninc rajta a nevem cimem ruhaméretem :D
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
itt szavazz...savazz.......
mekkora vagy bazmeg! aztán
mekkora vagy bazmeg!
aztán vigyázz ki ne próbáljanak sajátítani, továbbra is csak magwasul:)
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
én ezt nem találom.. de
én ezt nem találom..
de szeretném :)
robin hood
haha
----------
FREE HUGS!
dél körül még a
dél körül még a címlapon volt. Most a hírek rovatban találod (itthoni hírek, majd további hírek).
http://www.mr1-kossuth.hu/ind
http://www.mr1-kossuth.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=2134...
Hajrá, Rabic! Ez eddig a
Hajrá, Rabic!
Ez eddig a legnagyobb eredmény :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Már más mértékadó
Már más mértékadó sajtóorgánumok is hozzák:
http://www.blikk.hu/cikk.php?cikk=93404
----------
FREE HUGS!
Köszönet érte ! Nagyon
Köszönet érte ! Nagyon nagy a RaBic !
kulcsszavak : kona lava dome samu arpad sorry zold
nnnna. végre elolvastam
nnnna. végre elolvastam mindent :)
Grat és hajrá RaBic!
Most megy éppen Magwas
Most megy éppen Magwas anyaga a Kossuth rádióban! (17:45)
Remélem, letölthető
Remélem, letölthető lesz!
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
úgy néz ki már most meg
úgy néz ki már most meg lehet hallgatni:
http://real1.radio.hu/kossuth/
Akkora vagy Magwas, hogy
Akkora vagy Magwas, hogy csak székről éred el a válladat!!!
_________________
"A gyalogos seggfej meg belép a sárgába.
A koszos bringás áthajt átellenbe, de ha rányitom az ajtót még őneki áll feljebb."
index is hozta :)
index is hozta :)
Feljelentették Demszkyt, hazudott a szmogról a civilek szerint
http://index.hu/politika/belfold/budapest/dghm0225
Rövid technikai
Rövid technikai kérdés:
Mennyi a 24 órás NOx szennyezési határérték?
Nézegetem, hogy Budapesten kívül hogy alakulnak a légszennyezettségi adatok...
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Nitrogén dioxid
Nitrogén dioxid határértéke (24 órás átlag): 85 mikrogramm/köbméter.
Az NOx-nak 150.
ebben megtalálod az ilyeneket (7. oldal):
http://www.levego.hu/letoltes/kapcsolodo_anyagok/bp_legszennyezettsegi_a...
Köszi. Debrecennel kezdtem,
Köszi. Debrecennel kezdtem, ott a 2008.01.01-2008.02.27 között 23 olyan nap volt, hogy legalább egy mérőállomáson átlépték a határértéket.
Érdekes, NO2 túllépés nem volt, NOx is csak két alkalommal (és akkor volt PM10 is).
Még meg akarom nézni egyéb nagyvárosok szennyezettségét is.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Én Budapestet akartam
Én Budapestet akartam megnézni, de azt sem tudom, hol lehet a mért adatokat letölteni.
Hát az olm-es oldalon a
Hát az olm-es oldalon a legegyszerűbb sztem, ha a 90 napnál nem régebbi adatokat html-ben lekérdezed, és kimásolgatod.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Vicces, hogy ők a 90
Vicces, hogy ők a 90 napnál régebbi adatokat tartják hitelesnek, a többi csak tájékoztató jellegű.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Ami eddig megvan: Győr
Ami eddig megvan:
Győr 9
Nyíregyháza 11
Székesfehérvár 15
Debrecen 23
Szeged 38
Csak PM10, NO2 és NOx lett vizgálva.
Hátravan két keményebb dió, Pécs és Miskolc. Majd holnap.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Budapest: Tegnap volt a 49.
Budapest:
Tegnap volt a 49. olyan nap, hogy legalább egy mérőállomáson legalább egy szennyező (NO2, NOx, PM10) meghaladta az eü. határértéket.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Azért vagyok szomorú, mert
Azért vagyok szomorú, mert ez látszólag senkit nem érdekel.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
mármint pölö rajtam
mármint pölö rajtam kivűl
http://szabogyorgyi.blogspot.com/2008/03/stop-szmog.html
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
itt szavazz...savazz.......
Engem nem érdekel. Itt
Engem nem érdekel.
Itt Londonban egész jó a levegő.
(Mekkora szégyen már, hogy egy 10 milliós városban jobb a levegő, mint Budapesten???)
phorvath
A teljes igazsághoz
A teljes igazsághoz tartozik az is, hogy a két város földrajzi fekvése merőben eltérő.
Friss és viszonylag tiszta óceáni levegő áramlik Londonba, ahol a légtömeg szinte naponta kicserélődik.
Budapestre a kontinensen át érkezik a levegő, aligha frissen, mert a régióban keringett vagy megrekedt már egy ideje, s fölvett mindenféle ipari szennyezést.
__________
HOTYHOGY ?!
Én is szomorú vagyok, de
Én is szomorú vagyok, de azért mert szmog volt és biztos vagyok benne, hogy Emma után újból hamar visszatér. Szóval mit lehet tenni?
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330
Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
A VEKÉt meg az LMCS-t
A VEKÉt meg az LMCS-t próbálom összeboronálni dugóadó ógyben (a VEKÉt még győzködni kell), illetve ide írtam még ötleteket. Ki kell verni a fővárosból a szmogriadótervet, a zöldhatóságból pedig azt, hogy sorozatos EÜ határérték-túllépés esetén is végrehajtassa.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
engem érdekel, és főleg
engem érdekel, és főleg az, hogy mostanság -és nagyjából a stop szmog demó és a többi izé óta- nem nagyon működnek a mérőpontok.
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
A minisztérium azt
A minisztérium azt állította, hogy a mérőállomások működnek, és a vonatkozó adatokat utólag feltették a weboldalra.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Így csak a származtatott
Így csak a származtatott képek nem jók, ill. az abból készült archívum. Világos.
-
Zsurmi
Azért próbálom tolni az
Azért próbálom tolni az infót, hogy pl. a video készítésénél figyelembe tudjátok venni.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor