Hm, észrevettétek, hogy a Kossuthon milyen keskenyek a sávok? Mindegy, hol mész, úgysem fér el senki.
http://youtube.com/watch?v=3WWFstaTqz4
A videón továbbá a sokak által szeretett Erzsébet híd. Ebben az irányban sosem volt még gond... (noha itt elkövettem a "túlságosan előzékeny" hibát)
A kettő között a 7-es buszcsaládot figyelhetjük meg, 47-49V és egy 78-as társaságában. Az egyik utcanevet elgépeltem...:S












És a Böskén miért
És a Böskén miért buszsáv?
-----------
Ha a hollandok a gát mellé hegyet is építenének, ideális ország lenne.
vazze.hu
Nem egy szabályos
Nem egy szabályos közlekedést bemutató oktatófilm készítése volt a cél, hanem egyszerűen csak mentem ki Budaörsre, tehát ez egy realisztikus életkép.
Egy járművezetőként viselkedő biciklis mindig ott megy, ahol a legkevésbé tartja fel a forgalmat, a Kossuthon úgy ítéltem meg, hogy a busz menni akar (nem tehetek róla, hogy nem ment!), ezért hagytam szabadon a buszsávot, viszont a hídon minden további nélkül meg tudtak előzni a buszok. E mellett a két sáv telített volt, a buszsáv meg üres, és azért mégiscsak én voltam a lassabb. A lassabb pedig az általános jobbra tartási szabályok szerint jobbrább kell, hogy menjen. (Itt ütköznek az elvek és a jogszabály betűje, a buszsávos kivétel miatt.)
Általánosságban véve azért is jó biciklivel többsávos úton rakni, mert az autósok a "magyar jobbra tartás" minta szerint többnyire a belső sávban mennek. :D A KRESZ szerint és általános megfontolások szerint is a jobb oldali sávot kellene először feltölteni...
Szerintem az említett
Szerintem az említett "ütközés" azért van, hogy a tömegközlekedés haladhasson.
Személy szerint engem nem zavar a jobb oldalamon a busz. :)
-----------
Ha a hollandok a gát mellé hegyet is építenének, ideális ország lenne.
vazze.hu
A felvételen is látszik,
A felvételen is látszik, hogy a forgalom nem volt lassabb, mint a buszok. Ebben az esetben a buszsáv felesleges, akkor kell csak, ha a forgalmat ki kell kerülni (pl. a másik irányban ez gyakran előfordul).
Meg aztán: a busz nem jár mindig. Amikor épp nincs ott, akkor a buszsáv használatának tiltása nem jár semmiféle kézzelfogható előnnyel, ellenben a forgalmat meg jól feltartanánk. Tényleg realisztikus lett volna bentmaradni a 2. sávban, és ott menni annak közepén, 20 km/h-ra lassítva mindenkit, beleértve a buszokat is, akik a buszsávban megállt járművet kerülték szintén a 2. sávban?
Én eddig azt hittem, hogy a
Én eddig azt hittem, hogy a buszsáv azért van, hogy a busz ne kényszerüljön előzgetésre. A Böskén ráadásul van két sáv, kerüljön ki az ótós (ráadásul személy szerint nyugodtabb vagyok ha egy személykocsi előz - akár pár centire -, mint egy nagy busz).
Azzal pedig nem biztos, hogy számolni kéne a sávválasztáskor, hogy a buszsávban majd megáll valaki (sőt, ha mégis, akkor a párhuzamos közlekedés elve szerint pláne nem a buszsávot használnám).
-----------
Ha a hollandok a gát mellé hegyet is építenének, ideális ország lenne.
vazze.hu
Nem győztél meg arról,
Nem győztél meg arról, hogy a kerékpárosok biztonsága rovására kell az előnyt biztosítani a buszok részére.
(Személygépkocsi előz vs. busz előz: buszból elment 3 db., személygépkocsiból nem számoltam, de nagyságrendekkel több. Még ha kisebb is lenne a személygépkocsi-biciklis ütközések veszélyességge, az esetszámokkal súlyozva már ki tudja, mi az végeredmény?)
Én eddig azt hittem, hogy a buszsáv azért van, hogy a busz ne kényszerüljön előzgetésre.
Az az alapszabály, hogy a lassabb jobbrább halad (és előzni balról illik), nem véletlenül van kitalálva. (Magyarázzam?) Még a diszkriminatív "szorosan az út szélén" kerékpáros szabály is ennek feltétel nélküli, mást figyelembe nem vevő, szélsőséges alkalmazása.
Bármilyen jármű, amely a szélén halad, számíthat megálló járművekre, például műszaki okból sem a középső sávban fogsz megállni. A kerékpáros is itt halad. Ha a cél az lenne, hogy ne kelljen kerülgetni, akkor olyan szélesre lenne hagyva a szélső sáv, hogy elférne egymás mellett a busz és a kerékpár.
(Naponta járok a Dózsa György úton. Az egyik irányban van buszsáv, a másikban nincs. Amerre nincs, ott a busz gond nélkül előzget.)
Kövezzetek meg, de én végig azt hittem, hogy a buszsáv azért van, hogy a busz akadálymentesen haladjon, de ennek csak akkor van értelme, ha egyébként van akadály! Ahol nem alakul ki torlódás, ott nem szoktak buszsávot sem kialakítani. Valószínűleg azért, mert a busz egyébként is akadálytalanul tud haladni, vagy a buszsáv létesítése aránytalanul hátráltatná a többi közlekedőt. Ne felejtsük, hogy ezek a speciális sávok akkor is foglalják a helyet, amikor nincsenek használatban!
Az elütött futárlány esete bizonyítja, hogy a buszsávtól balra csak felkészült biciklisek tudnak biztonságosan haladni (a futárlány nem volt eléggé felkészült). Gondolom az sem véletlen, hogy tőlünk nyugatabbra több helyütt általános a busz-kerékpársáv. Ez csak címkézés kérdése...
Engem nem a busz zavar a
Engem nem a busz zavar a jobb oldalon, hanem a buszsávban illegálban előző ge*ik. Bár gondolom az olyan helyeken mint pl Soroksári, értelmetlenség nem a buszsávban menni (10 p-enként van busz).
Erzsébethídon a buszsávban dekkoló alany nem gyenge..
A videó szeizmográfként
A videó szeizmográfként mutatja a budapesti utak állapotát :-) Az az átsunnyugó sötétbe öltözött gyalogos 1:40-nél rémisztő. Amúgy nem lenne értelme legközelebb valami zenét alárakni a surrogás helyett?
Nincs olyan zeném,
Nincs olyan zeném, amelyikre ne az lenne ráírva, hogy csak otthon hallgathatom... A YouTube felhasználási feltételeit meg nincs kedvem még egyszer végigrágni.
A másik ok, amiért nincs zene, mert a surrogás jól jelzi a valós sebességet. A képen alig látszik...
A harmadik, hogy a zene: ízlések és pofonok, kinek mi tetszik... Mondjuk 3,5 perc surrogás már túl hosszú és unalmas, ez is igaz :) de legalább realisztikus :)
Milyen kamerával
Milyen kamerával készítetted a felvételt? Én is szerettem volna "ismeretterjesztő" filmet csinálni a forgalomról, de az a fényképező amivel videózni szoktam, minden nagyobb rezdülésre azonnal kikapcsol, akárhogy rögzítem a hátsó kosárban.
________________________________
**Történész szmog nélkül**
dobozos és kerekes drótlovacskája
ATC 2000 alias ATC2K Ha kell
ATC 2000 alias ATC2K
Ha kell kölcsön, keress magánban.
A hátsó rugóstagos gépen nem gond a rázkódás, de a merev vázassal igen. Arra gondoltam, hogy egy nagy szivacsra applikálok valami súlyosat, és arra rögzítem a kamerát...
Mi ez a hang? Dinamó ilyen
Mi ez a hang? Dinamó ilyen hangos?
Milyen dinamó? Nappal? :)
Milyen dinamó? Nappal? :) Ez kérlek egy lomtalanításkor guberált keresztbordás monti külső. Nagyon jól bírja, nem lukad, nem kopik. Csak ilyen zümmögő hangja van aszfalton :)
Montikülsővel járni
Montikülsővel járni aszfalton valami vezeklés része? :-)
Nem szeretem a
Nem szeretem a hulladéktermelést, csak akkor cserélek le egy alkatrészt, ha az tönkrement. Amikor a gumit szerváltam, még pénzem sem volt ilyesmire... Ez egyébként vegyes használatú bicikli, terepen is megy. Arról meg híres vagyok, hogy nem szerelgetek dolgokat föl-le, tehát sárvédős biciklivel nyáron, csomagtartóval terepen stb.
Amúgy ez a Biopace hajtóműves upright félelmetesen könnyen megy...