A Budai Polgár c. kerületi lapban találtam:
Új és megújuló kerékpárutak
Az önkormányzat idén két kerékpárút át-, illetve kialakítására készül. A tervek már elkészültek, a megvalósításokhoz szükséges forrásra pályázatot nyújtott be az önkormányzat a Regionális Fejlesztési Tanácshoz, a szükséges önrészt pedig a képviselőtestület előreláthatólag az idei költségvetésben biztosítja.
A Varsányi Irén utcában átalakítják a már meglevő, jelenleg a járdán futó kétirányú nyomvonalat. A kerékpárút jelenlegi kialakítása balesetveszélyes, ugyanis nagyon leszűkíti a járdát. Ezért a kerékpáros szervezetek képviselőivel egyeztetve úgy kívánják átalakítani, hogy az egyik irányban a járdán marad a biciklisáv, a másik irányú kerékpáros forgalmat pedig az úttesten burkolati jelekkel kijelölve vezetik majd el. A kereszteződéseknél a más kerületekben már bevált kiemeléseket alkalmazzák majd, amelyek lassításra kényszerítik az autósokat. Az ily módon kialakítandó új forgalmi rendben a Vízivárosban amúgy is szűken rendelkezésre álló parkolóhelyek számát sem kell csökkenteni.
Új kerékpárút kialakítását tervezi az önkormányzat Hidegkúton. Az Ördögárok utca - Zsíroshegyi út - Géza fejedelem útja - Zerind vezér utca nyomvonalon gépjárművekkel együtt haladva, de burkolati jelekkel kijelölve létesítenek kerékpárutat. Ennek részeként az Ördögárok utcában az egyirányú forgalmú úton kétirányú kerékpáros forgalom halad majd. A tervek készen állnak, a megvalósításhoz szükséges hatvanmillió forintból 12 milliót önrészként biztosítana az önkormányzat, és 48 millióra pályáznak a Regionális Fejlesztési Tanácsnál.












Melyik az a kerékpáros
Melyik az a kerékpáros szervezet amelyik beleeggyezik abba, hogy a járdán "biciklisáv" létesüljön?
ha jól érettem, a
ha jól érettem, a változtatásokkal javul a helyzet.
Figyeled a linket balodalt?
Figyeled a linket balodalt? :)
küldjünk nekik friss
küldjünk nekik friss logót mozgalmat!
Nah erre kíváncsi leszek.
Nah erre kíváncsi leszek. Van azonban pár megjegyzésem:
1. Az Ördögárok út elején (az egyirányú részen) szinte mindig parkolnak a kocsik, sok helyen nem lehet elférni, ha jön szembe még egy autó is. Szerintem ez itt tökre Karinthy-effektus lesz, azaz 5 méterenként kell majd kerülgetni a parkoló autókat.
2. A Zsíroshegyi út, Géza fejedelem útja és a Zerind vezér utca nagyjából rendben van, ezeken sárga csík nélkül is simán tekerhet egy család gyerekestül.
3. A Varsányi Irén utcai bringaút valóban egy rakás f*s, de akkor már csinálhatnának valamit a folytatással is: a Kacsa utca elejével. Ott van egy rész, ahol a mai napig nem tudom, hogy hol megy a bringaút, pedig mindig nagyon figyelek. :D
4. Hűvösvölgyet kellene inkább összekapcsolni valahogy a belvárossal.
Jelenleg 3 útvonalon lehet rakni:
- Az erdőn keresztül Pasarétig: ez marha szép környék, de outival nem mennék arra (meg esőben se nagyon), mivel murvás az út.
- 56-os villamos mellett (Völgy utca): ez egész tűrhető útvonal, de veszélyes valamennyire a villamos/sínek miatt. Visszafele jövet mondjuk ez a legkellemesebb. :)
- Hűvösvölgyi út: ez a leggyorsabb útvonal a három közül, de a legforgalmasabb is. Mintha lehetett volna itt olvasni olyanról, hogy gondolkodnak ezen az úton egy bringasávon. 2*1 sáv szerintem kivitelezhető lenne, elég széles az út. Karaj lenne itt a dugóban álló autósok mellett elhúzni a bringasávon. :) Mindig km-es sorok szoktak állni, mivel ez az egyetlen út befelé.
Köszönjük a bíztató
Köszönjük a bíztató szavakat!
A történet: az Mk szakemberei (többek között II. ker bringás közlekedési mérnök) Arra kaptak megbízást, hogy tegyenek javaslatot a kerület kerékpáros közlekedésének javítására. Ez a munka elkészült, ennek alapján- abból kiválasztva néhány gyorsan megvalósítható elemet - adtak be pályázatot. Ilyen a varsányi is: a mostani állapotot javítandó az átalakítás után csak egy irányba megy a járdán a kerékpáros, a másik irányba az úton. A későbbiekben - a parkolási helyzet megoldása után - mindkét irány az útra kerül. Az átfogó javaslatunk ezt tartalmazza, meg az elejét is (Kacsa utca). A pályázat beadásának vannak anyagi korlátai (saját erő) és tervezési határidő korlátai is.
A munkánk folyik tovább, készül a kerület közlekedési koncepciójának felülvizsgálata, a megbízottnak kötelező velünk is egyeztetnie, az általunk készített anyagot is figyelembe vennie.
A válasz tehát a kérdésre: a Magyar Kerékpárosklub az a szervezet, aki "beleegyezik abba, hogy a járdán "biciklisáv" létesüljön?" Pontosabban abba, hogy legyen egy átmeneti helyzet, ami jobb a mostaninál!
János
Én azt nem értem, hogy a
Én azt nem értem, hogy a Kacsa-Varsányi helyett mért nem jöhetne szóba a Csalogány, illetve Hattyú. Ott van hely kerékpársávnak, és elsőbbséges, meg lámpás kereszteződések vannak.
Már itt is megjelent pár súlyos, meg halálos balaeset a Kacsa-Varsányin, egyértelmű, hogy a rossz bicikliútnak nagy szerepe volt ezekben.
medvegyu
Kormányblog
Gondolom: A
Gondolom:
A Hattyú/Batthyányi utca a Fő utcára csatlakozik be, nincs folytatás a rakparti kerékpár(-gyalog)útra.
A csalogány is beszűkül 1(szélesebb) sávra, iszonyú vékony járdákkal.
Rendszeresen járok arra.
-
Zsurmi
A Csalogány - Fő-utca
A Csalogány - Fő-utca kereszteződés lámpás, jól belátható, elférne ott egy-egy bicajsáv az út szélein.
A Bem-rakpartnál lámpás kereszteződés van, abban lehetne egyenesen menni bicajjal a rakparti járdára.
A Csalogány-Hettyú beszűkülésnél osztozni kell az úton az autókkal. De ez nem gond, ott most se tudnak száguldozni, meg ne is tegyék, fél méterre az úttól házfalak vannak.
Fentebbb is küldtem, erre az útvonalra gondoltam.
medvegyu
Kormányblog
Konkrétan a Csalogány u.
Konkrétan a Csalogány u. felmérésén (cél: kerékpársáv létesítése volt) ott voltam, rohangásztunk a mérőszalaggal, nem fér el kerékpársáv a parkoló autók mellett (a biztonsági távolságot se felejtsük el!). [Ezt bizonyítandó egy mintakeresztmetszet: J(2,4) - ksz - F(3,5) - F(3,4) – ksz - E - ksz - F(3,2) - P(2,3) - J(2,4); J-járda, F-forgalmi sáv, ksz-kiemelt szegély, P-parkolósáv]
Ott egyébként a kerékpársáv több problémát okoz, mint amennyit megold: sok helyütt közös haladáshoz elég széles az út így is, ahol pedig nem, sáv nélkül könnyebb fonódni a forgalommal. Az összes kanyarodó mozgás problémás a sáv esetén.
Az említett szűkület jól látszik a Google térképen, az Erőd és a Jurányi közötti iskolaépületről van szó.
A javaslatunkban a
A javaslatunkban a Csalogány szerepel, sajnos most van ott egy épület, ami belóg az út nyomvonalába, amíg ott van, nem lehet tisztességesen két irányba átvezetni a kerékpárosokat. Állítólag le fogják bontani, akkor viszont ott bőven lesz hely a tekerésre.
Ne felejtsétek el, ez az út fontos turisztikai nyomvonal is kell legyen, ezért nehéz megoldást találni.
János
Örülök, hogy a
Örülök, hogy a Csalogányra gondoltatok!
Melyik épület lóg be?
Amit rajzoltam fentebb, az nem működik a belógó épület miatt?
Szerintem a Varsányitól nehéz rosszabbat találni.
medvegyu
Kormányblog
Ez jó hír. Amikor
Ez jó hír. Amikor először jártam arra, csak néztem (És ezt így hogy?).
A Csalogány utca úgy néz ki, mint ha hidat terveztek volna a végébe. A másikba.
-
Zsurmi
Ez egy határozott lépés a
Ez egy határozott lépés a jó irányba.
Ha probléma lesz a ráparkolással, majd szervezünk nemkommandót.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Nekem az közel van, ott
Nekem az közel van, ott leszek.
-
Zsurmi
Remek, hogy történik
Remek, hogy történik valami a 2. kerületben!
Sokat járok ezen az útvonalon, úgyhogy néhány megjegyzés:
Egyértelmű, hogy a Hűvösvölgyből a város felé mindenki, aki nem erdei sportbringás, az 56-os villamos vonalát választja. A legnagyobb probléma itt a hűvösvölgyi átkötés: az Ördögárok utca - Völgy utca közti szakasz. Itt jelenleg csak Hűvösvölgyi úton lehet közlekedni, majd szabálytalanul balra lehet kanyarodni a Völgy utcába, ahonnan a kátyúktól, a behajtani tilos tábláktól és a Vadaskerti úti megálló síneitől eltekintve biztonságosan lehet haladni.
Egy-két ötlet, ha még nem késő:
1. A Völgy utcán néhány "behajtani tilos kivéve kerékpár" táblát elhelyezni.
A Hűvösvölgyi út Völgy u. - Ördögárok u. szakaszán
1. bringasávot kéne létrehozni (itt szűk a hely), vagy
2. az erdei sétaúton megoldani: Ördögárok út - Hűvösvölgy út - Bátori L. utcán jobbra, P+R-be vezető út balra, villamos melletti erdei út - STOP SHOP - Heinrich István utca. Ez egy kellemes, kicsi plusz emelkedővel megáldott, autómentes útvonal lenne, családoknak is alkalmas gyerekekkel, ami nagyon fontos!
UI.: ja, és jó lenne valahogy fellépni a Hűvösvölgyi út-Szilágyi E. szakaszon lévő bringagyalogúton az utat lerövidítő motorosok és autósok(!) ellen tenni valamit! (ez nem az MK-nak szólt, csak úgy... :)
hát én végig a
hát én végig a hűvösvölgyit...