http://www.origo.hu/itthon/20080417-specialis-kerekparok-orszaguti-galya...
Számomra nagyon érdekes a cikk, bringakülönlegességekről van benne szó. Rekumbensek (fekvőbiciklik), Országúti Gálya (avagy tömegkerékpár)és hendikep biciklik. Nekem a Gálya tetszik leginkább, nagyon őrült, de remek ötlet!
És azt gondoltátok volna, hogy egyes fekvőbiciklikkel 50-75 km/h-val is lehet száguldani, pusztán emberi erőből? Elképesztő...












Versenybiciklikkel is lehet
Versenybiciklikkel is lehet száguldani 50-75-el :) Erősebbeknek alapozó edzés majd spd és vékony gumi, gyengébbeknek Istenhegyi út :D
Komolyan, rekumbens addig jó, amíg nem kerülsz autók közé, ott sajnos elég hamar "elvérzik" a dolog (nem látnak, stb).
Rekuval is lehet autók
Rekuval is lehet autók között menni minden különösebb gond nélkül (tapasztalat), csak megfelelő típust kell választani. A cikk képén látható Optima Stinger nem városra készült, ennek megfelelően az ülésmagasság persze hogy elég alacsony.
Az nem igaz hogy nem látnak, ugyanolyan feltűnő mint a normál bringák (ha nem feltűnőbb, egészen más felépítése miatt), este pedig ezeket is ki szokás világítani.
Illetve korábban olvastam,
Illetve korábban olvastam, hogy érdemes zászlóval felszerelni a rekumbenseket városi forgalomban. Ennek tényleg elég jó a figyelemfelkeltő hatása?
Mondjuk az biztos, hogy nem állnék be vele pirossal egy kamion elé, míg outival ezt lazán megteszem. Illetve a szélessége is problémás lehet, dugóban nem lehet olyan könnyen menekülni. A sebesség viszont csábító :)
Zsoltee
A zászlónak tényleg van
A zászlónak tényleg van figyelemfelkeltő katása de én spec nem szeretem, nem használom, mondjuk a gépemet sem városban.
A keskenység is relatív, a városi fekvők nem sebességre készülnek, ennek megfelelően magasabbak, jobban kormányozhatóbbak, és gyakran szélesebbek is mint versenyzésre használt társaik.
Sajnos a magyar vezetők többségének a stílusa miatt én sem ajánlom a fekvőket városba, bár van több olyan ismerősöm is aki rendszeresen használja a sajátját ebben a környezetben.
A sebesség tényleg csábító, de az semmiképp sem városban tudod kihasználni.
Sajnos.
Szóval inkább túrára
Szóval inkább túrára ajánlod? És mi a helyzet a hegyekkel? Ott visszagurul az ember, vagy ez csak egy alaptalan előítélet? :)
Zsoltee
Visszagurul? Ezt hogy
Visszagurul? Ezt hogy érted? Még sohasem hallottam ilyet... Lassabb felfele mint néhány normál gép, de ez a cikkben is le volt írva.
Én túrára használom, városban a fixit.
Amugy szerintem az a fajta fekvő amit a fejedben összeraktál az írottak alapján, túrára alkalmas leginkább. De nagyon sokféle fajtája van, különféle dolgokra specializálva.
Néhány hasznos link:
ambringa.hu
fotelbringa.lap.hu
Innen elég sok mindent tudhatsz meg, ha érdekel.
A visszagurulást úgy
A visszagurulást úgy értem, hogy a nagy sebesség miatt feltehetőleg elég erős áttételekkel vannak szerelve a rekumbensek, emelkedőn egyrészt emiatt, másrészt a testtömeggel való hajtás hiánya miatt nehézségek adódhatnak. Persze ezt csak olvastam, sajnos még nem ültem rekun. Köszi a linkeket, körülnézek kicsit ;)
Zsoltee
ismét egy klikkes
ismét egy klikkes duplaküldés...
Zsoltee
Nekem egy velocar az álmom
Nekem egy velocar az álmom :) Még egy picit spórolni kell rá, extrákkal 2,5 millió ft. Magyarországon látott már valaki ilyesmit? Esetleg forgalmazzák is?
Zsoltee
Milyen szép is lenne... Egy
Milyen szép is lenne... Egy hideg téli napon csak beülsz és minden olyan "luxus" megvan mint egy autóban, persze károsanyag kibocsátás nélkül. Szinte túl tökéletes.
Pár link hazánk első
Pár link hazánk első velomobiljáról:
http://ambringa.hu/hasznos/kepek/?galery=Velomobil
A blogjukon is találhatsz róla pár bejegyzést:
http://ambringa.blogspot.com/2008/02/jabb-velomobilos-tapasztalatok.html
http://ambringa.blogspot.com/2008/03/j-velomobil-szlvd.html
Nemsokára lesz merev burkolatos is, az Aerorider:
http://www.antibringa.hu/index_elemei/page0028.htm
Egyébként városban is lehet simán használni a fekvőket. Mivel feltünőbbek, így jobban észreveszik, óvatosabban kerülik ki. Ami miatt még jóval biztonságosabbak is, hogy ha baj van, akkor nem fejjel előre repülsz...
Egyetlen gond a padkákra való felmenetel, amit óvatosan lehet csak megtenni. De most már elvileg mindenhol kötelező kialakítani feljárókat a járdákra a kerekesszékesek miatt, ez pedig jó a rekuknak is.
Emelkedőn a mérések szerint 2% előnye van a hagyományos országúti gépeknek, ami síkon és lejtőn könnyen behozható. Nem hiába nem indulhatnak a legtöbb versenyen rekumbensekkel...
Sok az előítélet, főleg azoktól, akik még sose próbálták a fekvőket!
Ja és még valami: a
Ja és még valami: a sebességrekord fekvővel 130km/h felett van sík úton, szélcsendben! De az egy óra alatt megtett távolsági csúcs is 80 km felett van fekvővel, míg UCI szabványos géppel 50 alatt van kicsivel.
A világ legbrutálisabb
A világ legbrutálisabb biciklije
Elől egy hatalmas kerék, hátul két aprócska. Az őrült feltaláló először próbálja ki új bringáját az utcán.
http://video.mon.hu/onok-kuldtek/a-vilag-legbrutalisabb-biciklije
A kerékpár-univerzum
A kerékpár-univerzum legextrémebb darabjai
Weird BIKES !!! -- FAK #9
http://youtu.be/0pRyz0et7Pw
Minden, amit két kerékből ki lehet hozni, illetve még azon is innen és túl: nem mindig ennyi "az öszvérek végtagszáma"...
Folytatás a cikkben:
http://www.hir24.hu/ki-mit-tud/2011/11/05/a-kerekpar-univerzum-legextrem...