A hétvégén a Dunakanyarban tekertem és örömmel láttam, hogy a dunabogdányi kerékpárút építése gőzerővel halad. Ráadásul nagyon jó minőségű munkával találkoztam. A projekttel kapcsolatban itt egy cikk is. Öröm látni, hogy bizonyos önkormányzatok felismerik a kerékpározásban rejlő fejlődési lehetőségeket és élnek a lehetőséggel. Sajnos az egységes Duna menti hálózat kiépítése elég lassan hald , de legalább már vannak bíztató jelek. Kiváncsi lennék, hogy Tahitótfalu vagy Visegrád nem tervez -e hasonló fejlesztéseket...
Itt a cikk a februári Dunabogdányi Hírmonóban:
ndul a kerékpárút építése
Néhány hete még elég reménytelennek láttuk, ma már azonban nagyon közel kerültünk ahhoz, hogy ez évben megépüljön Dunabogdányban a kerékpárút.
Önkormányzatunk pályázatot nyújtott be a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz, külterületi, baleseti veszélyt csökkentő kerékpárút megépítésére. Kezdeményezésünk sikeres volt. Bár a tervezettnél kevesebb támogatást nyertünk el, a képviselő-testület mégis úgy döntött, hogy a hiányzó összeget saját erőből biztosítjuk. Mindezek után is a bekerülési költség bruttó közel 200 millió forint, több mint 90%-a vissza nem térítendő támogatás. Ilyen, viszonylag kedvező feltételek mellett, a közeljövőben pályázati kiírás nem várható. A kerékpárút Tahitótfalu közigazgatási határától /Kalicsa patak/, a 11-es főközlekedési út Duna felőli oldalán az Arany János utcáig húzódik, ott lekanyarodik a Duna partra, majd végig a folyó partján, a Kőkeresztnél lévő ösvényig halad. Sajnos, innen a Kisoroszi révig húzódó részre a környezetvédelmi engedélyeket, a vízbázis védelme miatt, nem tudtuk megszerezni, így a most megépítendő kerékpárút ott befejeződik. Reméljük, hogy a későbbiek során majd ez a szakasz is elkészülhet, amennyiben a hatóságok olyan megoldást találnak, mely mind a vízbázisok törvényben előírt megóvásának, mind a kerékpározás céljainak megfelel.
A tervezett nyomvonalon természetesen minden egyéni érdeket érvényesíteni nem tudunk, ezért várhatóak konfliktusok néhány ingatlan-tulajdonossal. Alapvető szempont, hogy a többség érdekeit kell előtérbe helyeznünk, de természetesen törekedni fogunk arra is, hogy minél kevesebb sérelem érje az érintetteket.
Tisztában vagyunk azzal is, hogy a falun belüli kerékpározás problémáját az új kerékpárút építése teljes mértékben nem oldja meg, hiszen várhatóan nem hajt le senki a strandnál a kerékpárútra azért, hogy a Hajó utcában visszakanyarodva, a Petőfi Sándor utcáig eljusson. De sajnos azt is be kell látnunk, hogy más útvonalat kijelölni, adottságaink miatt, egyszerűen lehetetlen. Elsősorban az áthaladó kerékpárforgalom és a sportok ezen ágát kedvelők kapnak kulturált, balesetmentes kerékpározási lehetőséget. Mégis minél több lakót szeretnénk bíztatni arra, hogy ha hosszabb távon érheti el célját, mondjuk 1-2 kilométer távolságban, akkor térjen majd le az új útra.
Az új szabványnak megfelelően a kerékpárút minimális korona szélessége 3 méter, mely két- irányú kerekezést tesz lehetővé. A Duna parti szakaszon a kétirányú kerékpáros közlekedés mellett, sétálási lehetőség is lesz. Az Árpád tértől /volt TÜZÉP telep/ a Kőkereszt dűlőig/ épp ezért 3,6 méter az útszélesség. Természetesen a kerékpárút teljes hosszán gépjárművel közlekedni tilos. A kereszteződéseket, átjárókat megerősítjük, ott lehet majd áthajtani mezőgazdasági gépekkel és más járművekkel.
Az első technológiai műveletként mintegy 6500 m3 humuszt kell eltávolítani, több mint 10 ezer m3 anyagból épül meg a kerékpárút szerkezete, helyi sajátosságoktól függően, de minimum 3 ezer m3 partvédelmi kőszórást kell alkalmazni a víz támadása ellen. A felső szerkezetet homokos kavics /2500 m3/, beton / 2200 m3/ és kerti szegély / 10 ezer folyóméter/ közé terített aszfalt kopóréteg /500 m3/ alkotja.
Helyi viszonylatban tehát nagy volumenű munka kezdődik. Igyekszünk a fővállalkozó, Vianova 87 Zrt., figyelmébe ajánlani a helyi vállalkozókat is. A munka befejezésének határideje rendkívül feszített, 2008. május 31-ig kell végezni a munkával. Ezt követően az önkormányzatnak összesen 1 hónap áll majd rendelkezésére arra, hogy a támogatási pénzzel elszámoljon. Ez sem egyszerű feladat. Ha minden a terveink szerint alakul, nyáron végighajthatunk Dunabogdány mintegy 5 kilométeres, új kerékpárútján.
Leírva talán egyszerűnek tűnik a feladat, de a sikerhez a lakók megértő közreműködésére, a kivitelező jó minőségű munkájára és a műszaki ellenőrzés gondosságára van szükség. Jut még a polgármesteri hivatal munkatársainak is egy sor bonyolult elszámolási munka. No meg egy jó adag szerencse is szükségeltetik, hogy egy nagy tavaszi árvíz ne akadályozza a kivitelezést. Nem nézünk könnyű hónapok elé, de, mint eddig mindig a nagyobb programok során, legyünk optimisták.
Schuszter József
polgármester
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| 1.jpg | 141.85 kB |
| 2.jpg | 196.78 kB |
| 3.jpg | 186.49 kB |
| 4.jpg | 193.24 kB |













A szabadstrandnak annyi? A
A szabadstrandnak annyi?
A falun belül nem is kéne bringaút, úgyis lassítva van az autóforgalom. Viszont a települések között nagyon jó, hogy lesz.
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /
Miért lenne annyi? Sztem
Miért lenne annyi? Sztem akkor is használható, ha keresztbe megy rajta ez az út, van ott azért hely. Viszont ha jól értem, attól északra vége lesz. Egyébként se nagyon értem, hol férne el a part mentén az út a strandtól északra.
Minden esetre hajrá Dunabogdány, megcsinálhatnák Tahitótfalun is ugyanezt, és akkor bicajúton mehetnék a kedvenc pékségemig :))
mutatós darab, remélem
mutatós darab, remélem majd karban is tartják jól.
amúgy ha az úttól picit magasabbra építenék, akkor kevesebb szennyezőanyag jutna a bringások tüdejébe
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Mindig ezzel, a
Mindig ezzel, a belterületen nem kell kerékpárút dumával jöttök, de arra nem gondoltok, hogy ha a falu szélén megszünik a 2-irányú bringaút, akkor az egyik iránynak át kell kellnie az út másik oldalára, majd a falu szélén ugyan ezt visszafelé. Elgondolkodtató, hogy melyik a veszélyesebb (bringaúton végigtekerni a falun, vagy mindenféle biztosító berendezés nélkül átlavírozni, egy igen forgalmas közúton). Ha zebra van, vagy gombos zerba az se sokat segít. A szigetközben, megcsinálták, hogy külterület bringaút, belterület sáv, bár a forgalom elenyésző, egy 20-30 fős csoport, már ítt sem jut át egyben. Ugyan így elgondolkodtató az is, hogy a sietősebb bringásokat, mi lassítja jobban, a folytonos átkelés, vagy a bringaút.
Ez
Ez igaz.
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /
azért más problémák is
azért más problémák is szoktak lenni a belterületi bringautakkal. főleg, hogy ilyen falvakban hajlamosak egyszerűen a járdára festeni, aztán még a retek utcánál is rosszabb lesz
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Gondolom, a sok ezer
Gondolom, a sok ezer kilométerni hazai bejárásokon szerzett tapasztalat beszél belőled... Meg a vidéki kerékpározási szokások beható ismerete... Most azért sem fogok előadást tartani, nem is érnék rá, meg hát te úgyis jobban tudod...
S
nem értem mire megint ez a
nem értem mire megint ez a támadó hangnem
esetleg ha vmi ordenáré hazugságot írtam volna...
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
én kíváncsi lennék rá,
én kíváncsi lennék rá, mik az érveid. légyszi tarts kiselőadást!
Sokezer kilométeres
Sokezer kilométeres bejárás szempontjából valóban lehet ilyen tapasztalat. Akkor elsősorban áthaladsz egy településen. Azonban ha azon a településen élsz, akkor bejönnek más szempontok. Ha a célod és a kiindulási pontod is a bringaút oldalán van, akkor nincs oldalváltás. Ha különböző oldalon, akkor amúgy is át kell kelned. Ha viszont mindkettő túloldalon, akkor tök feleslegesen kétszer, amit nem tesznek meg, és máris jöhet a "húzz a bicikliútra szöveg az ifákból". Emiatt komoly szempont pl. hogy az adott településen az út melyik oldalán nagyobb a belső bringás forgalom, mert ha a bringaút a mező/erdő/folyószélen megy, az egész falu pedig a túloldalon lakik, akkor mindenkinek garantált a kétszeri átkelés.
Aztán ha egy egyutcás településről van szó, működhet a bringaút, de ha pl. idegen autósok is gyakran lefordulnak az útról, esetleg több komolyabb forgalmú és/vagy beláthatatlan út keresztezi már erősen érdemes meggondolni. Ugyanis minden kereszteződésnek lehet kockázata, és ninden átkelésnek kényelmetlensége. De a falu elejevégi átkelések a környéken egyre inkább forgalomlassító szigetek, ahol nem óriási a veszély.
Annyi biztos hogy nincs általános szabály, ezer dologtól függhet a legjobb megoldás. Beláthatóság, kereszteződések sűrűsége, forgalma, turisztikai útvonal vagy nem, belterületi szakasz hossza, szabad hely, falu előtti/utáni esetleges oldalváltás, és még száz satöbbi. Olyan azonban tényleg nincs hogy lakott területen belül csak és kizárólag sáv. Ez még városban sem igaz.
A sávról azonban annyi elmondható hogy rendszerbarát, én ezért szeretem. De múltkor egy Komárom környéki faluban Szász Andrej is eszembe jutott, aki szerint a sáv sem tökéletes a közúti forgalom teljes dzsuvájának lerakódása miatt.
ezen mentem, még akkor,
ezen mentem, még akkor, mikor csak az alap volt meg egy részen, kb három hete. Jó látni, hogy ilyen gyorsan haladnak vele.
még valami a cikkből:
"a Kisoroszi révig húzódó részre a környezetvédelmi engedélyeket, a vízbázis védelme miatt, nem tudtuk megszerezni, így a most megépítendő kerékpárút ott befejeződik. Reméljük, hogy a későbbiek során majd ez a szakasz is elkészülhet, amennyiben a hatóságok olyan megoldást találnak, mely mind a vízbázisok törvényben előírt megóvásának, mind a kerékpározás céljainak megfelel."
ezzel az baj, hogy vízmű illetve vízbázis védőterületén belül _semmi_ nem épülhet, egy védőterület kijelölésének nagyon szigorú szabályai vannak, úgyhogy a védőterületen belül nem fog bringaút menni (kb 98% eséllyel).
Szerintem is nagyon szép
Szerintem is nagyon szép fejlesztés, de én egy kicsit sajnáltam azt a 100-120 dió- és cseresznyefát amit a bevezetô szakaszon a bringaút helyérôl kiszedtek.
reméljük ezzel is
reméljük ezzel is történik valami hasnoló jóság
Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
Én hajtom a biciklit, a bicikli hajt engem.
ez egy jó hír :) először
ez egy jó hír :)
először a fakivágásról hallottam és szomorkodtam, de talán visszapótolják azokat is.
amiket nem értek - kérem segítsen, aki járatosabb -, hogy ez most gyalogos-bringás osztott út lesz?
"a kerékpárút minimális korona szélessége 3 méter, mely kétirányú kerekezést tesz lehetővé. A Duna parti szakaszon a kétirányú kerékpáros közlekedés mellett, sétálási lehetőség is lesz. Az Árpád tértől /volt TÜZÉP telep/ a Kőkereszt dűlőig/ épp ezért 3,6 méter az útszélesség."
a másik kérdésem: hogyan lehet a révig eljutni onnan, ahol végetér az út a Kőkeresztnél?