Budapesten jelenleg több autóparkoló van, mint ahány autó. Ezzel szemben jó ha minden ötvenedik kerékpárra jut egy kerékpártároló. Az autódat bármikor tárolhatod közterületen, többnyire teljesen ingyen, legfeljebb - a közterülethasználati díjakkal összehasonlítva
kedvezményes - parkolási díjért. Pedig egyetlen autó helyén akár 12 kerékpár is leköthető, miközben 12 autó egy háztömb hosszan foglalja el 120 m2-nyi helyét a belvárosban.
Mikor a Hajtás Pajtás egy régi Mária utcai gyárépületből a belvárosi Király utcába költözött, azonnal feljelentették az utcai irodájának ablakához kötött biciklikért. A kiérkező közteresek közölték, hogy közterületet nem használhatunk parkolónak, a lakók pedig feljelentettek az önkormányzatnál is, hogy elcsúfítjuk az utcát.
Ezt nagyon igazságtalanak éreztük, és elhatároztuk létrehozzuk Budapest első úttestre telepített kerékpártárolóját. Nem volt egyszerű, fél évig tartott, de megcsináltuk.
Ennek a folyamatát írjuk most le azoknak, akik üzletük, szórakozóhelyük, lakóházuk, iskolájuk elé biciklitárolót szeretnének. Így sokkal könnyebb dolguk lesz, a hivatalokban nem csak az elképzeléseikre, hanem konkrét és megvalósult példára is hivatkozhatnak majd. Igyekeztünk aprólékosan leírni minden lépést, mellékeltük a beadványainkat, válaszokat, határozatokat is.

Így kezdődött...

2007 őszén a Fővárosi Önkormányzat kerékpáros felelősénél, Tőkés Balázsnál kezdtünk. Felvázoltuk a problémánkat, majd megtudtuk, hogy első körben egy kérelmet kell beadnunk a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztályának, aminek tartalmaznia kell egy műszaki leírást, forgalomtechnikai helyszínrajzot, a tároló típusának leírását, fotókat a helyszínről, valamint egy nyilatkozatot arról, hogy a kerékpártároló kialakításának költségeit magunkra vállaljuk. A mérnöki tervezéssel, és felméréssel megbíztuk Balogh Gábor barátunkat (a Kerékpárosklub egykori elnökét), aki nagy örömmel vállalta el az úttörőnek számító feladatot.
Pár nap alatt el is készültünk a beadvánnyal:

Kérelem 1-2. oldal
Kérelem 3-4 . oldal
Kérelem 5-6. oldal

Közben az építészünknek ugyanezt be kellett adni az FKF Rt. Forgalomtechnikai Főosztályára is, mivel a Király utcán BKV forgalom van, így a fővárosnak is közútkezelői engedélyt kellett adnia, amit itt kell kérni.

Erre válaszul a főváros küldött egy feltételes hozzájárulást.
Akkor járulnak hozzá, ha

- a tárolóhoz kapcsolódó közúti jelzéseket (táblák, felfestések) is magunkra vállaljuk
- mi üzemeltetjük
- mivel közterületre kerül, idegenek is használhatják
- engedélyezi a kerületi önkormányzat is

Feltételes hozzájárulás

Ebből lazán teljesíthető minden, a kritikus pont a kerületi önkormányzat. Oda is beadtuk gyakorlatilag ugyanazt a kérelmet, amit a fővárosnak.
Ezután hosszú csend, majd egyszercsak jelentkezett az önkormányzat, sőt még a kerületi polgármester is kijött megnézni, és a kerület jogászai is átnézték az ügyet.

Az önkormányzatnál készült egy előterjesztés a Gazdasági Bizottság ülésére:

Előterjesztés 1-2. oldal
Előterjesztés 3. oldal

A Gazdasági Bizottság végül két határozatot hozott.
Az első határozatban (1-2. oldal, 3. oldal) hozzájárult a közterület kerékpártároló célú használatához, havi bruttó 54.000 forintért. Nálunk a parkolás 120 forint óránként, azaz két autóparkolónyi hely nagyjából havi 25.000 forint, két autónyi 50.000 Ft. Igaz még így is kedvezményesen kaptuk, mert a közterülethasználati díj ennek a duplája lenne. Cserébe a tároló mindenkié.
A második határozatban (1-2. oldal, 3. oldal) a főváros által feltételként kikötött közútkezelői hozzájárulást is megadta.

Végül született egy harmadik önkormányzati határozat, ami kijelölte azt a napot amikor a telepítéssel kapcsolatos munkákat el kell végeznünk.

Január 16-án az addigra előkészített tárolókat a Hajtás Pajtás elé szállítottuk, összehegesztettük, lefúrtuk, és lefestettük. Kihelyeztük az addigra megvásárolt forgalmi jelzőtáblákat, és lefestettük az útra a forgalmi sávtól elválasztó sárga csíkot.
A 25 bringa tárolására alkalmas szerkezet a forgalmi táblákkal, festéssel együtt bruttó 450.000 Ft volt.

A végeredmény itt látható, vagy megnézhető a Király utca 83 előtt.
Mióta a bringabolt is ideköltözött, van hogy mind a 25 hely foglalt.

Természetesen lehet szebb, vagy kényelmesebb tárolót is készíteni, de nálunk az elsőszámú szempont a lehető legtöbb leköthető bringa volt. Mint azóta megtudtuk, az annak idején bringasztráda javaslatával ismertté vált Kolbászból kerítést csapata is éppen most kezdett utcai (járdára úttestre egyaránt) kerékpártárolók tervezésébe, sőt honlapjukon még a hatósági engedélyeztetésben is segítséget nyújtanak.
Szintén kapcsolódó hír, hogy a főváros is ébredezik bringatároló ügyben, erről itt olvashattok.
Sajnos a mi kerületünk autóárban mérte a parkolóhelyet. Nem panaszkodunk, mert elsősorban üzleti célra vesszük igénybe, de azért jó lenne ha a város, illetve a kerületek a borsos létesítési költségeket elismerve, a kerékpározást támogatva jelentős kedvezménnyel, vagy ingyenes területhasználattal támogatná az ilyen akciókat. Állítólag a kerületeknek fizetniük kell a parkolási társaságoknak minden felszámolt parkolóhelyért. Ha ez így is lenne, akkor is érdemes figyelembe venni, hogy egy parkolóhelyre nem egy autónyi befizetés jut (helyi lakók, mozgáskorlátozottak, jegy nélkül parkolók, üres helyek). Ha olyan önkormányzatba futtok, aki hajlik arra hogy ingyenességgel is támogassa a tárolókat, szóljatok, és nagyon megdícsérjük őket.

CsatolmányMéret
arajanlatminta.JPG210.39 kB
engedelykerelemfovaros1.JPG317.3 kB
engedelykerelemfovaros2.JPG294.8 kB
engedelykerelemfovaros3.JPG313.38 kB
felteteleshozzajarulasfovaros.JPG353.78 kB
keruletigazdbizeloterjesztes1.JPG338.41 kB
keruletigazdbizeloterjesztes2.JPG260.02 kB
keruletikozterulethasznalatihozzajarulas1.JPG356.41 kB
keruletikozterulethasznalatihozzajarulas2.JPG290.82 kB
keruletikozutkezeloihozzajarulas.JPG350.11 kB
keruletikozutkezeloihozzajarulas2.JPG178.49 kB
munkakezdesihatarozat.JPG293.24 kB
hpbiciklitarolo.jpg86.99 kB

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
gimp képe

Ez nagyon profi, de

Ez nagyon profi, de ijesztően macarás megvalósítani, kevés cég lenne hajlandó erre.
Pont ma kaptam egy fél agyvérzést, ebédből jöttem vissza az irodába, amikor látom hogy három alak a bringámat emelgeti a villanyoszlop mellett. Gyors sprint, mi is ez. (többször loptak már bringát az iroda környákén, egy tolvajt el is kaptak)
Kiderül, villanyszerelők, és mi jogon lakatolok az elmű tulajdonához... Mondom, öt méter a recepció, tudják, kié a bringa. Hát ők nem fognak mászkálni, inkább kettő emeli, egy meg csákányoz alatta, de hívhat rendőrt. Mondtam, hogy az is elég lenne, ha gondolkodna néha, végülis csak a bandázst tépték meg.
Neki is álltam agyalni, hogyan lehetne egy bringatárolót csinálni, többen járnak brinágaval, meg folyamatosan jönnek a futárok is. Majd elkezdetm puhítani a tulajt, hátha belemegy.
~~~Ne autózz, közlekedj!~~~

2
critical mass képe

Épp hogy nem. A beadványt

Épp hogy nem.
A beadványt csinálod te, az egy nap munka. A többin már a hivatalok vacakolnak.
Még az durva, mire kinyomozod kihez fordulj, de így hogy le van írva, ez is kisebb gond.
Bele kell vágni, és inkább sok idő mint sok munka.
Az pedig jófej dolog hogy gondolsz a futárokra... :)

3
Krisi képe

Nagyok vagytok! Elsőzör a

Nagyok vagytok! Elsőzör a képre azt hittem, hogy külföldön van, de nem! Csak így tovább!

Mellesleg itt Belgiumban más fajta biciklis problémák vannak, például az, hogy nincs hely a biciklitároloóban, ami 7-8szor akkora, mint ez, mert tele van biciklikkel. Bárcsak Butapesten is ez lenne a legnagyobb gond...

4
Névtelen képe

Korábban előfordult, hogy

Korábban előfordult, hogy a kerületeknek kellett fizetniük a Centrumnak, mert túl sok lakossági engedélyt adtak ki. Szerintem megérne ez egy újságcikket, hogy fizetni kell a kerékpártároló elhelyezéséért, miközben a városvezetés szavakban támogatja a kerékpározást.

Kükü: A mellékutcában nem lett volna egyszerűbb/olcsóbb az engedély.

5
gaze képe

Vivát! Hát mégis csak

Vivát!

Hát mégis csak tavasz van :D

----------
FREE HUGS!

6
ubi képe

Éljenek az

Éljenek az úttörők!

Kiváncsi vagyok, mikor lesz meg a második, tizedik, századik, és hogy fog csökkenni az ár és az időigény :)

7
urga képe

"Az első határozatban

"Az első határozatban (1-2. oldal, 3. oldal) hozzájárult a közterület kerékpártároló célú használatához, havi bruttó 54.000 forintért."

??? ez egészen elképesztő...

mintha Bp-en nem létezne ingyenes gépkocsi-tárolás az utcán, illetve, mintha az összes fizetős parkoló az elméleti maximális bevételt hozná.

A procedúra pedig hajmeresztően hangzik... minden elismerésem annak, aki ebbe belevág, és végigcsinálja.

Ügyesek vagytok nagyon, de azért ez mégis nagyon lelombozó...

8
lord képe

Hát ez marha jó :)

Hát ez marha jó :)

9
urga képe

"Állítólag a

"Állítólag a kerületeknek fizetniük kell a parkolási társaságoknak minden felszámolt parkolóhelyért."

??? a parkolótársaságok megvették a budapesti közterületeket ???

10
Attila- képe

A Kupper klán olyan fix

A Kupper klán olyan fix összegű szerződéseket kötött az önkormányzatokkal, amelyben garantált bevételt igényelnek a közterületi parkolások menedzseléséért. Ha nem éri el a parkolásból befolyó összeg ezt, akkor az önkormányzat FIZET nekik az üres helyekért. Cserében az elegáns szerződésért minimál összeget juttatnak vissza az önkormányzatoknak, mert sajnos nagyon magas a működtetési költségük.
Költséges volt ez a bringatároló, de a lámpavas olcsóbb volna...

11
Névtelen képe

A Centrumot most fürst

A Centrumot most fürst györgy, korábbi szoci alporgármester vezeti. Milyen hasznos az árokbetemetés és a politikai oldalak közötti összefogás.

A lámpavasra a kerékpárt vagy a polgármestert akasszuk?

12
Szász Andrej képe

Laza ez a tároló, ügyesen

Laza ez a tároló, ügyesen fel van fejlesztve a gagyi keréktámaszos kivitel. Kérdés: mivel 12 bicikli tárolására alkalmas, nem lett volna elég feleennyi ráhegesztés? Vagy arra számítotok, hogy farral is be fog állni még 12?

13
critical mass képe

25 bringahely van. Mindegyik

25 bringahely van. Mindegyik kerékfogóhoz egy támasz.

14
Szász Andrej képe

Hm, de gondolom azért

Hm, de gondolom azért állnak csak minden másodiknál, mert a kerékfogók eredetileg is túl közeliek. (Meg meg is kell közelíteni a lakatot valahogy.)

15
critical mass képe

Kényelmesen 15-20 fért

Kényelmesen 15-20 fért volna el, de az nekünk kevés. Elsőre így mindenki a legüresebb helyre tolja, és ha tele lett, kényelmetlenebb, de még épp megoldható a lakatolás. Az összedöntés egy támaszra nem olyan jó az összeakadó kormányok, bowdenek, és a más vázát koptató lakatolás miatt.

16
KAMA3 képe

A legnagyobb a "Sinka

A legnagyobb a "Sinka Károly Úr" megszólítás a feltételes hozzájárulásban::))

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

17
dobozos képe

Ez vér profi! Nagyon

Ez vér profi! Nagyon tetszik! Gratulálok nektek a kitartáshoz! Szép munka volt! :)
________________________________
**Történész szmog nélkül**
dobozos és kerekes drótlovacskája

18
balco képe

Más: Épületeinket

Más:
Épületeinket bővítjük. Felmerült a bringatárolás, mint komoly téma, hol legyen a tároló:
- rejtettebb helyen (tuják, sövény mögött)
- vagy inkább nyitottabb helyen
(kertvárosi rész, kis forgalmú utca, nehezen mászható kerítés, éjjel-nappal nyitva levő kapu)

19
Zsurmi képe

Nyitott helyen! - Zsurmi

Nyitott helyen!

-
Zsurmi

20
szabomikulas képe

Ha a rejtett hely csak

Ha a rejtett hely csak kívülről nézve rejtett, de belülről látható, akkor szerintem az a jobb.

21
bonnie képe

nagyok vagytok! bonnie

nagyok vagytok!
bonnie

22
ders képe

Reméljük a második a

Reméljük a második a sorban a Közgáz lesz!!
Mondjuk ott "csak" szabálytalanul járdán parkoló autóktól vennénk el a helyet, de azért benchmark-nak használtuk a HP előtti tárolót is! ;-)

23
urga képe

az elvet kövessétek, ne

az elvet kövessétek, ne feltétlen a dizájnt ;)

24
critical mass képe

Jó, de közben csak a

Jó, de közben csak a feltétlenül szükséges adót költsék rá, mert abból mi is tudtunk volna dizájnosabbat. ;;)

25
urga képe

gondolom nektek volt

gondolom nektek volt enélkül is elég bajotok (nekem az is elvette minden energiámat, hogy elolvastam a procedúrát).

és remélhetőleg nekik nem kell sarcot fizetniük a kerületnek.

26
critical mass képe

Egyfelől mint kezdő VII.

Egyfelől mint kezdő VII. kerületi lokálpatriótáknak dagadhat a mellünk hogy évi félmillióval szépítjük a kerületet. Másrészt jó lenne ha nem kellene sokáig, de ehhez meg nekünk lesz szükségünk precedensre. Úgyhogy ügyesek legyetek, hogy tudjunk mi is más példájával érvelni. :)

27
lajhár képe

Gratula !Ádám _____________

Gratula

!Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

28
Perillustris képe

Bazz, mutyizik a HP!

Bazz, mutyizik a HP!

29
critical mass képe

vannak kapcsolataink

vannak kapcsolataink Óbudán is... :))

30
Névtelen képe

Ha egy ilyenhez, vagy

Ha egy ilyenhez, vagy hasonlóhoz lakatolom a robogómat (4 ütemű, euro 2-es, nem a füstölős szúnyoghangú), ahhoz mit szóltok általában?

Eddig szinte minden országban láttam külön motoros parkolókat, sőt Monacoban több a motoros parkoló, mint az autós, de itthon még egyet sem.

Tudom, hogy két motor állna szabályosan egy autós helyre, de ott sosem lehet lakatolni, nekem meg már lopták el emiatt motoromat. :(

31
Györgyi képe

kerékpár tároló. érted

kerékpár tároló. érted ? várj, betűzöm : k e r é k p á r t á r o l ó

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
itt szavazz...savazz.......

32
Szász Andrej képe

Kétkerekű barátainkkal

Kétkerekű barátainkkal sok problémánk közös. Szerintem fair, hogy megkérdezte. Én is lakatolok sok mindenhez, ami nem kerékpártároló (pl. bevásárlókocsi-korlát stb.)

(Erről jut eszembe, hogy a bevásárlókocsik fedett tárolóhelyei tök jó parkolók, esőben oda szoktam kikötni, ha áruházba megyek :) )

33
Györgyi képe

igen, kétkerekű

igen, kétkerekű barátainkkal az is közös, h némelyik szembejön velem a bringagyalogúton a városban.

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
itt szavazz...savazz.......

34
aron képe

na ne kezdjük el. azért

na ne kezdjük el.
azért korrekt hogy megkérdezte, de én nem örülnék ha elvennék a helyemet.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

35
Perillustris képe

SZVSZ simán látható, hogy

SZVSZ simán látható, hogy elfér e a robogó, úgyhogy meg lehet oldani kultúráltan.

36
Névtelen képe

Abban biztos lehetsz, hogy

Abban biztos lehetsz, hogy én nem fogok szembejönni ott veled, de ha mégis, az max. úgy lesz, hogy tolom a motort (ahogyan szabályos).

Amúgy pedig igyekszem nem elvenni a biciklik helyét, csak lakatolási pontként használom a tárolók sarkait, mivel nekem a támasztás része nem hiányzik, a lakatom meg elég hosszú.

37
Perillustris képe

Velem pedig bicajosok

Velem pedig bicajosok jönnek szembe az egyirányú bringaúton, a Váci út mellett.

A tahó az tahó, ha biciklire ül akkor is, ha motorra, akkor is.

38
Névtelen képe

Jó látni, hogy valaki

Jó látni, hogy valaki érti is a problémákat.

A kocsitartó amúgy nem lenne rossz, de én még a közelébe sem szívesen teszem, nehogy nekitolja a kocsiját valamelyik jó képességű.

39
Szász Andrej képe

Bocsánat, elfelejtettem

Bocsánat, elfelejtettem írni, hogy én az üres tárolókba teszem :) A tipikus úgyis az, hogy az áruház közelében lévők teljesen üresek, a távoliak pedig tele vannak. :)

40
Perillustris képe

Ha ráérsz, a Gödörnél

Ha ráérsz, a Gödörnél mondogasd a bringásoknak: K Ö Z T É R I S Z O B O R

41
lord képe

ezzel nyilván nem a

ezzel nyilván nem a félbevágott mellre gondolsz, hanem az ócskavas-spagettire

42
Györgyi képe

j ó l v a n m o n d o m .

j ó l v a n m o n d o m .

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
itt szavazz...savazz.......

43
Hmaci képe

Minden elismerésem azoké,

Minden elismerésem azoké, akik ezt végzhez vitték. Egyelőre csak a képen láttam a dolgot, de majd élőben is megkuksizom, nagyon profinak néz ki ez a cucc. Múltkor a Főutcában láttam parkolóhelyen bringatárolót, de ilyen sufnituning módon volt kivitelezve, ahogy az egy bp-i kivitelezőtől az várható..., reméljük példaértékű lesz a struktúra mindenki számára...

44
critical mass képe

Ahhoz is van közünk.

Ahhoz is van közünk. :)
Amikor tavaly elhatároztuk hogy az úttesten lesz bringatárolónk, az önkormányzatnál kezdtünk. Lepattantunk róla.
Aztán amikor a Kerékpáros Magyarország program egyik megbeszélése volt, Sinya beszólt a környezetvédelmi miniszternek, hogy még a KVM előtt sincs tároló, és hogy ebben az országban biciklitárolót sem lehet építeni, pedig hány bringa egy autó helyén, blabla... Akkor Fodornak annyira megtetszett az ötlet, hogy az autómentes napra már állt is a tároló a minisztériuma előtt. Gondolom nekik jóval könnyebb lehetett...

45
svenjazz képe

kurta ronda. de nagyon jó

kurta ronda. de nagyon jó hogy van! csak így tovább!

46
KGyST képe

Gyakorló építészként

Gyakorló építészként mondom, minden bringatároló szép, ez is :)

47
Cahal képe

Csunyak a bringak az ablak

Csunyak a bringak az ablak alatt levo vascsohoz lakatolva?
Ezen nem tudok napirendre terni. Az autok altal "gyartott" korom nem csunya a hazfalon, kedves lakok?
Azt sem ertem, hogy jo, foglaltok ket parkolohelyet, es nezzuk ezt gazdasagi szempontbol csupan.
Ket auto hoz egy mutyizos haver cegenek 50 rugot/ho a parkolassal, viszont mennyi az egeszsegugynek koltsege a ket tudobeteg kezelese, a haz renovalas mennyibe faj a lakoknak, mert reped a fal, malik a vakolat, takaritasra mennyit koltenek a lakok, mert mosni kell a fuggonyt a korom miatt, lakasba beszallo porok, az utjavitasok, mert egy godorben pattan a kerek, es amikor visszaerkezik a 2 tonna a foldre mar keletkezik is a masik kattyu, es meg sorolhatnam.
Ez egy nagy bazdmeg orszag.

Azert egy teto lehetne a tarolo folott :)

48
aron képe

az ilyen akciónyuggerek és

az ilyen akciónyuggerek és egyebek általában a gyengébbek tudják csak feljelentgetni...

nagyon nagyok vagytok HP!

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

49
Névtelen képe

Szerintem sem volt túl jó

Szerintem sem volt túl jó korábban, hogy tele volt a járda kerékpárokkal. De elég durva, hogy az önk. pénzt kért ahelyett, hogy ő fizette volna a tárolót. Iyen tárolót lenne jó minden 10. parkolóhely helyére.

50
gaze képe

nem tűnt fel hogy Mo-n

nem tűnt fel hogy Mo-n bármi ami kicsit is öntevékeny vagy nem a kereskedelmi tévékből jön, az azonnal elkezdi csípni valakinek a szemét?
Romocsmák, Kultiplex, Gerillakertészet, biciklik az utcán.
Mindegy mi az, nem ismerem, ellenem irányul, TUDOM hogy rossz!!! FUJJ FUJJ FUJJ!!!!
Aztán közben meg sosincsen semmi jó dolog ebbe a országba!!
FUJJ FUJJ FUJJ!!!

----------
FREE HUGS!

52
Zsurmi képe

Az én "kedvenc"

Az én "kedvenc" félmondatom, hogy "Ki engedte meg ezeknek, hogy ...."

-
Zsurmi

53
Szab képe

Elgondolkodtam a dolog

Elgondolkodtam a dolog gazdasági kérdésein. Szóval, ha jól értem:
Ezért a tárolóért a HP bérleti díjat fizet.
De mivel közterület, engednie kell, hogy bárki használhassa.
Gondolom arra viszont nincs semmilyen felhatalmazása a HP-nek, hogy a bárki használhatja dolgot korlátozza azzal, hogy mondjuk parkolási díjat szed. Szóval akkor egy bárki által ingyenes használható kerékpártárolóért köteles a HP fizetni? Ez így normális manapság?
(Értem én, hogy kibírja a HP, de most nem erről van szó, mert lehetnek más hasonló esetek, ahol nincs aki fizessen.)

54
urga képe

igen, ez teljesen nonszensz.

igen, ez teljesen nonszensz. Elképzelem, ahogy egy autóparkoló esetében követelik ugyanezt: fizesd a 24 órás parkolási díjat, cserébe bárki használhatja a helyedet.

55
palackos képe

csak a felet fizetjuk a

csak a felet fizetjuk a teruletfoglalasi dijnak.

56
lord képe

igen, nonszensz, de a

igen, nonszensz, de a törvény (azt hiszem ez vonatkozik ide) ezt mondja.

36. § (1) A közút felbontásához, annak területén, az alatt vagy felett építmény vagy más létesítmény elhelyezéséhez, a közút területének egyéb nem közlekedési célú elfoglalásához a közút kezelőjének a hozzájárulása szükséges. A hozzájárulásban a közút kezelője feltételeket írhat elő.

37. § (1) A közút területének nem közlekedési célú igénybevételéért - az úttesten kívül végzett közműépítési vagy fenntartási munka kivételével - igénybevételi díjat kell fizetni.

(1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről)

57
Karago képe

De tényleg?! A járművel

De tényleg?!
A járművel (akár kerékpárral) való megállás és várakozás (parkolás)nem a közlekedés része?! A bringatároló igenis közlekedés célú igénybevétel!
Fizetnie sztem az önkorm.-nak kell a parkolási t. felé, mert a bringatároló engedélyezésével "elvett" azoktól 2, hasznot hozó P helyet. Az önk. meg tetü módon továbbhárította ezt a fizetési kényszert...Patkányok. A kerékpáros infrastruktúra-fejlesztés stb. mind csak üres maszlag...
Mi meg köszönjük is meg nekik, hogy engedélyeztek valamit, amit nekik kéne megvalósítani, akár minden sarkon?!
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

58
urga képe

"Mi meg köszönjük is meg

"Mi meg köszönjük is meg nekik, hogy engedélyeztek valamit, amit nekik kéne megvalósítani, akár minden sarkon?!"

így van, pontosan!

59
critical mass képe

Ez nem közlekedési célú?

Ez nem közlekedési célú?

60
dezso képe

Valaki emlegetett itt a

Valaki emlegetett itt a környéken egy AB-határozat, miszerint a parkolás a közlekedés része. Vagy valamit súlyosan összekevertem.

61
Ádám Erik képe

Ha jól látom arra is

Ha jól látom arra is "precedens teremtődött", hogy kerékpárral nem lehet "csak úgya" a közterületen parkolni, és ez ellen a közterületesek felléphetnek. Nos?

62
rutinos biker képe

Kis pontosítás: az első

Kis pontosítás: az első úttestre telepített tároló a KvVM-nél létesült: http://kerekparosklub.hu/kerekparparkolo-az-autoparkolo-helyen

Hogy szép-e vagy jó-e a pajtás-tároló, abba most nem mennék bele (én spec. nem csípem a kerékbefogós megoldásokat), de miért a járda felől kell megközelíteni? Ez a gyalogosokkal szemben nem túl szép gesztus, ráadásul azt sugalja, hogy a járdán kell biciklizni... Ez hiba.

63
critical mass képe

Az nem hiba, hanem alapos

Az nem hiba, hanem alapos megfontolás.
Ugyanis azon a helyen 70+ km/h-val megy a troli, és elég nagy a forgalom is. Ha megérkezel, akkor az úttesten kellene táncolnod amíg beteszed, majd métereket sétálnod, mindez évi több tízezerszer. Te mit választottál volna? A gyalogosok minimális kényelmetlenségét, vagy az első kilapított ember miatti bűntudatot?
Ha a bringatároló olyan lenne hogy közötte átsétálhatsz, és közte állva lakatolhatsz, akkor igazad lenne.
A kerékbefogósat pedig én sem szeretem, de itt nem az tartja a bringádat, hanem a támasz. A keréktartó két célt szolgál:
- minden második bringát megemel, ami miatt a kormányok nem érnek össze, így több bringa fér el
- rendet tart, plusz véletlenül sem lóghat/csúszhat az úttestre a bringa
Ezeket azért elég alaposan átgondoltuk. A szépségén én sem mennék ölre. Sajnos erre nem volt plusz egy milliónk.

64
critical mass képe

Az a KVM-es tároló is a

Az a KVM-es tároló is a miénk miatt készült, és bár később indult, valóban előbb lett kész.
Nyár végén mikor a miénket elkezdtük engedélyeztetni, a Kerékpáros Magyarország sajtótájékoztató előtt Sinya beszólt Fodor Gábornak, hogy ilyenek kellenek, és milyen macerás az ügyintézés. Kicikizte hogy még a környezetvédelmi minisztérium előtt sincs egy rendes tároló, igazán példát mutathatnának. Na ezután 3 hét alatt, az autómentes napra már állt is a tároló. Ehhez nagyon forró drótok kellhettek, nekünk outsidereknek sokkal zötyögősebben ment.

65
gaze képe

és a multicég ahol az

és a multicég ahol az egyik alkalmazott kibulizta az irodaháztól, hogy a cég számára fentartott, de nem használt parkolóházi helyet alakítsák át biciklitárolóvá, mert a szerződés szerint annak lennie kéne? /és ráadasul nem is "biciklista"/

Respect neki, vannak még hétköznapi hőseink :D

----------
FREE HUGS!

66
Prof.gruppetto.hu képe

Felvetésed egyrészről

Felvetésed egyrészről jogos! Másrészről viszont az sem lenne sokkal jobb, ha az autók oldalán kéne a lakatolással bíbelődnöd, mert úgy egyszerre kéne a forgalmat is figyelned, meg a bringát pakolnod. Ha számíthatnál rá, hogy majd az autósok figyelnek, akkor ez nem lenne gáz, de sajnos szerintem, egyelőre erre nem számíthatsz.

www.gruppetto.hu

67
gimp képe

Kitaláltam a "magyar"

Kitaláltam a "magyar" módszert:
(akár átmenetileg, amíg lemegy a féléves huzavona)
Egy helyi, autótlan lakos nevében ingyenes parkolási engedélyt lehet kérni, venni egy régi kombit, egy kis flex meg hegesztés, és a kocsira felfér egy rakás bringa. A kötelező biztosítás, meg az adó díján a kerületben bárhol leparkolható a "kerékpár tároló".

~~~Ne autózz, közlekedj!~~~

68
urga képe

:)

:)

69
magwas képe

Ma 15:38-kor volt műsor

Ma 15:38-kor volt műsor erről a Kossuthon.
Még egy hétig le lehet tölteni azt az órát.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

70
Prof.gruppetto.hu képe

"Hajtás Patás"

"Hajtás Patás" :)))

www.gruppetto.hu

72
alla cool képe

Emelem poharam rátok! ja

Emelem poharam rátok!
ja meg a bringám!
(nem állítok valótlant!)látjátok?

https://ebank.khb.hu/verseny/enkartyacompetition?fun=card&designid=96bc1...
"Minden mamlasz erre szavaz!"
ac

73
bonnie képe

kiprobaltam, nagyon

kiprobaltam, nagyon franko... persze az utolso parkolohelyen egy furgon allt, ami eltakarta a tablat, igy elsore elsuhanatam mellette, de gondoltam, ha mar erre jarok, akkor megyek egy kort a tomb korul, es beprobalom ujra. szvsz kenyelmes, jol hasznalhato. max akkor lehet szuk,hha ket egymas mellett levo bringat akartok egyszerre kivenni belole.
iylet minden sarokra!
bonnie

74
Terrance and Phillip képe

Néhány keresztezodésben

Néhány keresztezodésben is lehetne ilyen tároló, hogy jobban be lehessen látni a keresztezo utat, s ne takarhassa egy-két sarkonparkoló furgon.

Lazán kapcsolódó elgondolkodnivaló: Kanadában egy kis vállalat szeretett volna a boltja elott két-három parkolóóra nélküli parkolóhelyet, ami helyett fizették volna a kieso összeget. Ügyesen beszorozták a tervezett idot az egységnyi idore eso parkolási díjjal és ezt az összeget ajánlották az illetékes hatóságnak. Nem fogadták el, és bár az indoklást most nem találom, emlékeim szerint az volt a lényeg, hogy a szabálytalan parkolásért kirótt büntetéseken lehet jól kaszálni, ezért nem éri meg a számolt summáért bérbeadni a helyeket. [Részletek.]

75
lord képe

25 bicikli foglalt el két

25 bicikli foglalt el két autóparkolót Budapest belvárosában

A Hajtás Pajtás futárszolgálat megunva a feljelentéseket, helyhiányt és kényszermegoldásokat, elhatározta hogy Budapesten elsőként, autóparkolók helyén épít biciklitárolót. A féléves hivatali ügyintézés minden lépését publikálva szeretnék elérni, hogy ezentúl bárki könnyen, és náluk egyszerűbben tudja megoldani a kerékpárok kulturált tárolását.
(2008. február 26, Országos Sajtószolgálat)

http://kukabuvar.hu/hirek/2777

77
aron képe

http://www.nol.hu/cikk/483164

http://www.nol.hu/cikk/483164/
népszabi cikke a tárolóról a csütörtöki zöldoldalon

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

78
mimi képe

nagyon helyes

nagyon helyes kezdeményezés!és tényleg elképesztő látvány,hogy 2 autó helyén mennyi bicikli fér el!szenzációs!csak így tovább!:)